Jaké vozíte pláště na XC maratony ,ale pouze značky Schwalbe.Pro mě jeto nejvíce důvěryhodná značka,vím že jsou dobré i Continentál ,ale chci vědět co vozíte od značky Schwalbe.
Jaké vozíte pláště na XC maratony ,ale pouze značky Schwalbe.Pro mě jeto nejvíce důvěryhodná značka,vím že jsou dobré i Continentál ,ale chci vědět co vozíte od značky Schwalbe.
Anketa: Jaké pláště vozíte pláště na Maratony od Schwalbe?
doted jsem jezdil prevazne Continental, ale taky jsem slysel ze Schwalbe je prej uplne ta nejvic nejlepsi znacka na svete, tak snad pristi rok:D
RaR/NN
RaR/RoR
RoR/RoR
RaR/RaR
kdybych ted obouval nově tak obuju RaR/RoR … tedko mám vpředu NN
Já budu vozit na rok 2012 Racing Ralph/Racing Ralph ted vozim ve předu Racing ralph/a vzádu Nobby Nic ,ale zjistil jsem že vzádu Nobby Nic mě zpomaluje takže bude RaR/RaR
tak to to voziš zrovna obráceně :) ale je fakt, že jestli ti radil nějakej starší mechanik tak dřív to takhle vozili :)
RaR2012 taky obuju na zadek (a na předku NN2011 co jsem nesjel)… vemu asi DD verzi … akorat má mín TPI nez nová 2012 ale to je asi fuk
Fuk to nebude.
Já myslím, že tou změnou tpi pro obyč a UST verzi dojde k tomu, že RaR bude už třírychlostní :-)
Tedy nejrychlejší obyč verze se 127tpi (to samé UST), současně ale taky největší šlupka (nejen boky, ale už i běhoun).
Snake skin verze bude středně rychlá a odolnější oproti obyč verzi nejen boky, ale i běhoun díky nižšímu tpi a více materiálu (vycházím ze srovnání běhounu RoR a FF, kde už 127tpi kostra běhounu je).
Tím už na běhounu nejspíš ani UST verze nebude odolnější než snake skin verze a bude to ± nastejno.
A nejpomalejší double defense, která kromě 67tpi je pomalejší ještě o tu ochranu běhounu.
Každý ať zvolí podle svojich preferencí. Mně už double defense přijde skoro zbytečná a zbytečně pomalá. A snake skin vidím jako takový rozumný kompromis.
oni dělají snakeSkin 2,1? .. ten bych bral ale kdyz jsem dělal předobjednávku tak jsem si ho nevšiml…
a DD se hodí… letos jsem jednou řízl z boku … sice se to zalepilo ale dofukoval jsem snad 5×…
ono jestli budu na pěti hodinach o minutu rychlejší (když budu mít štěstí a neříznu) nebo pomalejší mi je jedno.
2,1" bohužel není. Nepsal jsi tam předtím, že vozíš 2,1", tak mi tohle nenapadlo. Já vždy vozil aspoň 2,25", 2.1" na mě děsná užovka.
Pak je ale otázka proč vozit 2,1"? Chápu, že pro některé využití se hodí, může být na některém typu závodu o chlup rychlejší.
To ale už nebude platit při srovnání 2,25 snake skin x 2,1 double defense.
Do obyč verze bych kvůli odolnosti (a i kvůli horší těsnosti boků) taky nešel (i když někomu může i ta vyhovovat).
Já budu vozit na rok 2012 Racing Ralph/Racing Ralph ted vozim ve předu Racing ralph/a vzádu Nobby Nic ,ale zjistil jsem že vzádu Nobby Nic mě zpomaluje takže bude RaR/RaR
„Dobrých“ rad není nikdy dost.
:D
ty jsi exper kolo je ti velke plaste vozis naopak to te ani ty slrka nezachrani :D
Jaký je rozdíl mezi '12 a '11 RaR ?
nový dezén
a nová kostra
Jen doplním, že nová kostra (127tpi) pouze pro obyč a UST verzi. Snake skin a double defense zůstává na té původní (67tpi).
RaR + RoR obuju na jaře, už je mám doma, tak se těším na test.
no na příští rok to vidim na univerzální kombinaci RaR/RoR, abych nemusel přezouvat nebo tam na obě prcnu contik xking.. otázka, jaká kombinace bude lepší no..
osobne bych doporucil radsi X-king…
ještě otázka jaká dvojice bude lepší na konverzi no tubes na ráfky rmx magic..
tak to netusim, remerx mi nikdy nesmel na kolo!
na maratony sirku 2,1.
Nejuniverzalnejsi je kombinace Ror/RaR.
