Zdravím všechny.Stavím nového bajka a rozhoduji se mezi XT nebo XTR.Používala jsem XT. Nevím jestli je takový rozdíl jen v ceně nebo i v kvalitě.Poradíte nebo řeknete názor?
Zdravím všechny.Stavím nového bajka a rozhoduji se mezi XT nebo XTR.Používala jsem XT. Nevím jestli je takový rozdíl jen v ceně nebo i v kvalitě.Poradíte nebo řeknete názor?
XTR! jinak XT splni stejnou sluzbu -pokud ti nejde o vahu.
ten rozdíl tam zas tak velikej není
ale pokud ti jde o cenu tak jednoznačně XT
SRAM, to je cesta ke spokojenosti :-)
taky řešení
ač nerad, jako zastánce Shimana, ale musím souhlasit :-(
budto bych sel do sramu x,9 nebo x,0 nebo xtr:)
přesně tak, šaltr XTR nebo X.9 nebo X.0 a ostatní klidně postačuje XT(resp. řazení podle šaltru Shimano/Sram), jo řetěz Cé9 :-)
Nejaky podstatny rozdily v prehazde? Me i SX-4 radila vsechny prevody, oproti X-9 sem nejak nezaznamenal rozdil az na vahu. Bych rek ze vetsi rozdil sem pocitil pri vymene bowdenu.
Pokud XTR radi podle myslenek, tak ta investice bude opravnena jinak v tom nevidim nic jinyho nez hec ja mam XTR
Ano , aj snaha o individualizmus = cim vyssia sada tym ju mene ludi ma tym je to lepsie.
Pokud nevíš co s penězi, tak vem klidně XTR. XT bude fungovat stejně, bude o pár gramů težším, ale za za tak max. poloviční cenu oproti XTR :). Nebo jít do Sramu :)
urcite xtr, pokud na to mas. xtr vozim asi rok (do te doby 12 let maximalne xt), naprosta spokojenost s funkcnosti.
uplne stejne
Já osobně bych byl určitě pro XT,kolo může těch pár gramů zhubnout jinde a laciněji.Pokud tedy nežiješ jen pro závodění
cenový rozdíl je hodně velký takže z praktického hlediska XT, jinak je to jasné R je prostě R.....
Na čierny bike ako mam ja je proste XT nepripustne preto ostava len si pekne priplatit :-/
nejde o černou, ale na bike ORBEA prostě XT nemožeš narvat!…to by byl hřích:-)
tak to je přesně to,co mi moc nesedí,toto cyklomodelství :-) seu cykloidoláctví
a kdo nemá „R“ není charakter:)
to bylo jinak ..... kdo nemá R je amatér :)))
rozhodne XTR, XTR je nejvic !
jak pises je proste nejvic ! hele ozvi se na ICQ…
K těm dlouhejm vlasům půjde líp XTR:o)
Nezkoušej to tady :-DDD
…a kup si ho u Hnoje, ať dá pokoj:o)
Nezkoušej to tady :-DDDD
Proč myslíš?
Prostě XTR je v první řadě hezčí, což je, přestože si to málokdo přizná, u většiny lidí primární důvod jeho koupě:o)
Hups, takhle to psát nemůžeš, musíš vyjmenovat x technologíí a x patentů a pak napsat, že je hezčí, jako s ženskejma…
A dobrý je tam napsat, že je to materiál původem z NASA (Ruské armády, případně ověřený ve Vietnamu)
xtr za šestku na kološopu – to není marná nabídka
Za celou sadu urcite ne:)
Nemyslel jsi nahodou jen kliky a kupkolo? :)
Jsem myslel že na kup/kolo už mají celou sadu XTR za švestku a ne jenom kliky :-)
Jinak na bednu ty XTR kliky stejně nepomůžou, akorát vyhozené peníze ;-)
no jasně za 6tis určitě ne
Možná bych před dotazem tu nebo tu sadu napsal nejdřív, co plánuješ za rám, vidli a kola.
No a odpovím, radši bych ušetřené peníze za Rko vrazil do rámu, vidle, kol a brzd, toto mi přijde na kole víc důležité než sada.
