Ahoj, rozhoduju se mezi on one space chicken rival1 nebo GT Grade Carbon Expert 2018
Který se vám zdá lepší? A případně proč? Pro GT hraje fakt, že bych ho koupil tady a nebylo žádný posílání.
Díky
Ahoj, rozhoduju se mezi on one space chicken rival1 nebo GT Grade Carbon Expert 2018
Který se vám zdá lepší? A případně proč? Pro GT hraje fakt, že bych ho koupil tady a nebylo žádný posílání.
Díky
Sakra, to tu také už dlouho nebylo…
52–36 / 11–32 proti 42/ 11–42
Já třeba vepředu chci dvě kolečka. Podle mě tohle je velký rozdíl v těch kolech.
Taky bych 1× na gravelu nechtěl. Semi kompakt kliky na Gradu by pro mě osobně byly nesmysl, ale takový, který se dá řešit.
Já bych se zas toho jednokolečka nebál. Taky budu na příští rok nejspíš kupovat gravel, a nejspíš zvolím jednoplacku. Jinak teda obě ty kola vypadají dobře. Ale já bych se přiklonil k tomu kuřeti. Hlavně kvůli té jednoplacce, a taky protože vypadá víc husťácky. Toť můj odborný názor.
Grade má max. 35c zatímco kuře má 43c. A pak ten pohon, který je u každého úplně jiný. Musíš si sám říct co preferuješ.
Jinak Grade jsem měl a bylo super nyní mám nové 2020 a to je jiná písnička :)
Gt od roku 2020 by mělo mít průchodnost i 42mm
Jo to je pravda, 35 má starší model
Pro Kuře: možnost širších plášťů, možnost 650b kol s ještě širšíma pláštěma, design
Pro GT: dvouplacka, i když s nesmyslnýma převodníkama, jemější škála velikostí rámu
Řekl bych: kuře víc do terénu, GT víc na silnici.
A proč je tak nesmyslny ten převodník 52–36? Na gravely se přece dávají dost compacty 46–36, takže lehký převody stejný a větší možnosti do těžších, nebo si fakt myslite, že to třeba s kombinací plášťů 35mm (dal bych tam tluštší oproti originálu) moc těžký už?
46/36 se dává na cyklokrosky. To proto, že pak už je v těch závodech rychlejší běžet. Na gravel se klidně používá 48/32, nebo 46/30 či teď Shimano 48/31. 52/36 je super na silnici do kopců, na gravel to může být úplně zbytečně rychlý.
Mimo silnici potřebuješ lehčí převody, zvlášť v kombinaci se širšíma pláštěma. Nejlehčí převod 36/32 je fakt moc těžký. To co teď shimano začalo dělat – 48/31 – je pro gravely trefa do černýho.
Přesně, mám 48/32 a kazetu 11–36 a pro mě ideál, občas v terénu je i ten 32/36 těžký.
A co si myslíte o srovnání těchto dvou kol, když porovnáme použité sady Shimano 105 vs SRAM Rival1? Jakou dáváte z hlediska kvality výš?
Je to ± to stejne, spis si nekde vyzkousej zpusob razeni. Double tap na Sramu nemusi vyhovovat kazdemu. Ale treba ja na nej nedam dopustit.
Podle mě je Rival o chlup lepší. A lehčí.
Jednoznacne Sram, 105 je uplny bahno na gravel.
Kurník, jestli je 105 bahno, tak to abych se se svou Tiagrou bál jet někam dál, než na koupák na druhý straně vesnice…
Jako ono to funguje, kdyz po tom nic moc nechces, ale jak zacnou horsi podminky a moc se s tim nemazlis, tak potrebujes spis bikovou odolnost a hlavne brzdu. Takze aspon ty nove saltry a Ultegru RX. U Sramu aspon Rival saltr.
To máš pravdu, ale mně třeba spíš limituje šířka pneu.Mám 40mm a s tím to prostě nemůžu pustit tak aby mi vadil šaltr bez brzdy.Přesto mě baví víc terén než silnice a užívám si to a sám víš, že hlavní je to mít v rukách:-)
OK, pokud to bereš jako bike s berany, tak rozumím, že základní silniční sada nemusí být to pravé. Pro mě je „gravel“ cestovní kolo, které mi bez problémů umožní využít polní cesty a někdy, když není zbytí i nějakou terénní vložku. Takže s Tiagrou 4700 jsem maximálně spokojen, jak s funkcí, tak lehkostí řazení a odezvou na pákách a že by mi měla chybět brzda na hazce mě doteď ani nenapadlo :-)
Jo tak to je v pohode.
