Výběr trail biku + velikost rámu - Giant Trance, Trek fuel....

86 nepřečtených
  • Ludweek

    Zdravím místní, můj letitý Giant Trance X (v profilu), se odebral do hliníkového nebe, praskl rám u sedlovky, a hledám za něj náhradu, kterou bych chtěl koupit ještě ideálně ve slevách, než začne sezona. Jezdím typicky 30–40km vyjížďky, lesní cesty a polní cesty, žádné bike parky atp. Proto jsem zvažoval Giant Trance a pohybovat se cenově do 60 – 65k za kolo:

    https://www.dookie.cz/…antom-green/?…

    Nicméně u Giantu je docela problém s velikostí rámu. Jsem vysoký 179cm a vnitřní délka nohou 83–84 cm, jsem tedy přesně mezi velikostmi M a L. Můj současný Giant Trance X byl velikost M, sedlovku jsem měl vytaženou po rysku a to byl taky asi jeden z důvodů, proč rám praskl právě ve svaru pod sedlovkou, i když po 16 letech už měl plné právo prasknout…

    Hledám tedy jezdivé celopéro ne s nutně velkými zdvihy, které i dobře stoupá do kopců a se kterým se dá jet i po silnici nějak normálně. Protože už nejsem z nejlehčích, vidlici bych chtěl kvůli tuhosti minimálně s vnitřními nohami 34mm a klidně i 35 nebo 36. Komponentově bych preferoval určitě Shimano před Sramem, jak brzdy, tak i řazení a pohon.

    Ze všech možností na trhu mi jde docela hlava kolem, taky jsem neměl nikdy možnost jet na trail kole s moderní geometrií, takže bych ocenil ideálně tipy od lidí, kteří jezdili jak 15 let stará kola, tak mají zkušenosti i se současnými trailbiky, jak co se týká velikosti rámu, tak i pokud víte i o jiných jezdivých trail kolech, která jsem třeba přehlédnul.

    Třeba u toho Treku se mi líbí, že mají velikosti ML, což si myslím by sedělo přesně na mě.

    Je tu někdo, kdo jezdil jak současný Giant Trance tak Giant Trance X? Je tam velký rozdíl ve stoupání do kopců? Není Trance X už moc bestie na v podstatě trail/XC?

    Budu velmi rád za každý tip na kolo nebo i zkušenost ohledně velikosti rámu atp.

    Děkuji!

    0 0
    • Azmir  

      Tak oproti tvému aktuálnímu Trancovi to bude pěkný skok :)

      Ten tvůj styl ježdění si moc nepopsal, tak těžko radit, jestli bys využil Trance X. Pokud neskáčeš a neřádíš, tak ti asi ve většině případů bude stačit klasický Trance, ta velká kola udělají fakt hodně. Trance X ale stoupá na svůj zdvih nadprůměrně. Všechny Trancy jsou ale obuté na minionech a jsou tam těžká kola, takže pokud trávíš nějaký čas na asfaltu, určitě doporučuju minimálně přezout, nejlépe rovnou vyměnit kola.

      Máš celkem krátké nohy, jinak bych asi řekl jasné L. Nejlepší je si to samozřejmě zkusit. M/L u treku by pro tebe bylo asi fajn, ale chce to kdyžtak porovnávat konkrétní geometrie.

      Trek nevím který myslíš, top fuel není trail bike a nový fuel ex je už zase šílený mastodont.

      Tady máš kdyžtak Trance 1 za 1499€, ještě jich pár je, levnější už snad být nemůžou https://www.shop.bikeexchange.de/…29/102435304?…

      Trance mám a i na treku jsem něco najezdil, tak se klidně ptej, co tě zajímá.

      1 0
      • Ludweek  

        Právě ta velikost rámu mě drásá… Už jsem se tu na to poptával dřív a někdo psal L, někdo M, a hlavně jak jsou ty geometrie dnes komplet jiné, tak se to nedá úplně srovnat, třeba tady je představec 40mm, já měl na starém Giantu 90… U rámu M by byla dost vytažená sedlovka nejspíš. Můžu se zeptat kolik měříš, když máš Trance ve velikosti L?

        Jinak teda ta cena, to je úlet… Dováží i do ČR? Nebo je třeba se tam nějak registrovat? Tady za to chtějí oficiálně 70k, i když vím, že se s nimi dá v giant storech docela vyjednávat, a tady to je pod 40k… Hustý…

        0 0
        • oddie  

          Podle mě ti to M-ko bez problémů bude.

          0 0
        • Azmir  

          Já mám 183 cm a o Mku bych ani neuvažoval, sedí mi to jak prdel na hrnec, v profilu najdeš fotky, se můžeš podívat na vytažení sedlovky atd. S původním giantem to určitě porovnávat nemůžeš, já to myslel tak, že ideálně zajít do obchodu nebo na testovačku a sednout na obě velikosti stejného kola a sám uvidíš, co ti bude sedět.

          Bikeexchange je takové tržiště, něco jako allegro, takže jestli dováží bude asi individuální dle shopu, případně půjde řešit přes služby jako znemecka.eu apod. Trance byl na mnoha webech a tuším že i snad na českém spoku pod 50k. Přes české kameňáky kola už asi opravdu nemá cenu řešit, ceny v německu a jinde jsou bohužel mnohem nižší.

