Nazdar Dámy a Pánové, začínám stavět prvního singspeeda a chtěl jsem se zeptat těch, kdo již mají zkušenosti jaký zvolit nejvhodnější převod? Díky Miky
Nazdar Dámy a Pánové, začínám stavět prvního singspeeda a chtěl jsem se zeptat těch, kdo již mají zkušenosti jaký zvolit nejvhodnější převod? Díky Miky
kde bydlíš?:) totiž třeba pro mě by byl ideální 32/12 ale stačilo by abych se přesunul do kopcovitějšího terénu a volil bych 16 nebo 18
Ostrava = Beskydy = minimálně 18, možná i 20. Aspoň se na rovinkách naučíš šlapat frekvenčně :-) A neber mě moc vážně, o singlspeedu vím akorát, že existuje.
ja mam 42/17, ale pouzivam hlavne ne cestach, do hor bych se s tim neodvazil, i kdyz krome tech nejprudsich se da s spd vyjet vetsina asfaltek, muzou byt i tahlejsi stoupani
psal jsem odpoved a ono se to protahovalo a protahovalo… az jsem napsal to, na co uz jsem se delsi dobu chystal – uvahu nad singlespeedovanim: www.blog.bikeusa.cz/index.php?…
prevod pro zacatek doporucuju 32 × 18
Díky, že jsi zareagoval „panáčku“ (možná pionýre singlu v Čechách :-) ). Nějak se mi vykouřil tvůj nick z hlavy, vlastně jsem o singlu začal vážně přemýšlet po té co jsem viděl tvoje video z podkrkonoší. A Včera mi kámoš řekl, že pořizuje nový rám a tím pádem je jeho oldschoolový karbonový mongoose volný, takže v pondělí začínám stavět singla. Asi začnu s převodem 32/20 a pak se uvidí. Akorát kolo nebude tak technicky vyspělý kousek jako tvoje, spíše co dům dal (co zbylo ze starých vyřazených kol)…zatím.
Jinak pláště asi spíše volit nějaké mrchy do záběru, že? na fullu vozím pythony, ale taky půjdu do něčeho uzšího a s větším drápákem. Může být?
No začínal jsem na 36/20 ale byl to flašinet a po rovině se nedalo jet rychleji než 25km/h :-(
pionyr rozhodne nejsem, jsou tu lidi, kteri jezdi na singlech uz roky. ja zacinam a ucim se.
zalezi na terenu, kde jezdis. pokud se obejdes bez asfaltu, muzes zkusit 20. ona i ta 18 je na asfaltu utrpeni, nemam na tom tachak, ale pres 20 to moc nejde. nekdy na to ale mam naladu. naopak zase v terenu v kopcich me singlespeed zrychlil. i na biku s prehazkou jsem zacal vsechno jezdit na tezsi prevody a rychlejc.
co se tyce plastu, pythona nebrat (nedam na nej dopustit, ale na singla to neni). jsem spokojenej s panaracer fire XC pro 2.1 (moje recenze: www.blog.bikeusa.cz/index.php?…) dalsi plast, kterej by se myslim hodil, je kenda nevegal 2.1
pekne jsi to napsal. hlavne si mi libi cast o taktice. uplne jsem pri cteni citil, jak se pomalu blizim ke kopcu, jdu ze sedla a roztacim to, pomalu tuhnu a pod vrcholkem to rvu se zkrivenou hubou na hrubou silu :-). jediny s cim uplne nesouhlasim je jizda v bahne. to jsem na ss marnej. bud prohrabnu nebo to proste neuslapnu (zalezi teda, cemu rikas bahno…).
a k otazce vlakna. temer vsechny 26" seriovy singly maji 32/16, tak jsem to zprevodoval stejne a celkem to vyhovuje.
ahoj mám 46/20 a je to celkem slušné jak na rovinu i do normálního kopce,prudší se dají krásně ze sedla:-),ostrava a okolí
Jo tak to musi vedet , ty proto není singl pro začátečníky. Sám musíš vědět jak ti to na který převod jede.
Já sem měl jasno, věděl sem na jaký převod jezdím , rozjíždím se atd…
Záleží na tom jaký tratě jezdíš, jak máš dlouhý kliky atd…
Není to sranda, je potřeba prostě experimentovat
Já vozím už delší dobu 32/16, docela vyhovuje
Zkus si na kole s řazením ráno zeřadit a nechat to tam do večera a uvidíš co ti bude vyhovovat. Sám jsem to takhle zkoumal a po Praze a rovinatém okolí mi nejvíc vyhovuje 32/12. Ještě jsem zkoušel. aby to vyšlo bez napínáku (nemám stavitelný patky) a vyšlo to.
článek s postřehy od Panáčka je super, tak nějak to hezky shrnuje a je vidět, že ho SS pohltilo, což je fajn:-) S převodem se to má tak, že záleží hodně na terénu, já jezdím v Praze a lesích kolem Prahy, tudíž žádné extra kopce tu nejsou a často musím absolvovat přesuny po asfaltu do nejbližšího lesíka, takže převod se mi osvědčil 32/14… je to celkem rozumný kompromis, ale do většího „terénu“ bych volil 16–18 pastorek… na vyloženě kopcovitou oblast klidně i 20. ale je to tom, že musíš vyzkoušet a experimentovat:-)
Jinak ještě doplním jeden poznatek který by mohl ke svému článku doplnit Panáček:-) Jedná se o potřebu tuhého „kokpitu“ u single bajku. Sám jsem nakonec skončil u DH řidel a frézovaného představce DH typu (ale v délce 100mm). Je to těžká varianta, ale za tuhost při záběru to stojí, prostě paráda. V kopcích, kde je nutné silové šlapání, když už nestačí šlápnutí vlastní hmotností je potřeba si pomáhat rukama tahem za řidla proti směru šlápnutí. s tím i souvisí rozumná výška řidítek, aby příliš netrpěla ohnutá záda, která při záběru dosti také pracují. Nemluvě o bytelnosti pohonného ústrojí, silný BMX řetěz, ocelový převodník a pastorky považuju za nutnost číslo jedna:-)
Jj, souhlas s kokpitem…Teď jsme začal na singlu jezdit a po prvnim kopci mi hned bylo jasný, že musim nasadit vlaštovky a možná i delší představec. Jinak co se převodu týče, tak jsem začal na 32/16 a zatím dobrý.
jj, vlaštovky nutnost, spíše širší, pro dobrý záběr ramen… a představec pořádně tuhy, mě předchozí RF Evolve XC nestačil a až s přechodem na Point ToughGuy jsem poznal co je tuhost:-)
pokud budeš jezdit trial, tak 22–18 az 22–20.. :-)
Jen taková teoretická otázka – jak je to s řetězy, kolik na singlu vydrží a jaký se používají? Při představě, že vážím 120kg a drtím do toho svou váhu plus tah za řidítka, tak si ani nejsem jistej, jak by to ustály pedály atd :D
Řetězy mi na singlu vydržely obvykle více než na běžném bajku. Trošku větší problém byl s převodníkem a pastorkem. Ty docela trpěly a vymačkávaly se. Kliky Jsem vozil Shimano Deore Hollowtech se středem Octalink a pedály Shimano PD-M520 a problém žádný nebyl. Vážil jsem sice o 30 kg míň, ale dřepl se 120 kg činkou bez problémů, takže nějaké silové namáhání tam taky bylo :-).