Vysokorychlostní komprese Fox 32 Talas RLC

65 nepřečtených
  • spok

    Čau

    potřebuju ubrat vysokorychlostní kompresi na TALAS rlc 09

    Víte někdo jak na to?

    Pomůže řidší olej ?

    Když jedu někde po šutrech je to jak zamčený :(

    0 0
    • Tomcat  

      V první řadě co ty a manuál?…

      0 0
    • pepek  

      já bych zkusil ten olej. nevím, proč tam furt cpou ty hustý oleje, mně se vždy osvědčil ten nejřidší (2,5WT ).

      0 0
    • kubad  

      Si si jisty ze opravdu je problem v HS expanzi? Popis presneji problem.

      0 0
      • spok  

        Problém je ve vysokorychlostní kompresi.

        Jedu po kamenité cestě a všechno to schytam. vidle se takřka nehne… ty rychlé nárazy nebere.

        Pomalé ano.. boule atd.

        0 0
      • martinpav  

        Pise o kompresii nie expanzii ;).

        0 0
        • kubad  

          jj mělo tam být správně komprese, ale stejně tohle není ten problém

          0 0
          • spok  

            co myslíž že by to bylo

            když to při vysokej rychlosti moc tlumí ?

            0 0
            • kubad  

              co podle tebe tlumí HS komprese?

              ať se posuneme kousek dál :-)

              jinak aspoň trochu popiš jak máš nastavenou vidlici, tlaky,a jak máš nastaveny všechny ostatní hejblátka + kolik vážíš?

              sag atd…

              0 0
              • spok  

                HS komprese je tlumící odpor při stlačení vidlice vysokou rychlostí.

                Při nízké rychlosti se neprojevuje.

                Při přejíždění boulí a plynulých nerovností.

                Projeví se při vysokorychlostním stlačení… na ostrých rázech a větších překážkách jdoucích rychle za sebou.

                Tlak přesně nevím. Vážím 80kg a sag je 30%

                0 0
                • kubad  

                  Když jedu někde po šutrech je to jak zamčený

                  Jedu po kamenité cestě a všechno to schytam. vidle se takřka nehne… ty rychlé nárazy nebere.

                  Pomalé ano.. boule atd

                  projeví se při vysokorychlostním stlačení… na ostrých rázech a větších překážkách jdoucích rychle za sebou

                  myslíš že popis tvého problému koresponduje s chováním HS komprese?

                  0 0
                  • spok  

                    Tak co bys řekl že to je ?

                    Při rychlém stalčení je útlum příliš velký.

                    žeby špatně utažené kolo?

                    0 0
                    • pepek  

                      Můžeš mít jen moc utaženou expanzi-při rychlých rázech za sebou se vidla nestačí vracet a pracuje ve strmé části zdvihu-čili tvrdě.

                      0 0
                      • spok  

                        JO přetlumená expanze tohle dělá

                        Ale tím toneni

                        je to pořád stajné at nastavim expanzi tak jak by měla být nebo na nin pořád stejné.

                        0 0
                      • Jenda  

                        no ale zase kdyz ta vidle ma HS expanzi tak by se nejak vyrazne pretlumenyho stavu ani dosahnout nemelo?

                        0 0
                        • pepek  

                          Nevím, jak u Talase, ale všechny vidle, co jsem kdy měl, byly přetlumený příliš vysokou hustotou oleje. Vždy to začalo šlapat teprve až jsem tam nalil „vodu“ – 2,5WT.

                          0 0
                    • kubad  

                      proto sem se tě ptal na to jak máš nastavenou vidlici, a tím sem myslel všechny hejblátka co tam sou.

                      jinak ti to pepek už napsal

                      0 0
                      • spok  

                        Talas si nastavim podle terénu

                        Nízkorychlostní komprese na min

                        odskok na 3–5klik od min

                        lockout otevřeno

                        Když mam zamčeno tak odtrh na 3 kliky od minima

                        0 0
                      • spok  

                        Talas si nastavim podle terénu

                        Nízkorychlostní komprese na min

                        odskok na 3–5klik od min

                        lockout otevřeno

                        Když mam zamčeno tak odtrh na 3 kliky od minima

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          člověče nic ve zlém, ale expanze je u tebe komprese odskok je odtrh. Pak člověk neví co je fakt a co jsi spletl nebo myslel jinak.

                          Ale vystupuješ sebevědomě.

                          Fakt nic ve zlém za tebe doufám, že ti to nový olej pořeší.

                          BTW právě jsi přišel o záruku. Což u Talase navíc s potenciálním problémem… No tvoje věc

                          0 0
                          • spok  

                            No já myslim že si docela rozumíme ne ?

