Jaký plášť by jste doporučili na maratony, více na suchý povrch, kevral nebo drát,taky výdrž, díky.
Jaký plášť by jste doporučili na maratony, více na suchý povrch, kevral nebo drát,taky výdrž, díky.
Jaké kolo, jaké ambice, jaké maratony, jaká úroveň techniky, jaké zkušenosti, jaké požadavky?
kolo giant xtc 2, hobby cyklista, pět-šest maratonů ročně, požadavky na převážně suchý povrch a to i tvrdé povrchy,
Schwalbe Rocket Ron, Racing Ralph, 2,25, možná i odolnější verze. A určitě notubes.
Další možnosti Continental RaceKing, Kenda Karma, Hutchinson Python. Maxxis taky dělá dobré pláště, small block 8 vypadá dobře, ale nevozil jsem.
jaký je rozdíl mezi 2.1 a 2.25 všichni vždycky doporučujete ty o něco širší ale proč?
Rozdíl je v šířce, na HT v pohodlí a o něco lepší trakci. Pokud nemáš vysoké ambice ani vytříbenou techniku není důvod si nenasadit širší pláště.
Takže pokud jezdím pro zábavu půl na půl asfalt terén tak ti přijdou lepší ty 2.25?
jo
dal bych spíš 2.1 než 2.25
1+
+1. RR 2.1 mi přijde ok. Nemáte někdo zkušenosti s Rubenou Scylla? Přemýšlím o nich právě místo RR.
Proč ti přijde lepší 2.1?
mensi odpor vzduchu a lehci – to jsou vyhody
mensi trakce a mensi pohodli – jsou nevyhody
pokud se resi zavody ta 2,1" pokud bezne jezdeni 2,25" aspon za me :)
Pohodlí doženeš bezduší a menším tlakem…
beru vsechno ve verzi bez dusi, kdo by dneska jeste vozil duše? ;-)
Viděl jsem i takový lidi :)
stejne pokud hodis bezduse tak se ti zvedne i pohodli u tech 2,25" takze tohle taky nic neresi… ;-)
Taky nějaký 2.25 doma mám, ale nějak je to na mě asi moc… s duší nebo bez :)
na cyklostezku a zavod 2,1" staci ;-)
ASi jsem divný,ale já jezdím ještě s duší.
Já taky.
to jsme 2 :)
ja jsem se k nim vratil
Taky jsem divný, ale taky přemýšlím že teda zkusím tubeless když je to teď „IN“ :-))
no to asi jsi ;-)
A ještě jsem divný v tom,že nekombinuji pláště-prostě vepředu i vzadu stejný plášť.Teď momentálně RoR 2,25
a bydlis kousek odsud:) prijed zajedem nekam do terenu uz kdysi sme neco resili tak by sme mohli overit teoriji v praxi ;-)
Hele,já si jezdím pro radost,závody nejezdím a s mladýma se nehoním.Jinak RoR mi přijde jak takový univerzál,jsou lepší pláště do sucha i mokra atd.Jinak jestli maratony na suchu a pevný podklad tak doporučuji Kendy Karma.Na vlhko(né bahno)Continental MK supersonic 2,2 ten drží na vlhkých kořenech a kamenech jak přišitý(trochu slabší výdrž-ja dal kolem 2000km na zadku)Hodně rychlé závody RK nebo RaR,ale to podle techniky jezdce.
ja tez nechcu honit, chtel jsem se jen projet ;-)
Ale jo,můžem spolu někdy vyjet,některý víkend se chystám na Červený kamen a Piskovnu,tak jak mi to vyjde tak se ozvu.Jinak přes týden jezdím Palkovické hůrky,bo nemám moc času a mám to za barakem.
Já to moc nechápu že někdo ty pláště kombinuje na auto se taky davají pneu stejné a ne každá kolo jiná pneumatika.
pokud chces aby kolo rychle jelo a pritom dobre drzelo musis kombinovat ;-)
auto není kolo
To prostě tak nějak patří k bontonu. Kdo nekombinuje, ten jako by nebyl… :)
Viděls někdy MX motorku se stejnýma kolama?
jenže motorku nepoháníš vlastníma nohama
takže nemusíš riešit desat deka na plášti a o 2 waty vyšší valivý odpor… ;o)
Já se držím kompromisu – jedny ráfky s, jedny bez. Přehazovat pláště podle nálady je na bezduších totiž trochu problém…
to už jsem se odnaučil a je to paráda, nemusím se pořád ***** s výměnou plášťů:-) stejně víc dělá tlak jak vzorek:-)
Akorát pak musíš jezdit pořád stejnou cestou za stejnýho počasí :)
ale prd, pokud umíš jezdit tak budeš v poho jezdit v terénu i na slickách
kec ;-)
na cem vlastne tedka jezdis kdyz si rikal ze potrebujes neco poradneho?
