Vnitřní vedení lanek a bowdenů

77 nepřečtených
  • analytic

    Ahoj, nevíte někdo jak je provedeno vnitřní vedení lanek/bowdenů u Canyon NerveAl 8.9 (29'') ?

    Je to tak, že bowden končí na hranici rámu a vnitřkem je pak vedeno holé lanko, které zase přejde do bowdenu,

    nebo je vnitřkem rámu veden kompletně bowden s lankem (tedy bowden a lanko mají přibližně stejnou délku) ?

    0 0
    • bathed  

      Zajímavá otázka! … Vůbec by mně nenapadlo, jak by se dalo vnitřkem rámu vést holé lanko, když do rámu leze vedení „zboku“. Asi by tam vevnitř musela být nějaká kluzná ploška, která „odstrkuje“ lanko dál od stěny trubky… každopádně si počkám, co odpoví ti, co ví :-)

      0 0
    • Goob  

      Mám Nerve Al+ a na něm bowdeny končí ve vstupech do rámu, dál vede jen lanko.

      0 0
    • allrose  

      ty vole no jo,to mě ani ve snu nenapadlo,i když­..na co by byly ty trubičky ke kolu že? na starým jsem vše předělal na celobovdeny aby byl klid a byl

      0 0
    • 01carbon  

      Potřebuji vyměnit řadící lanko a bowden. Neb je bowden veden uvnitř rámu a koncovka v hazce je pro průměr 4mm nechce se mi to moc znásilňovat na 5mm. PowerdCordz se dělá jen 5mm, našel jsem

      http://www.cykloprofi.cz/…y-999-detail

      má s tím někdo nějakou zkušenost? Nebo neexperimentovat a vrazit tam např. Jagwire?

      Na řadícím lanku ke smyku je koncovka s brčkem – ale koncovka průměr 4mm – našel jsem pouze 5mm – dělají se? – špatně hledám?

      0 0
    • dizotaple  

      nevim jak je to u Canyonu ale ja mam karbonovy Sup a lanka vedena vnitřkem, sice sem to ještě neměnil ale kamoš od ktereho sem to v cyklu kupoval mi řikal že bowden konči na ramu a vně ramu je bužirka ve ktere se vede lanko, pod středem mi lanka vyusti tak to jde dobře vidět. jinač to asi musiš vyzkoušet :-)

      0 0
    • Breakpain  

      Měnil jste si někdo už bovdeny na GIANT TCX v AL verzi, 2015/4?

      Jde mi o výměnu lanka přehazovažky – bovden vede rámem a mám pocit, že asi komplet celý … – tím pádem by neměl být problém, když vytáhnu lanko tam nasoukat nové – nebo to nejde jako „po másle“ a neprojede to bovdenem hladce?

      0 0
      • DaD  

        Jestli máš to samé co jí v profilu, tak tam je to tak, že spodní rámovou trubkou je to vcelku a v zadní stavbě je to dělené a uvnitř je jen lanko.

        edit: Kua, mrtvola dotaz. Tak nic no :)

        0 0
    • wego1991  

      Mám přesně tento model canyonu, ale jak je to řešeno netuším :)

      Edit – vidím, že to je dinosaurus

      0 0
    • Revolt06  

      Zdravim nevi někdo jak je vedeno lanko v ramu u kola trek procaliber.

      0 0
    • elbeNJ  

      Využiji toto téma.

      Mám nějakou vizi, ale rád se zeptám ještě tady.

      Jak nejefektivněji vyměni brzdovou hadici vedenou rámem? Zrovna včera jsem měnil řazení, ale tam je to jednodušší díky rozdělení na dvě části, ale u brzdové hadice si asi nijak nepomůžu.

      Jediné řešení je ji prostě vyndat a novou se nějak trefit směrem od hlávka ke středu co? :)))

      Díky za každou zkušenost.

      0 0
      • RADY  

        Nejlepší je na starou hadici navázat novou a vytahováním staré vtáhnout novou. Když se to takto nepodaří tak se mi osvědčilo na hadici (bowden) navázat na konec nit nebo provazek, strčit do rámu a vysavačem provázek nasát do požadovaného otvoru. Šlo to překvapivě snadno a rychle. Fígl s magnetem se mi neosvědčil.

