Ahoj,
prosím o radu, které vybrat, rozpočet ± 120 tisíc. Vychází mi dobře tyto, resp, ten Cube má asi nejlepší poměr cena/výkon, ale…
Ahoj,
prosím o radu, které vybrat, rozpočet ± 120 tisíc. Vychází mi dobře tyto, resp, ten Cube má asi nejlepší poměr cena/výkon, ale…
Jinak ten Focus a render 10.0 spíš pro srovnání, první tři jsou favorité…děkuji
Potřebuješ enduro? Kde na tom budeš jezdit?
No to je otázka a nevím, ale postupuju tak, že lepší mít kolo co zvládne vše, kdyby mě to začalo bavit…ze začátku lehký terén, ale chtěl bych zkusit i něco náročnějšího, zároveň i na normální ježdění, výlety atd…
Je to podobný jako u motorek? Tzn. enduro zvládá podstatně lépe terén a některý terén jen enduro, ale na silnici to jde taky v poho…U toho ebiku neřeším váhu…
Nižší zdvih než 150mm nemá u ebiku vůbec smysl řešit. Vůbec nic to nepřinese. A kromě nižšího zdvihu tam navíc pak jsou někdy použity i zbytečně poddimenzované komponenty, tím myslím typu Fox 34.jako třeba u Neuronu (na ebike bych pod 36tku nešel, není důvod)..
Na Rotwildu R.X750 mám už skoro 20tis. km a nemám problém na tom v zimě jezdit i čistě silniční vyjížďky (nechce se mi jezdit do terénu, když je moc sra.ek). Jediná věc, která není na jezdivé věci ideální jsou příliš široká řídítka. Ta prostě je potřeba zvolit kompromisně dle většivoné skladby typu terénů, co budeš jezdit (případně na hodně široká přidat vnitřní rohy). Já vozím užší, takže takový kompromis. V technickém terénu bych snesl širší, ale abych je tam nechal, tak na to najedu moc malou poměrnou část těžkých technických terénů.
A jak ten zdvih na ebiku na jezdivé věci vůbec nevadí, tak pak je to super, když přijedeš i třeba jen na krátký pořádný terén a víc si ho užiješ.
Hmotnost je pak hlavně o ceně, ne tolik o zdvihu. O hodně lehčí jsou jen ebiky kategorie slabší motor s menší baterkou.
Díky…myslel jsem si to podobně a jaký bys bral z toho výběru nebo něco jiného?
Ale jestli je někde něco lepšího, tak klidně, chci ale bosch cx…jinak bych u toho canyona dost zvažoval spectral, neuron bez slevy moc drahý na to osazení mi přijde…
Musí to být Bosch? Z trojice Bosch, Brose, Shimano (musí být 801) jsou za mě velmi dobré všechny tři a vůbec se nedá říct, který z nich je nejlepší. Každý z nich se chová trošku odlišně.
Pokud máš všech v reálu pořádně vyzkoušené a víš, že ti vyhovuje nejvíce Bosch, tak samozřejmě nic proti tomu.
Já jsem teď moc zvědavý na více recenzí a hlavně pak nějaký dlouhodobější provoz (aby se ukázala i spolehlivost) nového motoru o DJI.
https://ebike-mtb.com/…-ebike-test/
U Canyonu bych volil Spectral. Ne z důvodu zdvihu, ale geometrie. Strive už jde dost do extrémů, pokud na tom budeš i více jezdit jezdivé věci. Neuron bych u ebiku nebral (pokud by to byla klasika a ne ebike, tak bych naopak volil Neuron při ježdění i více jezdivých věcí, ale ne u eibku).
