Ahoj všem,
koupil jsem před cca tejdnem od švagra trekkingový kolo, kupoval ho nový prý před cca 12ti rokama asi za 11–12 tisíc, takže to uplnej shit nebude. Chvíli na něm jezdil, pak na něm jezdila jeho bejvalá se synem, ktereý ho totálně domršily (nechci bejt zprostej), pak ho postavili na statku kamsi ke zdi, kde zarostlo do křoví (myšleno doslovně bez nadsázky), švára ho tam před časem viděl, tak ho z toho křoví vystřihal a odvez k nám do sklepa (neměl ho kam dát). Takže si asi dokážete představit v jakým je stavu.
Teď jsme u nás vyklízeli sklep a on se mě ptal, jestli nevím o někom, kdo by ho za pětikilo chtěl, třeba na díly. Tak jsem mu za něj to pětikilo dal, že si ho opravím – já vůl, to jsem ještě nevěděl, jak hodně je zbědovaný. Ale o tom se teď radit nechci. Koupil ho zaprvé proto, že mě toho kola bylo líto a zadruhý proto, že jsem se nedávno projel na kamarádky trekkingovým kole a musel jsem uznat, že se na tom po silnici jezdí uplně jinak (líp), než na mým horským (obě jsou cca stejně starý a cca stejně drahý – cca 4 roky starý a cca 7000 kč drahý). Začal jsem celkem litovat toho, že jsem si tenkrát koupil horský a ne trekingový. Ale abych svoje horský prodal a pořídil trekkingový a přišel tak o větší pohodlí na levních cestách apod to zase ne. Nejakej čas jsem i přemejšlel, že ke svýmu horskýmu pořítím ještě jedno trekkingový, ale to jsem pak zavrhnul, protože zas tolik toho nenajezdím. No a tohle se mi jevilo jako ideální příležitost pomoct si levně k ne uplně shitoznímu trekkingovýmu kolu.
Je to 28 palcový kolo s hliníkovým rámem, pevnou vidlicí, V-brzdama, převody 3×7. První, co mě napadlo, když jsem začal plánovat, co všechno s ním provedu bylo, že na něj dám odpuženou vidlici, nějakou levnou základní, takovou mám i na horským kole a stačí mě, jsem nenáročnej. Začal jsem pátrat po netu, jak na jení výměnu, co je potřeba vědět, co je potřeba změřit, abych kopil správnou apod. Dočet jsem se ale v několika diskuzích, včetně témat na tomhle fóru, že to zkušenější těm, co se na to ptali, nedoporučovali, protože po montáži odpužený vidlice na rám, kde byla před tím pevná, se logicky o něco zvedne předek a tím se změní celá geometrie kola. Byly to ale všechno témata, kde se lidi ptali na montáž odpružený vidlice na horský kolo, kde je zdvih vidlice 100mm, na trekkingový kole jsem koukal, že se dávaj se zdvihem 63mm, takže by se geometrie kola nezměnila tak výrazně. Co si o tomhle případu myslíte? Má cenu odpruženou vidlici na trekkingový kolo dávat, nebo se radši smířit s menším pohodlím a nechat tam tu pevnou?
Předem dík za odpovědi a sorry jestli se ptám blbě, nebo jsem napsal nějaký neuplný informace. Jsem rekreační jezdec, nejsem závodník, moc toho nenajedu. Horský kolo mám, když se jedem s manželkou projet někam do lesa a tohle bych si chtěl dát do kupy na ježdění po měste, nebo když budu vědět, že pojedu jenom po asfaltový cyklostezce apod.