Chtěl bych vyměnit šroubovací kazetu 28(32) – 13 za 28(32)-1. Cok tomu potřebuju za nařadí? A změní se i délka řetězu? Nebo to nemá vliv? Děkuji
Chtěl bych vyměnit šroubovací kazetu 28(32) – 13 za 28(32)-1. Cok tomu potřebuju za nařadí? A změní se i délka řetězu? Nebo to nemá vliv? Děkuji
sakra chybyčka se vloudila. 28(32, nevim kolik tam přesně je)-13 za 28(32)-11 kazetu
potřebuješ speciální matku(stahovák nebo jak to nazvat – cena cca 60kč), kterou strčíš „do kazety“, tu matku chytneš do svěráku a otočíš celým kolem(jde to povolit jen jedním směrem, druhým se kazeta volně otáčí), novou nasadíš stejným způsobem, řetěz fakt nevím musíš zkusit :) doufám že pomůže
toto platí pouze pokud dáváš opět šroubovací kazetu = vícekolečko, pokud dáváš kazetu klasickou budeš muset mít jiný náboj
no jo ale ted koukam na net a šroubovací 28–11 sedmikolečko není
A nebude…
to už jsem taky vykoumal
jasný a když tam teď mám 7kolečko tak 8kolečko šoubovací tam nenarvu žejo?
No pak samozrejme zalezi na tom jake mas razeni aby ti to s 8 kou chodilo.
a šlo by to tak?
místo 7mi dat 8mi? žazení se dokoupí
Musel by jsi přenastavit osu v náboji nebo ji vyměnit za delší (pokud by Ti ji pobral rám)
Ale mám obavu, že i osmi kolečka se dělají od 13.
jsem někde zahlédl od 11 ale jem ožný že se pletu
treba narves, ale budes muset prendat podlozky zleva doprava a precentrovat vyplet tak, ze bude este asymetrictejsi, nez je ted. Nedelej to, kup si kazetovej naboj a preplet kolo.
Co je to šroubovací kazeta?
Kazeta ktera se sroubuje :-)
kazeta se nasadí a šroubuje se akorat matice.
No predstav si kazetu co ma v sobe cvrka a na naboj se sroubuje, a bez matice :-)
tomu se snad říká:šroubovací vícekolečko.
Nedavno me tady nekdo peskoval za to, ze jsem misto zasunute sedlovky, pouzil „sedlo dole“:-)
A jaky je rozdil mezi kazetou a sroubovacim vicekoleckem, ze se jednomu rika kazeta a druhemu sroubovaci vicekolecko???
A ve finale to funguje stejne :-) ma to vic kolecek a bez naboje je to nepouzitelne.
A já už si myslel, že sis buď špatně vyplnil věk nebo že už trpíš stařeckou demencí, když si nepamatuješ na čem se dříve jezdívalo :-)
Nemas tam drazkovanou hridel(unasec, orech) ale pravy zavit.
no, nejsem si jisty, jestli se vubec nekdy vyrabelo sroubovaci 8 kolecko, to myslim, prislo az kdyz se zacla delat opravdova „kazeta“
navic ani na 7 kolecku nebyvaly tak male pastorky, vetsinou to zacina 13 zubyma…
Silniční 11 byla poprvé k vidění na devítkové Record kazetě v roce 1997 na TDF u Ullricha. Podruhé u mě, v roce následujícím. Předtím se pár let jezdily na osmičkových kazetách 12, ale ani ty už nebyly šroubovací. Aspoň, co vím já. Na bajku ty devítkové kazety byly tuším trochu dřív, ale mám takový pocit, že šroubovací nebyly už ani sedmičkové.
sedmickovy jo – teda aspon sachs je 100% delal – 1 mam doma.
Osmickovy kolecko sem ale nikdy nevidel a neverim, ze nekdy existovalo. 8kazety se zacaly u MTB prosazovat az nekdy v polovine 90.let a uz tenktat byly sroubovaci kolecka low-end, kde se vyvoj zastavil
Mýlíš se!
Souhlas, slušný výběr šroubovacích vícekoleček nabízí SunRace a to nejen osmi, ale i devítikolečko :-)
hm, nerad priznavam, ze mate pravdu :-)
kdo si to ale dneska muze koupit? uz jen ten pocit, ze je pravy lozisko kousek od stredu…
Jseš si jistej, že jsou kompatibilní s běžnou závitovou nábou?