pořád na onzách, a budu na nich jezdit tak dlouho dokud je nesjedu nebo neprodám:-)
ta směs a vzorek je luxus:-)
neprehazujou se plaste ale vyplety a nekdy i to je slozite tak rovnou cele kola ;-)
Pokud to platí sponzor, pak souhlasím :)
rád bych mě takového sponzora:-)
prazak v produktivnim veku a ma jen jedno kolo ??
to víš, pražák živí několik dalších, kteří ještě v produktivním věku nejsou…
Tak bezduše snad v každým případě…
mensi odpor vzduchu :D :D :D Tak to joo, to bude zásadní!
hraje roli, at chces nebo ne :)
Hraje, ale při mtb je to zcela minimální aspekt, leda že někdo duševně chorej brázdí na bajku silnici rychlostma přes 30km/h
bavilo se o zavodech takze ano 30km/h na asfaltu uplne bezne…
Za mě jsou to dobré závodní gumy na sucho. Mám Scylla 2.1 tubeless supra, nasazení a provoz na Crossridech s Rubena tubeless kitem naprosto ok včetně Rubena tmelu. Jen je třeba kontrolovat, to že tam něco šplíchá ještě neznamená, že je tam stále funkční tmel – u mě tam šplíchala troška nějakého čirého rozpouštědla po cca 2 měsících. Jízdní vlastnosti zase tak neumím popsat ale zdá se mi že valivý odpor je hodně malý, pokud to není čistě tím, že tam nemám duše. Šířka asi odpovídá RaR. 2.1 který jsem měl předtím. Jen je třeba počítat s tím, že směs je tak měkká, že po cca 3 závodech poznáš vzadu změnu vlastností a obecně vzorek vzadu mizí před očima.
už si s nima absolvoval nákej závod na mokru? nvm jestli je chyba ve mně, ale příde mi, že na mokru ty pláště vubec nemaj grip a je to s nima v mym případě o život.. jinak je mám s dušema a valej fakt luxusně, jen se fakt brzo otrhá vzorek vzadu..
Scullu jsem jel a je to plášť tak na asfalt, max hodně pevný povrch. Mokro to nezvládá, má to i hodně tvrdou směs mi přišlo. Jezdil jsem ho chvíli na jaře
Ta moderní Scylla tubeless supra určitě nemá tvrdou směs, ale co se vyrábělo kdysi to nevím.
jo tak to jo. Já měl sczllu racing pro 127tpi, asi rok dva starý model. A ani vzorkem mě nepředsvědčil. Bral bych ho fakt jen na nějaké polňačky :)
Závod na mokru jsem s nima nečekaně absolvoval poprvé včera – mokrá šotolina, šutry, špatný mokrý poštěrkovaný asfalt, žádné bahno, bylo to ve sjezdech jak lyžování ale zadní už byla bez vzorku tak těžko soudit. Ale nezbálo se mi, že by ta směs klouzala nějak výrazně víc než cokoliv jiného co jsem zatím měl, je to prostě hustý jemný vzorek. Rubena má ještě Charybdis, ten by mě taky zajímal a pak ještě Zefyros, ale ten už bych si pro přílišnou jemnost asi nevzal.
Zefyros jsem objednal na zkousku. v sobotu se podivam na KPZ, za par tydnu na NAC. stoji to polovinu ceny FF UST, tak jsem si rekl, ze na to moje jezdeni by to mohlo stacit. :-)
100mm ful, ambice obrovske, kratke, dobra, prumerne, vaha cca 450g TLR, nechci kontiky, cena max 1000/ks, neco ve stylu RoR/RR (hledam misto toho neco adekvatniho)
RoR/RR
zkus onzy, ty by ti mohli vyhovovat.-) canis/ibex
asi ti moc neposloužil,když ho prodáváš
píše že chce něco ve stylu schwalbe, toto je ono:-), ale pro moje použití bezduše nejsou ideální takové šlupky
směs a vzorek luxus
odolnost horší
kde jezdis ze potrebujes tak velkou odolnost?
jinak rad bych neco osvedčeneho… ale vidim ze kdyz nechci schwalbe a kontiky tak neni z ceho vybirat…
jezdím strašné prasárny:-D na mě by platily jedině butylové výztuhy:-D
na strasne prasarny nemas kolo ;-)
no právě, a proto to tak vypadá:-)
to je uplně jedno s jakým kolem bude dělat strašný prasárny :)
ano ale pak kolo nevydrzi ani mesic ;-)
to nevadí, koupí se jiný :)
Co takhle Ritchey Z-Max WCS Evolution, má někdo s tímto pláštěm zkušenost.
Jo,zkušenost mám, koupil jsem letos na jaře,po cca 1600 km se rozlepila v jednom místě patka pláště,mlíko to nezatěsnilo(dojížděl jsem s duší).Slepil jsem to a zkusím to dojet s duší,po těch km je tam tak 50% vzorku.85–80 kg.
neni
maxxis a wtb
kontíky mám na city bajku a nejsú špatné. ale myslím že nejaký maraton od švalbe by bol tiež fajn. na mtb to nechcu.