          0 0
          • Lišák  

            Pokud píšeš o vytažení sedlovky, tak více podstatné, než výška postavy, je délka nohou.

            0 0
      • Ludweek  

        Zdravím, zítra jedu na Veveří do Giant store, mám vyhozenou cenovou kotvu na 57,4k u Trance 1 2023 a ještě jsem se díval po těch německých stránkách, ale tady v odkazu mají jen M a S a ročník 2022, a ještě někteří obchodníci mají klidně o 500EUR vyšší ceny u žádanějších velikostí, třeba L, a našel jsem to třeba za necelé 2,3k EUR, což odpovídá víceméně přesně na 57,4k CZK. Jsou případně ještě i jinde nějaké levnější Trance? Že bych se pokusil to zítra ještě trošku stáhnout. Jinak mi psali, že dle mé velikosti to také spíš vidí na L… Vyzkouším zítra…

        0 0
        • Azmir  

          2022/2023 jsou stejné, max je tam jiné sedlo/řídítka a podobné drobnosti. 57,4k mi přijde dost. Jestli se nepletu, tady byl za 50k, už zdražili, napsat jim ale klidně můžeš.

          Za 1599 € je v Lku tady, což máš skoro 20k dole a na takovou cenu se nikomu z CZ nebude chtít, ale můžeš to zkusit :)

          1 0
          • Ludweek  

            Děkuji! Kdybychom se dostali k 50k, asi bych to bral v Brně, uvidím, každopádně hustý, na tom bunnyhop je to do 42k i se shippingem… Každopádně to bude sranda, bude to tam zítra jako na tureckém bazaru… :-)

            0 0
          • Ludweek  

            Tak jsme se pod těch 57,4k nedostali… Každopádně v obchodě borci velmi fajn a ochotní, otestoval jsem, a ta velikost M mi nepřišla zas tak mimo… Na obou se dá jezdit, ale u Lka jsem měl sedlovku skoro komplet v rámu, a u M zbývalo ještě 15 cm k rysce určitě… Skoro bych to viděl spíš na M a možná poladit sedlo a případně o 1 cm delší představec, podložky pod představcem atp… Btw. jestli se můžu zeptat, kde jsi Trance koupil ty? Právě o tom bunnyhop shopu docela přemýšlím…

            0 0
            • Azmir  

              Nedivím se, češi radši přijdou o zákazníka, než aby vydělali míň, než jsou zvyklí(když to zvládli na dookie, tak prostor určitě ještě měli). Normálně to ber z toho bunnyhopu, ani o tom neuvažuj, než ti ho vykoupí a pak budeš litovat.

              Ty to budeš jezdit, takže velikost rozhodni podle svého pocitu :) Lko bude jistější, víc ti odpustí, ale bude víc neohrabané. Mko bude pocitově hbitější, zas ti to něco ubere na pocitu jistoty(za předpokladu, že nedrtíš koule o horní rámovku).

              Já bral Trance na bazaru(původní majitel se zrakvil na motorce, tak se ho po 150 km zbavoval) jako téměř nové kolo a měl upgradnuté řazení a brzdy na XT, což jsou u toho kola kromě kol největší mínusy, to mi dost ušetřilo investici a vyšel mě na 42k. V té době to byl super kup, i na bazar, kor zánovní, na účtence je skoro 80k :))), dneska už to žádné terno není. Využil jsem loňské lednové výprodeje a tak mě komplet vyšlo na 52k tak jak je teď vč. karb. kol, řídítek, titanového sedla atd a dostal jsem se na váhu karbonových modelů za trojnásobek ceny.

              1 0
              • Ludweek  

                Ještě jsem si zpětně uvědomil, že mi půjčili 2 kola, byl to Giant Trance vel. M, kde jsem se cítil namačkaný, tak mi posunuli sedlo dozadu a dali 50 mm představec místo 40mm, pak to bylo lepší, ale ten Giant Trance ve velikosti L, tak to byl právě Giant Trance X, který má reach ještě o 14mm delší, než Giant Trance ve velikosti L, asi o 3mm delší Top Tube a na tom jsem se už cítil natažený, ale právě asi proto, že ten Trance X v L má reach 486, zatímco Trance v L má 472, což už je docela rozdíl, takže se teď kloním k tomu Giant Trance L, který jsem tedy vlastně nevyzkoušel :-), ale je někde na půli cesty mezi oběma koly, které jsem tam zkusil. Asi bych hned měnil představec z 50mm na 40mm a sedlo zkoušel a v případě potřeby posunoval dopředu a věřím, že tak bych se k ideální pozici pro mě dostal…

                0 0
                • vaclaw  

                  Ono taky záleží hodně o zvyku a jak jsi s kolem zžitý. Ono je jedna věc se s tím projet na parkovišti a jiná dát si několik hodin na trailech. A to nemluvím o tom, jestli nejsi zvyklý na delší kolo, než dostaneš ovládání do ruky. Ono to že to kolo má delší reach ještě neznamená, že na tom budeš kdovíjak natažený, těch věcí v tý geometrii je víc co v tom hrajou roli. Obecně to posouvání o cenťák sem a tam bych řešil později a postupně.