Plaste jsou to dobre do lesa, ale na alpske maratony nic moc, po sotoline tam jedou lip jine plaste. Taky odolnost je na hrane.
nox159:No neřekl bych že to kolo jemi velké :D Měřím 187 a jeto 21´
Je ti velký… Sedí ti jen protože Authory jsou naprosto nesmyslně krátký a vysoký rámy.
Bych řekl, že si trošku odporuješ…
Ne, jen ty si neuvědomuješ, že různý rámy jsou při stejný výšce různě dlouhý. A ty rozdíly nejsou vůbec malý.
Sedel si uz nekdy na lepsi Authoru? Treba Master a Introvert maji docela dobrou dlouhou geo.
Tak to se omlouvám, nevěděl jsem, že ty novější modely maj sportovnější geometrii…
Jestli je jeho Egoist 2011, tak ve 20.5" je efektivní dýlka 620mm, což je pořád kratší, než 19.5" Trek, ale už je to celkem rozumná geometrie i pro sportovnější posed.
Pokud by měl 2010, tak tam to byla katastrofa, 600mm na 20", to je ani ne o centimetr delší, než u Treku 17,5" :D.
trek je myslím zhruba o velikost posunutý. Srovnávej se Scott, Spešl, Merida, giant…
Jak který …
jj, je to Garyho G2 geometria a filozofia. Dlhší rám, kratší predstavec.
Souhlas. U všech authorů jedeš nad kolem a ne na kole. U všech. I u toho co jsem měl. :( Je to někdy super pocit, ale se sportovnějším ježděním se to moc neshoduje.
Za mě RoR předek, RaR zadek. RoR je na předku krásně předvidatelná guma, co nemá sklony ustřelovat a když začne podkluzovat (což nastává pozdějš, než u RaR), tak se to pořád dá zkorigovat. RaR dozadu hlavně kvůli vyšší výdrži a lepšímu přenosu síly na tvrdým povrchu.
Od 2012 bude navíc nejspíš platit, že obyč a UST verze RaR bude znatelně rychlejší než RoR. Uvidíme, až bude nový RaR změřený.
Mně je to tedy do praxe stejně fuk, když vozím snake skin verzi.
No, já jsem na něj taky zvědav… Na první závody ho určitě obuju, ale nějaký dramatický zvýšení rychlosti nečekám, to by se musel vyrovnat FF :). Spíš se bojím nižší odolnosti.
tež ho na prvni zavody nazuju ale dramaticke zvyseni rychlosti cekam :)
RaR, NN, FF, (kdysi i SS), dále Alberty, Ultrema, Marathon Racer, Marathon Slick. Kdyby Ralf Bohle ještě žil, měl by z naší domácnosti určitě radost:-)
Když to tedy musí být ta nejvíc důvěryhodná značka, tak samozřejmě FF 2,0".
na maratony jedině Kojak!!!!!!!!!!!!!!
kdyby ho vozil jarda tak na jare ho bude mit pulka lidi na zavodech avotomtopřeceje :D
INSPEKTORA NEBRAT !!!
na vetsinu zavodu:
do sucha RoR/FF
do mokra RoR/RoR
pokud se ti nechce prezouvat tak RoR/RR :)
měl bych dotaz z trošku jiného soudku na pláště schwalbe:
z jakého údaje na plášti vyčtu, kdy byl vyroben?
Jedná se mi teď spíš o to, že když někde na e-shopu bude uveden rok 2012, tak jestli mi nepošlou za vyšší cenu 2011 popřípadě 2010..
U pneu pro automobily je vždy uveden na boku týden+poslední dvě číslice roku výroby, něco podobného ale u bike plášťů postrádám..
Tak tohle se na pláštích povinně zřejmě neuvádí a trochu pochybuju, že to některý výrobce dělá, zatím sem to nikde neviděl. Jinak ty ročníky na eshopech hlavně odlišují pláště, pokud pro daný rok je ten plášť nějak inovovaný, nebo je to úplná novinka. Třeba takový schwalbe je na tohle expert. Třeba Racing ralph už má podruhé předělaný vzorek, skoro každý rok vymýšlejí jinou směs atd. Tak pro jednodušší orientaci se tam uvádí rok. Jinak se od sebe liší akorát nápisy a grafikou.
takže to bude spíš o důvěře, v případě pláště NN. Dobro, děkuji za odpověď :)
nechci psat konkretne protoze to nevim a hledat to nebudu ale poznat to jde napr. ( fakt jen priklad at me nikdo nechyta za ty roky ) 2009 byl stary vzorek 2010 se menil vzorek na novy 2011 byl TLR takze mel hvezdicku…
da se to dohledat…
on se ale pta na to jak pozna jestli ma 2012 nebo 2011, kdyz si z eshopu objedna 2012 tak jestli ho neojebali a neposlali mu treba 2011… ;-) teda aspon tak to chapu ja
tak tak, schwalbů mám doma 5, mě nic neříkajících údajů tam pár je, třeba tam je i někde zakodovaný ten rok výroby, ale taky o tom tak nějak pochybuju..