                            komprese.. stlačení

                            expanze…odskok nebo rychlost roztažení

                            lockout force… úroven lockoutu nebo síla odtrhu z klidu.

                            Hmm…

                            0 0
    • tomfree  

      Mněl jsem krátce tuhle vidli a byl jsem rád,když jsem se jí zbavil,to chování,které popisuješ jsem zaznamenal taky,kromě jiných věcí,které mi na ní vadily.

      0 0
    • spok  

      Teda kamarádi

      teď jsem to otevřel a ten olej co tam je by se dal na férovku mazat na chleba:)

      možna by v něm stala polevkova lžíce

      zkusim ten 2,5

      starej vyleju do potoka (samozřejmě)

      děla to pekny duhovy skvrny:)

      0 0
    • spok  

      Tak jo!

      Jupí čerte!

      Problém vyřešen!

      Dal jsem místo toho medu olej 2,5WT

      Tákže…

      Všechno funguje překvapivě stejně. úroven lockoutu je citliivější… měkčí

      takže se to nastaví o cca 2 kliky vícnež s hustým olejem

      rebound cca o 1klik víc

      nízkorychlostní komprese je z počátku výrazně citlivější

      Vysokorychlostní komprese… luxus

      sežere to i cihlu nastojato:)

      Fakt jsem spokojen…

      Všem doporučuju dát místo té omáčky řídký olej

      0 0
      • StuntJ  

        Jojo, taky nevím proč do těch videl lijí takový medy. Sám jsem měl ve vidli 15W a po nalití 5W to bylo nebe a dudy …

        Možná se bojí, aby ta vidlice v záruce tolik neprosakovala, čert ví

        0 0
        • spok  

          Já bych to viděl tak…

          Hmm koupim foxe. Kvalita zaručena

          Sakra je to nějaký tuhý, co s tim ?

          Dam to do servisu.

          Jooo tak to bude za litra. Pak to bude šlapat jak má.

          No co mi zbejvá. Vidle v záruce a bůh ví co tam s tim udělaj.

          Pak se pochválí servis jak to pěkně seřídil a celej úžasnej fox z toho má zase nějaký prachy aby si moh dělat reklamu.

          Dělaj to dobře. To musim uznat

          Ale proč to podělat zrovna olejem? Výměna oleje za 5 min!

          Tak trochu rychlý prachy ne ?

          Očekávam někoho od foxe aby mi to vysvětlil…

          0 0
          • Vilém  

            tak to jsem asi na spatnym foru kamo, protoze tady nikdo od FOXe asi nebude:))

            0 0
            • pepek  

              Nojo, asi neumějí česky.

              0 0
            • spok  

              Pomoooc už jsou tu.

              Auto s logem fox a týpkove v černejch brejlích.

              To stim olejem jem asi neměl psá t mk isdfi hd c c

              0 0
              • StuntJ  

                heh :o)tě někde potká cestou nataženej drát, nebo vraní nohy ve sjezdu :o))

                0 0
          • StuntJ  

            kdo ví, já taky tak nějak uvažuji o té 2,5W, páč ta vidla v rychlejších pasážích nějak nestíhá, ale nemyslím si že by to už nějak extra pomohlo :/

            0 0
      • milan1  

        Vidím, že se tady začínají budovat bajky o vidlicích FOX.

        Nejsem samozřejmě od FOXu ale kraviny, které se píšou o vidlicích všobecně mě dost vadí.

        Jistě ti pomohla výměna oleje ale vše, co jsi tady napsal je pořádný mišmaš

        Olej, co v něm stojí lžíce, nikdy jsem nic takového ve FOXech nenašel, to zaprvé.

        Jaký byl stav tvé vidlice před výměnou a po výměně je velmi nejisté dobré bude porovnat stav se znalostí vnitřností.

        Ta vysokorychlostní komprese je něco úplně jiného, než si představuješ. A hustota oleje přitom při vysokorychlostní kompresi hraje tu nejmenší roli. Přetlačuje se přitom totiž planžetka, která se otevírá tlakem a když je ten tlak větší, tak se prostě otevře více. Průtok daný hustotou oleje je nejvíc ovlivněn u nízkorychlostní komprese i expanze, zde se průtok nemění a je velmi ovlivněn právě hustotou.

        Když si proto přečtu, žes vyměnil olej, ve kterém stála dle tebe lžíce, za olej, který je jako voda tak bych očekával velmi výrazné změny v chování vildice a první, na co bych nutně musel sáhnout je rebound ( expanzní útlum)

        Tys expanzní útlum musel změnit o jeden klik.