        0 0
      • novas752  

        Pokud nemáš bazmek na spojení hadic přímo dělanej, vezmeš malej delší vrut, aspoň cenťák zašroubuješ do jedný hadice, ufikneš hlavičku, našroubuješ na to druhou hadici a protáhneš rámem. Poškozenou část hadiček ustřihneš

        0 0
    • MatS  

      Do konce stare hadice nasroubuj vrut, kteremu ucvaknes hlavu. Na druhou stranu sroubu nasroubuj novou hadici. Jak budes starou hadici tahat ven, tak tam novou navliknes. Toto jsem nevymysle, ale kdysi nasel zde na foru.

      0 0
    • elbeNJ  

      Díky borci.

      Ještě jeden dotaz. Budu instalovat brzdy XT, které mají spojení u třmene úplně jiné než u páky, takže asi není nejlepší nápad hadici v tom místě sundávat, když mám náhradní olivu a šroub, která je u páky, takže by mě zajímalo jestli jste někdo provlíkali novou hadici zapojenou do třmene, tedy směrem nahoru vnitřkem rámu a poté zapojit do páky a odvzdušnit?

      0 0
      • novas752  

        Samozřejmě že to odpojíš u páky. Banjo (to napojení do třmenu) je na hadici nalisované a nerozebiratelné. Když ty hadice spojíš vrutem, je úplně jedno odkud to prostrkáváš. A pokud bys brzdu s banjem měnil za jinou s banjem, tudíž obojí vytahovat směrem dolu, dá se to udělat opět pomocí vrutu akorát to uděláš 2× a místo jedné z hadic si do rámu navlíkneš vodnící provázek.

        0 0
    • Cavendish  

      Nebudu zakládat nové a optám se taky. Koupil jsem rám Cube Agree GTC Pro. Rám má lanka vedená vnitřkem. Ale táhnou se tudy jen lanka? Rámem jsou protažené velmi malé průhledné trubičky. Předpokládám, že jsou to vodící trubičky pro první zavedení lanek., které se potom vytáhnou. Jen se chci ujistit, že si to myslím správně :)

      0 0
      • pekl024  

        U mtb Cube je to jak říkáš.

        0 0
        • Cavendish  

          Tak to asi bude i u silnice. Trochu jsem si to myslel, ale chtěl jsme se zeptat, než něco pokazím.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Revolt06  

      Zdavim. Neví někdo jak jsou vedena vnitřní lanka u kola trek procaliber. Chystám se na výměnu a nerad by něco zmršil.

      0 0
      • Pentaroth  

        Dovnitr a ven:-)

        0 0
      • bagr84  

        Vytahnu jen bowden, lanko necham, na nej natahnu novej bowden, pak vymenim lanko. Nemusis blbnout s vrutama.

        0 0
        • tomxxx  

          Zkoušel si to u toho konkrétního rámu? jak píše dad, tohle je dobrej způsob, ale občas to fakt nejde trefit, když to maj zkurveně udělaný.

          0 0
      • DaD  

        Nemáš SL verzi a tak ti dozadu vede jen jeden bovden od šaltru. Ten je vcelku, stejně jako od přesmyku. Není tam žádná trubička. Pokud vyndáš zadní od šaltru, tak ho tam dostat zpět, bez vyndání osy středu, je téměř nadlidský úkol.

        0 0
        • tomxxx  

          takže ke starému bowdenu připojit novej (má někdo nějakej fígl) a za současného vytahování starého se zatáhne bowden novej.

          Vysunout celej bowden, nechat staré lanko a na něj nasouvat novej bowden bude pakárna.

          0 0
          • novas752  

            Vrut. Našroubuješ do starýho, ufikneš hlavičku, našroubuješ na novej a po protažení ufikneš ten poškozenej kousek novýho.

            0 0
            • DaD  

              Jj. Tohle je nejjednodušší způsob a funguje parádně.

              0 0
        • Revolt06  

          Lanko od šaltru je je vyvedeno z rámu jeste před osou středu.

          0 0
          • Revolt06  

            Takto

            0 0
            • tomxxx  

              A pak je bowden venkem až k šaltru?

