• oldaka

    Pořídil jsem starší, ale nejetou vidlu Rock Shox Tora 302 (elastomer/pru­žina). Má kratší krček takže jsem musel oddělat podložky pod představcem a i tak vidlice zasahuje cca do půlky představce – s tím ale problém nemám. Cca po ujetí 300km se objevila vůle a to taková, že i při brždění přední brzdou vidlice háže a cuká – asi víte co myslím. Říkám si, že to může být tím, že jsem oddělal podložky pod představcem a jsem tedy více předkloněný takže více váhy těla jde na vidlici a tím jí dávám asi solidně pokouřit. Každopádně nevím jak to vyřešit a obávám se, že vůle ve vidlici se jen tak vyřešit nedá. Nebo ano ?

     

    Dík V/

    0 0
    • Rychlej turista  

      Jestli nemáš problém s tím, že ti řídítka jedou zůstanou mimo zbytek kola, tak nějakou vůli ve vidlici bych neřešil už vůbec.

      0 0
    • vikicek  

      Co hlavový složení?

      0 0
      • oldaka  

        v hlavovým složení vůle není. i když jej stáhnu tak, že jde špatně otáčet řidítky, vůle stále přetrvává.

        0 0
        • Wojtek  

          a máš véčka nebo kotouče?protože mě na vidlici strašnou vůli dělají véčka

          0 0
          • oldaka  

            kotouče

            0 0
            • brany  

              tak máš vůli mezi vnitřní a vnější nohou. Zkusil bych vyměnit stíráky. Bude tam vakl, jestli jsi je neměnil a zvlášť při brždění kotoučovkou bude znát ta vůle.

              0 0
              • Wojtek  

                myslím že stíráky to nějak neovlivní,to chce nové pouzdra,takže novou vidlci,pokud ti to tak vadí

                0 0
                • slavekRM  

                  Proč hned novou vidlici?

                  0 0
                  • Wojtek  

                    protože ty pouzdra budou mít cenu zhruba 2/3 té vidlice

                    0 0
                    • slavekRM  

                      Kompletní repas Reby včetně výměny pouzder mě stála 1200 u tory to bude podobné…

                      0 0
                      • oldaka  

                        tak jelikoz jsem ju koupil za cca 1200,– pred mesicem tak se mne nechce davat jeste 1200,– aby to zase vydrzelo 300km. tak se na to asi vykaslu a budu na tom jezdit a pristi sezonu uz bude snad novej bajk.

                        0 0
                        • slavekRM  

                          Píšeš, že je to sice starší. ale nejetá vidle. Podle čeho usuzuješ, že tam máš vůli? Jen se snažím přijít na problém… Tora by ani po 1000 km neměla vykazovat razantní vůli. Není třeba problém v brzdách?

                          0 0
                          • oldaka  

                            no vidlice opravdu jeta nebyla. Moc nechapu jak by to brzdy ovlivnily? je to jakoby predozadni vule. fakt jak kdyby vnitrni noha vidlice vanglovala ve vnejsi. To stejne ma i muj otec na svem kole a tam ma vecka brzdy tak nevim.

                            0 0
                            • Wojtek  

                              tak teď zjisti:zabrzdi přední brzdou,a kolem hýbej dopředu a dozadu,a sleduj tu „podkovu“ na vidlici,jestli se hýbe oproti vnitřním nohám,ať vyloučíme ty brzdy,i když vuli muže mit oboje

                              0 0
                            • slavekRM  

                              Píšeš, že vidle sobou háže a cuká… Neumím si to prostě dobře představit. S těma brzdama jsom to myslel tak, že by mohly vyvolávat vibrace a tím i dojem vůle ve vidlici. Zkus zkontrolovat:

                              • dotáhnutí kotouče a třmene brzdy
                              • podívej se jestli máš brzdu dobře seřízenou, odmaštěný kotouč a destičky…
                              • zkontroluj jestli není kotouč vyhnutý
                              0 0
                      • pizzamuzik  

                        prosimte mam taky rebu…asi dva tydny…a kdyz zabrzdim predem a zaviklam s kolem dopredu dozadu tak je tam citit lehka vule (tak jako to cvaka nebo jak se to da nazvat) je to urco ve vidlici a spis na leve noze…je to normaalni?

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          jsi si jistý, že je to vidle?

                          obzlášť když říkáš vlevo?

                          aby vůle vidle cvakala musela by být myslím už velká.

                          Ale naprosto normální je, že se ti hýbou destičky ve třmenu a to cvaká.

                          mrkni při zabržděném předním kole, jestli se hýbe kolo nebo vidlice.