        Ty sám jsi spokojený se stavem, dobře, buď ale to, co je zde popsáno je jenom kupa pořádně přehnaných nesmyslů.

        0 0
        • fousek  

          Me jeste napadlo jestli Talas ma tlumici patronu, tak jestli vymenil mazaci olej tak se to pochopitelne na tlumici moc neprojevilo:-) a hodne ridkej olej uplne top mazadlo neni.

          0 0
          • milan1  

            Kdyby měl Fit patronu, tak by snad nepsal o výměně v tlumiči.

            Ale ono je to celé takové zmatené, že to tak nakonec klidně může být. Bylo by to jisté vysvětlení.

            0 0
        • spok  

          Tak pro vysvětlení těm kteří to berou moc vážně

          Olej ve kterém stojí lžíce je parodie na reklamy instantních hnusů viz hrachová polévka,gulášová polévka atd kde se na toto poukazuje ale pravda to samozřejmě není.

          Myslím tím olej hustoty cca 20WT

          Olej do kombajnu je také nadsazenost.

          Nevím přesně jaké oleje se do jakých kombajnů používají.

          vím že ve foxech a vidlicích,tlumičích sjou planžetové ventily ale i tak…

          čím řidší olej, tím víc ho ventilem proteče. I tyto ventily mají svou kapacitu a i při 100% otevření mají tlumící vlastnosti které se řidším olejem mění.

          Rebound jsem při dalších jízdách přidal o další 2 kliky.

          Jsem maximalně spokojen :)

          0 0
          • Vilém  

            No myslim, ze o vnitrnostech a funkci vidlic tohoto pana poucovat nemusis:)

            0 0
            • spok  

              Ále tak jsem to zas nemyslel :)

              Jen se mi zdá že mi tu měkdo vyvrací to, co vidím na vlastní oči na vlastní vidli.

              Prostě to funguje tak jak píšu… výbroně

              0 0
          • milan1  

            Včera, ve 21 hod to byl jeden klik, nevím, kolik jízd jsi odjezdil dodnes, když už přibyly kliky dva další?

            Pokud sis nevšiml, tak z tvých podivných a přehnaných velice nepřesných vyjádření se zde začíná budovat názor o nekvalitách vidlic FOX. Něco může být nekvalitní ale mělo by to být popravdě. To, co se vybájí podobnými pohádkami, je zbytečné a tohle mě hodně vadí.

            Pro upřesnění, které napoví, kolik toho oleje jsi vyměnil, jaký byl objem?

            0 0
            • roud  

              Nejlíp radí o ježdění na kole ten co na něm nejezdí viď milane xD xD xD (prosím odpusť si další reakci na mě přinejmenším jsi dobře pobavil)

              0 0
          • MlokCZ  

            Kde by se v Talasu v tlumící části vzal olej 20WT? Je tam v originále použit olej FOX 7 wt.

            0 0
            • spok  

              Je tam nejspíš od výroby.. Je to nová vidle přivezená z USA

              Je mi jasné že tam má být řidší olej.

              Tenhle byl při porovnání s 15wt který taky mám výrazně hustší.

              Vyměnil jsem ho stejné množství které vyteklo. 130mL

              Samozřejmě v noze s tlumící částí.

              Otevřená lázeň ne FIT patrona.

              0 0
              • milan1  

                Tohle jsem chtěl pro potvrzení, že tam není fit patrona.

                Pokud tam byl olej z výroby a nebyl měněn, je konečná hustota s největší pravděpodobností způsobena průnikem nečistot.

                To, co pozoruješ nakonec je vlastně výsledkem serviu celé vidlice.

                A jedno upozornění, pokud už docházelo k pronikání nečistot, tak výměna stíráků je nutná.

                Možná ti tato informace zachrání vidlici.

                0 0
                • spok  

                  Ta vidle se takto chovala od prvního kilomeru.. stále stejně

                  Mám na ni najeti cca 100km v suchu.

                  Myslím že o nějakých nečistotách nemůže být řeč.

                  Napadá mě že si třeba někdo při kompletaci zaměnil hustý mazací olej (používaný pro mazání nohy s talasem)

                  s tím tlumícím a nalil do obou nohou stejný.

                  Stát se to asi může…

                  0 0
                  • milan1  

                    Nikdy jsem nenarazil na žádný zaměněný olej.

                    Tvá zkušenost je první a ojedinělá a z výroby pochází velice těžko.

