• glen

    Před nedávnem jsem si nechal radit s Anthemem. Chtěl jsem něco pohodlnějšího než můj HT. Minulý týden jsem testoval Epica a musím říct, že co se týče pohodlí, tak nic moc. Myslím, že to za ty prachy nestojí. Představoval jsem si větší pohodlí. Zdálo se mi, že to žehlí jenom malé nerovnosti a to co jsem čekal od těch větších, tak malý rozdíl proti HT. Proč platit tohle kolo nevím. Mám na vás tedy dotaz zda třeba ten Anthem by byl pohodlnější? Když budu hádat, tak asi ne. Nebo nějaké jiné kolo 100/100 je na tom líp, když to nastavím na měkko. Nyní jsem rozhodnut raději jít rovnou do něčeho s vyšším zdvihen asi okolo 120/120. Docela mě zaujal třeba Scott Genius s těma třema polohama s ovládáním z řidítek.(ve Velu to pořád chválej) Chci aby to mělo taky slušnou akceleraci a dobrou váhu. Co třeba Speška SJ SFR, neznáte někdo váhy nebo kde to najít. Něco jinýho ??? Limit 100 000 Kč.

    0 0
    • cabbage  

      co je velká nerovnost? 10cm kořen? tak ten ucítíš i na 140/140 a dokonce i na 200/200(ale jen velmi vzdáleně)…

      0 0
    • Quake 9.0  

      Mrkni na tohle: www.marinbikes.com/…ft_zone.html

      Nebo na tohle: www.marinbikes.cz/…t_vision.htm

      U nás se to jen tak nevidí. Vybírej srdcem. Musí se Ti líbit a musíš se na něm cejtit dobře. Kola za tuto cenu 100.000,– jsou špičková od každé slušné značky. Nabízím to jako alternativu. Spešl je taky špička.

      0 0
    • Tesak  

      řešim podobnej problém, nicméně u mě určitě zvítězí spešl SJ comp,velkou váhu přikládám systému fsr a navíc neznám hezčího fulla

      0 0
      • Fana.A  

        Tak to je velice výstižnej příspěvek. Máme stejný vkus.

        0 0
    • kesu  

      www.specialized.cz/new/kolo.php?… but tohodle spesla-podle meho uzasnej chod,super vaha(hranice 12kg podle oka) a nebo www.scottusa.com/product.php?… a nebo xc speciala by scott www.scottusa.com/product.php?… cenove je to 87,94 a 101tis kc a vahove cca 12,12,5 a 11,4kg Kdybych to resil ja tak bych asi sel do jednoho z tech scottu protoze obdivuju karbonovy FS.Spis bych se ale klonil k tomu geniusu kvuli vetsimu zdvihu.Kazdy z tedlech biku bude zehlit lip nez athem a spol.U scottu je super ta moznost nastaveni zdvihu a lock.Preci jen system FSR se docela houpe. Krom tohodle se ti nabizi jeste hromada dalsich moznosti ale ja bych vybiral z tedlech jo a jeste bych zvazil canona rushe v karbonu

      0 0
      • MlokCZ  

        Ten Spešl je fakt pěknej, ale je hrozně drahej. Pokud neřeší cenu, tak proč ne. Jinak jsou tu podobné, řekl bych, že srovnatelné alternativy za nižší cenu (např. www.cube-bikes.de/…d_10661_.htm).

        0 0
        • ydaho  

          překrásnej bajk

          0 0
        • kesu  

          jo to mas pravdu ale ten spesl mi nejak prijde nesrovnatelne hezci

          0 0
        • honzicek  

          Taky pekny. btw kde se daj Cube u nas sehnat? Pokud mozno v Praze, pobliz Prahy???

          0 0
          • MlokCZ  

            V Praze netušim, v Plzni prodává Ebola bikes na Slovanech (a je tam super jednání, je to malá firmička zaměřující se na dražší kola a to především fully Cube a Hot Chilly). Dostal jsem tam na ten model v odkazu 10% slevu na předobjednávku v říjnu (kolo bude v lednu), takže vyšlo jen na 62k (což je oproti tomu Spešlu sakra rozdíl).

            0 0
            • dieegoo  

              Nepovedlo se mi u Cube najit cenik.. nemas ho nekde prosim te?

              0 0
            • dieegoo  

              Nepovedlo se mi u Cube najit cenik.. nemas ho nekde prosim te?

              0 0
              • MlokCZ  

                Bohužel, český oficiální ceník jsem viděl, ale nemám. Můžeš ale orientačně vycházet z www.bike-forum.cz/…4/forum.html#… kde je vložený ceník v euro. A pro přepočet použij poměr ceny AMS Pro 125 verze ORO K24 + Talas, která stojí 2.249 euro. V tom českém ceníku je za 69k Kč. Tj. cca kurz 30,6 Kč za euro. Jestli se u nás dají v tuhle chvíli sehnat nižší ceny než je ten oficiální ceník nevim, já bral v té předobjednávce za těch 69k + 10% sleva, takže za 62k. V Německu se najdou ceny levnější, než jsou ty doporučené v euro.

