• Nimrod

    pomaličku přichází doba, kdy se mi sejdou prachy na nové kolo. chci něco na pohodové xc a výlety, i několikadenní. nejezdím většinou na maximum, rád se kochám. takže bych nerad, aby to moc drncalo :-) stoprocentně to bude ocel a na zakázku (buď columbus xcr, nebo reynolds 953), tak mi tu neházejte odkazy na nějaké hlíny, co si mám koupit :-) ještě dodám, že řídítka a sedlovka budou titanové (píšu to kvuli tomu, že poberou trošku rázy)

    pro začátek asi všechno, teď trošku mého uvažování. nejideálnější na ty delší výlety by byl pevňák, abych měl kam dát věci, možná bude i nosič. vidli nějakou stovku (o tu tu teď nejde). teoreticky, co tu tak čtu, by byla dobrá 29", jenže problém je v geometrii. mám rád krátká kola, jak zadní stavbu, tak horní rámovou. nějak by se to dalo poskládat, ale co jsem tak koukal, bylo by to o hubu. zadní stavba by se naohybala tak, aby mohl materiál trošku snadněji pohlcovat rázy. problém by byl s pláštěma, protože širší ráfek jak 19mm neseženu a na to nic širšího jak 2,25 schwalbe nenazuju, takže přes pláště moc pohodlí nenaženu…

    původně jsem myslel na vysokozdvihového softaila, ale ten by mi ještě trošku prodloužil zadní stavbu (neumím si to moc představit o kolik), krom toho je asi moc složitý na výrobu a stálo by mi to dost ukecávání, aby se to vůbec vyrobilo a pak by začali teprve testy, jestli to vůbec drží. navrh toho všeho by se museli možná použít několik jiných trubek, protože columbus nedělá moc dlouhé krom těch jejich 29er (nevím, jak je na tom reynolds).

    nebo se úplně z vysoka na 29" a jít do klasiky. tady by to byl určitě nějaký full (zdvih kolem 100 – 130, vidle to samé), jenže zas nevím systém zadní stavby, aby se to nekroutilo jak housenka. ideální by byl asi virtual, ale to je tak na to ho okopírovat z něčeho stávajícího, vymyslet to nezvládnu. další problém by byl pak ve výrobě, přece jen je virtual dost zatížený na přesnost a jak je něco o pár milimetrů jinak, tak to chodí poměrně dost jinak…

    nejraději bych tam viděl nějaký čtyřčep, jenže tam nevím jak zabránit kroucení. celkem by mi zajímalo, jak jsou proti tomu vymyšlený litespeedy. třeba merlin to řeší duralovou zadní stavbou, jestli moc nekecám… možná by šlo koupit hd osu na chris kinga, jestli by mi pásla na classica. ta by to asi trošku zpevnila…

    tak co navrhujete? něco z toho, nebo něco úplně jiného?

    Anketa: tak jaký rám?

    13x
    93%
    0x
    0%
    0x
    0%
    0 0
    • alinceb  

      Pokud chceš ocel, tak by byl fajn nějaký zajímavě naohýbaný 29"…něco na způsob starých 26" HT rámů Franty Mrázka…akorát ozvláštnit třeba horní rámovkou ze 2 tenkých trubek, které přejdou do zadní stavby nebo tak něco…;)

      0 0
      • Nimrod  

        tohle je bohumil, ne franta. a spíš bych to nechal naohybat něco na způsob spaceframu od jonese, jen s víc prohnutýma horníma trubkama zadní stavby a s něčím na způsob bb-boxu od moratky. tohle bych měl vymyšlené, jen nevím, jak moc to bude pohodlné…

        0 0
      • JSt  

        tadys trefil akorat prijmeni. frantisek to neni a ocel uz vubec ne ;-).