Přesně jak píše Jirkus…
presne tak.
už mám Specialized epic
no kdybys to brala podle hierachie značky tak na pepíka XTR jedině kdyby to byl sworks…
takže evidentně stačí XT.....
ale jinak samo SRAM!
jo takže XT budu dávat
XT! R-ko nemá podle mého význam… životnost lepší u XT, R je o neco malo lehci. Jinak další dobra varianta je sram X9, X0 rovněž zbytečně drahá…
no, s zivotnosti napr. u saltru je na tom lip XTR…
\měl sem XT mam XTR z5 už ybch neměnil :O)
kazeta,prevodniky,retez atd jsou na tom s zivotnosti mnohem lip nez XT
Ale za jakou cenu?
za vyšší cenu. někdo to nazve odpovídající cenou, někdo příšerně vsokou cenou, záleží na spotřebiteli ;-)
Tak minimálně ta kazeta je na tom naprosto stejně jako XTR (důvody jsem tu už psal) a u ostatního bych taky pochyboval (nemám ale praktické zkušenosti).
XTR byl (je:) můj sen, po reálné rozvaze jezdím XT..
po realne rozvaze jsem si rekl, ze to erko za to stoji ;-). ono nesmis brat ceny, ktere jsou platne u nas ;-).
Ak kupujes celu sadu, tak by som zobral XTR. Ak po dieloch, tak by som zvazoval takto.
Salter – XTR jednoznacne, lahsi a viac vydrzi,karbonove ramienko ale nemam.
Presmykac – cenovy rozdiel nie je velky, vo vahe skoro 50g, differential plate mozno trochu lepsie radi. Ale aj tak tazke rozhodnutie.
Radenie – XTR je krajsie, vazi rovnako, ale o dost drahsie. Nevozil som XTR takze neviem.
Kluky – XTR su pekne, ale tych 3000Kc rozdiel si proste nezdovodnim za 50g.
Brzdy kotucove – jednoznacne XTR, su krajsie, maju krajsie kotuce, su o dost lahsie a podla mna lepsie spracovane. Navyse sa robia aj na IS, co je na zadok idealne, nepotrebujes adapter.
Kazeta – podobne ako kluky, ale tam celkom vaham, cenovy rozdiel pod 1500Kc, nabuduce asi pojdem do XTR.
Veckove brzdy – tam je cenovy rozdiel maly, takze urcite XTR.
Jenom dílčí poznatek: když vezmeš kazetu XTR M960 a XT M770, tak zjistíš, že menší pastorky jsou naprosto totožné – dělají se stejné pro XT i XTR. Jen nejvyšší pro XTR jsou titanové, ale ty se stejně sjíždí nejmíň, takže komu fakt nejde jen o to, aby měl kazetu XTR, XT má naprostro stejnou užitnou hodnotu – mám to navíc prakticky ověřené – vozím XT i XTR:
To ze je spodok rovnaky viem, ale ten rozdiel vo vahe tam proste je. Aj ked len vdaka vrchu.
cenovy rozdil u presmykace je „skoro“ 3× tak vetsi…zajimavy je ze u tyhle polozky je ten rozdil asi nejvetsi :-D
No neviem, napr. kupkolo XT za 550 a XTR za 1490, rozdiel hmotnosti 30g, topswing. Takze sa to az tak velmi neoplati :)
pises ale cenovy rozdiel nie je velky rozdil skoro 3nasobek uz mi pride docela dost…
Ono sa nepozeram na to, ze platim trikrat tolko, ale ze platim o 1000Kc viac. A to v kontexte celeho bicykla tak vela nie je.
to je zajimava logika:)
hm
souhlasim, tvrdit ze je to 3× tolik je naprosto irelevnatni, to by si pak nikdo nemohl koupit treba jen dobrou koncovku na bovden za 10 Kč, když obyčejná nezatěsněná stojí 5 X!!! min:)
Kilo za 33 000Kc. Celkom mastne kilo. Liposukcia vyjde lacnejsie, v prepocte na kilo.
to ale neni vubec spatna cena za kilo ustreny na biku.
To já myslim, že je právě hodně drahé. Já mám hranici rozumné investice do váhy mnohem nižší a to 10Kč/g. Chápu, že na extra lehká chrtí kola to nestačí. Tam bych chápal tak do 20Kč/g (já už bych to nikdy nedal), ale dávat ještě mnohem více?
33Kč/g je už opravdu extrémně hodně.
Pri mojom bicykli za cca 50kKc a vahe cca 10kg mam uz len par veci, ktore som schopny dat dole za 30kg/g. Takze tych 20 je este uplvne v pohode a 30 je hranica.