                0 0
                • dieegoo  

                  Už na to koukám… vyšší cenová :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Njn, Cube je cenově o něco málo výše než Canyon (pokud beru u Cubu ty doporučené koupené ceny a ne tu slevu 10%) a k tomu nevede levnější modely s horší výbavou jako Canyon, takže tam žádný levnější kola nejsou.

                    0 0
                    • TheIF  

                      S cenama Canyonu nemůžeš srovnávat žádnou zančku neboť ty mají distributory = +20/30% ceny

                      A co nějaký Ghost ? to je hodně podobná značka jako Cube a Canyon (designem) a slušný ceny (narozdil ud těch USA bajku jako spešl a scott)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Uvažoval jsem o AMR 7500 (ten je cenově na úrovni toho Cubu, co jsem bral – ale když neberu v úvahu tu slevu 10% co jsem měl). Ale nelíbí se mi osazení (nechtěl bych komplet shimano, takže zase by byla třeba spousta změn) a pak v té ceně je s Revelation + X-Fusion 02 PVA tlumičem. A to jsem tedy chtěl rozhodně raději Talas + RP23 tlumič. A váhově Cube o půl kg méně. No a AMR 9000 už je cenově někde jinde.

                        Proto bych řek, že Cube za stejný prachy poskytne více muziky.

                        A s cenou Canyonu klidně srovnávat můžu, protože s tou slevou na předobjednávku mě to vyšlo na cca 2100 euro, za co bych si pro moje požadavky lepšího Canyona nekoupil. Takže bych bral Cuba i v případě, že bych měl možnost brát Canyony také v Plzni (za ceny v přepočtu z těch německých).

                        0 0
    • bam  

      Zalezi co vsechno chces zehlit. Me osobne se nejvic libi VPP. Tak bych bral treba intense 5.5, to mi prislo jako tak akorat zehlicka na naky celodenni vylety. Nebo santu ci spesla s FSR :) Za 100k si muzes docela vybrat. Scotta bych nebral, znam jednoho co ho ma a ma to porad rozbity (loziska) a to na tom skoro nejezdi. Navic mi prijde ze na ten tlumic musi jit hrozne bordelu.

      0 0
    • ihik  

      Mám scott genius asi týden (fotky dám brzo do profilu), ale již mohu sloužit několika postřehy (řekněme mini-recenzí). Dal jsem 4 vyjížďky, různým tempem, různé terény, s různým nastavením.

      Hmotnost je asi 12,7 (trohu jsem to přeskládal z původního MC-40). Zdvihy jsou 125 vzadu a 90–130 vepředu (fox talas). Tak a poznatky z jízdy – budu to srovnávat se spyderem jednočep (viz profil), moc jiného jsem nejezdil (kromě pár vypůjčených hardtailů). Akcelerace je velmi slušná, ve stoje to není skoro potřeba zamykat, ten jednočep se houpal výrazně, tohle se hne taky, ale není tam výrazná ztráta energie. Žehlí to krásně, hlavně se to nezamyká při brždění, čímž ten jednočep trpěl velmi. Naprosto mě překvapila stabilita ve výjezdu – tam, kde jsem spydera šrouboval na 90 vepředu, jedí s tímhle na maximální zdvihy a naprosto v pohodě (má to asi delší zadní stavbu). Vyšší zdvihy jsou naprosto super a jezdím výrazně svižněji než na spyderovi. Zamykání tlumiče (střední polohu – traction control) používám do kopce, pokud není moc rozbitý. Kopíruje to nerovnosti, ale trochu to „kope“. Pokud jsou tam velké kořeny nebo díry, je lepší jet na plný zdvih. Úplný zámek jsem zkoušel ale nenadchlo mě to. Rozdíl téměř není patrný. Subjektivně mi přijde, že to má trochu horší manévrování mezi stromy v rychlých single trailech díky tomu, že sedím výš. Spíš jsem to ale ještě nedostal do ruky, možná je to i delším rozvorem, který vychází z koncepce té zadní stavby. Za nevýhodu bych označil mytí kola, frézované uchycení tlumiče, v zadním prostoru tlumič, vzpěry, e-type přesmyk, kliky – dostat se tam všude je práce pro kouzelníka. Taky nastavení tlumiče je trochu složitější (pozitivní, negativní komora a útlum), není jasně patrný dosažený zvih jako na jiných tlumičích. I když je tlumič hůř umístěn, netrpí nečistotami, protože se „roztahuje“, takže nemá kde nachytat bordel na pístek (leda v roztaženém stavu při propružení a to je daléko méně četné). Na konec musím říct, že koupě vůbec nelituji, bike předčil moje očekávání. Mohu maximálně doporučit, navíc jsou nyní docela zajímavé sezónní slevy (z původních 76 jsem se dostal na 48 tis.). Rozhodně to není chrtí kolo. Měl jsem v merku Anthema, protože na Gianty celkově dost ujíždím, ale zaleknul jsem se malých zdvihů. Tohle kolo je na užívání si jízdy, trailů a terénu, maraton zvládne bez ztráty kytičky (ano, Anthem by byl rychlejší), ale je to otázka volby. Pokud si dávám pár maratonů za rok, tak je pro mě důležitější si tu jízdu víc užít než řešit, zda budu 325. nebo 320. Pro někoho, kdo řeší bednu, tohle není. Pokud můžu jakkoli pomoci, ozvi se.