Tak Jirka to ma cely posunuty :D ten by i silnicni zavody nejradsi jezdil na bajku :))
Za me jsou do terenu stupidni oba typy razeni, jak SRAM DoubleTap (to mi prijde uplna hruza), tak shimano s pakama vyklanecima doboku. Zvlast v zime se silnejsima rukavicema.
Co se tyka tvaru pak, tak SRAM nemuzu taky ani citit, tak podle me mnohem lepe padne do ruky shimano, ale opet u hydraulickych pak to neni optimalni, paky na rafkovky sedly lepe. Nicmene tohle je individualni. Kazdej to drzi jinak a ma ruce jine.
Hydraulicky brzdy za me jednoznacne a bez debaty lepsi shimano. Ty od SRAMu mi pripominaji stary Avid Elixir. Divny chod paky, divne davkovani. Tady je Shimano dal.
Brzda je fajn do terenu, ale zhorsuje odezvu razeni. Nadruhou stranu SRAM mi i bez ni prijde jako ze furt pridrhava. Nevim co nove AXS, ale ty starsi silnicni sady zdaleka nedosahuji skvele odezvy treba jejich MTB 11tkoveho X.01.
Holt vsichni vyrobci maji co dohanet, aby napasovaly silnicni sady na kola s kteryma se jezdi vse mozne a pozadavky jsou na to totalne rozdilne. Na jedne strane muze byt gravel fakt silnicka na spatne cesty a sotoliny, na druhou stranu je tu pak pristup ala JF, kde je to MTB s beranama…
Nelehky ukol :)
Tiagra bez legrace řadí lépe než 105 nebo Ultegra, aspoň teda co se týče terénu. Na silnici je to celkem jedno, tam řadí slušně i totální low-end.
Než novější 7000 a 8000?
Ano, měl jsem ty novější. Tady není problém v kvalitě, jako v samotném designu. Shimano má na 11sp silničních sadách docela krátký tah lanka (tzn. délku lanka kterou řadící páka navine při pochodu od prvního do posledního pastorku). Tiagra 4700 má stejný celkový tah, ale obsluhuje jen 10 pastorků, takže na jedno přehození natáhne více lanka.
Když bych měl uvést trochu legrační zkušenost, že mám ohnutou patku přehazovačky jsem zjistil až když jsem přešel z Tiagry na 11sp. Tiagra řadila pořád bez problému, ale 11sp Shimano už nešlo seřídit a patka se musela narovnat.
Měl jsem Shimano 105 s hazkou Ultegra. Po vyzkoušení a přechodu na SRAM bych už 11sp Shimano na gravel nedal. Shimano je v pohodě na silnici, v terénu je dobrá akorát Tiagra 4700, která obsluhuje 10 pastorků s tahem 11sp řazení. SRAM řadí jistěji, přesněji, na pákách mnohem více cítíš to cvaknutí. Oproti Shimanu řadí i když jedeš přes hrboly nebo když šlapeš do pedálů ve stoje.
Zrovna tvůj Vitus mi přišel fajn.Řikal jsem si, že ta 105 s Ultegrou bude lepší než Tiagra na blbnutí po lese.Teď se zrovna trápím se zadní nábou Force Team 2×1.Přeskakuje-rozdělal jsem to a zabírá jen první řada praporků ta druhá je normálně mimo o 2mm ven.
Tady je to vidět jak je ta čárka na praporku a vevnitř taky.Tak nevím no, ale udělá to zvuk jak když přeskakuje řetěz.
Bohužel, byl jsem z té změny dost zklamaný a velice brzo jsem začal poohlížet jinam. Jako možnost jsem bral i MTB řazení, protože jsem fakt chtěl něco spolehlivého. Tuším že dva nebo tři měsíce na to jsem zrovna zvažoval jestli nepřejít na jednoplacku. Koupil jsem řazení SRAM kvůli výrazně delšímu tahu lanka, vyzkoušel a už jsem se neohlédl zpátky. Časem teda jen pořídím vyšší sadu, ale nejspíš až ceny ještě více opadnou. Jezdím sice hodně, ale nezávodím, takže nároky nemám až tak vysoko.
