Výběr pružiny zadního tlumiče pro DH – Fox DHX.
Jak vybrat tu sprvánou…podle liber…
průměru pružiny…
vinutí…
použitého materiálu…
Výběr pružiny zadního tlumiče pro DH – Fox DHX.
Jak vybrat tu sprvánou…podle liber…
průměru pružiny…
vinutí…
použitého materiálu…
:-)
Proc myslis ze potrebujes jinou pruzinu. To by me fakt zajimalo. Nastudovat si jak to tvoje kolo nastavit dokazes, ale najit si takovou stupiditu jak sou znacene pruziny a podle ceho se vybiraji uz ne?
Hele, já to třeba taky nevim, a jinak sem si už snad tlumení celkem nastavil(pro začátek,,) ;P Tak sem doufal že to tu najdu,a já snad budu muset použít google O_o
Staci se mrknout do historie ;o)
No ta beztak využívá Google žejo,to máš skoro synonymum tady :) Ale beztak zatím vím prd co to má dělat,tak nejdřív pořešim vidli ať má pořádnej zdvih než se budu šolíchat s tlumičem..:)
lol ty seš případ. Nejřív se bojíš něco dělat s DH40kou teď řešíš tlumič :-D LOL
Než tu na foru uděláš 100vlaken o svým kolu nebo kolu který se snažíš koupit a poskládat nechceš to napsat všechno rovnou?
Jinak ano nečekaně třeba podkle průměru. Pokud bude mít menší průměr tak se tam dost blbě dává, ano i podle liber… …to o bych asi řešil jako poslední je materiál a natočení.
podal si klasickou odpoved… nevypovidajici o nicem…ptam se abych se dozvedel ne abych byl za machra ze si koupim DH kolo a tim uz jsem vlastne expert…diskuzi tady udelam mozna jeste hodne…od toho preci jsou. kdyz se na kocpi zeptam nejakeho (expetra) nejaky detail ohledne kola …neco jak to nebo ono ma doopravdy byt a proc… jsem pripraveny na odpoved typu te tvoji proste skoro zadnou …myslim ze moje (idiotske topy) budou prinosem pro nejednoho experta protoze se konecne nepokrytecky dozvi jak ma neco skutecne byt. zajma me jak veci fungujou… pravda je ze na kopci v konecnem dusledku neni zasadni jakou mas pruzinu nebo na jake znacce jezdis ale jaky si biker a jak se dozes BAVIT…ale kola poskytujou variabilitu nastaveni a mely by k tomu pomoct…tak proc se nezeptat? jinak kubad mozna mam tu spravnou mozna ne… na kopci podkavam lidi s ruznymi pruzinami …zpusobem vinuti atd…ty tlumice maji tak rozdilne vlastnosti ze jsem se chtel dozvedet neco vic o jejich vyberu.
Pripominam ze se na kolo vracim po 10 letech takze jsme vlastne uplny laik.
NIC PROTI NIKOMU experti.)
LOL ale bacha ad neztratíš výměnnou pružiny zárukou
:-D .
Ne tak stím ti žádný tabulky nepomůže. Ani lidí tady nejsou schopny vestit jak ti teď kolo chodí teď. Těžko pak radit kam to přitáhnout , nebo jak to naladit. Prostě něco najet naladit odjet naladit atd… více či méně to je pokus omil zkušenostem pak už se to vylepšuje.
Mimo na tohle ses neptal ! Novou budeš kupovat podle průměru, délky a tvrdosti . Ale jakou si tu těžko z prstů vycucame.
Napadané že tu ještě budeš brzo ladit brzdy a
nebo vodítka.;)
Ja Ti opet dekuju ze sis nasel chvilku a vlozil jsi svuj prinosny komentar xD Tomcat ty jsi muj oblibenec :))
podivej na odkaz dole… jeden odkaz a dotaz vyresen… stejne jako pro FOX rc2 40 si vybiras pruzinu podle vahy tak bys to mozna nerek ale i pro zadni tlumice jsou tabulky…ale ty jsi jeste asi nevidel:)
mel by jsi zapremyslet taky si zalozit nejakou diskuzi pro doplneni vzdelani tomcat xD
Schválně kde v té tabulce vyčteš vliv přepákování, tvojí hmotnosti, jízdního stylu a profilu tratě, případně lineárně, nebo progresivně vinuté pružiny.
