Tak dneska jsem si změřil šuplerou svůj řetěz HG 93 po dvouletém ježdění, asi 8000 km – 134.5 mm…
Co vy na to? Má někdo víc jak já? :))
Tak dneska jsem si změřil šuplerou svůj řetěz HG 93 po dvouletém ježdění, asi 8000 km – 134.5 mm…
Co vy na to? Má někdo víc jak já? :))
No, skoro – 134,3mm. Na tu kazetu už asi novej řetěz nenazuju :-) A to byla C9, pánové! Nešetřil jsem ho a ujel jsem na něm od voka tak 3000–3500 km.
To nechápu, asi tomu hodně dáváš :)
Taky mě to překvapilo… prý že vydrží věky :) Odteď už budu radši řetězy střídat :-)
Na bajku mi vydržela c9 6 tisíc a dával jsem tomu hodně ve všech podmínkách.
hmm, tak já se s ní moc nad dva tisíce nadostanu :-(, ale pořád je to minimlnědvojnásobek toho co dám na jiných řetězech
A to se vyplatí když stojí 3× tolik.
ja mam na C9 skoro 4tisíce a ještě něco najedu resp. to znamená že na sezonu mi bohatě vystačí jeden řetěz což je podle mě ta hlavní výhoda nemusíš nic řešit měřit a prostě celej rok jen jezdíš…
Tak to mně tedy nijak nevadí měřit během sezony, to stejně musim, i když mi vydrží HGčka mnohem déle než sezonu.
Dám na nich kolem 3,5tis. km a jak střídám tři kola, tak je to kolem 2 sezon na jeden řetěz na jednom kole.
Ale každý mi vyjde, že odejde jindy, takže to sledovat stejně musím a nijak mi to netrápí. Prvně měřím tak po 2,5tis. km a pak občas přeměřím, otázka 5s.
Když jemu vydrží 2000km, tak to na sezonu stejně nestačí. I když zase celkem chápu, že každých 1000km (to je ta polovina pro jiný) měnit řetěz je docela často.
Tak to teda nechápu jak šlapeš. Mě HG53 vydržela kolem 700 km :-(
Kdybych byl jediný, ale v partě z většího počtu lidí je průměrná výdrž někde kolem 2500km.
Jinak jsem se ne tak ojediněla setkal s tím, že někdo měří divnou měrkou a mění dle toho řetěz a po přeměření šuplérou se pak zjistolo, že mění hrozně brzo.
Já měním když některá místa jsou na 132,9 a některá na 132,8 (nikdy jsem předčasně nezničil kazetu kvůli pozdní výměně).
HG53 sem po 1500km proměřil..
Asi jsem měl smůlu na nějaký divný kus, jinak si to nedovedu vysvětlit. C9 mi vydržela kolem 3,5 tis km, ale bohužel jsem ji vytáhl nad limit (133,5 mm) a proto jsem pak koupil tu HG53, ať moc nestřílí.
No když si za 3,5tis. tak brutálně vytáhnul C9, která je ještě o chlup kratší jako nová, tak to asi divný kus HG53 nebyl, to by tak odpovídalo.
Takže asi nějaký na řetězy superekonomický styl jízdy :-)
No, spíš by mne zajímalo, jak šlapeš ty :-)
Přesně… 800km a měním taky. Teď už letos budu kupvat druhej. Chci zkusit sram. Nemá někdo zkušenosti? je lepší?
Sám jsem z toho byl překvapený. Na novém Canyonu byla HG53 a po 800 jsem úplně náhodou vzal do ruky měrku a ta mi skoro propadla :-( Tu C9 už mám vyzkoušenou a vím co od ní čekat. Měrku beru doruky když se blížím ke 2000 a vyjdou mi dvě na sezónu. Je to pro mě přijatelnější než pořád přeměřovat abych neodvařil kazetu. A je v nerezu.
Jasně, chápu, že měnit každých 800km je už fakt opruz. Já zase jak jsem spíše opačný extrém (extra dlouhá výdrž), tak jsem díky tomu nikdy neměl potřebu C9 ani zkusit. Dostával bych se do opačných problémů, kdyby tolik vydrželak.
Během životnosti bych třeba párkrát sundaval řetěz z nějakých důvodů výměny nebo zkoušení komponentů (třeba jsem zkoušel dvojplacku a přehazoval jiný přesmyk a pak zase vracel zpět). A raději jezdím bez rychlospojek (vozím je pouze sebou na případné nouzové zkracování v terénu).
C9 nesporně líp vypadá :D
To ale není nic pro mě, když jsem byl schopný se rozhodnout dát na nové kolo dozadu SXko a dopředu Red Zone XLR :-)
nemáš foto co z toho vizuálně vzniklo ?