                  1 0
                  • Ludweek  

                    jj, přesně, třeba vím, že s tretrama a ve sportovním oblečení bych měl sedlo ještě o něco výš. Jinak moje první kolo byl Giant Yukon ve velikosti L, klasický rám, takže 21 palců a najezdil jsem na tom hodně a vlastně můj Trance v profilu, to bylo 18 palců a byl jsem na něm tak tak, sedlovka vytažená na max., ještě jsem včera koukal, že jsem v průběhu let posunoval sedlo trochu dozadu atp., čili ideál by byl někde mezi těmito dvěma koly… A určitě, postupně bych ladil, kdyby mě z vyjížděk něco bolelo, brněly ruce atp…

                    0 0
                    • vaclaw  

                      Problém trochu je, že na moderním kole nebudeš mít z posedu zpočátku stejný pocit, na jaký jsi zvyklý, protože jsou koncipovaný trochu jinak, no. Je to holt boj najít co opravdu vyhovuje. Nicméně pokud ta velikost není úplně úlet, tak za mě to je hodně o zvyku. A Trance za mě je takový dost přístupný kolo, který obecně lidem vcelku sedne, takže bych se toho tak moc nebál ;)

                      1 0
                • skaj  

                  Bacha, velikost kola se nikdy, opakuju nikdy, neresi posouvanim sedla. To musis mit v optimalni poloze, prizpusobuje se zbytek kola. A pokud to prodejce delal, tak je to amatersky lempl. Sedlo

                  musis mit v optimalni poloze pro fyziologicky spravne slapani, jinak riskujes problemy s koleny atd.

                  Postupuje se vzdycky od sedla jako prvniho, zkracuje predstavec, zuzuji riditka, meni se jejich rise atd. Ale pozice sedla je proste jen “jedna” optimalni pro daneho jedince.

                  2 0
                  • filipes  

                    Tomu nerozumím. Posunem sedla měním efektivní úhel sedlovky a efektivní top tubě. SA se mezi bajky dost liší a nesouvisí až tak s fyziologii jedince jako s tím, jestli optimalizuje šlapání do prudkých kopců nebo spíš po rovině. Eff TT podobně, jestli natažené jsi xc nebo vzpřímený pro těžší terén. Ale je to jen malé doladění, nevhodnou velikost nebo nevhodnou geometrii tím vyřešit nejde.

                    0 0
      • novas752  

        I Trance a jakýkoliv jiný trailbike je na polní a lesní cesty tak trochu zbytečný, vždyť je to vklidu na xc – na Anthemy dávají 34 vidlice taky.

        1 0
    • nomecz  

      Rozdil ve stoupani mezi trance a x je dan pouze obutim a pouzitym tlumenim. Pokud das stejne na oba ramy tak nepoznas rozdil. Velikostne bych to taky videl na L sem stejne vysokej a mam Lko akorat mam o dost delsi nohy tak jsem daval kratsi forbec, mrkni do profilu.

      2 0
    • Venda  

      Mam temer soucasneho Trance X a co se tyce terenu, tak treba na Trutnov trails nema limity. Jezdim s nim i v parcich, jen tolik neskacu. Ale to je spis mnou nez kolem. Ze zacatku jsem na nem jezdil vylety po horach, ale bylo to utrpeni. Je to cistokrevny trailbike, kolo na zabavu. Nahoru se nejak vydrapat a dolu si to uzit. Na ty vylety to chce minimalne prezout. A to mam karbonovy kola…

      Co se tyce terénních schopnosti, tak se to neda s tim tvym vubec srovnat. Kdyz, tak bych ti doporucil obyc Trance 29 a prezul ho. Nebo treba takovej Canyon Lux trail?

      Co se tyce velikosti, merim 174 cm a rozkrok mam 83cm. Mam Mko, teleskopku 210mm a jeste tam ma asi centak mozna dva rezervu. Na moje jezdeni ideal. U tebe bych volil spis Lko.

      1 0
      • Venda  

        Jo a jeste, mam 15 let staryho Anthema a vzdy kdyz na nej sednu, tak se hrozne bojim, jak je mekkej, jak se kroutí. Jizda z kopce mi prijde jak o zivot. A to s nim jezdim jen po silnici, to terenu bych ho uz nevzal. Asi jsem hrozne vymekl…

        1 0
        • Ludweek  

          jj, přesně na tenhle šok z pokroku se dost těším. Za dobu, co jsem jezdil toho původního Gianta, tak tak jsem docela přibral, ale pořád jsem s tím v lesích prasil solidně a pořád to drželo, až letos koncem sezony mi to najednou přišlo gumovější a byla to prasklina svaru u sedlové trubky… Dál jsem to už neriskoval. Čekám, že to pro mě bude jako sednout na tank…

          0 0
    • Tomcat  
      • podle mě se zbytečně upíráš na G. Trance a stačil by ti ve výprodeji YT Izzo , nebo nějaký BMC, Radon, Canyon, šel i Trek a tak podobně. Samozřejmě nemluvím o pseudo-slevách v ČR
      • z popisu vlastně kolo na těžší využití nepotřebuješ le bude stačit lehčí trail nebo tvz DC ( down country ) kolo.
      • novou geometrii vysvětlovat je dost zbytečné ideálně aby sis něco půjčil a hlavně se na tom projel
      • velikost od stolu střílet je ošemetné věc obzvlášť pokud není jasný jaký ročník kola a značku koupíš. M u jednoho může být až L u jiného
      • v polovině ledna řešit nové kolo je dost pozdě. Nejlepší 24 kusy byly rozebraný a 25 ve slevě ještě nejsou. Kola nejsou televize kdy se nové uvádějí a zlevňují po vánocích.
      1 0
    • Ludweek  

