• Ridzi

    Cauko, náhodou jsem narazil na konečné tabulky výkonů brzd. Některé mě tedy překvapily ale je to konec dohadů. Každopádně mám Hope V4, a přemýšlím o obměně. Tak se vás tedy chci zeptat zda mám zůstat, nebo by jste si vybrali a proč něco z ankety. Díky riders

    Anketa: Cenově srovnatelné a dostupné

    26x
    59%
    5x
    11%
    0 0
    • MirosPikos  

      Zvláštní je Zee vs. Saint. Naprosto stejný třmen a že by páka udělala takový rozdíl? Zajímalo by mě jak by dopadly Hayes Domination A4.

      0 0
    • motacek  

      Kde jsi k tomu srovnání přišel? Jak může být XT horší než Deore a Guide Ultimate horší než T?

      Sainty by měly být asi špici…

      Měl jsem k porovnání Shimano Deore, SLX, XT a Guide R. Ty XT naprostá pecka. Guide R zklamání. Případnou mi horší než Deore.

      0 0
      • novas752  

        https://enduro-mtb.com/…ake-can-buy/

        Já mám Guidy R se sintr destičkama a přijdou mi stejně silné jak SLX/XT a navíc o dost lépe dávkovatelné. Ale jsou to 4 písty ve srovnání se dvěma.

        0 0
        • Ridzi  

          Dik, než bych to zase našel

          0 0
        • motacek  

          Právě tyto brzdy jsem zkoušel na YT Jeffsy a byl jsem zklamán.

          Z čeho jsem více zklamán je výsledek Sram Guide T, které mi přijdou s novým kolem. Asi budu muset dovozce ukecat aby tam dal Code R :-)

          0 0
          • File12  

            Tak si připlat za RSC. Jediný co mi na Code RS (mám na Capře, ač jsem viděl nabízet jen R a RSC), tak to štelovátko, kdy to zabírá mi chybí, at je odvzdušnim jak chci, aby zabíraly dál od páky, po pár jízdách je to zase v prdeli.

            0 0
      • motacek  

        Tak sis to opravdu nevymyslel :-D

        https://enduro-mtb.com/…ake-can-buy/

        0 0
        • Ridzi  

          Ne no

          0 0
        • 2. Bóďa  

          Tak nejlepší z brzd Shimano jsou Deore?

          To je dobře, že mám jedny schované. :))

          0 0
          • Hroch Peťas  

            Super, asi jsem taky našel náhradu za mé staré dobré 525 :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • THORX  

          OH mé TRP Slate :D

          0 0
          • Ridzi  

            Spokojený?

            0 0
            • THORX  

              Přední brzda na mých 100 kg je kotva zadní byla asi z výroby zavzdusněná skoro vůbec nebrzdila uvidíme :) odvzdušním destičky galfer a XT-86 180mm a myslím že budu spokojený ;-)

              0 0
      • Ridzi  

        Jo XT a a Rka jsem taky měl a nápodobně , XT jsem chvíli vozil i na prvním dhcku a neměly problém. A Rka jsem do měsíce prodal, brzdný výkon hrozny i dávkování a seřizovat třmen si mohl každý den

        0 0
        • motacek  

          Manželka má právě XT M8000 a naprosto bez seřizování, brzdný výkon super, trochu zmáčkneš brzdu a stojíš. Brácha má Guidy R a je to vlažné ta brzda. Musím hodně mačkat, abych z toho dostal nějakou brzdnou sílu. Navíc kotouč každou chvíli škrtá o desky

          0 0
    • kubad  

      Nesmysl měnit V4

      Možná získal trochu výkonu a ostrosti, ale ztratis tu super davkovatelnost.

      0 0
    • Breakpain  

      Já řeším jinou ptákovinu…

      Na aktuálním enduru Sainty, na novém sjezďáku bude Sram Code R…

      Kola mi zůstanou obě… ideálně bych sjednostil brzdy z důvodu údržby, ale dle recenzí ty Code R nejsou špatný a co jsem se na nich svezl (krátce), přišly mi pocitově silnější než Sainty (ale moje Sainty mají sjetý desky a asi chtějí údržbu… Code R byly funglovky).

      1. mít Sainty a i Code R
      2. mít jen Sainty (prachy navíc hned) → zkusit se domluvit s prodejcem, jestli zvládne výměnu s menším doplatkem…
      3. mít oboje a časem se rozhodnout, jestli změnit na Sainty nebo na Cody tratím tím asi nejvíc
      0 0
      • Ridzi  

        Já měl tedy jen XT ale i ty pro mě byly podstatně lepší než Cody

        0 0
      • Atilla  

        Nové Code rsc v DE za 5,2 P+Z. Rko pod 4tis

        0 0
      • k3nyL  

        Cus, mam na jednom kole CODE R a na druhyn SAINT. Myslim, ze to muzu porovnat pac Code R sou po repasu a Sainty novy. Oboje nova kapalina a odvzdusneno. Vsude sintr novy kotouce.

        Saint lip moduluje lepsi udrzba. Code sou vic ON/OFF hure se odvzdusnujou. Zase dotka lip drzi v zime. Oboje na normalnich hadicich sou cca stejne dlouhe. Zasadni je tvar paky… u Codu mi sedi vic, pac je delsi. Jinak oboje brzdi jak debil.. Urco je lepsi mit 1× stejny na obou kolech, ale co nadelas ;) Kdyztak ti je vymenim ;)))))))

        0 0
        • JakeF  

          Je zajímavý, že na dávkovatelnost Saintů jsou slyšet přesně opačný názory. I tady, co je nahoře ta křivka, tak Sainty nevychází dávkovatelný moc dobře.

          0 0
          • k3nyL  

            Tezko soudit… ono zalezi na delce hadic, odvzdusneni, kapaline, deskach, ojetosti kotouce etc… ja kdyz presednu na cizi kolo, tak at ma brzdy jaky chce, tak mi vetsinou pridou divny ;) Tady popisuju muj subjektivni pocit z vlastnich 2 kol, kde vim presne v jakym jsou stavu.. Asi to je lepsi neresit, clovek je pak rychlejs dole a nema tolik nateklo ;)

            0 0
      • Mr.Duck  

        Tak vzhledem k tomu ze u Code ti pravdepodobne po sezone odejdou paky, budes mit dobrou prilezitost je vymenit za neco lepsiho :)

        Sem zaujatej, ale i z pohledu mechanika mam dobrej duvod proc obe moje kola maj Saint, jen na Enduru s XT pakama kvuli I-Spec EV.

        0 0
    • File12  

      Ty testy jsou pěkný, ale zajímalo by mě kdy už to člověk nepozná. Protože u většiny tě omezí trakce. Takže dál je tu dávkovatelnost, kdy začnou vadnout a komu co sedí.

      Code RS mi brzdí skvěle, ale že by třeba předtím Guidy nebrzdili jsem pocit neměl. Spíš beru nutnost kupovat RSC, protože se můžu snažit jak chci ale stejně po pár jízdách začne zabírat páka moc u rodel.

      0 0
      • Baba-Ji  

        Mně to srovnání teda přijde přinejmenším podezřelé – jedny brzdy jsou u jedné hodnoty lepší a u druhé už ne nebo v některých případech horší (což mně logicky přijde jako nesmysl nebo to chápu nějak blbě).

        0 0
        • novas752  

          Ono totiž testují 2–3 věci zároveň. Samotné brzdy, destičky + kotouč.