        0 0
        • alinceb  

          Moje chyba, nevěděl sem, že byli 2…:) Tenhle rám jezdil jednu dobu známý, když sem byl ještě někde na začátku puberty a vim, že se mi tenkrát líbil. Nevim, proč mám zafixovaného Frantu…:) To každopádně nemění nic na tom, že rám je pěkný. Mimo to sem nepsal, že je to ocel, ale že se mi líbí geometrie…:P

          0 0
          • alinceb  

            Už sem si pomocí Googlu rozšířil obzory…tak tu příště nebudu za blbce…:)

            0 0
          • Evilcleaner  

            no díky bohu minulý čas je taky trochu mimo. franta sice teď moc nevaří, protože staví barák (:-)), ale bohumil a bob to mrskají jedna báseň:-) jinak ten matroš je nezeslabovaný kalený hliník, při těch tvarech hmotností neosilní a tuhost je přinejlepším průměrná, ale jinak ty rámy jsou na dural hrozně pohodlné a řekl bych že je to nejlepší ht cruiser s naprosto ojedinělým vzhledem

            0 0
    • maajkee  

      Nějak mi ale nejde do hlavy, když chceš jezdit i vícedenní výlety třeba i s nosičem, proč vůbec uvažuješ o fullu? Já bych to viděl na to 29ht.

      0 0
      • Nimrod  

        protože chci pohodlí. když jedu na starém ht z hlíny a s 40mm zdvihu ve předu, tak mi drncání unavuje a prostě si nevychutnácám tu cestu tolik, jako když jsem jezdil na sjezďáku 170/200. to jsem hezky seděl, koukal po okolí a krásně jsem si to vychutnával… :-) chci nějaký kompromis mezi těmahle dvouma… aby to moc nedrncalo a trošku jelo.

        jinak nosič by se také dal udělat na zakázku, krom toho existuje takový pidi nosiš na celobrka, ale už nevím, kdo to dělá… nosič se řešit nemusí, to je až další etapa vývoje rámu :-)

        0 0
    • Nimrod  

      tak malé info. našel jsem ráfky wtb dual duty fr 29er, které mají 21mm vnitřní šířku. neví někdo, jestli mají svařovaný spoj? pak už by šel dát širší plášť, třeba schwalbe 2.4, nebo wtb 2.55…

      0 0
      • newbie  

        a co ztr flow? ty mají 22.6 mm…

        0 0
      • Vilém  

        A po Notubes jsi se nedival? Flow ma skoro 23mm vnitrkem a jeste prijatelnych 525g.

        A k tomu WTB. Kdyz kouknu na tuto fotku, tak bych rek, ze na 95% svarovany nebudou, pouze kolikovany.

        0 0
      • Nimrod  

        tak po dlouhém a urputném hledání jsem zjistil, že vařený spoj nemá, takže bych ho vzal jen ne moc rád… na druhou stranu kdyby to fakt byl pevňák, tak mi nic jiného nezbyde, aspoň dozadu…

        0 0
      • DaSnail  

        vnútornú šírku majú 22mm a váha je podstatne vyššia jak 595g ktorú uvádza na webe wtb europe aj jak 630g ktorú uvádza wtb usa…

        0 0
        • Nimrod  

          váhu nějak moc nehrotím, je to spíš malé a milé plus, když jde o pár desítek gramů :-)

          0 0
    • mr.antik  

      Ocelová kopie SC Blur by byla dost zajímavá, jenže taky brutálně složitá na návrh a realizaci a zbyteně těžká.

      Nebo kopie RB IQ :-)

      0 0
      • Nimrod  

        jednočep ne… i když ig jsem nejel

        santa by mohl být fajn s pozměněnou geo :-)

        0 0
      • alinceb  

        Nevidim důvod, proč dávat takové prachy za kvalitní ocel a ruční praci, aby měl pak kolo, jakých jezdí po stětě tisíce…to by byla stupidita…

        0 0
        • kubad  

          ale notak :)

          byla myšlena kopie systemu pružení, né kopie rámu, ta ruční ocel by vypadala úplně jinak než originál :-)

          0 0
          • alinceb  

            Z příspěvku to vyznělo jako kopie rámu…:) Neříkám, že ty rámy nejsou hezké nebo funkční. Když už kopii, tak něčeho vyjímečnějšího…;)

            0 0
        • mr.antik  

          kopie samozřejmě konstrukce rámu. Vymejšlet něco znovu – to je docela drahej koníček. Btw to vlnění a hydroforming by asi moc zkopírovat nešlo.