Tyhle jsou určený pro elektrokola a tam můžou být standardy trochu jiný.
Kolečka 8speed 13–32 -kód Heliosu 10571/K mají klasický závit 1,37"x24. Máme je skladem a montuji je na ECO verze dívčích 24" kol. Jak je to s dalšími 2ma položkami pro e-kola nevím.
Ohybový moment pravé strany zadní osy pro dospělé cyklisty je opravdu velmi „na hraně“a v žádném případě tuto variantu nedoporučuji.
Kazetové náboje 7-speed montujeme běžně na dětská kola 20", na přání i 8 speed , zde už bývají problémy ale se stranovým průhybem řetězu.
Díky za info.
Mně se ohýbaly osky i u 6-tikoleček, použití kazety je imho nejlepší zlepšovák kola. Už jenom sundávání šroubovacího kolečka je opruz, vždycky jsem se bál, jestli to povolí nebo jestli něco rupne a povolit to někde na vandru bez použití půlmetrového klíče ani nemluvím.
Stacilo tahat sverak s ponkem.
Osmičková šroubovací vícekolečka přišla po „fúzi“ firem SACHS a Maillard v roce 1990 při použití systému náběhu řetězu ARIS a současně převodu firmy SEDIS rovněž do firmy SACHS. Prvně byla použita u řady RIVAL , následně pak New Sachcess , kde již byly použity náboje s průmyslovými ložisky. Nejmenším pastorkem byl v této době vždy 13z.
mas to zmakly…
New success byl dycky muj sen. Ale to uz bylo pozdeji, to uz byly kazetovy naby.
Přesně,kompletní sadu sachs new sucess se šroubovacím 8 kolečkem mám doteď funkční na jednom kole,akorát vozím jiné kola a náboje takže se mi to teď válí doma,ale stejně je to neprodejné,protože na kazetě přeskakuje na 16 řetěz.
Pokud chceš 11 zubů na nejmenším pastorku, nemine tě výměna zadního náboje s ořechem (cvrk je součástí náboje, ne kazety). Pokud bys sehnal to raritní šroubovací 8 kolečko, furt budeš mít jen jemněji odstupňované převody, ale rozsah převodů zůstane stejný.
Na odšroubování vícekolečka potřebuješ stahovák. Je to tisícihran, který zapadne do drážek uprostřed vícekolečka. Je malinko jiný, než klasický stahovák na kazetu. Výstupky na něm jsou o kousek širší. K tomu potřebuješ odpovídající 6-hran oříšek a sakra dlouhou páku, kolo opřít o zeď do rohu proti směru páčení a povolit. Nebo ten stahovák upnout do svěráku a zatočit kolem, protože bejvá na sviňu utažený.
11z muze mit i v sroubovacim provedeni. Vse ostatni co tu popisujes, uz resil v predchozim vlakne, ktere se tim obsahle zabyvalo.
potřeboval bych sundat 5st kazetu velamos, jaký potřebuji klíč(ořech-stahovák)? klasický co mám na kazety mi tam nepasuje..
Bud byly se dvema drazkama, nebo s tisicihranem ala shimano. Ten tisicihran mel vsak jiny rozmer. Na strankach Kovysu ho jiste najdes. Pokud to vsak chces jen sundat, tak asi lip vyjde nechat si to sundat nekde v servise, kde ho jiste maji.
já tam mám ten ala shimano právě, jsem myslel že to je stejný a nejde mi tam :/
Mel by to byt tento, pak maji jeste o par Kc drazsi kalenou verzi.
Jestli se ti to vyplati, to musis posoudit sam.
a našroubuji na takovej náboj 7st shimano kazetu?mám tam teď 5st kazetu
7s kazetu tam nenašroubuješ. Ale našroubuješ tam šroubovací sedmikolo…;)
nasroubujes, viz alinceb, akorat, ze bude sirsi, takze budes muset prepodlozkovat naboj a pravdepodobne precentrovat kolo, aby bylo v podelne ose ramu.
V případě, že by ti stačilo šestikolečko, tak to by tam mělo jít bez dalších úprav.
To bych netvrdil, zadní náboj má každý jiný, takže /pravy to bude chtít.