          0 0
          • Baba-Ji  

            ee, já myslím 2 hodnoty brždění – 45–30 km/h a 30–0 km/h.

            0 0
            • Atilla  

              Jsou tam jiné páky a pisty

              0 0
              • Baba-Ji  

                Nevím, jestli si úplně rozumíme.

                Mně tam přijde divné, že např. jedna brzda ubrzdí 45–30 km/h za 6s a 30–0 za 12s. Druhá brzda je u 45–30 např. za 6,5s, takže bych čekal, že i druhá hodnota, tedy pro 30–0 km/h, bude horší než u první brzdy(tedy větší než 12s), ale u několika brzda v tabulce nebývá.

                Jinými slovy, pokud srovnám dvě brzdy, tak jedna líp zabrzdí ze 45 na 30 km/h a druhá, byť je v těchto rychlostech horší v účinku, může lépe zabrzdit ze 30 na 0?

                Mně to neštymuje. Takže buď měli humpoláckou metodiku, nebo postup nebo přesnost měření. Nebo ty brzdy fungujou nějak nelineárně při různých rychlostech nebo nevím.

                0 0
                • Atilla  

                  Tak do toho promlouvá i modulace. Slabší brzda má většinou lepší modulaci, tudíž se s ní lépe brzdí v menší rychlosti, ale ve velké už nemá dostatek síly.

                  0 0
                  • novas752  

                    Ne ne, tamto testovali na robotovi se stejnou sílou na páku. To bude spíš směsí destiček a kotouče. Brzda co lépe brzdí v rychlosti má směs která lépe fungjje za tepla. Naopak brzda co brzdí líp v malý rychlosti má směs která lépe funguje za studena.

                    0 0
        • RttB  

          Jo. Je to celkem kravina. Hlavně Zee a XT jsou stejné třmeny (pístky), stejné destičky a i stejné primární hydr. válce u páky. Liší se free strokem, desingem a zajištěním destičky ..... a výsledek: XT na konci dostanou u decelerace dvě hvězdy a ZEEčka 4 hvězdy :D :D ZEEčka dokonce zabrzdí 2× rychleji (30–15 km/h) OMG. Opravdu věrohodné výsledky…

          0 0
          • novas752  

            Tak je to měřené na stroji… azáleží jaké tam byly destičky.

            A Zee mají páku jako generace XT M785, generace pák M8000 byla o dost slabší. Teď ty nové m8100 páky jsou zase silnější, a m8120 třmeny (a XTR a SLX taky) mají jiné destičky než Saint, Zee…

            0 0
            • xtonda  

              Destičky jsou jiné jen ty s chladičem, liší se tvarem chladiče, bezchladičové jsou stejné pro modely BR-M8120, BR-M7120, BR-M8020, BR-M820, BR-M810, BR-M640, BR-MT520, BR-MT420.

              0 0
    • File12  

      Ještě bych trochu zneužil vlákna. Jaký desky byste dali na nový Cody. Respektive jaký tam pasujou? Ty z Code 2011 a výš?

      0 0
    • krabica  

      Někde na cestě mám Magury MT Trail Sport s HC pákami, tak na jaře dám vědět. :-)

      0 0
    • krysarr  

      Ahoj, mam na kole z roku 2016 SLX BR-M675 a zvazuju jen vymenit trmeny za SLX BR-M7120 nebo XT BR-M8120. Udajne to lze, kdyz se vymeni ten sroub. Vaham, jestli to ma smysl, ale zkousel jsem ted stroj se ctyrpistkem magura a brzdilo to jako krava :) Stoji to za ty 3000? :)

      0 0
      • Baba-Ji  

        za mně vždy stojí za to vyměnit dvoupístky za čtyřpístky

        0 0
        • krysarr  

          Diky. Nemam prave kolem sebe nikoho, kdo by tu zmenu udelal, jen rovnou ty Magury na novym ebiku, ale to 25kg tezky kolo s tim stalo na fleku

          0 0
      • Jiří999  

        Určitě to lze a určitě to bude znatelně lépe brzdit

        0 0
        • Markony  

          nebude

          0 0
          • Mr.Duck  

            Samozrejme ze bude.

            0 0
            • krysarr  

              Takze vymena trmenu SLX BR-M675 2016 za XT BR-M8120 probehla. Po lehcim zajeti (asi 10km) velka spokojenost. Pri brzdění do plna proti dvoupistkum rozdíl menší, ale takový to pribrzdovani ve vetsich rychlostech, když nevím, co je za zatáčkou, tak tam je rozdíl obrovskej

              0 0
        • krysarr  

          Diky. Dal jsem na podzim novy kotouce misto tech SLX. Sly na to XT SM-RT86, a lepsi to je, ale ze by to byl tak zasadni rozdil. to nee. A selskym rozumem si rikam, ze 4 misto 2 pistku musi byt nejak znat :)

          0 0
          • Baba-Ji  

            Pokud jsi u te vymeny kotoucu nesel rozmerove nahoru, tak jsou rozdily u stejne velkych kotoucu hodne male, az neznatelne.

            0 0
            • krysarr  

              To ne, zustaly stejne 180/180. Rozdil tam je, ale opravdu minimalni. Znat je to hlavne u zahratych, ale taky nic svetobornyho :(

              0 0
          • novas752  

            Oni i ty SLXa jsou dost dobré, kvalitní materiál, broušený, akorát nemají unašeč.

            Při přechodu z levnějších kotoučů které jsou jen vyražené z nějakého horšího materiálu je to znát víc.

            0 0
      • krysarr  

        Tak jen potvrzuji, ze srouby je treba vymenit i v tomhle pripade. Starsi SLX (a pry i XT) maji delsi srouby. Problem je, ze je nikde nemaji skladem a nema je pry ani Shimano. Takze si bike zase vyzvednu a budu cekat s vymenou na dodani sroubu…

        0 0
    • bessinka  

      Brzdy = nepřátelé rychlosti.

      0 0
    • Bafoon  

      Formula cura? 4pistkova verze, olej – paka vypada hodne podobne shimanu

      0 0
    • h4n7  

      Na konci sezony jsem na enduro kupoval 4p XT 8120 a s mýma 92 kilama jsem neměl problém. Velmi příjemně mě překvapil jak chod brzd, tak jejich účinek.

      0 0
    • Bafoon  

      no…nerad bych aby to skončilo výběrem nových brzd ale… – sákne mi brzdovka okolo pístků a uplně si nejsem jistý jestli jako dobře vidím? :-))

      opravná sada 29euro https://www.bike-components.de/…rail-p38248/

      celý třmen guide 29euro https://www.bike-components.de/…2016-p51931/

      0 0
      • Atilla  

        Haha, Jediné čeho bych se bál, že vyměníš třmen a začne ti protékat páka:)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Mr.Duck  

        Opravovat guide? Co bude další, lestit exkrement? :)

        0 0
        • kesu  

          :DDD

          Asi tak..

          0 0
        • goofy  

          :-D

          0 0
        • Bafoon  

          Opravovat X0 trail, mam je snad 5–6let, parkrat jsem menil brzdovku, preventivne, jinak jsem na ne nesahl. Nemuzu za to ze maj stejny trmen s guidy :)

          0 0
      • l-e-t-o  

        Ještě tady nepadly Hayes Dominion A4. Na Pinkbiku jsou s nimi dost spokojení a občas o nich mluví i GMBN.

