Silnice - vytáhaný řetěz po 500km, je to možné?

41 nepřečtených
  • Bomd

    Mám dotaz.

    Mám zimáka cyklocrosku kliky Alivko trekové a kazeta silniční 11–25. Kliky mám asi tři roky najeto cca 20–25 tis nevím přesně je to zimámk a do práce kolo. Minulý měsíc jsem náhodou změřil řetěz a byl na hraně říkám si nějak brzo vytáhaný tak jsem ho vyměnil a teď je to 14 dní najeto max 500km a jsem na třetím zubu měrky? Nejezdím těžké převody. Kde je problém napadlo mě jestli převodníky na klikách už nejsou vytáhané a tím dochází k vytáhání řetězu. Kazeta je v pořádku a řetěz používám 53ku. Setkal se s tím někdo…kde je problém???

    Díky…

    0 0
    • jecnak  

      Muzou byt horsi prevodniky, spatna merka a nebo spatna metoda mereni, Zkus to posuvkou na vic mistech retezu, at mas jistotu.

      1 0
    • šlapatko  

      Měřil jsem hromadu řetězů HG53 a některé měly nové 132,6 a více. Na měrce druhý zub. To samé krabičkové.To je ten problém. Poslední dva roky jsou nahovno!

      1 0
      • fantomsilnic  

        Máš pravdu s tou kvalitou.Poslední dobou jsem nový nemeřil,ale pokud jsem měřil,tak nějakých 132,2.Mě se ty krabičkové ale zdají o chlup lepší.Solidní řetezy byly chromovane sunrace,daly se koupit o pár kaček dráž,ale výdrž podstatně lepší a nebo jsme jednu dobu jezdili a testovali osmičkovou HG40 na devítce a po lehčím doladění přehazky a oželení nejmenšího pastorku(přes­kakování),výdrž srovnatelna s HG53 za podstatně nižší cenu.Kazeta zkousla 6řetězu a po opětovném nahození devítkového řetězu a přeladění přehazky,naprosto v pohodě:))

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Občas nechápu, co se všechno dá vymyslet – třeba oželet pastorek kvůli jak říkáte podstatně nižší ceně. Ale co, sto lidí, sto chutí.

          0 0
        • maajkee  

          na devítce jsem jezdil osmičkovej řetěz normálně na všech pastorkách

          0 0
      • Žíža  

        nastesti uz na zimakovi vozim jen C9. U ni je vydrz opravdu nasobne delsi nez u 73. Tuhle kazetu provozuji s tremi C9, ktere vzdy tocim mezi sebou, takze nejsou problemy se „strilenim“.

        1 0
        • JSt  

          to te bavi?

          0 0
          • Žíža  

            dokonce v principu i „bavi“. Ono mozna vypada zavadejici ze retezy pravidelne tocim – neni to ale zadna casta mimoradna cinnost – proste kdyz pri prav. servisu zjistim, ze se pri prvni „runde“ vytahal na 132,3–4 (cca) tak tam vrazim druhy. Vzhledem k tomu, ze pouzivam spojku a retez stejne jadnou za cas zhazuji a peru v nafte, nejedna se o zadnou cinnost navic. Mimochodem, prvni otacka retezu byla okolo 2,5–4 tis. km, takze se opravdu nejedna o zadnou castou cinnost (dalsi zmeny uz pojedu po cca 0,2, takze interval bude mozna kratsi). Takto pri odhadem 3 otackach retezu dostanu nekam k 132,7–132,8, mozna zapojim jeste nejakou HG a dotaham kazetu. Celkove tak najedu vyrazne vice, nez kdybych C-9 vyhazoval nekde pod 132,6, aby si nova C-9 sedla. Osobne mam totiz vyzkouseno, ze jak tesne prekrocim 132,6, nova C-9 uz strili.

            1 0
            • JSt  

              jestli duvod tveho pocinani je setrnost, tak mas lepi koupit deore retez s kazetou za cenu jednoho c9 a vyjezdit to do mrtva. usetris si spoustu spekulaci, prace a starosti. ;-)

              0 0
              • Žíža  

                bohužel – je to zimák silnice, takže Deorku asi ne, (ale v pricipu Tiagra není zase o moc dražší). Problém je, že to do důsledku vyjde dráže – pokud posžítám Deore řetěz (220)+ kazetu (360) jsem na 580Kč. Pokud jsem zkoušel HG 73 ku, do 132,8–9 jsem najel cca 1600–1800 (dle podmínek). Otázka kam bych to mohl provozovat dokud by neodešel převodník? – do 133,2?? – to bych typoval nájezd tak 2,5–3 tis??.

                C-9 ky které momentálně točím mám po 550 Kč, nájezd při pravidelné rotaci (s jistotou, že převodník neodrovnám, t.j. 133,0 max) je cca 8–9 tis na každý + na závěr kazeta za cca 400 kč. T.j. celkem 2050 Kč na 25,5 tis km. Při dojíždění Deore by pak při cca 9 cyklech stejné km vyšly na 5 220 Kč. takže cena na km je jasná :-).

                A ono mezi námi, motivace není jen šetrnost – ale ten pocit, že to kolo nehuntuješ a máš ho relstivně dobře udržované je pro mne taky celkem důležitý

                1 0
                • Vilém  

                  A jakej myslis, ze je rozdil mezi deore a tiagra retezem?

                  Osobne taky moc nechapu tu fascinaci nekterych lidi C9kou. Ona je z vyroby proste kratsi, nez retezy jinych vyrobcu, proto proste trva dyl, nez se natahne. To ze diky mensi delce vic opotrebovava zbytek pohonu, to uz uzivatele tohoto retezu nenapadne. Mozna by ses pak divil, kolik retezu se da otocit na jedne kazete.