mohl by jste mi prosím vysvětlit rozdíl mezi EP 8 a 801 ? nemyslím tabulkově, ale podle praxe a pocitů , děkuji. EP 8 mám ve full MTB , pokukuju po novém biku , tak sbírám info, děkuji za zprávu a omluvám se zakladateli tohoto témata , že jsem mu sem " vlezl " …
Pocitově moc rozdílů není. 801 má větší maximální výkon a o něco větší rozsah kadence jezdce ve kterém podává maximální výkon, takže už tam není ten původně znatelnější rozdíl oproti Bosch/Brose. Tohle já poznám dost, protože maixmální výkon motoru využívám a to ve velkém rozsahu kadence (v těžkém extra prudkém výjezdu typu 25%+ jedu prevážně vyšší kadencí, abych měl možnost z toho hodně zpomalit v místech, kde je to nutné a v tu chvíli nemůžeš už řadit a nechceš se dostat do příliš nízké kadence). Dle stylu jízdy to ale někdo nemusí poznat vůbec, záleží jaké režimy, jakým způsobem a v jakém terénu jezdí a také jak je vnímavý.
Pak je tu hluk ve sjezdech. Tohle je také hodně individuální jak to kdo vnímá. Někomu to nevadilo ani u EP8, mně to u EP8 opravdu extrémně štvalo a byl to důvod, proč jsem dříve měl EP8 automaticky vyřazený ze všech výběrů. EP801 je v tom o dost lepší, ale nedá se říct, že to zmizelo (tohle asi nemůže zcela zmizet u žádného motoru, který nepoužívá řemen, tzn. pouze Brose je vůči tomu imunní). A také se to projevuje různě na různých kolech, takže to vždy je potřeva posuzovat na konkrétním modelu kola.
Dále je tu zvuk motoru při záběru. V tomhle byl naopak už EP8 velmi dobrý a dalo by se říct, že možná i nejtižšší ze všech motorů. EP801 má zvuk mírně jiný, je to ještě o trošku lepší. Ale zase zvukový projev opravdu velmi záleží na konkrétním modelu kola, různé rámy ten zvuk jinak přenáší.
O něco větší možnosti nastavení, což zase pro někoho může být přínos a pro někoho vůbec žádný rozdíl.
A pak tu jsou nějaké konstrukční drobnosti, které se uvidí v budoucnu, jestli budou mít přínos na větší spolehlivost.
Za mě jsou teď celkově motory Shimano, Bosch, Brose hodně vyrovnané a je to o výběru co komu více sedne.
Tenhle test je za mě dobré srovnání dnešních motorů a souhlasí s mojemi zkušenostmi:
https://www.youtube.com/watch?…
Akorát tedy u Brose je Specialized a pak spousta implementací jiných značek (které se liší značka od značky). A ten vybraný Sram powertrain to je bohužel opravdu příšerná implementace Brose. To jsem se až zhrozil, co lze s Brose provést. Pro srovnání u Rotwildu je to mnohem blíže Spešlu. Nastavení je jen o malinko horší než u Spešlu, ale zase Rotwild má 4 režimy (všechny konfigurovatelné), což já hodně oceňuji (kdybych jeden musel oželet, tak bych těžko vybíral který a jak to přenastavit pouze pro 3 režimy).
Mě pořád nejde do hlavy to využití max výkonu,nepleteš si výkon a kroutící moment,protože ten lze využít narozdíl od výkonu?
Tak ono to poměrně dost spolu souvisí, ale rozhodující je aspoň pro mě maximální výkon motoru.
Všechny současné slušné motory mají kolem 600W s drobnými rozdíly. A ten výkon umí každý motor v určitém rozsahu kadence, takže to není úplně o maximálním kroutícím momentu. Pro některé kadence (vyšší) bude maximální výkon motoru i pro nižší hodnotu než je maximální kroutící moment.
Když zkouším extrémy ve výjezdech, tak v podstatě vždy jedu minimálně část výjezdu na maximálním výkonu motoru. Už na 30% výjezd v terénu a udržení dobré rychlosti (pokud to jde, tak se snažím držet 10km/h, v úplných extrémech to ani s maximálním výkonem motoru neudržím) je potřeba více než 800W (což je ještě v pohodě, to je těch cca maximálních 600W motoru + 200W jezdec).pro 100kg soustav (kolo + jezdec + doplňky).