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Jo, s tim cvakánim desek sem to taky objevil až nedávno, sem měl vidlici na repasi, tak řikám když už to tam je, ať vyměněj i pouzdra, nasadim, a ono to dělá pořád, no a pak sem k tomu dospěl ;P Tak mám aspoň preventivně vyměněný pouzdra no,,,

                            0 0
    • StuntJ  

      Tohle je u TORY normální, mě to dělá od nové … Jakmile trošku hamstnu na brzdy (185mm kotouč-origo od výrobce ), tak se vidla celá rozvibruje a vidím jak plave sem tam … Prostě v téhle cenévé hladině je to OK i dle vyjádření autorizovaného servisního střediska :o).

      Jezdit, neřešit :o)

      0 0
      • DaSnail  

        blbost

        0 0
        • StuntJ  

          No je to vidla z bahna, takže zázraky neumí a v poměru cena výkon je výborná, až na tu hmotnost :o)

          0 0
          • Blade  

            Tora rozhodně z bahna není, hlavní její nedostatek je váha, rozhodně ne tuhost.

            0 0
            • DaSnail  

              heh, mal som si dať refresh. samozrejme súhlas 8o)

              0 0
              • Blade  

                Jen ať si to přečte dvakrát ;)

                0 0
              • StuntJ  

                V Africe nemají co papat a vy to řešíte bahnovitost vidle ..... opravdu nechápu :o(

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • DaSnail  

                  súhlas, nechápeš.

                  0 0
          • DaSnail  

            hm, pan bude asi strojař…

            čo konkrétne je bahno? CrMo alebo tá horčíková zliatina? alebo sa ti zdá že tam je toho materíálu málo?

             
            0 0
            • StuntJ  

              Hold jak říkám jezdit a neřešit .....

              0 0
              • pepek  

                HolT, holT......holt

                0 0
              • DaSnail  

                ty tomu moc nerozumíš, že? 8o)

                0 0
                • StuntJ  

                  elektrikář, ne strojář, já rozumí plasmám, LCD, GPS, zesilovačům, vysavačům, mikrovlnkam, Hifi a podobný elektroincký havěti. Kolo je pro mě prostředek k zábavě, který musí být patřičně udržován a dotován, aby uspokojil majitele ( skoro jak ženská). Nepotřebuji elementární znalosti k jeho provozu, stačí základ mechaniky a zdraví rozum. A vím že od věci za 3k nemůžu chtít aby byla supačupa :o) Howk, jdo nabíjet baterky do dalšího pracovního týdne

                  0 0
                  • pepek  

                    A já jsem myslel, že děláš do politiky  :-)

                    0 0
                    • StuntJ  

                      Neeee , já se jen rejpu v technický nesmyslech, které nás obšťastňují a krátím nám život … Bez kterých prostě nejde  žít :o)

                      0 0
                  • DaSnail  

                    jj, ten umí to a ten zas tohle

                    ja osobne sa snažím nikomu neradiť o veciach, o ktorých nemám elementární znalosti

                    ty rob jak myslíš

                    zdraví rozum 8o)

                    0 0
                  • JSt  

                    …torzní vůle tory je velice mizivá a pokud je pod větším tlakem, tak už moc nevydrží…

                    clovece, ty nemas ani ty zaklady mechaniky ;-)

                    0 0
      • Kubiczech  

        Tak to mám asi štěstí na kus, moje to nedělala nikdy. Pod 185mm kotoučem, 95 kily jezdce. Čili resumé viz. DaSnail.

        0 0
      • Krocan  

        souhlasím s DaSnail a s Kubiczechem… Toru jezdním asi rok a půl a absolutně v pohodě…sice taky nevážím zrovna 100kg, ale řekl bych že dostává občas celkem zahulit ;o)

        0 0
      • ravag3r  

        Toru sem jezdil dva roky se 185mm kotoučem a brzda ani necinkla natož že bych cítil vůli. Pochybuju, že se 32mm ocelovejma nohama a s tou váhou vůbec může mít vakl. Jdi to reklamovat.

        0 0
    • Blade  

      Pokud je to nová (určitě?) vidla, tak bych na první místo nedával vůli ve vidlici (podložky pod představcem a krk zasahující do půlky představce na žádnou vůli vliv nemá), ale brzdy. To co tu popisuješ dělají kousavý brzdy (dost to dělají Hayes Stroker) a je to daný tvarem kotouče, brzdovou směsí.. Dělalo ti to i se starou vidlicí? Jaká to byla? Neměnils desky, nebo kotouče? Zkus vyloučit tyhle možnosti, než dáš na Wojtkovy „rady“ a vidlici zahodíš.