        0 0
        • mr.antik  

          Jojo ty by byly určitě zajímavou volbou. Funkčně se mi líbí moc, ale prostě rozum velí shimano kvůli ceně/ceně a dostupnosti dílů) i když prostě pocit na páce není takový 100%.

          0 0
          • Baba-Ji  

            Pocit na pace u Shimana mne vyhovoval, clovek citil jak moc brzdi. To napr. u Magury to bylo jako ridit auto s preposilovanym rizenim. Feedback zadny, clovek jen citil, ze zpomaluje :). U Sram je to podobne, jako u Shimana, cili za mne OK.

            0 0
            • benobiker  

              Pěkně jsi to popsal, přesně tenhle pocit mám taky..:-) Nějaký Sramy co jsem zkoušel brzdily, to jo, ale jak říkáš, jako přeposilované řízení v autě, němáš ten feedback..:-)

              Aha, teď koukám, že ti Sramy přijdou podobný jako Shimana, tak já mám právě opačný pocit..:-D

              0 0
    • kadlec  

      Vite nekdo jakej sroub patri k banju u trmenu 8020 nebo 8120? Sroub od Xt 8000 je pry dlouhej

      0 0
      • Vilém  

        Kratkej, na XT je sroub dlouhej, protoze je z boku trmene.

        0 0
      • Vilém  

        Jinak cisla dilu zde.

        0 0
        • kadlec  

          Diky, koukam, ze to zase bude pakarna sehnat

          Snad to ma nejakej servisak v supliku, z ciziny to objednavat nebudu

          0 0
          • Vilém  

            Sroub byva soucasti trmene. Alespon u Saint jsem to tak mel.

            Skladem.

            0 0
            • Vilém  

              .

              0 0
            • kadlec  

              V recenzich u 8020 psali, ze dlouhej z XT tam nesel a kratkej mel ze starych zasob, tak predpokladam, ze u trmenu neni

              0 0
            • abel  

              kupoval jsem třmeny zee (2–3 roky zpět) a tam součástí nebyly. ptal jsem se na to předem, tak mi je přidali k objednávce.

              0 0
              • Vilém  

                Tak to se omlouvam za mystifikaci, u toho meho saintu byl, ale asi to neni pravidlem.

                0 0
                • abel  

                  taky bych je tam čekal, jsou tam jen plastový záslepky – někde se holt ušetřit musí.

                  0 0
                  • goofy  

                    Když ono je to součástí hadic, tak proč by to dávali ke třmenům…

                    0 0
                    • abel  

                      může být. o prachy asi nejde, stojí to pakatel asi jako trn+oliva, ale je to pakárna to shánět dodatečně.

                      moje story: přehazoval jsem brzdy z HT na full (později ještě na enduro) a pokaždý jsem musel koupit novou delší hadici, ale šroub použil původní. když jsem později měnil třmeny za 4-píst, tak jsem si šroub už dokupoval.

                      0 0
                      • goofy  

                        Prostě si je třeba to zjistit do předu. Prostě se to prodává jako samostatný díl, nebo v setu s hadicemi. Nemyslím, že je to problém sehnat. Co jsem se díval na větší eshop, tak to měli skladem. Výrobce to má tak, že samostatné třmeny jsou jenom náhradní díl, nebo pokud skládáš, tak máš šroub v setu s hadicí, ale v dnešní době stejně 90% lidí kupuje hotové sety. Různé dodatečné výměny oni prostě neřeší, a proto když měníš vadný třmen za nový stejný tak proč by tam byl šroub, že. :-)

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Nemáš náhodou PN třeba M520 třmenu? Budu muset objednat a že Shimano katalogu sem občas docela nešťastnej :)

                          0 0
                        • mirorek2  

                          problém je ten, že hodně lidí mění z dvoupístku na čtyř a hadici nechávají, pasuje to, ale šroub je dodáván jen s hadicí se zlatým banjem ze saintů

                          0 0
                          • krysarr  

                            Tohle me ted zrovna ceka taky, puvodni SLX 2pistky nahradit 4pistky XT. Srouby u toho nejaky byly, ale jestli to byly ty spravny, to zjisti az mechanik… Prodejce tvrdil, ze to jsou ony, tak uvidime

                            0 0
                        • abel  

                          však jo, já se zeptal prodejce dopředu a ten šrouby přibalil ke třmenům.

                          0 0
            • krysarr  

              Tak jsem zakoupil, k 8120. A nepasuje. Je mozny, ze je jiny sroub u 8020 a 8120? :(

              Jo tak uz to vidim, na 8120 patri Y2RV98010, viz:

              https://si.shimano.com/…120-4506.pdf

              8020 to ma zeshora, 8120 z boku, sakra

              0 0
              • krysarr  

                No a ted koukam, ze to, co k tomu trmenu bylo, je ten spravny sroub. Mechos to asi moc nezkoumal, ach jo

                0 0
    • Moppet  

      Ahoj,mam problem s brzdou sram Code RSC.Prisla mi uplne nova z eshopu Bike24.com.Mala zaseknute tocitko na priblizenie dosiek ku kotucu.Ked to bolo v zaruke,tak som to vratil a poslali mi novu,bohuzial s tym istym problemom.Pisal som s podporou eshopu a odpisali mi,ze brzda moze byt preplnena.Nemam s tym skusenosti,lebo s tymi brzdami som sa stretol prvykrat.Na druhej brzde je vsetko ok.Studoval som aj zahranicne fora,kde som nic rozumne nenasiel.Ma prosim vas niekto s tym skusenost??Mam to aspon skusit odvzdusnit alebo je to problem vyroby a neda sa s tym nic robit??Dakujem za rady.

      0 0
      • mirorek2  

        Vrátil bych to…

        0 0
      • novas752  

        Zkusil bych to správně odvzdušnit, bez montáže na kolo. Pokud nepomůže tak vrátit.

        0 0
        • Moppet  

          Dobre,skusim to poriadne odvzdusnit a uvidim,ci to pomoze.Som inak prekvapeny,ze aj druha,co mi poslali,je zla.Kto vie,kolko takych brzd maju skladom na Bike24.V pripade,ze to nepojde a vratim ju opat,mate nejaky napad,ake brzdy namiesto code RSC??Neviem,ci budem mat zaujem,aby mi posielali tretikrat nieco..Ako su na tom code R??

          0 0
          • mirorek2  

            code Rka mám, dost síly, modulace taky fajn, v zimě imho lepší než olej od shimana

            zdá se mi ale, že když jim dám plnou brzdu ve vyšší rychlosti, ten projev je takový těžce předvídatelný, těžko se to popisuje, jako bych nevěděl, jestli stisknout páku víc pro větší brzdný účinek, chybí odezva nebo co

            není to vadnutí ani náznakem, je to takový divný pocit na páce, s SH 4 pístkama se mi to nikdy nestalo, ale ty zas v zimě pumpují :-)

            ale je to fakt v prudké pasáži v max rychlosti z žádné do plné brzdy, jindy se to neprojeví

            0 0
            • Moppet  

              To znie fajn,povodne som chcel code R,len som nasetril na RSC,ale s nimi mam bohuzial tento problem.Shimano 4 piesty som nikdy nevozil.Na XC mam shimano 2 piesty,tie su velmi dobre,len skoda toho pumpovania,hlavne teraz v zime to citim dost a menej mi vyhovuje ten on/off pocit na pake pri brzdeni.Preto by som rad ostal u sramu,ak to bude mozne,kvoli modulacii.

