• slavekRM

    Ahoj, chtěl bych koupit kotoučové brzdy a nemohu se rozhodnout. Prakticky se v nich vůbec nevyznám. Historii jsem pročetl, kamarádi jezdí většinou na starých Hayes 9 a nedokážou poradit, takže bych prosil vaše doporučení. Jinak moje váha necelých 80kg, styl jízdy agresivní xc – převážně Beskydy. Váhám mezi Shimano xt, Shimano xtr, Avid J7, Avid Ultimate, ale klidně si nechám doporučit něco jiného. Předem díky.

    Anketa: Tak jaké

    10x
    53%
    0x
    0%
    3x
    16%
    6x
    32%
    0 0
    • MlokCZ  

      Záleží kolik chceš dát peněz, máš dost zajímavý cenový rozptyl. Pokud kolem 5–6tis., tak bych vybral jedny z trojice XT, ORO K18 (případně K24, cena jen nepatrně větší), J7. A z nich já osobně v tuhle chvíly bych asi vzal K18ky. Ale chybu neuděláš žádnými.

      Pokud chceš dát peněz o něco více, tak přidej do výběru Louisy.

      0 0
    • fichtl  

      Mám zkušenost s Avidama J7 a nikdy mě nezklamaly, údržba snadná a cena celkem přijatelná. Porovnat je můžu s XTčkama od Shimana a rozdíl je rapidní, XT proti Avidu nějak nechce brzdit.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak to nevím, co jsi zkoušel. J7 brzdí z té trojice ORO, XT, J7 nejhůř. Samozřejmě nebrzdí o moc hůř, jen nepatrně, ale ty druhé dvoje jsou lepší. Dávkovatelnost mají také o chlup nejhorší, ale stejně bych J7čky z výběru nevyloučil, podrobně jsem to tu už rozebíral historii.

        Pokud ti tedy XT oproti J7 nebrzdily, tak buď měly menší kotouč nebo bylo u nich něco špatně. Rozhodně ne normální stav.

        0 0
        • MlokCZ  

          A pokud tedy tu vlastnost, že J7 mají rychlejší nástup brzdné síly (což někomu sedne) a tím o malinko horší dávkovatelnost, nepovažuješ za lepší brzdnou sílu (kterou nemají).

          0 0
        • bam  

          Taky zalezi na destickach, ale jinak s tebou souhlasim taky mam s temahle brzdama opacnou zkusenost nez fichtl.

          0 0
    • mr.antik  

      J7 mají perfektní tvar páčky a jsou hezčí. Ale dopředu uvažuju o 180, protože mě z po pár minutách intenzivního brždění bolí prsty

      0 0
      • MlokCZ  

        Se 185kou ve předu je to výrazně lepší. Na Reigna bych dal klidně 203/185, pak brzdí J7 skvěle.

        0 0
        • Lister  

          potvrzuji, rozdíl znatelný, ale nejde ani tak o výkon jako o topení, se 185 to vypadá, že konečně přestanu vařit :o)

          0 0
          • MlokCZ  

            Topení jsem si nestihnul vyzkoušet. Se 160kou mě J7 na předním nikdy jezdit nenapadlo a jsem lehkej. Mě ta 203jka přijde super ale i kvůli brzdnému výkonu, teď jsem je zase porovnával (185 × 203 na předním) a nebýt toho, že kolo s J7-čkami buď půjde úplně pryč nebo na něm budu jezdit jen málo v zimě, tak bych uvažoval, že tam prdnu větší kotouče.

            Už jsem se rozhodnul, že i na K24-ky hodím 200/180 kotouče (200ka objednaná). Ty i se 180/160 jsou ok, ale protože se výborně dávkují, tak jim ty větší kotouče rozhodně neuškodí. U mě jde o získání 100% jistoty brždění jedním prstem. Sice i na 180/160 jedním brzdím téměř vždy (lepší než u J7, kde jsem druhý přidával o něco častěji), ale při brždění na krev to už není ono.