Hele já ti nevím mě teda radi i stará 5800 přes hrboly a vestoje a to se s materiálem.vubec neseru. Ale jinak s krátkým tahem lanka souhlas. S tím.meli Shimano problém i na mtb. Na druhou stranu teda fakt silniční sram mi přijde do terénu nepoužitelný kompletně. Sice má více definované to cvaknutí ale za cenu většího počátečního odporu což v kombinaci s dementnímu doubletapem když to člověk válí v terénu je fakt voser trefovat. Maximálně elektrika a dobře si umístit satelitní tlačítka.
Prostě žádný z výrobců nemá dle.me použitelnou sadu na terénní ježdění s beranama.
Tady se budeme muset shoudnout na tom, že se neshodneme. Zdravý člověk nemůže mít problém tu páčku zmáčknout, ten zvýšený odpor beru jako plus a beru ho jako výrazněji definované pozice, kdy přesně cítíš v které části posunu se mechanismus spustí. U Shimana navíc je potencionální problém, že ti ta páčka zdrhne když rychle hrábneš po brzdě. Mě přijde doubletap super a to hlavně v terénu.
Jinak ve výsledku řadí všechno, podstatné je jak. Někomu Shimano stačí, někomu ne.
Tak když už shodneme že se neshodneme, mužů na to napsat jen: někomu stačí sram, někomu ne
Asi to chce singlespeed.Do terénu a s beranama.
Normalne jsem nad tim uz i uvazoval :))) Srandy si s tim clovek asi uzije kopec :)
Kdyby me nesralo, ze urvu prehazku za 6000, tak je reseni MTB elektrika.
Nesmyslné je hlavně zakládat další a další vlákna k témuž…
Nesmyslné je hlavně opakovaně psát tyhle žvásty když nemáš nic čím bys k věci přispěl.
Ehm:
Jakože za 8 měsíců pět podobných témat- a co?
Ucpu se internety
Beru když někdo takhle odpoví upozorněním s relevantními odkazy, to je příspěvek k věci. Když ale napíše do vlákna 2× prudící příspěvek s nulovou informační hodnotou jen proto, aby prudil, tak je to prostě … prudič :-)
To je :). BF je velke forum a tak se tu potkaji ruzni diskutujici- tak jako v realnem zivote. Driv mi to vadilo, ted to ignoruju.
Já bych se kvůli tomu nenervoval. Vždycky se to dá bloknout. Stejná vákna zakládají prakticky výhradně noví, protože nevědí, že už se to tady řešilo a orientovat se tady ještě neumí.
To jen my, staří pardálové, vytahujeme z historie zdánlivé mrtvoly, protože o nich víme a můžeme tak do nich přidat aktuální poznatky, které se jinak těžko získávají. Zvlášť, když má to zapadlé vlákno jen pár příspěvků.
To jsem zvědavý, jestli někdo za pár let vytáhne vlákno na téma gravel. Na kola, co jedou na silnici jako MTB a v terénu jako silnička silnička si těžko někdo vzpomene :-)
Čoveče, řekl bych, že jsi uhodil hřebíček na hlavičku :-)
Co se týče toho Gravelu, tak já osobně si myslím, že byl vymyslen jen proto, aby lidé mohli řeštit daší, dříve neexistující problémy :-)
Ne ne gravel se vymyslel proto, ze v USA nevi co je to CX kolo a tak vymysleli to stejne akorat drazsi a s uchytama na blatniky :) a protoze ve zbytku sveta jsou hrozne popularni veci ktere sou hit za velkou louzi tak si to lide zacali kupovat i tady protoze je to hrozne trendy. A kdyz je o neco zajem tak to okamzite zacnou propagovat vyrobci a snazi se na tom vytriskat co jen lze nez ten hype opadne. Viz Fat manie pred par roky
A dali tam bajkové převody. Takže na silnici se s tím nedá, protože to jede pomalu (nemá to převody) a v terénu se s tím nedá, protože to jede pomalu (nemá to bytelnou konstrukci). A 2 v 1, to se vyplatí :-D
Tak na jezdeni ciste na silnici nebo v tezsim terenu je gravel/cx blbost. Na jezdeni po meste do prace a po praci se na chvili vyradit na pesinach/polnacjach kolem mesta mi to prijde jako super vec. + tam vzdycky muzes dat zaplety s 25/28mm plastema a vyrazit na silnici. Chapu, ze spravnej bikeforista potrebuje 53/11, ale normalnim smrtelnikum musi 46/11 stacit. Je to stejny jako 50/12.
