Výměna 100mm vidlice za 120mm?

34 nepřečtených
  • Mtbmatej

    Čau, zajímalo by mě jestli můžu na svém hardtailu (giant talon 1 ge 2018)vymenit vidlici se 100mm zdvihem za 120mm.

    Jestli to jde tak jaké to bude mít nalásledky např: zhoršená stabilita atd.

    0 0
    • Edwin  

      Já to teď udělal na anthemu a kolu (jízdním vlastnostem) to jen prospělo. Negativum jsem zatím žádné nenašel.

      Obecně budeš víc namáhat hlavovou a sedlovou trubku a je otázka, jak dlouho to vydrží.

      Zkus možná pročíst nějaká zahraniční fóra, jestli to někdo řešil. Já u anthema zjistil, že to tak udělala půlka Ameriky :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • FOSA  

      Zdravím, chtěl bych se přiživit na tématu…

      Ne každou vidlici lze přenastavit, říkám to správně? Jak poznám, že ta moje nastavitelná je? RockShox má často na jedné noze nálepku…Nebo lze třeba upravit opravdu všechno?

      Chtěl bych na HT zvednout vidli ze 100 na 120, už s tím jezdím jen terén. Výhod a nevýhod jsem si vědom, jde mi spíš o pokus, abych se mohl pohrát s kolem :-))

      Díky.

      0 0
      • kubad  
        • často stačí napsat co je to za vidlici a už ti někdo řekne co jde
        • pak je varianta podle ID vidlice si na stránkách RS zjistit co s ní jde udělat
        0 0
        • FOSA  

          To je právě to… :-D

          „RockShox Judy 29, Solo Air, 51mm offset, 15×110mm thru-axle“ tohle vyčtu ze specifikace kola, vidle je aktuálně na Valašsku a já v Brně, takže o jaký konkrétní typ Judy se jedná netuším.

          Je to ze Specialized Chisel Comp 2018 v profilu…zkou­šel jsem ješte mrknout na jejich web na manuály, zatím marně.

          0 0
          • kubad  

            většina Judy jde na 120mm

            ale je i verze která nejde, takže bez čísla z vidle se nehnem

            0 0
            • FOSA  

              Zjistím o víkendu a trošku se tomu pověnuji. Už jsem ale našel manuál a pokud kolo 2018 osadili Judy z roku 2018 tak by to nejspíš mohlo jít.

              Díky za reakci.

              0 0
          • jonti  

            Jestli má Chisel podobnou geometrii jako Epic HT, tak měnit zdvih na 120mm není dobrý nápad. Jsem to zkoušel na Epicu, ten má už se 100 mm vidlicí docela vysoký střed, jeho dalším zvýšením se na tom jezdilo velmi špatně, bylo to extra nestabilní.

            0 0
    • MI.KU  

      Docela by mne to taky zajímalo – výměna ze 100 na 120 konkrétně na Epic HT 2020 – takže jiná geo od starších modelů.

      Zatím se do toho pouštět nechci ale pokud by to šlo…

      Aktuálně je tam Reba 2020 ta by měla jít přestavět na 120.

      Eventuelně by bylo ve hře osazení Sida s 35mm nohami na 120mm

      Jinak mám Rebu nastavenou na SAG 30% a zvýšenou progresivitu tokeny – takže vlastně po nasednutí na kolo jsem někde na 70mm potencionalniho zdvihu a jelikož dost lidi používá SAG jen 15% tak si myslím že pokud bych i na 120mm zdvihu nastavil SAG 30% byl bych vlastně na 85mm dalšího zdvihu tedy vlastně stejně jako bych u 100 vidlice použil SAG jen 15%.

      Získal bych trochu delší zdvih a předek (nebo celý rám) by se mi zvednul vlastně na hodnoty se kterými výrobce stejně počítal.

      Je to správná úvaha nebo je nějaký zásadní problém, který mi uniká?

      0 0
      • MI.KU  

        Ještě uvedu že rám mám ve velikosti XL což by taky mohl být podstatný údaj.

        0 0
      • novas752  

        Reba předělat jde. Ale nechápu proč. K čemu je 120mm zdvih na lehkym xc hardtailu?

        Sag v sedě 30% je nesmyslně velký, asi se snažíš donutit to aby to bylo co nejcitlivější a nejaktivnější na začátku zdvihu. Sid 35 by asi mohl být řešení.

        0 0
        • MI.KU  

          Přesně jak píšeš jde mi o to tu Rebu nastavit na co největší ,,žehličku” – proto velký SAG a tokeny.

          Od té 120 si neslibuji vyšší zdvihy pro nějaké traily, ale spíše ono dorovnání zdvihu o který se připravuji velkým sagem.

          V podstatě bych se na 120 mm s 30% sagem pohyboval na stejném zdvihu a měl stejnou geometrii jako na 100 mm s 15% sagem.

          Ano Sid 35 by bylo řešení nicméně za 25000,– ta přestavba by vyšla na 800,– tak si říkám, že je to dost rozdíl a třeba bych byl na nějaký čas spokojen.

          V podstatě by mi tím šlo hlavně o to dorovnání zdvihu a nějaké srovnání geometrie se kterou výrobce počítal. Předpokládám, že úhly na hlavovku jsou v nezatíženém stavu vypočítané.

          Vadilo by to tedy něčemu? V podstatě co jsem zjišťoval tak by nemělo ne? Získám vlastně v reálu po nasednutí na kolo zdvih 85mm místo současných 70mm a řídítka budu mít ve ,,správnější” poloze spolu se středem.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • MI.KU  

      Tak mi právě přišel mail z USA že můj Epic umožňuje použití 120 mm vidlice a nebude to mít vliv na záruku.

      Tak teď mě jen sere, že nenapsal o den dřív jelikož jsem zrovna dnes dělal servis :D

      Takže si koupím potŕebnou tyčku a při příštím servisu jdu do toho.

      Pokud mi to bude vyhovovat tak snad jednou přejdu na toho Sida 35 ve 120.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.