Je normalni, ze zadni brzda ma trochu jiny prubeh sily pri stlaceni nez predni (rafkovy brzdy)? Vypada to, jakoby lanko v bowdenu bylo trochu pruzny a to zadni, protoze je delsi, je pruzny vic.
Dela vam to taky tak?
Je normalni, ze zadni brzda ma trochu jiny prubeh sily pri stlaceni nez predni (rafkovy brzdy)? Vypada to, jakoby lanko v bowdenu bylo trochu pruzny a to zadni, protoze je delsi, je pruzny vic.
Dela vam to taky tak?
Jo, ale na starym kole. Na novym to nebylo tak znát.
Jo. A neni to jen pruznosti lanka, ale hlavne bowdenu. Do jiste miry se to da omezit pouzitim tvrdych bowdenu.
No nejpravdepodobneji to bude,ne pruzenim bowdenu,ale roztahovanim zadni stavby:)Skus si chytnout rukou vzpery zadni stavby a pritom mackat brzdu,budes se mozna divit,ze roztahnout ji o nekolik mm neni problem.Vidlice je na tom diky prumeru mnohem lip.
hmm, ono to neplati vzdy … na starom Giante Box Three mi zadnu stavbu roztahovalo cez 5mm, podkova to vyriesila … na mojom RMku neroztahuje vobec a to na Giante ta stavba bola sakra masivnejsia …
Teď jsem dával vlastně na tvrdší rám brzdový bowden k zadní brzdě vcelku a taky je to poznat oproti dřívějšku. A to by měl ten rám být tvrdší, než ten předchozí.
Kdyz das bowden v celku tak se nediv. Potom muze pruzit v cele delce :)
no u véček je to ještě v klidu… kdybys měl moje magury hs-11 tak to bys čubrněl. Na mém nynějším dirtovi se ta zadní stavba při zmáčknutí brzdy roztahuje jak kráva. A na mém bývalém XC Merida jsem si připadal jako bych jezdil na gumě…
a este jedna do fora … je lepsie mat bovden vcelku alebo rozsekany na kusy … tyka sa to pruzenie, nie zanasania bordelom … a kotre bovdeny su „tvrde“? Ja mam len nejaky Saccon DT, teflonak, takze sa moc nevyznam …
Nakouskovanej je lepsi prave z duvodu tuhosti. Tvrde bovdeny jsou ty ktere maji draty vedene naprimo a ne vinutej. I kdyz ty vinute jsou zase ohebnejsi a nedrou tolik lak na ramu.
noo, to viem, ze su vinute makksie ako pozdlzne vedene, ale ci napr. nie je problem narvat na brzdu bovden z pozdlznym vedenim drotov … resp. ci sa to este rozlisuje na brzdove – vinute a riadiace – pozdlzne?
Ty opletene kevlarem, nebo nejakym dratem neni problem pouzit na oboji. U plastovych s primym vedenim je teoreticka sance ze by u brzdy mohl prasknout.