Čau
potřebuju ubrat vysokorychlostní kompresi na TALAS rlc 09
Víte někdo jak na to?
Pomůže řidší olej ?
Když jedu někde po šutrech je to jak zamčený :(
Čau
potřebuju ubrat vysokorychlostní kompresi na TALAS rlc 09
Víte někdo jak na to?
Pomůže řidší olej ?
Když jedu někde po šutrech je to jak zamčený :(
V první řadě co ty a manuál?…
já bych zkusil ten olej. nevím, proč tam furt cpou ty hustý oleje, mně se vždy osvědčil ten nejřidší (2,5WT ).
Si si jisty ze opravdu je problem v HS expanzi? Popis presneji problem.
Problém je ve vysokorychlostní kompresi.
Jedu po kamenité cestě a všechno to schytam. vidle se takřka nehne… ty rychlé nárazy nebere.
Pomalé ano.. boule atd.
no když myslíš, skus si nastudovat jak HS funguje
Tak jezdi pomalu :-)
Pise o kompresii nie expanzii ;).
jj mělo tam být správně komprese, ale stejně tohle není ten problém
co myslíž že by to bylo
když to při vysokej rychlosti moc tlumí ?
co podle tebe tlumí HS komprese?
ať se posuneme kousek dál :-)
jinak aspoň trochu popiš jak máš nastavenou vidlici, tlaky,a jak máš nastaveny všechny ostatní hejblátka + kolik vážíš?
sag atd…
HS komprese je tlumící odpor při stlačení vidlice vysokou rychlostí.
Při nízké rychlosti se neprojevuje.
Při přejíždění boulí a plynulých nerovností.
Projeví se při vysokorychlostním stlačení… na ostrých rázech a větších překážkách jdoucích rychle za sebou.
Tlak přesně nevím. Vážím 80kg a sag je 30%
Když jedu někde po šutrech je to jak zamčený
Jedu po kamenité cestě a všechno to schytam. vidle se takřka nehne… ty rychlé nárazy nebere.
Pomalé ano.. boule atd
projeví se při vysokorychlostním stlačení… na ostrých rázech a větších překážkách jdoucích rychle za sebou
myslíš že popis tvého problému koresponduje s chováním HS komprese?
Tak co bys řekl že to je ?
Při rychlém stalčení je útlum příliš velký.
žeby špatně utažené kolo?
Můžeš mít jen moc utaženou expanzi-při rychlých rázech za sebou se vidla nestačí vracet a pracuje ve strmé části zdvihu-čili tvrdě.
JO přetlumená expanze tohle dělá
Ale tím toneni
je to pořád stajné at nastavim expanzi tak jak by měla být nebo na nin pořád stejné.
no ale zase kdyz ta vidle ma HS expanzi tak by se nejak vyrazne pretlumenyho stavu ani dosahnout nemelo?
Nevím, jak u Talase, ale všechny vidle, co jsem kdy měl, byly přetlumený příliš vysokou hustotou oleje. Vždy to začalo šlapat teprve až jsem tam nalil „vodu“ – 2,5WT.
proto sem se tě ptal na to jak máš nastavenou vidlici, a tím sem myslel všechny hejblátka co tam sou.
jinak ti to pepek už napsal
Talas si nastavim podle terénu
Nízkorychlostní komprese na min
odskok na 3–5klik od min
lockout otevřeno
Když mam zamčeno tak odtrh na 3 kliky od minima
Talas si nastavim podle terénu
Nízkorychlostní komprese na min
odskok na 3–5klik od min
lockout otevřeno
Když mam zamčeno tak odtrh na 3 kliky od minima
člověče nic ve zlém, ale expanze je u tebe komprese odskok je odtrh. Pak člověk neví co je fakt a co jsi spletl nebo myslel jinak.
Ale vystupuješ sebevědomě.
Fakt nic ve zlém za tebe doufám, že ti to nový olej pořeší.
BTW právě jsi přišel o záruku. Což u Talase navíc s potenciálním problémem… No tvoje věc
No já myslim že si docela rozumíme ne ?
komprese.. stlačení
expanze…odskok nebo rychlost roztažení
lockout force… úroven lockoutu nebo síla odtrhu z klidu.
