• tibro

    Ahoj. Vopred sa ospravedlnujem ze zakladam vlakno na temu vyber fulla, ale moje otazky su pomerne konktretne a historiu som uz pozeral, resp sledujem uz nejaky ten cas. Na leto mam v plane kupovat fulla a nakoniec som sa priklonil k alternative ramovej sady a prehodenia komponentov zo stavajuce biku. Dnes som sa bol informavat a pripadnej objednavke a dodavke ramovych setov a zistil ze ked nieco chcem, je prave najvyssi cas.
    Takze o co ide. Jazdim „drsnejsie“ XC, pekne technicke pasaze, proste vsetko co mi dovoli svedomie a kde ma nezastavi strach. Ocakavam od neho pohodovu jazdu aj po rovine, vyskri­abat sa v pohode aj na nejake tie prudsie stojky, a aby na tom nebol pro­blem dat za d­en nejakych 80–100km. Nechcem a­le enduro. Ma to byt v­o svojej podsta­te lahky trail­bike/am full. Ked to te­da nieje uplna blbos­t :) Dvaja najvacsi kandidati su Cube stereo a novy Specialized stumpjumper. Cena plus minus rovnaka. Zdvih vyssi u sterea.Rad by som pocul nazor MlokaCZ, lebo prave  stereo jazdi. Tiez by som si rad nechal vysvetlit niektore pojmy,problemy, vlas­tnosti ohladom fullov, aplikovane na tieto dva ramy. K ramovemu setu planujem neskor dokupit vidlicu, zatial uvazujem o RS revelation, bez pevnej osi z dovodu ze nechcem preplietat stavajuce predne koleso. Dakujem za vase odpovede a rady. Anketu nedavam, chcem sa rozhodnut pocitovo a nie podla poctu hlasujucich, za jeden alebo druhy ram, popripade nieco uplne ine? (nie canyon, nie trek, nie RB, nie GT a ani giant, lebo trance uz asi nezozeniem) PS: citovo je pre mna cislo jedna stereo, milky green :)

    0 0
    • reblack  

      Tohle není špatný zrovna si jeden stavím :) http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…

      0 0
    • Dijck  

      SC Blur LT Classic vo vypredaji z Bikes UnLtd:) Lah­ke, slapatelne, o­dolne a zdvih a­ky pozadujes.

      0 0
      • tibro  

        Hmm, no ten blur je paradny,a pri sucasnom kurze ceskej koruny, voci slovenskej…

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud ti sedne vpp (a tedy hlavně nevadí velký pedalkick), tak je Blur LT výborná volba.

          0 0
    • MlokCZ  

      Letošního Stumpa jsem neměl možnost zatím zkusti. Tou změnou konstrukce rámu se hodně přiblížili průběhem a chováním Canyonu (a to Canyonu XC, těch 5mm je už minimální rozdíl). Stump. 08 je tedy výrazně více progresivní než býval. Dřívější modely byly chováním zase velmi podobné AMS 125ce.

      No a z toho tu máme dvě dosti odlišná kola, ty zdvihy budou dost znát, jak jsou rozdílné, obzvlášť při průběhu zadní stavby Sterea (které se jezdí spíš s menším sagem, pak velmi ochotně chodí do zdvihu díky hodně ploché křivce průběhu a konec zdvihu je zase progresivnější – to už mluvím o výsledném průběhu stavba + tlumič). Tedy reálně chodící zdvih se bude hodně lišit u těchto kol a ve sjezdech to bude dost velký rozdíl.

      S RVL samozřejmě jezdit Stereo půjde, ale 140mm vidlice je ke Stereu určitě lepší a přesně akorát.

      100km samozřejmě nebude problém ani na jednom z těch kol.