                  0 0
                  • Žíža  

                    samozřejmě ne řetěz ale kazeta – ono Deore 11–32 by mi na silnici moc nesedělo :-).

                    A k té C-9 – nikomu nevnucuji ale pouze uvádím svou zkušenost. Je mi jasné (a mám odzkoušeno a hlavně naměřeno) že samozřejmě na počátku je C-9 „kratší“ – vychází mi od 131,98 po 132,05 (vždy udávám průměr z x měření na novém řetězu) životnost u ní je pak fakt delší – nejen o ty 0,2 na začátku. No a osobně se mi nezdá, že by počáteční rozdíl 0,2 proti Sh nějak opotřebovával zbytek pohonu – to mi spíše přijde že na možná větším opotřebení se podílí jeho vyšší tvrdost.

                    Mimochodem, neber to jako že mám něco proti Shimanu – na jednici (SRAM RED) jsem postupem času úplně zavrhl Sramácké řetězy a od té doby co je DA 7901 tak mi nic jiného na kolo nesmí – výdrž mnohonásobně delší než u jakéhokoliv Sramu a náklady na km méně než poloviční ve srovnání s konkurencí.

                    Takže na „desítce“ jsem si postupně pro mne ideální řešení našel a nebyl důvod experímentovat s Campou – na „devítce“ holt po mnoha pokusech jsem našel řešení v Campě, které ale nemusí samozřejmě vyhovovat každému.

                    1 0
                • Paja  

                  Taky záleží jakej převodník. ;-) Na fotce chorus převodník, řetěz má 136,6 teď uz asi o něco víc, řadí, nestřílí, nelepí…až se tomu divím :-D

                  0 0
                  • Žíža  

                    samozrejme verim ze ted nestrili a nedela problemy. Ja to ale myslel aby byl ve stavu, kdy nebude delat problemy ani po vymene retezu a kazety – a to se bojim, ze u 132.6 uz asi bude

                    0 0
                    • Paja  

                      Případná výměna by musela samozřejmě být včetně placek, ale vzhledem k tomu, kolik to od délky řetězu 132,8 najelo, uz to na sebe má dávno vyděláno.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Velká pila jede, dokud není hladká nebo alespoň na pohlazení příjemná :-)

                        1 0
                      • Žíža  

                        ja to cet na mobilu – tak jsem si nevsiml, ze 136.6 a ne 133.6 tak to uz je vykon :-)

                        0 0
      • modbic  

        přesně tak, teď jsem si koupil na zkoušku dvě HG 53 a nové měly 132,6. Takže to bylo naposled …

        1 0
        • McBlacky  

          není to jen 53ka, bohužel už jsem měl v ruce i 93ku vytahanou novou :/

          0 0
          • obda  

            Tak to je drsný …

            0 0
            • McBlacky  

              jsem nikdy nový řetězy neměřil, ale poslední dva roky jsem to začal dělat a nestíhám se divit, jaký jsou mezi novýma stejný značky a i provedení (SH krabice) nebo OEM sram rozdíly. Docela ojeb…

              1 0
              • Pajas04  

                A je někde předepsané, kolik by měl řetěz mít? Resp. dal by se takhle dlouhý řetěz reklamovat?

                0 0
                • McBlacky  

                  to je právě otázka, já ho tenkrát chtěl poslat zpět, ale pak mě přesně napadlo, že není moc o co se opřít :/

                  0 0
                  • Pajas04  

                    Tak to je pěkně na nic, koupil jsem novou HG95 a teď ani nemám odvahu to měřit :/.

                    0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Tak si je poves vedle sebe na hrebik. Zjistis ze je stejne dlouha C9 co ma 131.9 i HG50 co ma 132.6 nova. Mereni suplerou nebo merkou je uplne na p.cu, protoze nameris akorat vuli v rolnach, a tenhle zpusob mereni s opotrebenim souvisi jen okrajove. Respektive prohlasi za mrtvej casto retez plnej zivota (coz vyhovuje uplne vsem v zivotnim cyklu retezu, s vyjimkou penezenky koncoveho uzivatele.) Ale ze to Shi dotahlo az do takovy dokonalosti, hmm.

                Je treba merit delku od cepu k cepu, pres 12 dvouclanku je to 1 stopa. Kdyz je o 0.5%= 1/16" = 1.6mm = pul prumeru cepu delsi, je cas uvazovat o vymene.

                Kdyz si to prepoctes, tak to odpocvida tech cca 132.6 suplerou, Jenze tam je v tom navic jeste 1× vule na rolne coz muze byt i 0.5mm.

                1 0
        • petrun  

          O důvod víc nekupovat řetězy Shitmano :-(

          0 0
    • Rychlej turista  

      Per tam velkou :-)

      1 0
    • petrun  

      Co to máš proboha za řetěz, to je od vietnamců? Vyhoď ten shit a dej tam něco normálního. Na citibiku mám C9 už třetí rok a pořád funguje. Jezdím celý rok za každého počasí, má najeto 12000 km a měrka je ještě pořád na druhém zubu. Když se zapřu silou do klik, jde velmi těsně domáčknout na třetí zub (měrku používám stejnou už 20 let).

      1 0
      • bochov  

        Ja jsem včera měnil na silničce řetěz Sch 105 po 3,5t km.

        0 0
      • Markony  

        A nemůžou byt řetězy padělky ? Krabička není problém a zbytek tež ne .

        0 0
    • maajkee  

      To jestli máš najeto na klikách 25 tisíc a měníš řetěz po 500km tak to se ti ten zimák hodně prodraží :)

      Jinak chce to vozit vepředu na největším převodníku, tak se řetěz vytahuje míň.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.