U Brose na Turbo jak umí velký násobič (410%) se tak dostane každý na maximum motoru hrozně snadno. Stačí k tomu dost malý výkon jezdce. Tam je to aspoň pro mě i pocitově nepříjemné, že jseš hned na maximu motoru a pak přidáš svůj výkon a ono to neudělá skoro žádný rozdíl (jak už s tím adekvátně nepřidá motor a zůstává na svojem maximu).
To je také jeden z důvodů, proč mám Turbo snížené na 75% (takže na zhruba 300% výkonu jezdce). I tak je ještě snadné dostat se na maximum motoru (dokážu se na něj dosta i na Sport režim).
Pěkný test pro maximum motoru je přepnutí ze Sport na Turbo (nebo jak se na daném modelu režim jmenuje). Pokud se v tu chvíli nestane nic (motor nepřidá), tak to znamená, že i na Sport režimu jsi v tu chvíli na maximu motoru. U mě to je na hranici mojeho výkonu (je potřeba se pro 200% nastavený násobič přiblížit k 300W výkonu jezdce, takže motor jede na svojich maximálních 600W a když přepneš na vyšší násobič na Turbu, tak už nemá možnost zvednout svůj výkon na 900W+ dle nastavení Turbo režimu)
Samozřejmě to předpokládá, že daný mode kola nemá pro Sport režim omezené maximum na nižší hodnotu (u Spešlu jistě můžeš konfigurovat jestli má nebo nemá).
A možná je to také vidět na udávaných kroutících momentech vs reálný výkon (jsou na webu dohledalné měření pro většinu motorů). I když tady se ještě přidá, že někteří výrobci i trochu kecají i pro ten maximální kroutící moment.
Typický příklad je Bafang m510. Udávaný kroutící moment 95Nm. A přesto maximálním výkonem nemá na Bosch/Brose. A to jak dle měření, tak dle testů výjezdu prudkých úseků na čas. Brose a Bosch jsou na tom ± stejně, EP801 stále o malý chlup zaostává, ale rozdíl už je hrozně malý (u EP8 býval ještě poměrně velký).
A přitom Brose má také udávaných 90Nm a Bosch „jen“ 85Nm. Přitom jsou v maximálním výkonu zcela vyrovnané.
Tady s tím může zamávat pouze teď představený motor od DJI. Ale u toho uvidíme časem, jak bude dlouhodobě fungovat a hlavně až ho nabídne více výrobců na více kolech a bude vůbec reálně dostupný.
Ale je jasné, že ne každý ten maximální výkon ocení. Někdo ho třeba vůbec nepotřebuje.
Není to ale jen o zkoušení maximálních extrémů, co se dá vyjet. Ono je i příjemné, že motor umí udržet pěknou rychlost typu 20km/h+ i do výrazně prudšího výjezdu (pak najednou dokáží být super zábavné některé terény i směrem nahoru a stane se mi, že nedávám ve výjezdu rychlost technicky). Tady ale nemůže být nějak moc nespokojený i se současným Brose, protože jsem poměrně lehký (72kg).
A ještě poslední poznámka.
Vyšší kroutící moment mi nijak nechybí. Ten už sám o sobě nic neřeší. Když není dostatečná kadence a jen navýšíš v tu chvíli příliš kroutící moment, tak stejně výsledek bude, že zahrabeš.
Ale když je to obráceně. Jedeš při určité kadenci na maximální výkon motoru a kadenci navýšíš a on motor už nepřidá, tak to je škoda. Tak to jen znamená, že nedokáže udržet pro tu vyšší kadenci stejný točivý moment (a ani to už nemusel být vůbec maximální točivý udávaný točivý výkon motoru), protože nemá dostatečný maximální výkon.
