Úplnou náhodou neměl někdo možnost si tyhle kola uz vyzkoušet v terenu? zajimalo by me jak sou na tom s pevností, hlavne oproti Crossmaxům SLkam.díky
Úplnou náhodou neměl někdo možnost si tyhle kola uz vyzkoušet v terenu? zajimalo by me jak sou na tom s pevností, hlavne oproti Crossmaxům SLkam.díky
Viděl jsem nějaký příspěvek na www.mtbr.com a tam je vynášeli do nebe. Špatné rozhodně nebudou. Proti předchozímu modelu je prý výhoda ve snažším servise a dostupnosti ND. Mimochodem, neví někdo, kde se dají sehnat náhradní dráty na předchozí modely Shimano horských zapletených kol?? Mám na mysli XTR WH-965. Díky za tipy.
Ty draty jsou normalni Sapim. Predni 272mm, zadni 252mm/272mm. Jeste jsem zadnej nemenil, protoze az prekvapive hodne vydrzi :) Je na nich ale logo, vypadaj jako normalni a v manualu mas napsany data a jak se vymenujou.
Tak přesně tohle jsem chtěl vědět!! Nějaký nápis tam je, ale ještě jsem je nestudoval. Tebe jsem se před nedávnem na ty kola ptal, když jsi hodil své kolo do profilu. Výměna nebude problém – zahákneš v ráfku a dole šrubuješ. Pokud ale drží jak píšeš, tak je to fakt supr!!
Jo promin, ale v tom profilu se hur pise a diskutuje. Ale kola me opravdu prekvapujou ze drzi. Uz jsem s nima prelousknoul par klacku. Na jednom mam vlnku od klik z letadla a jednou mi je asi zachranil ventilek. Ze zeme cumel ocelovej drat s uckem na konci, kterej mi chytil ventilek. Zastavilo se mi kolo, udelal jsem pekny salto, ale kolum se vubec nic nestalo. Jenom zavit od ventilku to odnesl, myslim ze s autoventilkem by to dopadlo hur. No a pred par mesicema jsem ve 30km/h nekoukal a primo narval obrubnik. Znicena helma, dres, otres mozku, ale kola uplne v poradku. Vetsina lidi tomu po popisu od svedku nechtela verit ze prezily :)
Já jsem si je pořídil teď nedávno z druhé ruky, ale nové. Borci ze Spořky měli zřejmě výprodej:-) Jen mě zarazilo, že veonoběžka jde celkem ztuha. Asi je potřeba to rozhýbat, ale takto zatím nic moc. Vozíš bezdušáky??
Orech ma proti jinejm shimano krasnej tichej chod, je fakt ze mozna vic ztuha. Vozil jsem normalni plaste s dusi, pak kombinace normalni bez duse a bezdusak a tedka mam vepredu normalni bez duse a vzadu normalni s dusi. Bezdusaky nebo i ty normalni ale bez duse s tmelem jsou skvely. Skoro neznicitelny der jsem mel spoustu, ale nikdy jsem to nemusel opravovat. Problem je pak akorat, ze nemuzu rychle prehodit plaste za naky jiny a u bezdusovejch taky cena. No a jako normalni bez duse bych taky nedal zadnej lehkej.. Na ten tmel a bezdusovky jsem presel po jedny delsi vyjizce kdy jsem musel 7× menit/lepit dusi (nebo obe). Normalni plaste s dusi se z tehle kol docela blbe sundavaji. Nebylo to v CR a mistni mi poradili, ze bez tmelu se tam jezdit proste neda. No a kdyz uz tmel, tak se da na tyhle kola dat i normalni plast (asi ne kazdej), kterej je levnejsi a je vetsi vyber.
To jsem si taky všiml. Pláště jdou z toho fakt blbě dolů. Budu teď vozit bezdušáky, ale bojím se toho, že jednoho krásného dne urvu ventilek – další součástka, kterou nějak nemůžu mezi ND dohledat. Jinak jeden bezduš mi celkem zřetelně uchází. Když to nechám pár dní v klidu, není jetelný. Druhý drží naprosto parádně. Bubu na to muset ještě mrknout.
Blbě nasazený, nebo se dostal prach mezi plášť a ráfek.
No někde to bude. Mám podezření na ventilek, protože jsem se bál to pořádně dotáhnout. Jinak po obvodě jsem to utopil v mýdle, protože plášť ne a ne sednout, tak tam si myslím že to utíkat nemůže. Na druhou stranu u druhého kola jsem ten ventilek zkusil povolit a drží to i tak… O víkendu na to mrknu a uvidí se.