      Děkuji, jj, měl jsem to řešit dřív, ale třeba ty Gianty pořád vidím v nabídce i starší ročníky, bullwhip effect po QE covid mánii ještě zcela nevyprchal… Na toho Gianta koukám dost proto, že právě jsou k dispozici, osazení by mi max. vyhovovalo, komplet Shimano, a protože je u nás nemálo kopců, tak aby to bylo ideálně i bez zamknutí zadní stavby dobré na výjezdy. A pravda s tím DC kolem, ještě se podívám i na ty navrhovaná kola, chápu, že je třeba to řešit rychle, ale když jsem se cvičně díval po kolech v roce 2019, nebyl problém přijít do Giant store, kouknout na kolo za 70k, říct jim, že jsem ho viděl v Rakousku za 53 a oni bez mrknutí oka nabídli 52k… 3 věty a půl minuty „vyjednáváni“…

      0 0
      • Tomcat  

        Na obchodníky bych se tu vy… až na pár výjimek, který ale něco jako entry AM Gianta mít nebudou, vám dají leda slevu na model 2023 a né 24 a i to je proti AU a DE nebo SP nabídkám víc :)

        0 0
        • Ludweek  

          jj, koukal jsem na model 2023 u toho Trance, starší ročník by mi až tak nevadil, ono kolikrát to jde s osazením u novějších ročníků i k horšímu a rám jestli se nepletu zůstává naprosto stejný, myslím že po prasknutí cyklo bubliny některé značky v podstatě některé ročníky i víceméně vynechaly, nebo dělaly pořád to samé a souhlas s těma cenama, je to smutné, že průměrné mzdy jsou tu v podstatě poloviční, ale právě kola a i mnoho dalších věcí výrazně dražší, než právě v Německu, Rakousku atp…

          0 0
    • worlusho  

      Na to co popisuješ by se hodil tento Trek nebo dražší novější

      0 2
      • Ludweek  

        Tohle jsou chrtí speciály na závody, ne? Já mám k metráku přes zimu, určitě bych nechtěl cokoliv, kde je pružení řešené bez čepů ohýbáním materiálu, to bychom spolu dalších 16 let, jako mi vydržel první Trance, asi nedali…

        0 0
        • worlusho  

          Všechno jsou to jenom kola, která jsou určená pro určité specifikace v určitých zatížení. Přívrženec každé kategorie ti doporučí to co si myslí , že bude nejlepší. Zde třeba někteří Supercalibra nepovažují za full, jelikož to vzadu nemá zdvih 100+ mm, s tím prostě na BF musíš počítat.

          Základem je tvoje tělesná geometrie, z toho ti vyjde ideální posed. K tomuto posedu se následně hodí určité geometrie rámů určitých výrobců. A tohle musíš spojit s tvými potřebami co se terénu a jezdivosti bude týkat. Trek má kola stavěné na celkovou zátěž jízdní sestavy 136kg. Já mám v zimě váhu cca 110kg včetně hadrů a termosek. Mám Supercalibra 2gen a Procalibra 3gen. jezdím terén podobný tomu co uvádíš. Ročně najedu sice jenom cca 5000km, Určítě se nebojím, že něco pracuje v mezích pružnosti, nehledě na skutečnost, že u Treku má první vlastník doživotní záruku na rám (myšleno, do konce života vlastníka) a tato záruka funguje. Ale pokud se ti líbí víc vahadlo, tak si pořiď kolo s vahadlem. Já ti to sem dal, jenom jako jiný pohled na věc. Věděl jsem, že určitě dostanu nějaké palce dolů, ale na to jsem si už zvykl. :)

          0 1
          • Ludweek  

            Já palce dolů nedával, vážím si každé odpovědi. Ale i s tím starým Trancem jsem se posunoval od větší rychlosti k větší jistotě, kromě dole kopcem, to jedu co to dá pořád. Původní pláště 2.1, Rocket Ron, Racing Ralph nebo Nobby Nic, jsem už v posledních letech nahradil kombem Conti Mountain King a Cross King Protection v šíři 2,3 (co starý rám dovolil), a když si vezmu, co se mnou ten starý Trance vydržel, i když bylo sedlo 16 let na rysce a páčilo rám než začal praskat… Respekt…

            Právě hledám obecně víc tuhosti v rámci celého kola, i třeba za cenu nějakého toho kila navíc.

            0 0
            • pgnext  

              Koupit delší sedlovku.

              0 0
              • Ludweek  

                jj, na to už je pozdě… Prasknul a nehodlám to riskovat a už má to nejlepší za sebou, levá noha vidlice u brzdy je vydřená, zkusím to prodat nějak levně na ND, protože i tady vidím, že dost těch starých Tranců se přestavuje pro děti nebo pro manželky a někomu by se zásobárna dílů mohla hodit snad…

                A taky už se chci posunout k novým technologiím, za těch 16 let asi jediné, co mají nový a starý Trance společné, je obecně systém zadního pružení a 15mm osa na přední vidli… :-)

                Taky servisovat toho veterána nebylo zrovna levné, a o výměně kola jsem uvažoval už vlastně několik let, až mě k tomu donutil ten prasklý rám…

                0 0
              • oddie  

                Nové bude mít teleskopku, takže to je vyřešeno…

                0 0
          • Lišák  

            první vlastník doživotní záruku na rám (myšleno, do konce života vlastníka)

            Tímhle seš si jistý? Když se tady kdysi řešily doživotní záruky, tak z toho tenkrát vypadlo, že je tím myšleno do konce životnosti rámu, ne vlastníka. Takže třeba prasklý rám po dvaceti, pětadvaceti letech už reklamovat nepůjde.