                    0 0
                  • StuntJ  

                    všechno je možný, kamoš nalil do tlumící patrony olej pro dvoutakty, v domnění že je to stejné …

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      TAk snad tvůj kámoš nevyrábí vidlice ne?

                      stejně tak jsem neslyšel, že by ve Foxu vyráběli (kompletovali) i doutakty na vedlejším ponku co vidlice.

                      Trochu soudnosti proboha.

                      0 0
    • Kohout  

      Tak jsme si myslel, ze se neco noveho priucim a zase prd…

      Nejprve byl tazatel pokaran za neznalost presne terminologie a nakonec jeste pomalu obvinen z toho, ze pospinil kvalitu vidlic znacky Fox…

      Pomalu prestavam chapat, proc vubec reagujete na podobne prispevky, kdyz Vas tak obtezuje napsat koudnou odpoved nebo nedejboze snad radu. Ne kazdy je znalec pres vidlice a od toho tu preci forum je, aby se tady zeptal, ne? Nebo to chapu spatne? Ma to byt diskuzni klub pro vyvolene, kteri se tady akorat budou navazet do „novacku“ za „hloupe“ dotazy?

      0 0
      • spok  

        Pěkně řečeno :)

        Nejlepší škola je šroubovák a kladivo. To 100% platí

        System pokus-omyl se používal odjakživa.

        Jednou se to povede:)

        Černobyl je zase trochu jiná kategorie…

        0 0
      • milan1  

        Popiš co ses chtěl dozvědět, co ses dozvěděl.

        Případně co ses neozvěděl a jaké ty máš případně zkušenosti, když tě téma zaujalo.

        0 0
      • kubad  

        tazatel se ptal: potřebuju ubrat vysokorychlostní kompresi na TALAS rlc 09

        což s problémem absolutně nemá nic společného,a pár lidí se to tu snažilo vysvětlit, jeho problém byla přetlumená vidlice a pravděpodobně špatná citlivost vidlice což u 100km jeté vidlice je možné potřebuje trochu zajet, podle toho co popsal již problém vyřešil, co chceš ještě dál řešit?

        0 0
        • Karlos009  

          Souhlas s Kohoutem. Ty jsi toho zářným příkladem. Hned v první reakci si mu odpověděl otázkou, pomotal jsi expanzi a kompresi a pak jsi mu poradil, aby si prostudoval jak kompresre funguje, ale kde si to má prostudovat si mu neřekl. 6 reakcí, ale rada žádná. Do toho typicky Milan1, asi toho hodně ví, ale vždycky napíše jenom, že všichni píšou kraviny, vědí prd a představují si něco úplně jiného. Konkrétního nenapsal nikdo nic. Jedině Pepek svoji zkušenost s výměnou oleje. Spok (a ostatní) se dověděli prd.

          0 0
          • KRAJIC  

            Krásně jsi to napsal. Plný souhlas.

            0 0
          • milan1  

            Proč se do všeho motají lidi, kteří nerozumí tématu?

            a hrajou si přitom na soudce.

            Když napíšu Kohotovi aby upřesnil čemu nerozumí je ticho.

            Tak abys pochopil. Kážou se tady nesmysly a jestli jsi s tím spokojen tak je braň do roztrhání těla.

            Olej, který popisuje spok se ve vidlicích prostě nenachází a ten úžasný efekt, který on pozoruje je dost podivný, proč to říkám, protože ty vidlice znám a jestli si myslíš, že znáš víc ty, napiš to. k posunu jistě došlo ale ty rozeznáš, jak byl významný?

            Celá problematika zde se týká jednoho jediného a to je citlivost vidlice. Téma, které je živnou půdou pro mnoho flame.

            Jestli se na té citlivosti v tomhle konkrétním, případě podílí tlumič a nebo celkové odpory vidlice těžko posoudit. Pro zajímavost, vidlice Fox velmi krátce jeté mají i své vlastní odpory, které se sníží a olej to rozhodně neřeší. Majitel nejspíš v současné době jezdí a pochvaluje si viodlici s odtrhem odhaduju okolo 10 ti kg. A to není nic moc.

            Jak se měří citlivost vidlice a že to není nic složitého je zde snaha popsat mnohokrát a je to můj postup. Tohle je ta pomoc, kterou těžko rozeznáš.

            Kdyby dotyčný nešermoval vysokorychlostní kompresí a nenapsal spoustu podivností o oleji, mohl celkem jednoduše změřit moment odtržení vidlice před výměnou a po výměně.

            Kdyby uvedl jenom a prostě hodnoty, poznal by i jízdou, jak je malý změřený rozdíl rozeznatelný jízdou. Tohle je řekněme sjednocování zkušeností a klidně by mohlo probíhat ke všeobecné spokojenosti.