A k tomu lepší ilustrace na grafu. Je to narychlo nalezený graf pro starší verze motorů (proto ještě ty nízké hodnoty kroutících momentů). Nejde mi o konkrétní hodnoty, ale o ilustraci průběhu toho grafu.
Když se podávám třeba na průběh Bosche, tak někde na 70ot./min začíná kroutící moment klesat. A pak záleží jak rychle klesá. Pokud klesá pomalu, tak maximální výkon motoru bude dokonce na nějakém nižším kroutícím momentu než je ten maximální udávaný pro daný motor.
Maximální výkon motoru je pak právě daný tím do jaké hodnoty kadence to motor udrží a jak moc rychle klesá pro vyšší kadence.
Tedy reálně mě stačí i těch 85Nm, co má Bosch. 90Nm u Brose tím spíš. Ale ocenil bych o něco vyšší maximální výkon, tzn. aby tuhle hodnotu kroutícího momentu motor udržel do vyšších otáček.
Pro ilustrativní průběh třeba toho Bosche to znamená, že kdyby těch 75Nm na grafu udržel i pro 90ot./min, tak by ten motor měl o celých 25% vyšší výkon. To je hodně velký rozdíl.
Samozřejmě kdyby to bylo udělané tak, že průběh kroutící moment vs kadence by byl pořád podobný a jen to mělo vyšší maximální kroutící moment, tak by mi to nijak nevadilo. Ale sám o sobě ten vyšší kroutící moment pro nižší kadenci nepotřebuju.
Myslím, že tady je vidět, že oba myslíme výjezdem něco jiného,pro mne nepředstavuje problém sklon,ale to,že se střídají kořenové pasáže s kameny,na které je třeba najet tak,aby se kolo nepropadlo do zdvihu a nešlo motorem do skály a nedřel pedály o zem,takže udržet kadenci není možné.Je to primárně o práci s těžištěm a tady je podstatný ten kroutící moment,který na lehkém ebiku není,to je jediné místo, kde mi chybí, jinak jestli jedu do kopce 12 nebo 18 km/h je mi celkem jedno,protože je pro mne důležitější jízda dolů.
Jezdím výjezdy různé. I takové jaké popisuješ. V tom popsaném výjezdu je to právě situace, kdy to vyšší kroutící moment nezachrání. Když musíš úplně přestat šlapat z důvodu terénu, tak v tu chvíli kroutící moment přesně odpovídá maximálnímu výkonu.
Ale přesně to je ta mnou zmíněná situace, kdy navýšení kroutícího momentu (na ještě vyšší hodnotu než mají plnotučné ebiky) by přineslo stejně jen následné prohrábnutí zadního a konec, takže to nezachrání.
Ale i pro takové výjezdy je rozhodující rychlost. Protože když před místem, kde musíš přestat zcela šlapat jedeš rychleji, tak díky tomu máš větší prostor, kdy můžeš nešlapat. A když třeba v tom prudkém úseku přijde větší teréní schod, kdy na něj nejdřív zvedám přední a pak zadní a není prostor si při tom přišlápnout, tak bez rychlosti hned stojíš a končíš.
A rozumím tomu, že je pro tebe důležitější jízda dolů. To pro mě tak není. Já si právě užiju obojí. Právě dost terénů, které mě na klasice bavilo jen dolu (nahoru vůbec, pokud jsem je vůbec měl šanci vyjet), tak na ebiku je pro mě super zábavné i směrem nahoru. Ale to právě vyžaduje tu rychlost, bez ní to už tak zábavné není.
A další pro mě zajímavý přínos je, že i v prudších výjezdech díky rychlosti pořád je znát proudění vzduchu.
Každý tak jezdím typ ebiku, který nám více vyhovuje. Tak to má být.
Nevím jak jiné motory,ale Bosch na Turbu nemusí mít celou otáčku v záběru.Stačí jen,,přidrcávat,,a motor stále točí ve výkonu celou otáčku.
Toto by po poslední aktualizaci měly umět i motory Shimano
Overdrive motorů se liší a někdy je ho možné uživatelsky nastavovat pro některé nebo někdy i pro všechny režimy.