      0 0
      • marapara  

        Také se pomalu dívám po fullu. Nebude to sice letos a asi ani příští rok … ale přespříští by se o tom dalo uvažovat. Tenhla krasavec Scott mám také v merku a moc se mi zamlouvá nové GT I-Drive 5 2.0. Chtěl bych asi něco spíš s vyšší zdvihem cca 130 mm vepředu i vzadu. 100 mm je málo, já se chci ve sjezdu pohoupat :)

        0 0
        • BB  

          omyl, ve sjezdu se nepohoupeš ani na 130 mm. Vše je relativní, nyní mám vzadu 135 a po roce si připadám jako na HT a ve sjezdu se určitě nehoupu.

          0 0
          • cabbage  

            jo, každý full se po půl roce změní na HT a proto mam k fullu i to HT abych si ověřil, že to zdaleka není pravda;-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak tohle potvrzuju. Jsem si řikal nedávno na jedný kořenový cestě (docela velký ty kořeny), že mi vůbec zadní stavba nechce nic brát (je pravda, že byly nad možnosti 10cm zdvihu). Tak jsem si tam na chvíli pučil HT a to byl takový humus… Hned jsem věděl, že full funguje dobře.

              0 0
              • enjoy  

                byl to teren co?:-),hmm..:-).ja to porad nechapu,jezdim do terenu,abych si uzil teren,ne abych ho vyzehlil!:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To nemusíš mít strach, ten full to rozhodně nevyžehlil (malá rychlost + příliš velký kořeny) a užil jsem si náklepu dost.

                  0 0
              • TheIF  

                no to je fakt, po pul roce mi taky 135 přišlo malo, tak doufam, že 160 už bude ta spravna hodnota

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jenže já už si vyzkoušel, že i když bych šel do víc než 125 (co teď budu mít), že to už stejně nic nezachrání. Pohodlnosti a co to pobere při 150–160 vzadu trochu přibude, ale rozdíl není moc velký a zas přibudou pro mě jiná negativa (především chování v dlouhých výjezdech).

                  Jediný co by problém řešilo, je velká změna charakteristiky pružiny (na vidlici i tlumiči) v závislosti na rychlosti (pro malé rychlosti menší tlak pozitivní komory), což je ovšem při současné technice zatím nemyslitelné.

                  0 0
                  • TheIF  

                    Jasné muj hlavní duvod bylo, že jsem se o to kolo se sjezdech bal, přece jen to byl full na maratony nebo tak něco a ne na blbnutí ve sjezdech. chování v dlouhých výjezdech dlouhe výjezdy vytlačím, nebo se svezu lanovkou/busem :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jasně, ale u tebe není primární důvod, že potřebuješ vyšší zdvih a je pochopitelné, že chceš takový kolo jaký chceš. Jsem reagoval jen na obecný nedostatek zdvihu.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      A ty se bojíš o kolo, já bych se zase měl především bát o sebe. Při tom pádu v srpnu jsem ani současný kolo nedokázal zrušit (akorát osma obě kola a ohnutý roh a řídítka), takže na bytelnost kola si rozhodně stěžovat nemůžu.

                      0 0
                      • TheIF  

                        Pravě jak jsem četl tvé příspěvky ohledně tvého letu tak určitě bude minimalně chranič kolen www.bikepark.cz/index.php?… a nová helma www.ultrasport.cz/…rachute.html

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Chránič kolen by pomoh hodně, tam jsem měl odřeniny nejhlubší a ošklivé. Ta helma by taky trochu pomohla, měl jsem 3 stehy na bradě (ale to bylo proseklé o šutr, nebyl to do brady velký náraz) a odřeninám na obličeji by taky pomohla. Jak by dopadla čelist, to těžko říct, to bylo zlomený od pásků a to by se mohlo stát stejně.

                          0 0
                          • TheIF  

                            Fakt jo a já myslel, že stouhle helmou je čelist a zuby v bezpečí.. A co lokty měli by vyznam i chraniče loktů ? Spíš asi zrovna tak krunýř co.. ale to už by se dostal k DH

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Loket přímo jsem neodřel moc, ale celá prává ruka od lokte až k zápěstí byla hodně až na maso, tam mam pěkný jizvičky teď. Asi by zas chránič lokte trochu pomoh. Ta helma ti je bude chrátit proti přímému nárazu. Ale jak by pomohla v mém případě nevim. Tam došlo k nárazu přímo do helmy ale hodně z boku a jak se to snažilo otáčet helmu kolem hlavy a srazit ji z hlavy, tak to napnulo upínací pásek (byla to taková síla, že to přitom přervalo 2 plastové přezky vejpůl (ale helma na hlavě zůstala). A jak jsou řešený ty pásky u té helmy v odkazu není vidět (jestli tam vůbec nějaké jsou). Mě se jen zdálo z fotky vedle toho maníka co má tu přilbu na hlavě, že jsou.

                              A krunýř taky nevim, jestli by mi pomoh. Celý hlavní náraz byl přes rameno (jak jsem psal), takže došlo k tlaku směrem ze zhora (kdybych to bral v pozici kdy stojim). V tomhle směru nevim, jestli krunýř moc pomůže.