Časem, zatím padlo jen definitivní rozhodnutí a kola jsou objednaná.
Takže teď čekám na vše, jak na kola, tak na nové Stereo, to pořád také zatím není.
co na to plánuješ ještě naházet ? :O)
Zůstane tovární osazení varianty The One (osazení mi zcela vyhovuje), vyměnit přijdou jen ta kola (pro začátek přijdou na to NN/NN UST 2,25; časem možná bude test 2,4 verze) a pak drobnosti, které jezdím na všech svojich kolech, tedy řídítka, sedlo, gripy a pedály (a nic z toho není zajímavé, vše totožné jako mám na současném Stereu v profilu).
Pak akorát vildice na úpravu k Milanovi, to bude rozhodně brzo po tom, co kolo dorazí. A tlumič se uvidí, nejdřív dám Boostvalve chvíli šanci a pak půjde nejspíš do TF tuned na úpravu.
A možná časem sedlovka se snižováním zdvihu, chtěl jsem ale tu Syntace a tu nakonec odložili a letos do prodeje nepůjde.
mno to sem zvědavej co z toho vznikne :O) u 2,4 plášťů bych měl strach že neprojdou rámem…
Na současném Stereu by 2,4 bylo moc (tam je to na hraně i s NN UST 2,25, což je mi fuk, tam teď mám momentálně RR/RR a tak to zůstane). Na šířku v pohodě, ale na výšku tam vadila ta vzpěra zadní stavby, na části mezi vahadlem a nábojem, zvlášť když tam mám ten miniblatníček, který z toho místa ubere další cca 3mm.
Tahle vzpěra je na novém Stereu přepracovaná, takže je tam místa dost všude. Taky i v základu tam cpou Fat Alberty 2,4 (ty ale budou pravděpodobně nepatrně užší než NN UST 2,4).
kolesa, sedlo, gripy, rajdy, pedale…neoplatilo by sa ti kupit len ram ked to aj tak potom vymenis? ako nie ze by to nebolo pochopitelne, tiez si to co pises osadzam podla seba a preto radsej beriem len ram.
btw – co s tym potom robis?
Nevyplatilo a to ani náznakem. Rám + vidlice + brzdy stojí stejně jako jsem dal za komplet celé kolo, takže tady není naprosto co řešit.
A tohle tam zůstává a zůstalo i dalších dost věcí navíc (řazení, kliky, přesmyk, přehazka) a to co zbylo, to se také využije nebo prodá.
3× tolik než co? Kupuju ji něco nad 500,– a HG53 mi vydržela necelých 800 km, SRAM lehce pod 1000 km
Než HG53 – třeba na kupkolo za 179Kč. Vyšší HG pro ty, co tak rychle oddělávají řetěz nemají žádný smysl, výdrž stejná a povrchovou úpravu neocení, když stejně ten řetěz mění tak často (tak ani nestačí reznout).
No právě, 3×179,–=1×C9 :-)
Tak při té reakci jsem vycházel z té poloviny. Mně nikdy Sram déle než Shimano nevydržel (± stejně).
Já začínal s RBčkem na SRAMu, pak přičichl k C9ce a s CANYONEM a Shimanem jenom koukal, takže zase návrat k osvědčené C9ce a XTčkový kazetě :-)
Já vždy kupoval Shimano, zdá se mi, že o malý chloupek lépe řadí.
Sramu jsem ale zkusil dost, protože na téměř všech kolech, co jsem za poslední dobu kupoval, tak byl Sram a nebudu ho hned vyhazovat, když už tam byl.
Jinak chápu, že jsou vélké rozdíly s výdrží řetězu.
HG pod 1000km už mi ale není moc jasné, co se s ním musí dělat, aby to bylo tak tragický.
V partě máme jediný extrém, tomu vydrží tak 1200–1500km, jinak všem aspoň kolem 1800–2000km a já s 3500km na tom nejsem ještě nejlépe, nejvíc tu máme těsně přes 4000km.
A starání o řetězy u všech v partě ± stejné, tedy všichni na to prdí (tzn. pouze sem tam utřít hadrem).
Ake su medzi nimi rozdiely v style jazdy a kondicii?
Mne to vychadza, ze cim rychlejsie a cim viac prevysenia tym menej kilometrov…
Třeba tam u vás nemáte žádný písek?
Taková moucha a utaháš C9 za 3000 km, to najedu na HG-53… :-)))
Mám C9 a má asi 15tis km a od 500km, kdy měl 132,4mm se nanatáhl ani na 132,5mm ;-)
:-DDD
takze za 14 500km sa fakticky nenatiahol ani o celu desatinu? :-DDD
Muj tata prostrci retezem petikorunu :O
Hlavně že mu to pořád jede, ne? :-)
já litr:-P :-D
Kdyz propadne desetikoruna, je cas retez vymenit.
