po Špindlu se chystáme s rodinou do Tater, budeme bydlet někde u Tatranské Lomnice
chci si opět vzít silničku, jak se tam jezdí? cesty ok? dá se tam hezky projet? nějaké tipy?
dík!!!
po Špindlu se chystáme s rodinou do Tater, budeme bydlet někde u Tatranské Lomnice
chci si opět vzít silničku, jak se tam jezdí? cesty ok? dá se tam hezky projet? nějaké tipy?
dík!!!
nikdo?
Minuly vikend sa islo Okolo tatier
a nevynechaj ani vyjazd na precerpavacku Cierny Vah. A mozno by som aj niekde do Pienin zasiel (napr. Cerveny Klastor). Vsetko zavisi od toho, ake dlhe vyjazdy chces robit.
Vlastne to bolo Tatry Tour , Okolo tatier je ina akcia.
Byl jsem zrovna ve St.Smokovci když byl dojezd.
Teďka jsem tam byl na Tatry Tour a mám takový pocit, že na silniční kolo to tam moc není. Během jednoho dne jsme objeli celé Tatry a tím to skončilo.
U nás se dá pojezdit na silničce mnohem lépe a po mnohem krásnějších trasách. :)
no jo, ale když už tam jedu tak si s tím holt musím nějak poradit :)
stačí mi klidně jedna pěkná trasa a můžu to ten týden jezdit dokola, to je mi jedno, primárně tam jedu s rodinou, musím myslet i na ně :)
co třeba tohle? je to z těch Tatry Tour jedna etapa
Tatry Tour jsou hlavně jednorázový závod, žádný etapák. :)
Ta trasa je pouze kratší varianta závodu, 35 tam a 35 zpět. Hlavní závod se jel na 200 km a jak říkám, nejhezčí byla Polská strana. Ani mi dokonce nepřišlo, že by tam byl nějaký hnusný asfalt.
Ten závod byl super v tom, že jedeš pořád kolem Tater a vidíš ten masív kolem sebe. :)
to muselo být supr pohled, doufám že to počasí vyšlo!
pokud bys tedy mohl doporučit za sebe jakž takž slušný úsek co se týče dopravy a povrchu, kam bych se měl vydat?
klidně třeba jen 50 km, můžu to jezdit tam a zpátky atd… pokud to jinak stojí za prd
jinak ale max 120–130 km, s tím převýšením se nechci pouštět do delších vzdáleností, přeci jenom musím být pak fit po zbytek dne kvůli zbytku rodiny (aquapark atd…)
odtud výjezd: http://goo.gl/maps/JGuCC
nevím jestli nemá cenu zkusit jen i spodem'? jako doleva a pak dolů a pak přes Poprad někudy zpátky?
Těžko se radí. Mám opravdu projetou jenom tu část závodu a zbytek fakt neznám. Navíc během závodu toho moc nepostřehneš. :)
Asfalt mi nepřišel nějak extra zdemolovaný, ale to asi lépe posoudí místní. Nicméně mi v hlavě zůstal výjezd na Kvačianské sedlo To byl opravdu jediný pořádný kopec na trase, kde se závod rozhodoval.
Na to, že to jsou Tatry, tak to převýšení žádné velké nebude. Jsou to fakt hory a kolem to je rovina. Na jih od Popradu snad nebyly žádné kopce. Ale je to pouze můj odhad od pohledu, nejezdil jsem tam. :) Můžeš to tam zkusit pojezdit a uvidíš… ;)
ani nevíš, jak strašně jsi měl pravdu…
na 120 km trase jsem v pondělí nastoupal méně metrů než nastoupám na stejné trase kolem Sázavy!!!
úplně mi to otrávilo…
včera jsem si dal podobný okruh akorát s tím, že jeden výjezd jsem celkově jel 6× za sebou, tím jsem nastoupal konečně aspoň přes 2500 metrů
zítra mám psanou „královskou etapu“ na můj Tatranský pobyt, nicméně absolutně netuším kudy to pojedu… asi si zvolím nějaký úsek a opět to budu opakovat, nevadí mi to, jen mi to je líto, čekal jsem prostě něco jiného…
ona je to skutečně taková „placka“ na jedné vrstevnici kolem těch pár vrcholků co Tatry jsou
a to vůbec nekomentuji to okolí, to neskutečné množství vybydlených opuštěných hotelů, objektů atd…
asi pozůstatek po ROH a závodní rekreaci a neměl se o to kdo dál starat a není rentabilní do toho investovat, škoda
a raději nechci zmiňovat tu neochotu lidí tady, recepční, číšníci, atd… to je prostě děs…
Tie trasy tu sú, ale rozhodne ich nenájdeš v priebehu jednej dovolenky ;-). Aj výškové metre sa dajú nastúpať, len musíš poznať tie správne cesty ( ak hovoríme o cesťáku ). Z tej „vrstevnice“ sa musíš spustiť do doliny a potom zasa naspäť hore, ale inou cestou. Dokopy je tu takých výjazdov 5 ks (L.Hrádok-štrbské pleso, potom zjazd do Tatranskej štrby,potom smerom na východ do Mengusoviec a odtiaľ zasa výjazd na Vyšné Hágy. Odtiaľ zasa smerom na východ a potom zjazd do Batizoviec a do Svitu. No a odtiaľ zasa na východ až do Popradu a odtiaľ dlhočizné stúpanie na Smokovce.