X-king 2.0 nebo 2.2 racesport nebo supersonic, tím nic nezkazíš, záběr i odvalování super ;)
Z toho všeho rozumím, že Schwalbe dobrý, jen se na tvrdém více ojíždějí,měl jsem Smart Sam kevral a výdrž nic moc, lepší asi budou Contiky kevral.
Plast na zavody, vydrz se neresi.
mám na zadním švalbíka racingralpha a díky němu jsem jednou už ležel na zemi … a jeho výdrž raději nekomentuju. Pocit z jízdy už vůbec ne. Dával jsem ho na zkoušku místo xkinga 2,2 (rr je 2,1) a pocit spíš horší.
Tak schwalbe pláště moc nevydrží?
podle me adekvatne k cene a k vaze :)
Chci ty raulp racing plno lidí říká že jsou dobré a tu čtu že nic moc tak teda nevím co si mám o nich myslet.
zkus sam a uvidis… :)
ja jsem s nima spokojeny… nekdo byt nemusi… ( pokud se bavime o zavodnich plastich…)
Jdi do nich a udělej si názor sám… Je to plášť co hodně dobře jede a přitom má i slušnej záběr. Na předku mě do zatáček nepřesvědčil, tam RoR drží líp a je čitelnější. Životnost u mě cca 2–3 tisíce kombinovanýho ježdění na závodních zápletech, pak ještě tak další 3k vydrží, ale na závodění už to není. Odolností mě zatím až překvapujou, co vydrží, hlavně ty nový TLRka, se starším jsem měl trochu víc smůly.
Co je to moc? Tech 1000km na zadním normálního terénu neagresivní jízdy vydrží.
Obvykle najíždím kolem 1500 km, ale jsem celkem lehký a moc ho nehuntuju. Kdybych ho dojižděl do mrtva tak dá určitě 2000.
Tak to je smutné, na to jak se chová
Aha myslel sem že ty kenda nevegal moc nevydrží a na těch mám najeto 2000km aspon a ještě se na nich jezdit dá. To sem čekal že ty schwalbe vydrží o dost dýl. :(
podle toho co beres jako sjety plast… nekdo vvyhodi plast kdyz se sjedou ty prohlubne ve vzorku cca tech 1000km ale po 5000km tam jeste vzorek je… ;-)
Kdybych RaR dojížděl do mrtě (což je nesmysl, jakmile zmizí ty prohlubně na středovém vzorku, tak zcela ztratí vlasnosti), tak bych dal klidně i 6–7tis. km (bavím se o zadním, na předním jsem nesjel ještě RaR nikdy žádný, vždy šel dolu dříve z jiných důvodů).
Furt mi nejde do hlavy ta tvoje obrovská výdrž RaR. Bavíme se o těch stejných prohlubních, které na plášti na přiložené fotce už nejdou vidět? Je to plášť na zadku po ujetí zhruba 400 km. Doufám, že ještě takovou tisícovku do úplného sjetí ten vzorek vydrží.
takhle vypada muj vzorek po cca 3–4000km :)
Neser! :-D Marně se už delší dobu snažím zjistit, co dělám špatně, že mi ty pláště oproti většině ostatních lidí vydrží podstatně kratší nájezd km.
i NN po cca 1500km je v lepsim stavu nez ten tvuj :D
moc jezdíš po cestě, v terénu se gumy téměř vůbec nesjíždí
Tak toto je samozřejmě logické, ale po silnici je jezděné tak z 20%, zbytek mimo silnice. To mi zas jako nějaké přehnané silničaření na MTB plášti nepřipadá.
tak to jo, nějak se do terénu dostat musíš, ale takhle sjetý plášť po tolika kilometrech, jedině že bys tam bušil vysoké tlaky
Tlak zhruba 2,5 bar. Ale jak psal pepek, budete lehčí. Já vážím 80–83 kg nahatý :). Furt se mi ale nezdá, že by ta o pár kg větší hmotnost způsobovala tak velké rozdíly.
to se mi taky nezdá, třeba moc smykuješ, nebo moc ženeš na asfaltu:-)
Vázím méně a nějaký rozdíl to určitě udělá, ale je divné, že až tolik.
Mám kolem 70–72kg, jak kdy. K tomu většinou camel 3–4kg na začátku vyjížďky (ke konci méně, když dojde pití).
V partě pak další dva výrazně těžší (kolem 95kg) mají výdrž RaR na zadním o malinko více než polovičkní co já (dávají tak kolem 1500–2000km).
Ono asi Noxová i Wojtek nic neváží.
63kg bez biku, a po asfaltu take jezdím abych se dostal do lesa
75 v trenkach, obleceny a s tretrama cca 77 + bahot 81 + kolo 94 + bidony 95,5kg :)
Pro RaR tedy vůbec nesouhlasím. Nezaznamenal jsem žádný větší rozdíl ve sjíždění na celopevňáku, kde jsem najezdil hodně asfaltu (a teď třeba téměř jen asfalt na novém RaR na Sardinii) a na jednom fullu, kde vozím RaR vzadu a jezdím asfaltu dost málo.