            0 0
      • kolobrnda  

        na ty nase hory bohate staci 160ka…pokud nemas metrak. zvetsenim kotouce te prst neprestane bolet

        0 0
        • MlokCZ  

          I pokud ti stačí brzdá síla se 160kou, kde je to otázka názoru (mě tedy rozhodně nestačí, nemám zapotřebí rvát brzdu větší silou než chci), tak se 160kou uvaříš na předním uvaříš jakoukoliv brzdu (pokud někdo váží trošku víc, tak i každou chvíli). A pokud neuvaříš, tak leda že nikdy nejezdíš prudké sjezdy, kde není možné pustit brzdu a je třeba brzdit souvisle (a nemusí být ani nijak extra dlouhý, stačí ani ne kilometr dlouhý sjezd celý na brzdách a jetý krokem.

          A nevím jaké máš zkušenosti s dlouhodobým ježděním větších kotoučů, ale mě tedy rozhodně s lepší brzdou a větším kotoučem prsty bolet přestaly a to radikálně. Na J7 se 185/160 to nebylo ještě úplně ono a prst se občas ozval (ale už jsem brzdil převážně jedním). Na K24 už se 180/160 nebolí nikdy, ale není to pořád úplný ideál při brždění na krev jedním prstem.

          0 0
          • pepek  

            Přesně tak a nemusí to být ani v horách. Já 160ku uvařím vždy na jednom kopcu, tady kousek za městem. Stačí, že to nejde pustit a musí se furt brzdit a je to.

            0 0
          • Pi†el  

            Musite panove trochu posilovat prsty asi :-) ja nemam potrebu ani po dlouhym prudkym sjezdu pridavat druhy prst, ikdyz uz brzda moc nebrzdi a piska, tak porad v klidu postaci jeden prst… brzda el-camino na 6" kotoucich – jde pryc, malo brzdi.

            0 0
          • cabbage  

            by mě zajímalo, jak to děláš – mě stačí jeden prst jak u 203 tak u 160;-)

            0 0
            • MlokCZ  

              No já bych to jedním prstem odbrzdil taky i když potřebuju brzdit fest, ale tak si pohodově brždění prostě nepředstavuju.

              0 0
        • Lister  

          nesouhlasím :)

          0 0
    • Lister  

      z toho cos napsal, J7 kvůli tvaru páky (nedržel jsem lešpí), XT pro výkon, ale u obou dopředu 180mm kotouč.

      Jinak bych jako mlok uvažoval ještě o ORO 18

      0 0
    • kolobrnda  

      z toho vyberu jsem jednoznacne pro shimano. uz i deore ma slusnou brdivost pri pouziti maleho kotouce. avid mne svoji silou neberou a pripada mne ze brzdi az pri 203 kotouci a to by sis asi na xc kolo nedal :-)) jo, u shimana je jedine minus ze desticky moc dlouho nevydrzi, ale neco za neco.

      0 0
      • miki.mares  

        A co třeba ty Avid juicy 7 carbon? Jedna stojí 5k. A sou lehoučký. www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

        0 0
        • Lister  

          no nevím, ale myslím že dvojnásobná cena za ten kousek karbonu a pár ušetřených gramů nestojí

          0 0
          • miki.mares  

            A jě nějakej rozdíl v kvalitě mezi Juicy Carbon a Juicy 7???

            0 0
            • Lister  

              ta brzda je úplně stejná..........až na páku teda :)

              0 0
              • miki.mares  

                Takže ty carbon jsou uplně zbytečný.. nějakech 20 g to mi za 1500 kč za každou brzdu navíc nestojí.. Tak teda ty 7.

                0 0
          • Lister  

            PS: kdybych chtěl lehký Avidy tak beru až ultimejty, ale zase ta cena :(

            0 0
            • miki.mares  

              Ale na oficiálních stránkách avidu www.sram.com/…cycarbon.php píšou že ty carbon se daj použít na XC, AM, FR, DH takže super všestranost a ty 7 sou na XC a AM.. A u ultimte píšou že to nedoporučujou na dlouhý sjezdy.. Takže ty carbon musej bejt kvalitnější ne? když je doporučujou i na downhill.

              0 0
              • Blade  

                Tomu se říká marketing. Věř Listerovi, má pravdu ;-)

                0 0
                • pepek  

                  Ty nevěříš, že na downhill MUSÍŠ mít carbonovou páku?