Není nad to když člověka hřeje pocit, že jede na tabulkově správně naladěném kole. Často to přebije i pocit , že to až tak dobře nechodí.
:)
pravdu má
spravne…hmotnost tam je(vynech)…trat neovlivnis a na kazdou si prece nebudes brat jinou pruzinu(takze taky vynech) a dotaz na vinuti pruziny jsem vznesl uz na pocatku(a neodpovedel jsi)…opet velmi prinosne.
Řekl bych že nejdůležitější je právě ten vliv přepákování a chování zadní stavby.Každá stavba se chová trošku jinak a je to tedy trošku komplikovanější než vybrat pružinu do vidlice.
Tvá váha tedy nestačí,potřebuješ někoho kdo jezdí stejný typ kola jako Ty a váží podobně.A i tak se vaše nároky na pružení mohou lišit,každý může jezdit/vyhledávat jiné tratě.
Hale podle me to zas tak komplikovany nebude, vzhedem k tomu ze progresivne vinuty pruziny se na kola nedavaj a je limitovanej prumerem a delkou pruziny tak bude mit na vyber max 4–5 origo pruzin podle tvrdosti a jednu na kole uz ma tak z ty odvodi jakou potrebuje.
Samozrejme pokud by si nechaval namotat vlastni tak tam muze zohlednit prumer dratu, stoupani a progresivitu, ale do takovejch akci se asi poustet nebude.
Tomcat, sem rád, že aspoň někdo ví, o čem mluví! :) Pravdu máš!
Diwisku: Tabulky sou, ale doporučují jen, jak nafouknout tlumič na váhu jezdce, ale to jen orientačně, jinak se všechno odvíjí podle již Tomcatem vypsanejch eventualit :-P
Když pojedeš trať čistě DH, kořeny, šutry, popř dropíky, dáš si měkčí pružení, rychlej odskok a když se nebude lítat moc velká vejška, kompreci omezíš, ať to chodí co nejvíc, když pojedeš nějakej trail s cestičkama s 10 metrovejma lavicema, dvojákama atd, uděláš to přesně naopak :)
Pruzinu dle tabulky vybirat nelze.
A at je Tomcat jakkoli sveraznej pri odpovedich na tvoje priblbly otazky, tak aspon neni uplne mimo a nesnazi se thred zvratit na roman sracek. Bylo by nejlepsi kdybys to tady smazal/zamknul at si podle tech „tabulek“ a zavadejich dotazu nedejboze nekdo nenastavi kolo, to bys mu taky moh trochu zkazit zazitky z jezdeni…
dej se dokupy… vsak muzes zalozit vlastni diskuzi kde vsechno vysvetlis spravne…nemusis se ucastnit tohodle tematu…podle nazvu tematu bylo jasne ze se diskuze bude tykat elementarnich veci…
Všechno je zde už dávno vysvětlené a jak jsem se díval, tak ty zakládáš jeden thread za druhým stále s jedním námětem.
Kdybys potřeboval velejednoduchou radu, tak je to tahle.
Když poznáš, že je pružina příliš tvrdá, tak se podíváš do značení výrobce a objednáš měkčí. Pokud budeš potřebovat tvrdší, uděláš opak.
Když nepoznáš, zda je pružina tvrdá, nebo měkká při jízdě, nikdo ti neporadí a nezachrání tě tabulkama.
Když se chceš zabývat tabukovými hodnotami pružin a podle toho rozhodovat. Jak je vidět, tohle je přesně co chceš, tak musíš nejdřív rozumět tomu, co dělá konkrétní přepákování a kdyby tě to zajímalo, tak souběžně probíhá téma, které bys neměl vynechat, má název Fox RP2.
Lidi se ti tady snaží opravdu radit ale ty to stejně nepoznáš Tomcat a ostatní ti neubližují ale vedou správným směrem.
Zcela zbytečně se do nich pouštíš, proč, protože máš vlastní představy a nic ses zde stejně nenaučil.
vratil bych se k tematu a prestal se hadat a posmivat…nez z toho bude zase xchat .)