              0 0
              • wilda81  

                Modulace dvou a ctyrpistkovych shiman je úplně jiná. Takže na zkušenosti s jejich dvoupistky v klidu zapomeň. Avidy resp sram brzdy už pár let nejezdím, takže nevím jak chodí aktuální modely a nedokážu porovnat.

                0 0
                • Moppet  

                  Ok,dik za info.A z brzd od shimana,co by si odporucil??

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Cokoli SH 4 píst je dobré, modulace se lepší s narůstající rychlostí a hmotností soupravy :-)

                    U SH je super servis, olej a nádobka za 80kč a jedeš roky, když teda nenatrefíš na špatný model, zpočátku řady 8000/7000 měly nějaké problémy + páka není moc na tvrdé zacházení.

                    Aktuální modely jsou dobré. Nebo klasika Zee do 5000,– Kč nesmrtelné brzdy

                    0 0
                    • Atilla  

                      Jj, zee, nebo MT 520. Brzdy co fakt brzdí jak sviňa. Já teď vzal na bazaru TRP g-spec trail sl výkon dost nižší, ale ta modulace já fakt úžasná. Jsem zvědav co bude teď dělat na trailech s kilometrovým převýšením. Ale zatím jsem s Shimano metalic deskám fakt spokojen, ty origo TRP na prd. Ale v Saintu by to mohly být ok.

                      0 0
                      • mirorek2  

                        V saalbachu jsem měl na půjčeném kole ty Gwinovy stříbrné a pro mě peklo! Ne že by to nebrzdilo, ale málem mi upadly ruce, jakou silou jsem to musel rvát

                        0 0
                        • Atilla  

                          Je pravda,že ty origo desky fakt nebrzdily vůbec. Ale třeba na ty naše prudké traily nádhera, zvláště jak je to teď slizké. Otočky na předním no problémem, ale když chceš bloknout koLo musíš zmáčknout.

                          0 0
                        • Breakpain  

                          Bohužel Gwin brzdí stylem, že si jen tak lehce poupraví rychlost o 2–3 km/h a to je celé jeho brždění ;o)… To jak my hobíci rveme za brzdy, to oni moc nedělají – pak miluju takové ty hlášky typu „když je to ubrzdí na svěťáku, tak ty s tím nemůžeš mít problém“ …

                          Zkusil jsem si trošku snížit brzdný výkon na Shimanech (když má páku u řidítek) a povolíš free stroke. … mno, první žíněnka co jsem potkal, tak jsem ji hned nabral ;)…

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Hele já nevím jestli to úplně platí. Co pozoruju na sobě tak sice brzdim o dost míň a jezdím o dost rychleji než když jsem začínal, nebo i před pár lety, ale o to víc potřebuju silný a spolehlivý brzdy. Dovolí brzdit později a na rychlosti je to hodně znát. Snižovat brzdný výkon by měl být oxymoron :)

                            0 0
                      • suslos  

                        by se Ti líbil projev Hopů :) dost podobný, ale DOT já vím :-D ty Gwinovo stříbřenky mě lákaly, ale naštěstí nebyly nikde za rozumný kačky tou dobou :D

                        0 0
                        • Atilla  

                          By mě zajímalo jak to mají ted. Starší 4pist od Hope brzdil ještě míň než TRP:) uvidím co to teď bude dělat ve Španělsku. Shimano 4pisty tu mám, takže to můžu vždycky přehodit.

                          0 0
                          • suslos  

                            pořád to nebrzdí tak jako Cody, Sainty, Cury… stále je tam ta modulace a „tvrdší“ páka.

                            nicméně to bude vše dost o zvyku, já když sednu na kolo kluků z party, tak se málem vysypu při prvním brždění, bo ty saity, zeečka, cody, cury prostě brzdí zběsile moc :D Cury ještě k tomu on/off :D

                            0 0
                            • mirorek2  

                              hopy t3 4pístky s tím dvojitým hope kotoučem to je bomba

                              0 0
                              • suslos  

                                nemám zkušenost, ty peníze bych za ten kotouč nikdy nedal :-D ale mám doma dvoje V4řky a jedny E4řky a ty brzdy mě prostě baví :-)

                                0 0
                                • Moppet  

                                  A mate niekto skusenost s tymi guidami RE,co su urcene pre ebiky?

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Je to páka z Guide R a Code třmen s metalickejma destičkama. = Je to stejně gumové jako Guide R, ale brzdí to lépe. čistý Cody R (nebo vyšší řady) ale brzdí líp.

                                    0 0
                                • mirorek2  

                                  kdyby ti zničily obyč kotouče dovolenou v alpách tak věř, že dal :-)))

                                  0 0
                                  • suslos  

                                    nedal, na všech kolech mám buď klasický Hopy nebo Centerliny od Sramu a nikdy jsem neměl problém :O co se Ti prihodilo?

                                    0 0
                                    • mirorek2  

                                      Po pár dnech se mi uprostřed sjezdu rozvibruje při brzdění kotouč tak, že to plaší zvěř v okruhu 1km. Přestane to brzdit a než to stihnu řešit, vyškube to špice z výpletu

                                      Jakýkoliv kotouč, hope 203, centerline 200, 180…

                                      Pomůže výměna desek a kotouče, nebo vzít kotouč hodně smirkem. Brzdy 4 píst a desky sintr

                                      0 0
                                      • MatS  

                                        Jo, stalo se mi jednou totez v alpach. Sintry a centerline 160mm vzadu. „Uvaril“ se kotouc, ale jeste trochu to brzdilo, jen ta zver byla pryc a vibrace jak prase. Nakonec jsem musel vymenit kotouc za Icetech Shimano a desticky. Jo a ne tak dlouze brzdit ;-)

                                        0 0
                                      • suslos  

                                        Tak to se mi ještě nepřihodilo :-O

                                        jen k těm sintr deskám – taky jsem s nima začal, abych postupně zkusil kombo jedna sintr a jedna organika a propracoval se tímto k čistým organikám – za mě a pro moje ježdění nejlepší volba :) a přežiju to, že za sezónu sjedu o jeden pár víc, protože méně vydrží.. Origo hope organiky.

                                        0 0
                                        • mirorek2  

                                          nojo ale mě organiky shoří na uhel a jak se z nich už čadí, tak vůbec nebrzdí

                                          říkám to furt, moc brzdím a neumím to, zato mě to ale baví :-))

                                          0 0
                                          • suslos  

                                            Jasný no, pak už nevím :-D otázka zda-li by to daly ty vent kotouce?

                                            0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                      • Atilla  

                                        To nějak nechápu jak to děláš.

                                        0 0
                                        • mirorek2  

                                          a když se to stane třetí den třem týpkům najednou? různá kola, různé a ne poddimenzované brzdy i kotouče

                                          0 0
                                          • suslos  

                                            :-D a sakra

                                            0 0
                                          • Atilla  

                                            Čeče už mám pár Alpských sjezdů za sebou. Jezdím tam s partou lidí a nikdy nikomu se za X let nic takového nestalo a to s náma jezdí i buchty. Předpokládám, že se to děje jen na zadní brzdě, kterou nepouštíš?