A pokud nějaký rozdíl je, tak v pořádném terénu dostává zabrat ten plášť víc.
a co to máš za plášť, já ty smart sam mám po cca 2.500km horší
bavim se o tom samem co ma jiri jiny plast nema cenu resit nic by to nikomu nereklo…
ale tedka jsem RR uz cca 2 sezony nejel…
na pristi rok zas pujdou na kolo :)
To je sjetý, není to otrhaný agresivní jízdou. Nebrzdíš moc smykem, nebo nevozíš moc vysoký tlaky po silnici? Můj zadní normálně ježděný RaR takhle vypadá po minimálně 2000km.
Je to sjeté. Otrhané jsou možná jen boční špunty zevnitř, jakoby podhlodané. Jde to trošku vidět i na té fotce na levé straně. Ale není to nic velkého. Nesmykuju vůbec, spíš jen výjimečně a to jen na hlíně. Tlaky jsem psal výš, zhruba 2,5 bar. Je pravda, že plášť je kupovaný z bikesportu a byl bez krabičky, takže je to možná nějaké šméčko nebo OEM, ale podobné rozdíly jsem sledoval i u u mých ostatních plášťů.
Ještě mi napadá jeden takový skrytý faktor. A to smykování při šlapání. U HT se to stává snadno, jak lehce ztrácí na překážkách zadní kolo kontakt s terénem a současně když takovou pasáž šlapeš, tak dochází k častým mikrosmykům.
U fullu to je ale vždy lepší a jezdíš fulla. Ale i u něj bude ve výjezdech záležet na technice a jak komu to kolik kdy prokluzuje.
Trošku se zpožděním, ale přeci. Ano, vše sedí.
A můžu jen napsat, že to mám s výdrží RaR přesně jako nox159, tedy takhle mi vypadá RaR zhruba po těch 3–3,5tis. km a jde na výměnu.
Ale i mě se zadařilo. Loni 2010 2,4 NN UST na zadním jsem měl po 800km už slušně načatý (ještě nezmizely ty prohbluně zcela, ale už jim moc nechybělo a nedal bych ani 1500km; plášť byl už slušně pořezaný a jeden dlouhý hluboký řezanec téměř skrz, tak šel pryč už po těch 800km).
A taky by mi docela zajímalo, čím je daný až tak velký rozdíl.
PS: Teď jsem před Sardinií dával dozadu nový 29 snake skin RaR a po 550km vypadá jako nový. Ježděn převážně asfalt při 35psi vzadu (mimořádně jsem foukal o něco více než foukám, když byl z 90% asfalt).
A taky by mi docela zajímalo, čím je daný až tak velký rozdíl. – typoval bych to na styl jizdy teren a profil trati..
jak mi vydrzel tak dlouho, tak jsem ho jezdil relativne po rovine rovnomernym tempem…
tedka si myslim ze by mi tak dlouho jiste nevydrzel…
Mně ale vydržel každý kus tak dlouho. A někdy se o rovině opravdu mluvit nedalo.
Teď na Sardinii to taky rozhodně nebyla rovina, něco málo přes 500km a přes 10km nastoupáno (na to, že to byl převážně asfalt, tak slušné).
A některé kousky jsem jezdil i z části v horách (Beskydy, Jeseníky, Jizerky).
Rovnoměrným tempem (až na výjezdy v terénu, kde je nutné zrychlovat na překážky, apod.) a k tomu dost pomalu jezdím ale pořád.
O výkonnosti to ale až tak nebude. Manželce (jezdí ještě o hodně pomaleji než já) třeba řetězy drží ještě o chlup více než mně, ale zrovna RaR, které taky jezdí ji vydrží spíš o chlup méně než mně.
Tak snad mě vydrží aspon 1 sezonu. Až se ojede o něco víc plášt vzadu tak ho vyměním za přední. :)
To je výbornej nápad ;-)
Jak komu. Sem tam tu někdo nedá ani ten tisíc. Já naopak na RaR na zadním najedu jak na celopevňáku, tak na fullu kolem 3tis. km a to ještě s tím, že měním brzo (jakmile zcela zmizí ty prohlubně na středovém vzorku, tzn. cca při sjetí 1/3 vzorku a té měkčí vrchní směsi).
7000km na zadnim kole ale byl pak uz bez vzorku :)
to jsem byl mlady setril a jezdil sjete plaste ( jen pred zavodem nahazoval nove) tedka uz bych takove blbosti nedelal..
To je můj pocit. Chtěl jsem ho vyzkoušet ale nevyhovuje mi. Cop nevyhovuje mě, může vyhovovat někomu jinému :)
treba mi :)
ja zas nemusim kontiky no
Já vím, že jsi staré biker, tak ty relativně nový materiály asi moc neznáš, ale je to kevLaR.
Co takhle Ritchey Z-Max WCS Evolution, má někdo s tímto pláštěm zkušenost, výdrž a stabilita.