            2 0
            • Tomcat  

              On píše i jiné pič… ny a trolling to nebude.

              0 0
            • Ludweek  

              Btw. to nabízí při registraci kola u výrobce Giant taky…

              https://www.giant-bicycles.com/…/warranty-v2

              0 0
              • Tomcat  

                Už před xx lety ještě na starém fóru doživotní záruka je do konce životnosti té věci, nikoliv kupce. A životnost si může výrobce klidně stanovit na dva a půl roku…

                Nick worlusho v tom nebrat za slovo.

                1 0
            • worlusho  

              Mě vyměnili rám Trek Elite 9.9 SSL 26" po deseti letech.

              A kdo umí číst, ať si to sám přečte. ;)

              to: Tomcat

              Než tu zase začneš se svými výkřiky do tmy, tak si nejdříve pro to opatři nějaké podložené fakta. Amen

              0 1
              • Atilla  

                Tato záruka se vztahuje na:

                • Všechna kola modelového roku 2020 a novější.

                • Díly a příslušenství zakoupené po 1. srpnu 2019.¨

                :)

                Třeba u hliníkového endura je životnost daleko nižší, takže pokud nemáš vyloženě štěstí, nebo známého tak ti to nevymění klidně po čtyřech letech.

                1 0
                • worlusho  

                  Já se v prvním příspěvku bavil o Supercalibru a na ten se to vztahuje, proč bych řešil jiný rám? . A co se týká starších ročníků, tak to řešily smluvní podmínky platné v dané době (záruční list). Trek měl neomezenou záruku na rámy HT (jedno jestli hliník nebo karbon) a na rámové trojúhelníky na full , jestli si to dobře vybavuji. Ale ty staré záruční podmínky jsem četl naposledy v roce 2019, kdy jsem reklamoval rám z roku 2008.

                  0 1
    • Karlíííík  

      Kupoval jsem toho Trance 29 1 Green Phantom v březnu 2023 velikost XL, protože měřím 189 cm a díky obchodníkovi v Havířově který pro mne zkušebně objednal L i XL jsem tak vyzkoušel obě velikosti po trávě, asfaltu i přes obrubníky, schody. Jsem se svou výškou u kol různých značek také na pomezí L a XL, ale u Trance mi sedlo víc to XL. Menší L by bylo asi také dobé, ale jsem maximálně spokojený. Zdvihy 130 na 120 mi skvěle vyhovují na můj styl ježdění. Jezdíval jsem dříve jen XC HT i fula se 100 mm vpředu i vzadu a koukal jsem na modely kol různých značek se zdvihy 140 mm vpředu, ať mám víc pohodlí, ale 130 mm na té foxce mi stačí a v terénu do kopce, krátkých prudkých výjezdů se mi s ním jezdí mnohem lépe, než na klasickém XC fullu SuperCalibru.

      Trance 29 X je tak nějak prej línější. Uvažoval jsem o něm kvůli větším zdvihům, ale chtěl jsme kolo, kdy zvládnu drsnější terén i 125 km výletní trasy.

      Zde je test na toho Trance X se 150 mm zdvihy vpředu…

      https://dolekop.com/…-po-bikepark

      …a tady povídání, hodnocení Trance 29 1 s 130 mm zdvihy…

      https://www.ivelo.cz/…-trail-bike/

      https://www.bikeandride.cz/…l-bike-test/

      Přeji hodně štěstí při výběru nového kola. :-)

      1 0
    • TPK  

      Manželka 175cm, nohy 82cm velikost rámu L

      Já 187cm, nohy 88cm velikost rámu XL

      Oba Giant Trance 29 2020

      Sám jsem přešel z 26" Trance a ta 29" je jiný vesmír. Jezdím to stejné o čem píšeš ty a Trance X bych „nevyužil“. Obě kola jsem přezul na jezdivé pláště a karbon kola. Výměnou to kolo začalo dávat pro můj terén ještě úplně jiný smysl. Původní kola a pláště byly dost kotvy.

      Neváhej a jdi do toho, stojí to za to ????

      1 0
      • Tomcat  

        Jenže zkušenosti ze starého modelu s jinou geo a jiným osazení jsou mu na co?

        0 0
        • Venda  

          2020 uz neni stary model, ne? Jasne, probehl facelift s lehkymi upravami (115 na 120, lehce uhly), ale neverim, ze je to nejak zasadne jine kolo.

          0 1
          • Tomcat  

            Áno lehce úhly dělají těžce jiné kolo.