Ventilky nemusis mit ty original, taky je nemam, protoze kdyz jsem daval bezdusaky, tak jsem je u sebe nemel. Sezenes je uplne bez problemu. To ze to uchazi kdyz nejezdis je asi normalni. Chce to poradne nafouknout a chvili jezdit a sedne si to. U bezdusaku se mi to nestalo, jenom u toho normalniho plaste. Mas v tom ten tmel ?
Tmel zatím nemám. Máš nějaký tip?? PS musím končit, tak se ozvu až v pondělí. Čau a díky za rady!!
Tmel NoTubes, relativně levný a dostupný v Maxcursoru
Nevis kde tmel sehnat v praze v kamennym krame? Jsem zjistil, ze to neni tak jednoduchy, protoze to lidi u nas moc nepouzivaj :(
Kde ho sehnat vím, u mě v garáži, nebo kousek vedle v prodejně Max Cursor. Ale kde v Praze to ti neporadím. Buš si ho nech na dobírku poslat z www.maxcursor.cz nebo si tam zavolej ať ti poradí kam do Prahy dodávají.
Zkusim, dik.
takovouhle vychatavku zkus v Programcyclu. A jestli tam ne, tak to v Praze asi nesezenes :-)
Jo, to samé mi poradil Radek Dítě (od toho jsem ty kola koupil). Já jsem spíš uvažoval, že bych tmel vozil sebou a natlačil ho tam až budu mít defekt. V polovině životnosti totiž měním přední plášť za zadní a to bych asi ten tmel, který by tam byl, zničil, ne??
Tměl má stejně omezenou životnost v kole, doporučují po 7 měsících vyměnit. Pokud měníš dřív není problém ho ze starého pláště přelit do nového. Tohle platí pro NoTubes. Jinak náplň kola tě přijde max 50Kč na kolo to bych neřešil :-)
Já jsem přemýšlel, co se stane, když vyvalím do pláště díru, kterou nezalepí ani tmel a já budu muset tam hodit duši. To od toho tmelu budu asi zaprasený celý, ne? Jinak bych to pochopitelně neřešil. Sorry, že se ptám jak analfabet, ale s UST systémem nemám vůbec žádné zkušenosti a když to chci jezdit, tak chci mít jistotu, že se mi nestane nějaká nepříjemnost.
V pohodě, pokud máš defekt tmel se ho snaží zalepit a to dírou se tlačí ven. Pokud díru nezalepí, tak ho tam moc nezbyde. Není nijak lepivý ani moc hustý, nějaké velké zaprasení sebe a okolí nehrozí. Teda dělal sem to jen 1× :-)
Budu tvá slova brát jako Písmo svaté:-) takže to tak nějak skoulím. Pokud je to jinak, tak si mě nepřej:-)
Hele ještě jeden stupidní dotaz. Nemůže ta mrcha zalepit ventilek?? Je mi jasné, že odstředivou silou se ten tmel bude držet na plášti, ale co kdyby…
Ne tmel reaguje pouze na razantní únik vzduchu, v místě defektu. Tam se nějak ty sračky v slizu srážejí a ucpávají tu díru. Teoreticky pokud by ti ventilek ucházel tak by k tomu asi mohlo dojí, ale za 2-roky jedny ventilky bez problému. Navíc pokud máš ventilky NoTubes ty se dají rozdělat a vyčistit.
Je to přesně jak píše Kubad, můžeš tomu věřit, jen pro doplnění: Tmel reaguje pouze s gumou, takže ventilek teoreticky zalepit nemůže, ale…Pokud to ufukuješ blbě – necháš tmel stéct k ventilku, může ti nějaký tmel ve ventilku zůstat a zhoršit foukání, nicméně notube ventilky jsou rozebíratelný a pak neni problém ventilek kdykoliv vyčistit.
tak to rozdělání a vyčištění už sem psát nemusel no…:)
jj, zas tak moc to nelepi. Zajimalo by me jak velkou diru to neni schopny zalepit. Zatim jsem to delat nemusel a to uz jsem z plaste vyndaval spoustu trnu, ale nakej ten hrebik. Jednou jsem koupil i dusi rovnou s tim tmelem. Je hrozne tezka a tlusta a vozim ji jako nouzovku.
zalepí to díru do zhruba 3mm, ale je to vzdy trochu jinak, nicmene trny ani hrebiky nejsou vubec zadnej problem. Cim je dira vetsi, tim je vetsi i unik vzduch, ale pokud jde o hrebiky a trny, vubec nezjistis ze si pichnul.
