Na tohle téma se dá najít pár, povětšinou protichůdných informací. Na MTBS [1] prezentují jakousi tabulku doporučených kombinací šířek plášťů a ráfků a taky přidávají pár měření různých kombinací. Když projdete zahraniční fóra jako MTBR, tak tam většina lidí, co píšou, že to zkusili, přidává, že to funguje „v pohodě“. Maxxis, kterej pláště pro širší ráfky viditelně označuje jako wide-trail (WT), k tomu říká následující [2]:
*There would not be any benefits running a WT tire on a narrower rim. This will create a rounder tire profile, requiring a greater lean to engage the sideknobs.
All measurements taken at 30psi, on a 24mm internal rim, a 2.5 WT tire measures 63.4mm at the tread and 59.5mm at the casing whereas a 2.3 tire measures 57.7mm at the tread and 56.8mm at the casing. On the optimal 35mm inner width, the 2.5 WT tire measures 64mm at the tread and 62.7mm at the casing.*
No jo. Jenže koho u objemné gumy zajímá 30 psi? A všechny ty obrázky jsou u pláště, kterej není zmáčknutej pod vahou jezdce.
Mám nějaký ráfky s interní šířkou, co dřív Kellys dával na svoje endurko SWAG a zkusil jsem objednat Maxxis Rekon 27.5 × 2.60 WT TR EXO s 3C Maxx Terra. Chtěl jsem to zkusit a byl jsem připravenej to sundat a pořídit si nějakej ten i30-i35 záplet dopředu kdyžtak.
Nasazeno mám druhej den, ujeto už skoro ke 100 km vcelku různorodýho terénu (akorát ty kořeny a vápence už byly dneska všude suchý) a v tomto konkrétním případě panuje zatím spokojenost. Dost udělá, že ten Rekon v 3C Maxx Terra má i ty středový figury docela vostrý a krásně měkoučký, takže to fakt lepí. Akorát jsem tam zkusil nejdřív tlak něco pod 1,0 bar a v rychleji projetých klopkách a v křivých dopadech se to žvejkalo. Po přidání na cca 1,2–1,3 už je to pode mnou cajk a přitom to na kořenech a i šutrech pěkně kopírovalo terén a bylo komfortní.
Na fotkách je vidět, že v nezatíženým stavu se boční figury nezapojují, ale že stačí mírně naklonit a už v podstatě bez zátěže jsou tam. Navíc profil vypadá v podstatě stejně „kulatě“ jako u Ardent Race 2.35 na stejným ráfku (kterej má bejt podle Maxxisu už na i23 cajk).
Napadá vás nějakej „test“, co by vyvrátil, že je to takto ok? Rozepsaný či třeba odfocený zkušenosti dalších s tím samým vítány.