                              Ale to byl jeden zpecifický pád, jiný může vypadat úplně jinak a co mě by v tu chvíli nepomohlo, může pomoct zase hodně.

                              0 0
                              • TheIF  

                                Pasky to má, protože ke to obyč helma z připínací bradou www.mtbbritain.co.uk/…_review.html

                                No mě stejně nejspíš čekaj pady v technických sjezdech a tam se tak rychle nejezdí a padá se většinou do měkýho pokud to není po skále :-)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  To je pravda, mě se to taky nestalo v žádném těžkém technickém sjezdu. Tam mívám taky menší rychlost a jezdím opatrněji podle svojich možností.

                                  Mě se to stalo ve sjezdu z Dvoraček v Krkonoších. Pustil jsem to po té části po asfaltu a pak následují pravidelně po sobě díry (prej odvodňovací kanály, mě to přišlo spíš jak po bombardování). První díru jsem projel, ale současně s dírami to přeslo v šotolinu + je ten sjezd hodně moc prudkej. Takže nějaký velký spomalení před druhou dírou nehrozilo. A k tomu moje špatný rozhodnutí, že díry budu projíždět a ne skákat (jsem se bál skákat, že následujou další a další díry + šotolina a k tomu prudký sklon a já nebudu mít kde brzdit). A ještě k tomu velká únava po předchozích 14 dnech ježdění (díky tomu ukrutně spomalené reakce, před první dírou jsem měl tak 2s na afaltu, kde jsem moh přibrazdit docela dost a já stihnul prd kvůli pomalé reakci).

                                  0 0
                                  • TheIF  

                                    Nj odvodňováky jsou sfině, hlavně když je daj do zatačky, jsme ho skočil …a skončil v lese, ale bez ujmy :-)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      No jo, ale jestli neznáš ten sjezd, tak to je něco jiného. To nejsou klasické kanálky. Těch bych si při takhle rovném sjezdu ani nevšim, že tam jsou. Prý tam kdysi bývaly, ale nestačily a každý rok to stejně vzalo cestu, tak tam udělaly odvodňovací jámy. Teď nevim přesně jak byly velký a hluboký (po pádu mám okno a před pádem jsem viděl jen 2 za jízdy, takže nemám přesnou představu), ale i když jsem byl za sedlem, tak jsem se do té druhé jámy zapíchnul přednim kolem.

                                      Třeba tu cestu někdo zná a napíše jak jsou přesně velký nebo hodí fotku.

                                      0 0
                                      • ivaneck  

                                        jeden známej takhle vletěl do odvodňovací strouhy na cestě od Zábělé na Dolanský most. V lese, byla tam nově, asi 100m od viaduktu. Podotýkám, že dnes je už zasypaná štěrkem. www.mapy.cz/?… Asi tejden byl v bezvědomí a půl roku na rehabilitaci, nevěděli, jestli bude vůbec chodit. Dneska už chodí, ale následky má. A je to táta od rodiny, docela krutý…

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Tak to dopad opravdu špatně. Buď musel mít fakt smůlu nebo to tam šíleně hnal. Tam je šotolina a zatáčky, tam když občas jedu, tak to nikdy nepustim tolik. A ještě to tam není nijak moc prudké, takže není takový problém tam brzdit. V tom sjezdu z Dvoraček je zákeřný, že je to rovný celou dobu (bez zatáček) a nejdřív asfalt a pak není jedna jáma, ale je jich tam spousta pravidelně za sebou a k tomu ten extra prudký sklon. A ještě takový velký strouhy jsem nikdy jindy nikde neviděl (prej když tam byly klasický kanálky odvodňovací, tak to při tom sklonu nestačilo a bralo stejně celou cestu, tak museli udělat pořádný jámy).

                                          0 0
          • marapara  

            Je to tím, že si na to zvykneš? Nebo pružení přestane fungovat? :D

            0 0
      • glen  

        Ahoj všichni, dostal jsem se sem až nyní. Za první rozhodně neřeším jestli jsem 320 nebo 5, jezdím skoro pořád sám a nemám touhu po srovnání. Baví mě vyjíždky mečzi 50–80 km a nechci být limitován trasou pro nedostatek pohodlí. Normálně dávám okolo 20 km/ hod . Taky jsem docela dost na Gianty (mám XTC 05 a hsem spokojenej), proto ty první úvahy o Anthemu. Nemám možnost ho zkoušet a proto jesem zkoušel Epica. Na otázku co chci žehlit.. Epic zažehlí akorát tak malé kameny do 3 cm v průměru. Je jasný, že ucítí 10 cm kořen, jenže to asi nemá kopat v díře na asfaltce která je hluboká 3 cm… Vím, že je nemůže úplně zažehlit, ale pocit je takový, jako na HT !!! Proč potom taková investice do fulla. Ten SCOTT, přesně jak píše ihik umí všechno. Když se chci přesunout po silnici, práci v terénu atd. Právě všechny testy byly vždy srovnání nevýhodnosti uložení čepu kvůli bordelu atd. (to kolo nevypadá hezky) versus kvalita pružení a pohodlí. To druhé vždycky vyhrálo. Co ty váhy SJ FSR..... Po zkušenosti s Epicem nekoupím kolo bez projetí.(to by byl ******* za ty prachy) Nechá se někde ten Scott vyzkoušet?