          Tato stavba mě napadla hlavně z toho důvodu, že je z realivně rovnejch trubek bez nějakým složitých řešní – to asi bude největší argument

          0 0
    • Nimrod  

      tak s tou pevnou osou se to má tak, že ji chris dělá i na classica, ale moc se mi do ní nechce. je hnusná a stojí 135 dolarů… raději bych tam viděl tune rychloupínák, který se mi válí v šuplíku. nicméně by to bylo asi jediné řešení kdyžtak s čtyřčepem…

      0 0
    • Nimrod  

      ještě jedna myšlenka. proč ne 26" ht? odpadlo by mi dost problémů s geometrií a ráfky. nesnížilo by se ale trošku pohodlí? podle toho co tu čtu, nikdy jsem na 29" nejel..

      0 0
    • kali222  

      vymejslis jako vzdycky hrozny koniny. za kazdou cenu tu ocel…(nevtipkuj o titanu :P). ty vidis v duralovym ramu zlo, ale v podstate zbytecny. chces vec na „dlouho“, ale ani to celopero mrazek nebylo vecny, protoze si ho prodal :PPP a to je normalni a dopadne to tady zrovna tak casem. takze si zbytecne strpcujes zivot, ale komu neni rady…:P musel jsem ti to trosku posunout vejs :P

      0 0
      • Nimrod  

        dural je humus, kamaráde, humus. zapamatuj si to :-)

        měl jsem ruckuse, křup

        měl jsem zoo! pitbull, zadní stavba do vrtule

        u gt to není div, ale ten pitbull byl už hodně pevný rám. prostě hlína mi nemá ráda a já ji to nemám za zlé. mrcha je hnusná, tlustá, tuhá, nevařitelná a stárne moc rychle (budeš se divit, ale mám ještě furt 7 let starého authora a když mi před pár měsíci křuply řídítka, tak jsem fakt nebyl moc nadšený)

        ale vím, jak to myslíš, neboj :-) nicméně bych stejně nenašel rám z normální produkce, který by mi po všech stránkách vyhovoval, i kdybych překousl ten dural…

        0 0
    • t29  

      http://www.trekbikes.com/…ails/sawyer/

      koupit možná, jako inspirace určitě

      0 0
      • Nimrod  

        koupit ne a inspiraci beru spíš jinde… jones, black sheep, stoic, funk a tak :-) inspiraci už asi nepotřebuju, to jedině něco revolučního, kdybys našel. ale děkuju :-)

        0 0
    • nox159  

      podle me je totalni blbost varit treba fulla na zakazku… – ale to je tvuj boj :)

      pak sem hod konecnou fotku, konecnou vahu a konecnou cenu – bude to vic nez zajimave ;-)

      0 0
      • Nimrod  

        můžeš rozvést, proč by to měla být blbost?

        ono to tak hned nebude… triala jsem stavěl dohromady bez asi měsíce dva roky, tohle bude nejspíš podobné :-) krom toho já na tu váhu moc zatížený fakt nejsem… on bude třeba i problém jen s pitomou vidlicí, protože chci mít čepy na véčka a rád bych i pružinu. což z dnešní produkce je jen skoro 2 1/2 kilová tora… takže si vlastně ani nemyslím, že bych to nakonec vážil, to možná jen ten rám bych zvážil. ono ani nemám na čem to zvážit, jen na osobní váze. mám akorát maličkou váhu do 200 gramů a stařičkou do 3 kil, která měří tak na 100 gramů přesně, kdoví jestli :-)

        cenu ještě vyhoní nahoru spojky. určitě bych rád u hlavy, kde dál se uvidí až podle konstrukce rámu. ono pokud to bude nakonec ten pevňák, tak tam se ještě dost vyřádim na designu, moc rovných trubek tam nebude (pokud si budu moct dovolit tolik ohýbat)

        0 0
        • nox159  

          podle me zbytecne komplikace, zbytecna ztrata casu, zbytecne plytvani penezi.

          pokud by slo teda o HT tak by se to jeste dalo ale kopitovat system z nejakeho seriove vyrabeneho fula je podle me totalni kravina…

          jediny prinos muze byt originalita nic vic tam nevidim.

