Jdu si pro radu ohledně crossového kola.Po 15 letech si chci koupit nové.Najezdím okolo 1tis.km za sezónu,převážně po zpevněných cestách,občas lesní cesty.Vážím 53kg,měřím 160cm.Hledam lehké kolo,cena 20–25tis.Kč.Díky moc za tipy.
Jdu si pro radu ohledně crossového kola.Po 15 letech si chci koupit nové.Najezdím okolo 1tis.km za sezónu,převážně po zpevněných cestách,občas lesní cesty.Vážím 53kg,měřím 160cm.Hledam lehké kolo,cena 20–25tis.Kč.Díky moc za tipy.
Stavba na zakázku s pevnou vidlicí, 2×10 nebo 1×11 převody, hydraulické brzdy.
Sériová kola v této cenové hladině většinou mají těžké odpružené vidlice, které ani moc nefungují.
Nebo si někde zkusit gravelbike – pohodlnější silnička s tlustšíma pláštěma jako krosové kolo. To bude ještě o něco lehčí a rychlejší.
Gravel ne,obávám se,že do lesa to není dobrý nápad.I když jezdím málo,občas se vyřádím.Zatim mám v hledáčku Meridu crossway 900 41cm r.2017,ale cena už je vyšší.
Jestli se vyřádíš na 15 let starym krosovym kole tak ti doporučuju vyzkoušet si ten gravelbike nebo naopak horský kolo – xc hardtail. To na rychlých pláštích nejede skoro o nic hůř než krosový a přitom se na něm řádí mnohem lépe.
gravel bych nedoporučoval
Jak píše Novas, napsal bych scalarovi, Staví kola na míru
https://www.bike-forum.cz/profil/u/scalar
V téhle ceně je to nejlepší poměr cena/výkon se zarukou
Prosím o posouzení mého výběru.
Kolo je to pěkné, ale na cross podle mě nemá vhodné převody, ale pokud to takhle vyhovuje, bude to dobrá volba. Vidlice je sice pružinová, ale funkčně je lepší než většina crossových vzduchových.
Proč ne?Jezdím spíš na těžších převodech a to i do kopce..nerada šlapu " na prázdno".Zvolit raději jakou volbu?Moc tomu až tak nerozumím.
Právě že převody jsou spíš lehké (pomalé) vhodné spíše na horské kolo. Na crossovém bych chtěl mít těžší převody – tzn. převodníky třeba 44/32.
Tak jsem si to myslela správně ☹. No škoda, tohle byl docela můj favorit.
vyměnit převodníky nebo kliky není nic zásadního, nicméně holka většinou stejně neušlápne převody jako chlap a 35+ přišlapávat stejně leda z kopce. I 36/11 co na kole je by podle mě stačilo, nebo hodit 3talíř když by se „nedostávalo“
Takovým stylem šlapání odchází kolena, po delší době to bude znát…
To můžu potvrdit :-))
Ještě to teda za ty peníze má dost slabé kola…
Je tohle adekvátní volba místo Canyonu? https://bsv.cz/…-ram-15.html
Oproti Canyonu o dost horší vidlice. Zajímavé je třeba toto:
A co prosím tento model?Poslední varianta.
Vidlice by mohla být lepší, ale není to vyloženě *******. Zbytek osazení je ok.
Tohle byl úplně můj první výběr,ale odradila mě ta váha kola.Hledala jsem lehčí,ale v téhle cenové relaci nemůže mít člověk všechno ☹.
Jen si nejsem jistá,aby mi nebyla velikost S při mé výšce 160cm velká.XS už nejsou.
Myslím, že velikost S by neměl být problém, ale nejlepší by bylo ho vyzkoušet.
Na kole přes 20 tis. levná pružinová vidlice, historické kliky na čtyřhran, Altus brzdy, zastaralá přehazovačka (ne Shadow), co mlátí do rámu… To má být proč těžké…
To kolo je na vzhled hezké, ale pružinová vidlice na tvých 50kg bude spíš jen na ozdobu a jako zátěž.
