Zdravím bikery. Chci přejít ze 3–9 na 2–10. Má někdo nějakou radu či zkušenosti s určitými komponenty? Např, lepší jít do SRAM nebo SHIMANO? Volil bych něco z té střední zlaté cesty :) předem dík za radu a tip
Zdravím bikery. Chci přejít ze 3–9 na 2–10. Má někdo nějakou radu či zkušenosti s určitými komponenty? Např, lepší jít do SRAM nebo SHIMANO? Volil bych něco z té střední zlaté cesty :) předem dík za radu a tip
Volil bych 2×11 Sram GX. :)
Jestli chces fakt jen 2×10 tak Deore nebo SLX.
Ano… samozřejmě bych šel i do 2*11 :) díky za doporučení
A jentak mimochodem. Křížení řetězu v pohodě?
2×11 je delany na horni polovinu kazety na malou placku a skoro celou kazetu na velkou placku ale slape to bezproblrmu na vsech prevodech.
Otázkou je proč – nesedí funkce, nevyhovují převody, mlátí přehazovačka bez shadow nebo si chceš prostě jen udělat radost?
Vyhozeny penize.
Systém 2×10 je po smrti úplně stejně jako 3×9. Tudíž montovat si ho na kolo není zrovna úplně chytré ;-). Pokud ovšem nejsi fajnšmekr, který přesně ví co chce, ale to určitě nejsi, to bys to nepotřeboval rozebírat na B-F.
Jde o to že 3*9 mi nevyhovuje a díky tomu že jsem nedávno měl pad,tak jsem dost poškodil zuby u trojtacu a tím pádem chci přejít rovnou na ty jiné převody a když už tak i přejít z alivia na slx nebo něco od sramu. Sice mám kolo za 20cku ale do převodů klidně love vrazim…jinak na zbytek prdím :)
Rozhodne by davala vtsi smysl treba vymena vidlice.
To by me zajimalo to poskozeni zubu, ze kvuli tomu chces vymenit kliky, razeni, kazetu, retez, smyk…
Fajn, takže nevyhovují převody. Nevyhovují proč? Resp. proč jsi měl díky převodům pád? No a když do převodů klidně prachy vrazíš, tak proč ne rovnou Eagle.
Kolo za 20 pravdepodobne nebude mit naboj schopnej konverze na XD orech. Takze Eagla tezko.
Jasně, ale když kvůli štíplýmu zubu chce měnit celej pohon, tak proč ne rovnou i kola?:))
A skoda nechavat rychloupinaky, proc ne pevny osy v boostu na novym ramu a vidli. :)
To jsme mu hezky poradili:)
Dobře mu tak. Místo aby neřešil a jezdil, tak raději řeší cipoviny :-)
Kůl přístup – na to podstatné prdět a do nepodstatného vrážet prachy :D
Přechod na 2×10 je asi nejzbytečnější investice, co lze na kole za 20 k provést.
Tak zase ale, sice to nic nepřinese, zato to bude stát víc než je zůstatková hodnota kola :P
Kliky 1800 Kč + kazeta 11–42 650 Kč + přehazka 950 Kč + řazení 900 Kč + řetěz 350 Kč + přesmyk 500 Kč = 5150 Kč. Tudy opravdu ne, přátelé.
Třeba v případě mojí manželky by bylo i těch 5 litrů dost dobrá investice. Nemusel bych poslouchat to strašlivý chroustání když přehazuje v záběru, asi by jí padal míň řetěz a celkově by to tam mohla sázet aniž by nad tím přemýšlela a nepřehazovala by si omylem na druhou stranu.
Singlespeed by to vyřešil úplně a bylo by to i levnější. :)
Pro méně technicky zdatné ženy je k dispozici dokonalé řešení 1× něco, investice do 2×10 v tomto případě už vůbec nedává smysl.
Navíc když převodníky z Číny jsou za dvě stovky, to pak není moc co řešit jiného.
No vida, tak to možná bude fakt řešení :)
Obávám se, že při přechodu na 2×11 by měla stejné problémy jako před tím a navrch kecy o vyhozených penězích…
Pro ženy jedině 1× něco. I technicky zdatná Tina tady dlouho řešila převody. Pak přišla jednoplacka a je vyřešeno.
Tesat do kamene !
Mám pocit, že Tina právě začala řešit převody s příchodem jednoplacky. Buď jí chyběly lehký, nebo těžký. 10–50 tenkrát jaksi nebylo.
Ale možná se mýlím.
A neřešila přechody? Jen se ptám…osmý pivo
Řešila to nejvíc v době dvojplackové, co si vzpomínám, dá se to tu najít :-). Nejdříve měla 3 placky, pohoda. Pak šla s dobou a dala dvě placky a začalo spekulování. 11–36 kazeta, pak 11–40 kazeta, 11–42, různé bastly od Werku, pořád tomu něco chybělo. Naštěstí přišel Eagle a je klid :-).
