jáké dáváte řetezy na mtb převodníky a kazety shimano.Osazujete také shimano řetezy kvuli smerovosti nebo dáváte i sram a kmc co vychází nejlíp cena výkon já zatím dávam shimano hg 95 10s ale cenove je okolo 500 a výdrž tak 1500–2000max
jáké dáváte řetezy na mtb převodníky a kazety shimano.Osazujete také shimano řetezy kvuli smerovosti nebo dáváte i sram a kmc co vychází nejlíp cena výkon já zatím dávam shimano hg 95 10s ale cenove je okolo 500 a výdrž tak 1500–2000max
Klidně sramm, je to jedno, šrám ma v ceně rychlospojku
Rychlospojka je určitě výhoda. Ale subjektivní pocit je, že Sh řetěz na Sh kazetě trochu líp řadí, ale možná to je jen pocit. Aktuálně mám kazetu Sram, tak snad Sram nebo KMC řetěz.
Se spojkou mám špatnou zkušenost.
U nového SRAM řetězu, který je asi 4 v pořadí na mém kole po třech Shimanech, mě v záběru nechutně padal a přeskakoval, pokud se spojka nacházela na převodníku.
Možná si za to můžu sám, že jsem jeden z předchozích řetězů vyměnil později než jsem měl, ale na jiné části řetězu problém nebyl.
Vyšší řada řetězu je myslím vzhledem k ceně zbytečná. Raději častěji vyměním ten levnější.
https://www.tour-magazin.de/…/a10281.html
test si muzes stahnout za 2.5E.
2011: Jsi si jistý, že tam budou současné řetězy?
zcasti urcite jo.
Shimano: CN 5600, 5701, 6600, 6701, 7801, 7901
SRAM: PC 1051, 1070, 1071, 1090, 1091
Campa: Veloce10, Chorus11, Record 10, Record11
dale: BBB, KMC, Wippermann
Použivám Sram, protože má rychlospojku, stejnou výdrž a je levnější než Shimano.
Přiživím se tady – GX vs. X01 řetěz. GX vydržel necelé 2000 a stojí půlku. Vydrží X01 za dvojnásobek ke 4000? Druhá věc – blbě mi to řadí a je to neseřiditelný (buď pocvakává spodní půlka, nebo neřadí horní půlka.)
Možný příčiny:
Na co sázíte?
Sázim na ohnutou patku, s Eaglem musí být opravdu správně srovnaná. Pokud přehazovačka dostala někde ránu, může to být i zkřivenou přehazkou.
Poučka u Eagla = minimum pro opásání největšího pastorku a převodníku + 2 články pro hardtail a 4 šlánky pro full, ramínko na největšim směruje dost dopředu správně.
Řekl bych že dvojnásobek nevydrží, 1,5 snad i ano, ale 2× tolik neee.
děkuju :) . tak řetěz je dlouhý dobře tím pádem. patka- na pohled ohnutí nevidím, prozkoumám to.
Na poheld ohnutou patku nepoznáš…
je dobrý na to mít rovnač patky.
V manuálu Sramu je to pro Eagle přesně naopak než píšeš. Pro hardtail velká-velká+4 čl., pro full velká-velká+2 čl při maximálním stlačení tlumiče.
Mne vydrzi 5× dyl a jeste neco vydrzi
Jestli koupíš X01 řetěz, tak se pak poděl se zkušeností. Já najel na NX 1700km, teď mám GX zatím 1500km a zatím dobrý. Uvažoval jsem pak dát ten X01 a neměnit. Nechat ho do mrtva. Kazetu mám jen NX, tak by se to asi ekonomicky vyplatilo to potom vyměnit komplet.
Tak uz jsem to tu nekde psal…7tis X01 na biku, pretrhl jsem ho a ted ho mam 3tis na 11sp kazete silnici se 2 spojkama. Na biku novy X01 a 6tis…mozna v puli zivotnosti
Takže nový řetěz ti pak nestřílí nebo měníš i kazetu? To asi ne…
Nestrili
Řetěz beru jako spotřebák. Osazuji tedy Shimano proto, že mám celý pohon na Shimanu a nemám potřebu míchat. Kupuji si HG-54, protože vyjde levně.
Vozil jsem i SRAM řetěz na Shimano pohonu a SRAM kazetu se Shimano řetězem. Vše fungovalo.
Nicméně teď mám rád Shimano, řetěz je spotřebák, takže beru HG-54, který mě vyjde na 260,– až 350,– (často chytnu akci)
Nejlevnější sram s rychlospojkou za necelých 300 kč
Na desitku ideal.
HG-40 i ten Max (překrabičkovaný nejměkčí Yaban) vydrží tak dvě vyjížďky (ten Max snad ani to ne) a pak už měrka i posuvka beznadějně propadá. Ideální pro lidi, kteří nemají rádi nějakou údržbu, čištění nebo mazání řetězu. V tomto případě se pouze mění za nový.
To jako vážně?
Nevim jak ten yaban, ale s tou HG40 jsem mel stejnou zkusenost, par km a bylo po nem.