…a nabudúce sa treba ubytovať niekde „dole“, aby každý tvoj výjazd do Tatier smeroval do kopca. Takto si bol ubytovaný v Tatranskej Lomnici, takže si bol už „hore“ . To je ako keby si chcel robiť výstup na Kriváň a postavil by si si stan priamo na jeho vrchole a odtiaľ robil výstup ;-).
dneska jsem přesně tak jezdil, celkem 172 km, přes ty Mangusovce to je každopádně nahoru do Tater luxusní asfaltka
nicméně ta „nutnost“ pořád buď jen nahoru a nebo strmě dolů a vždy jen 3–4–5 km, to mi právě že zklamalo… čekal jsem delší stoupání, větší rozdíly v nadmořské výšce
jel jsem i přes Kežmarok a Spišskou Belou nebo tak nějak, stejně jako přes Lesnou, docela pár hezkých míst
dokonce jsme i zařadil 3× výšlap nahoru k Štrbskému plesu neb už jsem fakt nevěděl kudy dál :)))
dej si 3krát výšlap na Sliezky dom k Velickému plesu a věřím, že budeš mít dost:)
Letmym pohledem na mapu by se neco namotalo v Nizkych Tatrach. Na Kralovu Holu udajne vede asfalt ;-)
Dokonce ikona b-f je králem kopců! Gratuluji :)
Kristovanoho, co to jsou za strašné čísla. :D
To nejsem já, 90 kg určitě nemám. :D
Tak takhle se to dělá! Žádný 2. magnet do drátů, ale napsat si o 30 kilo víc :)
Koukám, že největší borci jezdí u nás na Ecce Homo :-).
Nuž Tatry nie sú Alpy ;-), nemôžeš očakávať nehorázne 20 km stúpania a klesania. Pre dovolenkára je to možno málo, ale pre mňa, keď tu bývam a jazdím, to je občas dosť otravné stále zdolávať (aj keď pre teba malé ) kopce ;-). Ani nevieš ako rád by som občas vymenil tieto cesty za 200km dlhý úsek bez jediného kopčeka – len asfaltka a koniec v nedohľadne. Aspoň raz by priemerka stúpla nad 30km/hod.
jj, už to vím :) jsem v Tatrách předtím nebyl a jako největší hory v bývalém ČSSR jsem prostě asi byl zblblý a čekal něco více…
no nevadí, i tak to bylo fajn, aspoň ten asfalt byl docela ok a to se taky u nás z Polabí počítá :)))
zrovna si dávám Chardonnay od místního vinařství Pavelka a čekám na večeři, budou mimo jiné i buchtičky se šodó, manželka se na to už třese :)))
jinak všem mohu vřele doporučit restauraci Solisko přímo u Štrbského plesa, fantastická kuchyně, Caesar salát přesně s ančovičkami jak má být!
a to ubytování „dole“ by stejně nepomohlo, vždyť ten výškový rozdíl je snad jen 250 m :(
Tak zhodnotím letošní Tatry.
Sliezký Dóm: z Polianky začátek super asfaltka po vjezdu do lesa se to podělá a v oblasti těžby suchých smrků masakr.
Sklon max 12% vyjedeš z lesa a začne opět kvalitní povrch až k chatě.
Provoz na můj vkus hustý. V podstatě tam pendlují 2 Dustry s turisty. Takže sjezd dolů davat bacha. Jezdí se tam časovka Sliezký vrchár.
Sedlo Čertovica: od Tater až na dědinku Hýbe povrch standart.
pak na Králová Lehota potom hnusný povrch Nižná a Vyšná Boca.
Za tabulí Vyšná Boca jak by utnul koberec jak víno až nahoru.
Nazpátek pak odbočka na Svarín a na přečerpávačku Čierný Váh.
Takové slovenské Dlouhé stráně. Max 11%.
Imho odtud se fotí Tatry tak si naplánujte počasí.
Štrbské a Popradské plesa tam nic zvláštího až na mraky aut a lidí.
je to vůbec pro žiletku tohle?!
jsem myslel, že tam mají v Tatrách echt krásný silnice, vždyť je to pár kilometrů kolem dokola a skoro jediná pořádná lokalita pro turisty z celého Slovenska
to nechápu, vždyť v tom regionu musí být z turismu peněz až až!