      Co je lepší výběr z těch dvou se rozhodně říct nedá, nejsou to odpovídající si kola. Kdybych měl vzít od Spešlu odpovídající si kolo Stereu, tak budu srovnávat s Pitchem. To budou dvě kola s odpovídajícím reálně využívaným zdvihem. Tady si ale myslím, že Stereo pojede o trošku lépe. I když stejně tady bude velmi záležet i na tlumičích, což je další komplikace výběru. U Sterea bude RP23 s compression tune max., o kterém jsem tu toho už psal hodně. Tedy jen zopakuju, že díky tomu je Stereo i na ten zdvih velmi slušná raketa i s otevřeným tlumičem, ale současně to kvůli tomu o trošku hůře žehlí. Mě osobně se to nelíbí a proto, jak už je v historii řeším úpravu tlumiče, v otevřeném módu chci aktivnější kolo a když chci raketu, od toho tam je přepnutí na omezení platformou (ale to chci takové, aby to bylo jen lehké omezení a ne už dost blízké loku v případe compression tune na max). Třeba by ti to ale takhle na začátku u Sterea i vyhovovalo a vždy je tu cesta úpravy tlumiče u TF tuned (čehoš se snad také už jednou dočkám, i když u mě to bude ještě tak aspoň na měsíc, ještě jsem neposlal stávající tlumič a budu posílat až tak za 14 dní).

      U Sterea je pak komplikace výběru velikosti, na tu je nutné dát velký pozor, není to jako u klasické konstrukce, kde když si mezi velikostmi, tak většinou lze vzít jak tu menší, tak tu větší s příslušnou délkou představce a ani s jednou to není vyloženě špatné. U Sterea když nepadne velikost přesně, tak to může být špatné.

      A ještě jedna mírně negativní vlastnost u Sterea (no možná spíš jen zajímavost, mě to třeba nevadí vůbec), kterou jsem zjistil včera, když jsme jeli dobré bahení lázně s hodně lepivým bahnem (to co běžně nejezdím a vždy se tomu snažím vyhnout). Blatníček dost slušně ochránil tlumič, ale zato došlo kvůli němu k jinému problému, že se mi na konci toho superhnusného úseku úplně zaseklo zadní kolo, kde bahno zcela ucpalo prostro mezi kolem a blatníčkem (bylo to horší než na vidlici). Ale to byl extrém humusu, který už zase hodně dlouho nehodlám opakovat. No jo, když ta cesta přes pole začínala tak nevinně :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        A pak se mi moc nelíbí hlavový úhel u Stumpa. Jestli to skutečně při 120/120mm má těch 68,5st. Podle mě je to už na ten zdvih moc malý úhel a lépe by tomu sedlo 69–69,5st.

        0 0
        • kovar  

          pozoruju, že  jsi nějak zaujatý prot fajn úhlům a že vyznáváš spíš čínskou geometrii, i při takových zdvizích je 68,5 O.K., kolo točí a je stabilní, osobně nemám rád úhly blížíci se k 70 st, kdy už je to se stabilitou výrazně horší

          0 0
          • MlokCZ  

            Obecně určitě ne. Na obou Cubech mám u 140mm vidlic 68,5st. a je to tak akorát. Ale pro ty nižší zdvihy mi to přijde divný. 115mm na vidlici jsem jezdil dost dlouho s úhlem kolem 69,5 a bylo to už tak akorát.

            Třeba na Canyon XC je opačný extrém a při 115/100mm (115 vzadu) tam je úhel 70st., to už mi přišlo zase skoro moc. Se 115/115 ideální, což se dostalo někam k 69,5st. Stabilní to bylo dostatečně. Při 68,5 na 120mm to kolo netočí ok, ale prostě už točí blbě.

            Ono je to celé dané tím, že ty vidlice s vyšším zdvihem mají jiný offset a jsou těm menším úhlům přizpůsobené a točí pak dobře.

            Jel už jsi vůbec někdy na kole s 68,5st. úhlem, kde ale byla vidlice s nízkým zdvihem s příšlušným offsetem? Já párkrát ano a stálo to za prd.