Jasně, u dobrého kola to tak bude a nenajdou se tam věci, které by se dali s cenou 10Kč/g vyměnit. Ale právě to je ta moje hranice, že bych už v takovém případě nic neměnil. Protože, aby to mělo nějaký smysl, tak by se muselo nasčítat aspoň třeba celý 0,5kg jinak to ani nepoznám a to už by bylo za šílené peníze, které mi za to nestojí.
Jinak u Tebe máš jednu věc, kde ušetříš gramy hrozně levně. Dej si pevnou karbonovou vidlici a máš něco malinko přes celý 1kg dolu a ještě ta vidlice bude stát o pár Kč méně než Reba :-)
Hehe, ja pocitam za rozumne jedine zmeny, ked sa nezhorsi funkcnost. Naviac zrejme coskoro kupim nejaky full ram a hmotnost bude znovu horsia :)
no shodit kilo za 10000Kč je už celkem problém, bych si troufl říct
Takhle já to úplně nemyslel. Shodit kilo za 10tis. Kč může být hračka i zcela nemožné, to samozřejmě záleží na čem.
Já to myslel spíše tak, že když kupuju nějakou věc z jakéhokoliv důvodu, třeba ta stará součástka odešla, tak v případě, že se pro moje potřeby liší už jen hmotností, tak pokud ten rozdíl přesáhne 10Kč/g, tak to rovnou vylučuju a koupím to levnější.
Tedy např. zde zmiňované XTR kliky nebo XTR přesmykač bych si nikdy nekoupil. Z mojeho pohledu mi to nic kromě hmotnosti nepřinese a jeden ušetřený gram je tam mnohem dražší než 10Kč.
neber to tak vědecky, pokud se ti něco líbí a máš na to zrovna prachy, tak si to kup a gram ať je třeba za pade
Ale takhle to úplně rozhodně neberu, těch faktorů, proč si něco koupím je samozřejmě mnohem více, u mě tedy především nejdůležitější je ten, zda to z mojeho subjektivního pohledu přinese nějaký funční rozdíl.
Ty gramy takhle řeším pouze v případě, že je to jediný rozdíl. Když jsou jiné rozdíly (pro mě důležité), tak ty jsou samozřejmě rozhodující.
Ale je fakt, že na nějaký design a líbí/nelíbí já nikdy nebyl (ale chápu, že ostatní někteří jsou), takže třeba XTR si koupit jen proto, že se mi třeba líbí u mě nehrozí, protože tohle mi nebere.
presne tak ;-)
Bavi ma prilis vela sportov na to, aby som si mohol dovolit do biku investovat prilis vela, len preto aby vaha. Hranicu mam asi este vyrazne nizsie nez 10kc/g. Proste v pozitku z jazdenia sa ovela viac prejavia kvalitna zimna bunda, nez 300g dole z biku (kebyze som mal hranicu 10kc/g).
jo tak takhle tomu rozumim a chápu to, i když u mě to funguje tak, že když mi něco doslouží, tak nová věc by měla být minimálně stejně funkční a lehčí, pokud na to mám peníze :-)
xtr kotoučovky jsou sice krásné… ale všechny ostatní hydrauliky od shimana s patřičnými deskami brzdí lépe;) (nepočítám tamc 485, s těmi nemám moc zkušeností)
Asi budeš mít hodně skušeností se všemi kotoučovkami v 17 letech.Moje XTR brzdy mě vždy bezpečně zastavily160/160 .A nepotřebuji ve předu ani 180 cm kotouč.
podpis
Na BF přece nepotřebuješ zkušenosti, abys tu byl king. Stačí se naučit nazpaměť pár blábolů, co se tady píší, pár věcí si vymyslet a s tím si vystačíš:-)
:-)))
děkuji za tolik neuznání najedou, ale mám dva důvody proč si za svým názorem stát, 1. dělám mechanka v servise a prakticky skládám denoděně kola, hlavně tandemy, a tam je účinnost kotoučovek snad nejprůkaznější (btw po jednom testu bychom už nikdy nedali na tandem xtr…) no a 2. na kole jezdím tak trochu závodně takže sdílím zkušenosti mých kolegů… a ehm nedovolil bych si na toto odpovídat kdybych neměl s těmito brzdami zkušenost
:D
?
hlavne tandemy? kolik prodate tandemu rocne? ;-)
ty starsi 960 erka nebrzdily nejlip, to je fakt. nova rada uz je naprosto ok. ale ty novy jsem zkousel jen na trech kolech, tak nevim :-))).