Co chces vlastne vedet? Na tvuj dotaz ti Tomcat uz odovedel. Pokud chces dal resit tunig tlumaku a pruziny tak zkus konkretnejsi dotazy!
nejvic prinosny by byl odkaz na odborny clanek… komplet vysvetleni …pokut mozno s konkretnimi cisly… sam potrebuju zjistit ceho si pri vyberu vsimat
Tady máš vše co potřebuješ
http://www.tftunedshox.com/…culator.aspx
pokud budes na hrane vem obe a zkus ktera ti bude vic vyhovovat.
Takze, Kup si pruzinu na dylku tlumice jakou mas at je tvrda tak ze pri vypnitejch kompresich propedalech a tak mas sag cca 30% (bez predpeti, max 2otacky) a pak nalad tlumic at to chodi co nejlepe (at ti to co nejvic vyhovuje) Nebo to lad podle pocitu, ale to mi prijde ze u tebe asi moc nepujde :-D
Tip na zaver : Manitou pruzina je o dost levnejsi a poslouzi uplne stejne
…A jesli neresis prachy tak PO TOM, CO VYZKOUSIS VIC VARIANT a najdes si svoji tvrdost, zakup titan.
Jeste jeden specialni tip : Mozna bych se nebal i vetsiho sagu nez 30%, ale musis jezdit ciste :-)
mozna blby dotaz: ale jak merit sag na pruzinovem tlumici? nevim jak si to poradne ozncit, abych si ho spravne nastavil…
sorry panove …posledni dobou jsem necetl celou diskuzi a mozna mi neco uteklo…ve vyberu pruzinu uz mam jasno…akorat bych se vas jeste preptal na vyber vyrobce Ti pruziny. Asi Ti pruziny moc lidi nejezdi ale co kdyz preci… jaky je v tehle oblasti kvalitni vyrobce?
Nukeproof
Koupis na www.chainreactioncycles.com
jj tu mam v planu koupit…i cena je ok…doprava zdarma
narazil jsme na par testu v anglictine… kupodivu souhlasili s tim ze rozdil mezi oceli a Ti pruzinou u zadniho tlumice poznas… zkusim se k tem testum znovu dopatrat a vlozim odkaz… chvalili si ze je vic hravejsi…ze dokaze dat vice informaci co se deje na zadnim kole… cituju MORE FUN …uvidime
vice informaci co se deje se zadnim kolem – to bych si prelozil ze to vic drnca
Kidy,hrozné píčoviny:-)
Když už jsme u pruřin nemáte někdo pružinu 300 popř 350×2.75? Na 222mm tlumič?Díky
a nevyměnil by někdo pružinu fox na 240mm tlumáktuhosti 450lbs za 400?
jedná se o 450 na 3.25
WHAT STANDS OUT? Here’s a list of things that stand out with the DSP titanium shock spring.
(1) Feel. A titanium shock spring is more responsive than a steel spring. It has a deader feel on compression and a livelier feel on rebound. Every test rider believed that this translated into improved traction—especially in braking bumps.
(2) Unsprung weight. Saving one pound of unsprung weight is an enormous technical coup (getting a pound off the wheels, swingarm or linkage is very expensive). The reduction in unsprung weight reduces the mass and inertia generated by movement of the suspension system. A lighter suspension system is easier to control without having to rely on overly stiff damping. Unfortunately, only half of the weight of a shock spring is considered unsprung. Thus the one-pound savings in weight only translates into a half-pound savings in unsprung weight.
(3) Spring rate. There are two issues with the spring rates of titanium shock springs: (1) You can’t trust the spring rate written on most titanium shock springs. In many cases, a 5.4 will test out as a 5.2. The good news is that when we tested the 5.3 Honda CRF450 spring from DSP, it tested as a 5.3 (it was confusing that the spring had 5.4 printed on it, but DSP tests every spring and hand writes the actual rate on it in pen).
(4) Typically, you can drop one spring rate when you switch from steel to titanium coils. This is because of the extra springiness of the metal alloy (thus a 5.2 Ti spring can be as stiff as a 5.4 steel spring).
WHAT’S THE SQUAWK? The price is out of this world.
For an AMA Pro, millionaire or hardcore wannabe, this is a five-star shock spring. However, most of us aren’t that fast, rich or full of ourselves. For the average guy, a Ti shock spring is a luxury—a very expensive one.