            Tedy nelze brát pouze úhel, ale také jaký je k němu offset vidlice. S patřičným offsetem slušně točí i vysokozdvihové vidlice (tím myslím kolem 200mm) a úhly kolem 65–66st.

            0 0
            • kovar  

              NA kolo s geomerii 69 st pro pevnou vidli, jsem si dal 120mm vidlu, offset tak nějak 25mm a je to naprostá parada. A i jine kola v mešími úhly při  jezdí lépe než  čínské geometrie.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak máme prostě zcela jiné preference a asi jezdíme i jiným stylem. Já znám spoustu lidí, kterým maximálně vyhovuje i těch 71st., co bývá velmi často na HT.

                0 0
      • tibro  

        Ja viem ze to niesu celkom odpovidajici kola. Mozno sam neviem presne ktoru kategoriu chcem, doteraz jazdim HT ale uz pomaly s lahkou „enduro“ vybavou. Bojim si ci ten stump nebude casom malo a zas je aj o nieco drahsi a ma vlastny tlmic, co moze byt aj nevyhoda ohladom sevisu. Na to stereo pozeram uz nejaky ten rok, este ked malo zadnu stavbu oficialne 130mm, preto som si ho mozno zaradil do tej mojej kategorie. Pokial teda tvrdis, z­e je stereo me­nej zehlive, te­da skor raketa, to by pr­e niekoho kto prech­adza z HT, asi moh­lo byt len do­bre. Ta vidlica pri­de neskor, zva­zujem aj Talas alebo Pi­ke, ale tam sa uz a­si pevnej ose ne­vyhnem-skoda naboja… Inak s revelation je prave model K18, takze jazditelne by to malo byt. Teda ked sa vratim spet k stereu, aku velkost by som mal vyberat, ked je to take podstatne ako vravis. Mam 175cm, ale kratsie nohy a dlhe ruky. Momentalne mam predstavec 90mm a vlastovky truvativ team carbon, ktore planujem na noveho fulla prehodit.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ne, že by Stereo bylo méně žehlivé jako takové. To jen ten tlumič s compression tune na max dělá zhoršení citlivosti a udělá to úplně na každém kole. Ale do 07 snad nikdo z výrobců kol touhle verzí interního nastavení RP23 neosazoval, proto ta změna pro 08. Jinak raketa to je při slušném frekvečním šlapání do kruhu. Při výrazně silovém šlapání už ani ta vysoká komprese tlumiče nezabrání pohupování a projeví se ochota té stavby chodit do zdvihu. Mě osobně se při mojem stylu šlapání zadní stavba téměř ani nehne (s otevřeným tlumičem).

          A to s těmi 130mm do 07 modelu jsem do teď nepochopil a ani to od Cubu sami pořádně nevysvětlili, proč tak ty rámy označovali, když ta stavba má 140–150mm dle toho kdo to jak měřil.

          Krátký test s Push tlumičem co jsem stihnul, než jsem ho zase poslal zpět, tak poloha open výrazně citlivější a žehlivější a polohy 1–3 Push platformy odpovídali cca rozsahu open až propedal na jedničce (možná 3ka Push platformy už byla o chlup méně citlivá než originál verze s compression tune na max na jedničce propedal; s dvojkou propedalu u compression tune max. se to už ale nedalo srovnávat vůbec, ta už je někde jinde a přibližuje se locku, o trojce ani nemluvě). Navíc Push platforma nemá takovou výraznou hranu na počátku jako propedal. Ale je to jen z krátkého testu, zapnutou platformu jsem kvůli té otočené páčce nemoh testovat skoro vůbec (abych tu páčku neurval). Takže více se uvidí za ten cca měsíc po úpravě stávajícího tlumiče (ten nový Push už je vrácený). Při mém stylu šlapání kupodivu ani při tom krátkém testu stavba nějak výrazně více než s originální verzí tlumiče nehoupala. Ale už bylo znát, že je to výrazně více náchylnější na silovější šlapání a rozhoupávalo se to pak snadněji (tohle mě je ale fuk, já tak nešlapu).