          s geometrijí spektra vyrobcu si podle me neni problem vybrat

          ale mas k tomu sve dovody a ja jen pisu svuj nazor

          treba ale nechapu proc tam chces spat vcka,do vidlice pruzinu…

          0 0
          • Nimrod  

            věř, že pořádně bych si nevybral nic, co by mi úplně sedlo. já mám rád hodně krátké rámy, horní rámovou 575 – 580mm, zadní stavbu 420 pro ht, ne o moc víc pro fulla, střed v ose kol (jakože bb drop 0) pro 26" a tak. tohle dneska pořádně nikdo nedělá. pak se k tomu přidají blboviny, co tam chci, jako třeba ty čepy na véčka, spojky a tak. krom toho dural bych přežil jen na vahadlech, jinde fakt ne. myslím trošku jinak, mám rád jiné věci, než ty, proto chci to, co chci. stavím hlavně srdcem…

            0 0
      • kubad  

        proč blbost?

        0 0
    • Nimrod  

      jedna věc. přečetl jsem několik diskuzích o 29", ale jednu věc jsem se nedozvěděl. furt se píše, že lépe překonává překážky a je pohodlnější. trošku bych to chtěl definovat. že lépe překonává překážky je jasné, ale to pohodlí nevím, kde se přesně bere. jestli v tomhle, že to ztatí menší rychlost, když najedu na kořen, než kdybych na něj najel s 26"? že nemusím tudíž před každou malou překážkou pomáhat tomu tělem? jestli jen tohle, tak pro mě nemá asi už žádnou výhodu, tak se ptám… :-) čistě teoreticky, když sjedu z obrubníku, tak to se mnou hodí úplně stejně. když najedu na kořen v sedě, tak také, jen se tolik nezbrzdí kolo a možná to bude ve výsledku se zdát pohodlnější. je to tak? nebo ještě něco, kde by se vyčarovalo pohodlí?

      0 0
      • kubad  

        diky většímu obvodu kola se to chová prostě jinak na překážkách, rozdíl tam je, mezi 26" a 29" ale nějak moc bych to nepřeceňoval. doporučuju nějakou slušnou ocelovou 29" vyzkoušet to ti asi řekne víc než kecy na BF

        0 0
        • Nimrod  

          bohůžel nemám zatím kde. tady u nás jezdí jen jedna a toho dotyčného neznám. krom toho by to chtělo spíš dva oceláky, jeden 26" a druhý 29", jinak se bojím, že to nepovede k ničemu. navrh ještě přibude úplně jiná geometrie, posez a samozřejmě samotný rám, každý bude brát nerovnosti jinak. proto bych to rád věděl spíš teoreticky, protože prakticky si neumím dost představit, jak bych to objektivně zhodnotil

          0 0
      • Carloss  

        myslím, že ocel přinese mnohem víc pohodlí, než velký kola..

        jinak s tou velikostí kol- představ si to v extrému.. malinký kolo a velký- co s tebou hodí na překážce víc?

        0 0
        • Nimrod  

          právě že ale musí přejet stejně velkou překážku a ta velikost překážky se nemá kde ztatit, pokud nebudeme brát v úvahu plášť. akorát lépe ji přejede, ale já v sedle poposkočím vertikálně stejně, ne?

          0 0
          • Carloss  

            menší ztráta energie při větším kole= menší rána v horizontálním směru + když vezmeš v úvahu celopevňák tak i menší nadskočení kola.. stejně za mě 26 + široký gumy..