Příliš velký overdrive ale není řešením. Sice někde pomůže nebo situaci zachrání. Ale jinde situaci zhorší nebo dokonce můžeš skončit až v něčem a může to být vyloženě nebezpečné.
A co teprve když potřebuješ na chvilku stát na místě a přitom jen lehce ťukneš do pedálu s velkým overdrive…
A taky je vtipné když stojíš na místě a ťukneš si do pedálu s velkým overdrive na vysokém režimu přípomoci…
Takže je to vždy o nějakým rozumném kompromisu. Nějaký je potřeba, ale nesmí být moc velký a každému dle jeho využití bude vyhovovat něco jiného. Celá otáčka při ťuknutí do pedálu je za mě nepoužitelně moc, to je na rozbití držky v technické pasáži, kde potřebuješ občas rychle stát na místě.
A také se liší někdy overdrive i dle aktuální kadence.
OK,je to o potřebě a zkušenosti konkrétního jezdce.
99.5% e-bikerů se do tak složitého terénu nepustí a ten zbytek si s tím poradí.
Je možné někde zhlédnout grafy závislosti zmiňovaného maximálního výkonu pro různé kadence?
Hledej, odkazy si neschovávám, jak se zdroje postupně mění a za chvíli odkaz už nefunguje.
Např. EP801 vs EP8 (a srovnání s Bosch). Brose má průběh ± jako Bosch: Všechny ty lepší motory se těsně blíží k 600W.
https://www.emtbforums.com/…bosch.36003/
A zrovna v tom odkazu je hezky vidět, že i když měl Bosch změřených jen maximálních 79Nm kroutící moment, tak přesto je z těch tří nejvýkonější.
A je tam také hezky vidět, že u Bosche potřebuješ cca 70ot./min pro maximální výkon. A na vyšších otáčkách ho pořád drží. EP801 má na 70ot./min. maximální výkon a na vyšších ho už úplně neudrží.
Takže pro nízkokadenční jezdce, co jedou výjezd kolem těch 70ot./min. tak je Bosch/Brose a EP801 srovnatelný.
nevim, co je u Tebe rozpočet 120k, ale to daleko nejlevnější kolo ve Tvém výběru je při současném kurzu za 130 a všechna ostatní už o dost výš.
Jsou slevy, canyon v základu 117 tis., se 750 baterkou je za 122 tis., pošta atd do 125 tis.
Radon deft na bike-discount se vejde do 120tis.
A ten Cube do 110 tis.
Radon bych nebral. Drží si dlouhodobě skvělý poměr osazení vs cena, u ebiku zdvlášť. V mojem okolí jezdí spousta Radonů u klasiky, přesto bych u ebiku ho z výběru vyřadil.
A to z důvodu geometrie. Ta je prostě opravdu divná:
Super moc děkuji, přikláněl jsem se také ke canyonu. Motory nemám vyzkoušené, jen čtu obecně lepší zkušenosti s projevem a se servisem u bosch, ale u shimana ta 801 už je prý v pohodě.
Díky za info k té geometrii, jsem vysoký, mám 193 cm a 95 cm rozkrok, spectral mi vychází jasné xl, ale ten strive L/XL, L pro větší obratnnost, XL pro větší stabilitu, ale ten strive v XL je už fakt velký, ten rozvor se skoro nevejde do držáku na auto :)
Ten amflow s tím dji je lákavý, rád zkouším nové věci, ale tady si asi ještě počkáme…
Určitě musíš mít XL. U L nevyjde už ani výška sedla. 82cm nemůže stačit. Rozvor je hodně, ale to tak prostě u dnešní geometrie je, když už to má až tak malý hlavový úhel. Má to ale jen 435mm zadní stavbu a k tomu 40mm představec, obratnosti bych se nebál.
Spectral by měl rozvor ale znatelně kratší.
