• bikevenca

    Než se dostanu k tomu, abych sundal kazetu a rozebral ořech. Mám Cmaxy slr, ořech jeví značnou vůly, je potřeba koupit nový, nebo je možno jen vyměnit nějaký ložiska (který?), díky.

    0 0
    • Bulda  

      nechci tě zklamat, ale možná bude třeba koupit nové tělo náby :( je tam kluzné ložisko (tuším keramika) a to většinou zůstane v poho, ale omele se nába

      0 0
    • Singlespeed  

      Vůle v ořechu Mavic je vždy. Po několika letech používání docela velká. Obvykle to však ničemu nevadí. Pokud to tedy na jízdu nemá vliv, tak bych to neřešil. Jak máš stará ta SLR-ka?

      0 0
      • bikevenca  

        SLR jsou 2roky stará, cca 5,5tis. km. Moc mi nevadí, ale když jedu někde po šutrech a nešlapu, tak jak se tam ta kazeta kynklá, tak to dělá rány, který se rámem zesilujou a je to nepříjemný.

        0 0
        • kubad  

          Nemyslim ze by to bylo zpusobeno vuli v orechu :-) tak velka nebude.

          0 0
        • Vilém  

          A neni to spis retez mlatici do zadni stavby? :)

          0 0
        • scret  

          to je divny, mam na kolech najeto taky nejaky ten km a takovou vuli rozhodne nemam…

          0 0
          • cragsman  

            pokud nečistil, nemazal, tak to zas tak divné není. pokud ano tak to divné je…:)

            0 0
            • scret  

              presne tak, taky jsem si to myslel, ja mazu a cistim vic nez je doporucene a orech je jak novy…

              0 0
              • cragsman  

                moje řeč SLR jsem měl rozdělané klidně 1 za dva měsíce…prachovka u kluzného ložiska moc nefunguje:((

                0 0
                • erne100  

                  Mě se SLR dvakrát zakously tak, že z toho byl furtšlap a jen se štěstím jsem nesmotal přehazku do drátů. Údajně to naopak nesmí být vůbec namazané, jen suché a čisté. Vyřešil jsem to tak, že už jsem si příště Mavicy nikdy nepořídil.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Udajne? No co na to rict. Stacilo si precist navod.

                    0 0
                  • kycis  

                    Se nedivim ze se ti to kouslo. RTFM!

                    0 0
                  • scret  

                    jj, to uz jsem taky parkrat slysel… Lidi serou na doporuceni vyrobce, nemazou orech klidne 5–10tis.km a pak nadavj, jak je ten Mavic ksunt:) wtf?

                    0 0
                    • kubad  

                      by me zajimalo proc nejaky mantinel v manualu pise o 10–20 kapkach oleje 2× rocne :-)

                      0 0
                      • scret  

                        jejich manual si uz nepamatuju, ja mazal vzdy cca jen par kapek a nejlepsi ukazatel byl, kdyz orech zacal hlasitejc cvrkat…

                        Ale diky tomu, ze to byla operace vzdy na cca 20s, tak jsem orech cistil a mazal pomerne casto.. Diky tomu byl pak skoro jak novej…

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
        • jonti  

          Nejlip si objednat nahradni kluzne lozisko do orechu z ebaye. A priste mazat, staci tak jednou za 2000km nebo po blative vyjizdce.

          0 0
    • André Vebr  

      A není jen povolená kazeta?

      0 0
      • bikevenca  

        až se dostanu ke kolu, tak zkusím dotáhnout kazetu, když chytím kazetu a kvrdlám s ní, tak to jsou přesně ty rány, co slyším při jízdě

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • wwmagic  

      Vyřešil jsem to následovně, koupil jsem tenkostěné ložisko 6705 2RS (25×32×4 mm), které je mimojiné drahé jak prase skoro jak nový ořech. Následně mi to strejda vysoustružil.

      Je třeba v ořechu vysoustružit větší díru než je rozměr ložiska a vysoustružit vymezující kroužek.

      kdyby jste totiž zařízly do ořechu moc do hloubky, tak se rozpadne. Zatím jsem na tom najezdil je pár kolometrů, ale myslím, že to bude ok. Je to naprosto bez vůle. Navíc je to mnohem lépe přetěsněné než přes ten vymletej plastovej kroužek, takže olej tak nemizí.

      0 0
      • Team6  

        zdravim, muzu se zeptat jak se odstupem casu lozisko v orechu osvedcilo? zacinam mit pomerne velkou vuli v orechu (takovou ze mi na nejvetsich pastorcich strili retez). rad bych zkusil tuhle cestu s loziskem, ale nerad bych vyhodil penize nadarmo. pripadne nebyl by naky naky nakres jak orech upravit? diky

        0 0
        • scret  

          tak pokud tam mas uz tak velkej vakl, je mozny ze naba bude KO…

          0 0
          • Team6  

            naba nema zadne vazne poskozeni. maximalne je lehce osoupan cerny elox (desetina, dve). nejradsi bych to vyresil tim zpusobem, ze lozisko bude pevne uchyceno na nabe (prilepeno epoxidem, nebo lehce nalisovano) a lehce „nalisovan“ bude orech na vnejsi stranu loziska. jde mi o to jestli tohle je jedina cesta nebo se to da resit nejak lepe. kdesi jsem cetl ze to nekdo resil v radu stokoruny (s loziskem). ta verze podle fotky s loziskem je 600+. opravnou sadou kluzneho loziska to resit nechci, protoze opet bude trpet naba

            0 0
            • scret  

              nevim jestli jsem to pochopil dobre, ale ja bych to pripadne resil jako wwmagic, ktery sem daval fotky… Tzn. lozisko do orechu a nasunout to na telo naby… Otazka, jestli se da sehnat lozisko s takovym rozmerem, aby mezi telem naby nebyla moc velka vule…

              Cas od casu se musi orech stahnout kvuli cisteni, vymene lozisek atd.

