Na úvod – není to thread pro gramaře – o to tu nejde :-)))
jedná se mi o názor na vrtání dirky (odtokové) obvykle ze spodní strany trubky středového složení. Nevím jakou máte zkušenost vy, ale mě se ve všech rámech vždy postupně nejaká voda objeví. Počítám, že částečně kondenzací, kdy nemá možnost vyschnout a částečně z nějakého toho umejvání, ale po čase tam vždy nějaká je.
Hádám, že Al rámu to je sice jedno, Středová složení (alespoň ta s dutou osou) jsou obvykle dobře těsněná zevnitř „O“ kroužky, takže těm je to také celkem fuk. Jediné, co mi na tom obvykle vadí je, že když otočím kolo kvůli třeba výměně pneumatiky, tak tahle voda obvykle nateče k sedlovce, vezme s sebou nějakej bordel a pak když neočistím sedlovku a její uložení, tak to po vyschnutí obvykle začne vrzat.
Viděl jsem dost lidí, jak preventivně dělají nějakou dírečku (třeba 2mm) do spodku středové trubky, ale přemejšlím, zda to nemá nějaké vedlejší efekty, o kterých bych nevěděl. Na pevnost rámu to v tom místě bude mít vliv asi pramalý – neviděl jsem ještě rám puklý ve středovce dole – tam se moc namáhání nekoná.
tak sem s názory…