Ahoj, mám kolo Giant Trance X1, viz profil.Po ujetí cca 5000km, mám vůli v čepu(foto) Nebo aspoň myslím, že je to v něm. :-) Když chytnu za sedlo a hýbu s ním nahoru a dolu, je cítit vůle. Chtěl bych tedy poradit jak to opravit. Děkuji
Ahoj, mám kolo Giant Trance X1, viz profil.Po ujetí cca 5000km, mám vůli v čepu(foto) Nebo aspoň myslím, že je to v něm. :-) Když chytnu za sedlo a hýbu s ním nahoru a dolu, je cítit vůle. Chtěl bych tedy poradit jak to opravit. Děkuji
Koupit novej bushing, idealne neco solidnejsiho.
a nevíš náhodou kterej by mi tam pasoval?
Bude vymačkaná vložka v oku tlumiče. vylisovat a výměna, viz link výše.
nedávno jsem to čestil a vyndal jsem to v pohodě rukou :D:D natož něco lisovat
Rukou jsi ale vyndal nejspíš jen montážní vložku z bushingu. Originál kovový Fox Bushing s teflonovou vrstvou (tedy ještě ne 2013, který je už taky nějaký polymer), tak ten rukou opravdu nevyndáš i když je to už dávno na výměnu a má to vakl (vakl je mezi bushingem a montážní vložkou a nikoliv mezi bushingem a okem tlumiče).
Tak jsme to znovu rozebral a máš pravdu. A co bude tedy lepší, koupit novej jak píše Vilém, nebo nechat něco stočit?
Vzal bych buď co napsal Vilém nebo Heavy duty kit z TF tuned a nebo zkusit klidně originál Fox 2013 řešení, které je hodně podobné Heavy duty kitu z TF tuned, ale vyjde mírně levněji.
Já používám už hodně let výhradně Heavy duty kit z TF tuned. Až mi dojdou (což jen tak nebude, protože vydrží opravdu dlouho), tak dle ohlasu případně přejdu na to nové originál Fox řešení.
Hlavně bych nezůstával u originál Fox řešení do 2012, to je vyloženě debilní.
A co mám tedy změřit, abych veděl který bude správný, to původní pokud jsem měřil dobře je 21,85mm a ten Heavy duty to v nabídce nemá nebo bude znát když vemu těch 22mm?
Odkud jsi?
Hradec Králové, proč?:)
Škoda,já jsem z Karviné.No ptám se jen proto,protože kdyby jsi byl odtud,tak bych ti pomohl.Řešil jsem to už na svém kole (merida) i na kolech svých dvou kamarádů (Ghost a Mongoose) a doteď to funguje bez problémů.Heavy duty kit jsem vyrobil sám.
Ahoj, tak to je škoda:) někdo kdo by mi ukázal jak nato, by se hodil :) Tak jestli mohu tak se zeptám, jak si to teda měnil, to máš doma na to spešl nářadí?
Dělám v obráběcí firmě,takže lis na ten busching jsem si udělal na soustruhu a čep jsem si taky udělal z jerezu.Už odpoledne jsem ti tu poslal vlákno,kde se o tom tady bavím s koukám-je to tady dole,tak se koukni a počti si.
To jsem četl :), ale nemám možnost si nějaký pomůcky na výměnu vyrobit.
Tak to nech vylisovat někde v krámě za pár kaček
nebo myslíš kdybych koupil toto http://www.tftunedshox.com/…let-Bushings , takže bych to doma ve svěráku udělal?:) postupně si chci kolo servisovat sám tam bych to jednou koupil :)
Na ty polymerové (aspoň ty FOX 2013) už to nepotřebuješ a jak ti radí výše Mlok, určitě je přechod na ně lepší. Tzn. potřebuješ to dostat jen jednou ven, polymery pak budeu jen rukama – nevím jak ty TF, FOX fakt jdou
a nějakej odkaz kde to sehnat ?:) je tam toho nějak moc :D
http://www.cyklosvec.cz/…-vymezovaci/
Jsou to ty 5ti dílné, označené jako NEW:-)))))))
díky, teď je jen otázka co to vydrží, máš nějakou zkušenost?
Též sem zvědav:-). Vzhledem k tomu že jsou nové tak na ni zatím není odpověď:-). Ale někde Mlok popisuje že vypadaj podobně jak TF, taxem je vzal a uvidíme.