Tak se řeší mnoho problémů a na tu první otázku a moji poslední malo odpovědí a názorů, každý má svůj názor, někdo nemá rád to, druhý ono, snad je někdo kdo měl také Ritchey Z-Max WCS Evolution, nebo ne. Díky.
já měl oboje jak schwalbe racing ralph a i race kingy, které mám stále a jen tak se jich nevzdám :-)
Za mě: schwalbe RR – rychlý, rychle se ojedou a hlavně ať už pojedeš maraton nebo vyjížďku, tak budeš koukat jak je klidně po jedné akci posekanej…jak žiletkou. tzn. směs nic moc, né nadarmo někdo říká, že to jsou papírky, včetně mě.
A hlavně TPI mají myslím 127, což je dobré ale ve srovnání s race kingy zaostávají dost, jelikož RK mají TPI 180, takže? to je velký + , a mají i lepší směs po první vyjíždce nebo závodu, jsem si říkal jestli jsem na nich neletěl, téměr ani škrábanec, jo stane se, ale ve srovnání se RR je to jak „nebe a peklo“ :-) jo a víc se na ně najede.
PS: nebo si kup tyto: ty mají nejvíc na trhu :-)
http://www.bikesport.cz/…g-protection
Takže já ti doporučuji RK continental, víc najedeš, menší riziko defektu, lepší pružení pláště, a kevlar jsou lehčí, a líp je sundáš a nandáš při defektu než drát.
nevím proč ten odkaz nejde, vlevo na stránce vyber pláště mtb a je to 11plášť ze zhora.
Jo… Continental Race King tvrdší směs, takže jedou rychlejš, ale zase o dost hůř drží, zvlášť za horšího počasí. Navíc maj divný boky, který vydrží ještě míň, než papírovejma bokama proslulý Schwalbe. Pořád mám pocit, že Race King je konkurence spíš pro Furious Fredy, než pro RaR, i X-King mi na mokrejch kořenech držel hůř, než RaR (jezdil jsem všechny 4 na zadku, X-Kinga necelejch 1000km, než jsem ho vzteky odnes do popelnice). Podle TPI bych pláště neposuzoval, řešení Conti, kdy maj tři 60tpi vrstvy přes sebe, takže neprůstřelnej vzorek a skoro průhledný boky, mi přijde dost divný…
souhlasim se vsim bez vyhrad :)
Tak třeba zrovna ten X-King 2.2" RS má poměrně silné boky, rozhodně silnější, než RR.
no proto jsem dával odkaz na ty protection, které mají 240, a hlavně právě prošívané boky tkaninou a tudí právě na boční řezy atd…a pak taky záleží jak jedeš, když pojedu jak debil, tak ho pokuchám po stranách i kdyby byl " z betonu"
kdyz mas pole kamenu ( vetsina cest v beskydech ) tak tam se jezdis jak ? stopu nevyberes… takze bud to pustis nebo poneses kolo na zadech abys neriznul ;-)
no to máš pravdu, ale to bych volil jiný pláště, pokud jsou to hory a samej šutr, tady byla faktická otázka na maratony a suchou trať a v tom případě není co řešit…
no uz jsem jel zavod ktery byl z 50% po hlavkem asfaltu a dalsich 50% byly volne sutry :D
no nevím, za počasí bych řekl srovnatelné. to že boky vydrží míň než schwalbe? ale… opět já osobně to vidím na stejno, + RK mají navíc ještě boční viditelné tkaninové zpevnění.
Za další ty bys možná TPI neposuzoval někdo jiný a já třeba ano. Ono né každý má podle tvé fotky tak max 65kg. Tudíž chápu,že jezdíš schwalbe, protože jsi tak lehký, že na nich prakticky na závodě letíš a nepotřebuješ takové TPI, ale musíš koukat i na ostatní, já a spousta dalších mají cca 90 i víc kg, a co z toho vyplívá?, že potřebujeme přesně jak jsi napsal neprůstřelný plášť :-), jelikož tlak je neuvěřitelně větší, ty to můžeš víc podfouknout, pak ti i líp drží…
jelikož tlak je neuvěřitelně větší, ty to můžeš víc podfouknout, pak ti i líp drží… – nevim jestli jsem te teda pochopil dobre pokud jo tak se mi to nezda :)
on da 1,8atm a bude mu to drzet stejne jak treba tobe s 2,5atm tlak bude jiny ,ale adheze a vlastne i plocha na kterou se plast dotyka zeme bude stejna…
kde vidis teda ten rozdil?
o TPI jsem se nikdy nezajimal ale je to asi pocet vlaken na jednotku plochy nebo tak neco takze cim vetsi TPI tim by mel byt plast tvarnejsi, pevnejsi a pritom vlakna hustsi…
pokud dat 3 vrstvy po 60tpi tak dostanes 3 ridke pletiva s hrubych vlaken ktere budou pres sebe, z toho mi vyplyva ze plast bude mene tvarny – hur se prizpusobi terenu → bude hur drzet… – tohle je jen teorie a nevim jestli dobra nebo ne :D
no v tom prvním jsem to napsal jako dvě věty nepatří to k sobě, tlak jsem myslel vyšší váhu jezdce než když je někdo lehčí co se týče defektu. Jak píšeš odheze atd, může být po přesných výpočtech stejná, ale já myslel sílu tlaku do země která je větší a je to tedy náchylnější na defekt.