          Talas 32 také pevnou osu nemá. Jenže zase samotný je dost předražený, to leda někde výhodně koupit (třeba dovést z US).

          Velikost se takhle nedá střelit u Sterea. Nejspíš 18ka bude ok. 20ku určitě nemůžeš mít při té výšce a kratších nohách, přeci jen Stereo nemá extra velký sloping a má už trošku výše střed (v geometrii je výška středu blbě, je cca o 1,5cm výše než píšou; kdyby byl jak píšou, tak by to bylo už moc nízko, tak ho má 125ka a ta má nižší zdvih a na obou se mi zdá střed tak akorát vysoko a níž bych ho určitě nechtěl; výš ale taky už ne). A 16ka ti bude zase krátká, když máš delší ruce.

          Totiž udávaná délka u Sterea je také dost zrádná, protože díky tomu úhlu sedlové trubky hrozně zkresluje. Reálně při totožném posezu a nastaveném sedle vůči středu stejně jako na AMS 125ce, tak mám na Stereu o 1cm delší posez (já ho mám tedy stejný, ale díky představci) a přitom délku mají udávanou stejnou.

          A pro porovnání. Já měřím 182–3cm. Nohy mám 84,5cm do rozkroku. Ruce mám hodně krátké a trup také relativně krátký. A Mko mi padne jak ulité. Mám ho s 9cm představcem a mám posez už spíše pohodlnější, nic chrtího. Ale zkracuje to u mě relativně vepředu nastavené sedlo, protože mám kratší stehení část nohy a delší lýtkovou (a proto potřebuju sedlo více vepředu než jiní, při stejné délce nohou).

          0 0
    • jonti  

      Ten specialized ma celkom dost ludi z BF, tak asi nebudes mat taky problem sa dohodnut a na nejakej vyjizdke si na tom par km, alebo aj viac dat, a vidiet aky je realne. Tiez gianty by sa mali dat vyskusat. A kupovat ram za tak vela penazi a nieco vylucit z dovodu, ze prave nie je, mi pride dost skoda.

      0 0
      • tibro  

        No prave tento spesl asi moc ludi este nema. Ma novu polohu tlmica oproti predoslemu modelu

        0 0
        • McBlacky  

          Jestli chceš napiš mi na mail a já ti zařídím testování jak novýho stumpa tak pitche třeba na celý den. V praze.

          0 0
      • tibro  

        A co si tyka giantov, pytal som sa po nich uz aj v KE pred rokom, bol to velky problem, aspon kym som bol na SVK, tu to vzhladom k tomu istemu dovozcovi bude tiez problem. Inak giant trance X sa mi tiez velmi pozdava…

        0 0
      • MlokCZ  

        Jak jsem psal, Stump 07 a Stump 08 jsou dost rozdílná kola, jak průběhem zadní stavby, tak i trošku jiná geometrie.

        0 0
    • kesu  

      ahoj,

      mozna byhc do srovnani pridal jeste Scotta geniuse a treka EX.Rozhodne ten genius je hodne univerzalni kolo

      0 0
      • tibro  

        Nad geniusom som tiez rozmyslal, ale samotne ramove sady budu asi dost drahe, jedine kupit vo vypradaji nizsi model a prehodit co bude treba. Ale je tam zas ten vlastny tlmic…Momentalne zistujem veci oklo SC blur LT, na ktory tu dal link Dijck, myslim ze by to mohlo byt pre mna dost dobre, a tym ze zarabam v ceskych korunach, tak aj dost lacnjesie, kvoli dobremu kurzu :)