Nekoupils to kolo teprv nedávno? Projel ses na něm už aspoň, že tu vymejšlíš titanový péra?:)
koupil…:D po vecerech se nudim a delam si radost nakupovanim na internetu xD
vrchni odkaz je zajmavy… na Ti pruzinu staci mala sila aby zacla reagovat …ocel na male sily moc nereaguje …az pri vetsich…kde je progresivni
Zkus si sundat pruzinu z tlumice zmacni ji, zjistis ze na malej pohyb nepotrebujes moc sily, dalo by se rict, ze i kdyz na ni zatlacis silou 1N tak se kapinku pohne. Normalni ocelova pruzina neni v zadnym pripade progresivni.
Zeptam se te jako fundovaneho clove. Kazdej koho na kole potkam mi rika, ze titanova pruzina je „citlivejsi“. Moc to nechapu, jelikoz material funguje pouze na zatizeni, nejsou tam zadne odpory nic co by mohlo ovlivnovat jeji stlaceni. Jak je tedy mozne, ze by tuto vlastnost mele. Z fyzikalniho hlediska to moc nechapu (ne ze bych byl fyzik:-)
to máš to samé, jako když ti někdo tady povídá, že pozná zhubnutí kola o 100 gramů… :-)
Jasny … jenom me to zajima. Jelikoz dost casto to neni ani vyrazna vahova uspora a vysolit za pruzinu 4 litry je docela drahej spas pokud jde pouze o placebo.
osobně si myslím, že v tom nic jiného není
150g je 150g to se nedá nic dělat kemo:-)
Sem se te chtel zeptat, co ten tlumak z USA co sis kupoval … nebylo to na urovni DHX?
Hnije mi tu v krabici, ani jsem na něm nejel,stačilo se jen doma na kole pohoupat a letěl s kola ven.
Teoreticky jedinny duvod, proc by to tak melo byt je nizsi hmotnost a z toho vyplyvajici mensi neodpruzena hmota. Ale otazkou zustava, jestli to pujde poznat, nebo jestli je to jenom placebo…
Edit: a to samozrejme pujde poznat jen pri velmi rychlych dejich, pri tom klasickem statickem zmacknuti je to jenom pruzina, nic vic…
z ciste teoretickeho hlediska tam rozdil je, jde o krut kruhoveho prurezu… a prumer pruziny a dratu a uhel navinuti urcuje geometricke pomery toho zatezovani, kdyz si nakreslis tu pruzinu v rezu a vyznacis moment kterej ten prurez namaha na krut tak se v prubehu zdvihu trochu meni (meni se rameno sily) pro stejnou tuhost bude Ti pruzina mit jinej prumer dratu/pocet zavitu, takze urcitej malej rozdil tam bude, ale podle me zanedbatelnej , rozhodne to nebude mit vliv na citlivost a podobny kecy. Jinak z tohodle ciste teoretickeho pohledu by ta Ti pruzina mela byt „progresivnejsi“(miva min zavitu)
Dikes. Myslel jsem si to, ale nejsem takto moc znalej, tak ze male overeni me teze je ku prospechu.
Budu si muset najit nejakej starej dred, kde se resilo jakej je rozdil ve vinuti pruzin. Nektere TI pruziny maji malo zavitou a vetsi tloustku steny a jiny maji zavitu hodne a jsou slabsi. To mi je jasne, ale jake to ma realne dopady na chod zatim netusim. Logicky mi z toho plyne, pri stejnem stlaceni (zdvih mm) vyssi tuhost. Ale pokud bych srovnal identicke tuhosti pruzin s ruznym vinutim rozdil je v cem? nizsi vaha? jina resp. mozna progrese?
Když je mín závitů tak se musí drát se kterého je pružina vyrobena při stejném stlačení na stejné délce více zkroutit.
To mi je celkem jasny, ale jaky to ma vliv, dopad? Je to jina charakteristika krivky prubehu pruziny? Kdyz se odivam na svetak v DH vetsina lidi vozi pruziny s mene zavity nez je bezne u hobby jezdcu (pominuli vahu, ktera urcite bude mit silne urcujici faktor).
no u te pruziny jsi omezen dylkou a v podstate i vnejsim a vnitrnim prumerem.. to ti potom titanova proste vyjde „ridsi“ nez ocelova, tzn to ridsi navinuti tam neni ucel ale dusledek.
dopad to ma jedine ten ze tam muze vzniknout jakasi odchylka od te linearity…
obecne vetsi prumer pruziny = mensi tuhost,
vetsi prumer dratu = vetsi tuhost,
vic zavitu = mensi tuhost.