      0 0
      • Wojtek  

        šak sem mu psal,až zjistí,jestli je vule ve vidlici nebo v brzdách,pře takhel je to oničem,jen tady předpokádat co to muže byt

        0 0
      • StuntJ  

        Mě to dělá na Avidech, zkoušel jsem jiné desky, i desky ze zadní brzdy, kde brzdí plynule, koutouč jiný, sice sjetý, který jinde jede v klidu. Prostě torzní vůle tory je velice mizivá a pokud je pod větším tlakem, tak už moc nevydrží, vidle je na 100% nová. Prostě co by člověk za ty prachy chtěl :o) 

        0 0
        • DaSnail  

          blbost. zase…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • JSt  

          mas trosku hokej v pojmech ;-)

          0 0
          • StuntJ  

            myslíš pojem torní vůle, nebo který :)

            0 0
            • Blade  

              jj, „torní“, přesně ten :)

              0 0
              • StuntJ  

                Nj nemám motorku ani auto, ale kolo, tak se s torzní vůlí musí počítat :o). Jezdit a neřešit, dnes je to spotřebák a tam není mnoho co vylepšit :o)

                0 0
                • pepek  

                  Nj ale nikdo (kromě Tebe) nezná pojem torní, ani torzní vůle. Prosíme o výklad.

                  0 0
                  • slavekRM  

                    Torzní vůlí se nesprávně označuje pevnost v krutu, tedy v kruhovém pohybu…

                    0 0
                  • StuntJ  

                    Torze = zkrut . vůle =  je technický parametr strojních spojů a materiálů, někdy v přeneseném, slengovém zažití strojařů, ve volném překladu, definovaný pohyb materiálu. Více po mě  nechtějte, jsem eletrikář a více ve fyzice jsem nepobral :o) 

                    0 0
                    • pepek  

                      Čili přesně: „kočkopes“

                      0 0
                      • StuntJ  

                        Na podobných kočkopsech je založen základní princip státu … Tak teda nevím co řešíte :o)

                        0 0
                    • DaSnail  

                      zase súhlas, nepobral.

                      0 0
                    • Blade  

                      Ty seš tak zábavnej:) Vždycky plácneš nějakou hovadinu, chvilku se dohaduješ o její pravdě a následně pod tlakem ostatních se ji snažíš bagatelizovat:) Co sme to s tebou řešili posledně? Taky dost prča :-)

                      0 0
                      • Blade  

                        No jasně! „nikdy jsem se nesetkal, aby řízení např. Shimano si nerozuměl s přehazkou, smykem SRAM bo naopak“. Lámu se v pase :D

                        0 0
                        • StuntJ  

                          vím že zamlada takový blbosti jsme dělali běžně, sám mám na svém bývalém kole Sach řazení se Shimano přehazkou a chodí … Pokud je tomu dnes jinak, neznamená to že v minulosti to nešlo …

                          0 0
                          • Blade  

                            Tvrdils, že řazení a přehazovačky od Sramu a Shimana lze bez problémů kombinovat. Nic o Sachsu a minulosti:) Teď se ti zase pletou dojmy a pojmy a Tora s 32mm nohama je najednou blátivá s mizivou tuhostí. Je fajn jak říkáš, že tě ježdění baví, ale radit bys nikomu opravdu neměl ;)

                            0 0
                            • StuntJ  

                              Tora má tuhost, přímo úměrnou ceně, takže nic moc, zažil jsem pevnější vidle. Člověk hold si musí uvědomit, že zázraky od krámu za 3 000,– nemůže nic čekat. A hlavně to neřešit, když ta vidla při brždění vibruje, při náklonu v zatáčce škrtj kotouče, to je prostě daň za nízkou cenu .. Jinak u těch přehazek, to jsem časově nespecifkoval, i tak bych ale si nedovolil rezolutně tvrdit že to nikdy nešlo :o). Jojo hold češi , já říkám pořád, neřešit a jezdit ( používat )

                              0 0
                              • Lišák  

                                pepek (21.06.2009 21:24:45) 89.103.39.xxx 7×> Vůle ve vidlici (^ odpověď na 6× ^)

                                HolT, holT......holt


                                 

                                :-D

                                0 0
                              • DaSnail  

                                ktorá xc vidla bez pevnej osi je výrazne tuhšie jak tora?

                                kde sa dá kúpiť tora za 3000,– ? predpokladám, že si myslel CZK

                                imho zase blbost

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  U V-Hanáka ještě nedávno měli TORY model z roku 2007 okolo těch 3 000,–Kč … Nechápu že se někdo dokáže rvát do krve kvůli takovýmu šmejdu a neřeší něco jiného, podstatného .....

