Výběr kola,prosim pomozte mi,jsem amater, DEKUJI :)

44 nepřečtených
  • Habansz

    Zdravim vsechny profiky i nadsence. Uvazuji o koupi kola, hrozne dlouho jsem prolezal forum, vybiram uz 3 tydny a vyber jsem zuzil na tyto kola. Pokud mi jednoznacne poradite, nebo mi alespon zuzite vyber, budu moc rad. Berte v potaz to, ze jsem jezdil 2 roky na kole z obchodaku, takze jestli je vidlice u kola o 1500kc lepsi zatim neresim, nemel jsem odpruzene kolo. Taky me zajima jestli ma cenu kupovat kolo s kotouci v teto cenove kategorii (max je 9000kc). Dost casto jsem tu cetl, ze je lepsi mit spalky nez mechanicke brzdy. Specialized jsou si v mnoha ohledech dost podobne, ale lisi se v nejakych komponentech, GT jsem sem nedal, nelibi se mi jejich ramy (chapu ze je to asi to posledni, ale jsem toho nazoru, ze by se mi kolo melo i libit, ne mi jen slouzit) Authora mam moznost koupit za 8000kc v kamennem obchode. Mockrat dekuju za vase nazory

    1.

    http://www.teamsport.cz/…e-model-2011

    2.

    http://www.teamsport.cz/…-model-2010/

    3.

    http://www.teamsport.cz/…-model-2011/

    4.

    http://www.mojekolo.cz/…-comp-silver

    5.

    http://www.author24.cz/…-MTB-XC-kolo

    6.

    http://www.cykloworld.eu/…revel-3–2011

    Anketa: Ktere z techto kol se jevi jako nejlepsi?

    1
    0x
    0%
    2
    1x
    20%
    3
    0x
    0%
    4
    4x
    80%
    5
    0x
    0%
    6
    0x
    0%
    0 0
    • Lišák  

      Všechna ta kola mají vidlice nefunkční krámy. Bohužel. 8 tisíc je na funkční kolo zoufale málo. Zkus došetřit alespoň na tohle.

      To už je plnohodnotné , funkční kolo, na kterém Tě bude bavit jezdit, protože bude dělat to, co se od něj žádá. Tedy řadit, brzdit, vidlit. V dané nejlevnější kategorii špička, řekl bych.

      0 0
      • Azmir  

        Tak tak, v téhle kategorii skoro každá pětistovka znamená velký skok, a pokud si zakladatel trošku připlatí, což 1500 bych neviděl jako nějakou likvidační čátku, tak se to určitě vyplatí. Jinak kolem 9000 by se možná někde dalo najít Gt avalanche 2.0 na včkách a XCR vidli, model 2009 nebo 2010, ale bude to těžké hledání.

        0 0
    • Habansz  

      Samozrejme chapu, ze do 9000 se nedaji cekat temer zadne zazraky, ale v teto chvili si vice nez tuto sumu dovolit nemohu, tak jsem doufal, ze nektere z mnou vybranych kol se za ty penize opravdu vyplati

      0 0
      • Azmir  

        Popravdě nevyplatí, to kolo od lišáka je už úplně jinde oproti těm co si hodil ty a je „jneom“ o 1500 dražší, v tvém věku by to přece neměl být problém to někde sehnat nebo si i půjčit od rodičů, věř že se to vyplatí.

        0 0
      • Azmir  

        Popravdě nevyplatí, to kolo od lišáka je už úplně jinde oproti těm co si hodil ty a je „jenom“ o 1500 dražší, v tvém věku by to přece neměl být problém to někde sehnat nebo si i půjčit od rodičů, věř že se to vyplatí.