        0 0
        • smallbrother  

          no, já mám Epica právě kvůli tomu že to je skoro HT.

          0 0
          • jakub  

            aano presne tak, to je prve slovo do pranice… Epic je proste pro specifickou skupinu lidi… taky bych do něho šel právě z důvodu, že je hooodne tvrdej ale preci jen .. malinko ti uleví…jj vím že by mi vyhovoval…

            0 0
        • bam  

          Tady je mivaj www.kolasmichov.cz. Jak rikam ja jsem s nima videl dost problemu. Ale mozna to uz vylepsili, protoze to byl jeden z prvnich modelu. Ceho bych se jeste trochu bal je ten tlumic. Je nestandardni a priserne drahej a kdyz se rozbije, tak to asi chvili potrva nez ti ho daj dohromady.

          0 0
          • smallbrother  

            Kámoš jezdí Genius RC10 a problémy nemá. Tlumič se mu už jednou podělal a trvalo to asi měsíc.

            0 0
            • glen  

              Já si myslím, že jako závodní nářadí dost dobrý. Ten rám je dost dlouhej, když jsem ho bezprostřeně porovnal s mojim Xtc je fakt o dost delší. To je čistě závoďák. Zaměření je ale na můj vkus moc jednostranné. Někdy bych ho bral, ale nemůžu si dovolit HT – Epica – FULLA …

              0 0
        • vratan  

          mala informacia ktora ti mozno pomoze v rozhodovani: ak ti odide tlmic genius po zaruke (co je stav ktory urcite raz nastane) novy stoji cca 700 Eur. ak kupujes bike na dva roky nie je to zla volba. po zaruke to bude zabavne a drahe…

          0 0
          • ihik  

            Pokud necháváš toho scotta ročně oservisovat v autorizovaném servisu, tak ti prodlouží záruku na 4 roky. Bohužel nevím, na kolik to přijde a zda se to týká i tlumiče, ale budu to zjišťovat.

            0 0
            • smallbrother  

              kompletní výměna těsnění, oleje, servis a tak přijde asi na tři tisíce.

              0 0
              • ihik  

                a to fakt musí hoši udělat všechno každý rok, aby ti protáhli záruku? čekal jsem, že spíš rozeberou a namažou čepy rámu.

                tys to nechával dělat nebo jak ses k té informaci dostal? dík

                0 0
                • smallbrother  

                  ne, o té delší záruce nic nevím. Kamarádovi začal v květnu ucházet tlumič na Genius-RC, dal to do servisu. Tam mu řekli že u CykloŠvec to servisují vždycky komplet – všechny těsnění, olej a tak. Stálo ho to něco přes tři litry. ALe ten servis se musí stejně jednou za rok udělat. Teď tam budu tlumič taky posílat.

                  0 0
          • PePu  

            On ani tlumič na Epica nepatří k nejlevnějším – pravděpodobně problém všech netypických tlumičů.

            0 0
          • glen  

            po dvou letech určitě odejde? To mi příde přitažený za vlasy. Nehledě na cenu.

            0 0
            • vratan  

              tlmic geniusu nie je servisovatelny. podla informacii od predajcu sa meni kus za kus. a uprimne – kazdy zlozitejsi vzdchovy tlmic skor ci neskor odide. a tlmic geniusu patri medzi tie fakt zlozite…

              0 0
              • glen  

                Že je složitej ještě snad nemusí znamenat, že vydrží tak málo. Snad má někdo i opačnou zkušenost. Nevím teda ale, jak dlouho je dělaj, protože o fulla se zajímám teprve druhej rok.

                0 0
                • vratan  

                  no nechcem ti brat iluzie, ale tlmic je najporuchovejsia cast na FS biku. to je proste fakt. prinasa vsak take vyhody, ze sa to da prekusnut. co vsak uz mne osobne nevyhovuje, je byt odkazany na milost jedineho predajcu (vyrobcu) specialneho tlmicu.

                  0 0
        • PePu  

          Nevím, jakého Epica jsi zkoušel. Skoro bych ale řekl, že byl špatně nastavený či porouchaný. Já mám s Epicem právě opačnou zkušenost – větší rány (v rámci zdvihu) zažehlí, ale na menší moc nereaguje (záleží na rychlosti jízdy). A žehlí právě spíše díry než výstupky (to mi právě na HT nejvíc vadilo např. při přejezdu odvodňovacích kanálů). Každopádně nové Brainy 07 by měly být opět o něco dále (asi výrazně viz MTBR). Na druhou stranu je tu riziko v podobě první generace „nových“ tlumičů od Spešlu.

          SJ 120 (s Talasem vpředu) je v přímém porovnání s Epicem strašně líné kolo do kopce i po rovině. Je to dáno především geometrií, méně už pružícími/tlumícími jednotkami. V režimu Propedal houpe i na asfaltu minimálně (i ve stoje jsem měl velké problémy SJ rozhoupat). Oproti Epicu je SJ lepší žehlička a samozřejmě vyhrává při jízdě z kopce (opět spíše vliv geometrie). Hmotnostně by SJ měl být srovnatelný s Epicem (záleží na výbavě, projdi www.mtbr.com a třeba weightweenies­.starbike.com).