Proč nejdeš do té stavby na zakázku? Za tyhle peníze dostaneš podstatně lepší kolo.
Souhlas že by se dalo postavit lepší a lehčí kolo. Pružinová NRX je na padesát kilo použitelná vidlice i v sérii, u vzduchových NRX a NCX je potřeba dát měkčí negativní pružinu a samozřejmě olej alespoň do vzduchové patrony, jinak jsou absolutně nepoužitelné, jedině dát nějakou MTB vidli.
Pružinovou NRX máme doma na jednom kole, na mých necelých 70 kg je pružina moc tuhá, na 50kg si nějakou funkčnost nedovedu představit. Jedině vyměnit pružinu, ale to je zase otázka, kdo by si tak hrál s vidlicí za patnáct stovek.
Já měl v ruce tři a na všech jezdí holky 45–55kg, využívají zdvihl cca 6,5cm a citlivost je dobrá aniž by se vidlice nějak upravovaly. Pak jednu vzduchovou NCX, v té jsem musel vyměnit negativku za měkčí a kratší a samozřejmě olej místo vazelíny. V původním stavu měla při tlaku 45psi zdvih necelé 4cm protože to negativka přetlačila a citlivost strašně špatnou.
Já ji mám na měšťáku, protože žádný jiný držák předního kola nebyl po ruce, a na 85kg mám naopak předpětí na doraz, čekal bych, že tak 75kg bude ideál.
Pak tu mám jednu plonkovou , prakticky novou, prakticky k ničemu…
Ono je taky možný, že různé modely budou mít různé pružiny, já měl tyto:
https://www.velo-team.com/…o-700c-coil/
a za mě je hlavně funkční a to je za tu cenu super
Objednávky nejdřív červen :(.
No jo, je sezóna…
Stavitel by byl opravdu nejlepší, co jsem procházel, tak ty crossový kola maj všechny nějakou slabinu.
Můžeš kouknout tady, celkem dobře postavené kolo, ale horší kola:
https://apache-bike.cz/…ukt/matto-a1
Tohle by bylo fajn, když by mělo větší převodník, což by finančně nebyl problém, ale nevím jestli se tam vejde:
Nooo, nad tím Apachem asi podumám. Ale…zase jen 17", potřebovala o kapánek menší.
Já myslím, že 17" by mohlo být ještě ok. Chtělo by to vyzkoušet. Odkud jsi?
taky záleží co si přestavit pod „slabinou“ – vidlici, brzdy, sedlo, pláště? u toho Apache teda úplně základní náboje třeba …
cross je vždy balancováním mezi tím aby to jelo po asfaltu nebo to bylo víc univerzální do terénu, takže z katalogu vybrat to, co se nejvíc blíží záměru a pak si připlatit za lepší pláště a sedlo třeba. U stavitele by šlo domluvit všechno, stejně tak by šlo mrknout na bazar a koupit něco za půlku s tím, že do toho můžu něco nasypat – těžké dilema.
Děkuji všem za názory, na 99% jdu do tohoto Canyonu.
Tak ještě dodatek…nakonec jsem oželela barvu a rozhodla se pro vyšší model.
To je ale čistě silniční kolo, na lesní cestu neee.
To už vypadá lépe:)
A ty převodníky jsou na krosku OK?
Myslím že vcelku jo, když by to nestačilo, tak větší půjde vyměnit
Hezké :)
Pak se pochlub s fotem naživo a zkušenostmi.
Tak je doma
Asi mohl být o číslo větší, ale pěkné.
Sedí dobře.
A už byla vyjíždka?
No jasně
Tak hlavně jestli jsi spokojená a kolo pěkně frčí
Vypadá dobře kanón… :-). A to osazení za ty peníze není vůbec špatný. To se bude jezdit.
Ahoj, když procházím všechny alternativy co tu jsou, tak jsem přesvědčen o Canyonu jako nejlepší volbě vzhledem k tvému zadání na jaké poježdění kolo používáš.
Díky,snad ano,krasavec už je na cestě