No pokud se nějak liší, směsí nebo tak, tak podle těch nápisů na něm. Jen musí někde zjistit jak ta 2012 má vypadat. Pokud je 2011 i 12 stejný, tak těžko pozná kdy ho vyrobili. Možná to bude napsáno na krabici, ale to fakt hádám.
Jednou jsem mel Nobby Nic 1.8,fakt jen jednou,pro me nejvic neduveryhodna znacka,Schwalbe pro me asi nejhorsi znacka gum,na kterou jsem za 13 let bikovani narazil.
a co je pro tebe duveryhodna znacka?:)
Ritchey,pak Specialized,Continental,Hutchinson
Se divem, že už se tady neprobírá jaká je to masovka…tudíž k zahození. Jakože před nedávnem úchvatný karbec je najednou out atp. ;-)
vidis a ja to mam zas trochu jinak:)
nejhorsi asi ritchey, pak hutch., spesl, maxxis…
Nejlepsi Conti, pak dlouho nic a pak schwalbe:)
nn 1,8 má specifické určení. To je jako lámat hůl nad Maxxisem po vyzkoušení meduzy 1,8
Ritchey Z-max Millenium 1.9 se ma k Nobby Nicu 1.8 asi jako Porsche 911 ke Skode Felicia,tedy dle me zkusenosti pred par lety,nyni vozim bezdusaky Specialized 2bliss ready 29"…
Mno nevím jestli je šťastná volba porovnávat jediný model jisté značky s nějakým úplně jiným od druhé. Z-maxy byly asi to nejlepší co Ritchey v pneumatikách vymysleli…
… a abych to doplnil, v portfóliu měli i pláště, který stály za starou bačkoru. Zatímco NN není zrovna to nejlepší od Schwalbe.
tak to souhlas,treba na Z-min WCS 2.2 jsem jednou jel Salzku,hruza,po bource to nedrzelo vubec,ve sjezdech jsem ostatni brzdil,rok potom,take za mokra,jsem stejne sjezdy na Scyllach od Rubeny(zavodni verze)ani nepoznaval,drzely jak pribite.
Před pár dny jsem jel sjezd na mokrým podkladu za člověkem, co měl nějaký Rubeny, já RoR/RaR a přestože jel pomalejš, než bych tam jel já, tak mu to podkluzovalo.
stačí blbě nafoukat a brzdit jak kkt :)
tvoje volba.
mě přijdou ve 2,1 a 2,25 lepší než Zmax i než spešl captain 2blisss.
Mam dotaz:
Kdyz vozite RoR / RaR.
Rekneme, ze RaR odejde driv a co ted… date RoR dozadu a dopredu koupite novej RoR ? Nebo oba plaste novy takze zase RoR / RaR.
Dik
To by nemělo logiku. Nový RaR opět dozadu…
Přesně tak, jen s tim rozdílem, že vepředu vozim NN ;)
Dam pryc ze zavodniho kola a dojezdim je dojizdenim do prace.
jj to je nejlepší,já je dávám mladé na její kolo na doježdění :-)
RoR na předku při zachování vlastností přežije tak 2–3 RaR na zadku. Ale musíš vědět, k čemu je chceš, jakmile se sjede ta měkká směs, tak plášť dost ztratí vlastnosti a chce to měnit dřív, než když jsou opravdu sjetý do hladka. To by zvlášť u RoR vepředu mohlo být dost o hubu… Ideální je dojíždět je na druhým kole, kde člověk nezávodí nebo nejezdí hranu. Pak se docílí i celkem slušnýho nájezdu…
s tím naprosto souhlasím, já teď jezdím předek x-king/zadek race king protection, předtím spoustu schwalbe a je to u obou značek stejné, docela dost jste mě mile překvapili s tou modifikací RaR pro rok 2012, začínám o něm vížně uvažovat;), bohužel z předchozí zkušenosti vím, že jsem 2× RaR(model 2010) říznul a to neměli ani jeden 1000km, jezdil jsem to s duší, teď když jezdím no tubes tak mám docela strach:/
Bacha, to se tady neříká :). Alespoň je vidět, jak Hradecký Conti-aktivisti jezdí, že se toho rozdílu nevšimnou a budou vesele mluvit o 3* vyšším nájezdu, než u Schwalbe :).