            0 0
            • Nimrod  

              také to spíš vidím tak. 29" by mi přineslo zbytečné komplikace s geometrií, ráfkama a možná i pláštěma. a můžu pak vyzkoušet i druhá kola s alfinem a širšíma ráfkama na zimu :-)

              0 0
              • Carloss  

                taky jsem o 29 uvažoval.. ale když jedu už totálně prošitej a musím to ještě někde ve výjezdu bo sjezdu zvedat, tak si vzpomenu na to jak bych zvedal 29ku…

                0 0
              • DaSnail  

                jaké komplikace? ráfkov aj plášťov je plná prdel a rám si necháš uvariť jaký chceš, ne?

                každopádne je to zaujímavá téma a som zvedavý jak to dopadne. 8o)

                0 0
                • Nimrod  

                  jenže já chci véčka. na ně není nic širšího, jak to wtb, aspoň o něm nevím. a to jak ráfek, tak plášť. na 26" je těch možností víc a asi by se dala sehnat i nějaká gazza 26×3 z ebaye na vyzkoušení do sněhu, kdybych se nudil :-) další věc je vidlice, můžu tam s klidem nacpat starou marunu, nebo starou vanilu 125…

                  s tou geometrií jsem psal už víš, mám rád krátká kola, abych si mohl trošku s nima hrát (přece jen jezdím lecos, od sjedzu po trial :-)), a tady bych si nemohl dovolit moc krátkou zadní stavbu… krom toho hodně krátká 29" vypadá trošku komicky :-)

                  0 0
                  • DaSnail  

                    keď na tom chceš jazdiť niekolkodňové pohodové xc výlety, street, trial a zjazd, tak to bude určite zaujímavý stroj. 8o)

                    ráfik širší jak 22mm a plášť širší jak 6cm (wtb vw2.55) sa moc nevozí ani v 26"

                    s tou krátkou stavbou a blbnutím máš pravdu, na to je 26ka lepšia.

                    každopádne doporučujem nejakú 29ku aspoň vyskúšať. ;o)

                    0 0
                    • Nimrod  

                      :-)

                      s tou šířkou je to jasné, ale třeba schwalbe 2.25 tubeless na mavicu 819 by mohl mít kousíček pod těch 6cm a bude to asi akorát na většinu věcí…

                      jinak teda vyzkouším než začnu stavět, ale podle teorie mi fakt nic moc nepřinese

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Bohužel, doba větších šířek pro UST verze Schwalbe je pro 2010 modely už zcela pryč (u 2009 jak který plášť a jak který kus, u 2008 RR to třeba byla jistota, že bude hodně široký).

                        Třeba moje NN 2,4 UST na 21mm ráfku (SXko a Red Zone XLR), tak ani ty nemají celých 60mm (mají 58–59mm).

                        0 0
                        • Nimrod  

                          tak to by mohly vyřešit 2.4 ust. pokud zmenšili šířky, tak by se to mělo vejít do 19mm ráfku :-)

                          0 0
          • DaSnail  

            vertikálne stejně, ale horizontálne ne. 8o)

            0 0
            • Nimrod  

              tak nějak jsem to chtěl vědět :-) takže 29" nemá pro mě smysl

              další věc, co zavrhnu, je soft. trošku se bojím únavy materiálu, ale také si s kolem rád hraju. když se nudím, vyskakuju si schody, dávám příšlapy a podobné zhovadilosti a to nevím, jak by soft snášel. ale mrzí mi to, pro něj mám slabost. možná, až budu starší a trošku se sklidním…

              0 0
              • Carloss  

                já bych si to tak taky dobudoucna představoval- 26 cr-mo full s XC geometrií ale aby snesl i prasení 100kg člověka..:)

                0 0
                • Nimrod  

                  asi tak nějak by to bylo ideální :-) jen full má u oceli ty nevýhody, že se bude dost kroutit, pokud to bude mít víc čepů, než jeden (i moje staré celobrko se maličko vlnilo v extrémnější situaci a to vážím celých 67 kilo. ale byl tam rychloupínák), a také to, že kdybych se rozhodl jet někam dál na výlet třeba na dva tři týdny a něco se posralo, tak jsem úplně krásně v háji…

                  ale už je to jen full versus ht s macatýma pláštěma :-)

                  0 0
                  • Carloss  

                    to bude asi taky pravda.. tak asi pokud jednočep nepřichází v úvahu tak bych bral HT s aspoň 120– 140mm vidlou aby se dala trochu vyladit progresivita i na prasení..