                                  0 0
                                  • DaSnail  

                                    ok, ja som pozeral na zbozi.cz a tam nič také nebolo

                                    kdo se rve? len reagujem na „rychlé řeči z prázdné huby“

                                    že niečo nechápeš, ma neprekvapuje 8o)

                                    jj, Afrika…

                                     
                                    0 0
                            • StuntJ  

                              Tora má tuhost, přímo úměrnou ceně, takže nic moc, zažil jsem pevnější vidle. Člověk hold si musí uvědomit, že zázraky od krámu za 3 000,– nemůže nic čekat. A hlavně to neřešit, když ta vidla při brždění vibruje, při náklonu v zatáčce škrtj kotouče, to je prostě daň za nízkou cenu .. Jinak u těch přehazek, to jsem časově nespecifkoval, i tak bych ale si nedovolil rezolutně tvrdit že to nikdy nešlo :o). Jojo hold češi , já říkám pořád, neřešit a jezdit ( používat )

                              0 0
                              • Kubiczech  

                                "Potrénuj ":/forum/hold-x-holt-anketa/1067935/f­orum.html#unre­ad1

                                 

                                Tora je tuhá dostatečně i pro znatelně těžšího člověka než jsi ty. Neslepoval si ji z Ábíčka? (:

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  Já jen interpretuji své zážitky z téhle vidle a nemyslím si že by ji to nějak ubíralo na kvalitě

                                  0 0
                                • StuntJ  

                                  Inbus či Imbus že …

                                  0 0
                                  • Blade  

                                    Inbus/imbus je pořád jedna a ta samá věc, hold a holt jsou slova naprosto odlišných významů:D Ale tobě to nevysvětlovat, ty jsi hold suterén:D

                                    0 0
                              • Blade  

                                :DD Protožes to časově nespecifikoval, tak nemůžeš tvrdit že to JDE (současnost) :D

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  a děti v Africe stále nemaj co žrat … :o)

                                  0 0
                                  • Blade  

                                    Když už nějakou hovadinu plácneš, tak si za ní stůj, nebo uznej chybu:) Tvrzením „neřešit a jezdit“ a odvoláváním se na závažnější problémy lidstva to fakt nezachráníš :D

                                    0 0
                                    • DaSnail  

                                      hold, keď chýbajú elementárne znalosti, taký hlad v afrike je univerzálny argument…

                                      0 0
                                  • DaSnail  

                                    a ty furt len meleš blbosti… 8o)

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      Blbost nemelu, protože TORU vlastním a vím jak se chová v rychlostech okolo 50km a následném brždění na krev … Prostě vím jak se vidle chová a to je fakt. Připadáte mi jak malé děti, které obhajují HTP že umí v klidu jet 200km/h. Je to levnej šmejd z Taiwanu a čekat od něj zázraky to určitě nejde … A pokud to někomu vadí ať si zaplatí vidlu třeba za 20 000,–Kč, která je chovním jinde. Dneska už to takové peníze nejsou …

                                      Venca z prasečáku, u nás na vesnici, říkal že to bude špatná jiskrá, proto ta nafta nechytá :o) 

                                      0 0
                                      • DaSnail  

                                        asi máš tú vidlu rozbitú, alebo problém v software

                                        Venca z prasečáku má imho rovnakú logiku jak ty 8o)

                                        0 0
                                        • StuntJ  

                                          Nevím, dělá to od nového a vyjádření autorizovaného technika je že je naprosto v pořádku, hold že odpovídá cenové hladině . Jinak oprava = nová vilde

                                          0 0
                                          • Blade  

                                            Vím, v Africe mají stále hlad, ale proč ze sebe děláš zbytečně ****** s tím „hold“? :-)

                                            0 0
                                  • pepek  

                                    Co děti v Africe, ale vazelína v ořechu, to je problém!

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      nj sry, chtěl jsem tam napsat řídké vazelínky, něco na styl parafínových či grafitových – výsledek je teměř bezhlučný oříšek

                                      0 0
                                      • JSt  

                                        vidim, ze mas nadseni pro furtoslap. to se mi libi ;-).

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Kdysi jsem to na Crossridech zkoušel (tam ani nebyla třeba vazelína, stačilo nedomazat) a tedy nebylo to nic moc :-)

                                          0 0
    • Featherbed  

      Sice bys byl dement kdyby to bylo tim, ale zkontroluj, jestli máš upínákem dostatečně utažený přední kolo :)

      0 0
    • oldaka  

      brzdy mam Avid BB5 takze nejaky prenos kapalinou od brzd je ..... :D drive jsem tam mel suntour XCR a ta to taky delala. kdyz jsem presel na toru, tak to bylo v pohode a ted uz to zase dela. otestuju co psal Wojtek a Slavek a dam vedet.