              Tim pádem je tam dělenej bowden a uvnitř rámu holé lanko. Stačí nasunout hadičku na staré lanko v rámu, vytáhneš staré lanko, protáhneš nové skrz hadičku, a pak hadičku z rámu zase vytáhneš. (hadičku použiješ třeba vnitřek z bowdenu)

              Pokud bys to posral, tak většinou ta plastová krytka u středu jde vyndat a dírou nové lanko nahmatáš, ale doporučuju na to nespoléhat, občas to je pakárna.

              Instruktáž

              0 0
            • DaD  

              Aha, já myslel že mají tyto modely jen jiné vedení zadní brzdy a oni to mají i na šaltru jinak. Tak o to je to snadnější. To protáhneš s prstem v nose…

              0 0
    • Robertilos  

      Potřeboval bych vyměnit na silnici lanka a bovdeny, ale nemůžu nikde najít ty vnitřní bílé bovdeny viz. foto. Nevíte, kde se to dá koupit, popř. jak se to jmenuje, podle čeho to najít? Vnější průměr je 3,1mm, délka asi 1,5m a na konci by to mělo být rozšířené, jako na fotce.

      0 0
    • magadafagada  

      Zeptám se tady, koupil jsem Superiora xp 979 z roku 2016. Má lanka tažená hadičkami v rámu a dole pod středem má nalepenou krycí gumu pro protažení lanka pod středem. Napadlo mě tyhle fíčury zrušit a vrtnout a protáhnout komplet lanko. Je to z důvodu, že pod tou gumou pod středem je bordel a nejde mi to místo vypláchnout a vyfouknout a i nové lanko blbě řadí. Potvrzeno připojením externího řazení k přehazce. Při protahování lanka je cítit, že okolo toho středu to začne blbě lézt. Nedělal to někdo? Je tam nějaký zádrhel? případně aspoň sundat tu gumu a co tam potom dát? ta guma tam drží fest.

      0 0
      • Gwaihir  

        Tak uvnitř je celé lanko v bovdenu, ne? Možná su úplně blbej, ale co takhle vyměnit i ten bovden?

        0 0
        • mr.nikdo  

          Jeste tam muze byt jen Liner.

          Ten se taky meni.

          0 0
          • magadafagada  

            Co je liner?

            0 0
            • Tomcat  

              vložka. U kolečkových bruslí / ližáků atd… je to třeba vnitřní výměnná bota . Tady to je ta trubička ve které je protažen bovden. K protahování se požívá silný magnet.

              0 0
      • tomxxx  

        Dělaj jsem to kamarádovi.

        Odvrtáš díry na 4 mm, vyrveš linery a protáhneš bowden. V hlavní rámovce ho navleč do nějakého mirelonu nebo toto:

        https://www.bikeinvest.cz/…amper-1-metr

        Jestli máš přesmyk a funguje, tak ten nepředělávej, jde to blbě, ale jde, když bys musel.

        Druhá možnost je vzít Bowden v kuse a cvaknout ho k vedení zadní brzdy. To je daleko rychlejší.

        0 0
        • magadafagada  

          Super díky. Ještě mě napadlo u vstupu bovdenu do rámu a výstupu, navléknout provrtaný plastový koncovky, jako ucpávky a pojistky proti posunu…

          0 0
          • tomxxx  

            To je asi zbytečný. Stejně ti popojedou a jen tam budou různě jezdit.

            0 0
            • magadafagada  

              Tak hotovo. Do rámové trubky jsem dal mirelon, aby to nebouchalo a ty provrtané koncovky jsem na bovden taky navlékl. Vypadá to líp a aspoň to bude utěsněné a nebude ten bovden chrastit v té díře. Ani to nebyla moc těžká práce, tak cca hoďku…

              0 0
    • magadafagada  

      Napsal jsem to blbě, chtěl bych protáhnout komplet bovden. Teď jsou tam hadičky a ještě dvě, jedna ve spodní rámovce druhá v zadní stavbě a pod středem je gumou zakrytý prostor, kde je jen ohyb lanka zřejmě na způsob, podobně jako dřív na silničkách.