                    0 0
                    • Nimrod  

                      jj, viděl bych to na starou z1 až 3 s poladěným tlumením na ssvf a 130mm zdvihu, nebo tu vanillu se 125 a kdyžtak ji dát k milanovi. možná raději tu vanillu, je novější a ty staré maruny křupaly přes vnitřní nohy. i já jsem 2× vnitřní nohu na ní zlomil… a nebo nechat poladit u milana tu toru. co píše na stránkách, umí ji upravit až na odtrh 3kg, což by bylo úža. a dala by se možná potunit vrchním monoblokem z pika a hned by byla u dvou kilo, jak má maruna i fox. ale vidlu zatím neřeším

                      0 0
                  • DaSnail  

                    možno by nebol zlý kríženec mrázek/mrázek. keby franta zvaril z ocele niečo jak bohumilove hátečko

                    macaté plášte sú samozrejmosť, o tom sa ani nedebatuje 8o)

                    0 0
                    • Nimrod  

                      pokud to bude ht, tak bych se trošku opičil po tomhle zakázkovém black sheepu. když se koukneš, jak jsou ohlé trubky na zadní stavbě nahoře, tak si myslím, že materiál by víc pracoval, jak na bohumilovo ht, nebo jakýmkoli klasickým cruiserovi. hodně podobný je tomu jones spaceframe, ale ten se mi zdá, že nemá to ohnutí tak veliké. a ještě bych tomu rád přidal něco na styl bb-boxu od moratky. nic víc už asi nevymyslím, aby rám samotný něco pohlcoval. pak by to bylo už jen na plášti a sedlovce. takže by to možná mohlo stačit a nemusel bych jít zrovna do fullu…

                      ještě přidám fotku stoicu, ten je také zajímavý

                      0 0
                      • Vilém  

                        Nevim jestli znas toto, tam bys moh taky nalezt nejakou inspiraci.

                        0 0
                      • JSt  

                        tohle jsou zcela spravne jednokvalty. ram takovyho razeni se mne na geared bike nehodi.

                        vykaslal bych se na nejaky opicky (tim myslim zprohybany trubky, mufny) a nechal uvarit obyc ocelace s vlastni geo. vsecky kudrlinky imho budou mit na funkcnost prinos nulovy az zaporny a na hmotnost pozitivni v negativnim smyslu :-)). akorat by byl ram designove vyraznejsi.

                        kor kdyz uvazujes, ze to postavis na nejakych extra balonech, ktery ramu ani nedaji prostor neco pobrat…

                        0 0
                        • Nimrod  

                          já se domnívám, že rám má vždycky možnost něco pobrat :-) myslím si, že když bude takováhle zadní stavba, tak logicky se bude mít kam uhnout snás, než kdyby byla rovná trubka. krom toho mi se ty kudrlinky líbí a když už mám tu možnost, tak proč se tomu vyhýbat?

                          váhu neřeším, to pro mě není moc zajímavá jednotka, pokud to je v rámci jistých mezí

                          no a co se týče převodů a kol, které se na to hodí, to je čistě subjektivní věc :-)

                          0 0
                          • JSt  

                            muzu ti porovnat hlinik a ocel s rovnyma zadnima savlema a titan s savlama prohlyma do „s“. rozdily citis jen s nabusenyma gumama. kdyz ty ramy posadis na nejaky podfoukly papuce, rozdily se naprosto smazou.

                            zbytek je samo subjektivni a nikomu nic necpu ;-).

                            0 0
                            • Nimrod  

                              já porovnával hliník a ocel (přesněji gt ruckus a frantu, oba mám v profilu a oba byly na stejných komponentech) a rozdíl byl jasně znát. nicméně mi furt přijde škoda dávat rovné trubky, když se mi víc líbí ohnuté :-) a když by ještě trošku pracovaly, tak to bude jedině plus :-)

                              asi vím, co se mi snažíš říct, ale v tomhle jsem tvrdohlavý

                              0 0
                              • JSt  

                                btw. kde bys to nechaval delat?

                                0 0
                                • Nimrod  

                                  přes easy ridera…

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    dik. ja mam slabost pro takovyto krucance tak kdyby mne nekdy ruplo v bedne… :-))

                                    0 0
                                    • Nimrod  

                                      trošku jsem se ho ptal, co by zvládl a na kroucení trubek mi vysloveně nekývnul, ale myslím si, že by se dal ukecat :-) ale hlavně umí sehnat i slušné trubky, není problém letovat a spojky jsou většinou realizovatelné

                                      0 0
                                      • JSt  

                                        sehnat trubky a mufny neni zasadni problem. za hranicama se to prodava jak v samosce ;-).