Beru to jako vic silnicne orientovanej univerzal, nez HT. Na HT muzes zas do tezsiho terenu, ale nekdo zas ale oceni silnicni rodla a moznost konverze na silnici.
Kupovat dneska cistou silnici ma smysl jen pro zavodniky a vykonnostni cyklisty.
A jak v terénu fachčí ty duálu/řazení?Já měl kdysi duálu (deore) na staré 26 a to se neskutečně stalo ,pořád se musel měnit bovden s lankem?:)
Až na to, že „gravel mánie“ trvá několikrát déle než mánie kolem fat biků. CX je umělý standard jehož podobu určuje UCI. Tzn. určují na jakém kole musíš odjet závod. U gravelu je to obráceně, nejprve přišly závody a podoba kola vznikla až posléze.
Mozna je CX umely standard ale narozdil od gravelu tady existuje nekolik desitek let :)
Nehlede na to ze gravel je jak SUP xroad coz je v podstate silnice tak stejne je gravel to silene celoodpruzene Norco ktere je full. Cekam kdo prvni prijde s gravelem s rovnyma rodlama ale nebude to fitnes kolo :)
Gravel je uplne stejna skatulka jak MTB. Schova se tam toho spoustu :)
A jaké problemy máš na mysli? Rád se na ně připravím.
Pokud se kolo teprve chystáš pořídit, tak důkladně projeď historii, je tam za ty roky napsáno snad už vše.
Problémům je lepší se vyhnout, než jim jít naproti a pak je složitě řešit. Až tu historii projedeš, získáš alespoň zevrubnou představu o tom, zda je to kolo pro tebe vhodné či ne. Protože se to probíralo a probírá snad ze všech možných stran. Já mám tu kliku, že na kole jezdím dlouho a vím přesně co potřebuji, proto jsem se gravelu hlubokým obloukem vyhnul, jako kolu pro mě naprosto nevhodném. Ty to ale můžeš mít jinak, ale jak, to přesně můžeš vědět jen ty a rozhodnout si to musíš taky sám :-)
No já si zde prošel hodně. Ale témata alá “jaký gravel”, “pořízení gravelu a podobně”. Nicméně. Už ho mám a jsem totálně nadšený. Je to přesně kolo, které bude vyhovovat tomu, kde jezdím a kolik jezdím. Ono taky záleží z čeho človék přechází a co jezdí. A jaké má preference. A musím teda říci, že ta kroska je na to, co budu jezdit perfektní.
Nezlob se na mě, ale tyhle názory se daly pochopit pět let zpátky. Dneska už to lze brát jedině jako zabedněnost. Ale hádám, že pro některé je těžké pochopit, že ostatní budou jezdit na tom, co vyhovuje jim, ne na tom, co se jim snažíš prodat.
Nemáte někdo zkušenosti s tímto stavitelem? https://www.cyklokrosova-kola.cz/
To je Dan Vobora- myslím, že když pogooglíš tohle jméno ve spojení třeba se Štybarem, tak odpověď najdeš:)
Aha, tak vidím tedy že dobrý
Ahoj jakej gravel byste doporučili cena 30–35tis?
Co tento SUP
Průchodnost pláště až 35mm moc gravelově nezní. Do gravelu se rvou klidně i 47mm pláště.
Co třeba Soot 50
Wilier Jareen 105 nebo Tiagra.
JJ jenže není k sehnání mám 173cm a mají pouze L
Podívej se po Cube. Buď krosku cross race pro a nebo tu jejich verzi Nuroad.
Mají ji skladem i na Tvoji velikost. Mám 180cm a mě byla malá, tak jsem vzal větší, ale krosku.