                                            0 0
                                            • mirorek2  

                                              NN pak i předek, když ti odejde zadek, už není cesty zpět :-)

                                              na brzdách nevisím, to bych je dřív přece uvařil a změkla by mi páka

                                              snažím se brzdy dávkovat tak 60% možná trochu víc dopředu, od děcka z favoritky mám naučeno používat obě najednou

                                              0 0
                                              • Atilla  

                                                Nechápu, fakt ne a to jezdím kolikrát v kuse bez zastavení 900m výškových

                                                0 0
                                                • mirorek2  

                                                  psal jsem to, z bandy se nám to stalo vloni třem, měnili jsme kotouče desky brzdy, kola jak kreteni :)

                                                  zkusil jsem dokonce i 180 hope kotouč, jestli to nedělá ta 200 vzadu a to samé, nové centerliny které mají být tiché

                                                  vyřešil to až jeden z nás nákupem tohoto https://www.bikegaraz.cz/…-disc-203mm/?…

                                                  ale já to třeba do saintů nenarvu do codu taky ne

                                                  0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Já vozík klasiku shimano SM-RT 76/86 a k tomu shimano desky originální většinou metal, ale občas mám na předku resin. Kotouče mi vydrží než je ohnu, nikdy jsem neprobrzdil.

                                                    0 0
                                              • ceo  

                                                můžeš napsat na kterém/kterých trailech se to dělo?

                                                0 0
                                                • mirorek2  

                                                  v leošu na hs2 jsem nesl kolo z půlky do prostřední stanice bez špic, ale poslední den až

                                                  0 0
                                                  • lubosalbi  

                                                    Podle mě je to technikou brždění, v Leoši jsme loni strávili jeden den ve 4 lidech a nikdo s brzdama problém neměl a to nikdo z nás nemá high tech brzdy

                                                    0 0
                                                  • mirorek2  

                                                    kolik vážíš? to taky udělá svoje

                                                    0 0
                                                  • lubosalbi  

                                                    80kg bez oblečení, ostatní z party jsou na tom s váhou líp.

                                                    0 0
                                                  • MirosPikos  

                                                    Váha, jízda na brzdách, styl brzdění. Není co řešit. Možná už umí destičky a soustavu tak dobře uchladit, že to odnese až kotouč. Neřešit, víc jezdit, míň brzdit.

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Taky tam jsou jen 2 traily s klesáním. Jinak je to průměrně menší klesání než ve špindlu a tam se nebrzdí.

                                                    0 0
                                                  • mirorek2  

                                                    no dyt jo, nevím co se jim děje tak hrozného že kolabují

                                                    0 0
                                                  • mirorek2  

                                                    až budu mít v příštím životě o třicet kilo a dvacet čísel míň, taky budu chytračit

                                                    0 0
                                                  • Breakpain  

                                                    100 kg a Leoš na pohodu, ale samozřejmě to mám pojištěný – 223mm kotouče + sintry v Saintech

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    To vážíš 140kg?

                                                    0 0
                                          • Mr.Duck  

                                            To muste kluci fakt delat neco spatne. Sjezdy jako treba v Leosi mame na dennim poradku, delam v shopu tak mi projde rukama dost kol, a z nejakeho duvodu ve Whistleru vidis vetsinu problemu co se ani nejak bezne jinde nevidi, ale o tomhle jsem jeste ani neslysel. A urcite tu mame turisty co jezdi a brzdi mnohem hur nez vy! :)

                                            Nedokazu si to vysvetlit ale rad bych to videl :(

                                            0 0
                                      • Baba-Ji  

                                        Nemáš třeba nějak blbě připevněný třmen k vidlici, nebo nemáš tam špatný adaptér?

                                        Vibrovat to může taky málo tuhou vidlicí. Nebo nemáš nějaké vůle v přední nábě?

                                        0 0
                                        • mirorek2  

                                          ale no tak, je to věc čistě deska vs kotouč

                                          proč by vůle v přední nábě dělala něco s kotoučem vzadu? utavím to do stavu kdy místo brzdění to kvílí a vibruje a ty vibrace nedají špice a když praskne jedna tak to už pak jede

                                          stalo se mi to 3× pokaždé na jiném kole nebo výpletu, karbon, alu ráfek, nejprve jsem vinil výplet

                                          0 0
                                          • kejda  

                                            Garda – v polovině Altissima po cestě dolů, kvílení, kotouč byl barevný jak ohňostroj a prakticky nebrzdil. Z Naga do Torbole jsme kámoše drželi z boku za batoh a brzdili za něj. Byly to XT. Každopádně, ******* měl už pár kilometrů pod hospodou nahoře na Altissimu, kdy začala chcát přední brzda přes šroub – chyba servisu Bikezone, takže musel brzdit jenom zadní.

                                            0 0
                                      • kesu  

                                        Jo, tohle nám dělaly Sainty m810 i 820 se sintrovanejma destičkama. Stačilo se dotknout brzdy a týpek předemnou na trailu zahodil kolo a uskočil. Asi myslel, že za ním jede zaoceánskej trajekt. To se fakt nedalo a dělalo to vepředu i vzadu a na dvou kolech. Od tý doby sintry nevozím a nikdy se problém už neukázal.

                                        Na jednom kole s křivou navářkou (G-Zero Strike), jsem musel sundat XT kotouče (starý bez unašeče) a dát tam plovoucí hopy a kvílení a rezonance přestaly mávnutím proutku.

                                        Obecně je ideální nevozit sintry.

                                        0 0
                                        • ceo  

                                          Já jsem po vyzkoušení sintrů, které hrozně řvaly a za studena vůbec nebrzdily, roky vozil jedině origo Shimano organiky, ale už mě štvalo, že jsem je musel měnit skoro každý měsíc. Loni jsem dopředu dal 180 SLX kotouč (před tím jsem měl Mach 1 a Deore) a s tím zkusil Goldfreny sintry. Tahle kombinace brzdí za studena, neřve, nemizí jak organiky…

                                          Asi bych nezevšeobecňoval. Záleží jak si sedne materiál desek a kotouče na dané brzdě. Taky IMHO na výsledek bude hodně ovlivňovat u sintrů, jestli je kotouč nový nebo už má něco za sebou, kdy si nový sintry můžou hůř sedat.

                                          0 0
                                          • mirorek2  

                                            ale není řvaly jako řvaly! pár lidí to tu zažilo…

                                            jj sintry jsou hlasité, ale tento „jev“ je jiná dimenze

                                            nic si nemusí sedat, zajedeš desky a je to, kotouče hope vydrží oproti jiným mnohem více, to že cinkají je pro fci fuk

                                            0 0
                                            • ceo  

                                              Na mě taky pod kopcem čekala skupina lidí a čuměla co se to objeví. Když jsem dal nový kotouč a nechal staré desky, které v sobě měly zapečený matroš starého kotouče. Jako bonus to ani nebrzdilo, jako vůbec.

                                              0 0
                                          • Baba-Ji  

                                            Goldfren byly nejslabsi sintry, co jsem na kole mel. Shimano nejlepsi a rvanim netrpely (Sainty m810 + smrt76 kotouce na unasecich i obyc bez unasece)

                                            1 0
                                            • goofy  

                                              Shimano sintry na XT 785 i na Saintech 820 vs. SMRT76, a bez problémů i při mé jateční váze.

                                              0 0
                                        • novas752  

                                          No, třeba Sram sintry jsou mimo mokro tiché, ani si nehvízdnou. Takže to nelze brát všeobecně, jiná směs destiček může fungovat úplně jinak.

                                          0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                        • mirorek2  

                                          to jo je ten jev:-)

                                          origo sintry + saint, origo sintry a sram code

                                          organiky nemůžu, neubrzdí mě

                                          0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Obecně je ideální nevozit sintry.