                                        0 0
                                        • Nimrod  

                                          jenže to je na mě trošku moc složité, to raději přenechám jemu :-)

                                          0 0
                      • Carloss  

                        ten první je nádhernej

                        0 0
    • Nimrod  

      nemá někdo nějaký nápad jak zvládnout to celobrko? přece jen mám rád pohodlí. když už nemám síly, domov je daleko, je bouřka a je mi zima, tak jsem moc moc rád, když mi ještě ke všemu nekope každý kořen do ******. hrozně se mi vždycky líbil litespeed sewanee a přece ten se nějak moc kroutit nebude, ne? vím, že má trošku asymetrickou zadní stavbu. davidovo moots ji měl také asymetrickou. k čemu to? pomáhá to tuhosti zadní stavby? pokud jde u celobrka o nějakou závadu, toho se moc nebojím. za tu dobu, co jsem měl sjezďáka, jsem nikdy neměl ani vakl…

      virtual furt nevím, dost se bojím, jak by to nakonec dopadlo..

      ještě tu je ta možnost udělat přední rámový trojúhelník z oceli a zadek nechat na bohumilovi mrázkovi, jestli by do toho šel… ale do toho se mi také nechce

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Nimrod  

      tak po dlouhém přemýšlení jsem se skoro rozhodl pro jednočep :-)

      myšlenkové pochody:

      chci pohodlí – tam je to jasné :-)

      chci spolehlivost – za těch pár let, co jsem měl sjezďáka, jsem nikdy neměl jediný problém

      rád bych, aby to chodilo pod brzdou – když jsem byl skoro rozhodutý pro ht, tak s jednočepem to horší nebude :-)

      houpání versus podhuštěný široký plášť – tak tady je lepší snad i to houpání, které se projeví jen když šlapu, krom toho nějaká ochcávka typu propedal

      když ochcávka typu propedal, tak tlumič pod horní rámovou… to bude vypadat hnusně… a i to nemusí být pravda :-)

      jestli má někdo něco proti mým myšlenkovým pochodům, sem s tím :-)

      0 0
      • Nimrod  

        nikdo nemá nic proti? to rád slyším :-)

        0 0
        • nissarati  

          mě se ten full od wiesmannu líbí, hezký nenápadný design, akorát to vyrobit u nás

          0 0
          • Al Stra  

            takže franta

            0 0
            • Nimrod  

              uvidím, jak se k tomu postaví easy rider… jinak franta je až druhá možnost, protože tam chci pár blbovin, s kterými nechci frantu zbytečně obtěžovat, když si jiní o to skoro sami říkají :-)

              0 0
      • Kubiczech  

        Moc pěkné kolo. Ale po těch kreacích, co tu proběhly, mi přijde takové obyčejné. Což je ale v tomto případě dobře. (:

        Nemá tu někdo něco podobného? Vpředu s větším zdvihem…

        0 0
        • Nimrod  

          já bych furt rád tomu trošku ohnul trubky :-) bohůžel to vypadá zatím tak, že to bude mít na starosti franta a to znamená, že se budu nejspíš muset vzdát lepších trubek, ohnutí a letování… ale zas bych měl záruku, že mi to přežije :-)

          nikdo to tu s vyšší zdvihem mít asi nebude, protože díky vysoko umístěnému tlumiči se dostáváš na dost zajímavé poměry zdvih zadní stvby/tlumiče, takže to by pak chtělo ultradlouhý tlumič. foes dělá tlumiče vysoko a vychází mu to na jeho známých 2:1…

          já jsem si kreslil a vychází mi to na cirka 100–110/63.5, takže tak… ale stačí dát tlumič trošku níž a hned je to lepší :-) trošku závisí i na úhlu tlumiče a tak

          0 0
      • DaSnail  

        rám vyzerá dobre, ten elox je na vkuse každého súdruha, za mňa ne.

        rovné trubky sú fajn, ja by som nič neohýbal. keď, tak na htčku.