Jestli gravel tak spis, ta geometrie je netradicni, vic MTB ladena ale velmi pohodlna
https://www.merida-bike.cz/…la/silex-200
cena se da celkem rozumne srazit u vetsiny prodejcu
Jaký štěrkáč byste doporučili na čundry? Měl by hodně uvézt, mít rám připravený na nosiče, co největší průchodnost pro gumy, a pokud možno tak nevýraznou barvu. Převody moc neřeším, jen aby tam nechyběli lehké převody, do kopců s plnou polní to není zrovna lehké šlapání. Takže asi spíš mtb převody, ale nějak se s tím poperu ať to bude cokoli. Rám bych chtěl ocelovej, a karbon vidlici. Cena do 40k.
Nebo je na to výhodnější pořídit jiný druh kola?
Taky bych byl rád kdybych to mohl odstrojit, a dojíždět na tom do práce, a nebo na delší vyjížďky.
Měl bych to jako druhé kolo, ale asi by se spíš stalo kolem číslo jedna. Na mtb které teď mám bych narval co nejširší pláště a nechal to čistě do terénu.
Spešl Sequoia.Khaki nebo matná černá, pneu tam jdou v pohodě 45mm a i více.Marin Four Corners taky vypadá schopně.
tak souhlas…Sequoia je univerzál a má dost úchytů na nosiče, což já hojně využívám.
Jen ty převody jsem ještě trochu poladil …rád využívám celou škálu pastorků.
Je POZOR na ty náboje Heyfield-je třeba je seřídit (klasické konusy), z výroby zatažené jak sviňa…!
Díky za doporučení. Sequoia I Marrakesh vypadají skvěle.
Ale ještě budu vybírat docela dlouho, ani ještě nemám plně naspořené…
Takže budu určitě rád když se tu objeví další návrhy.
U těch dvou kol mi chybí jen ta karbon vidle. Takže tu bych ještě musel dokoupit, což je dost blbý u kol který už jsou docela drahý.
A má ta karbon vidle u těhle kol vůbec smysl ???? Můj názor je, že ne.
Mám stejný názor, že u expedičního nebo gravel oceláku, kde se primárně na váhu hrát nebude, je klidně dobrá ocelová vidlice úplně v pohodě – může pružit/tlumit lépe, než karbonka.
Ocel neznamená automaticky těžké a dobré jen na expedice.Je to jen na každém, jak si kolo přizpůsobí.Já mám celokarbonovou vidlici Ritchey Cyclocross a je fakt skvělá.Moc mě to překvapilo, všude se píše, jak ocel tlumí nárazy atd.Můžu říct, že karbonka Ritchey je do stran pevná, ale přitom krásně pruží ve směru jízdy.Daleko víc než ocelová, co tam byla dříve.Jsem z ní úplně nadšený.Kombinace ocelový rám a celokarbonová vidlice mi přijde jako nejlepší varianta.
Já neříkám, že dobrá karbonka není fukčně i váhově jinde. Jen říkám, že na určitá kola a určitý typ ježdění je ocel stále dobrá volba v poměru cena/výkon.
Ostatně Ritchey vidlice nepatří mezi nejlevnější – takže „závodní“ cyklokroska a adventure gravel – bude jistě docela velký rozdíl v použití. Nehledě na to, že jsou blbé a dobré ocelové vidlice, stejně jako blbé a dobré karbonky (ve smyslu vlastností při tlumení a pružení).
A v neposlední řadě jde samozřejmě o jednotlivce, čemu dá přednost a kolik je ochotný do čeho a proč investovat :)
Mě na cyklokrosce funguje i levná Force líp, než noname ocel, co jsem vozil ze starého krosového kola. :-)
Tak na cyklostezce ani není co řešit ne?
Možná máš pravdu. Nemám potřebné zkušenosti abych to posoudil. Jen jsem mnohokrát četl že podstatně lépe tlumí. Jinak váhu fakt neřeším.
tak karbon vidle ti ušetří tak půl kila, ale rozhodně nepočítej s tím, že bude lépe pohlcovat nárazy!
U gravelu Sequoia mě vidle v tomhle zklamala. Odpružená sedlovka je naopak perfektní..