                  0 0
                  • Blade  

                    Já sem takovej nevěřící Tomáš :o)

                    0 0
                    • pepek  

                      Proto jezdíš taky z Ochoza po silnici, když můžeš mastit pěkně terénem a z kopca.

                      0 0
                      • Blade  

                        Já sem fakt nebyl včera stavu něco objevovat, někde prolejzat trním. To mý dvouminutový manko při dojezdu na Bukárnu mluvilo za vše :o)

                        0 0
                        • pepek  

                          Nemusíš objevovat, je to už objeveno, stačí věřit soudruhovi…

                          0 0
                          • pepek  

                            To se troěku nepovedlo, no..

                            0 0
                            • pepek  

                              Tak eště jednou

                              0 0
                              • Blade  

                                No vidiš, to nevypadá zle.. vyzkúšáme :o)

                                0 0
                                • pepek  

                                  Je to fakt adrenalin, jedeš s kopca tak:40km/hod těsně kolem zahradních vrátek u chat, z kterých někdy vybíhají psi (včera po mně šel dalmatin) a chataři.

                                  0 0
                          • Blade  

                            Brejle sice mám, ale na tohle bych potřeboval mikroskop :o)

                            0 0
                            • pepek  

                              Se neposer, mladej :-)

                              0 0
                              • slou  

                                :D

                                0 0
                                • pepek  

                                  Člověk jim to tady servíruje, jak na stříbrným podnosu a mladí tam ani nejedou a eště mají blbý kecy. Tak si tam vždycky zapíchnu ten můj claim a nebudu to nikomu říkat, je to jenom házení perel sviním.:-)

                                  0 0
                                  • Blade  

                                    Nevyhrožuj…jak jsi byl včera rád, žes nám moh ukázat nějakou novou cestičku lesem a nenechal nás sejít na scestí v podobě asfaltové řeky ;-) A propo, co žes nebyl dneska na Bukárně? Výmluvy, že jednou za víkend stačí, neberu:o)

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Ta cestička není nová, tu tady zná každá babka. A na tu další – z Ochoza jste se vyprdli. Nějak nemám motivaci – potřeboval bych nové trasy, mě nestačí zkouknout AVG, km a tepy, abych se ukojil :-)

                                      0 0
        • kesu  

          juicy carbon maj na bikesportu.cz pod osmickou za par

          0 0
    • kesu  

      resil sem neco podobnyho,pokud ti u shiman nevadi divnej tvar paky tak vychazej nejlepsim pomerem cena/vykon.Nicmene pokud bys chtel poradny brzdy na beskydy tak vim o slusny cene na luizy FR novy s cenou lehce pres juicy.Jinak ja jsem resil jestli XT,juicy carbon popripade luizy a nakonec sem odepsal XT kvuli tvaru paky,juicy kvuli brzdovce,luizy nemaj karbonovou paku tak budou nakonec marty sl gold se 180tkama kotoucema.Jen mam malinko obavu z prehrivani pri mejch 90kg a enduro jezdeni:).Kaz­dopadne pokud nechces karbonovy paky tak ty luizy FR sou jasna volba,vaha jedny je lehoulince pres 400gramu(dost pod XT,vahove lehce pres juicy carbon)a brzdnej ucinek se naprosto s juicy a XT neda srovnavat

      0 0
      • Blackbiker  

        ahoj, pokud chceš brzdy na které nemusíš šáhnout,nic seřizovat,vyber Sainty.Mám odzkoušeno v Beskydech-viz můj bike. Taky jsem se rozhodoval mezi různými,ale prostě já chtěl víceméně bezúdržbové brzdy.Sainty se nekoušou,brzdný účinek je pořád stabilní-nevadnou.Kotouče rozhodně vepředu 203 a vzadu 180, já vozím 203/203 a jsem uplně v pohodě.Občasné cinknutí mi neva.Jen je třeba zvolit dobré kotouče ,doporučuju avidy,mám winzipa vzadu a kroutí se,vepředu Aligator a ok. Teď bych už volil Avid code,ale tyhle jsou na Xc už moc:-) zatím B.