evidentne jde pruzinu se stejnou tuhosti nakombinovat ruzne co se tyka konstrukcniho reseni… na kole budes mit ruzny omezeni.. prumer tela tlumice, misto v ramu…
ta „progresivita“ vychazi z toho jak hodne ten „drat“ kroutis.. tzn tam kde je min zavitu na urcitej zdvih tam bude torticky patrnejsi ta progrese.. ale jak rikam je to procentuelne tak malo ze bych rekl ze to pilot nema sanci poznat, myslim ze vetsine lidi kdyz zatocis knoflikama na tlumici kdyz nebudou koukat tak to nepoznaj a kdyby tlumice cilene testovali tak budou rikat jak na nastaveni poznaj kazdej klik, zmenu pruziny atd… ono ve skutecnosti je malo pilotu co poznaji podle jizdniho projevu co podvozek dela.. teda aspon takovou mam ja zkusenost od motorek, kola me zajimaji „okrajove“
Myslim si to same, ale teorie me proste zajima. Schvalne to nekdy vyzkousim a otocim kamosovi knofliky na vidli a tlumaku jestli neco pozna :-D
u motorek se to pozna az kdyz se zacnou merit casy, navic u pilota kterej je schopnej neco zajet.. taky podle opotrebeni pneu… na bezny silnici se tyhle zmeny v nastaveni moc nepoznaj, to musi bejt uz uplne spatne, nebo spis naka vada…
Pokud ocelova pruzina neni navinuta progresivne, tak je linearni. Zda se mi, ze jen sosas nejake infa, ale bez znalosti zakladnich veci. takze si ji kup a budes treba spokojenej.
ja bych se vystal nad polemizovanim co a kdyby… tady jsou same spekulace… nad tim jestli a jake vyhody Ti pruzina prinasi… na googlu je hodne testu jezdcu v anglickem jazyce… jezdcu co maji s titanem a oceli letite zkusenosti jak zavodni tak rekreaci… zadne spekulace ale realne zkusenosti proverene casem. myslel jsme ze se tady najde vice lidi kteri jezdili dlouhodobe jak ocel tak titan a ne jenom spekulovali o nejakych magickych vlastnostech nebo co taky nekteri pisou… pro vsechny kteri se doopravdy zajmaji o tenhle material a jeho vyhody a chteji odpovedi a ne jenom spekulace…doporucuju vyhledat na googlu testy… to jim pomuze v otazce pripadne koupe
Ale ty delas, jako by si se v tech testech orientoval:)
co je na tom sloziteho si to vyguglovat?
Nic, vygoglovat to umi skoro kazdej, ale porozumnet tomu o cem se pise, uz je neco jineho. Dalsi vec je objektivita recenzentu. Proto jsem ti psal uz vyse, kup si ji a neres to, proste po ni touzis, tak ji vem.
Nepisou tam zadne odborne vyrazy kterým by jsi neporozumel jestli neni problem v anglictine…zajmavy je taky ten odkaz jak se chova ocel a titan pod zatezi ktery jsem dal vys…nekdo tady vycetl z grafu rozdil 5,541% nebo neco takoveho :D zajmave x) Jedna se o dost rozlisne charakteristiky… Otazka jak muze mit titan a ocel rozdilne vlastnosti pri pruzeni me taky dostava… jedna se o rozdilne materialy s rozdilnymi vlastnostmi…stejne jako zlato ma rozdilne vlastnosti ve vedeni elektriny nez hlinik tak titan ma rozdilne vlastnosti pod zatezi nez ocel… lidi maji tendenci pricitat nadprirozene magicke schopnosti vecem kterym nerozumi uz dlouho. Kdyz jsem volal do svece a ptal se na moznost ze mi ve vidlici praskla pruzina (titanova) rekli mi ze praskaji a ze mam moznost ji vymenit za ocelouvou …ale za cenu ze uz nebude mit tak linearni chod…vlastnost linearity Ti pruziny je lidem co s timhle maji jiz nejake zkusenosti znama.
:D
Treba v tom odkazu vyse neni nijak specifikovano o jakou ocelovou pruzinu se jednalo. U motorek se prevazne pouzivaji progresivni pruziny, coz by zpusobovalo ten rozdil v grafu. Charakteristika pruziny, ktera ma stejnomerne stoupani je proste linearni. Kdyz nekdo neco napise, bez dalsi psecifikace a toho co vubec meril a jak to meril, nema proste zadnou vypovidaci hodnotu.