            0 0
            • Venda  

              V high pozici (coz by tazatel asi jezdil) to je na vidlici 0.3°, BB drop 0.5cm, 3cm na rozvoru, stejna delka zadni stavby…

              Takze samozrejme, ten stary model bude vic tocivejsi, hravejsi, novy bude zas v terenu vic klidnejsi. Ale jestli to znamena, ze majitel stareho Trance je uplne mimo a nemuze poradit s novym, mi teda neprijde…

              1 0
              • Atilla  

                3 cm na rozvoru je úplně jiné kolo:)

                1 0
                • Venda  

                  Novy ma delsi top tube. Jine to kolo samozřejmě je. Ale v tomhle smeru asi stejne jako se lisi soucasny Trance ve velikosti M a L.

                  Nejvetsi rozdil je v uhlu sedlove trubky, v ostatním jsou si ta kola mezigeneracne fakt hodne podobna.

                  0 0
                  • TK75  

                    Jestli myslíš tyhle Trencle 2020 vs 2023

                    https://bikeinsights.com/compare?…,

                    Tam je hlava 65.5 vs 66.5

                    Sedlo 74.5 vs 76

                    Reach, stack atd

                    To je rozdíl dost velkej

                    Teda jestli údaje jsou správně…on to taky sem tam někdo hodí s chybama:)

                    0 0
                    • Venda  

                      Rekl bych, ze to je dobře, jen ja to porovnaval s high verzi flip chipu.

                      0 0
      • Ludweek  

        Díky za zkušenosti. O víkendu jsem nakoukával nějaká videa obecně o velikosti rámů a pár věcí mi došlo… Kdysi jsem měl Giant Yukon, můj první HT a ten byl snad 21 palců, takže na mě moc dlouhý, ale najezdil jsem na tom dost. Pak jsem koupil Trance M, tehdy 18,5 palce, ale ten byl zase tak tak… A právě mi došlo, že určitá nejistota řekněme, je nejspíš právě způsobená tím, že je to krátký rám a víceméně vše, co jsem našel, kromě názorů nějakých enduristů, což stejně nikdy jezdit nebudu, směřují spíš k pořízení většího rámu, když jsem na rozmezí velikostí. Jednak se s tím dá lépe pracovat a zkrátit, představec, posunout sedlo dopředu atp., a obecně ten pocit z kola je pak jistější a celé je to stabilnější. Tedy jste mě tu přesvědčili na L, teď jen, kde to rozumně koupit, už jsem rozeslal nějaké maily, tak snad to někde klapne za slušnou cenu…

        0 0
        • Atilla  

          Na tvoji výšku si myslím, že je ideální REACH do 480mm. Já jsem o trochu vyšší a nejlépe se mi jezdí na 475–480mm + 40mm představec. Samozřejmě každý to má jinak, ale dost kluků si koupilo LKo se 495mm a za rok si kupovali kratší. To jen aby jsi nebral LKo jako LKo. I když vím , to koukáš na Giant, který jde nastavit na 472 a 480mm

          1 0
          • Ludweek  

            Právě jak jsem brouzdal po těch videích, tak tam jeden týpek říkal základní vzoreček na výpočet osobního reach, což bylo výška v cm * 2,5. Samozřejmě to nebere v potaz především tělesné extrémy, dlouhé nohy, dlouhé ruce a krátký trup, ale zajímavé je, že na mých 178,5 cm mi vyšlo 446,25, což je víceméně přesně reach Giant Trance ve velikosti M v low nastavení…

            Můžu se zeptat na tvou výšku? I když teda cm sem nebo tam už bude asi dost záležet právě na těch lehkých nuancích proporcí těla každého…

            Ještě co je zajímavé, před pár lety jsem krátce testoval v Praze Giant Trance 27,5 GE ve velikosti M, a ten mi přišel krátký na mě, ale tehdy to kolo mělo reach 435mm a v L to bylo 448, což je na 1mm shodná hodnota s aktuálním Giantem Trance 29 ve velikosti M…

            0 0
            • Atilla  

              Mám 183, lehce delší ruce a trochu kratší stehenní kosti. Ale víceméně konfekční postava.

              446 mi přijde krátké, třeba 460–470.

              0 0
        • tomo_111  

          Ja som cital pravy opak, ak ti je raz ram dlhy, uz ho nemas ako skratit. Dalsia vec je, ze posed by sa nemal nastavovat polohou sedla, ta je dana tvojou fyziologiou voci stredu slapania…

          0 0
        • filipes  

          Měřím také 179 a řeším úplně stejný problém. Když reach klesl pod 465 tak to bylo krátké, co jsem zkoušel reach 480–485 tak to byl autobus, který bych v technice neujezdil.

          Kromě reach je potřeba sledovat i parametry ovlivňující celkovou délku kola, tedy zdvih a úhel hlavy vpředu a délku zadní stavby.

          Geometrii – velikost beru jako velmi důležitý faktor a některé favority jsem bohužel musel z kandidátu vyškrtnout a držet reach v rozmezí 470 – 475 (480 max max).

          Prostoru na doladění je dost málo (35 nebo 50 představec pro celkovou délku a tlak na přední kolo, 1–2 cm podložky pod představcem, které ovlivňují reach, nebo zdvih vidle o ± 1cm, který jemně ovlivní několik faktorů).

          Kola s úpravou geo mají imho výraznou výhodu, zatím jsem ale takové neměl.

          Jinak se nesnaž porovnávat parametry kol se zastaralou geometrii vs moderní – je potřeba vyzkoušet něco moderního, ideálně více různýuch kol, jen tak se projet a pak porovnávat geometrii s kanditátem, kterého chceš koupit.