cca 80 ks ročně, potom nějaké tříkolky, hodně takové speciality co se moc nevidí
no a tady když se někdo ptá jestli má na kolo dát XT nebo XTr to chce určitě na tříkolku :-)
to neni spatnej napad…
ano upadl jsem svým příspěvkem v nelibost, jelikož nepatřím k „smetánce“ b-f, takže vypadám jako další kecal dobře no. rozdíl normální kolo vs. tříkolka není tak velký, s silniční tříkolkou jsme se schopni dostat pod deset kilo, u hodské je hranice asi 13–14 kg s tím že samozřejmě nebude mít takovou prostupnost jako normální kolo, co se týká teda brzd tak dopředu se zpravidla instaluje v-brake a dozadu ka naždé kolo jedna kotoučová (ovládané jednou pákou), a ano u tříkolek těžko poznat rozdíl mezi xtr a xt (lx, deore, j5,j7…) proto jsem taky pro srovnání použil tandem, kde je to daleko průkaznější.
proc se ty brzdy nedavaji obracene dopredu kotouc a dozadu V ?
Tipnul bych si, že seřídit 2× V na jednom lanku bude složitější než 2× kotouč na jednoum hydraulickém okruhu (viz. auta).
dozadu bychom večka nedali ani kdybychom chtěli… k zadním poloosám vedou vzpěry kolmo a diagonálně takže není ani místo na rámu na které by šlo navařit čepy
Existuji packy pro dve lanka, pak to neni problem.Nebo by ty brzdy sly upravit s dat je seriove, ne paralelne.
jak jsme psal výše, nejde to, takže se montují bud dvě hydrauliky nebo mechanické dozadu (všechno je o penězích), dopředu se dává véčková už jenom jako jakási nadstavby aby tam byla.. ty zadní to jsou schopny ubrzdit velmi rychle
Jo, tak to jsem prehlidl, napsal jsi to v okamziku kdy jsem psal o dvojitych pakach. Pokud to neni konstrukcne mozne, tak to OK.
Spis by me zajimalo, jak chodi 2 trmeny pripojene na jednu paku. Zmeni se tam preci hydraulicky prevod.
jj. v nwd mel na ctyrkolce vozickar trevor (ci jak se pise) paku pro kazdy prase zvlast (tzn. 4). jestli se teda nepletu…
nemění se nic, nainstalují se normálně dva třemeny dozadu plus odpovídající páka (jedna) a potom se hadice rozdvojí v jednoduchém rozbočovači, je pravda že chod páky je potom trochu delší než normálně ale pořád to brzdí velmi dobře (zpravidla potom používáme brzdy s ostřejším nástupem jako J5)
To jsem chtel prave vedet, jak se to projevi na pace.
ja si prave myslim, ze ta predni by to ubrzdila jeste rychleji a proto se divim, ze neni kotouc i tam
že bych trochu upgradoval můj stroj?
XTR brzdy maji nižší účinost než XT (na úkor váhy). To je prostě fakt. Můžete s tím nesouhlasit, můžete i protestovat, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžete dělat.
Denodene kola, hlavne tandemy… jenom tak pro zajimavost, kolik tandemu jsi tak poskladal ? (ono jich obecne zase tak moc nejezdi, tak se o to zajimam jenom ze zvedavosti)
desítky, nevím to přesně ale už to dělám docela dlouho (ale jen zlomek toho co udělal můj nadřízený), hodně času taky zabere připravení tandemů pro jednu opavskou školu která jezdí kpž na tandemech. jiank ono tandemy u nás nejsou moc vidět, protože náš trh co se týče odbytu roste docela pomalu… velké procento z těch 80–100 tandemů co se ročně postaví jde do zahraničí kde je poptávka velká
co to meleš?? xtr jsou naprosto špičkové a spolehlivé brzdy, neměnil bych
spickove a spolehlive = nejvic brzdici? nikde jsem si nevsiml, ze by psal ze nejsou spickou nebo nespolehlive
psal, že všechny ostatní shimana brzdí lépe…
Ano psal, netvrdim tak ani tak, vsechny jsem nevyzkousel. V cem jsou tedy podle tebe spickove? V tom ze brzdi nejlip, nebo ze zadna shimano brzda nemuze brzdit lip, kdyz na ni neni napsano XTR? Jen je skoda ze neuvedl s jakejma to bylo deskama, tam by mohl byt rozdil. V tvem pripade taky nevim co mas za desky, proto me prekvapila tva podrazdena reakce. Prislo mi to takove to, mam XTR a nic lepsiho (rozumnej lip brzdiciho) proste neexistuje.