Edit: Tady mas tu pruzinu co merily na fotce, je progresivni, takze tvoje interpretace toho odkazu je zcela spatna.
Sorry za tu hrubku v editu, ale to treba to merily holky:)
:D a odkaz taky nejde
Me jde:) Ale kdyby nahodou…
(HTTP 403) Access denied
mě to píše, ale to je fuk
a jak vis kdo ty kecy co si vygooglil na ten net nalepil? klido to mohl byt nekdo kdo o tom nema paru, ale protoze to je na internetu a je to anglicky uz to beres jako pravdivou vec? u tech vlastnosti je to jednoduchy, je presnej znamej ten jev o kterej u pruziny je – pruzna deformace pri krouceni tyce kruhoveho prurezu, je pomerne jednoduche vse spocitat a zmerit.. ja sem studoval konstrukci letadel na strojni fakulte, u letadel se titan pouziva pomerne dost, ale co se tyka elastickejch deformaci nema zas nic zasadne odlisneho od oceli co by vinutou pruzinu z titanu delalo linearnejsi ci neco podobneho. spis sme o kus vyse dosli k tomu ze pruzina stejnych vnejsich rozmeru a tuhosti jako ocelova bude z titanu navinuta s vetsim stoupanim.. tak jestli neco tak progresivnejsi…
protoze to je na internetu a je to anglicky je to pravda?
nam muzete verit, my jsme Rychle sipy…
s tím švecem… to ti řekl karfík?
jo … neco v tom smyslu ze uz nebude mit tak linearni chod… doufam ze se nepletu a nepreslechl jsem se…tohle ber s rezervou…jestli co tenhle dotaz muzes smerovat primo na nej…nerad bych se pletl
můžu, ale potkám ho jednou za uherský rok :-) nicméně on sám by to měl asi z doslechu… posledních asi 6 let jezdí výhradně na vzduchovym foxu, co měl dřív, to ale nevím
je to mozne
Tak kdyz je mas pohledany, tak to se mnahazej at to nemusime slozite hledat.
JJ jsme v praci…az se dostanu domu…hodim je sem pro tebe odkazy…jsou psane ve srozumitelne anglictine… ja to zacal googlovat par dni zpet…byl jsem prekvapen kolik toho tam je…
Ty voe, tak si ji uz kup ! :-D
Vyzkouseno na dvou identickych ramech ocel X Titan : Rozdil v chodu jsem nezaznamenal
Vyzkouseno ve vidlici-stridal sem ocel/titan pero kdyz sem jezdil fox 40rc2 : Rozdil v chodu sem nezaznamenal
A myslim ze poznam na kole fakt hodne, co se tyce nastaveni pruzeni…
Kde si vycet ze hledam odpoved jesli koupit nebo nekoupit?:D
Nikde, jenom te podporuju. Prijde mi ze si hledas opodstatneni investice, tak sem te chtel podporit. Pac jiny opodstatneni nez vaha a to ze to lip vypada (subjektivni) proste neni.
no a co bys jako ještě chtěl víc:DD
No ja nic. I na vahu bych sral, hlavne ze to vypada jak to vypada :-)
Tak já jezdil sezonu ocel a teď dve sezony titan,u mě rozdíl nula,taky při nákupu mi šlo jen o váhu,nečekal jsem že by to jinak chodilo
hmm nevidim nic o magickejch shopnostech.. v podstate pisou jen o nizsi hmotnosti..
predevsím jak oni pisou naturalni frekvence je to tendence materialu se po deformaci vracet do puvodniho stavu…Ti ji ma o polovinu vetsi…tady ale na jednom foru na mtbr.com rozebirali ze je to plus akorat u lidi kteri preferujou velky odskok…jinak se ta frekvence nevyuzije…s tím je spojena i vlastnost si behem dlouhe doby ponechat puvodni vlastnosti …ktere ocel casem straci…
ale notak…
to pisou ale na podobnem foru jako my tady, s tim ze je jen anglicky.. klidne to tam pise nekdo kdo o tom nema ani paru..