        0 0
    • Habansz  

      Bohuzel nemam kde bych tech 1500 ulil, jinak bych do toho elite sel :( Beru to tak, ze jsem opravdu rekreacni cyklista, najedzim tak 200km/mesic a tak jsem vybiral z techto obycejnejsich kol, vicemene potrebuju neco, co me sveze z A do B,nevyklepe to ze me dusi a nebudu do toho muset vrazit stovky nebo tisice za urdrzbu nebo za upgrade brzd a vidlice, pokud mi alespon jedno z tech kol ze seznamu vydrzi tak jak je alespon rok-dva, nez se na nich trochu otrkam a zjistim sam, co by mi vyhovovalo lepe, vzal bych ho hned. Jak rikam, muj 6 let stary olpran nemel defakto NIC, takze jestli vidlice u TYAY ELITE facha lip nez u TYAX COMP nebo u Hardrocku hure nez u Tyax Comp tezko posoudim, dokud nebudu sedet na vsech :)

      0 0
      • pI3rre  

        Záleží odkud jsi, ale mám doma jeden rám a dalo by se na něm něco do těch 9000 postavit. Určitě to bude obstojnější než to co tady navrhuješ. Když tak mi napiš email a vymyslíme něco. btw. ten rám mám 17", jinak by se to řešilo rámem jiným (což není problém). Jsem z Třince a studuji v Brně..

        0 0
        • Habansz  

          nevim jestli by mi byl, merim 190cm

          0 0
      • Azmir  

        To spíš budeš muset investovat do toho levnějšího kola, protože je tam větší možnost že se ti něco posere nebo rozpadne. Mi neříkej že nejsi schopný nikde splašit 1500 navíc, to ti fakt nevěřím, ten rozdíl v těch kolech je celkem nebe a dudy, at se koukám jak se koukám v těch tvojich kolech co si hodil nemůžu najít snad ani jedno alespoň trochu ucházející kolo. 200km/měsíc pokud to bereš jako za celý rok tak to už máš 2400km za rok a to už není rozhodně nějaký malý nájezd. Rozhodni se jak chceš, bude to tvoje kolo, ale já bych neváhal.

        0 0
        • Habansz  

          Investici se nevyhnu ani u kola za 12 000 to je mi jasny :) ale bojim se, ze je pro me zbytecne kupovat toho elite,kdyz ma hydrauliky,z toho duvodu, ze podle me pro moje jezdeni by bohate stacili ty mechaniky nebo jen Vecka, hydrauliky jsou urcite narocnejsi na udrzbu a drazsi na servis ne? Kdybych mel tech 10500–11 000, byl by v te cenove relaci nejaky slusny hardrock? S tim,ze bych do nej pak treba ty kotouce postupem casu dokoupil? Po designove strance se mi libi ze vsech kol nejvice.

          Napriklad toto:

          http://www.teamsport.cz/…-model-2009/

          nebo toto:

          http://www.teamsport.cz/…-model-2012/

          0 0
          • Azmir  

            Ne tyhle spšely jsou pořád za tu cenu nevhodné, platíš tam prostě jenom za značku a za relativně velké peníze dostaneš to co u konkurence za mnohem míň, to že hydraulické kotoučovky jsou náročnější na údržbu není vůbec pravda, pokud jsou dobře seřízené a nastaveneé, což z výroby většinou vývají tak jezdíš stejně jako s včkama a nic neřešíš, ale nabídnout lepší brzdný výkon atd, jinak hlavní by měla být vidlice v téhle ceně je nejlepší vidlice suntour XCR, tak se koukej po kole s ní, na dyzajn se v téhle ceně vykašli, protože pak budeš mít hezké kolo co bude stát za hovno, místo toho abys měl slušné kolo s průměrným dizajnem. Zkus si schválně najít kolik stojí nějaký hardrock s XCR.

            0 0
            • g4danny  

              Dnes jsem slyšel názor pána, který se stavěním, prodejem a opravou kol živí: Hydraulické kotoučovky brzdí líp, rozdíl je největší v blátě. Logické. Pokud ale člověk nejezdí hlavně trénink+závody, nýbrž sportovní rekreaci, kde si člověk chce závadu nebo drobnou bouračku opravit sám, tam od hydraulik dál. A pokud jde o cenu, není radno kupovat levnější (tedy ty, co byly jako levné už vyrobené, o nějakých akčních slevách nemluvím).