Jo jeste jsem zapomel na jednu vyhodu normalnich plastu na tech rafkach bez duse, je to o dost lehci nez bezdusovky. Neco jako to NoTubes, ale nemusis tam davat zadny tesneni navic. A s tmelem plast nemusis vubec sundavat dokud ho nesjedes, pokud se ti nepodari ho nekde hodne rozriznou. Kamarad ma neco jako notubes, vyjizdel schody, mel to mekky, znicil rafek i trochu plast, ale stacilo jenom dofouknout a v pohode dojel..
prsne jak pises. Bohuzel uz sem taky stihnul znicit rafek, dojel sem na tom, ale radsot z toho nemam. S rafkama notubes jinak taky nepotrebujes zadny dalsi teesneni, vaha je jednoznacne super.
Jo a kdyz je mas z druhy ruky (=starsi), koukni jestli se te nahodou netyka tohle cycle.shimano-eu.com/publish/content/cycle/seh/nl/en/news___info/voluntary_recall.html :)
To mě taky napadlo:-))) Snad ne…
Si to zkontroluj. Taky jsem z toho mel velkou radost, kdyz se ten dokument objevil a hned jsem to zkoumal :) Mam na tech upinakach samolepky s kodem a mely by byt nastesti v poradku…
Doufam ze s tema dratama ti nekecam, radsi se na to jeste zeptam jednoho dovozce.
U ráfku je na těch drátech nějaký nápis, ale Sapim to nebude. To bych si pamatoval. Jsou to nějaké snad tři písmena. Raději to řeším dopředu, ať jsem připravený:-)
Už jsem to našel – na drátech Sapim je napsané SAP a to přesně tam je, takže měls pravdu!!
Jsem pomalej…
A nejsou tam nahodou takovy pismena?
Tohle mluví za vše, i když je to jen jeden subjektivní názor: www.mtbr.com/…128876.shtml
U nás asi ještě nikdo mít vlastní zkušenosti nebude.
díky , moc se tam nerozepsal :-)) , uvažuju o Véčkových , snad je do března nekdo odzkouší
naopak, nemluví za nic, takovouhle „review“ by měladministrátor smáznout.
/osobne by som si po skusenostiach konusy na bike nedal a nahradne diely na simiho, no neviem mam s tym mam velmi zle skusenosti ,dlhe doby dodania a vysoke ceny./
Ke kónusum se nebudu vyjadřovat. Od toho jsou tu jiné thready, které pro jistotu blokuji:-)
Souhlasím, že ND Shimanou se shánějí těžko. Někde jsem ale kdysi viděl na eshopu náhradní dráty pro zapletená kola Shimano, a zaboha to nemůžu znovu najít. Nechci riskovat, že mi praskne drát a teprve tehdy začnu řešit, kde sehnat náhradní.
Pokud využiješ jiné kanály než Paul Lange Ova tak si troufnu říct, že v pohodě seženeš 90% nd a zbývajících 10% v solidním termínu a to vše za lepší ceny.
Já jsem to na sto pro někde viděl v nabídce, ale teď prostě ne a ne to najít. Byly tam přímo mezi ND všechny možné dráty pro silniční i horská Shimano kola kromě silničních kol modelová řada 2006. Vím to jistě, protože jsem zrovna hledal ty pro WH-7801 a ty jediné tam nebyly:-((
na www.kupkolo.cz jsou náhradní dráty k WH-550 v nabídce.
To bohužel není ono, ale díky.
ved prave aj nahradne diely na tie loziska konusy …, /nemyslel som konus versus zapuzdrene/ :o)
na konusy taky nebudu reagovat :-)
Omar hadam tie XTRka nechces dat na tu Gloriu? :D
Omar hadam tie XTRka nechces dat na tu Gloriu? :D
:-)), ne ta gloryna neni pro me ta se bude stavet
omar: ty na to svoje budeš dávat XTR kola jo??? a co bude zbytek už víš????