Na nosič to bude už tak tak, to je pravda. V Thule Epos už i u mojeho Rotwildu moc rezerva na větší rozvor není. A je to zhruba o 4cm na každé straně (oproti Strive v XL), upnout to asi ještě půjde, ale už to bude na hraně.
Kola s motory od DJI jen tak dostupné nebudou a stejně to bude chtít počkat na aspoň trošku dlouhodobější zkušenosti. A cenově to bude také jinde než máš výběr (zhruba na úrovni Rotwildu).
Tady by bylo super, kdyby se těch motorů chytnul i někdo další, třeba právě zrovna Rotwild by mohl zkusit (tam mají dost odvahu zkoušet nové věci, zkusili třeba mezi prvními nový motor Pinion E.1.12 MGU – to sice nic pro mě zajímavého, ale ukazuje to, že mají odvahu to zkoušet). I když tady je otázka, jaké budou možnosti dohody s DJI.
Skvělý, moc děkuju, bude to spectral nebo strive, ještě mrknu na nějaká videa a rozhodnu se…
Vím, že je to přes limit, ale co Pivot Shuttle LT
Mám info od prodejce, že XLko bude skladem:-)
dobré kladivo
A sakra :), to vypadá luxusně, stojí to za 25 tisíc navrch proti strive nebo spectral?
Pozor, na fotce je top model – je třeba mrknout udanou specifikaci. Ale i tak si myslím, že cena po slevě není oproti ebikům jiných značek přemrštěná…Osobně jsem do něj chtěl jít ( proto vím, že je k mání ), ale za prvé: dva zánovní e-biky už mám a za druhé: manželka vymyslela rekonstrukci koupelny :-)
:-)
Vybíral bych pouze Strive vs Spectral. Jak jsem psal výše, pokud máš vyzkoušeno proč ti vyhovuje Bosch více než Shimano, tak tedy Strive.
Určitě bych chtěl aspoň mullet. S čistou 29" je zatím většinou problém z důvodu moc dlouhé zadní stavby (je právě vidět u Radonu). Proto bych škrtnul Cube.
A to je také další věc, co se mi líbí na tom novém motoru od DJI. Je směrem k zadní stavbě dostatečně malý, takže konečně se to vyjde s 29" kolem s rozumně ještě dlouhou zadní stavbou (445mm).
Chlapská úchylka je toto porovnávanie – zbytočne tomu prikladáte veľký význam, v praxi málokto pozná či má prehadzovačku SLX alebo XT, či máš FOX alebo RS (a najmä ak jazdí niekde po hrádzi) Na trhu je toľko výrobcov, že +/- v podobnej cene sú si podobné i tie bajky. Oplatí sa sledovať vtedy, ak čakáš na nejakú akciu, kde medzi bicykle napr. za 5000 eur zrazu vletí nejaký akciový, čo stál cez 7000. Len to sa musíš vedieť orientovať v cenách i výbavach, aby si nekúpil MTF, zlacnený z 850.000 na 3.500 a pri tom, bicykle v takej kategórii sa predávajú za 2.000.CUBE má celkovo jeden z najlepších pomerov hodnoty za peniaze na trhu v Európe, nemusíš sa báť ani kvality.
S tím v podstatě souhlasím, potřeboval jsem poradit hlavně ohledně geometrie, motorů, obecně kvalita…
Komponenty jdou a budou se měnit, ale rám a motor je daný…
Pokud s tím opravdu chceš jezdit enduro,tak bych zvážil nějaký lehký ebike,já mám oba druhy kol a od doby,kdy jsem pořídil Levo sl2,tak už jezdím jen na tom,stejně když chceš někam dojet nemůžeš to točit na turbo,musíš pracovat s výdrží baterie,takže většinu času jen vezeš zbytečnou váhu navíc,při jízdě dolů je to pak téměř jako normální kolo,ne jako ebike.