Za novy, ostrejsi!
S tím můžeš řezat zatáčky jaxvině! Ani stromy tě nezastaví!
na c9 cca 13500 km…měřit to nemělo cenu
na c10 mám cca 25 tisíc a taky to radši měřit nebudu :)
:-O mně na biku HG 93 vydržel max. 1200 km
136,0 asi od leta 2008
Tak jsem to konecne zmeril – 136,6 ;)
Teď se mi zdálo, že slyším hroznej řev ze Šlapanic.
. . . . nebo to bylo z Mokrý-Horákova?
nicht verstanden Genosse…
Ten vypadá jak novej. :) na to že to stálo u popelnice to nevypadá vůbec zle.
Kedysi som jazdil retaz, ktoru som po 8000km skracoval uz o druhy dvojclanok (takze dokopy 4 clanky), pretoze drhla sama o seba v saltri. Dnes jazdi na biku mojej byvalej, takze takych 100km rocne stale jazdi.
Taaaak hoší, já se moc stydím a kaju :D řekl bych že tak po roce sem změřil řetěz. Moc sem toho teda nenajezdil, na kole mam jeste bahno z podzima, byl uraz a pak jiny zajmy. Ale kdyz sem dneska nameril na sramu 971 vic jak 135 tak sem tomu nechtel verit. Vubec to teda nepreskakuje ani nic No ale misto koupe novejch misek na osu kvuli vuli v lozisku koupim novy kliky. Akorat ta 990 vzadu me celkem mrzi, jeste ze byla z druhy ruky :-))).
135.6 mm, nějaký Shimano IG, stáří i kilometry neznámý :) Čekám, až se vytáhne ještě o kousek a koupím novou kazetu, řetěz pak bude používat jen každej druhej zub, kazeta se tak víc šetří :D
Já měl kdysi na nějaký hajtře 136 :-DDD
Teda valim oci, kolik vam ty retezy vydrzi. Ja na nejakem shit retezu, co bylo na kole uz z vyroby najel sotva 200 km a byl vytahany na 132,8 mm. Ted jsem menil HG53 vytahany na 132,7 mm po cca 500 km. Vazim 70 kg a silove moc nejezdim…
Tak kde je chyba???
Taky to nechapu, bezne musim menit na 800km :-(
Ja mam HG-53ky v tvojom rozmere 132,7mm po 3500km :-)
tocim tri kusy cca po tisic km.
Zacinam tocit taky 3× HG-53, prvni ma po cca 450 km 132.6 mm.
jaký kraj, také hg :) U nás je asi moc vlhko, takže taky kolem 500km 132,7 mrtvola. Campa drží, po 1500 jsem neměl nikdy víc jak 132,5–6, takže vyměna za novou c9 a jde protočit 4 a více řetězů i na slabších kazetách
Hm, já na HG-93 ujel 2000 km a musel jsem měnit jak řetěz, tak kazetu, kterou jsem kupoval současně (taky XT)
Asi jezdim moc rekreačně, na HG53 najeto přes 15 000 a měřítko ukázalo 132.8 i tak jsem projistotu vyměnil kazetu i řetěz ale příčina špatného chodu hazky byla v lanku.
Tomu nevěřím.
Taky nevěřím:-) Mi vydrží HG53 1000–2000km, podle sraček kterými jezdím.
Pokud nezapomenu mobil tak zítra sem hodím foto řetězu a kazety co má na kole kámoš,řetěz má něco kolem 136mm
Takže naměřil sem toto:
Dalo by se říct že řetěz už zase pasuje do zubů,proto staré řetězy nevyhazovat,až se vytáhne dostatečně,zas to normálně pojede.:-)
Koukám že nejvíc jetý je ten nejmenší pastorek. Jak to ten člověk dělá? Já na nejmenší přehodím jednou za uherský rok…
Na nejmenšim je v záběru nejmíň zubů tudíž dostávaj víc céres než velký pastorky kde se síla rozloží na víc zubů…
U sedmi pastorků ho řadíš častěji …
Nejde ani tak o pocet pastorku. Kazetova 7micka ma 11z jako ostatni, u sroubovaci je nejmensi precijen vetsi.