                                          …dyz se chces zabit! :D

                                          M820 se shimano kotoucema mam na obou kolech a kdyz je ticho, neslysis nic, za mokra obcas neco malo ale ani to ne vzdy.

                                          Organiky nevozim od te doby co jsem za den sjel dva pary :)

                                          0 0
                                          • Atilla  

                                            +100

                                            0 0
                                          • lubosalbi  

                                            To samý moje Zee a originální sintr desky + XT kotouče

                                            0 0
                                          • kesu  

                                            Jako vydrzi prdlajs to je fakt, dvoje za den jsem teda nedal ale jedny jo. Vozim ale uz roky magury a ty maji originaly jenom organiky a nemam s nima zadny potize na zadnym z mnoha kol. Tichoucky a kotvy. Ta zkusenost s sintrama a saintama je snad 8 let stara a bylo to v L2A kde teda prevyseni bylo. Kazdopadne ni to stacilo to se fakt poslouchat nedalo.

                                            0 0
            • JBC  

              Přesně ten samý pocit jsem měl z Code R také, jak dostaly trochu čočku, tak byly špatně čitelné, ale brzdily stále dobře.

              Teď jsem nasadil XT 4 písty, ale nemám ještě vyzkoušeno.

              0 0
          • embi  

            Jezdim G2 RSC a je to parada! Stejne ale paradni mi prisly i Code R predtim.

            0 0
          • Dumbo  

            Niežeby som sa chcel chváliť ale robím v bikeshope. Každý druhý bajk ktorý príde nový od dodávateľa potrebuje odvzdušniť brzdy. Nerob si ilúzie že keď kúpiš nový komponent na bike tak ti stačí ho nahodiť na bajk a jazdiť. Občas treba nové brzdy odvzdušniť, doliať olej do vedlice lebo je ho tam málo, poslať vidlu na výmenu puzdier lebo vo fabrike mali vadný batch a celá séria drhne jak fras. A nájdu sa isto aj iné chuťovky :)

            0 0
            • kejda  

              A jakou kategorii kol v tom bikeshope prodáváte? Jsem složil už nějakých pár kol z nových komponentů, vybalených z krabice a nic takového se nestalo. Že by se k vám dodávaly rovnou nějaké šmejdy???

              0 0
              • novas752  

                Jenže oni jsou většinou neodvzdušněný fakt skoro všechny, na 3 kolech ze čtyř alespoň z jedné brzdy pár bublinek vyleze, ať je to kolo za 15 nebo za 200. Zejména ty vedené vnitřkem rámu, s odvzdušňovánim se na výrobní lince zřejmě nikdo nesere (pokud jsou ty brzdy vůbec spojené, na silničkách často nebývají) a bez správného odvzdušnění ta brzda funguje uspokojivě, akorát má bublinu v expanzce.

                Specialized, Trek, Cannondale, Merida, Focus, Cervélo, všechno to samý.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  V Giantu jsme odvzdusnovat nemuseli nic, jen nektere ty nejvic low-end brzdy, Shimano i Tektro mely obcas problem ze jim tekl trmen, coz slo rovnou na reklamaci ale s odvzdusnenim jsme problemy nevideli.

                  0 0
              • Dumbo  

                Sme e-bike specialisti, klasické bajky nepredávame, min cena moc 2000euro, prémiový partner jedného z najväčších výrobcov v segmente plus doplnkovo iné znacky z koncernu, šmejd by som to nenazval, akurát som prišiel o tie ilúzie :)

                0 0
    • Bafoon  

      G2 rsc – kam to zaradit? Silnejsi nez cuidy a slabsi nez cody?

      Jinak si tak pohravam s myslenkou code rsc vs cury 4 no :)

      0 0
      • suslos  

        pokud neplánuješ 500m výškových v plný palbě a se zablokovaným zadním kolem, řekl bych, že Cura2 budou stačit… ty brzdy opravdu brzdí šíleně moc :-D

        Jinak G2 by měly být tam kde píšeš – nahrazují asi hlavně Guide RSC a ultimate

        0 0
        • Bafoon  

          No rikam si co to asi bude za brzdu… cody pistky 15/16 a cura 18mm :-)))

          0 0
          • suslos  

            kamarád si je teď objednal, osobní zkušenost nemám… ale Cury 2 jezdí kolem spousta kámošů, Megu přežily, brzdí fakt hodně, nezavzdušnují se… Charvát je taky vozí jak na en kole tak na sjezďáku tuším.

            0 0
      • Bafoon  

        Tak jsem se dostal ke curam 2pistkum a nejak jako ybr mi to neprijde :/ jako brzdi fajn ale i kdyz nastavim paku na kratky chod tak je to porad na dlouho nez bych chtel – jestli to dava smysl :)

        0 0
        • Breakpain  

          Zkus změnit lehce sklon páky, to ovlivňuje docela dost pocit prstu na páce ;-)

          0 0
          • Bafoon  

            páka má mít možnost nastavit – vzdálenost od řídítek a „bite point“. To druhý jsem prostě nenašel :) koukám teď do manuálu ale asi jsem slepej

            0 0
            • Bafoon  

              "jedna recenze ":https://dolekop.com/…h-vyzkousena

              Hodně zajímavé je i možnost nastavení jak vzdálenost páky od řídítek, tak bodu kontaktu brzdových destiček s kotoučem, takže si snadno nastavíš v jakém rozsahu bude možnost brzdnou sílu dávkovat, od malého kroku až po velmi dlouhý.

              a druhá, pravdivá :-)

              Ohledně možností nastavení se i zde šlo cestou jednoduchosti, kdy pod pákou najdete kolečko pro snadné seřízení vzdálenosti od řídítek a to je vše!

              0 0
    • suslos  

      Místní borci, zkoušel z Vás někdo naroubovat Shimano páky a Magura třmeny? Nějaké zkušenosti? Viděl jsem teď borce na V10tce co měl SLX páky a nějaký Magura 4píst třmeny, tak mě to zaujalo, že by to mohlo být zajímavé kombo na DH :-)))

      Si na nějaký DH letos budu muset sjet, abych zjistil, že se na tom zabiju a zase mě ty blbý nápady přejdou :-)

      0 0
        • suslos  

          díky, kouknu! páka na gripu v první minutě mě zatím nepřesvědčila :-D

          0 0
      • lubosalbi  

        Googli název shigura

        0 0
      • TJK  

        ja mam 785 XT paky na Marta SL trmenech

        0 0
      • Metalcane  

        Mám Deore M6000 páky na MT5 třmenech. Síla je veliká, bohužel mi však nesedí chod – velmi krátké a gumové. Pravděpodobně za to bude moct Servo Wave. Teď se chystám vyzkoušet stejné třmeny s XTR Race pákami.

        0 0
        • novas752  

          Servovawe naopak dělá krok páky tvrdší. s XTR M9100 pákama to bude ještě gumovější.

          0 0
          • vilemx  

            Ne, servovawe pouze rychleji přitiskne desky ke kotouči, proto pocitově brzda zabírá dřív.

            Pokud to brzdí jaxviňa, ale páka je gumová, tak je moc velký rozdíl mezi malým průměrem pístku v páce vs. velkým průměrem pístku(ů) ve třmenu. Nebo je moc velký rozdíl v délce páčky vs. kroku pístku.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Metalcane  

          Update: Vyměnil jsem páky za M9100 a konečně to je dle mých představ, délka kroku ± jako kombinace Shimano/Shimano, síla stále veliká a pumpování je pryč

          0 0
    • NěMaB  

      Zdar, jednoduchý dotaz, SRAM G2 ULTIMATE vs. XT? Nekdo porovnání?