Tu HG40 (teda myslím, pytlík už nemám, každopádně to byl řetěz co určitě stál do dvou stovek, protože víc jak dvě stovky jsem nikdy v životě za řetěz nedal) mám na kole od jara, takže aktuálně má najeto asi 2700 km, přičemž kazeta předtím měla najeto 2×2000 s dvěma těmi Max1. V nejbližší době plánuju tu HG40 zahodit a dojet přes zimu ty Max1. A na jaře vyměním kazetu.
2700 km na HG-40, to už je řetěz prodloužen řádově v centimetrech :-). Ale pokud to neřešíš, tak proč ne.
HG-40 i ten Max (překrabičkovaný nejměkčí Yaban) vydrží tak dvě vyjížďky
Pokud je tvoje vyjížďka 1000 km, tak ano.
a pak už měrka i posuvka beznadějně propadá
Já jsem řetěz měřit přestal, měním vždy po asi 2000 km, a když takhle ojedu 3, tak je tam dávám zase zpátky na dalších asi 1000. A po 8–10 tisících vyměním kazetu.
To ovšem nemění nic na tom, že HG40 i Max/Yaban se nadměrně prodlouží už po pár km.
Ano, je to možné. Každopádně jediný symptom který to mělo byl že mi (po pár tisících km na dané kazetě) přeskakuje řetěz na nejmenším pastorku a když se udělá ta výměna starý→nový nebo prší, tak na druhém nejmenším pastorku. (pastorky 1–6 mi zatím nepřeskočily nikdy) To považuji za věc, se kterou se dá žít (převod 42:15 (6. pastorek) je dostatečně těžký a téměř ho nevyužívám) A že to ničí kazetu? Asi ne dostatečně, když i tak vydrží 10000 km a nová stojí 250–300 Kč (tj. 3 halíře za kilometr, tedy zhruba 3 % nákladů na provoz kola) někdy řekněme převodníky (opět s podobnou cenou)
:D :D :D
Na jednu stranu říkáš že kazeta vydrží 10 000, na druhou stranu za pár tisíc km střílí i původní řetěz = kazeta absolutně K.O.
Buď to máš na plečku/zimáka/pracáka/nákupáka a je ti to úplně jedno a že to nefunguje neřešíš, nebo to je na kolo ve smyslu sportovního nástroje, kde je fajn když to funguje pořádně celý a něco to vydrží.
Na jednu stranu říkáš že kazeta vydrží 10 000, na druhou stranu za pár tisíc km střílí i původní řetěz = kazeta absolutně K.O.
Tak to je tím že já za „vydrží“ považuju „dá se s tím v pohodě jezdit“ (jak už jsem psal, i prostřední převodník dělá 34:15 při 95RPM 27km/h, velký 42:15 je 34km/h, a to stejně po rovině neušlapu a kopců přesně s tím sklonem aby se vyplatilo šlapat zrovna nad 34km/h a současně to není nějaká delší cesta kde tou třicítkou rád pojedu samospádem potkávám fakt málo)
pozn. na převodníky se to kupodivu nelepí a tak nevím jaké další problémy mám sledovat, ale třeba mi poradíte a taky začnu kupovat něco lepšího
Buď to máš na plečku/zimáka/pracáka/nákupáka a je ti to úplně jedno a že to nefunguje neřešíš, nebo to je na kolo ve smyslu sportovního nástroje
Mám jedno kolo na všechno jaro-podzim (cesty do práce, výlety, pokusy o trénink) + zimáka, a použitelným rozsahem kazety 15–32 se necítím limitován ;)
Ten jsem nezkousel, ale podle me nema smysl HG40 kupovat, kdyz HG71 stoji o par korun vic a je dostatecne kvalitni.
No nevím, „pár korun“ je dvojnásobek, tak to aby mi ta jedna kazeta se 3 řetězy vydržela 25000 km aby se to vyplatilo :). (šlo by argumentovat že díky delší životnosti je menší opruz s výměnami, ale já stejně ten řetěz chci občas sundat a vymejt, a pak už je jedno jestli tam nasazuju nový nebo zpátky ten starý)
Jestli se snažíš o rekordně nízký náklad na kilometr tak jdeš asi správnou cestou. Ale já bych na polofunkčnim šrotu jezdit nechtěl.
hg71 byva na koloshopu v ramci ruznych akci pod 180Kc.
https://www.kolokram.cz/…sl-gold.html
Babu taky neberete ven v teplákách. I to kolo musí nějak vypadat sakriš :-).
Tak jasně že na takovou silniční leštěnku dáš zlato. Lukymarek se ptal na mtb. Opravdový kola pro pořádný chlapy ;-)
Kdyz myslis ;)
+1
A taky kolem krku by to chtelo aby bylo jasno kdo je kdo :)
Matejska hadr…
Mám ho od Kočky, takže bacha :-D.
I Shimano řetězy se prodávají v sadě s rychlospojkou… Třeba toto.
dík ale já mám 10s
dle ceny
KMC z Dekáče
SRAM PC 1110, v akci se dá koupit pod 240kč. Je to sice 11spd, ale jezdil jsem na 9 i 10 spd, bylo to lepší, než originály. Za tu cenu každých 2000 km vyměním, mažu a víc neřeším.