        0 0
        • Blackbiker  

          ještě poznámka:Brzdím jen prostředníkem-fakáčem-více prsty na brzdu nešahám.To byla moje podmínka nákupu-brzdit 1 prstem.A Shimano páka je na tento styl perfektní-myslím na prostředníček:-)

          0 0
          • Lister  

            jsem an tom podobně, taky na kole všechny permanentně fackuju, mě to tak vyhovuje, nemusím ho nidky sundávat a zbyde spousta jiných prstů na držení rodel :)

            0 0
          • Blackbiker  

            Sainty i Code jdou na netu pořídit za 8čku-takže na pohodu:-)

            0 0
    • Dave.6  

      Jestli se muzu pripojit s dotazem:

      Ktery z uvedenych brzd (pokud zahrnu i oro K18/24 nebo lousy) jsou nejlepe davkovatelne?

      Nejezdim nejake extremni dlouhe sjezdy ani v horach takze by mozna u me vyhrala davkovatelnost pred max brzdnou silou…

      Uz jsem byl rozhodnutej pro avidy J7 ale bojim se te jedovatosti…

      Diky

      0 0
      • MlokCZ  

        XT i ORO jsou dávkovatelný super, mě přijde, že cca nastejno. J7 o trošku hůře (ale třeba já s tím nemám žádný problém a nevadí mi to) a Louisy netuším, ty jsem nejezdil, tam se musí vyjádřit jiní.

        0 0
        • goofy  

          No to je celkem zajimave, pac kdysi se tvrdilo o Orach, ze jsou celkem velke jedovky a ted slysim ze jsou dobre davkovatelne, tak ti nevim.

          0 0
          • Lister  

            no o avidech se taky psalo že jsi ideálně dávkovatelmné a LX/XT jsou zpočátku jedovaté........asi jak kdo momentálně zaplatí :oD

            0 0
            • poiko  

              mam, tuším, loňské XT dualy a o jedovatosti nemůže být ani řeč

              0 0
          • MlokCZ  

            No to je sice možné, že se to tvrdilo, já to ale netvrdil, já je mám až od letošního roku a jako jedovky mi rozhodně nepřijdou a v přímém srovnání jsou J7 mnohem větší jedovky (J7 mám na jednom kole a K24ky na druhém a občas ty kola střídám i když povětšinu jezdím už na tom s K24kami).

            Prostě nejlépe zkus sám a uvidíš. Mě to takhle subjektivně přijde, na všech těch brzdách (XT, J7 a K24) mám najeto nejméně 2000km (na K24 zatím nejméně, právě těsně přes ty 2000km).

            0 0
            • Dave.6  

              Tak jasny ty uz jezdis docela dost dlouho a venujes se tomu takze mas nejake zkusenosti. To ja mam velky kulovy :) kolo na kterym jsem drive jezdil jsem dostal jako darek a bylo z globusu :) I kamaradi maji horsi kola (az na jednoho ten je vyjimka ten jezdi zavody a kvuli hmostnosti ma vecka ale bike ma vybornej) takze ja ani nemam kde ty hydry zkusit… Jedine kamos ma myslim shimano 525 a ty me pripadnou jako desny houby…

              Takze proto se ptam vas co me doporucite a dam na vase rady a budu doufat ze me to bude vyhovovat taky :)

              0 0
            • goofy  

              No jasne, nejlepsi je vyzkouset. Bohuzel ORA jsem zatim nesedlal, ale kdyz porovnam J7, J5 a XT, tak ty XT vychazeji urcite lip davkovatelne nez ty J7. Stejne tak i maximalni brzdny vykon se mi zda u XT lepsi (porovnovano na 8" kotoucich), ale neni tam ten rozdil nejaky extremni.