        0 0
    • tibro  

      Tak by som este rad ozivil toto svoje vlakno. Vyber som zuzil len na SC Blur LT :) Otazka znie, oplati sa kupit novy model ramu alebo postaci starsi model, oznacenyy teraz LT classic. Finacny rozdiel je pomerne velky. A este jedna otazka. Ma vyznam u toho ramu ist do tlmicu RP23, alebo by mohol staci fox floa R, ktory je standartne v ramovej sade. Dakujem za odpovede

      0 0
      • Dijck  

        Ak si to mozes do­volit, pockal by som n­a 2008 model. A­le aj classic je velmi dobry ramik. Ja som s V­PP od santu spo­kojny, je to po­hodlnejsie ako re­ign x co som m­al predtym. Moz­no, ze to je a­j tlmicom coil /a­ir. Ale u mna Ma­estro vs VPP 0­:1 . .

        0 0
        • tibro  

          No dovolit.. Chcem si spravit radost, penazi je to hodne. Inak ten model 2008 uz je v tiez v predaji, v podstate da sa objednat. Inak diky za typ

          0 0
      • chodec  

        Líbil se na projížďce ;-)

        Volba nový starý je hlavně o penězích – rozhodoval bych se podle rozdílu a toho, zda tě položí nebo ne. Nějaká funkční vylepšení na bajku jsou, ale když ty hlášky o novinkách vydělím a odmocním s ohledem na jejich marketingový charakter a racionálně zhodnotím, co se změnilo, tak toho zas tolik zásadního není (malinko jinak řešené uložení ložisek, trochu silnější čepy, jiný materiál vahadla a možnost mazání spodního vahadla – všechno užitečné věci, ale že by něco z toho byla záležitost, kvůli které by majitelé dosavadních blurů ronily slzy, to rozhodně ne). Největší rozdíl vidím tedy ve vzhledu, kde se Blur nablížil Nomadovi. Nový model bude také časem asi lépe prodejný, pokud by ses pro prodej někdy rozhodl. Grafy průběhu stavby jsem ještě neviděl, ale neviděl jsem, že by to někde inzerovali jako stěžejní úpravu.

        Asi bych opravdu volil hlavně s ohledem na preferenci vzhledu a finanční možnosti než s ohledem na změny chování (ty podle mě bez přímého podrobného srovnávání nemáš šanci poznat).

        Pokud jde o tlumič, já bych RP23 doporučil – rozdíl není tak zásadní (v ceně) a možnost nastavit si „svoji“ úroveň propedalu je IMHO výhoda, protože, každej  nakonec používá jak pozoruji propedal jinde a v jiné míře.

        0 0
    • BB  

      pokud Blura LT počkal bych na nový model, má mnohem lépe vyřešená obě vahadla a průběh přepákování zadní stavby je také vylepšený. Jezdil jsem LT, ale trochu mi vadilo, že ve druhé půlce zdvihu to ztrácelo pohodlí. Jinak ve všech testech to v téhle kategorii válcuje Stumpy. Asi bych šel do něj.

      0 0
    • tibro  

      Mam este jednu otazku na majitelov Blura LT, resp. vsetkych strojov co maju system VPP. Ako velmi pocitujete uz spominany pedalkick. To co som cital v propagacnom pdf od speslu (o ich systeme FSR), o tom ze je VPP strata vykonnosti pri slapani a tak dalej, ma trosku zarazilo. Viem ze ide viacmenej o marketing, ale aj tak by som bol zvedavy. Podotykam ze doteraz som jazdil HT, tak chcem vediet do akej mieri to moze negativne ovplyvnit jazdu. Diky

      0 0
      • chodec  

        nedávno jsme to tu někde řešili s Mlokem – nemám teď čas top hledat – Jsou lidi, kteří kickback cítí a vadí jim, pak ti, co sice tuší že tam je, ale nijak je neobtěžuje a pak ti, co to pomalu nepozorují – já patřím do poslední skupiny (když ho chci zaznamenat, musím si dát záležet). Tohle by asi chtělo vyzkoušet. Pokud jezdíš hodně frekvenčně a na malej tác, tak bys to mohl cítit víc, pokud jezdíš střední či těžší převody, tak budeš nejspíš bez potíží v tomto směru.

