Citujem milana z ineho threadu:
Na měření časopisů je zcela patrné, že hodnota dorazu je u nich dosažena těsně nad 130 kg, dále ostrý zlom již ukazuje, že pracuje onen pryžový kužel na kompresním trnu jako doraz, nikoliv sloupec vzduchu, z křivky jasně vyplývá tohle chování a tak detailně, protože pryžový doraz a doraz tvořený tlakem vzduchu má zcela jiný průběh a nikdy se takhle ostře nelomí.
Tento bod ma zaujal. V praxi je celkom casty pripad, ze vidla dostava celkom zabrat. Tu zmerane charakteristiky koncievaju okolo 100 kg. Ked som skusal s vahou sa do nej trochu dynamickejsie opriet rukami, asi tak ako na bicykli, tak som v pohode chodil za doraz (125kg) a to nejazdim nijak agresivne, skor tak velmi rekreacne.
Ak by isla vidla cisto na vzduchovy doraz, tak by v jej vzduchovej komore prebiehal adiabaticky dej. Alebo skor polytropicky, ten sa ale neda tak lahko namodelovat.
Pre uplne realnu vidlu len s vzduchovym pruzenim s priemerom piestika 2 cm, tlakom v nestlacenom stave 10 atm, dlzkou chodu 100mm, dlzkou vzduchovej komory 130mm, naplnenu dvojatomovym plynom musi potom platit charakteristika v prilohe.
Nameral niekto kto ma dost kil takuto charakteristiku?