          1 0
          • mr.antik  

            uprava geo je na toto prakticky irelevantní – je to pro stejného jezdce na jiný styl jízdy, ne že se tim dohání blbá velikost.

            0 0
      • Ludweek  

        Můžu se zeptat, na tom XL rámu, zkracoval jsi třeba představec, nebo to je vše původní, jak kolo přišlo? Právě jsem viděl na youtube týpka, co má myslím 187, koupil XL a zkrátil představec, vlastně měl jen o jednu velikost ten stejný problém, jako já…

        0 0
        • Tomcat  

          Sorry ale zkrácenej představec bych chtěl vidět, teda radši nechtěl :o) 0:-)

          1 0
        • libisenuj  

          Na 179 cm je Trance XL uplný nesmysl…

          1 1
          • Ludweek  

            Ano, já jsem pořád nerozhodný mezi M a L, to byl jen pro ilustraci příklad týpka, který řeší stejný problém, ale o jednu velikost výše…

            0 0
            • libisenuj  

              Oki, v poho.

              0 0
            • vaclaw  

              Já teda pokud bych byl na rozmezí velikostí, tak radši vezmu menší. Přijde mi, že menší kolo se líp doladí na trochu větší, kdežto u většího už ten materiál je.

              0 0
              • Ludweek  

                Tady je to třeba docela dobře vidět na týpkovi 172cm, jezdil S, dneska má M, je tam vidět krátký představec a sedlo nasunuté dopředu. Přitom Top tube toho konkrétního kola je 611mm a ten Giant Trance v L má 627, a já jsem proti týpkovi o 6–7 cm vyšší. Podle mě to docela dobře poladit jde… https://www.youtube.com/watch?…

                0 0
                • vaclaw  

                  To hrozně záleží na stylu a čeho vlastně chceš dosáhnout. Já mám často hraniční velikost mezi L a XL a je to občas boj, že L je málo a XL moc :) menší rám bude lehčí a snáz se s ním bude manipulovat, zase v rozbitých pasážích to bude náročnější udržet pod kontrolou. To větší bude zase víc tank, ale v nějakých techničtějších trailech za barákem to bude trochu boj ho tam vecpat. Na druhu stranu obojí je validní cesta a nebavíme se o nějakých zásadních rozdílech, pokud jsi velikostně cca v rozmezí.

                  1 0
        • TPK  

          Ahoj, zkracoval, ale nebylo to nezbytné. I s původním (tuším 60) to bylo v pohodě, dost dlouho jsem ho jezdil. Nasadil jsem myslím 40 vlastně ze zvědavosti a už ho tam nechal. Je to lepší, ale nijak zásadní. Jinak v XL jsem měl relativně jasno hned. A možnost projet se na L (manželčino kolo) mě to potvrzuje.

          1 0
    • theedge  

      Pokud trváš na Trance tak bych šel spíš do L. Ale vidím to tak, že by ses měl úplně vykašlat na Trance protože jsi mezi velikostma – stejně to je už úplně jiný kolo než ta tvoje historie.

      jak sám zmiňuješ – jako idální pro tebe vidím takovej Trek Top Fuel 8 ve velikosti M/L. At už nový Gen4 nebo starší Gen3.

      Cyklo průmysl je ve veliké krizi, kola s moc neprodávají a určitě půjdou vyjednat slevy, nebo to ve slevě sehnat na netu. Na nákup kola je teď dobrá doba. Pokud se prodejce domluvit nechce, tak to zkusit jinde.

      Vzal bych ten Top Fuel nebo bych hledal něco s podobnou geo jako třeba YT Izzo – tam jsi asi přesně na Lko.

      Každej výrobce má ty velikosti trošku jinak posazený.

      Nějak jsi tu přesně nenapsal co přesně chceš jezdit, ale myslím že čistě trailový kolo jako Trance úplně nepotřebuješ.

      1 0
      • Ludweek  

        Děkuji, tohle je velmi zajímavé, na ten ML Trek jsem se díval taky a rozdíl v reach je mezi ML Trekem a L Trancem jen 3mm, na délce top tube pak je Trance o 12mm delší. Dle tabulek Treku pasuju na ten ML Trek jak výškou, tak i délkou nohou. Otázka je, dá se sehnat za 40k, jako to jde u Trance 29 1? Taky už zde někteří psali, že měli Treka, přešli na Trance a Trance je daleko lepší. Jinak co vidím dost často, tak lidi ten Trance „odtrailují“ tím, že hodí jezdivější plášťě.

        0 0
        • theedge  

          Tak záleží jestli za každou cenu musíš šetřit každou korunu a nebo si po x letech koupit kolo který budeš mít fakt dlouho ( geometrie se už prakticky moc neposunují ) a bude kvalitní a nbde ti dobře sedět jak velikostí, tak typem použití.

          Za mne za 40k nic rozmuného nekoupíš. To je nesmyslná částka. Nahoře píšeš 65k, takže si myslím že máš i na 75k :-) Je to na tobě. Pasovat kolo co ti bude vyhovovat do nesmyslnýho limitu 40k je hloupost. Budeš si muset vybrat mezi šetřením nebo koupí správnýho kola.

          Koukni na to YT Izzo Core 1 / Core 2 – je to dokonce kombinace karbon a AL.