Hmm…
Mněl jsem krátce tuhle vidli a byl jsem rád,když jsem se jí zbavil,to chování,které popisuješ jsem zaznamenal taky,kromě jiných věcí,které mi na ní vadily.
Teda kamarádi
teď jsem to otevřel a ten olej co tam je by se dal na férovku mazat na chleba:)
možna by v něm stala polevkova lžíce
zkusim ten 2,5
starej vyleju do potoka (samozřejmě)
děla to pekny duhovy skvrny:)
Tak jo!
Jupí čerte!
Problém vyřešen!
Dal jsem místo toho medu olej 2,5WT
Tákže…
Všechno funguje překvapivě stejně. úroven lockoutu je citliivější… měkčí
takže se to nastaví o cca 2 kliky vícnež s hustým olejem
rebound cca o 1klik víc
nízkorychlostní komprese je z počátku výrazně citlivější
Vysokorychlostní komprese… luxus
sežere to i cihlu nastojato:)
Fakt jsem spokojen…
Všem doporučuju dát místo té omáčky řídký olej
Jojo, taky nevím proč do těch videl lijí takový medy. Sám jsem měl ve vidli 15W a po nalití 5W to bylo nebe a dudy …
Možná se bojí, aby ta vidlice v záruce tolik neprosakovala, čert ví
Já bych to viděl tak…
Hmm koupim foxe. Kvalita zaručena
Sakra je to nějaký tuhý, co s tim ?
Dam to do servisu.
Jooo tak to bude za litra. Pak to bude šlapat jak má.
No co mi zbejvá. Vidle v záruce a bůh ví co tam s tim udělaj.
Pak se pochválí servis jak to pěkně seřídil a celej úžasnej fox z toho má zase nějaký prachy aby si moh dělat reklamu.
Dělaj to dobře. To musim uznat
Ale proč to podělat zrovna olejem? Výměna oleje za 5 min!
Tak trochu rychlý prachy ne ?
Očekávam někoho od foxe aby mi to vysvětlil…
tak to jsem asi na spatnym foru kamo, protoze tady nikdo od FOXe asi nebude:))
Nojo, asi neumějí česky.
Pomoooc už jsou tu.
Auto s logem fox a týpkove v černejch brejlích.
To stim olejem jem asi neměl psá t mk isdfi hd c c
heh :o)tě někde potká cestou nataženej drát, nebo vraní nohy ve sjezdu :o))
kdo ví, já taky tak nějak uvažuji o té 2,5W, páč ta vidla v rychlejších pasážích nějak nestíhá, ale nemyslím si že by to už nějak extra pomohlo :/
Vidím, že se tady začínají budovat bajky o vidlicích FOX.
Nejsem samozřejmě od FOXu ale kraviny, které se píšou o vidlicích všobecně mě dost vadí.
Jistě ti pomohla výměna oleje ale vše, co jsi tady napsal je pořádný mišmaš
Olej, co v něm stojí lžíce, nikdy jsem nic takového ve FOXech nenašel, to zaprvé.
Jaký byl stav tvé vidlice před výměnou a po výměně je velmi nejisté dobré bude porovnat stav se znalostí vnitřností.
Ta vysokorychlostní komprese je něco úplně jiného, než si představuješ. A hustota oleje přitom při vysokorychlostní kompresi hraje tu nejmenší roli. Přetlačuje se přitom totiž planžetka, která se otevírá tlakem a když je ten tlak větší, tak se prostě otevře více. Průtok daný hustotou oleje je nejvíc ovlivněn u nízkorychlostní komprese i expanze, zde se průtok nemění a je velmi ovlivněn právě hustotou.
Když si proto přečtu, žes vyměnil olej, ve kterém stála dle tebe lžíce, za olej, který je jako voda tak bych očekával velmi výrazné změny v chování vildice a první, na co bych nutně musel sáhnout je rebound ( expanzní útlum)
Tys expanzní útlum musel změnit o jeden klik.
Ty sám jsi spokojený se stavem, dobře, buď ale to, co je zde popsáno je jenom kupa pořádně přehnaných nesmyslů.