A to TPI bys měl teorie dobrou, ale je to právě všechno naopak:
TPI = je to zkratka z angliského názvu a v překladu znamená počet vláken v kordu pláště v šířce jednoho
palce = 2,54 cm
Kvalita kordu se tedy určuje mezinárodní normou TPI :
1 Inch ( palec) = (2,54 cm)
Vyčíslená hodnota TPI je tedy počet tkaných vlánek v šířce jednoho palce (2,54 cm)
Více tenkých vláken = vyšší číslo TPI = tenčí vrstva gumy = vyšší kvalita .
vzdyt jsem napsal to same co ty ne ? ;-)
RaR má 127 TPI až od MY 2012, takže to jsi určitě nejel; stávající mají 67 TPI – ale to je na jednu vrstvu kordu, těch 180 TPI u RK je ve třech vrstvách, takže na jednu vrstvu 60 TPI, tudíž v tomto ohledu byly dosud srovnatelné, od příštího roku na tom bude v tomto parametru RaR „lépe“ – nižší valivý odpor, ale nižší odolnost …
… koukám, že fušuju Mlokovi do řemesla :-)
Kontíky jsem jezdil asi rok a nejen RaceKingy ale i další modely (speedking atd.) a za sebe můžu říct, že všechny letěly pryč! U RK jsem měl pocit, že mi vůbec nedrží zadní kolo, ustřeluje ve sjezdech a tak. Teďka jsem si koupil WTB Nano Raptor a nemůžu si ho vynachválit. Překvapivě v bahně vydrží mnohem více než bývalý RK. Horší počasí jezdím na Ror/Rar podle chuti. Delší závody jen Nano.
a jak je na tom nano rychlostně?
když šlapeš tak jede :)
Jako koupit si raceking a divit se že nedrží v bahně je jen a jen demence uživatele sorry xD
RK a RR jsou oba zamerene na sucho a pritom RR drzi v bahne mnohonasobne lepe… ;-)
Nikdy se ti nestalo, že bys vyjel za pěkného počasí a přijel za deště? Neříkám, že chci aby držel v bahně, ale když se něco takového stane, tak ocením, že se mi dojede lépe. A nano je tedy pro mne v tomto lepší.
Tak už vůbec nevím co mám koupit když jeden říká že sou dobré schwalbe druhý že ne to samé continental. :(
A proto se ptám na Rubenu Scylla… :) Neříkejte mi, že na tom nikdo nejezdí…
Ideální plášt do sucha, rychlej a lehkej, dcl rychle mizí.. Každopádně do mokra neni, klouže jako svina.. a je poměrně úzkej na 2.1 Na suchý podmínky dobrá, na mokro radši ne..
inak povedane je uplne na hovno. plast ktory je takto uzko vymedzeny neni k nicomu lebo nikdy nevies kedy zaprsi. taky RaR aj ked je tiez primarne nasucho tak sa na nom na rozdiel od RK (ktory som skusil) a uvedenj rubeny (ktoru som neskusil) aspon pri dojazde domov neprizabijes. nehovoriac o vyuziti na vicdnove vylety, etapaky a pod.
Ale prdek jak dlouho musí pršet aby bylo pořádný bláto ? A ste bajkeři nebo ženský tady furt každej skuhrá je bláto prší pak je zas teplo jezdíte na těch kolech vůbec nebo je jen leštíte ?
tak na jednu stranu s nim souhlasim a na druhou souhlasim s tebou :D
nahodit kombinaci RoR/RR a nemusis prezouvat ani do mokra… da se na tom jet v pohode
na RK/RK to v bahne bude horsi ale jde to samozrejme, na vsem se da jet jen se tomu musi clovek prizpusobit a neskuhrat ;-)
stejne tyhle plaste na bezne jezdeni nejsou chce to neco poradneho ;-)
kde skuhram? a to ci jazdim alebo lestim si vazne myslel na mna? skus si najst nieco na temu lestenie odo mna tunak.
ja som len povedal ze proste niektore plaste su imho na hovno lebo maju tak uzky okruh realneho „optimalneho“ pouzitia ze to az boli. ak to niekoho bavi riesit ci bude rano prsat alebo nie a podla toho to prehadzuje prosim. to ze na hocicom v konecnom dosledku prejdes vsetko je vec druha, len neviem preco bych sa mal jedovat a trapit ked netreba. to ze do tejto skupiny patri aj tebou preferovany RK za to nemozem, ved ja ti nevnucujem ze ho nemas jazdit, ja ho ale uz nechcem ani vidiet. proste su ine ktore su jak subjektivne tak objektivne (ak povazujeme testy za objektivne)lepsie.
a mimochodom ja uz plaste par rokov neriesim vobec, jazdim NN/RaR ust ci uz doma v karpatoch, na pretekoch hocikde alebo v alpach.
vidiš já jsem skončil u kombinace RK/MK UST a taky gumy neřeším což je v podstatě stejná kombinace jako tvoje…
Já se sice na RR už párkrát přizabil, ale asi to nebude pláštěm :)
Nahoře píšu o Scyllách, podle mě ta trojice od Rubeny Zefyros Scylla Charybdis stojí určitě za pozornost a vyzkoušení.
názor si musíš udělat sám, každému sedí něco jiného, proto se dělá tolik druhů plášťů :)
Continental i schwalbe jsou dobré.