              Osobně jezdím starou herku a začínám se teprve rozhlížet po novém oři, ale rozhodně v komponentách půjdu po něčem bytelným s nízkou režií radši než po něčem s lepším parametrem. U brzd to tedy jistě vyhrajou véčka.

              0 0
              • martin_bakov  

                mezi veckama a levnymi hydraulikami jsou jeste mechanicke kotoucove brzdy tak na ty nezapominat ;)

                0 0
              • Habansz  

                Blato nehrozi. Jezdim tak 70% silnice a 30% teren, obcas trochu silnejsi, ale nic extra. Presene s tema oprava si na to trefil. Nechci jezdit 2× do roka k prodejci a nechat si je tam serizovat a doplnovat kapalinu, jak rikam, staci mi neco co 2 roky pojezdi tak jak je. To bych radsi lepsi vidlici na ukor hydraulik. Skoda ze ten Tyax Comp ma aspon ty mechaniky, ktery by me s mym jezdenim urcite postacili, ale ta vidlice je prej naprosto otresna

                0 0
          • AleZ80  

            Oba ty Hardrocky maj vidlici-nevidlici. Jestli je omezený rozpočet, tak určitě neřeš design.

            0 0
          • DaSnail  

            ked sa ti ten hardrok páči, tak si ho kúp. osobne by som škaredý bajk nechcel ani keby bol komplet na xx

            časom kúpiš nejakú bazárovú toru a bude to lepšie jak tá xcr.

            spešle majú prípravu na kotúče (návarky, náby s 6d prírubami) takže prípadný upgrade nebude nijak náročný. a ked kúpiš nejaké lepšie gumičky, tak možno zistíš že ti stačia aji véčka.

            0 0
          • fantomsilnic  

            Pokud jezdíš,investuješ do každého kola,i když budeš mít kolo za 50t.:)Pokud máš max.9t a víš,že nebudeš jezdit nějaké šupy někde po lese,ale spíše po cyklostezkách,tak ti véčka bohatě stačí a vidli taky nepotřebuješ nic extra,takže logicky na takové ježdění stačí prakticky jakékoliv kolo.Ono je to tak,že kdyby si si vybral kolo za 30t,tak ti pár lidí řekne,na to se vybodni a kup raději to za 40t:))Vždy je co zlepšovat:)

            Pokud tě cyklistika do budoucna chytne,v rámci možností se dá vylepšit skoro každé kolo.

            0 0
            • Habansz  

              Vsem Vam moc dekuju hosi, za trpelivost i za uzitecne rady, jsem rad, ze se tu najdou lidi, kteri radi pomuzou :)

              0 0
            • Habansz  

              Posledni dotaz, jaky mate nazor na kelly´s kola? Nasel jsem kelly´s viper 5.0 a 6.0 modely 2012 za docela slusne penize,resp. stejne jako ty Spesly.

              0 0
              • palo7  

                tyhle nebrat! jsou to 15kg kola se slabou výbavou, fakt přišetři minimálně na ten Mongoose, nebo se koukni po bazarovkách, tam za 9000 koupíš dobrý kola

                0 0
    • Lance  

      odkud jsi?

      0 0
      • Habansz  

        Jsem z liberce

        0 0
        • alinceb  

          V tom případě bych zkusil vybrat něco od Bradského:

          Kross Level A4 + hned shodit a prodat vidli a místo ní dát Raidona nebo něco solidního z bazaru.

          Nano M-type 310 – jezdit a šetřit na novou vidli (Epicon nebo něco z bazaru).

          nebo kontaktovat maajkeeho, jestli by ti něco nepostavil. Teď bude mít z LBC asi víc zakázek, takže by se imho dal domluvit i dovoz…;)

          0 0
          • Habansz  

            Super, diky za typ a za kontakt :) Dostal jsem i typ na kola POLYGON, ma smysl kupovat takove kolo? Nikde jsem nenasel nejake testy nebo recenze a tak. Vybaveny je sice pekne, ale nerad bych no-name za stejny prachy jako hur vybavena kvalitni osvedcena znacka