Lehkej e-bike je super, jen to není úplně optimální jezdit s lidma, co maj plnotučný éčka…:-)
Jezdím v terénu,na 76km a 2020 m převýšení mám rozdíl v průměrné rychlosti 0,4km,proti plnotučnému ebiku,takže to až takový problém není.
Do rodiny jsem ted koupil Focus Jam2 6.8
Ma to 26kg a vyzkousel jsem ho na lokal trailech a sam jsem byl prekvapeny ze ta vaha zas tolik neomezuje. Citit to je ale zajezdil jsem si na tom paradne. A to to porovnavam s normalnim 15kg bikem.
Pokud nepotrebujes nadhazovat kolo tak za me s tou vahou neni takovej problem. Utazeny tocky v prudkym – vsecko to dava velmi dobre.
26kg je ale už zbytečně moc. Plnotučný ebike může mít o dost méně, jen to něco stojí, ale nemusí to být také tak hrozné. Rotwild se 750Wh baterkou mám převážených 23kg se vším všudy. To je už samozřejmě přes limit zakladatele, ale pořád to není zase tolik třeba oproti Levu (ve srovnatelném osazení a celokarbonu jako u Rotwildu).
Koupil jsem to za 90k. A utracet desitky tisic za to abych mel motorku ne 26 ale 24 kg vubec nema smysl. Na tom kole to neni poznat.
Po vlastni zkusrnosti nekolika dnu na ne uplne lehkych enduro trailech v klidu muzu rict ze ta vaha tam.zas tolik neomezuje. Za mne jestli mas ebike 24 nebo 26 je uplne jedno – bavim se o plnotucne motorce s Bosch CX motorem a 750 baterkou. Utratit 30 az 50k navic abych mel o 2kg lehci kolo ktery je stejne furt tezky jako prase vubec nema smysl..To je muj nazor po osobni zkusenosti.
PS – to kolo neni pro mne kdyby chtel nekdo hejtit.
Mám stejný zkušenosti – jestli 23 nebo 26 je buřt a na druhou stranu mě to na tom e-ježdění baví. Dřív jsem chrtil a řešil jestli si dát plášť o 100g těžší atd. a toto s ebike úplně odpadlo a člověk znovu tahá vše potřebné bez vyčítek.
To si vyžaduje istý stupeň fyzickej pripravenosti. A ak ju raz nemáš, tak naháňaš newtonmetrami a obrovskou batériou… Takže ak nechceš byť ukameňovaný masou „fyzicky perfekne disponovanych“ ebajkerov, moc by som takéto argumenty nepoužíval :-)
Moc to prožíváš.
2000m výškových pri 75km zaraduje borca odhadom medzi 25% fyzicky lepšie disponovaných majiteľov e-bajkov. Ak máš pocit, že ľudia z tvojho okolia a ty sa pohybujete v týchto číslach bežne, naozaj patríš medzi šťastnejších. Dnes je luxus , ak 35 ročný chlap zabehne 10km pod hodinu… Naozaj fyzická pripravenosť národa išla rapídne dolu, pričom sebavedomie neustále stúpa. Niekto tu písal o šlapaní do 24% stúpania… to je už naozaj kopec, to nedá človek bez toho, že by bajku nepomáhal, musíš mať fyzičku.
Já o tom taky přemýšlím. Mám plnotuč fulla, ale na boost nikdy nejezdím, tak jestli nejít s dalším kolem do kategorie lehkých kol. Chtělo by to nějakou delší testovačku, páč se trochu bojím dát přes kilo a pak být mrzutý, že to nedá moc dojezd a je to stejně pomalý.
Mám ještě Savu e-gruse na normální asfaltky a to je fajn, jelikož ušlapu vyšší rychlost než fullu, tam váha+obutí a pružení dost znemožní přesáhnout 26km/h. Ten egrus váží 14kg a sype dobře.