no myslim že už vim ale pořad to doladuju, ještě nevim jak ram a vidli, jinak asi jo
hh docela zásadní věc rám a vidle ne????:D
no ram mam jasno asi v typu ale ladim provedení barva atd.:-), vidlici nevim, marzocchu nechci, fox sem vyzkoušel, laka me rs ale chci 80mm, a tam moc na vyber neni, manitou vubec netusim jestli jo, hodne se to tu řeší někdo řekne bez problemu, nekdo že manitou ne tak nevim
hmm..tak to jo a co že XC??? že si nepostavíš třeba pohodový endurko 160/160????
to viš že bych ho chtěl plány sou ale viš co ten čas … sam se necham překvapit u čeho to bude končit :-))
hh aby si neskončil boxsterem na komplet saintu s 888 vepředu nebo nedej bože s převodovkou:D:D:D:D
XTR 2007 nemají konusy,ale ložiska takže nevidím žádnou nevýhodu oproti ostatním.
AAA odborník!! Good joke:-)))))
byl si rychlejší
Tak soráč má informace vycházela se zde velice „oblíbeného“ časopisu velo měl jsem se podívat omluva:-(
jo jo ve velu maj "zaručeny"info :-))
V pohodě, žádný odborník z nebe nespadl. A zrovna info, jestli nové XTR je na kónusech nebo průmyslech mě nechává naprosto klidnou:-))
Si asi dám přecevzetí-nekecat do věcí o kterých vím h…o a za trest nepojedu dneska na kolo,ale doma uklidím.
tak :-) , abych ti rek pravdu tak sem hned vzal SH manual a i když sem byl přesvědčenej, protože v hafenu sem je rentgenoval určitě pul hodiny, tak sem hledal jestli tam fakt nedali ložiska :-)
To tě jenom šlechtí,já jsem v práci tak se mi tam nechtělo koukat a teď to mám:-)
to si nemyslim, že by napsali takovou kravinu, řekl bych zes spis nedaval pozor ;)
Konusy sou taky ložiska ne !!! :-)
No jedno mají společné, obojí se točí:-)) Víc to neřeším.
Jo, ale jen po určitou dobu ;) Konusy už…
jasný:)…
kola krasny, porad tu jsou DT Swiss a Mavic, asi bych volil Swiss,osvedceny, tuhy a drzaky :-). B
me se nelibej, a jezdi je uz moc lidi :-)
hmm tak pak nechapu tvuj zamer, zda modu nebo tuhost…viz Q.„XTR: jak sou na tom s pevností, hlavne oproti Crossmaxům SLkam“
IMHO – SL jezdi daleko vic a DT jsou pevna teda dost…
myslim že se to nevylučuje, pokud vic lidi napise že stojej za prd tak do nich nepudu, aby mi to škrtalo pokaždy když si stoupnu do pedálů to ne , to ty xtr radši zapletu na 717 mavici s dt dratama a bude to
Proč bys zapletal xtr, stejne jako Beeda si myslim, ze rozhodne DT. Ty novy XTR kola se mi teda jibi, ne tak jako ty co sem si zapletl, ale libi. Ale proste bych nechtel konusy. Kdyby nebyla rozhodujici cena, zapletu rafky, ktery sem zapletel(notubez ZTR), náby DT240s drátama DT aerolite. Můžu rict že ty kola co sem zapletl sou tuhý dost, na závodní XC a maraton myslim naprosto dostacuji. Mam tam sice revolutiony, ale tam by velkej rozdil byt nemel. A hmotnost je bezkonkurencni.
sice mam na jinym oldskul kole uz 10 let stary hugi, na sjezdaku sem je jezdil 6 let ale na novy kolo chci proste shimana , asi tak
to sem sice nepochopil, ale budiz, je to teda tak ze si s DT spokojenej, ale proste chces jen zmenu? Abys pak nelitoval
přesně tak proti DT nemam nic, sem s nima spokojenej, tak jako super jezdily mavicy, ale chce to změnu, jestli budu litovat to nevim to je vždycky otazka, pokud budou pevny tak litovat určitě nebudu, z konusů zvlašt u xtr strach vubec nemam,
jo v pohode, xtr asi neco vydrzi, me se vysipaly jen nizsi rady, at si s tim spokojenej.
auau sypat, vim, sypu si popel na hlavu
vzhledem k tomu co na nich předvádí Ryan Leech v Krankedu si myslím že xc a maratony vydrží v pohodě :) mít prachy tak je vezmu spíš než Cmaxy
triálek v lese, skoky na hrany, dropy tak 1,5m. A vypadaly celkem v pohodě
no a pak jeden šutřík ve sjezdu pod listím a předek je K.O. už bych je nechtěl ani na enduro..xc asi klidně