Srovnání kombinace RK vs RaR
RK je rychlější, mají menší vzorek, tvrdší směs, hůř drží za mokra.
pokud srovnavas RK tak bych srovnaval s FF :)
takze FF je rychlejsi, lehci, za mokra drzi ± stejne, RK je odolnejsi pres vzorek a bude pohodlnejsi :)
Rk drží za mokra o dost víc než fred zeptej se turisty xD
nevim ale vepredu je snad nikdo kdo to aspon trochu z kopce pousti jiste nevozi… ;-)
a v zadu mi prislo ze ma FF lepsi zaber ( jinak kdyz je mokro tak tlak kolem 1,8atm neni problem, pokud to nekdo prefouka pak se neni cemu divit… kdyz vemes RK 2,2 a das mu cca 1,6atm ( coz je tlak adekvatni FF na 1,8atm ) tak to ze maji vzorek uzsi nez behoun ti zpusobi ze pojedes vlastne o po bokach plaste a ty jsou desne papirove takze je riznes hned… :)
FF má v b blátě výhodu že se v něm prořízne RK na něm plochou plave aspoň mě to tak přišlo… Jinak FF jsem nevozil pod 3bary na pevný cesty klidně i 5
jj presne jak pises…
jinak ja jsem nikdy nevozil nad 2,2atm nevidim v tom zadny smysl… :) tedka na zavod dovrchu po zpevnenych cestach davam 2atm a neni co resit
( budes asi o trochu tezsi nez ja ale ne o moc…)
Je to jednoduché, žádný z těch pláštů není špatný, chybu neuděláš.
jezdil jsem na Maxxis Monorail – maximální spokojenost za všech podmínek (letošní Bystřička a Drásal)
teď jem vyzkoušel ty nejnovější Micheliny WildRacer R – a taky jsem s níma max. spokojený jak za sucha tak mokra (Bike Vysočina,Manitou)
hale nejlíp asi uděláš, když si koupíš od každýho jeden, a časem to porovnáš. Vždyť to vidíš, každý kope za to co mu vyhovuje, a každý jezdí svou trasu jiný terén atd…, pak poznáš co ti tam sedí víc. Ale na závody určitě race kingy protection, aby byli víc krytý i ty boky. Já mám bez protection, a boky OK.
Stalo a dokonce jsem odjel několik závodů v lednu s RK i na předku ale nejdu si pak stěžovat na BF že to klouže xD
Tak to jsi opravdu king! Já myslel, že v tomto tématu jde o postřehy a názory na pláště, ne jen o to že si byl v lednu lyžovat na kole.
pokud chceš postřeh tak za mě ideal kombinace buď RK/MK nebo pokud chceš dozadu něco co víc drží tak XK/MK a nejlíp v UST verzi…
PS: Jinak v lednu bylo spíš bláto než sníh ;o]
RK dopredu?
záleží na to z který strany kola stojíš xD ne i blbýmu dojde že dopředu MK a samozřejmě v 2kový verzi :O)
Tak vemu asi X king continental 2.2 v kevlaru našel sem je za slušnou cenu okolo 500kč.
Pokud to není RaceSport verze, tak ruce pryč. Navíc za indickej kevlar by to byla i dost blbá cena.
nebo to budou ty Bckove verze ;-)
lidi jsou ruzni, jinak vetsinou co se pisou kompinace tak se to pise odpredu… :)
většinou :O)
souhlas, to je jak kdybych říkal, že sliky nejedou v bahně…
NR je perfektní, jen mi moc dlouho nevydržel. Ale asi se k němu vrátím :)
Ja doporucuji Bontrager XDX, XR1 Expert v rozmeru 2.4 a nebo XR0 ty nejsirsi. Doporucuji nejsirci verze protoze nemaji moc vysoky vzorek. Posledni dva modely sou zavodni slupky takze nepocitej s nejakou zivotnosti ale ten prvni model s tim mam zkusenosti a je super univerzál, spis na suchy a tvrdsi podklad.
2,4 na maratony ? :D ( smajlik plati pokud jsou to 2,4 plaste, ne jen blbe popsane 2")
Proč ne? Já jsem teď odjezdil přes 1000km na x-kingách rs 2.4 a na dlouhý trasy naprosto ideální pláště. Perfektní pohodlí, perfektní záběr, jediná nevýhoda, že na asfaltu při rychlostech nad 30km/h jsem se dost nadřel, ale proč taky jezdit na mtb po asfaltu, to je hnus :)
A ještě prosím odpověď pro lamu: Jaký je rozdíl mezi rocketronama a racingralphama co se týče jízdích vlastnotí, použítí a např. využití na předku či zadku?