        0 0
      • chodec  

        P.S. tu brožuru jsem četl také. Přišlo mi to perfektně logické do chvíle, než jsem měl možnost jeden den s kamarádem jezdit proti sobě Blura LT a Stumpa s brainem. Ujeli jsme ten den cca 80 km a kola jsme každou chvíli střídali a pozorovali a ladili tlumiče a tak. Výsledek, co jsem si na konci dne odnášel byl ten, že Blur byl proti tomu Stumpu raketa – když si šlápl do pedálu, tak opravdu jel. Takže i když nepochybuji, že pedal kickback může být u VPP pro někoho a v některých situacích trochu rušivý, tak navzdory té brožurce byl výsledný dojem takový, že jsem právě teprve u Blura měl dojem, že energie, co cpu do pedálů je efektivně využita k pohybu vpřed ;-) 

        0 0
        • MlokCZ  

          To z brožurky Spešlu je zase dobrá reklamní masáž.

          On větší pedalkick back má dva různé projevy. Jedno je to kopání, které si popsal a souhlas přesně s tím co píšeš. Jen ještě dodám, že nejhorší to je hlavně na úplně nejlehčích převodech, řekněme poslední dva největší pastorky na malé placce, zvlášť ještě s 11/34 kazetou. Taky třeba když srovnám 32/20 převod a 22/34, tak je pedalkick back 2,5 násobný pro ten lehčí převod, což je sakra rozdíl jestli se mi klika protočí zpět o 1/20 otočky nebo 1/8 otočky. A jak jsem už tu párkrát psal, já jezdím na nejlehčí převody včetně 22/34 často, proto mi to vadí také tolik. Na prostřední placku + střední pastorky mi pedalkick back také nevadí ani u vpp. A tohle se projeví na větší překážce, kde je stavba do zdvihu u každého systému.

          A pak je tu druhý projev a to opačný. Tím jak se šlape, tak tah řetězu působí proti propružení a to u více či méně u každého systému a systému s velkým pedalkickem více. A to způsobuje zamykání stavby a proto Blur LT jede lépe než Spešl. Samozřejmě při větší překážce nikdy síla působící na pedály nemůže zamknout stavbu, aby nepropružila, ale žehlí při šlapání pak to kolo o něco hůře.

          Ale stejně jako pedalkick každý vnímá jinak, tak jak kolo jede také. Tam právě lehké převody s frekvenčním šlapáním + slušné kruhové šlapání nerozhoupou ani houpavější FSR a tedy rozdíl jak jede oproti Bluru je v takovém případě minimální.

          A ono je to jedno s druhým. Většinou ti co jezdí trošku těžší převody a více se opírají do pedálů, tak nemají problém s pedalkickem a současně více ocení to zamykání, že jim to pak lépe jede (protože se jim při tom stylu šlapání více stavba rozhoupává).

          0 0
        • tibro  

          Mal by som na teba este jednu otazku. Potreboval by som poradit s velkostou ramu. Mam 178cm, co je prsene na hranici M a L. Ale mam skor kratsie nohya  dlhe ruky. Na novy bajk chcem hodit stavajuci predstavec 90mm. Sucasny bajk je merida, velkost 20, ktory sa mne zda velky, teda hlavne vysoky. Tak teraz neviem, Diky

          0 0
      • Dijck  

        Ziadny pedalkick som nespozoroval, asi by som sa na to musel sakra sustredit:) To, ze sa FSR hupe jak diva svina je ale uplna pravda.. tym padom aj viac zehli pri slapani. Bol som prekvapeny, ze bike so zdvihom 120mm a brainom (Stumpy) moze mat hor­siu odozvu ako 165mm No­mad s propeda­lom na minime a pruzinovym tlmi­com…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.