Me jeste napadlo jestli Talas ma tlumici patronu, tak jestli vymenil mazaci olej tak se to pochopitelne na tlumici moc neprojevilo:-) a hodne ridkej olej uplne top mazadlo neni.
Kdyby měl Fit patronu, tak by snad nepsal o výměně v tlumiči.
Ale ono je to celé takové zmatené, že to tak nakonec klidně může být. Bylo by to jisté vysvětlení.
Tak pro vysvětlení těm kteří to berou moc vážně
Olej ve kterém stojí lžíce je parodie na reklamy instantních hnusů viz hrachová polévka,gulášová polévka atd kde se na toto poukazuje ale pravda to samozřejmě není.
Myslím tím olej hustoty cca 20WT
Olej do kombajnu je také nadsazenost.
Nevím přesně jaké oleje se do jakých kombajnů používají.
vím že ve foxech a vidlicích,tlumičích sjou planžetové ventily ale i tak…
čím řidší olej, tím víc ho ventilem proteče. I tyto ventily mají svou kapacitu a i při 100% otevření mají tlumící vlastnosti které se řidším olejem mění.
Rebound jsem při dalších jízdách přidal o další 2 kliky.
Jsem maximalně spokojen :)
No myslim, ze o vnitrnostech a funkci vidlic tohoto pana poucovat nemusis:)
Ále tak jsem to zas nemyslel :)
Jen se mi zdá že mi tu měkdo vyvrací to, co vidím na vlastní oči na vlastní vidli.
Prostě to funguje tak jak píšu… výbroně
Včera, ve 21 hod to byl jeden klik, nevím, kolik jízd jsi odjezdil dodnes, když už přibyly kliky dva další?
Pokud sis nevšiml, tak z tvých podivných a přehnaných velice nepřesných vyjádření se zde začíná budovat názor o nekvalitách vidlic FOX. Něco může být nekvalitní ale mělo by to být popravdě. To, co se vybájí podobnými pohádkami, je zbytečné a tohle mě hodně vadí.
Pro upřesnění, které napoví, kolik toho oleje jsi vyměnil, jaký byl objem?
Nejlíp radí o ježdění na kole ten co na něm nejezdí viď milane xD xD xD (prosím odpusť si další reakci na mě přinejmenším jsi dobře pobavil)
Kde by se v Talasu v tlumící části vzal olej 20WT? Je tam v originále použit olej FOX 7 wt.
Je tam nejspíš od výroby.. Je to nová vidle přivezená z USA
Je mi jasné že tam má být řidší olej.
Tenhle byl při porovnání s 15wt který taky mám výrazně hustší.
Vyměnil jsem ho stejné množství které vyteklo. 130mL
Samozřejmě v noze s tlumící částí.
Otevřená lázeň ne FIT patrona.
Tohle jsem chtěl pro potvrzení, že tam není fit patrona.
Pokud tam byl olej z výroby a nebyl měněn, je konečná hustota s největší pravděpodobností způsobena průnikem nečistot.
To, co pozoruješ nakonec je vlastně výsledkem serviu celé vidlice.
A jedno upozornění, pokud už docházelo k pronikání nečistot, tak výměna stíráků je nutná.
Možná ti tato informace zachrání vidlici.
Ta vidle se takto chovala od prvního kilomeru.. stále stejně
Mám na ni najeti cca 100km v suchu.
Myslím že o nějakých nečistotách nemůže být řeč.
Napadá mě že si třeba někdo při kompletaci zaměnil hustý mazací olej (používaný pro mazání nohy s talasem)
s tím tlumícím a nalil do obou nohou stejný.
Stát se to asi může…
Nikdy jsem nenarazil na žádný zaměněný olej.
Tvá zkušenost je první a ojedinělá a z výroby pochází velice těžko.
všechno je možný, kamoš nalil do tlumící patrony olej pro dvoutakty, v domnění že je to stejné …
TAk snad tvůj kámoš nevyrábí vidlice ne?
stejně tak jsem neslyšel, že by ve Foxu vyráběli (kompletovali) i doutakty na vedlejším ponku co vidlice.
Trochu soudnosti proboha.