      Diky

      0 0
      • NěMaB  

        Popřípadě Magura MT5,7

        0 0
        • Bafoon  

          To jsou všechno proti sobě projevem jiné brzdy – výkonu mají všechny DOST.

          magura, sram ostrý nástup

          xt – měkčí nástup

          0 0
          • embi  

            Tvrdit, ze sram ma ostrejsi nastup nez shimano? no nevim hele.

            jinak za me G2 super brzdy:)

            0 0
            • Bafoon  

              Ultimaty? Tak zalezi jak si to nastavis coz u shimana nejde :)

              0 0
        • kesu  

          Magury jsou levný, lehký, extrémně dobře brzděj, ale rozodně se nedávkujou nejlíp. Ale na nějakou pluskovou gumu ideál. Na lehký XC bych si vybral něco jinýho..

          0 0
      • Mr.Duck  

        Pokud je rec o 4pistech tak XT je o parnik silnejsi nez G2. G2 je spis srovnatelna s 2pistkovymi Shimano. MT5 je nekde mezi, neni nejak super silna ale ani tak slaba jako Sram. O davkovani nemluvim protoze si pod tim kazdej predstavuje neco jinyho :)

        0 0
        • kesu  

          No to urcite ne, MT5 jsou silnější než Saint a další čtyřpístkový Shimano. Ježděno roky vedle sebe ve více párech

          0 0
          • NěMaB  

            Diky za Vaše subjektivní názory…ale moc nevim co s tím…co servis , odvzdušnovani u Magur?

            0 0
            • RomSva  

              Odvzdušnění Magur je úplně na pohodu. Stačí na jejich třmeny dat shimano páky. :-)

              0 0
            • kesu  

              musíš mít dva plnící šrouby, pak bez problému.

              0 0
              • goofy  

                Pak už jenom taková drobnost, že se to musí dělat za letního slunovratu, tančíce dokola kolem zapálené vatry… :-)))

                0 0
          • adam320  

            Ja letos presel na Magury taky a zatim musim konstatovat ze je to pro mne nejprijemnejsi brzda co jsem jezdil. A k odvzdusnovani asi takhle: cekal jsem nejaky buhvijaky peklo co tady vsichni tvrdi neustale a uz jsem na tom dvakrat zkracoval hadici a je to prochazka ruzovym sadem, nechapu co na tom nekdo neumi, oproti sramu kde ti to chcije vsude po zemi a po biku je tohle cista akce. Jo ty plastovy sroubky jsou ulet, ale tak staci to nervat jak magor

            0 0
            • novas752  

              Z Sramu nic nechcije, diky bleeding edge jsou to na odvzdusneni jedny z nejcistsich brzd.

              0 0
              • adam320  

                To tesni tak prvnich pet pouziti a pak to z to leje na vsech koncich, o ty obrovsky prevlecny matici co se sotva vejde do origo plastovy nadobky a kdyz to vytahnes ven tak to musis hned polozit do hadru a utrit ani nemluvim. Ale treba mam smulu na spatnej kus, nicme sada na reverba od stramu je ta sama tragedie co se uniku kapaliny tyka. Ja s tim dobrou zkusennost nemam

                0 0
                • novas752  

                  To je zvláštní, já jednou sadou na Reverba odvzdušnil už asi 25 sedlovek.

                  Origo sadu na brzdy nemám, tam používám Jagwire.

                  0 0
                  • adam320  

                    No ja si objednal origo v domeni ze to bude kvalitni kdyz to je od vyrobce a jsem z toho zklamanej, hlavne ty hadicky se na tom zacaly rychle protacet vic nez by bylo nutny a vzdycky jsem z toho uplne nestastnej, ted teda reverb definitivne opustil nasi domacnost takze se blyska na suchy casy:)))

                    0 0
          • Mr.Duck  

            Taky názor, ale nové XT jsou taky silnější než Saint a ty MT5 ani 7 mi nějak super silné nepřišly, možná trochu víc než Code, podobný jak Hope. Ale nehádám se, je to jen moje zkušenost s asi míň páry od Magury než ty – zkoušel jsem jen asi troje ale ani jedny mě nějak nenadchly.

            0 0
            • kesu  

              Hele a on je nějakej zásadní konstrukční rozdíl mezi 4 pístkovými XT a třeba těma MT520 nebo jak se to jmenovalo? Kdyť to vypadá, že to má stejný průměry pístků. Máme doma V4 a hromadu těch Magur a stejnak jsme měli oboje Sainty a ještě jedny ty „nové“ shimano 4 pístové. Já mám asi za nejlepší Hope, protože ta jejich páka je výborná a strašně se mi líbí možnosti jejího nastavení. Ale cenově jsou zase na trojnásobku těch MT5. Jinak MT5 vs 7 nemají důvod brzdit zásadně jinak. Co mi na nick moc nesedí je dávkování na mokru. Ale na lepivejch pluskovejch gumách je to jedno. A pak se taky umí pumpovat, sice trošku míň než Saint, ale je to tam taky.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Nějaký zásadní konstrukční rozdíl tam nevidím, a srovnávám 5 let a víc jeté Saint vs rok nebo míň staré XT, ale pravidelně je střídám a s těmi novými to brzdí líp. Nevím proč ale máme doma dva páry Saint, mt520, m8120, k tomu mám dost stálých zákazníků se všemi možnými 4pisty a jsem presvedčenej že ty nové jsou z nějakého důvodu silnější. Největší rozdíl co jsem se od shimana dočetl jsou nové těsnění ale nevěřím že by měly výrazný vliv na sílu..

                0 0
                • kesu  

                  ono v tyhle kategorii je to ve vysledku jedno, brzdi to dost podobne a je to pak o preferencich. Ja mam tad Maguta paky, ikdyz hope je lepsi a nastavitelnejsi. A pak pomer cena/vykon. Shimana nemuzu, protoze jsem skladoval kola dlouhodobe poveseny za predni a vsechny shimana krom silnicnich se po tak ctvrt az pul roce viseni zavzdusni

                  0 0
                • allrose  

                  Jj i dvoupístky jsou mezigeneračně silnější

                  Bude drobná změna na páce

                  0 0
    • TJK  

      prihodim… o vikendu jsem testoval Cura4 a musim rict ze se mi ta brzda fakt libi, prijde mi skvele davkovatelna a fakt extra silna!