      0 0
      • Evilcleaner  

        „otestuju co psal Wojtek“

        tak toto zavání koupí nové vidlice:-D:-D

        btw jinak tora je jedna z nejvíce tuhých vidlic u krutu v kategorii XC… taky má na to váhu. myslím že to co dělá tobě je spíš způsobeno kotoučem.. resp jeho tvarem. pokud nemáš absolutné kulatý kotouč viz SM-RT 75 od shimana a máš třeba pilu jako dělá alligator tak to může být nakrásno způsobeno tímto. mimochodem i swap clean (ale nevím jestli g2 či g3) od avidu podle zkušenosti některých lidí taky z fora (myslím že i Vegana) taky vibroval.

        0 0
        • oldaka  

          no nejradeji bych to vyresil tak, ze bych koupil vecka, BB5 uz nikdy nechcu videt !!!! a prej, ze je to jedina dobre brzdici mechanicka kotoucovka, ktera neni slozita na serizovani. VUBEC !!! Kdyz chcu aby to alespon trochu brzdilo, tak to musim porad steloval a menit desticky apod. Hned bych sel do vecek, ale musel bych kvuli tomu koupit i jiny kola (rafky) a to jsou zase dalsi penize…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Twister  

          No, já bych skoro tipoval, že za to nemůžou ty brzdy, ale tvoje nešikovnost. BB5 jsou sice chudý příbuzný BB7 který jsou už docela slušný, ale rozhodně bych je úplně nezatracoval. Véček, co brzdí stejně a líp zase tolik není a rozhodně všechny jsou háklivější na podmínky, o rozhodně větší náročnosti na seřízení nemluvě. BB5 jednou seštěluješ s novýma deskama, a podruhý, když už jsou skoro desky v pánu. Jinak občas potočíš kolečkem.

          0 0
          • Twister  

            Aj, jsem se uklepl, odpověď patří Oldakovi.

            0 0
          • oldaka  

            no, asi su guma. zkusim koupit novy kotouce a novy desticky a jestli to ani pak po serizeni nebude dobre brzdit tak cely kolo poslu do afriky.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Twister  

              Co tam máš za kotouče. Pokud originální Avid polygon, tak ty jsou v pohodě. Origo desky byly tuším slabší, Faststop či Goldfren jsou naprosto bez problémů, Kool-Stop jsem měl jednou a hodně se hřály.

              Chce to nastavit celej třmen tak, aby pevná deska byla co nejblíž kotouči a zároveň, aby ramínko třmenu mělo co největší páku – desky dosedly tesně před tím, než bude ramínko a lanko svírat pravý úhel.

              0 0
    • rammstei  

      Já měl stejnej problém už se dvěm vidlicema, vyřešeno přechodem na pevnou karbonovou mtb vidlici od Pells a maximální spokojenost, doporučuju. Už nikdy vůli nepocítíte :-)

      0 0
    • kubad  

      dals na vidlici spodni krouzek hlavoveho slozeni? musi se sundat ze stare vidlice :-)

      0 0
      • DaSnail  

        8o)

        0 0
      • oldaka  

        dal :)

        0 0
        • Evilcleaner  

          tyj a nebylo by lepší to zavést do servisu?:-) přijde mi to jako rozuměší krok než hned měnit vidlici či brzdy

          0 0
          • oldaka  

            no vidis covece…to mel hned nekdo rict a nemuseli sme to tu rozebirat na tisice zprav :)

             

            zkusim jeste novy kotouce a desky a pak kdyztak servis.

              

            jo hele??? je jedno jaky koupim kotouce kdyz budou uchyceni 6 sroub, ne? nemusim kupovat zase ty stejny primo avid? Prave jsem koukal po Formula nebo tak neco.

            0 0
    • m4rkus  

      Zdravím

      Kámoč má vidlu Suntour XCR, která má teď v k větnu 2 roky a najeto 7000km. Při zabrždění předního kotouče a následném pohybu vpřed a vzad je znát dost velká vůle mezi vnější a vnitřní nohou. Je to vidět na oddalujícímu se (spoj spojující ty nohy) od nohou.

      Co to tady čtu tak sou vychozeny pouzdra.

      Nevíte kolik by tak stály novy?

      No a poslední otázka. Do jaké míry je vůle přijatelná vzhledem k bezpečnosti?

      0 0
      • juli  

        Jedno futro stávalo kolem 200,–Kč, ale myslím, že na XCR se budou shánět blbě.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.