Nesmis sahat lidem na jejich drahe hracky, prece :-)
goldfren, koolstop, měl jsem i jiné shimana hydrauliky, XTR je prostě v brzdách nejvíc, plynulé dávkování, brutální síla…
a samozřejmě skvělá váha…
jako brzdi dobre, to jo, ale slovni spojeni „brutalni sila“ me uplne dostalo. je to takove reklamni, usmevne :-)))
Měl jsi tedy tím pádem třeba sainty? Když už se bavíme o tý síle brzdění třeba :-)
mno je videt ze si asi nejel brzdy jako M gustav, a jim podobne :-) ......... to by jsi asi mluvil jinak o brutalni sile
m gustav nejsou shimano – neplete zas hrusky s jabkama
reagoval jsem mezi shimanama, takže klídek…
Tak podle všeho nové XTR (o kterých zřejmě píšeš) se zlepšily… Staré jsou díky „gumové“ origo hadici celkem bída. Zajímalo by mě, jestli je někdo jezdí s lepšími hadicemi – třeba co se dají sehnat na cykloexpertovi…
Evilcleanerovi se, kluci, nesmějte. Nezaslouží si to. Měl jsem tu čest ho osobně poznat a je to už v 17 letech kapacita velkého formátu a ve svých 35 jsem ho velmi respektoval.
neni z toho uplne jasny ze to myslis s nadsazkou, nekoho by to mohlo zmast:)
V tomto případě výjimečně bez nadsázky (a to jsem známý neuznávač autorit všeho druhu).
Jistě zabrzdí, ale ne lépe, než XT brzdy s XTR kotouči. A zase 2 tisíce ušetřené.
Pravdu vravis ! Ja som si povedal ze budem frajer = takmer cista XTR sada. Na prvy omak sa mi tie XTR brzdy nenormalne zapacili tz kratucka packa proste luxus. No ked som sa previezol nasledovalo sklamanie :(
kup si XTR nebo nebudes moc s nekteryma lidma sr*t ve stejny kadiboude… Nevim jakej je rozdil ale treba u XTR presmyku se mi ohnulo voditko a kdyz sem ho rovnal zpatky zjistil sem ze je mekkej jak… Coz se mi, jen tak na okraj, za 9let jezdeni s LXkem nestalo…
XTR už má každý, ale idea mít to „nej“ žene mnoho lidí do nákupu XTR, :o).
Co se třeba rozhodnout dle specifik Shimana? XTR=závodní. XT=bytelné, polozávodní. Kam patříš?
Dnes je kolo, sada z 90% image.
Mno já bych vzal řazení a kliky xtr, zbytek xt :-)
SLX bohatě stačí
Zalezi kolko si mozes dovolit minut penazi ;-) ak mas chod do xtr, ak ee, tak to zmixuj, aspon salter by som bral xtr-shadow, je fantasticky, nahadzoval som ho prednedavnom kamosovi, je to super, ostane podla uvazenia, kluky su o dost lacnejsie xt, radenie by stacilo tiez xt, presmyk je asi zbytocne predrazeny, brzdove paky su pekne xtr, ten napis tam tak pekne svieti ;-) kazeta staci urcite xt, brzdove kotuce xtr – jednoznacne, pedale – teraz boli velmi lacno xtr, inac xt, kola su teraz v ponuke xt velmi lacno, uz pod 6tis. su dobre
takze mozno tak :-)
Praktickej rozdil je podle me jenom u razeni. U XTR se da na packach odradit o 2 („Multi Release“), navic chodi prijemnejc a daji se horizontalne posouvat. Ostatni komponenty se lisi vicemene jenom cenou, vahou, barvou a tim nobl R :)
Jeste mozna naby jsou u XTR lip utesneny..
z XTR se urcite vyplati razeni – tady by si clovek „priplatil“ a volil by pokud mozno co nejvyssi sadu… no a jestli mas chut investovat i do dalsich komponentu, tak potom i saltr, smyk, kliky, SPD. Brzdy (vecka) naopak preferuju od Avidu a naby DT Swiss Hugi, konusy pro me ne
X.0
Zbav se toho závaží, co vozíš na zádech, a budeš stejně rychlá i na aliviu.
to ne
pokud shitmano tak bych dal XTR jen salt a paky jinak bych sel do XT…
100.
jen aby to tu nebylo zachvili jak na dolekop, s tim jejich „jsem prvni“:)