Jasne, ale taky tam neni ta jemnost odstupnovani.
já měl na šroubovacím 7-mi kolečku nejmenší pastorek 14z. (tedy jako 3. nejmenší na devítce-kazetě)
Dobra suplera, taky vlastnim.
a měřils dobře?
měřil o článek míň :D
Jistě, na měření mám školu. Moc nepřehazuju a jezdil jsem i na MTB „silnice“ na 1.8 pláštích, mazal olejem do šicích strojů. Až poslední dobou dávám kolu před důchodem pořádně zabrat.
to je haluz, neverim…do 5tis som ochotny uverit, ale 15 je aj medzi bratmi vela :-)
Na staré „favoritce“, kde nikdy nebyl měněný řetěz, jsem naměřil asi 132 mm. Pak jsem spočítal články a bylo jich deset místo jedenácti. Kolik bylo mezi jedenácti články jsem neměřil, tak nevím.
vynásob délku 1,1 a máš to zhruba přesně 145 mm :) Chtěl bych vidět zuby na pastorcích :)
Kolega v praci 137.Rikal , ze se ani nemuze zvednout ze sedla jak to strili . Po zmereni suplerou jsem byl v soku , vse na odpis (prevodniky i kazeta bez zubu) . 7 let provozu , zhruba 15000 km .
Vcera se mi dostal do rukou jeden vrak z rodiny na popravu.
Neveril jsem vlastnim ocim, nameril jsem cca. 138,7mm :)
Mela to byt oprava, ale je to vcelku trefne, zaslouzilo by do srotu:)
11.6.2010 jsem sem dával fotku 138.53mm,mám dojem že s tím řetězem jezdí dál,zítra přeměřím.
nechci rýpat, ale mě se to vaše měření moc nezdá. 6,5mm je na 13ti cm příliš. Mrkněte na řetěz co jsem dal níž a na něm jsem naměřil s bídou 136,5 a ten byl fest mrtvol. Nejde o to, co nejvíc našponovat posuvku do uhlopříčky mezi článkama nebo jo?? :)
Nejak nechapu co se ti na nem nezda? Vsak koukni kam zasahuje ta merka a ta do vnitrnich clanku retezu zapadne bez toho, aby ji clovek dal nejak do uhlopricky.
Proste jsou cepy a rolnicky tak ojety, ze pak nameris tolik.
Retez vypadal podobne, jako ten tvuj nize, jen byly rolnicky sjete stejnomerne, ne do konusu.
já si pořádně neuvědomil, z které strany má měrka zuby, léta jsem ji nepoužil, ale i tak je to docela hardcore:) Pokud to je ale u nějakého old singlíku, tak to asi možné bude, tam já řetěz nikdy neměřil ani neměnil. U 6,7,8,9 pastorkové kazety si to nějak nedokážu představit, že by to bylo do této délky pojízdné. Jsem se dva měsíce zpátky při úklidu zbavil své komančí bmxky (daroval známému pro ogara, tomu ju menšina následně od hřiště znárodnila), jsem mohl taky změřit pro zajímavost řetázek, na té jsem lítal jak čert kolem kotle :)
Byl to starej arab se 7mi kolem, pouzivany na jezdeni po dedine. Co pamatuju, tak jsem tam komplet pohon menil tak pred 8mi lety. Od te doby se na tom jezdilo. O razeni moc nemohla byt rec, jeden nejpouzivanejsi pastorek skoro zmizel, stejne tak jako kladky saltru:)
Dal jsem mu tam pouzitelny kladky, vymenil 2 pastorky a hodil retez ojetej na 4tej zoubek merky. Kupodivu to na klikach ani kazete nestrilelo. Predpokladam, ze se stavi zas tak za 8 let, az to nebude schopny ani jizdy po rovine.
mě taky pobavil pohled na kladky přehazovačky, byly holé a ani nebyly kulaté, spíš už takové nějaké nepravidelné pětiúhelníky. Kazeta měla jen vylámané zuby a vážila přes půl kila – totalně zanesená mazem s bordelem.
Možná ji mám někde zaházenou, jestli jsem ji nevyhodil do šrotu. Holý pastorek ale neměla žádný, majitel byl prd pankáč a řazení využíval v celé míře:)
Tak lepší numero nedám,ten darebák řetěz měnil a zatím je na 134.2mm.
Počkej, napíšu ti tu za 5 roků…
Ja napíšu tak v pulce příštího roku, to bude mít zimák i řetěz na něm stáří 10 let a natočíno 10 tisíc (pokud na nem budu jezdit tak malo jako dosud) Uz ted ale ma na sto procent přes 135
raději nevím:)
Změ-řit, změ-řit, změ-řit … :)
tady jsme o tom chvilku diskutovali, v názvu má být samozřejmě hg 53 http://www.bike-forum.cz/…l-33883.html
na sram 971 cca 2.5kkm 133,15mm a kazeta SLX má na spoustě zubů nahrnutý materiál. Takže znovu a tentokrát s XT kazetou:)
Hlavne to nezapomen zase natahnout aspon na 133,1 at muzes skusit i XTR:)
vcera jsem sundal C9: 137,1 omezovac vykonu jak to strilelo, mel jsem jednou i horsi
100 – vždycky jsem si chtěl zkusit, jaký to je;-)
Tak jaký, co cítíš? :-)