Jinak s říznutím je to o štěstí, mně loni Schwalbe držely, kromě pár mých chyb, když se mi povedlo cvaknout plášť o ráfek, tak snad jenom jeden defekt RoR, kterej jsem akorát musel dofouknout. Zato skoro 700g Conti jsem 2* říznul bok pláště a to v kamenitých výjezdech, kde jezdím docela často a se Schwalbe bez defektu. A jeden nepochopitelnej defekt na asfaltu a jednou cvaknutej plášť o ráfek. A to jsem ho jezdil snad 2 nebo 3 týdny :D.
je to asi o smůle, nejsem vyhraněnej ke conti nebo ke schwalbe, stejně tak nejsem vyhraděnej k shimanu nebo ke sramu, mám na kole obojí…zatím mám sám lepší zkušenosti s conti, u xkingu jsem za 3000km neměl ani jeden defekt(kámoš z týmu měl defekt 2× za 2 závody-okamžitě letěly) vzadu mám raceking protection a taky žádný defekt, je to fakt o náhodě :)
reálně při závodním použití mi vydrží RoR vpředu tak 2500tisíce na předku, pak ho dávám pryč a dojíždím nezávodně.
RaR za tu dobu odpálím minimálně dva, ale spíš tři, protože jeden za sezonu říznu.
Sjíždím je jen do fáze kdy nejsou vidět prohlubně špuntů, pak dojíždím jinde.
to máš rozpočet jen na pláště tak 6–7k na sezónu ne:D?, drsný celkem :)
skus i to spočítat znovu, a rozděl na závodní a ostatní km
ono to tak vyjde nakonec, při nájezdu 9tkm na mtb. Na AMku jezdím jiný pláště a na epiku zase nenajedu tolik, abych to všechno sjel.
Racing Ralfík vpředu i vzadu…oujéé ukamenujte mě do hlavy.
Testovací kolo s RaR na předním kole mě poslalo v první ostřejší zatáčce k zemi, jak jsem byl zvyklej na RoR/RaR. Ještě to teda bylo kombinací maličko vyššího tlaku, ale na předek už bych mu prostě nevěřil a podle mě není moc důvodů nedat dopředu RoR.
Já jsem to prostě nezkoušel. Jen vím že to drží lépe než kombinace CrossMark vpředu i vzadu, tak jsem to začal jezdit.
Teď mám na obou kolech NĚJAKÉ Bontragery co nejdou identifikovat a co tam byly když jsem to koupil. Vypadá to jako 29–1 ale nemá to tak symetrický vzorek, spíš je to podobné Specialized Renegade. A ten je výborný vpředu i vzadu, dost přemýšlím že bych začal už napořád jezdit na těchle ťupkách – prostě drží skvěle ve všem a pocitově mi přijde že to jede jako drak. Ale reálné hodnoty netuším.
Jezdit jiný plášť vpředu se zatím asi neodvážím.
Aha :). Tak jestli ti vepředu přijde XR1 výborná, tak to pro tebe RoR fakt nemá smysl :D.
Ale já tuhle nemám. Říkám že to má takovéhle ťupl dezén, ale není tak malinkatý a jsou rozhodně dál od sebe. A kouše to do všeho jako sele, v porovnání s RaR je to mistr horolezec. Jenom na mokrém asfaltu to klouže jako nic jiného.
A co ten Renegade od Spešlu, to by nebyl dobrý gumátor dopředu i dozadu ?
Napadá mě z hlavy XDX, ale co koukám na stránky, tak maj i nějaký nový, co by popisu odpovídaly…
Ono je taky otázka při jakým tlaku. Schwalbe mi právě přijde, že nejvíc výhod získávaj, když je člověk začne jezdit s nízkým tlakem, s trakcí RaR jsem nikdy neměl větší problém, snad až na XC ve Stupně v hrozným bahně, kdy jsem foukal 1.2atm obě kola a i tak ta trakce chyběla. A ještě jsem v cíli vytáhnul z pláště zapíchnutej hřebík. Ale na to, že na tyhle podmínky RaR vůbec není stavěnej, mi přišel jeho výkon hodně slušnej.
Za sebe to vidím jasně. Stejně se v tom nebudu hrabat, přes zimu dojezdím to co je a na jaro opět nahodím RaR tubeless. Jinak já na svojí brutální váhu 85kg a výšku min. 193 cm jezdím dolní hranici psů a můžu jedině souhlasit, že RaR jsou na tom fajn. Mokrý bořící se podklad prokládaní kamenem v prudkém výjezdu, tam je to balzám na duši ;)
mam taky 85kg, vozim RoR/RaR 2.1 bez duse foukam 30/32 PSI a krasa :)
Já bez duše RaR letos poprvé na svém. Tak jsem zvědav, jak to pojede. Už se nemůžu dočkat na březen. :D