Tak jsme si myslel, ze se neco noveho priucim a zase prd…
Nejprve byl tazatel pokaran za neznalost presne terminologie a nakonec jeste pomalu obvinen z toho, ze pospinil kvalitu vidlic znacky Fox…
Pomalu prestavam chapat, proc vubec reagujete na podobne prispevky, kdyz Vas tak obtezuje napsat koudnou odpoved nebo nedejboze snad radu. Ne kazdy je znalec pres vidlice a od toho tu preci forum je, aby se tady zeptal, ne? Nebo to chapu spatne? Ma to byt diskuzni klub pro vyvolene, kteri se tady akorat budou navazet do „novacku“ za „hloupe“ dotazy?
Pěkně řečeno :)
Nejlepší škola je šroubovák a kladivo. To 100% platí
System pokus-omyl se používal odjakživa.
Jednou se to povede:)
Černobyl je zase trochu jiná kategorie…
Popiš co ses chtěl dozvědět, co ses dozvěděl.
Případně co ses neozvěděl a jaké ty máš případně zkušenosti, když tě téma zaujalo.
tazatel se ptal: potřebuju ubrat vysokorychlostní kompresi na TALAS rlc 09
což s problémem absolutně nemá nic společného,a pár lidí se to tu snažilo vysvětlit, jeho problém byla přetlumená vidlice a pravděpodobně špatná citlivost vidlice což u 100km jeté vidlice je možné potřebuje trochu zajet, podle toho co popsal již problém vyřešil, co chceš ještě dál řešit?
Souhlas s Kohoutem. Ty jsi toho zářným příkladem. Hned v první reakci si mu odpověděl otázkou, pomotal jsi expanzi a kompresi a pak jsi mu poradil, aby si prostudoval jak kompresre funguje, ale kde si to má prostudovat si mu neřekl. 6 reakcí, ale rada žádná. Do toho typicky Milan1, asi toho hodně ví, ale vždycky napíše jenom, že všichni píšou kraviny, vědí prd a představují si něco úplně jiného. Konkrétního nenapsal nikdo nic. Jedině Pepek svoji zkušenost s výměnou oleje. Spok (a ostatní) se dověděli prd.
Krásně jsi to napsal. Plný souhlas.
Proč se do všeho motají lidi, kteří nerozumí tématu?
a hrajou si přitom na soudce.
Když napíšu Kohotovi aby upřesnil čemu nerozumí je ticho.
Tak abys pochopil. Kážou se tady nesmysly a jestli jsi s tím spokojen tak je braň do roztrhání těla.
Olej, který popisuje spok se ve vidlicích prostě nenachází a ten úžasný efekt, který on pozoruje je dost podivný, proč to říkám, protože ty vidlice znám a jestli si myslíš, že znáš víc ty, napiš to. k posunu jistě došlo ale ty rozeznáš, jak byl významný?
Celá problematika zde se týká jednoho jediného a to je citlivost vidlice. Téma, které je živnou půdou pro mnoho flame.
Jestli se na té citlivosti v tomhle konkrétním, případě podílí tlumič a nebo celkové odpory vidlice těžko posoudit. Pro zajímavost, vidlice Fox velmi krátce jeté mají i své vlastní odpory, které se sníží a olej to rozhodně neřeší. Majitel nejspíš v současné době jezdí a pochvaluje si viodlici s odtrhem odhaduju okolo 10 ti kg. A to není nic moc.
Jak se měří citlivost vidlice a že to není nic složitého je zde snaha popsat mnohokrát a je to můj postup. Tohle je ta pomoc, kterou těžko rozeznáš.
Kdyby dotyčný nešermoval vysokorychlostní kompresí a nenapsal spoustu podivností o oleji, mohl celkem jednoduše změřit moment odtržení vidlice před výměnou a po výměně.
Kdyby uvedl jenom a prostě hodnoty, poznal by i jízdou, jak je malý změřený rozdíl rozeznatelný jízdou. Tohle je řekněme sjednocování zkušeností a klidně by mohlo probíhat ke všeobecné spokojenosti.
Takovéhle zkušenosti potom jdou rozebírat a tady se nachází prostor pro všeobecné posuzování.