Od Královej Lehoty smerom na Svarín je to ok, ale potom to už na cesťák nie je. Od Liptovského Hrádku smerom na Čertovicu tiež nejazdím, asfalt je tam dosť katastrofálny a navyše je to horský prechod, takže hustota aut dosť veľká.
Môj obľúbený okruh L.Hrádok-Podbanské-Štrbské Pleso-Smokovce-Poprad a naspäť do L.Hrádku. Je to cca 120km.
Ja tu bývam a jazdím. Len cestu. Vo skvelý asfalt nedúfaj, niektoré časti sú OK, iné zasa pripomínajú lesnú cestu.
Před týdnem jsme byli v Itálii(Friuli-Venezia). Ubytko nad Ovarem v chalupě.
Pokud srovnám povrch tam a na Slovensku tak Itálie je o 2 levely výš.
Třeba Monte Zoncolan z Liariis 1 auto a 0 cyklisků 0 motorek.
Na sjezdu do Sutria 3 motorky 2 kola. Kromě spousty kravinců na rovince před tunelem paráda povrch.
Potom běžná cesta na sella Valcada super asfalt až do Tualis až nahoru na Monte Crostis kde u šutru s ptákem začíná pavé a pak necelé 4km dávat bacha. imho skvělý sjezd.
Jedem defekt na tufach elite pulse za celý týden.
Objeli jsme vše v dosahu 100km. Podle mně naprosto mrtvo bez turismu, žádné hotelové komplexy jak v Dolomitech.
Fakt je ten že to není na ježdění s manželkou.
Jediný hnusný úsek co si vzpomínám byl mezi Passo Monte Rest a sella Chiantuzan cca 10km.
Na Slovensku jsou prostě zatím pozadu, nevím v čem to je.
tak treba i tim, ze na hodne kopcich kde se jede/jelo Giro se natahne/natahl novy asfalt
já bych si vzal boty na běhání místo silnice
jako 2. faze je silnicka super, na vecer ciste jen nejaky ten kopec a dolu na pivo a halusky s brynzou :)
no jo, to se u tebe nedivím, ty toho kola máš za rok tolik, že bys to uvítal jako příjemnou změnu :)))))
Řešil jsem to minulý rok a nakonec jsem silnici vzal.
Během týdne jsem vyjel 2×
díky, už to zkoumám
ty cikánské vesnice, to byly „normální“ vesnice kde je prostě většina cikánů a nebo ty jejich osady? těm bych se rozhodně chtěl vyhnout :)
Pro našince trochu nezvyk (a to občas jezdíme na severu Čech), ale nic vyloženě dramatického. Trasu můžeš projet jak je.
Spíš bych to tipoval na ty jejich osady. Na Polské straně jsou vesnice, kde jsou „baráky“ komplet dřevěné a žádné novodobé dřevostavby to nebyly. :)
Taky jsme potkávali docela dost cigánů u cest prodávající houby. Některé byly fakt šílené úlovky.
Nejsou to vyloženě ty chýše v blátě jako na východě (znám jen z TV), ale vesnice plné jednoho etnika.
Když jsem se vracel zpět to Tater, celkem slušně vyšitej, tak mi nabízeli kýbl od primalexu plný hub. Podle modelů co tam měli bych neprošel antidopingovkou :-)
díky všem za tipy!
ještě poslední věc, Google maps mi ukazuje 2 varianty kude to vzít
jedna je horem přes Olomouc a druhá spodem přes Uherské Hradiště
no a navigace v autě ta mi ukazuje úplně jinou :)))
předpokládám, že na netu jsou poslední aktualizace dostavěných úseků dálnic, atd… takže teď asi spíše vybrat podle toho
přikládám fotku co mi navrhuje tedy pan Google
tak mapy.cz nabízejí ještě jednu variantu trasy, teď fakt babo raď :)
otázkou je, kdo to má nejvíce aktualizované a co platí…
Ahoj, když se nikdo neozývá s radou tak to trošku zhrnu.
Cesta přes Olomouc: po dálnici (rychlostní silnici) pojedeš až do Lipníku.
Přes Hradiště pojedeš po dálnici od Trenčína k Žilině.
No a třetí trasa je kompromis po dálnici k Hulínu a od PB k Žilině.
A teď si vyber tu správnou trasu. Záleží co preferuješ. Já radím vyber si dvě a jednou jeď tam a druhou zpět a pak tu poreferuj. :D
Já bych jel buď spodek, nebo prostředek. Vrchem přes Makov je to pruda a hrozně se to táhne. Kdybys jel spodem, tak v klesání za Drietomou, na té panelce, si zastav u pramene a načepuj si výborný medokyš.
Makov je príma.
jen škoda, že ty Tatry byly loni v létě taková šílená tragédie co se snad všeho týče, jinak bych si tohle nenechal ujít a naplánoval tam na pár dní dovolenou :(((
Slovensko přivítá světový peloton WorldTour
Sem to máš jenom o pár desítek km dál a trochu jiná liga…