        0 0
        • Nimrod  

          o elox nejde :-)

          já bych rád jemně ohlé trubky, ale asi to nevyjde… uvidí se

          0 0
      • kali222  

        ram vypada desne,ale to je jedno. spis me zarazi, ze pises o propedalu… zrovna ty. :)

        0 0
        • Nimrod  

          ještě jsem na kole nikdy neměl žádné zamykání ani jiné škrtící blboviny, tak proč to nezkusit? :-)

          0 0
          • kali222  

            ?????????? kdo jsi a proc jsi ukradl neci nick?

            narazim na to zastavni sametovych starych, nenarusenych pruzicich systemu, ktere jsi tak drzel. ted tohhle. jeste ti dojde casem, ze na 5 let jezdeni neni vubec potreba stavet kola na „zbytek zivota“ z oceli a bude to ok :) stanes se konecne uzivatelem, ne inzenyrem pripravujicim se na vyhynuti produkce kol :)))

            0 0
            • Nimrod  

              :-D já neříkám, že se mi bude líbit furt něco škrtit a furt na něco sahat :-) ale zkusit to můžu, ne? :-)

              0 0
              • kali222  

                no jasne ze jo!! naopak!! :) jako by jsi nevedel, jak to zrovna ja myslim :P

                0 0
                • Nimrod  

                  vím, jak to myslíš, ale mám své požadavky, které jsou z valné části subjektivní a vůbec nemusí být založené na racionalitě. ono je to tak u mě se vším… chtěl jsem starého monstera, tak jsem si ho koupil. chtěl jsem čtyřpístky xt 755, tak jsem si je koupil, a i přes jisté menší odrazování jsem byl za ně rád, protože se mi prostě líbí :-) že tu věc pak prodám je už jiná… ale většinou k tomu dospěju již racionálněji a ne vždy je to tak brzy, jako zrovna u výše zmíněných komponentech. také se snažím vybírat komponenty takové, aby mi nelákali moc jiné, takže postupem času dochází víc na můj požadavek nesmrtelnosti :-)

                  0 0
    • black.horse  

      …začínáš být větší cvok než Mlok :-D

      0 0
      • Nimrod  

        já bych řekl, že je to naprosto zásadní otázka, kolik zdvihu a jakým způsobem ho zprostředkovat k mé největší spokojenosti :-)

        0 0
    • Nimrod  

      tak to trošku oživíme :-)rám mám asi vymyšlený, teď vidlice (už na to došlo, kali :-))

      pružina, 130 zdvih, čepy na véčka, klasika 9mm osa, hs expanze vítána

      sice jsem milovník starých marun s 30 nohama, ale jelikož jim co do pevnosti neveřím (2× vnitřní noha křup), koukám po nečem novým či aspoň novějším. z dnešní produkce mi napadá jen tora/recon. když jsem se milana neustále ptal na hs expanzi do recona, tak ho to asi přestalo bavit mi psát a tak se tedy asi budu muset bez ní obejít…

      recon s pružinou a na 130 se dá sehnat asi jen starší 351, jenže ten má už zas motion control, což je takový zbytečný kurvítko pro mě (toho bych vzal asi jen v případě, že by milan dokázal pouze na něj naroubovat hs expanzi z dílů reby. jelikož ale milan neodpovídá…), raději bych turnkey.

      tora by tu byla, trail 302. tam je plus i u-turn, jenže těch 2400 gramů je snad i na mě moc… fajn by bylo, kdyby šel vyměnit horní monoblok a dát třeba z recona. bylo by to lehčí a hezčí, ale to zas vymýšlím spíš blbiny :-)

      no a dál nevím. napadá někoho něco jiného? nových marun se bojím, ale třeba zbytečně… pak tu je ještě recon silver tk, u kterého píšou zdvih 80/100/120 (předpokládám, že zdvih se mění vevnitř přehozením spacerů), jenže jako tlumení má napsáno rebound. netuší někdo, co to je zač? jinak vypadá k světu a dokonce by byl i ve stříbrné :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.