• Delkim

    Psal jsem o tom v jiném vlákně, ale tam by to zapadlo.

    Loni v létě jsem po takovém předešlém plácání propadnul kolu. Mým záměrem bylo zlepšit si fyzičku natolik, abych mohl absolvovat nějaké ty MTB závody se „vztyčenou“ hlavou, tj. ne jako jeden z posledních :)))

    Začal jsem si nechat psát tréninky, důsledně držel stravu a snažil jsem se tomu dávat maximum. Jezdil jsem jenom na horském. Během pár měsíců mi bylo doporučeno, abych si pořídil něco na silnici, že časem ty tréninky prostě na horským pořádně odjet ani nejdou. Pokud to tedy myslím nějak vážně.

    Tak jsem se poradil a bylo mi na zdejší středočeské rozbité silnice doporučeno cyklokrosové kolo, v té době to u mne ani nevypadalo na nějaké extra silnicové záležitosti.

    Nicméně stalo se to co jsem absolutně nečekal… ta silnice mi strašně moc chytla a na bajka se mi už od té doby vůbec nechce :)))))

    no a tady časem rostou pochybnosti, zda by se mi lépe nejezdilo na čistokrevné silnici… komponenty jsem už vyměnil více méně za čistě silniční, nicméně rám nezměním a nevím, zda se na té geometrii cyklokrosky netrápím, resp. zda by se mi nejezdilo mnohem „příjemněji“ na silničce

    mám Gianta TCX velikost L na mých 191cm a jediné co jsem si teď s geometrií „udělal sám“ bylo, že jsem si více pootočil řídítka (dopředu), je to lepší, ale do silničního „zaležení“ to má samozřejmě pořád daleko…

    nevím co s tím, tápu nad tím poslední měsíc… delší představec? jiná řídítka? prodat to?

    tenkrát mi v obchodě cyklokrosku doporučili i s tím, že samozřejmě nečekali jak moc mi to chytne a to jsem nečekal ani já…

    ještě loni v létě jsem si říkal: na silnicích já nikdy jezdit nebudu

    místo původně plánovaných jízd 50–60km jezdím teď zatím tak 4× týdně 120–150km (trénink, tj. bez zastávky) (mezitím doma trenažér na vyjetí v KT nebo lehké ZDV 2hod.) a chci to ještě zlepšit, resp. baví mi to čím dál tím víc a třeba pro letošek mám tréninkovou metu 200km

    kolo mi stálo 22 tisíc, je 3/4 roku staré plus raději ani nepočítám ty upgrady, tj. nová kola, kliky, řazení, silniční pedály… dohromady to je kolem 35–36 tisíc…

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Výběr z produktů
      Giant Propel Advanced 2 kolo, pure red Skladem 1 kus

      Novinka Giant Propel Advanced 2 kolo, pure red

      69 299 Kč MOC 76 999 Kč

      TIME ALPE D’HUEZ DISC kolo, gloss carbon Skladem 2 ks

      Novinka TIME ALPE D’HUEZ DISC kolo, gloss carbon

      177 999 Kč MOC 228 999 Kč

      Kellys ARC 50 kolo, modré Skladem 2 ks

      Výprodej -28% Kellys ARC 50 kolo, modré

      od 25 299 Kč -28% MOC 34 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Silniční)
    • jecnak  

      Jak jsi vysoky? Jsem z Hornich Pocernich, tak pokud bys mel chut, muzem za predpokladu stejne vysky nekdy vyrazit spolu a prohodit stroje.

      0 0
    • jerryx  

      TCX by mel bejt OK na tvou vysku. Kdyz mas problemy s posedem – tj. cejtis, ze to neni idealni, tak si zajdi na fit (zadej do vyhledavani „BG fit“ a dozvis se vic), coz je rozhodne lepsi (i financne) nez experiementy s predstavcema, riditkama a sedlovkama. Rozhodne zatim nemen ram – rozdily mezi CX a silnicnima ramama nejsou nijak propastny.

      0 0
    • Forester  

      Jsem ve stejné situaci, v zimě jsem koupil CX (Focuse) jako kompromis s tím, že jsem chtěl vyzkoušet něco novýho, ale zase jsem se bál rychlýho přechodu na silnici.

      Jak se píše výš, dle mýho stačí koupit pořádný silniční kola a dle typu výjezdu je měnit. I Štyby bere občas na klasiky CX :-).

      Jinak mě na tom uchvátila ta možnost projet se v lese a pak vyjet na silnici a netrápit se tam jako na biku. Na druhou stranu skoro každou jízdu potkám nějakýho bezmozka v autě a začínám se docela bát …

      1 0
      • gemini  

        Štyby jezdil krosku na silnici jen v závodech jako přípravu před cyklokrosovou sezonou ( aby si zvykl na CX kolo ).

        0 0
    • Delkim  

      tak jsem dneska na vaší radu poprvé zkusil přehodit ty podložky pod představcem

      a rozhodně jsem se na tom dneska cítil lépe, nic nebolelo (to ale ani předtím) a držení vespod bylo tak nějak „příjemnější“ než předtím

      dal jsem 105km průměrem 31,4 a fakt to byla taková docela příjemná jízda

      nechám to takhle pár tréninků a pak event. zkusím o centimetr delší představec

      asi teď bude opravdu rozumnější spíše vycházet z toho co mám a zkusit to vyladit do ideálního stavu co se posedu/geo týče

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Peslezedirou  

        Ještě mě napadlo trochu laborovat s polohou sedla. Schválně si zkus vzít olovničku a proměřit, jestli nemáš sedlo moc ve předu.

        0 0
        • jecnak  

          Plus bych si pootocil riditka malicko nahoru abych mel spodni uchop malicko od

          sebe a lip se drzelo.

          0 0
          • Delkim  

            to jsem právě udělal minulý týden opačně :))) mi to lámalo zápěstí, pootočil jsem to právě směrem dolů a je to mnohem pohodlnější co se zápěstí a úchopu týče :)

            0 0
    • Delkim  

      tak mi na vaše doporučení přišly ty mini V brzdy

      nicméně „prý“ to je komplet k namontování, ale jak na to koukám, tak mé laické montážní zkušenosti si nějak neví rady :(

      opravdu mi něco nechybí? na první fotce jsou součesné brzdy a na druhé fotce je to, co mi přišlo poštou

      holt technický typ nejsem, předem se omlouvám :(

      0 0
    • Delkim  

      tak kolo vyzvednuto a brzdy vyzkoušeny v akci

      musím souhlasit, je to opravdu o dost lepší!!!

      musím opatrněji s přední brzdou než jsem byl zvyklý, málem jsem to jednou zalomil :)

      jo a nebylo to tak snadné, museli v servisu vyměnit i bovden a tím pádem omotávka dolů, atd… takže ještě že jsem to tam dal :)

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.