Klidně jezdi i ocelovou…
Odpružená sedlovka mi připadá divná. Co neodpruží pláště, to musí pobrat nohy. Ale s tou vidlí jste mě fakt přivedli k zamyšlení.
Ač jsem ze Spešlácký rodiny, tak co takhle Author Ronin?
Ahoj nevíte někdo jak je to s dostupností gravel biku: ctm koyuk 3.0 2020 ? V případě, že by se na tohle kolo dlouho čekalo nebo nebylo dostupné myslíte, že je dobrá alternativa Merida silex 400 ?
Bral bych toho Silexe.
Čau, potřebuju pomoct s výběrem kola. Jde mi o výběr mezi Roninem XC vs SL.
Starší SL verze se dá pořídit za podstatně menší peníz než XC, a to za 28k. XC by se asi dal sehnat za 40k max 42k. To je hodně velkej rozdíl, a tak mě zajímá, jestli byste mohli poradit zda se oplatí jít do XC…
Obě kola vlastně splňují moje požadavky na jedničku. Ocelovej rám s pevnýma osama, hydraulický brzdy, jednopřevodník, bezdušový kola. Obě jsou moc pěkný.
Ale…!
XC verze má novou sadu Shimano GRX, kterou teda většina lidí chválí, a asi tedy bude lepší než sada na SL verzi. Navíc má už v základu 27,5" kola, kde se vejdou 48mm pláště(pravděpodobněi větší.)
SL verze má starší sadu Sram Apex, na kterou jsem tedy slyšel spíš nechválu, a jelikož mě na gravelu baví jezdit v terénu, tak považuji za nevýhodu standartní 28" kola.
Cenový rozdíl mezi koly je fakt velkej, a jelikož nemám zkušenost ani s jednou sadou, prosím vás o radu.
Našetřeno mám na XC verzi, ale teď se zdráhám za to ty prachy dát, protože mi rozdíl nepříjde tak velkej.
…kolo chci na ježdění v terénu, kořeny, kameny, menší skoky. Popřípadě výkonostní svištění přírodou. Za poslední rok jsem se s ježděním dost posunul, a hodlám se posouvat, a tak cítím že je čas si pořídit opravdu dobré kolo pro sportovní vyžití…
Ještě mě napadá jedna otázka, která se mi motá hlavou. Kdy kolo koupit, nebudou třeba nějáké povánoční slevy? Ale abych zase nečekal zbytečně, či aby dokonce cena kol nevzrostla tím, že se zlevněné kusy vyprodají?
XC verze byla u štěrby nedávno za 40, a teď už zase 42…
Takže počkat na slevy, nebo urychleně koupit s aktuální slevou?
Kup teď jestli je, kola nebudou. Sleduješ vůbec zprávy? ;)
Nesleduju. O americkém konvoji se vždycky dozvím, až když je tady. Tak co sem zase míří? V čem je problém?
Cena kol vzrostla tím, že se vyprodaly nezlevněné, nebo téměř nezlevněné kusy.
Jako jo, slevy nějaký byly, zrovna jsem je i trefil. Ale teda minimálně v mým případě to bylo vyloženě neváhat a brát. A taky asi celkem haluz, že jsem náhodou otevřel ty správný stránky. Nad sootem 50 jsem pak dumal do jedný do rána a nakonec ho prostě objednal. Kdybych čekal do druhýho dne, už by podle mě nebyl. Asi po měsíci ho zlevnil Štěrba, už to ale bylo dražší a taky to bylo podle mě pryč v řádu jednotek dní.
Model na příští rok stojí skoro stejně, ale je o dost hůř osazenej. Třeba místo hyder mechanický brzdy.
A to bude asi takovej letošní modelovej případ.
Takže pokud je za dobrý a je a tak brát. Nejsem si jist, že to bude lepší.
Díky za info.
No já jsem spíš než na novější model myslel na slevněný starý, kterého se budou prodejci zbavovat aby udělali místo nevé verzi, ale kdo ví jestli bych pak našel svou velikost… :/
Zatím to vypadá, že je těch XC Roninů docela dost, ale kdo ví co bude za čtvrť roku…
Podle mně je u Roninů vyjímka, páč ten ocelovej rám není tak vyhledávanej, já bych do toho taky nešel i kdyby to bylo skoro zadarmo, ale je to jen můj pocit z trhu, nijak to nehaním, nejel jsem na tom.