              Ty Ora bych nekdy urcite zkusil, ale jenom me to trochu zarazilo, protoze kdyz to bylo novinka, tak vsichni shodne tvrdili, ze to jsou akorat krepet jedovky a blbe na zacatku davkovatelne, ale ted zacinam slychat jine ohlasy, proto se ptem. Bud tam soudruzi zacali davat jine desky, nebo proste jenom predtim byly zavadejici informace. Ale tobe bych v tomhle veril.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ono to dávkování je i dost subjektivní a i trošku bude záležet na pláštích (na různě držících pláštích bude mít každý jiný pohled na dávkovatelnost). J7 a ORO jsem jezdil aspoň i na stejných pláštích, na stejně velkých kotoučích a na podobně zaměřených kolech.

                Na přední brzdě se mi dávkují brzdy dobře naprosto v pohodě (i ty J7, když jsem chvíli zkusil na 203 kotouči). Na zadním kole je to pak u J7 nepatrně znát, tam se mi i sem tam stalo, že jsem zadní zablokoval i když jsem nechtěl (tohle se mi u ORO stalo jen jednou a to zrovna teď v neděli na mokré trávě s RR na zadním kole, když jsem šel na brzdy opravdu na krev, v tu chvíli by to tak skončilo ale u každé brzdy).

                S XT x J7 souhlasím, moje J7 mají stejný (možná o píď lepší brzdný výkon na přední brzdě), jenže jsem je jezdil s větším kotoučem (XT jen se 160kou), takže ve výsledku jsou na tom XT o malinko lépe.

                A pak u J7 a ještě u K24 tu je další věc a to jak je nastavený krok páky. Já to samozřejmě vše popisuju pro moje nastavení (které mi sedí a dlouhodobě jsem jiné netestoval, jen rychle vyzkoušel a nechal). A K18-ky nemusí nutně být stejně nastavené jako já mám K24, takže tam může být rozdíl.

                0 0
                • goofy  

                  Ono ta davkovatelnost je jasne subjektivni. Sam nevim, co mi vic sedi. Momentalne jezdim XT, takze zase jsem zvykly vic na jemnejsi davkovani, kdysi jsem vozil delsi dobu Hayesy a ty na tom byly, co se tykalo pocatecniho kontaktu desek s kotoucem, o poznani hure. J7 jsou na tom dle me tak nekde mezi.

                  Ty J5 jsem jezdil na pujcenem SX Trailu, a to bylo zrovna na celkem jete mokre sjezdovce a v porovnani z XT uz tam byl trochu problem i na prednim kole, nez jsem si na o krepet zvykl. Pak uz to bylo samozrejme bez problemu. Ono je to vsechno o zvyku.

                  Si treba vzpominam, kdyz jsem presel z MAGu na XT. Parkrat jsem si brzdu vyzkousel a pak vyrazil na trail. Rozslapu to a zvykly na jisty ostrejsi zacatek kroku zmacknul paku. V te dobe kolo zpomalilo, ale min nez jsem cekal (nebyl tam ten ostry zacatek), zpanikaril jsem, primacknul paku vice a uz jsem lezel. Dalsi jizdu uz jsem nemel zaden problem.

                  0 0
      • Pi†el  

        hayes el-camino maji hodne jemne davkovani, ale brzdny vykon je oproti propagovanemu docela mizerny…(nebo alespon u paru brzd, ktery se mi dostal na bajk)

        0 0
    • jaky48  

      Kašli na to dnes jsem jel menší závody v blaťě a ti co měli kotoučovky tak to byl jekot no hrůza ,ještě nedávno jsem uvažoval o discích ,ale po dnešku nikoli!Moje výborný Véčka AVIDy byli 100% a hlavně potiché i v blatě.

      0 0
      • saab  

        vidíš a já jsem se zase včera málem vymlátil, páč jsem projel blátem a XTR véčka si prostě dali dvouvteřinovou pauzu s bržděním a pak najednou se zakously… Dost blbej pocit, a hlavně, Včka ti nikdy nezabrzději tak, jako dobré kotouče.. V případě Mart to platí dvojnásob.. Mají tam jakousi clonu, takže se sajrajt nedostane k destičkám. Sice samozřejmě ztrácejí v dešti, ale tak nepatrně, že…

        0 0
    • saab  

      Zabrzději ti všechny, a to dost dobře, pokud vím.. Jen si dej dopředu 180 kotouč.. Co říkáš na Magury? Třeba Louisy, nebo jestli máš na Marty..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.