      0 0
      • suslos  

        jak Ti vychází pocitově v porovnání s XTR? :)

        ještě nám tu zůstává voda neprotestovaná – TRP, nový Hayes a Code RSC :D

        0 0
        • TJK  

          lepsi modulace a vysi vykon… bohuzel… ty XTR maji rychlejsi nastup ale nejsou kousavy, ona to ale muze delat i ta kratoucka paka… porad je muzem swapnout :)

          0 0
          • suslos  

            já bych chtěl zpět ještě více modulace, tak pro mě cesta shimánem nepovede asi :-/

            0 0
            • TJK  

              vsak vim… nelibily by se ti ale zase bych ti ukazal jak je instantne napumpovat :-D

              no stress az dorazi novy tak je posli, XTR maji odbyt ;)

              0 0
              • suslos  

                myslet si, že „shigura“ tenhle problém vyřeší, je najivní, viď? :)

                0 0
                • TJK  

                  ja to neumim zhodnotit… ja si technicky neumim prestavit kde je u shimana problem, pokud je v pace tak Shigura peoblem neresi, pokud je ve trmenu tak asi ano.. ale z meho pohledu silu a funkci brzdy dela paka a ne trmen… pistek a jeho chovani ovlivni jak chodi trmen… ale je to uvaha. Nikdy sem na tom nejel… na druhou stranu sem mel 2pistovy XT a ty sem napumpoval kdykoli a kdekoli ve sjezdu a vykonove nebyly zly na 2pist, XTR jsou vykonem uplne nekde jinde ale to chovani paky taky neni vzdycky konzistentni a napumpovat to umim na povel… v my rychlosti je to gut, ale ve tvoji bych se tomu vyhnul…

                  0 0
                  • suslos  

                    hmm, přivádí mě to na myšlenku naroubovat více možností dohromady (haha, hlavně to musí bavit, že :-D). Existuje nějaký výraznější omezení v kombinacích, který nevidím? Když samo dodržím minerál/minerál.

                    např. o TRP kolují dobré reference o modulaci :) (ale pak je otázka, proč to vůbec s něčím kombinovat, že… ale jinak by ani shigury nebyly tak populární :-/).

                    Pumpování je sranda no, to mě moc neba :-) a ta modulace mě zase super baví ve slow speed manévrování → endo, nose manual a takový blbinky…

                    0 0
                    • TJK  

                      z pohledu rozdilu XT vs XTR je to chovani uplne nekde jinde ale shimano „pumpovani“ tam je stale… servo vawe efekt taky ale neprijde mi zasadne nejezditelny… uz jen pro tu srandu bych vyzkousel XTR9120 paku a MT7 trmen… imho by to mohlo byt hodne nekompromisni… to slow speed manevrovani je s XTR vpohode a to rikam ja, lojza co na kole umi kulovy ;)

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Někde jsem četl že to pumpování je spíš problém u 2píst brzd, je na tom něco pravdy? Nikdy jsem to u shimana neregistroval u dobře odvzdušněné brzdy, a určitě ne víc než u jiných brzd, ale už hodně dlouho jsem nezkusil žádné 2písty tak by mě zajímalo jestli na tom něco je.

                        0 0
                      • suslos  

                        jo, díky, asi nám nezbude než vyzkoušet :D

                        v rámci toho slow speed mám právě potřebu po „nekousavé“ modulovací brzdě – E4, V4… s Curama se bojím, že přes řidla prostě půjdu jednou :D a nebo jsem z toho tak „podělanej“, že se mi ten manévr ani nepovede

                        0 0
                    • Nutribird  

                      Borec co jezdí jezdí takový dost agresivní silový styl endura si si shiguro Bastl chválí. Prý první brzdy co ho při jeho váze přes 100 kg a stylu zbrzdí. Bohužel víc nevím.

                      0 0
                      • suslos  

                        díky, věřím, že to bude brzdit jako prase :) spíš mě zajíma „jak“. Já mám do 80kg oblečenej a nemám problém ani se slabšími brzdami – spousta lidí řekne, že jim přijde, že Hope brzdí méně – ano brzdí, ale nesetkal jsem se osobně se situací kdy by to nebylo pořád dost/nestačilo.

                        0 0
      • NěMaB  

        Ehm, to se mi líbí, vypadají zajímavě

        0 0
      • Woko_O  

        Já jsem zvolil dvoupístkový Cury, na doporučení Matěje Charváta, tak jsem zvědavej, co budou dělat. Výkon, vzhledem k tomu, že je tam 23mm pístek nebude extra rozdílnej, alespoň podle toho co jsem četl a slyšel a se sintrovanýma deskama, origo Cura 203/180mm kotoučema, by to mohlo být obstojný kombo. A samozřejmě údržba je přeci jen o něco snažší..

        0 0
        • NěMaB  

          Určitě nahoď nějaké reakce po projižďce…

          0 0
        • NěMaB  

          Z jakého důvodu doporučuje 2 pistky?

          0 0
          • vaclaw  

            Taky by mě hodně zajímalo, jak fungují. Matěj o nich mluvil hodně pochvalně a pokud stačí jemu, tak pochybuju že já bych měl málo výkonu, ale stejně čím víc názorů tím líp :) Jinak pokud se nepletu, tak říkal, že mu prostě dvoupíst stačí a silnější nepotřebuje, myslím, že víc k tomu neřekl. Jinak link na to video:

            https://www.youtube.com/watch?…

            0 0
          • Woko_O  

            Jo jo, něco potom nahodim. Budu to dávat celý dohromady až po novém roce, protože skoro přestavuju celý kolo. Jinak proc doporučoval 2 písty, tak prý převážně kvůli jednoduchosti a i údržbě na Enduro závodech. Písty máš jen dva, takže se ti nestane že by ti správně chodil jen jeden z dvojice, nebo jeden na každy straně atd. Ale taky sám nevím. Vím jen že to jsou jednoduchý brzdy a údajně funkční. Za 5k jsem si řekl, že to vyzkouším.. :)

            0 0
        • TJK  

          ja „slysel“ ze 2pistek je On/Off s vykonem kterej ubrzdi vlak… takze treba prome brzda uplne o nicem… ale v ruce sem to nemel…

          0 0
          • suslos  

            Matěj nejezdí origo desky, tak mu to třeba tak nekouše :) za mě to jsou OTB brzdy :D

            0 0
            • TJK  

              mno takhle… ty 4pisty jsou na muj bidnej styl fakt overkill ale ten projev se mi libi, ty 2 pisty bych ani nechtel zkouset, pul sezony trapeni a valeni se skoro vsude na X0 Trail carbon 4 pistexh mi stacilo… na On/Off brzdy nemam naladeny prsty :)

              0 0
              • goofy  

                Jo, ty čtyřpístky můžou být hodně fajn brzdy, co jsem už zaslechl… Čím je to plněno? Pokud se nepletu, tak už taky minerál?

                0 0
                • suslos  

                  jj všechny Cury jsou jejich „spešl“ minerálem. Nicméně fungují i s růžovým Shitmano :-)

                  0 0
          • Woko_O  

            Hele já nevim. Dost jsem si o tom četl, zkoušel různý zahraniční reakce atd. Údajně to nejsou vyloženě On/Off brzdy ale mají prý skoro stejně dobrou modulaci jako 4 písty. Já teď jezdil Sram Code R a mě nevyhovoval ten průběh páčky a dlouhej krok. Chyběl mi právě ten bite na začátku. Takže to byl můj požadavek. Cura brzdy by to měly splňovat. Obě varianty (2/4 píst) byly zkoušený profi DH jezdci. Ok, to jsou magoři, ale i tak potřebují občas včas brzdit a obě varianty byly vcelku chválený. Pár lidí taky zkusilo mix, tzn. 4 píst vepředu a 2 píst vzadu – to se jeví jako vcelku zajímavá varianta, která může být funkční. Já, protože mám kolo převážne do bikeparku a i tak nejezdím žádnou kudlu, tak jsem chtěl jen něco s brzkým záběrem a bitem. Jak jsem psal výše.Set brzd vyšel na 5k, plus teda desky a kotouče, takže to není úplně přepálený a když mi to vyhovovat nebude, pošlu dál, případně pořídím 4 písty. Ale myslím si že vyloženě horší než Code R to být nemůže.. :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.