Tak rakapitulace, když koupim ty NEW, tak co potřebuju k tomu abych to vyměnil?
to v Hradci neni jedinej kram, kterej by ti to udelal?
resil jsem to u jednoho Trance Xe a ten NEW je udajne dobrej, uz od pohledu vypada, ze to bude lepsi reseni nez to puvodni…
Potrebujes nalisovat novou vlozku do oka tlumice… tot vse…
takže pokud chápu dobře, tak kdybych to koupil , tak ty oka v tlumiči můžou zástat původní, nic bych tedy nelisoval, a dal tam tohle nový řešení ten bushing nebo co to je :)
Ne, ten 5ti dílný systém nahrazuje celý původní – tzn ten bushing (na těch stránkách to má číslo 10254) i ty vložky do oka tlumiče (číslo 10377). Lépe polopatě už to asi neumím:-)
ok , tak děkuji za vysvěstelní :) a omlouvám se za stupidní otázky, ale chci se ujistit, že to opravdu půjde :)
Pokud jsi aspoň trošku šikovný,tak to v pohodě vylisuješ a nalisuješ sám pomocí třeba svěráku,když budeš mít na to přípravky.Je to otázka chvilky.
Pravda
Aha,tak to je škoda.No kdyby jsi měl někoho známého soustružníka,tak by tě to vyšlo na pár korun,takhle to bude dražší :o( Já to dělal za pivo :o)
jou, tak kdybych měl doma nebo někdo známej soustruh, tak bych se o to posil sám :)
A ty chceš vlastně udělat co? Chceš si jen vyměnit ten busching-teflonovou vložky v oku tlumiče,nebo si tam chceš dát už i ten heavy duty kit?
to já právě nevim, je tam v tom vůle a tak to chci opravit
Buď uděláš to,že vylisuješ tu vložku (bushing) z tlumiče,která je už vydřená.Pak tam nalisuješ novou vložku,kterou si objednáš třeba u Švece-ten dělá fox.Jeden ten busching stojí cca 50kč (poštovné je dražší).No a pak tam z obou stran oka tlumiče natlačíš ty vymezovací podložky(vymezují prostor mezi okem tlumiče a vahadlama),které ti teď šly lehce vytáhnout.No a to je celé.Chápeš?
Ok, tak už chápu, tak koupím toto http://www.cyklosvec.cz/…tne-pouzdra/ a toto http://www.cyklosvec.cz/…tlumice-fox/ a mělo by to fungovat, a to staré vylisuji?:)
Zase špatně.Koupíš jen to první. Starou vložku vylisuješ a nové nedáváš – to nahradí již ten 5ti dílný Kit. celá sranda je zbavit se té teflonové vložky co se „vymčkává“ a napodobit tedy TF tuned Kit
áha, koukám že sem se dotoho zamotal :D tak koupím teda jenom to jedno a uvidím :D jdu to objednat,děkuji za rady :) a ještě jednou se omlouvám, za zbytečné otázky
Vpohodě, pro ověření si můžeš zavolat přímo ke Švecovi:-).
To neřeš,protože kdo se neptá,blbý zůstane!
To,co je v tuto chvíli na tvém tlumiči špatné je to,ci jsi poslal v tom druhém odkazů.To je ta vložka,která je nalisovaná v tom oku tlumiče.Ta červená vrstva v té vložce je z teflonu no a ten se ti teď vydřel.Takže není potřeba měnit i ty vymezovací vložky,protože s těmi nic není.Jde jen o to,že po nějakě době,se ta teflonová vrstva zase vydře a zase tam vznikne vůle.Je to proto,protože tak neni nic,co by zabránilo tomu,aby se tam dostala voda,prach atd…Ten heavy duty kit to eliminuje těmi pryžovými těsněními.
a ten novej od foxu by měl být prý podobný, tak to zkusím a uvidím, zase to nestojí takovej majland
Jasně,vyzkoušíš a uvidíš.Po jaké době,respektive po kolika km se ti objevila ta vůle?U mě to bylo tak po cca 2letech/4000km…
po 5–6 měsících a 5000km
5000km- to je dobrá životnost!
Spíš jsem si toho všimnul až teď, ale je možný že už to je dýl, jsem osobně čekal, že to vydrží dýl, původně tam je originál a ještě jsem to neměnil.
Já jsem byl z toho taky vykoulený,než jsem pochopil co je špatně a co se má opravit,nakonec jsem to ale zvládnul :o) Pak jsem se pustil i do výměny ložisek v zadní stavbě a taky v pohodě.Je to jen o tom,že pokud jsi trochu zručný,tak si hodně oprav dokážeš udělat sám :o)
měl jsem to celý rozebraný a ložiska se točí lehce, takže zatím je klid :)
Jak se ten nerezovej drží (myslím na opotřebení)? Já měl dilema- jestli měkkej nebo kalenej (na cementaci nebyl čas) Chlapi z dílny mě prorokovali že kalenej rupne. Přesto jsem tam dal kalenej asi 56 HRC a drží se dobře. Já ale tedy nijak nedivočím.