            Takovéhle zkušenosti potom jdou rozebírat a tady se nachází prostor pro všeobecné posuzování.

            Jestli v tom má někdo guláš a jiný ho opraví, tak zkus vnímat, jaký byl cíl té opravy.

            Kázat nesmysly přikrášlené tu jedním a tu druhým směrem, jak se daří právě začátečníkům moc nepomohou a ochranáři nebývají právě ti znalí.

            0 0
            • Karlos009  

              Škoda, že jsi teda jednoduše hned Spokovi nenapsal, že dle tvých zkušenosti nebude pravděpodobně problém v tlumení komprese, ale že je to asi způsobeno třením ve vidlici a aby změřil odtrh. Ušetřil bys 50 řádků a diskuse by měla smysl.

              0 0
              • milan1  

                Problematika jde řešit jenom s těmi,kde najdeš společnou řeč. On viděl svůj problém jasně a taky se dle toho choval. tady o nějakém přesvědčování nemohla být vůbec řeč.

                Pokud sis stačil všimnout, tak jsem vstoupil do diskuze přesně ve chvíli, kdy nabrala směr k tomu, že každý očekával, že ve vidlicích Fox se nachází vazelína místo oleje a že výměna oleje řeší vše k plné spokojenosti.

                Tohle je samozřejmě zcela mylná informace, která ale zřejmě s tebou nehne.

                První můj vstup je o tom, že říkám jasně, tohle je nesmysl a chráním tím špatně informované, tedy i tebe, kterým se ale můj postup nezdá. Nějaký výsledek byl jistě dosažen ale jaký? Ty to rozeznáš? Pochopils že tohle je téma, které je zde ale není přímo popsané?

                Jak a proč ověřovat dosažený výsledek? To je docela zásadní, tebe to nezajímá? a odpověď zde jsi snad už našel?

                Takže ještě jednou, řeší se citlivost a jestli jsi dosud poznal, jaký pokrok Spok výměnou oleje udělal, tak ti gratuluju, protože to nemohl poznat nikdo.

                Moje zkušenost je to, co zde dávám a protože nějaké vysvětlování ode mne se strhne zásluhou již zde zůčastněných lidí často ve flame, vstupuju sem už jenom když se kážou opravdové nesmysly, v tomto případě o olejích ve Foxech.

                0 0
              • kubad  

                místo blbých keců radši příště poraď.

                Milan se snaží člověka přimět k přemýšlení o problému a k jeho pochopení, to je nejjednodušší cesta k řešení.

                0 0
                • bruco  

                  Najjednoduchsia cesta to nie je, ale je najlepsia.

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
          • kubad  

            zářný příklad čeho?

            sorry ale pokud se někdo bez znalosti toho co má ohání HS kompresí která nemá s problémem nic společného tak sem na jeho otázku jasně napsal že HS s tím nemá nic společného,

            takže jasná odpověď a snažil sem se z něho vydolovat aspoň základní info o tom jak má vidlici nastavenou, a sory pokud někdo ani neví na kolik fouká vidlici a nemáš informace o toma jak má vidlici nastavenou tak co chceš řešit?

            tazatel vyměnil olej na 100km jeté vidlici a je spokojený OK

            vše vyřešeno. Za tuhle debata si aspoň nastudoval na co které hejblátko na vidlici je.

            A tvoje reakce je opravdu taky skvělá místo abys konstruktivně něco poradil tak se ti do mě navážíš trochu popřemýšlej nad svým přístupem!!!

            0 0
          • kubad  

            Mlok tu milinkrát popisoval jak to funguje, stačí si to projít v historii nevím proč bych to měl opakovat.

            A bez tvých keců tady by se to taky v klidu obešlo.

            0 0
            • spok  

              Sakra ! člověk na chvíli odejde od kompu a oni se tu poperou.¨

              Kdybych Vám napsal nasypte si tam písek tak se budete hádat taky.

              Prostě kdo chce.. dělejte si se svojí vidlicí co chcete.

              pokud si někdo myslí že mi poradil,a tací tu taky jsou.Tak mu děkuju.

              ENDE !

              0 0
              • milan1  

                Dám ti jeden návod, jako zakladatel threadu můžeš vymazat to, co dle tebe téma kazí a neprospívá mu.

                Tvá volba vypoví o tom, jak tě téma drží a co považuješ za důležité.

                Mnoha lidem třeba pomůže otveřít oči v pozitivním i negativním smyslu.

                Příště se v reakcích budeš zaručeně potkávat jen s těmi, co upřednostníš.

                0 0
            • KRAJIC  

              Ostrý jak břitva!

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.