• unitak

    Ahoj,

    mám takový menší/větší problém. Dneska při kraťoučké vyjížďce najednou slyším zvuk jako bych najel na „praskací kuličku“ nebo jako by mi bouchla pod předním kolem nějaká slabší petarda, podívám se co se děje, jestli mi nějak nestřelilo kolo a najednou vidím, že vidlice zajela cca 13cm do zdvihu a gufera mám vystřelené úplně nahoru. Když nadlehčím kolo, tak vidlice vyjede, ale gufero mám prostě nahoře. Nicméně není problém ho stáhnout dolů normálně s ním jde hýbat, ale zajímalo by mě co s tím mám dělat. Jestli se to tam nějak vlepuje nebo co.

    Jedná se o vidlici RS Revelation SL 2010 Dual Air U-Turn 120–150mm.

    Dík všem za smysluplné rady.

    0 0
    • unitak  

      Jo a jedná se samozřejmě jen o stranu, kde foukám vzduch, tlumící strana je OK.

      Pro zajímavost přikládám obrázek.

      0 0
      • l_laco  

        Zdravím,

        mám rovnakú vidlicu a rovnaký problém som na nej riešil už 3×.

        Písal som o tom aj do f.Cykložitný CZ a dostal som zaujímavú odpoveď.

        Priženie v tejto vidlici je riešené tak, že v pravej vnútornej nohe je dalšia patrona v ktorej sa pohybuje piest a stláča vzduch pozitívnej komory. Celá táto patrona je spojená a na spodku vnútornej nohy je utesnená jedným o-krúžkom s rozmerom 10×3mm. No a ke´d tento o-krúžok prestane tesniť vzduch sa postupne dostáva von a tlakuje priestor medzi vnútornou a vonkajšou nohou a vytvára tlak aj na šedé gufero – stierák. Tlak v pozitívnej komore sa nijako tragicky nezmení, pretože na vystrelenie stieráku netreba veľmi veľký tlak, takže to jazdec ani nespozoruje. Výsledok – vystrelí stierák. nemá to nič spoločné s olejom a už vôbec nei s teplotou … jediný problém je že netesní ten o-krúžok.

        Riešenie:

        vidlicu treba rozobrať, vybrať von celú patronu U-Turn, zo spodnej časti ľavej vnútornej nohy vybrať zátku a vo vnútornej diere kde chodí tyčka piestu treba vymeniť o-krúžok. Rozmer 10×3mm. Urobil som to už 3× a vždy to vydržalo tak 1500 – 2000km.

        Práve naposledy som sa už nahneval a rozhodol som sa prerobiť vidlicu na obyčajný Dual Air bez znižovania zdvihu. Objednal som si KIT DualAir a jednoducho to vymením. Pasovať to bude a problém sa týmto odstráni. U-Turn aj tak nevyužívam.

        Tu je téma kde to chlapík robil:

        Part 1:

        http://srjacobs.pinkbike.com/…-Part-1.html

        Part 2:

        http://www.pinkbike.com/…-2–2012.html

        Možno by si vybavil niečo aj cez reklamáciu, no obávam sa že na tesnenia sa vzťahuje len 3-mesačná záručná doba, ale skús.

        Veľa zdaru.

        0 0
        • unitak  

          Dík za radu, ale nějak nechápu jak můžeš vyndat ten kroužek co je uvnitř tuby vzduchové patrony. Ono je to tam nelisované a vyndat to nejde. Mám to otestováno, už jsem tak jedny vnitřnosti rozbil bo jsem si myslel, že to vyndat jde, tak jsem to násilím „vyrval“ ven a to byla chyba. Jinak jdu zítra do obchodu a koupím těsnění na všechno k čemu jsem se dostal. Snad to pomůže…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • l_laco  

            Nuž .. nerozumiem celkom presne o čom píšeš, ale ja som mal ny mysli konkrétne tesnenie ktoré je uvedené tu:

            http://cdn.sram.com/…tm_my102.pdf

            Strana 55 pocícia a obrázky č. 4 – Revelation only

            Vybrať segerovú poistka, niečím dlhým vytlačiť spodnú plastovú čiernu zátku a z vnútornej diery vybrať o-krúžok. To je o-krúžok ktorý netesní a kôly nemu vystreluje stierák.

            Nič iné za to nemôže.

            Ak ti uniká vzduch z negatívnej komory je to spôsobené týmto:

            http://cdn.sram.com/…tm_my102.pdf

            strana 56 obrázky a popis č.11

            0 0
        • unitak  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • unitak  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scret  

      tohle se mi stalo u R7, ale ta je soloair… vzduch z komory se dostal ven a vystrelilo to gufero… Nebyl na vzduch. pistku zadny olej a tak vzduch sel ven…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.