kdyby ocel mela nakou nizsi tendecni se po propruzeni min vracet do puvodniho stavu tak bys mel pred prejetim obrubniku zdvih 200 a po 190:)
nene, mel bys zpatky 200, ale az po tydnu :)
No diwisek by si mel doplnit vzdelani, protoze ani z anglickych for se moc nedozvi. A pak z nej padaji perly…
proste petihvezdickova pruzina pro zavodaky nebo lidi co si radi doprejou to nejlepsi co jde:)
Hele, když už tu to téma je..nekupuju sice žádnej Titán, ale vymejšlim měkčí pružinu na muj SeXy Tail. Vážim kolem 65kg, mám tam 400lbs, a to je moc, tak sem hledal, nýbrž s fullama mám zkušeností málo, a našel sem tohle
Podle toho mi vychází, že na DH bych měl vozit ideálně tuhost 295, na FR 313.
Řek bych že neni co řešit, ale ne a ne sehnat pružinu 300×2.8 na DHX – všude na e-shopech vidim 250 a pak 350, a bojim se aby ta 350 nebyla furt moc tvrdá. Tak se ptám, jestli vůbec existuje, a případně kde by se dala sehnat?
Pocitově, jako absolutně nezkušenýmu mi přijde, že když vlítnu do rozbitý pasáže, tak mi to žere podstatně míň než Totem vepředu, kterej vozim dost naměkko. A třeba na dopadu dropu do něčeho rozbitýho se mě taky zdá že zadek oproti předku moc do zdvihu nechce, a tak se třeba sklopim moc dopředu tak si teď 3 tejdny nezajezdim a můžu nad tim přemejšlet ;( SAG s tou mojí 400kou teď bohužel nezměřim, nýbrž nemám vidlici, ale zajímalo by mě jestli aspoň uvažuju zhruba správně?
Pruzinu si kup Manitou, je stejna ale stoji cca 450czk :-) na 350ku se poptej v Progressu, maj vetsinou vsechny.
Vozim Manitou pruziny na foxech uz nekolik let a rozdil proti foxu zadnej mimo ceny.
Díky za tip, koukám na ně, ale taky ne a ne tam najít 300lbs v žádný dýlce ;( Nebo myslíš, že by ta 350 mohla bejt ok?
Koukal sem i na X-Fusion, ale tam sem 300lbs nenašel taky vůbec ;(
U foxu koukám, že je jenom 300×3,250..podle nějaký diskuze na pinkbiku by to nemělo vadit, že má větší zdvih, ale má taky větší vnitřní průměr o 0,58mm – je to problém?
Vnitrni prumer bych neresil a tvrdost nevim kde si objevil- ja nikde zadnej katalog nenasel. Vzdycky jdu do progressu a tam jim reknu co chci a oni to vyndaj ze skladu :-) Jedinej katalog kterej maj je ten do kteryho maj pristup velkoodberatele-takze se do nej nedostanes.
Myslim že sem to odhalil – http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx… )
Poslední blbej dotaz, na tlumič se zdvihem 2.75" můžu dát pružinu 2.75", je to tak? Vim že Fox dává pružiny s o chlup většim udávanym zdvihem, ale manitou to udává podle zdvihu tlumiče, je to tak? Nebo radši vzít 3"?
vzal bych podle dylky tlumice. Vzdycky mi to tak sedlo.
jinak samozrejme mas pravdu
Ok, díky za rady, už sem to vnutil kámošce do objednávky z CRC tak snad to brzo ozkoušim )
Nevím, kam bych to přesně lípnul, tak jsem vzal náhodně tohle vlákno ;-).
Potřebuji zjistit, kdy se mi potká zadní kolo se sedlem (určit jeho minimální výšku). U vzduchového tlumiče vypustím vzduch, nechám kolo sednout na MAX a vidím. U pružinového tlumiče to samé nasimuluji tak, že pružinu z těla sundám a zajedu na max, co tlumič dovolí? Nebo to u pružiny funguje jinak? Díky.
Jo. Vymontovat pružinu a zmáčknout na doraz.
OK, díky
Rozumím, je to pružný, takže při nárazu si to může trochu kecnout, beru v potaz :).
ideal je si udelat nejakou tycku s dirama, ktery jsou od sebe presne na vzdalenost stlaceneho tlumice, mas to pak na jistotu, ale u commencalu Mi to vychazi v pohode, sice 650B, ale melo by to byt podobny, Ja si vyrobil takovou nahradu tlumice, neb ho jeste nemam.