      0 0
      • magadafagada  

        Tak gumu už jsem protrhl. Je to tedy debilní, nechápu proč je ta hadička rozdělená…možná se přetrhla…bordelu je tam fůra

        0 0
    • iron.hide  

      tak sa aj ja pripojim, ked uz je tu takato zaujimava tema :)

      mam orbeu oiz 2020 a chcel by som vymenit bowden ku saltru. Vedie to hlavnou trubkou cez ram, potom niekolko cm zvonku (avsak vnutri hrubsej trubicky) a nasledne do zadnej stavby a potom von.

      Bojim sa ze ked ten stary bowden vytiahnem, tak uz tam novy v zivote nedam :/ ako by som to mohol urobit?

      0 0
      • Sinpa  

        Spoj na konci starý bowden s novým třeba vrutem s ustiplou hlavičkou a při opatrném vyndávání starého zároveň vedeš nový. Případně jsem oběma protáhl strunu do sekačky, režnou niť, nebo co máš doma…

        0 0
      • tomxxx  

        Ideální je strkat směrem od přehazovačky, u středového složení by měl vykouknout sám. Pak strčíš do rámu, musíš mít vyndanou vidlici a nasměruješ do díry u hlávka…kdyby nefungovalo to co psal Sinpa a někde se ti to seklo.

        0 0
    • kondor  

      Zeptám se jako trouba, musí být v rámu na lankách ty linery? Já je dostal od Canyonu zmuchlaný v krabici a když jsem měnil lanka, tak mě ani nenapadlo tam ty linery natáhnout. Aspoň, že něco se Canyonu povedlo a lanka jdou protáhnout v pohodě a nikde nic nedrnčí. Jen nevím, kde budu shánět ten plastovej blbinec na vedení kolem středu, ani Canyon ho už neprodává.

      0 0
      • tomxxx  

        Canyon to dodával, abys mohl protáhnout lanko, ta trubička v rámu zůstat neměla, lanko má napnuté a ničeho se nedotáká

        1 0
    • Radomil4  

      U Canyonu Spectral 7.0 EX 2015 jsou lanka v rámu překřížená, pokoušel jsem se dát lanka tak aby se nekrížila, ale na výstupu špatně vychází vedení bowdenu do zadní stavby a k presmykači, tudíž nezbývá než zůstat u prekrizeneho lanka v rámu a pořídit na lanko bužirku aby se lanko nervalo a neprasklo, máte někdo řešeno jiným způsobem?

      0 0
      • raschi  

        U vsech kol krome detskych 24 mam vstup lanka razeni na prilehle strane ramu, potom se nic nekrizi. Tady zrejme tahnes radici lanka kolem hlavy na protilehlou stranu?

        0 0
        • Radomil4  

          Ano táhnu bowden s lankem kolem hlavy, pokud bych táhl lanka před hlavou, tak by docházelo při zatočení k velkému ohybu bowdenu což není dobré a je to nevzhledné, vzniká menší rádius,

          0 0
      • Jáchym 1  

        Fakt to nejde překřížit až za dorazem?

        0 0
        • Radomil4  

          Ano, za dorazem to lze překřížit, jen jsou bowdeny dost na těsno a nejdou napřímo do zadní stavby a vedení přesmykače, pokusím se to nějak rozumně délkově upravit, aby nevznikal tak velký tlak na bowden samotný,

          1 0
      • kubad  

        Proč by se mělo překŕížené lánko rvát? Neřešit jezdit

        0 0
        • Radomil4  

          Z vnitřku rámu jsem vytáhnul pár kousků vlasců z lanka, tak usuzují, že to asi dělalo problém původnímu majiteli. Jen se pokouším předcházet problémům. Díky za reakce.

          0 0
          • krabica  

            Podle mně dost záleží, jestli se při křížení dotýkají, tz. jak jsou provlečené…

            0 0
          • tomxxx  

            Blbost, měl jsem překřížený lanka na 3 kolech a nic. I kdyby se teoreticky přetrhlo, není důvod, aby něco v rámu zůstalo, muselo se to tam dostat jinak. Jestli to jde, stejně bych si odvrtal vstupy do rámu a protáhnul bowdeny v celku. Dělený bowden je jen chytač bordelu na všech koncích.

            0 0
          • kubad  

            Kdo ví z čeho to je Zbytečná obava kvalitní nerez broušené lanka a mas po starostech.

            1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.