          0 0
        • Ivann  

          Pokud nechceš chrtit je SJ FSR určitě dobrou volbou. Jak píše PePu, na asfaltu Propedal mírně houpe, ale nijak to nevadí a v terénu si to už jen užíváš. Perfetkní žehlička na kameny a kořeny, výborná trakce do kopce a na sjezdy s vypnutým Propedalem se vždycky těším. Prostě ideální kolo pro Beskydy :-)

          Pokud jde o váhu, s podobnou výbavou jako Expert jsem se dostal na 12,5 kg.

          0 0
          • glen  

            Má smysl u SJ ten BRAIN u vyšších modelů ? Nebude se to pak podobat spíš EPICU? Ta geometrie u SJ je kratší a spíše do pohodlna na celej den?

            0 0
            • PePu  

              Na SJ by měl být Brain trochu jinak naladěný. Nicméně ho považuji na takovém kole za zbytečnost – Propedal bohatě stačí. Geometrie SJ je oproti Epicu trochu kratší – sedí se vzpřímeněji (srovnávám stejnou velikost sériově osazených kol). Osobně mě také štvalo neustálé kopání pravou patou do kyvky (nikoliv tak na Epicu, který má zřejmě užší kyvku).

              0 0
      • glen  

        Kde jsou takový slevy, z 75 na 48 to je dost zajímavý..

        0 0
        • ihik  

          z 76 na 56 to bylo na krámě, kde se jim na to celej rok prášilo, na 48 jsem se dostal, když jsem z toho udělal firemní dopravní prostředek s odpočtem dph

          ale mc-40 a 50 jsem zahlíd i jinde se slevou min 10tis, ovšem tomuhle se nedalo odolat…

          0 0
          • glen  

            už jsem se lek, že jsem o něco přišel. Líbí se mi Mc 30 jak 06 tak 07, jak z toho odpálit DPH ale bohužel nevím. Našel jsem na 06 slevu maximálně 10 % a to nevím co maj za velikosti.

            0 0
    • kudlanka32  

      taky sem si myslel ze chci 10/10cm.....nas­testi sem si to neporidil…ted mam 15 a vahu jen 12..to je dobrej pomer:)))

      0 0
    • BB  

      pokud si nejsi jistý ohledně Anthem, tak potom sázka na jistotu je Trance. Dost dobrý kompromis mezi pohodlím a ještě lehkým fullem na celodenní ježdění.

      0 0
      • Peslezedirou  

        To sis zase někde přečet, co :o) Slovo lehký bych s trancem nespojoval, rám váží cca 3300g.

        0 0
        • BB  

          no vše je relativní, implicitně jsem srovnával s reignem. Ale jinak na Trance jsem chvíli pojezdil přes obrubníky na parkovišti a připadalo mi, že na zdvih 100 mm to funguje docela dobře. Já bych za sebe určitě volil reigna, ale to už je asi do threadu XC full příliš silný kafe.

          0 0
          • Peslezedirou  

            BTW jak se ti líbila geometrie na Reignu? Pokud ses na něm projel, můžeš kapku srovnat s SC LT. Tak trochu o Reignu přemýšlím, ale řeším a) jesli těch 150 na zadním kole není příliš b) velikost, měřím 184 a zdá se mi jejich L celkem na hraně a XL už je strašně moc :o( Dilema :o)

            0 0
            • McBlacky  

              Reign je akorát, L ti půjde na XL bys už toho moc nepojezdil /technickýho/

              0 0
            • BB  

              Reign jsem měl tak 1/2 hodniny na Točný a příjemně mě překvapil. Těch 150 vzadu jsem pocitově vnímal naprosto identicky s mýma 135 na BLT. Mám 182 cm a kamarád má 18" a bylo mi naprosto OK a to tam byl hodně krátký představec, takže být tebou, tak XL určitě ne a nejdřív bych sednul na M s 10 cm představcem. Pro mě závěr byl, že kdybych byl býval chtěl ušetřit 30 tisíc za rám, tak jsem klidně mohl jít do Reigna. Můj dojem je, že ten rám je strašně universální, že se na něm dá postavit kolo od celodenního XC biku po enduro s váhou od 12,8 kg do 15 kg.

              0 0
              • BB  

                jo a ještě jsem zapoměl, že tu mou květinku pořád oprašují v Probiku a kamarád na tom Reignu furt jezdí a jezdí a jezdí. V servisu byl jednou na garančce a jinak bláto nebláto, nic nevrže nepíská, nic se neuvolňuje, asi má kliku.

                0 0
                • vifon  

                  pocuj, ty mas asi pech na „vydareny“ kus vyrobeny bud v piatok navecer alebo v pondelok rano. Mne funguje od novosti vsetko ok. Len raz mi zacalo nieco skripat na hornom cape kyvky, vyriesene kapnutim anti-seizu pod viecka capu (v mieste styku viecka s vnut. kruzkom loziska). Odvtedy svaty pokoj. Sem tam kontrola dotiahnutia spojov a inak nic. Inak uz je to oficialne, SC dava dozivotnu zaruku na loziska vsetkych modelov pre registr. majitela (aj spetne). Prerobili aj uchytenie horneho hlavneho capu kyvky-tam kde teraz vyhadzuje sajrajt na cap kvoli diere (plati u bluru, nomadu a vp-free).

                  0 0
                  • BB  

                    to jsem rád, že to prerobili, já mám vždy pech, že něco prerobí těsně po tom, co si to koupím. Ale bordel od zadního kola jsem vyřešil naprosto dokonale pomocí kusu staré duše a dvou suchých zipů, mohu doporučit. www.bikebase.cz/foto.php?…

                    0 0
                    • vifon  

                      tak to mam aj ja vyriesene :-) Pozri: www.santacruzbicycles.com/…earings.html

                      0 0
                    • bam  

                      Ten bordel se tam dostava zezhora nebo zespoda (od predniho kola)? Protoze koukam, ze ta duse je dokola. A co je za problem kdyz tam lita bordel? Jenom me to zajima, jestli bych se mel snazit ty cepy taky nak chranit.. Intense ma jako ochranu u zadniho kola kus hliniku a me se to puvodne nelibilo a premejslel jsem kvuli tomu o SC :) Kdyz da clovek velky plaste tak tam nezbyde moc mista.

                      0 0
                      • vifon  

                        Bordel tam lieta zhora od zadneho kolesa. Na fotke je vpravo vidno taky vyrez v spojovacom vahadle (v nom je vedeny horny cap kyvky, ktory je tym padom dost vystaveny bordelu). Uz ale vraj vychytali vyrobu vahadla-vykovok miesto odliatku, takze cap sa uz nezasiera. Ta dusa je tam preto dokola, pretoze inac sa uchytit neda (iba o ramovu a sedlovu trubku).

                        0 0
                        • bam  

                          Dik uz to chapu. Nebylo mi jasny jak se muze dostat bordel na ten cep. U intense je to jinak, cep je celej schovanej. Intense i SC maj povest, ze ty cepy a loziska moc nevydrzi, tak me zajimaj zlepsovaky :)

                          0 0
                          • vifon  

                            No ako som spominal doteraz len 1 skripanie a aj to vyriesene v okamziku. Za rok som pritom tolkokrat zmokol, ze az. Dokonca som mal taku jazdu pri ktorej som musel pri zjazde lukou 3× zastavit, pretoze sa mi nepretocilo zadne koleso. Mal som ten priestor medzi sedlovou trubkou,kyvkou a kolesom uplne vyplneny blatom, ktore som musel vytlacat palicou-luka bola plna lepkaveho blata :-). To vsetko bez chranicky capu. Inak ten kustik duse vozim iba chvilu a naozaj pomaha.

                            0 0
                            • bam  

                              Pekny, to jsem si myslel, ze u SC se to ucpat neda, jak je ta vzpera jenom z jedny strany :)

                              0 0
              • Peslezedirou  

                Chtěl bych si postavit bike na celodenní brouzdání terénem, se slušnou zásobou zdvihu :) Určitě bych Reigna směřoval komponentama spíš k XC, lehčí kola, ve předu Revelation 130mm a o něco delší představec než 100mm, ostatní komponenty vesměs XT. Ideální váha by byla kdyby to celé vyšlo do 13,5, ale bojím se, že to vyjde minimálně o 1/2 kila víc :( Červík hlodá, uvidíme na kolik ale vyjde cena.

                Každopadně dík.

                0 0
                • dieegoo  

                  Popravdě se k týhle myšlence taky začínám vracet.. páč čekat se mi do dubna na Canyona dvakrát nechce…

                  0 0
                • Dijck  

                  Sprasit reigna 12cm predstavcom a revelationom? :/ Reign je endurko, treba ho tak aj postavit, inak nebudes spokojny…Nizkou vidlicou rozhodis geometriu.

                  0 0
                  • cabbage  

                    klid, pes jen provokuje, ale nekouše…

                    0 0
                  • Peslezedirou  

                    12 cm představec je asi moc, ale Revel by tam mohl jít, výška na 13 cm je snad 51 cm. Reigna nakonec neberu, je moc těžký.

                    0 0
                • mr.antik  

                  čístě teoreticky. Rám je cca o kilo těžší než normální rámy a přitom to celé má asi 15 kg. Normální full má tak 13 maximálně, tak nevim, kde se to kilo navíc bere. Na čem by se dala nejvíc ušetřit hmotnost?

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Tak jsem to nějak počítal a ke 13 kilům se s reignem opravdu nedostanu, možná by to šlo, ale stálo by to bambiliardu a i by se ty komponenty k tomu rámu nehodily :/

                    0 0
                    • glen  

                      Shodnete se na nevhodným uložení tlumiče u Scotta. To je jasný. Co ale uložení tlumiče u toho SJ. Nejni to ještě horší? Asi se zasírá taky nebo ne?

                      0 0
                      • Lone1  

                        hm

                        0 0
                      • vratan  

                        horsie je to na scotte. na SJ staci maly blatnicek ktory vsetko pochyta (vid moj bike). na scotte musi byt ovela vacsi blatnik aby to pochytalo vsetko bahno…

                        0 0
                        • glen  

                          Co GF HIFI Pro? Cena 88k nic moc, ale to kolo, máte už ho někdo? Váha okolo 12, zdvihy i se mi líbí.