Kontroloval jsem to jednou a opotřebení tam není žádné.Jak letos ukončím sezónu,tak to v garáži rozeberu znovu,ale věřim tomu,že to bude v pohodě.Já mám 190cm/100kg ,skáču na tom u nás v lese a není problém :o)
a ty to máš na kluzným nebo na jehlovým. Já tam dal jehlový. Navíc metrický, takže jsem musel asi tu desetinu rozdílu dotáhnout vytěsňovacím lepidlem. Čep je přímo na jehlách protože kroužek se tam pochopitelně nevejde) takže jsem musel jít do kalenýho. Ještě jsem to po asi 3000 km nerozebíral – jsem zvěšdavej jak se drží to ložisko, pàotože tam není žádná kompenzace na nepřesnost rovnoběžnosti os, takže je to vlastně natvrdo. U kluznejch si to nějakou vůli vynutí ale ty tvrdý jehly to nepustěj tak jsem zvědavej.
Tak už jsem našel jak se to měří :Dještě že máme google :D
hoď jsem pls odkaz… řeším teď to stejné, díky
Normalne zmeris sublerou sirku zalisovanych vlozek (nebo pripadne roztec vahadel, do ktere se strka tlumak i s vlozkama
Je to jak píše Mlok.CZ.
Není to nic těžkého to vylisovat.Já jsem si to taky udělal sám :o)
Tady v tomle vlákně se o tom píše:
cau pane…jsem z orlove…udelas mi to za pivko (samozrejme nebude jedno)??!! :-)) dneska jsem zjistil stejny problemek na mem reginu :-/… az budu mit cas, proctu vlakno…
Tak děkuji všem za rady, dneska jsem to dal dokoupy a už to funguje jak má a bez vůle. :) Stačilo to předchozí vylisovat a to nové tam jde rukou, jen to chce trochu zabrat :)
Prosím tě jak jsi poznal v kterém uchyceni je vakl (horni-spodní)?
Odpovím za něj. Dáš na dané místo ruku a cítíš to.
uz jsem tlumic vymontoval jde to poznat:)
Zdravím pánové.
Mám Giant Trance X3 2008, tedy rám ještě s prohnutou horní rámovou trubkou. Jelikož už po několikáté mám ten samý problém, jako zakladatel fora, rozhodl jsem se, že teď už budu měnit jen za ten nový systém fox.
Psal jsem do servisu, aby mi tam zase nenacpali ten starý a oni prý že to není problém, ale chtějí vědět přesný rozměr právě na toho mého Gianta, aby to mohli objednat.
Koukal jsem na Cyklošvec.cz a těch rozměrů a různých typů je tam tedy požehnaně.
Není tady někdo, kdo už to řešil a zná rozměry toho potřebného bushingu?
Díky.
máš doma šupléru? (posuvné měřítko)
Nemám. Navíc nejsem zrovna technický typ, takže se do toho pouštět nechci.
Spíš jsem doufal, že tu bude někdo, kdo už to řešil a ten rozměr zná.
No nic, jdu zkusit Švece…
Tak si vem pravítko :D Baj oko to jde taky proměřit :D.
Vím, že by to mělo být cca 6mm vložka a rozměr kolem 22mm. Bohužel u Švece jsou mezi 21 a 22 mm asi 3–4 možnosti, tzn. poměrně solidní možnost, že to by oko netrefím.
pravítkem se na to vyser… osobně bych tipl 21.84(někdy je to značený jako 21.85) novější trancy to tak mají určitě… 6mm šroub je jasnej ;-)
tato tabulka to potvrzuje, takže 21.85 ;-)
TF Tuned guide má v nabídce Trance X0, 2008.
http://www.tftunedshox.com/…itGuide.aspx
Píšou jeden/druhý
12.7mm, 6×22
12.7mm, n/a
Ještě se to řeší v tomto starším vlákně na MTBR, včetně pěkných obrázků
Díky!
Jdu objednávat tu 21.84 od Švece.
Všiml jsem si toho až teďka, tak promiň za opožděnou reakci , ale ta novinka není žádný zázrak… to původní mě vydrželo 4000km a to nové taky 4000km, myslel jsem že to vydrží déle. Jediná výhoda je snadná montáž
Díky za info. 10-násobnou výdrž z PR materiálů jsem také neočekával :-) Právě ta montáž a možná trochu nižší tření je docela argument. Ono vozit kolo z divočiny do Prahy na servis se taky prodraží.
Jinak ty mé aktuální hliníkové Fox vložky začínají pomalu odcházet po 2000 max. Ještě s tím asi něco dám, ale měnit to každý rok je opruz. Když nový Fox zklame, zkusím TFtuned.
A předpokládám, že ty vložky, které jsi potřeboval byly také 21,84mm?
myslim že jo .-) no já to měnim 2× za rok, a je to vopruz…asi budu muset míň jezdit :D
zkusím to tady… :-) rám Ghost 07 AMR, nemá někdo náhodou zkušenost s výměnou tohoto čepu? snažím se zjistit rozměry, aniž bych to musel sundávat… díky moc