            0 0
            • alinceb  

              Co si konkrétně slibuješ od takové „kvalitní a osvědčené značky“? Polygon nemá špatně vybavená kola, ale se*e mě jejich zdejší PR a že vybavení těch kol má svoje mouchy. Ten Kross je imho celkem solidní alternativa a hlavně ho koupíš v kameňáku…;)

              0 0
              • Habansz  

                Asi jsem to spatne definoval, nerad bych koupil i kdyz kvalitne vybavenej, kdyz ho budu muset treba 2× do roka kvuli necemu reklamovat, to bych radeji treba ten Kross, kterej ma treba horsi vybavu (nemyslim konkretne tento), ale o te znacce neco vim a je videt v obchodech, ne jen na netu :) Kamenak bych radsi nez internet, to je fakt :)

                0 0
                • alinceb  

                  On Kross taky není žádná známá a etablovaná značka a bude na tom podobně jako Polygon. Pokud máš strach z reklamace, tak u „výrobce“ reklamuješ v podstatě jen rám a ty se stejně většinou vaří všechny v několika továrnách v Číně a na Tajwanu a jednotliví „výrobci“ na ně jen nalepí svoje logo. Obzvlášť u biků v nejnižší cenové relaci se o nějakém přínosu vývoje nebo kvalitnější produkce u renomovaných značek (Spešl, Cannondale, Merida, Trek, Scott apod.) stejně nedá mluvit, protože v téhle cenové kategorii stejně nikdo geometrii a technologie při vývoji konstrukce neřeší.

                  Třeba značka Nano je přímo produkce Bradského. Rámy kupuju někde v Asii a lepí na ně svoje polepy + je ověsí dílama. Ty rámy nejsou úplně špatné – celkem lehké a komplet kola mají solidní poměr cena/výbava. Jen obvykle pokulhává vidle, kterou to chce okamžitě vyměnit…:)

                  0 0
                  • Habansz  

                    Nano mi bradsky vnucoval,ale nejak sem tomu na chut neprisel :D takze kdybych to mel uplne rozseknout Tyax Elite nebo ten Kross? Tenhle rok bych s tim chtel pojezdit tak jak to je, rok jsem na ,,kole¨ nebyl a tu slupku co sem mel do kol nepocitam, takze o nejakych jizdnich vlastnostech, nebo vidlice XCR-XCM zatim moc nevim, jen ze cteni tady :) takze bych si sam musel prijit na to co by mi nejvic vyhovovalo

                    0 0
                    • alinceb  

                      No v tom případě bych byl pro ten Kross.

                      A nebo nechat poskládat něco jako tenhle Spyder . Pokud bys nechal dát místo Deore jen 8sp Alivio, tak by ses mohl dostat s cenou trochu níž. Základ rám + vidle celkem ujdou. A možná by šel osadit i mechanickýma kotoučovkama. A nebo nechat zaplést kola s nábojema na kotouče a na příští sezónu bys dokoupil třeba jen ty brzdy. Přes inzerát se dají solidní jeté brzdy pořídit za nějakých 1500–2000…

                      0 0
    • Jorge 50  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • bike gazy  

      v mem pripade hard rock,,zaklad je mit dobrej ram…

      0 0
      • alinceb  

        A v čem konkrétně je ten rám tak „dobrej“?

        0 0
        • Rubi  

          neblazni vzdyt je to prece SPECIALIZED!!! No.1!!!

          0 0
      • Habansz  

        Hardrock se mi libi hrozne moc vzhledove, ma neobvykly tvar ramu, ale zatim mi ho vice lidi vyvratilo nez doporucilo. Je to urcite vec vkusu, 100 lidi – 100 chuti, chapu ze ti co mi ho vymlouvali ho treba ani nemeli, ale zatim vedou ty negativni nazory a ja bych nerad svoje 1. ,,lepsi'' kolo neustale opravoval nebo na nem resil nejake nedostatky.

        0 0
        • PC  

          Specialized nejsou spatny kola. Naopak, jsou osvedceny.

          Ale jak to u znamych renomovanych znacek jakyhokoliv zbozi je, priplatis si za jmeno. Proste jsou hur osazeny jako kola mene znamejch znacek ve stejne cenove kategorii

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce