Která z těchto vidlic je lepší??? Manitou AXEL Platinum RTWD LO nebo Rock Shox JUDY J4 U-TURN POPLOC Obě se dají sehnat pod 5 tis. Nebo mi poradíte jinou v této ceně??? Použití na XC. Moje váha něco nad 50 kg, ale bude přibývat :-) Díky
Která z těchto vidlic je lepší??? Manitou AXEL Platinum RTWD LO nebo Rock Shox JUDY J4 U-TURN POPLOC Obě se dají sehnat pod 5 tis. Nebo mi poradíte jinou v této ceně??? Použití na XC. Moje váha něco nad 50 kg, ale bude přibývat :-) Díky
z tehlech dvou bych asi spis J-4…ale pokud vozis kotouce,tak ani jednu ale vzhleden k tvoji vaze by asi byl lepsi vzduch…myslim,ze toto je super nabidka: eshop.bikezone.cz/index.php?switch=detail&id=4155&kat=348&trideni=ID_KAT&pocet=10
vaha je prinejmensim zajimava :-)
no jo no…za ty prachy nemuzes chtit vidli tezkou 1,5 kg, navic ten Axel i J-4 jsou jeste tezsi a Tora je funkcne o tridu vys
Že? S takovou vidlicí si moc nezazávodíš. Vem si, že kolo má nějakých 12 Kg + 2 tunová vidlice, to už je pořádnej tank :-)))
asi bude trochu problem s dopravou :-) Ale koupit dve a nechat je rovnou poslat do sberny surovin, tak si myslim, ze bych na tom docela videlal :-D
ty kraaavo :-I
Hele, neurazejte Toru, jo? :)
ta Judy ma 2291g a Axel 2085g,…takze jak rika Panik
Ale Tora 2035 kg ;-)
ja to nijak nezupochybnuju, jen rikam, ze za ty prachy ta vaha proste lepsi nebude, takze nechapu, proc sou tady vsichni strasne vysmaty z 2kg Tory
Ty si to nepochopil, ze? Se podivej na ten odkaz na druhy radek, tam je Vaha – 2035 kg, misto g (proste preklep). Z toho si delam legraci, ne ze vazi 2035 g......moje je jeste tezsi.
A este brzdy V-break…
Chapu ze mi to ted nejak nemysli, chytl jsem nakou chorobu, ale co je divnyho na tech V-break? :)
V-brake?
Myslim ze prakticke spojenie brake a break moze tu chorobu (skor uraz) vyvolat.
Hehe :-D…vidim pohromade urcity pismena a ejhle :-D…furt to ctu jako „brejk“ :))
jo tak, ted na to koukam :) …to pardon
papírově :) já axelu naměřil 2650 a na váze která funguje dobře. Ale to byl OEM
Tak to je potom OEM válečné kladivo na čarodějnice :)
Dneska mi prisla.. Maj pry jen poslednich par kusu, ale daval mi jeste na vyber mezi verzi s cepama a bez. Zitra ji du montovat a jestli bude pekne, tak i trochu testnout. Bohuzel jeste nemam pumpu a kamos co mi ji mel pucit je pryc. Uvidim jak je od nich nafoukana, jak se na mych 65kg bude tvarit.. Jinak sem ji vazil na kuchynske vaze a s neseriznutym krkem to ukazovalo tak 2020–2040g, takze tady ta papirova docela odpovida..
tak se prosim mrkni, jake mas stiraky, jestli cerne, nebo sede s napisem rockshox. diky
To by mě taky zajímalo já mám na Toře 318 černý bez nápisu, ale co jsem si prohlížel další kousky včetně na novejch kolech tak tam všude byly šedý…
taky mam noname cerny
Sou cerny, je tam napsano jen „KOK“ a par cisel.. A pride mi, ze ty nohy sou docela suchy (kdyz to porovnam s kamosovym novym Durockem, nebo jinyma novyma vidlema, kde se po zapruzeni na nohach vytvori tenka vrstvicka oleje..) To je tak normalni, ono se to nejak nemaze zevnitr? A jak to mam kdyztak mazat ja?
jj…ja je mam taky uplne suchy, jako nova mela asi tyden lehky olejovy prouzek a ted nic asi se budu muset podivat dovnitr:)
Za ty prachy bych šel taky do Tory. Sice Axel bude asi lepší než Judy, ale Tora je ještě o třídu výš.
Hlas pro TORU
Hlas pro Splice, na Velo-Hanak ji maji za 3590 Kc
Taky premyslim o koupi vidle.Mam SR XCP75LO a je to hruza,vubec to netlumi,nekdy mi prijde ze tam ani vidle neni:-)Co myslite,bude to rozdil koupit napr.Splice?Pritelkyne ma Rock Shox J3 a to je kua rozdil:-)Takze ten Splice by mel byt jeste lepsi?Dik Jo jeste bych podotkl,ze vazim 90kg,jestli to ma nejaky vyznam pri vyberu:-)
no já vážím 74 kg a zítra jdu pro tvrdší pružinu.....mám hold závodní ambice a na to je měkká. Jinak chodí hezky, RTWD taky občas použiju. Za 3590 je asi nej. co můžes sehnat.
3240,– na bikestore.cz
a na 90 kg bych řek, že je hodně měkká, ale nevim, jak to pak chodí s tužší pružinou…
bude mekka…takze vymena pruziny.Jinak se mrkni do recenzi, ja tam komentoval dve Splice,ktere jsem jezdil…shrnuti: za ty prachy jo,ale ma sve mouchy
zijes ve sladky nevedomosti,vaz si toho:-).
hmmm, ta je o dost lehci nez Tora Splice RTWD 2131g, vzduchovka 1995g. Mel sem cest se splice comp (podle me jen rozdil ze ma porad 130 mm zdvihu a nema regulaci odskoku, ale to stejne nemeni nic na tom jak chodi a reknu ti ze s Torou se to neda srovnat, tora ma proti Splice uplne medovej chod a 32 mm nohy oproti 30 mm noham je taky docela dobry
Taky tuněná SR XC-Pro od Milana 1. Vzduchovka, luxusní chod.
Ano mohu jen potvrdit a doporučit. XC PRO od milana!
Ty tu musíš mít spoustu nicků…
Samozřejmě je to hloupost. Tuněná netuněná, kvalitní vidle je vždycky a ve všem lepší a za stejný peníze.
A jak to můžeš vědět, nějaké věcné argumenty, proč by to tak mělo být místo takého výkřiku? Ty jsi snad někdy nějakou upravenou od Milana jezdil? Už tady byly i grafy upravenýho SR od Milana s porovnání s Rebou i se zkušenostmi majitele, který jezdí obě. A ten Suntour vyšel pro jeho potřeby pohodlné žehličky lépe než ta Reba (porovnáváno s Rebou před úpravou, taky pak byla upravována).
Takových porovnání s grafem a zkušenostmi majitelů si může každý vyrobit kolik chce. Netvrdím, že se nedají vlastnosti levných vidlí výrazně zlepšit, ale proč to dělat, když za cenu upgradované levné vidle můžu mít vidli, která má vlastnosti minimálně stejné origoš a vydrží to minimálně dva roky? A když ne, tak to zreklamuju. U upravené vidle pochybuju o tom, že dobré vlastnosti vydrží déle než sezónu. A i kdyby byly úpravy fakt superprofi, tak prostě materiál z kterého je vidle vyrobena na to dlouhodobě nemá. (vakl, slejzání chromování, koroze vnitřních nohou..)
Ale to celé je jen můj názor, s nikým se tu nechci dohadovat.
:o)
To je právě to, že to není tak jasné. Není důvod přoc by upravená vidle vydržela méně, naopak spíš více, protože úpravou se vyřeší i větší životnost.
Mě nejvíc vadí, že tu píšeš něco pro co nemáš jediný skutečný argument a jedinou zkušenost a zkušenosti z praxe lidí, kteří vidlici jezdili odsuzuješ, jako by neměly žádnou váhu.
A pro úpravu se hodí jen některé vidlice, které uvedené problémy nemají a jsou naopak v mnoha věcech lepší než o dost dražší vidle, jenže díky např. úplně špatnému tlumení jsou v prodávané verzi úplně špatné.
Novou dobrou vidlici bych určitě osobně bral ve vyšších kategoriích (řekněma tak 8000 a výše, tam jsou vidlice, když se vybera ta správná už výborné), ale v cenové relaci kolem 5.000 už to není tak jednoduché, protože neupravená dobrá vidlice do této ceny v podstatě neexistuje.
Teda ty jseš ale znalec, když se nechceš dohadovat, tak nepiš voloviny! Předem uvedu, že vidlice o které bude řeč už stejně nejsou k dispozici, tak to není žádná nabídka. Ty jsi někde slyšel spoustu báchorek a máš z toho poskládaný obraz, tak, jak ho tady předvádíš. Tvá Splice je právě ten špatný základ o kterém mluvíš a já bych si jí pro tuning nevybral. Ocelové nohy se stírajícím se černěním a nedostatečná pevnost to je jasný stop. Přesto i ta tvá vyžaduje tuning aby dobře chodila. Naproti tomu odsuziješ něco o čem nemáš ani ponětí. Řada vidlic XC Pro má zpracování na úrovni Reby a použité materiály stejné. Chybí jí ale to podstatné, co Reba má a to je citlivý chod. Tohle právě u těch vidlic řeším a ladím je celkově. Mé vyladění, které už nabízím cca 3 roky je zcela totožné s nejlepším provedením sočasné Reby a to U turnu který má Mlock. Podobnost jsme si vyjasnili na dálku měřením a mimojiné s Mlockem a Pekáčkem společně jsme tady převedli možnosti porovnávání a s výsledkem, který každého překvapil. Prakticky byly výsledky našeho měření a vliv v reálném provozu potvrzeny majitelem Fibermanem, který má vidlice obě, Rebu i mojí variantu Suntoura. Nemá stejný typ Reby jako Mlock a proto si jí nechal přesně podle svého požadavku vyladit ode mne. Tuning tedy pro tebe překvapivě neřeší jenom vadné vidlice ale je to především ondividuální přizpůsobení a já ti můžu zaručit, že je možné i u takhle drahých kousků. Musíš mít ale jasnou představu, co sám chceš. A teď ještě k té vidlici, kterou ani neznáš. Řada XC Pro měla více variant a má oblíbené XC PRO SE váhově překonává tvojí vidlici a přitom má nohy 32 mm duralové a ty si zachovávající svůj vzhled po celou dobu, ne jenom jako ozdobu pro počátek jako má tvá Splice. Zamykání po úpravě funguje s prvky snižování. Životnost a výdrž pouzder lehce překoná tvojí Splice, Reba má a je to třeba přiznat delší pouzdra. Zato se u Reby nějak často objevují úniky vzduchu, kterým Suntour tak netrpí. Na každém se něco najde. Ale to hlavní, srovnávají se tady navzájem vidlice s kvalitativní úrovní vysoko nad tvojí a tvými zkušenostmi. Pro porovnání ta v Suntorka vyšla samozřejmě levněji než ta tvoje a to 4500,– Řada vidlic XC PRO SE i další lehčí kousky je bohužel již vyprodává a zbývají poslední typy. které nejsou již tak lehké, jsou totiž nabity funkcemi, snižováním zdvihu ovládané z řídítek. Když ti ho porovnám s Torou, tak mi vyjde levněji i než neobyčejnější Tora, má skutečnou váhu 2100g ( Tora 2400) a nabízí zavírání, ovládané z řídítek jednou páčkou a zdvih druhou páčkou. Zdvih není vhodné měnit za jízdy jak je mnohdy prezentováno ale pouze před jízdou. Takže je to takový U Turn s rozsahem 120– 60 mm. Tak takhle vypadá možnost tuningové vidlice, proti běžné produkci, když chceš získat nějaké informace a když nepoužíváš špatně převzané zkušenosti, které si poskládáš do balíčku plného omylů.
Promiň, ale ani to celý číst nebudu. Předně, nejsem znalec a ani se tu za něj nevydávám. Přesto mám názor, byť podle tebe plný omylů. Asi toho víš víc než já a asi máš zkušenosti, abys to tvrdil a já ti to neberu. Já mám svých pár zkušeností a nepopírám, že i informace od jiných lidí, kteří můžou a nemusí mluvit objektivní pravdu. Dělej si s vidlema co chceš, ať ti za to kdo chce platí kolik chce, já ti to neberu. Uznávám, že spousta argumentů který píšeš, má logiku, ale taky si myslím, že to přeceňuješ. Takže, dotknul jsem se tě, sorry, Ale myslím si pořád to samý.
Tímto ze svý strany končim s reakcemi na tohle téma.
Ani já nemám chuť tady právě s tebou diskutovat ale vyřkl jsi tady na mojí adresu spoustu nepěkného, dokonce, že snad pod několika nicky propaguji sebe. Vidím, že jsi koupil svojí první trochu lepší vidlici ke které se zde snažíš sehnat informace a přitom jsi sem vtrhl jako znalý odborník, který do toho vidí. Dotýkáš se něčeho, co tvořím a nemáš k tomu nejmenší znalosti. Chybí ti dokonce i obecné znalosti a zkušenosti s odpružením. Prosím tě, nedělej už nikdy takovéhle soudy, mnoho lidí tady rozezná, že vaříš z vody a hraješ si na něco, co nejsi. A ještě k původnímu dotazu který je vlastně obsahem thredu. Je to dotaz na vidlici xc pro 50kg vážícího jezdce. Kupodivu jako nejvýhodnější pro něho doporučím právě tvojí vidlici Splice ale v každém případě upravenou. Musí si jí třeba sám zkusit předělat na olejové mazání a to s ewilem. Jako výhodnější bych ale raději doporučil komplet výměnu stíráků. Kdybys o tom měl trochu víc informací, tak bys třeba věděl, že stíráky na olejové a vazelínou mazané typy jsou odlišné a že mají i jiný odpor. Takže případná výměna by nebyla od věci. Ale tohle už je ten tuning a ty chceš přeci jenom ten tovární originál! Já nabízím většinou vidlice takto nebo obdobně vyladěné vidlice a dokázal bych samozřejmě i tuhle ale to by u tebe neprošlo. Proč tedy podle mě právě tahle vidle? Má měkkou pružinu (nebo by alespoň měla mít – mívala) Zdvih si nastaví dle sebe a zamykání by měla mít pro XC. Musí se samozžejmě smířit s optickou vadou při stírání povrchové úpravy a váha není taky zrovna přednost. Pevnost je pro něho tak akorát, to není třeba řešit i když trochu přibere a nejzávažnější důvod pro tenhle výběr vidím právě tu pružinu.
Akorat k te pruzine – uz jsem to tu kdysi davno psal – moje Splice 05 co jsem mel byla rozhodne na 80kg minimalne…predelani na mazani olejem jsem ale u ni videl jako nutnost…strasne rada se zadrela po min nez 300km :-/
taky píšu o nutnosti předělání ale mistr bikaf by se nerad připravil o svůj originální stav, který je přeci nejlepší a tuning je u něho cosi jako sprosté slovo. To, že Splice je možná i s jinou pružinou vím a taky to naznačuju, většinou ale byly s měkkou a kdybych já vybíral, tek si jí nespletu :-)
No kdyz obcas vidim nektery tuningare tak si taky myslim ze tuning=udelat z pouzitelne veci nepouzitelnou, ale to neni nejspis tvuj pripad
Tuning je dobrá věc pro lidi, co se v tom chtějí sami vrtat a za výsledek si sami ručí. Tuning, který nabízím já je něco, za co musím ručit těm lidem já a musím tedy nabízet něco, za čím opravdu stojí za to stát.
Nemohl by ses trochu rozepsat o těch stírácich? Jaký je rozdíl ve stírácích určených pro olejové a vazelínové mazaní?
Nic proti,ale na nejvetsiho znalce vidlic si tu hrajes ty.nepripoustis ze ze ma jeste nekdo dalsi nazor.snazis se za kazdou cenu prosadit ty tvoje santury a hanis ostatni znacky.mel jsem santura XCP 75 lo a reknu ti ze to neni odpruzena vidle tet mam marzocchi MX comp Eta\vidle co tak nesnasis\ a ten rozdil je obrovsky.marzocchi funguje od roku 1949 a ty fungujes 3 roky.kdo ma asi vetsi skusenost?
Vyzkoušej toho víc a lecos pochopíš a tohle je speciálně pro tebe a nejenom k tomuto příspěvku. Přestaň v každém thredu, který se týká Suntouru dštít oheň a síru. Rozhodně nepropaguju jednu zanačku stačí si přečíst třeba to, co píšu tady. A pro tebe a tvé jednoduché rozlišování.Suntour není název pro jednu vidlici stejně tak jako Marzocha a některé typy jak u jedné, tak u druhé značky mají své neduhy, které taky někdy jdou a někdy nejdou odstranit. Až začneš takhle rozlišovat a až poznáš i jiné vidlice, tak se ti vyjasní mnoho věcí, které vidíš dnes velmi jednoduše. A tvůj argument o trvání značky je snad sranda ne?
Nikdy jsem v zadnem thredu nehanil znacku Suntour.Muzes hledat v historii.naopak v kazdem thredu tykajciho se vidli propagujes ty nebo ti co maji vidli od tebe tvoje santury.viz.prispevek pod tebou.naopak ty hanis ostatni vidle s toho nejvic marzocchi.staci hledat v oblibene historii.nedavno si me j jednom prispevku presvedsoval ze jsem chudak co ma vidli a je s ni nestastny.tvojim argumentum neverim stejne jako ty argumentum ostatnich.muj argumen tykajici se delky trvani znacky beru vazne.podle me firma nemusi to byt jenom marzocchi co se specializuje na vidle ma rozhodne vetsi skusenosti nez ty.staci mi precist si par tvojich prispevku jak osocujes ostatni a hrajes si na genia.tim koncim.dal uz nema cenu pokracovat
Další názor někoho, kdo nejezdil téměř žádnou vidlici a dělá z toho zcestné závěry. Kdybys toho jezdil více, tak bys zjistil, že to MX-ko není žádný zázrak a že upravený Suntour bude mnohem lepší.
me tak dobre znas?je zvlastni ze jsem jeste nespatril santura na nakem lepsim kole.Rocky Mountain,Santa Cruz a dalsi znacky delaji chybu ze nepouzivaji santura.tvuj argumen me presvedsil asi jako ten od milana 1.zustan si u sveho LEPSIHO santura a me nech na pokoji
Ano dáváš o sobě celkem jasnou výpověď viz tohle a je to stále na téhle stránce
apache6000 (04.10.2006 09:44:43) 85.71.1.xxx 2×> zkušenosti s vidlicí Suntour XCR-RL (^ odpověď na 1× ^) Suntour XCR-RL jsem mel tu neber to neni odpruzena vidle a tu druhou jsem nemel.
Tvé argumenty o tom, že nemontuje Santa Cruz a podobné Suntoury to je výrok pilného čtenáře prospektů, člověk, který má své jízdní zkušenosti argumentuje zcela jinak, jiný je i jeho projev a kdokoliv znalý rozezná podle toho zkušenosti. Tobě a lidem s tvými znalostmi je ale zbytečné vysvětlovat takové věci, protože je sami nic nerozeznáte. Proto Vám doporučuju sbírejte zkušenosti a lecos pochopíte.
No vidíš, další tvůj omyl, já od Milana žádnou upravenou Suntourku nemám. Momentálně mám doma pouze Skareba Super 04 na manželky kole a na mojem Rebu s U-Turnem.
momentalne mam doma marzochi EXR Air 05 (totalni tragedie), AM1 (jde to, ale oficialnich 18000 za ni muze dat jen vul), Blacka Comp 04 (funkcne dobra vidle)a XC PRO poladenou a zkus verit tomu, ze ten suntour za zlomek ceny ostatnich vidlic zdaleka neni nejhorsi – citlivost v pocatku zdvihu znacne prevysuje vsechny ostatni, druha pulka zdvihu je o neco horsi ale to je dano charakteristikou pruziny a nicim jinym.
BTW: ses fakt blb :-)
mi zase AM1 pripada jako super vidle.meril jsem si IQ a blb nejsem,jsem na hranici demence :-)
Vzdej to, proti odborníkům na slovo vzatým neprorazíš… :oD
Víš, já jsem tady měl vždy problém s lidmi jako jste vy dva, kteří nemaj zkušenosti a už myslí, že vědí všechno. Kdyby se časem na mojí stranu nepřidali lidi zkušení, kteří poznali, že nepíšu nesmysly, tak bych bojoval nekonečné boje s vámi sám. Časem poznáte jak to je ale čeká vás ještě spousta zkoušení a do té doby byste se něměli pouštět do zbytečných šarvátek, které nejsou ani zábavné.
precti si desatero bod 10,Reklama patří jinam
// apache6000 (05.10.2006 12:28:08) tim koncim.dal uz nema cenu pokracovat//
si psal, ze koncis, ne? tak proc si tu pridal dalsi prispevky?
omlouvam se
myslím, že přesně tohle by jsi měl napsat milanovi…
o par radek nize vlk pise: No víš on se milan1 docela změnil od těch prvopočátků co zde vystupoval.....Dnes už je to trochu jinak.Radí, dává návody, diskutuje, nenadává.
Přiznám se, že jsem dost alergický na prohlášení jaký jsem byl a jak hrozně jsem se změnil. Popravdě jediné, co jsem se naučil, je to, že komunikace tady není jako hovor mezi dvěma lidmi, tak jak to mnohdy vnímám při psaní a jak by to bylo taky v reálu. Když na tebe někdo útočí a dlouhodobě a dokonce společně a cíleně s několika spřátelenými nicky a ty se neudržíš a oplatíš jim někdy stejnou, zrovna tak, jako by se stalo v normálním hovoru, tak tohle v psné formě vypadá nakonec jinak a zvlášť, když se to zdůzazňuje.Navíc stylem, kdy jsou příspěvky prokládány v průběhu času vše vyzní jinak a ne jako původní rekce na hloupost. Vystupuju tady pod svým jménem, za nic se neskrývám a tak se mě dotýká žoviální drzé vystupování někoho tak primitivního jako třeba Cabbage. Nikdo nikdy tady ale neřešil jeho tak důkladně jako se rozpráví o mě. Jaký to mělo tady průběh a jak vše postupovalo Vám může okomentovat takový Enjoy. Připomenu, nejdřív jsem byl napadán za neodbornost a hledalo se slovíčkaření v odborných termínech, podstata vždy unikla. Mé výsledky byly shazovány stylem projevu Bikafa a když nic nezabralo, zbylo rozebírání osoby. Ostatně ten styl a postup je pořád stejný, podívej se na Apache 6000 . A propo, slušnost, jen tak mimochodem jsem dostal slib rozbití huby (v debatě, kde neměli pravdu) prvně od Tinka, potom od pádlisty a nakonec od kurýra. Jediný kurýr se ukázal z nich nakonec jako nejslušnější. Tímto bych rád ukončil rozebírání mé osoby a doporučil bych nahlédnout k řešení technických problémů, které byly vždy v diskuzích odsunuty stranou. Lidi jako Mlock a spol už prohlédli a pochopili, to, co jim může přinést takový systematický pohled na techniku odpružení, který propaguju. Tady právě nastal ten obrat a lidi prudiči, co maj radši zábavu před informacemi začínaj být v defenzívě, protože těch znalých začíná být nějak víc. Takže závěrem, nenechte plácat nesmysly lidi neznalé, poučte se a hledejte hlavně valstní zkušenosti. O nic jiného mi nejde a nešlo. O zábavu pro nic ani a hádání o ničem mi tedy nikdy nešlo.
Hrajes si na soudce, kdyz rikas kde je pravda a kde ne?
V technických věcech je to strašně jednoduché, ta pravda se prostě ukáže sama. V osobních sporech žádná pravda není, tam má prostě každý pravdu svou a nikdo nikoho nepřesvědčí.
Původně jsem to ani nechtěl napsat, no ale co…
Každý kdo se s tebou setkal (mimo B-F), nebo s tvojí prací na vidlicích, tak o tom, že jsi člověk, který dokáže z průměrně fungující vidlice udělat vynikající vidlici, nepochybuje. Stejně tak o tom, že dokážeš objektivně a hlavně odborně poradit nebo pomoct k úpravě atd.. Ale je to strašně tenká hranice mezi tím, že na B-F poradíš a tím, že sám děláš tuning komerčně. Dá se to nazvat střet zájmů? Do podobný situace se i v minulosti mohl dostat Tink, který měl Eshop a byl/je na B-F aktivní. Možná kdyby jsi tu měl malý reklamní baner, tak by si některým křiklounům zavřel pusu uplně.
Snad to dává smysl :)
Nemám snahu radit profesně, byl jsem do toho vmanipulován. Můj zájem je dosáhnout větší informovanosti lidí o odpružení. Mohl sis všimnout, že má snaha byla od počátku zavést jakési jednotné testování. Grafy charakteristik byly jenom částí, mám to na stránkách a přestože tady to sloužilo neznalým k posměchu, tak se nakonec díky pár aktivním ukázal skutečný smysl. Málokdo ze zde píšících si dokáže uvědomit, že sem a vůbec do diskuzí vstupují začátečníci, kteří jsou krmeni vyloženými hovadinami, hádkami a různou zábavností. Odbornost se tomu říkat nrozhodně nedá. Já se stýkám právě s takovými lidmi a poznávám jak to na ně působí. Tohle mě vedlo k tomu, že jsem se snažil o nějakou nápravu ale nemá to cenu. To, že se to zvrhává v jakési radění, že do toho vstupují nejvíc lidi, co ani nechtějí ty rady použít, to je věc jiná. To, že se tady vše tříští na podružnostech mě nijak netěší. Podstata, kterou jsem chtěl byla někde jinde. Přispívat něčím takovýmhle a takovouhle snahou a ještě si připlatit na to, že si tady z toho lidi dělaj velkou zábavu, beztrestně si tady o mě kdekdo otře hubu, to myslíš jako vážně?
Co na to napsat? V mejlu jsem ti to několikrát psal, že se ti divím, že máš na psaní na BF chuť a nervy. Těmto nařčením o kterých jsem psal, by ses mohl snad tímto vyhnout. Na některý lidi budeš prostě pořád působit jak červený hadr na býky. Někteří si nevraživost přinesli z minulosti, některým zas nesedne tvůj styl psaní. Když vstoupíš do diskuse tak přineseš spoustu hodnotných věcích ohledně srovnání různých vidlic atd.. Ale vždycky se to stejně zvrhne tak, že je z toho v diskusi asi tak 30% o vidlicí a ten zbytek je balast-plkání o vzájemném napadání a dění na foru. Vím co chceš říct, moderovaná diskuse. Většina lidí i těch co jsem potkal se navzájem znají a BF funguje spíš jak chat, to se ale těžko změní. Mě je to v podstatě jedno BF zas tolik nemiluju, to je ode mě asi všechno co jsem chtěl napsat.
Mlane dá se potunit duro? Ve smyslu větší citlivosti a olejového mazání? Dík za odpověď.
Jde a je to známé, na ty narážky že jsem neradil a jenom nadával odpovím a promiň, není to na tvůj popud odpovídám i vlkovi. Jak upravit Duro jsem uváděl dávno a naváděl jsem již na starém bikeforu. Nedal jsem ale nějaký psaný návod ale hledal někoho, kdo pochopí sám, to byla chyba.Zastávám totiž to, že jenom ten, kdo pochopí je taky schopen úpravu provést. Nenašel se ale člověk se kterým šlo diskutovat. Vedl jsem je tehdy k pístku tlumení a byl jsem překřičen že problém je ve stírácích. Vše jsem uvedl přímo a polopaticky tehdy na I velo a to s vhodným člověkem, tady kdysi pišícím jako jiri 1. Potom se tady objevilo několik zopakování tohoto postupu od lidí, kteří to různě vydali jako své řešení. Problematika je tam povolení šroubu na konci hladké pístnice, který je zalepený a zabraňuje účinně si pohrát s příliš tvrdou pružinkou. To pozná jen někdo, kdo to rozebere. tehdy se o to nepokusil nikdo a diskutovali se mnou hlavně marzochisti, kteří nevěděli o problému nic. Povolení šroubu se mnohdy obcházelo a obchází někdy i zcela nevhodně. našel jsem i doslova likvidační zásahy na vidlicích. Můžeš se o to pokusit klidně i sám, je to známé ale obtížné na provedení. Dělám samozřejmě tohle a se zárukou není to ale všechno a vyladím současně i odpory. To je věc, která už popsat nejde a řeší se individuálně kus od kusu. Takové Duro vyladěné ode mne se zasouvá vlastní vahou pouze horních nohou i s nasazenými stíráky. Stav tohohle zná dobře takový Wroum. Každý potom může porovnat se stavem své vidle a ti, co mají mojí si to můžou ověřit při rozebrání. Takže máš možnost samozřejmě tvořit sám a nebo ti nabízím své služby. je na tobě co zvolíš. Já si za tohle komplet účtuju 1000,–
Hele Milane nic proti, ale tohle už je dost komerce, nemyslíš? To jako až tady bude někdo chtít poradit, jak nejlíp snýtovat řetěz, tak mu mám taky poslat prvně složenku? To bude asi ten hlavní důvod, proč tě tady někteří lidi nemaj v oblibě.
Jejda, co tebe vede k tomu soudit něco do čeho vůbec nevidíš? Tohle je další nešvar. Až se pokusíš ladit nebo vybírat vidlici vhodnou pro ladění a budeš se tomu chtít opravdu věnovat teprve potom poznáš hodnotu informace. Ty takový ale evidentně nejsi, tak nesuď bez znalostí jsi naprosto stejný jak ti dva „odborníci“
Tak hele Milánku vševědoucí, jestli čtu dobře poslední tvoji větu, tak jediný kdo tady soudí jseš ty. Chodím ještě na pár konferencí a tam by si nikdo nedovolil nabízet svoje služby tvým stylem.Pokud vím, tak ani olkyc neríkal, já vám trochu nazanačím jak si upravit na kole to a to, a když to nepochopíte, tak rozbijte prasátko a přijeďte ke mně do servisu. Mně to prostě nepřijdte fér/správný. Přeber si to jak chceš. PS: jinak teďka šteluju kotoučovku a můžu říct, zlatý ladění vidle.
Co resis s kotoucem? Mne to prijde primitivni, pokud nemas srot…?
lx předek, od 20km/hod a víc dost bzučí od 40km/hod už to nejde ignorovat. je to pravděpodobně těma blbejma dírama na hraně kotouče u origoš 160 takže asi stím nic nenadělám teď mně začaly ještě cinkat desky
Aha…LX…to patri do souboru „srot“…kup si XT, Saint nebo 525…aspon trmen :)…nektery LX neseridis ani omylem :)
nojá se stím zkusím poprat, ale dík za radu :-) (aspoň byla zadarmo:-)))
NJN…mel jsem LX minuly podzim / zima a na jaro jsem je uz nemel…jsou to kus od kusu jiny brzdy.
Tak předně husy jsme spolu nepásli a nevím, co tě vede k té důvěrnosti. Podívej se nanýtovat řetěz nebude až takový problém, to abys dokázal posoudit jakou hodnotu má to, o čem se tady píše ale evidentně nestačíš. Vážně nerozumím tvé potřebě se takhle vyjadřovat.
ne fakt na toto asi nestačím, na to stačíš jenom ty a tvoji spokojení zákazníci, ostatní neví o čem mluví. Na svůj věk seš dost jednoduchej. HOWGH
promin, ale myslim, ze si to trochu delas sam. je to proste o tom, jakym stylem reagujes. Ono jinak vyzni veta „Lidi jako Mlock a spol už prohlédli a pochopili“ a veta, kde bys vynechal slova „uz prohledli“ … (nemyslim to ve zlym, spis se Ti snazim vysvetlit, jak se to stane, ze nekdo zacne reagovat citliveji – o tom, ze vidlicim rozumis nepochybuju)
btw k dotazu tazatele – co typ Suntour Axon S – RL na kupkolo za 4490,–, vzduchovka, 1850g i se sloupkem..zda se, ze by to mohla byt vhodna vidle pro tazatele..
(nevim, kdy budou novy Suntoury 2007 na trhu – tam je par novinek)
Zase to nešťastné vnímání rozhovoru. Vnímám a píšu jako bych mluvil k lidem, kteří se zůčastňují této diskuze a reaguju na každého dalšího vstoupivšího, proto oslovuj a mluvím převážně ke zdejším a píšícím. Nemůžu znát jak to vnímají ti tiší jako ty. Tak se zkuste prostě při čtení vžít do toho, že to je rozhovor většinou dvou lidí, těch píšících. Z toho je právě to jiné vnímání. A k tomu Axonu. Nikdy jsem ho nechválil a nikdy bych ho nedoporučil lehkému jezdci. Detaily ti může potvrdit Miťo. Axon je méně pevný, to by v tomhle případě nevadilo. Ty levné verze jsou navíc těžké a s ocelovou pružinou to není žádná sláva. Miťo ti potvrdí, že XC PRO jde vyladit daleko lépe, než Axon a to samozřejmě i vzduchový. Rady, kterou jsem dal na Splice je podle mě nejlepší v dané ceně a vyladění považuju za možné i pro někoho, kdo by se tomu chtěl věnovat. Axon bych musel upravit jedině sám. Moje rada jde proti mým zájmům ale nevymýšlím si a kydž se podíváš na jiné mé další rady poznáš, že je na nich opravdová snaha o přesnou informaci a nematu nikdy jako mnoho jiných.
XC Pro neznam, ale psal jsi, ze uz je stejne pryc, tak tazatelovi moc nepomuze..u toho vzduchovyho Axona me zaujala spis cena, za jakou ji maj (videl jsem ji i o 1500 drazsi, je to jeden z nejdrazsich Suntouru, tak jsem soudil, ze by po vyladeni mohla byt dobra – ale to musis spis rict ty). Ostatne nevim, jestli to jeste puvodniho tazatele zajima (moc nereagujeo))
(jinak ja osobne nejsem v internetovych diskusich chytlavej, takze Te nechytam za slovicko, spis jsem se snazil Ti naznacit, kde mozna bude problem tolika zbytecne emotivnich reakci ostatnich, ktery nejsou k veci)
Vzájemné antipatie jsou tu vybudované už dávno. Funguje tu skupina lidí, kteří se podporují a pravdu musí mít oni. Nestal jsi se ještě svědkem diskuzí, kde jsou zdejší diskutující schopni si ve skupině odsouhlasit změnu přírodních zákonů. Tyhle diskuze vytvořili neznalí aby své neznalosti zamaskovali. Mít pravdu, lhát, dělat veselost a blbosti je heslo, zástupce zde? Cabbage. Od něho tady máš několik nevinných poznámek, které nejsou nic jiného, než provokace, kterou by si v reálu nikdy nemohl dovolit ale ty to nerozeznáš. No nic. Pokud chceš nějakou informaci k těm vidlím a mohlo by to zdejší popudit k útokům napiš mi na mail. Tady totiž určuje někdo jiný, co je rada a co už je reklama.
Ehm, kde lžu? kde jsem si odhlasoval změnu fyzikálních zákonů? moje narážka byla dobře umístěná protože jsi sám napsal, že:
kdyby si nereagoval na dotazy (třeba SR condor) slohovkou na žádné konkrétní téma a buď si odpověděl, nebo nechal otázku bez odpovědi nikdo by do tebe neryl.
btw: v reálu bych si je odvolil tak jako tak…
*platí k vložení přispěvku
Že by narážka na téma-namáhá kotoučovka více vidlici? :)
No mě u toho Dura jde o 3 věci: měkčí pružina, rychlejší odskok a funkce i po 100km v terénu-příklad-jsel jsem 100 km maraton a po 30ti km se vidle skoro přestala hejbat na velkých rázech chodila jen asi 6cm. Ovšem je něco pravdy, že na to mají vliv i stíráky – když je prostříknu silikonem tak je vidle o 50% citlivější.....
Ne, ty antipatie jsou hlubší a k jiným lidem. Díky nim jsem se naučil být i ostřejší a možná, že tys to trochu odnesl v thredu, který připomínáš. Konkrétně na tebe nebylo nic z té poznámky. Duro má problém hlavně tlumičem, to ti ale nevadí a bereš to jako normální. Vnímej to, co píše Wroum, je to oprvadu přesné. Z Dura se dá udělat supercitlivá vidlice, je to práce s tlumičem a celkovými odpory. Když je vše dokončeno je to proti původnímu supervidlice, která konkuruje daleko dražším kouskům. V takovém stavu už poznáš nakonec jediné a bez dalších investic neodstranitelné a to je tvrdost pružiny. To, co wroum pozná je způsobeno hlavně elastomerem vloženám do pružiny. Nemá to ke konci prostě dobrý průběh a citlivost, proti systému s opravdu dobře vyladěnou pružinou není tak dobrá a já se přiznám, že jsem z toho původního nastavení pružin nic lepšího nevyčaroval a nevyčaruju. To nic nemění na tom, že tou vidlicí po úpravě budeš dost vyšokován, pokud srovnáš stav, který znáš teď
Ok tak díky za radu.Casem padne rozhodnuti jestli nová vidle (libi se mi epicon od suntouru) ci tunning…
Epicon je můj favorit, který nahradí staré XC PRO. Co je uvnitř už znám ze současných modelů, tam se moc překvapení konat nebude, i když i tam jsou jisté náznaky u seřizovatelnosti expanzního útlumu. Mrzí mě jenom ocelové a černé nohy. Trvanlivost nemůže být dorá,ale uvidíme je to ale estetická záležitost. Nohy jsou CrMo a to není zas tak mizerné, horší materiál je označován jako STKM. Zdvih 140 mm a vzduch vypadá dost slibně, tak tohle je pro mě dost očekávaný model.
Tak já ho prubnu a dyž nebude chodit tak ti ho pošlu :)
To chceš prubnout a porovnat proti zkušenostem s Durem originál? :-)
No já myslim že duro je v základu dobrá vidle na takovej lehčí freeride. Mam teď novou XCR RL a chodí parádně (líp než duro) uvidíme jak dlouho jí to vydrží.Minimálně kvituji měkčí pružiny a možnost nastavení odskoku.
Už jsem to psal několikrát. XCR LO je vazelínou mazaná vidlice pružina elastomer, která i neupravená udělá dobrou službu pro nenáročné použití. To, že máš funkční tlumení, na to zapomeň. Máš prostě jenom dobře vyladěný systém elastomerové vidlice, nic víc. A funguje to jenom u lehkého jezdce. Srovnávat tuhle vidlici a upraveným Durem bych ti nedoporučil, okamžitě bys XCR rozšlapal :-) Duro ovšem nemá zamykání a abys to měl pořádně složité, tak XCR ti klidně vyladím tak, že tvé současné (neuúpravené) Duro bude opodál sledovat co že ja to kvalitní odpružení :-) Výdrž XCR taky s Durem nezkoušej srovnávat. Kdybys obě rozebral a podíval se na pouzdra poznáš proč. Ale proč já tady pořád dokola opakuju stále stejné výklady, to nevím? Tohle jsem tady napsal už mockrát.
No víš on se milan1 docela změnil od těch prvopočátků co zde vystupoval.Takže své výroky ohledně toho že zastává jen jednu značku, či že bere jako oborníka na vidle pouze sebe apod co tu tvrdíš platily někdy před 2 lety.Dnes už je to trochu jinak.Radí, dává návody, diskutuje, nenadává. Zatímco ty s tou marzocchi a svými názory si zůstal zamrzlý někdy v minulosti-tak před 4 lety.Ono jak suntour 75(prostě špatná nekvalitní apod.) tak mx comp(zastaralá, dnes už jsou vidlice poněkud dál) stojí zahouby.Ale je dosti rozdíl mezi jednotlivými modely suntouru.Já bych si dnes také pořídil buď revelationa či suntoura se stavitelným zdvihem(upravil bych si ho). Tak asi tak
ale těch flamů než se změnil(někdy se zas vrací k starým praktikám) bylo dost…
Ono nechci, aby to vypadalo, že se milana zastávám.Problém odbornosti až na nějaké to názvosloví apod. a nějaké ty ústřelky není potřeba řešit.Prostě má znalosti a především praktické.Prvotní problémy v komunikaci v minulosti pramenily na obou stranách.Nešikovné vyjadřování, špatné pochopení, lidé zde očekávali přesné návody a ne jen naťuknutí, trvání si tvrdošíjně na své, nadávky-to vše na obou stranách. Jako příklad se dal uvést thread kde jsem se s milanem1 dohádal ohledně tlumení Duků.A přitom stačilo tenkrát tak málo na obou stranách k pochopení.Ony totiž jsou duky s 2 druhy tlumení(měli jsme pravdu oba). Ale dnes je tomu zcela jinak. Řekněte, že zde nevzniklo dost opravdových diskuzí bez napadání a nadávek, bez pochopení apod.
Souhlasim s tim, vetsina dohadu zde, podle toho co jsem cetl nebo i sam zazil, vznikla za zcela zbytecne tahani se za slovicka. To ze ma Milan znalosti at uz teoreticke a prakticke se rozhodne neda uprit.
Ono vždycky šlo a jde o dobrou vůli. Ta neodbornost v názvosloví a podobně. Vždy se jednalo o věci vytržené z kontextu. Vleče se to roky a tahá stále znova. Pochází to z tohoto základu. Ve výkladu funkce jsem na svých stránkách použil termín v tomto znění – horní útlum, to je útlum, který nastane při pohybu vzhůru a dolní útlum, to je ten, který nastane při pohybu dolů. Použil jsem to proto, že mi pro laiky mi to připadalo vhodné, jako vysvětlení. A neviděl jsem důvod proč tedy v laickém výkladu používat termíny kompresní a expanzní útlum. Bylo to probráno mnohokrát a stále se k tomu vracet mě nebaví. V moto branži například zase narazíte na pojmy, které zní tahový a tlakový útlum a nikoho to nezarazí. V materiálech Progresscyclu se zase třeba nenazývá Sag Sagem ale průvěsem a nikdy opravdu nikdy jsem si nevšiml, že by se kolem názvosloví bouřilo tak, jako jsem to zažil tady. To, že grafy charakteristik jsem tady propagoval už dávno a že nesou své ovoce teprve tehdy, když se začnou opravdu používat, to je snad jasné. Zatímco dříve a vlastně i nedávno nesla tahle metodika jenom samé hádky, přesně ve stylu bitva o nic a o ničem, tak já jsem se snažil bojovat právě za to užívání. Zkuste si dosadit role lidí, kritiků a hledačů problému. A zkuste si taky dosadit lidi, kteří to opravdu použili a někam posunuly. O takovéhle výsledky mě jde a ne o to poslouchat nesmysly od čtenářů prospektů a papouškování omylů, kdesi slyšených, nebo vyčtených z nespolehlivých zdrojů.
No ano, díky synu. Dřív jsem se sice choval jako prase, ale po dohodě s adminem jsem nechal smazat svoje příspěvky a je ze mě slušnej člověk. Tak to přeci na světě chodí. Ale nemam rád, když tady na mě někdo vytahuje moji minulost, když jsem ji nechal smazat, to fakt nechápu.
Ať si kdokoliv je to trapný.Ono pokud si si nevšim, tak u příspěvků se zobrazuje část IP adresy :o)
Ježiš, ajó… Tak to se rychle běžím skovat do dílny, teda výzkumnýho a vývojovýho centra vedle králikárny.
Tak pro tohle majitele nicku, kterému ten styl připadne děsně vtipný bych rád upozornil, že používá mé jméno a to celé a to už by bylo i žalovatelné. Hrdinové co se skrývaj za svými nicky a třesou se o svojí idetitu se tady teď rozhodli vláčet mé celé jméno a mnoha to připadá jistě vtipné. Co na tohle admin?
Nechal bych to bez komentare jako vrchol „inteligencni omezenosti“ a ono ho to prejde… Tohle nestoji za rozebirani coz si jiste novy uzivatel B-F „MilanSlanec“ preje.
Tohle, co tady zřejmě cabbage, nebo cziko, nebo někdo podobný předvádí je opravdu jenom ukázka internetové komunikace a je to skutečně důkaz, že se na tomhle fóru nedá nic řešit. Přeju fakt hodně zábavy a ještě víc a houšť – porozumění vypněte, zábavu na plné pecky a vstříc konfliktům. Cabbage jsi vítěz a neboj se že by tě někdo odsoudil, jsi mezi svými. Opravdu se mi to tady hnusí !!!
a krive obvineni neni zalovatelne?
taky tě to překvapilo, tak jako mě? si asi vypíchnul první dva nicky co spatřil nebo co:))))
mě to nepřekvapilo, u něj jsem měl přímo jistotu;-)
no já čumím jak jarda:-D
Ahoj bikeři Rád bych se zeptal Milana,proč SUNTOUR nezlepší chod svojich modelů již při výrobě,když to zjevně jde.pro mnoho bajkerů je potom určitě jednoduší pořídit si vidli o něco drašší,ale plně funkční.díky
Marketing :-) Moc prace – tohle by zvedlo jejich cenu na uroven konkurence :-)
A proč by to dělali, když 95% lidí, co si je koupí o tom nic neví a spokojeně nakupujou.
Tohle se přeci netýká jen Suntouru, i ostatní značky by spoustu věcí u vidlici mohlo zlepšit a nešidit. Ale proč by to vyráběli s dražšími náklady, když to prodají i tak?
Tvůj profil je sympatickýa tak ještě tohle zkusím. Firmy fungují různě a to na zcela jiných základech, než si představuje Biker. Suntour je obrovská firma, která nedělá jenom svojí značku ale stejně jako je to při výrobě rámů, dělá komponenty i pro jiné. Takovéhle firmě vládnou zcela jiné zákony, než technický stav jejich výrobků. Budeš se divit ale oni jsou přesvědčeni, že vyrábí skvělé výrobky, (ověřil jsem si to). Ve firmě se rozhoduje podle zcela jiných pravidel. Např. trh si žádá vidlice se zamykáním, tak a je tu naše nabídka, trh chce snižování zdvihu, dobře, má ho mít. Tak, vidlice nabídneme a je odbyt, jsou na ty vidlice nějaké reklamace? Nejsou. Dobře. vyrábíme vidlice, které mají odbyt, pokrývají velkou šířku nabídky a nejsou na ně reklamace. Jsme tedy úspěšní výrobci. Stačí tohle? K úspěchu potom přispívá neznalost lidí o funkci vidlic. No a já do toho chci vstoupit tím, že budu vysvětlovat lidem, že mají a mohou chtít kvalitu i v nejnižších třídách vidlic. Mým nejhlavnějším zájmem je to aby se lidi naučili kvalitu poznávat a je to ode mne sobecké, já vím. Já to totiž potřebuju. Nemám zájem o to aby lidi sami nic nerozeznali tlachali si jenom nesmysly a aby hodnocení vidlic skončilo u takových prohlášení je to good, nebo to je shit. Dnešní nabídka je totiž hoodně široká a setrvávat jenom na jednoduchých radách a přebírání kolikrát hotových nesmyslů k ničemu nevede. To, co chybí Suntouru je právě to, čemu se říká vývoj a co jde mnohdy napravit. Jak vidíš, vývoj je téma, které tady mnoho lidí dráždí a vede k posměškům. Vývoj je přesně to, co platíš u těch drahých firem, které opravdu pracují na tom, co biker ocení. když se podíváš do vnitřností i drahých vidlic mnohdy zjistíš, že toho tam moc není. Tohle celkem nic v sobě ovšem mimojiné skrývá vývoj a právě tu funkci a rozdíly ve špičce jsou opravdu malé. Já bych taky rád uváděl vše pod vlastní značkou, protože to tak opravdu je, není to už Suntour. Ale je třeba přiznat, že jsem odkázán na to hardware vidlic, tedy základ konstrukce a ten je právě u asijské velkovýrobní firmy tak levný, že tomu nejde konkurovat. Konkurovat jde jedině ve funkci a o to se právě snažím. jak dopadl jediný český výrobce vidlic Kangaroo je známé a skončil právě na nemožnosti kokurovat extra levné asijské konkurenci.
PROSÍÍÍÍM??????????????????????????
fakt bych rád věděl, jak jsi přišel k mému nicku v souvislosti, že tady „něco předvádím“
To si musel MX comp jazdit velmi dlho ze to o nej tvrdis. Ja ju mam 3 roky a to si nedovolim. Je sice menej citliva, ma az spartanske nastavovanie (az na ETA), ale svoju ulohu plni spolahlivo. Porovnat mozem iba s RVL, ktora je min. o tiedu komfortnejsia, lahsia (moja MXC ma ocel.stlpik), dokonca aj lacnejsia. Ale tu mam iba pol roka.
A ještě jeden dotaz. Už jsi vůbec někdy nějakou lepší vidlici jezdil?
jo bratr ma Marzocchi AM1 ETA a je lepsi nez moje,kolega ma foxe F100 RLT a taky je lepsi nez moje dokonce tet si asi budu kupovat kolo z Fox Vanilla R.netvrdim ze MX comp je nejbajecnejsi vidle je hodne lepsich,ale mi zatim sedi.
tak to bude nejlepsi vidle,jakou si kdy zkusil:-)) a navic!co bys asi necekal,i milan ma foxe docela v ucte.takze si na nej budes moct zase dovolovat:-). jinak,snazis se tady prorazit,ale vybral sis spatnyho:-)).milan je opravdu odbornik na slovo vzaty,s tim se proste neda nic delat:-) MX cokoliv je funkcne tak polovicni.foxik uz se blizi tomu,u ceho bych zustal a neposilhaval jinam.
to je totalni nesmysl. Mel sem v ruce (a jednu jeste doma mam) 2 vidle od Milana (XC Pro a Duro) a obe funkcne prevysujou neupravene – podle tebe vzdy lepsi – vidle kolem 8–10 tisic. Ono po mechanicke strance jsou ty SR v podstate stejne kvalitne zpracovany jako konkurence a po zfunkcneni tlumeni neni jedinej duvod proc by to nemelo fungovat. se zarukou taky problem neni. A navic takova vidle i s upravou vyjde na cca 4 tisice – najdi adekvatne fungujiciho konkurenta v tyhle cene a pak muzes trousit moudra.
Na www.velohanak.cz/ ve výprodeji je R7 SUPER – ale za 6.000 Kč a jen na kotouče.
Teď udělám něco co většinou nemám rád. Tu Judinu neznám, ale loni jsme ženě pořídili AXEL Super. Tabulková váha 1950 g ve skutečnosti 2100g. Žena váží při svejch 170 cm kolem 61 kg a ten Axel pod ní věru moc nepracuje. Nastavení zdvihu nepoužívá a lock taky ne. No a stála sice ve slevě 5 100,– , ale dneska bych ji už nekoupil. A myslím si, že na 50 kg kupovat pružinovou vidlici je blbost. Já bych se prostě podíval někde po Skarebovi nebo R7 za předpokladu,že to někde pořádně neprasíš a zaplatil raději o litr nebo litr a půl víc. Prostě dneska už vím, že toho půl kila na vidlici moc těžko někde jinde doženeš a potom vzduch ti dá šanci nastavení.
Jen jedna poznámka – u jezdců s nízkou hmotností pozor na nízkotlaké vidlice. V Cykloservisu jsem kdysi četl, ze nějaká vzduchová Marzocchi (tuším X-fly) fungovala pro jezdce o hmotnosti 70 kg až při úplném vypuštění !!! U Skareba by to neměl být problém.
To bude podobné u více modelů Marzocchek. Stačí se podívat na graf MX-ka, který je v threadu s grafy a tam je vidět, že i u ní lehké váhy mohou jezdit na úplně vypuštěné vidlici. A kamarád má MX-ko a 70kg a nejezdí teda na úplně vypuštěné, ale na nějakém minimálním tlaku (myslim že 10psi).
právě zajíždím zánovní Splice Super RTWD 2006 a musím říct, že dobrý. Na Bikestore.cz za 3200,–.
Nevíte někdo, kde stáhnout český manuál k Splice Super RTWD? Nemyslím ten univerzální manitou, ale konkrétní. Díky
Mám na kole SR Axona vytuněnýho od Milana a na mých 85 kg jsem spokojenej, před úpravou nechodila
jj vím jak choděj některý axony klukům u Fuji 2cm max – sponzorova pomsta :)
nahodou, kdyby mela o kilo min, tak je to ideal chrti vidle :-)
Tak co, pomohli ti při výběru vidle, nebo se ti tady z toho udělalo špatně.
pokud netrváš na nové, projdi bazary. občas se tam dá sehnat slušný kousek za dobrý prachy. z tvého výběru bych nevzal ani jednu. řešení může být i poladěná suntour.
Zkus sehnat Toru v teto cene…dle meho mineni by mohla byt asi nejlepsi z nic moc reseni…da se sehnat 318 v bazaru sundana z novyho kola za 4–4,5…
když bys tomu věnoval čas a byl trpělivý, seženeš blacka nebo scareba v dobrým stavu. kámoš sehnal funglovku Black Super 90–120 za 6000. ojetina by šla do 5 tis.
Toru neznám.
jen jsem chtěl zareagovat na debatu nahore, zejmena na uzivatele Vlty – nic ti nebrani naucit se spravovat a vylepsovat napr. kotoucovky a zacit se tim zivit. ja na pocinani Milana1 nic spatnyho nevidim. navic je ochotny i poradit. akorat nechapu, proc se chlap v jeho veku nechava zatahnout do zbytecnych diskusi.
To zjevne nepises me, ale …blacka sezenes i novyho v bazaru pod 5…zalezi na tom, ktery model. Skareb je bezne pod 5…
Ad Vlty vs. Milan1 – jsi asi nepochopil o cem tam je rec, ze ne?
ad vidlice – psal jsem to tobe i zakladateli.
ad Milan vs. Vlty – myslim, ze pochopil. mozna jinak nez ty.
Me to psat nemusis…ja jsem pro Toru :)…i kdyz tyto dve by byly taky ok :)…vcelku jsem pro jakoukoli vidlici, ktera by se dala naladit na 50kg nejakym jednoduchym zpusobem a fungovala by :)
myslim, ze pro 50kilovyho borce je scareb ideal. nac tahat pul kila navic?
Protoze jestli ten „borec“ jezdi jako prase, tak mu ten Skareb stacit nebude :))
Btw. pise se to s K ne s C…
neverim nikomu kdo pise skareb s C:-)
tak dá Blacka.
btw. to máš jak brake a break :))
jo, jinak Corbett nám ukázal sluš. okruh, pěkný. :)
NJN…ja jsem mel vcera lehci horecku… :-D…nad tim C/K je to slozitejsi…mne se tam to C libi vic nez K :)
za ty prachy bych bral asi tohle… i s postovnym to bude cca 5kkc. www.bike-discount.de/start.asp?…
ehm, pardon:) Maruska MX Comp 2006, cena 159 Euro.