Ronin se prodává dost, to jen na bazaru občas nějaký leží, prostě protože chce majitel nesmysl
https://www.ctm.sk/…boka-zelena/?…
Dle tabulek je ram velikosti 58 do 190cm. Jak moc pres caru by bylo 196cm vysky? Diky
Pokud máš silničku porovnej reach a stack obou rámů. Získáš přehled, jestli se na ten nový rám poskládáš. (Tj. potřebný počet podložek pod představec, jeho délku, vysunutí sedlovky.)
Jinak těžko radit, nevím, na jaký posed jsi zvyklý, jaké máš proporce.
Nic s beranama prave nemam. Ale zacal sem si pomalu nahlas premyslet, ze bych mohl poridit. Parkrat sem mel pujceny Rose Backroad 2017 velikost 60, mam takovy pocit.
Tak to je aspoň něco, z čeho můžeš vyjít. Geometrie by měla jít dohledat. Tam jsi nějak posed nastavenej měl, buď ti vyhovoval nebo si měl pocit, že jsi moc nataženej nebo ohnutej. Na gravelu budeš potřebovat řídítka o něco výš než na silnici.
To ti bude malý. Mám sice jinej gravel, ale při 190 cm mám 61. Menší bych nechtěl, i když by možná šla (nezkoušel jsem). Samozřejmě, trochu se dá doladit delším představcem a taky záleží na délce končetin, taky na tom kde a jak budeš jezdit. A taky jsou rozdíly v tom jak výrobci nazývají velikosti – u gravelů kvůli slopingu to není délka sedlové trubky. Takže za určitých okolností by to možná šlo (možná se tady někdo najde kdo má přesně tohle kolo), ale já bych být tebou radši hledal velikost 61 minimálně.
Já měl na 193 cm 61 Diverge, prodal a teď jsem spokojení s 58. Do terénu bych raději menší kolo. Vyzkoušen Specialised, Trek, Focus, Merida a pořád mě to táhne víc k té mírně menší 58ce než mírně větší 61ce:o)
Jak píšeš, záleží vždycky na dané geometrii a rozměrech jezdce, ne jen na výšce. Já měřím 188 cm a všechny tři gravely jsem měl vel 56. Vel 58 si dokážu představit (vždycky jsem na hraně těchto svou velikostí), ale na 61 už bych byl jako na skřipci :). Každopádně bych si tipl, na 196 cm bude rám 58 spíše malý.
U grevlů mi přijde, že je lepší (narozdíl od silničního kola) vzít větší než menší rám.Pri 190 bych taky už bral 61
Přeci jen je lepší mít kratší představec i možnost mít ruce nějak rozumně vysoko díky delší hlavě
Taky je rozvor větší a je víc prostoru, to mi přijde lepší v terénu
+1 taky mi „větší“ gravel připadá lepší v terénu. S obratností na gravelu problém není, je to naopak od MTB…
Ve vyberu ho tedy zatim necham. Zkusim porovnat s tou Ruzi a uvidim. Diky
Můžu se zeptat, už dlouho koketuji nad gravelem, ale pořád se nějak nemůžu rozhodnout. Existují vůbec gravely pro lidi třeba 194cm + ideálně v oceli? Nějak mi ta ocel přijde sympatická a ještě k mojí váze 105–110kg podle formy v posilce. Čekal jsem na oceláka od qayronu, ale zklamala mě ta nosnost i trošku cena.
Pozri napr https://www.marinbikes.com/…2021-nicasio maju aj drahsiu verziu. Fuji jari mali komplet ocelove verzie, len v tomto roku som nenasiel. A trufam si povedat, ze tie museli mat nosnost minimalne 130 kg.
Díky moc! To mi nějak uniklo. Nicasio 2 vypadá parádně.
Minulý týden jsem na něj koukal a nějak se nedá nikde omrknout naživo, nikde jsem nenašel prodejce, který by ho měl. Alespoň na Vysočině, Pardubický a Jihomoravský kraj.
Mtbiker.sk prodává Mariny, možná by šlo se nějak domluvit s nimi?
Mtbiker.sk prodává Mariny, možná by šlo se nějak domluvit s nimi?