Však Eagle je jediný který dokáže nahradit 3× cokoliv všem ostatním vždy trochu chybí :-)
Ahoj, jstli chceš, ze svýho kola prodávám původní pohon 2×10
https://www.bike-forum.cz/…1-raketa-1-2
přehazka xtr má asi 800 km, všechno v dobrém stavu.
2×10 s kazetou 11–36 je, samozřejmě, špatně. Když už 2×10, tak s velkou kazetou 11–42, která redukuje zbytečné šaltrování mezi převodníky a poskytuje dostatečný rozsah převodů. Takže bud zainvestovat do nového Deore M6000 nebo nic. Vše ostatní je krok nebo spíše několik kroků zpět do pravěku :-).
Mně kazeta 11–36 u 2×10 naprosto vyhovuje.
Proč ne. Ale doporučovat ji někomu nezkušenému bych si nedovolil. Ještě mám v paměti, jak se tady řešily převody v době dvojplackové, kdy byla k dispozici jen 36z kazeta. S příchodem velkých kazet teď už není u 2×10 co řešit a není třeba se vracet zpět.
Asi máte pravdu pánové. Taky jsem si teď spočítal kolik by to vše stalo a skončil jsem u 5500kc :)) To už bych mohl spíš vyměnit vidlici…bral bych nějakou se 120mm zdvihem
Tož třeba SR Suntour Raidon nebo Epicon nastavenej na 120. Ale nejlíp sem pošli pár fotek toho co tam máš teď – je tam pár problémů s kompatibilitou krku vidlice a hlavových standartů. Nutností jsou kotoučový brzdy.
Tak samozřejmě. Na mém profilu najdeš fotky kola. Ale zatím to nespěchá…vidím to až během léta. Jinak ohledně té nehody jsem ohnul i patku. Narovnal jsem jí a ramínko je cajk…vše vypadá ok. Ale když měním rychlosti stane se že řetěz přeskakuje 1 rychlost. Např z 4 rovnou na 6 stupeň. Může mít vliv i vytahany řetěz? Zatím jsem neměl teda čas to prohlídnout popř štelovat hazku nebo doraz
Jak to tak čtu, nebylo by od věci navštívit slušný servis a nechat si patku zkontrolovat a řazení seřídit. Ušetříš tím spoustu času zbytečně stráveného na B-F.
Jo už to vidim. Když na to tak koukám tak bych nejprve vyměnil brzdy. Gemini jsou spíš takový zpomalovače. :)
A při výměně vidlice bys musel měnit i spodní kroužek hlavového složení, což je ale otázka pár desetikaček. Akorát ten Raidon bude cca to samý, takže ideálně aspoň Epixon.
Může mít vliv vytahaný řetěz, ojetá nebo povolená kazeta, bordel v bovdenech a špatný nastavení no. akorát dorazama to nebude, ty ovlivňují jen krajní polohy, takže buď napnutí lanka nebo vzdálenost vrchní kladky od kazety nebo ta patka.
Zkontrolovat hak prehazky a bowdeny, predevsim posledni dil pred prehazkou.
Pokud chceš investovat do toho Authora v profilu, tak s rozumem. Kolo je v současném setupu komponentově vyvážené, takže se nabízí jediné: Neřešit a jezdit.
Mám v plánu jít do servisu. Stejně nechám rovnou udělat garanční prohlídku a řetěz už má nejlepší za sebou. Ale jinak moje kolo nějak zvlášť neřeším. Zatím nemám ani čas se v kole hrabat a teď v té zimě skoro nejezdím. Jooo ty brzdy jsou nic moc ale zatím jezdím a neřeším jak už se tu píše :) kolo vyuzivam hlavně do práce a občas výlet na nějakej lehkej trail takže nemám velký požadavky. Vidím to tak že co na kole časem odejde to vyměním a nebudu zbytečně utrácet. Ale vidle a brzdy tam moc šetřit nechci a ty převody pouštím z hlavy
Jinak s tím řazením to možná bude i kvůli nečistotám …jojo blátíčko tam nějaký je a jak jsem psal…ještě nebyl čas na to trochu kouknout. Možná stačí poladit a OK
Spíš stačí vyčistit , namazat a pak když to nebude dobré, tak poladit :) A když už to vyčistíš, tak ho můžeš i přeměřit…
Připomíná mi to kamaráda, co řešil výměnu přehazovačky se slovy „To Alivio vůbec neřadí, potřebuju XT nebo aspoň Deore“. Nakonec stačilo vyměnit lanko a bowden :)
Musí být velice prekérní situace když přestane řadit XTR nebo XX1. :)