Jestli v tom má někdo guláš a jiný ho opraví, tak zkus vnímat, jaký byl cíl té opravy.
Kázat nesmysly přikrášlené tu jedním a tu druhým směrem, jak se daří právě začátečníkům moc nepomohou a ochranáři nebývají právě ti znalí.
Škoda, že jsi teda jednoduše hned Spokovi nenapsal, že dle tvých zkušenosti nebude pravděpodobně problém v tlumení komprese, ale že je to asi způsobeno třením ve vidlici a aby změřil odtrh. Ušetřil bys 50 řádků a diskuse by měla smysl.
Problematika jde řešit jenom s těmi,kde najdeš společnou řeč. On viděl svůj problém jasně a taky se dle toho choval. tady o nějakém přesvědčování nemohla být vůbec řeč.
Pokud sis stačil všimnout, tak jsem vstoupil do diskuze přesně ve chvíli, kdy nabrala směr k tomu, že každý očekával, že ve vidlicích Fox se nachází vazelína místo oleje a že výměna oleje řeší vše k plné spokojenosti.
Tohle je samozřejmě zcela mylná informace, která ale zřejmě s tebou nehne.
První můj vstup je o tom, že říkám jasně, tohle je nesmysl a chráním tím špatně informované, tedy i tebe, kterým se ale můj postup nezdá. Nějaký výsledek byl jistě dosažen ale jaký? Ty to rozeznáš? Pochopils že tohle je téma, které je zde ale není přímo popsané?
Jak a proč ověřovat dosažený výsledek? To je docela zásadní, tebe to nezajímá? a odpověď zde jsi snad už našel?
Takže ještě jednou, řeší se citlivost a jestli jsi dosud poznal, jaký pokrok Spok výměnou oleje udělal, tak ti gratuluju, protože to nemohl poznat nikdo.
Moje zkušenost je to, co zde dávám a protože nějaké vysvětlování ode mne se strhne zásluhou již zde zůčastněných lidí často ve flame, vstupuju sem už jenom když se kážou opravdové nesmysly, v tomto případě o olejích ve Foxech.
místo blbých keců radši příště poraď.
Milan se snaží člověka přimět k přemýšlení o problému a k jeho pochopení, to je nejjednodušší cesta k řešení.
Najjednoduchsia cesta to nie je, ale je najlepsia.
zářný příklad čeho?
sorry ale pokud se někdo bez znalosti toho co má ohání HS kompresí která nemá s problémem nic společného tak sem na jeho otázku jasně napsal že HS s tím nemá nic společného,
takže jasná odpověď a snažil sem se z něho vydolovat aspoň základní info o tom jak má vidlici nastavenou, a sory pokud někdo ani neví na kolik fouká vidlici a nemáš informace o toma jak má vidlici nastavenou tak co chceš řešit?
tazatel vyměnil olej na 100km jeté vidlici a je spokojený OK
vše vyřešeno. Za tuhle debata si aspoň nastudoval na co které hejblátko na vidlici je.
A tvoje reakce je opravdu taky skvělá místo abys konstruktivně něco poradil tak se ti do mě navážíš trochu popřemýšlej nad svým přístupem!!!
Mlok tu milinkrát popisoval jak to funguje, stačí si to projít v historii nevím proč bych to měl opakovat.
A bez tvých keců tady by se to taky v klidu obešlo.
Sakra ! člověk na chvíli odejde od kompu a oni se tu poperou.¨
Kdybych Vám napsal nasypte si tam písek tak se budete hádat taky.
Prostě kdo chce.. dělejte si se svojí vidlicí co chcete.
pokud si někdo myslí že mi poradil,a tací tu taky jsou.Tak mu děkuju.
ENDE !
Dám ti jeden návod, jako zakladatel threadu můžeš vymazat to, co dle tebe téma kazí a neprospívá mu.
Tvá volba vypoví o tom, jak tě téma drží a co považuješ za důležité.
Mnoha lidem třeba pomůže otveřít oči v pozitivním i negativním smyslu.
Příště se v reakcích budeš zaručeně potkávat jen s těmi, co upřednostníš.
Ostrý jak břitva!