              0 0
              • Team6  

                pokud nebude jina sance tak to jako wwmagic udelam. jen s tim rozdilem ze lozisko bude pevne spojeno s nabou a pracovne pohybliva cast bude mezi orechem a nabou. nechci aby se lozisko smykalo po nabe a dale ji obrusovalo. lehce prilepit lozisko dvouslozkovym epoxidem by nemyl byt problem a zaroven by nemel byt problem s jeho naslednou demontazi, pri pouziti vetsi sily nebo stahovaku. Pripadne pokud by se mi podarilo sehnat takove lozisko ktere bych nahral a nabu ochladil a nasledne by doslo ke spojeni jen s pomoci treni.

                0 0
                • Team6  

                  *pracovne pohybliva cast bude mezi orechem a loziskem

                  0 0
    • jecnak  

      Prestavbovy kit na prumyslove lozisko existuje. K sehnani na e-bay http://www.ebay.com/…330827645479?…

      0 0
      • wwmagic  

        je, ale je pěkně drahý :-)

        0 0
        • Team6  

          Jak se casem overila spolehlivost te prestavby. Hlavne to lozisko? Ma docela malou unosnost. Delaji jeste provedeni V a to ma unosnost 2× vetsi. Nikde sem ho neobjevil a taky cena by byla asi jeste hezci :)

          0 0
    • Team6  

      muj vysledek

      0 0
    • tonik666  

      Vykopu tohle vlákno.

      U Crossmaxu SX 2012 se mi začaly točit kliky při pohybu kolem dopředu – tj. ložiska v ořechu jsou pravděpodobně na odchodu. Dozadu to zatím chodí slušně, ale už se připravuju na variantu výměna ložisek/ořechu.

      Otázka zní – měnili jste někdo ložiska v ořechu Mavic ITS-4? Lze je vůbec vyměnit? Vzhledem k tomu že ořech bez praporků je za 1200 a víc, tak by výměna ložiska/ložisek mohla mít smysl.

      0 0
      • scret  

        vymenit urcite jdou.. ja je mam zatim ok..

        0 0
        • tonik666  

          Zatím jsem to nesundal a nejspíš je zkusím otevřít a oservisovat. Počítám, že špatné bude jen jedno, takže by mělo smysl ho měnit, bude to určitě v jiných řádech než nový ořech.

          Mně taky vydrželo docela dlouho, přes 2 roky.

          0 0
          • scret  

            pokud jsi jeste nesundaval, nestaci jen maznout orech?

            0 0
            • tonik666  

              Ořech (praporky) jsem mazal, a do ložisek co já vím se normálně neleze, pokud už nejsou jednou nohou v hrobě. Zkusím se do nich podívat.

              0 0
              • scret  

                aha, tos totiz nepsal, takze loziska… ale kdyz jsem na to koukal, tak se tam clovek moc nedostane… Takze bych nalysoval novy a fertig…

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jecnak  

        Dokud je neotevres stav nezjistis. Vymenit urcite pujdou. Co bych ale zkusil, tak jestli nebudou loziska uplne na kasi, tak je opatrne vyklepnout, jehlou nebo spickou zalamovaciho noze vyloupnout obe tesneni, prostrikat rozpoustedlem a vyfoukat ven vsechnu starou vazelinu a bordel a potom nacpat vazelinou a slozit. Casto se da takhle zachranit lozisko a odjede casto jeste mraky km. Zalezi jen na tvem case.

        0 0
        • tonik666  

          Dík, zkontroluju stav a prvně zkusím je domáznout bez vyklepávání (protože to nebudu snadno umět :))), a pokud neuspěju, tak budu měnit.

          0 0
          • McBlacky  

            jenže bez vyndání se ti max podaří vyloupnout jednu stranu těsnění. Pak mechanicky co půjde ven z ložiska a následně WD a ideálně tlakový vzduch tenkou tryskou nebo jen vysušit jak to pujde, mezitím to protáčet at to tahá ven bordel z ložiska. Nakonec vazelína, super by byla nějaká která po zahřátí hodně změkne aby zalezla dostatečně dovnitř. já to dělal na zadní nábě novatec

            0 0
      • Mug  

        Měnil, je tam 2× 6803RS Jinak se servisem moc nečekej, aby bylo co zachraňovat. Pokud se ložisko rozpadne, tak udělá uvnitř slušnou paseku.

        0 0
        • tonik666  

          Díky za info. Můžeš popsat, jak jsi je dostal ven a zpátky dovnitř a jestli šla ven snadno nebo ne?

          0 0
          • Mug  

            Vylisoval mi to kluk u nás v krámu. Prý to šlo blbě. Mezi ložisky je vložená trubička, která je drží na místě. To vnitřní (to utopenější) šlo blbě a rozpadlo se. Nakonec si poradil. Mám tam už druhý pár ložisek. Na poprvé jsem koupil levný číny. Přístě už tak šetřit nebudu ;) Zpět už to šlo líp. Pro lepší práci je dobrý k tomu mít osu pro snazší nalisování.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.