RoR se vzadu rychleji sjíždí, víc se žvýká vzorek (valivý odpor) a je náchylnější na defekty. Vepředu podrží líp jak RaR a valivý odpor na předku bude imho stejný. RaR vzadu víc vydrží, nenabídne ale takový záběr. Vepředu je docela nejistý a uskakuje.
Rocket Ron má nižší výdrž, odolnost, líp drží všude, vyjma asfaltu. Neustřeluje náhle a smyky se s ním dají často ustát. Když jsem přesednul na kolo s RaR/RaR, tak jsem to v prudký zatáčce položil, protože to hůř drželo a prostě uklouznul a už se nechytil. Na druhou stranu RoR na zadek je dobrej akorát na měkčí podklad, typicky tráva, hlavně mokrá. Na tvrdej povrch má moc řídký figury a vzorek má tendenci se při silným záběru žvejkat. Kombinace RoR/RoR je dobrá tak akorát na závodní XC, na maratony i turistiku je lepší RoR/RaR.
tak pokud nekdo nechce kombinovat tak jak,pripada me ze vetsina jezdi schwalbe,pak contiky,pak dlouho nic,copak neni nekdo schopny jim konkurovat,je fakt,kazdy jezdi jinak a jinde,muj pocatek byl prevazne sucho, tvrde povrchy ,kameni,pisek,74kg,je na to neco univerzalni,asi snad ne,vybrat,zkusit
Jak bylo psáno výš, WTB NanoRaptor je slušný univerzál. Nebo pak se mi líbila i kombinace Michelin XCR A.T/ Michelin XCR Dry 2. Klasické verze (bez toho R v názvu, tj. XC Dry 2) se dají koupit za pěkné peníze (kupkolo), jen ta hmotnost je vyšší než u šlupek typu Schwalbe.
souhlas, sou to poctivý gumy, vozim občas jak xc dry, tak xc a/t, jinak mám v plánu zkusit wild racer advanced, v šíři 2.0 maj na michelin pěknejch 495g, jinak maj 128tpi, takže lepší vlastnosti oproti původním… zajímalo by mě jestli je tady někdo nevozí…?
O tomhle michelinu jsem ani nevěděl, to by mě taky docela zajímalo jak to jede a jakou to má výdrž.
a jak sem vyčetl z origo stránek, tak na začátek roku 2012 má vyjít wild racer ve verzi ultimate a dcl sem čuměl na váhu, ptž má vážit jen kolem 415g
THE MICHELIN WILD RACE’R ULTIMATE
The MICHELIN Wild Race’R Ultimate is the new tire for cross-country racing. During the development phase, engineers focused on delivering superior dry-terrain performance. The tire’s strengths include its low weight, speed, grip and puncture-resistance. In size 26×2.10, the tubeless-ready version of the tire weighs only 415 grams. This exceptionally low weight is obtained with sacrificing the tire’s ability to withstand punctures. Top-three World Cup finishes by bikers Fabien Canal and Fanny Bourdon attest to the tire’s outstanding performance levels.
The tire will be available in early 2012.
Ono je to víc cenou a dostupností. Top pláště od Schwalbe jsou za 700Kč skoro všude a není problém je vozit bez duše.
Hutchinson pláště jsou lepší Tubeless Ready a ty jsou za 1000Kč. Micheliny jsou taky dobré, ale nikdo je neprodává.
Když už se tu v tom hnípem tak co Kenda Karma ? taky gut guma :O)
To teda nevím, je Kenda Karma dobrá na písku, šotolině, kamení, trávě, hlíně a na tvrdém povrchu. Ty ji máš?
Nemám ale znám dost lidí co jí vozej celoročně a všichni si ji chválej…
Vozil jsem Karmy celou jednu sezónu. Dobře jedou, váhu mají slušnou ( teda ty v kevlaru 2,00 ) Ale jinak jsou takové jako průměrné. Prostě tě ničím nepřekvapí ani nezklamou. Ale moc se nesjíždí takže výdrž je více než dobrá. Docela jsem byl spokojenej. Ale na mokrých kamenech kloužou a to docela dost. V současné době mám NN/NN na jednom kole a na druhém RK/RK. Zatím mi to tak vyhovuje a asi u toho nějaký čas zůstanu.
Taky mám jeden hnípací dotaz. Jakej plášť pro holku na nezávodní účely, na značce ani nesejde, cena do 500 (ideálně kolem 400), rozměr 2 – 2,4 (to je celkem buřt) a hlavně aby to drželo na morku (kořeny, kameny)? Teď vozí základní Smart samy a právě na mokru dost trpí a bojí se.
a co jezdi?
Normální xc. Pořádný horský kolo má teprve rok, tak se zatím stále zlepšuje a postupně si troufá na větší věci. Ale stejně to vždycky bude xc:)
Oživuji…
Doba šla kupředu a možná i vývoj. Jaký TR pláště 29" na XCM? :-)
nikdo nic?