Za 2500 se dá na víkend v Lukově u Zlína půjčit Orbea, s tou 360 Wh baterkou to má kolem 18 kg… S 540 Wh kolem dvaceti a ten dojezd tam je už solidní… https://www.cyklomira.cz/testovaci-kola/ po dálnici seš tam za hodinku…
V okolí je Bike Arena Vsetín… Počítám, že ten základní karbon půjde po sezoně s nástupem modelu 2025 tak na 140 tisíc… Ta 2025 už má plných 85 Nm a baterie 430/630 Wh… To bude moje další kolo v roce 2026 :)))
Dá se s nima dobře pokecat a fakt mají těch verzí hromadu skladem.
Dobrej tip, musím to otestovat, páč nechci uvalit 140k za marketingové pozlátko :-)
To ale není jen o použití Boost režimu. Pokud máš Bosch a používáš eMTB režim, tak se běžně stejně můžeš dostávat na maximální výkon motoru. Boost režim ti to maximum jen dodá o něco dříve (při nižším výkonu jezdce).
Tedy hlavní je si ujasnit, jestli by nechyběl ten maximální výkon motoru a kdy a za jakých podmínek se na něj dostaneš/neodstaneš.
U Brose u Rotwildu také jezdím většinou velkou přípomoc jen na Sport režim, ale i tak se na něj dokážu dostat na maximální výkon motoru a rozhodně by mě to chybělo. Turbo, kdy stačí o dost menší můj výkon, abych se na to maximum motoru dostal bych také nutně mít vůbec nemusel.
Z tohoto důvodu koukám na NeuronONfly, kdyžtak se dá dokoupit 250Wh Power More modul a člověk je skoro plnotučné kapacitě :)
Mě se ty doplnovací baterky tuze nelíbí – přijde mi to takové dodo…
Mě taky ne, ale nevozil bych to asi furt :)
No právě, ale to stojí desítku a víc
Daň za jinak nízkou váhu. Spíš nevím jestli bych se chtěl vzdát vyššího krouťáku na CX
No právě, zda to stojí za ty ušetřené 3–4 kg
To je ale těžký kdy to vzít a kdy. Já tedy často nevím předem, jestli pojedu jen 1000m výškových nebo výrazně více. To bych pak každou chvíli litoval, že jsem si extender nevzal (a nebo bych ho vozlil pořád a pak ty celé postrádalo smysl).
Ano to je pravda. Myslím, že by to dopadlo stejně jako s mým výběrem batohu na foťák, schválně jsem koupil malý abych netahal a vše a teď ne jen, že tahám vše, ale batoh je ještě ověšený pouzdrama na příslušenství :-D Věřím, že bych měl stejně trvale připojenou přídavnou baterku a navíc ještě vozil v batohu druhou :-D
To hodně záleží na hmotnosti jezdce. Když je to více než 2 tis. výškových metrů, tak musím už tak šetřit baterku (při maximálním šetření dám až 2500m výškových). Ale je to do cca 1700m výškových, tak můžu jet prakticky celou trasu na vysokou přípomoc větší rychlostí.
Používám to tedy většinou přesně obráceně než ty. Tzn. když jedu sám, tak si užívám rychlejších výjezdů (a v extra náročných výjezdech bych to ani na malou přípomoc nedal) a baterku vůbec nešetřím a většinou se držím do těch cca 1700m výškových.
Nejnižší přípomoc jezdím jen když jedu s partou klasikářů.
Je to také hodně o tom, že v té větší rychlosti výjezdu je pak zábavné jezdit spousta věcí i směrem nahoru.
A s tou menší baterkou těch 2tis. výškových metrů vůbec dáš? Tedy tak abys nemusel něco jet se zcela vypnutým motorem.
Já bych hlavně neoželel tu velkou baterku. A samotný motor by nic zásadního neušetřil (navíc tedy takovou kombinaci běžně ani nikdo nedělá).
Co z toho preferuje si musí ujasnit sám.
Ahoj
Nemá někdo zkušenost s Husqvarna Hard Cross ?
https://www.husqvarna-bicycles.com/…c5-2023.html
Díky za info