          0 0
          • Ludweek  

            V Německu je k dispozici, kousek od Hannoveru, za 1599 EUR Giant Trance 29 2022 ve velikostech M a L, shipping asi 70 EUR… Jasně, můžu dát víc, ale zrovna rezervuju další byt v Praze, takže se nechci vyšťavovat, když to není nutné. Oproti ceně v Brně, kde jsem byl v pondělí a chtěli 57,4k za to samé kolo, budu mít z toho rozdílu předplacený servis na nějaké ty roky dopředu…

            0 0
            • theedge  

              Vidím že jsem to sem psal zbytečně protože toho Trance stejně chceš a teď už je budeš hledat důvody proč jo i když ti nesedí …

              Je to na tobě a je to o prioritách :-) Přeju dobrej výběr.

              0 0
              • Ludweek  

                Děkuji, u mě je afinita k Giantu poměrně velká, protože jsem vlastně na ničem jiném nikdy nejezdil a toho mého důchodce z profilu jsem měl rád a jezdil na něm do prasknutí rámu 15 let. Btw. ty YT kola, prodává to tu vůbec někdo? Jak googlím, tak vidím jen jetá na buycycle, nebo je to model ala Canyon, bez prostředníků? Ale určitě děkuji že jsi mě navedl na YT stránky, právě koukám na geometrie a ten YT Core 1 má v L úplně stejný Reach jako Giant Trance v L, trochu kratší horní rámovou trubku, ale to L tam přitom doporučují už od výšky 175 cm…

                A tu krizi v cykloprůmyslu potvrzuji, v pondělí v Giant store v Brně byla nálada poněkud chmurná, přesto ale na větší slevu nepřistoupili…

                Co ale koukám víc do specifikací, mají u YT poměrně úzká kola a hlavně SRAM, povětšinou SX, z toho co jsem slyšel, tak taková pastička… Preferuji Shimano, a vlastně by mě docela zajímalo srovnání Fox 34 vs. RS Pike…

                0 0
                • theedge  

                  YT prodává stejně jako Canyon – Direct sale. Jsou taky jako Canyon z německa.

                  No čím víc máš požadavků na to a to, tak si musíš být stavu připlatit.

                  Tím už končím.

                  0 0
        • nomecz  

          Jj z trance se da udelat velice rychle kolo, xc raketa to nebude nikdy ale velice svizne kolo urcite. Byt tebou tak moc nespekuluju a neco koupim aby ses pak nedivil ze uz tech kol po vyprodejich moc neni … podle me jsi jasne Lko + kratsi predstavec tak jak to mam ja

          1 0
      • TK75  

        Izzo 2025 je ted jen core 1–3 a vsechny na 140 vidlici (65,7° HA)

        Nejvyšší Core 3 má Ohlins RXF36…to už je pořádnej trailbajk:)

        https://bikerumor.com/…s-from-2500/

        0 0
        • theedge  

          Tak hlavně hodnota zdvihu vůbec nevypovídá o tom jak to kolo jede. To tu jen pouštíš mlhu bez kontextu. Co to je „pořádnej trailbajk“ ? YT Izzo ? Proti Trance který chce ?

          Když mu to píšu tak koukám přímo na stránky YT :-) nepíšu o něcem o čem nevím …

          Top Fuel má 130 mm vidlici. Vštšina turisto / DC kol má vidlici kolem 130 – 140 mm. 120 mm je dneska XC parametr.

          0 0
          • TK75  

            No líbí se mi prave víc než Trance.Jen když pišeš ze mozna nepotřebuje čistě trail kolo jako Trance, tak Izzo mi uz dnes nepřijde o nic míň trailovy…nebo blíž xc proti Giantu.

            Ne že by to vadilo.

            0 0
            • theedge  

              No pak už jsou ale čistě XC kola který nechce a který taky mívají Stack proklatě nízko a je na nich dost sportovní posed.

              0 0
    • Ludweek  

      Ještě jsem zkusil výpočet velikosti rámu na stránkách Specialized, kde to měří na základě výšky a délky holeně a na Stumpjumpera mi to vypočítalo velikost S4, která má velmi podobný reach právě jako Giant Trance L. Asi teda L s tím, že se rovnou koupí i o 1cm kratší představec a pak případně lehké dolaďování posunem sedla dopředu, když bude potřeba…

      0 0
      • libisenuj  

        Podle me L. Posilam fotku, kde je kolo nastaveny na 182cm, 87cm nohy. Je to teda model 2021.

        1 0
        • Ludweek  

          Děkuji, co jsem koukal, tak ten model od 2022 výš má reach ještě o 10mm zhruba delší, na stranu druhou, a tady k tomu přidávám skvělé video, které mj. možná vysvětluje, proč jsem se na Trance M cítil stísněně řekněme, přestože papírově má reach přesně na mou postavu. Totiž když jezdec nasedne na celopéro, reach se vlivem sagu tlumičů poměrně o dost zkrátí, zatímco na HT se naopak prodlouží. Pokud by u Trance byl ten posun reache u Trance L také –20mm zhruba, tak ten L je pro mě vlastně ideální… https://www.youtube.com/watch?…

          0 0
          • Lišák  

            Jaký je důvod zkrácení reach u FS, pokud máš nastavený stejný sag předu i vzadu? Sedneš a celý kolo kousek klesne.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.