                          0 0
    • biker23  

      a co tohle? :-) www.bradsky.cz/index.php?…

      0 0
    • krokus  

      Myslíte, že má smysl pořídit Giant Anthem X3, popř. Scott Spark 60, a časem ta kola upgradovat? Určitě bych vyměnil vidlici, možná kliky.

      Bojím se hlavně těch tlumičů. Jak se bude chovat Float R na Giantu? Jak moc bude chybět možnost deaktivace propedalu (jestli se nepletu, ve floatu R je propedal trvale aktivní). Chtěl bych, aby to kolo bylo skutečně univerzální: aby se neztratilo na asfaltu, ale aby na něm jízda v terénu byla příjemným zážitkem.

      Na tom sparkovi je Manitou Radium; taky nedovedu odhadnout, jak se bude rám s tímhle tlumičem chovat (je tam lockout a poloha open, chybi omezení tlumiče).

      Klidně bych počkal a pošetřil na lepší, jenže se bojím, že se tyhle zlevněné modely brzy vyprodají. Tlumič bych ale zase měnil nerad, to by mohla být drahá legrace.

      0 0
      • igor5  

        Pozri este nejaky Lapierre X-Control …

        0 0
      • krokus  

        Tak co, nikdo neporadí? Toho gianta bych si asi na den půjčil, sparka nejspíš nevyzkouším.

        0 0
      • Horyna  

        Já vím že to nemusí být jednoduchý najít v rozpočtu víc peněz ale zvážil bych jestli si nepřiplatit za anthem X2. Říkáš že bys měnil kliky a vidli a X2 má mimo jinejch lepších komponentů Foxku a SLX kliky a ty myslím vůbec nejsou špatný. Já jsem jinak s tím kolem max. spokojenej. Na jaře chci koupit lehčí kola a víc to vyloženě nepotřebuje.

        0 0
        • Marccoo  

          Souhlasím stebou,lepší vzít X2.Ale kliky SLX jsou po XTR nejhnusnější kliky,ty bych měnil hned,radši Deore!

          0 0
          • Horyna  

            Tak hrozný to není. Neříkám že bych si rád nepořídil takový Noiry ale v rámci ceny co ty SLX stojej to není tak hrozný ani vzhledově ani váhově. FSA bych na to taky klidně pověsil kdyby byla koruna navíc, ale zima na krku a já topím elektřinou :-)

            0 0
        • krokus  

          Na té Foxce mě odrazuje, že nemá – pokud se nepletu – lockout vyvedený na řidítka. Lockout na korunce pro mě nemá moc smysl, měl jsem to teď takhle na Talasu a vůbec jsem to nepoužíval. Tak jsem si myslel, že bych na to X3 hodil Epicona z TT; funkčně na tom hůř než ta foxka nebude a pokud jde o váhu, je těžší asi o 150 g. A hlavně má lock dálkově ovládaný z řidítek.

          Chci se zeptat, jak moc používáš propedal na tlumiči. Nevíš, jak má tlumič nastavené compression tune? Pokud na min, tak rozdíl mezi open a propedal asi nebude velký (vyzkoušeno na meridě). Pokud by compression tune bylo na RP2 i Floatu R nastaveno stejně, měla by být komprese u Floatu R zhruba mezi open a propedalem na RP2 – ale třeba se pletu. To by nebylo zlé, takový kompromis.

          Na té meridě mě hrozně otravovaly různé páčky umístěné mimo řidítka: lockout vidle, snižování zdvihu vidle, propedal na tlumiči. Člověk pak pořád někam sahal, místo aby si vychutnával jízdu. Nejradši bych tedy měl všechno ovládané z řidítek – nebo snad raději vůbec. I proto mě celkem láká ten Float R.

          A ještě bych se zeptal: jak se chová zadní stavba při šlapání ve stoje? Na Meridě něco takového nemělo smysl, houpalo se to hrozně. Maestro ale možná v tomhle směru funguje líp, ne?

          0 0
          • Horyna  

            Foxka lockout z řidítek opravdu nemá. Zamykání z korunky téměř nevyužívám. Při jízdě v sedle mi to nechybí ani na silnici. Ve stoje bych to teda uvítal. Snažím se jezdit hodně v sedle, i kvůli zadní stavbě. Maestro funguje dobře ale ze sedla se to prostě pohupuje. S tím musíš počítat. Nakolik je to míň proti meridě cos jezdil bys posoudil jedině asi sám. Pro pedal mám téměř pořád na open. Compression tune je na staveno na střední hodnotě. Idální zkusit ten testbike jestli ho někde budou mít. Dost často se jich už v tuhle dobu zbavujou.

            0 0
            • krokus  

              Ok, díky za informace, zkusím si tedy to kolo někde půjčit.

              0 0
        • krokus  

          Kdyby stál rám s tlumičem míň než dvacet sedm tisíc, klidně bych si to kolo postavil. I u X2 bych některé komponenty časem vyměnil (určitě kola), navíc mám teď doma dost komponentů „do zásoby“ (řidítka, sedlo, představec, pedály). Jenže při současné ceně rámu by se to fakt nevyplatilo. No kdybyste věděli o lepší ceně… Díval jsem se i na ebay, ale na nic jsem nenarazil.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.