• Marpo009

    Ahoj, mám takovej dotaz. Brácha je trochu tele, a nějakou dobu jezdili né z úplně dotaženým rychloupínákem. Aspoň myslím, že to bylo tím. Takže sou vydrbaný ty „uložení“. Tak si říkám jestli nemáte někdo zkušenost s tím to nějak bodově navařit a pak to vybrousit. Aby nebyl potřeba kupovat novej rám. Jsou tam teď daný dvě 15 matky, sice jak se to dotáhne, tak je vycentrovaný, ale jak se popojde pár metrů tak se to takhle stočí a dře to rám.

    0 0
    • mirage  

      Vyfot to jak to drzi v tom ramu

      0 0
    • PENE  

      Asi by to spis chtelo fotku toho ulozeni, at je jasne o jak velkou „destrukci“ jde.

      0 0
    • couffy  

      Trochu divočina,povolený RU a ted´tam máš 15matky,to nejde,pokud jsi nevyměnil osu

      0 0
      • worlusho  

        Obávám se, že myslel matky na 15mm klíč.

        0 0
        • couffy  

          Jasně,nechtěl jsem ho zatěžovat závitem M10×1(myslím),ale většina smrtelníků udává matku podle klíče,který na ni pasuje.

          Ale i tak nejde použít matku na osu,která byla na RU,kvůli délce osy.

          0 0
          • worlusho  

            Předpokládám, že osu vyměnil. Ale podle pozice zadního kola, to vypadá, že by se mu M15 osa do rámu vešla, minimálně na pravé straně.

            0 0
        • PENE  

          Ale ani tak by to neslo bez vymeny osy. Osu na rychloupinak matkami neutahnes, protoze je kratka. A osu na 15 matky nedotahnes rychloupinakem, protoze neni duta a je dlouha. Leda by tam mel motylky a povazoval to za RU :), ale to asi ne. A nebo vymenil cele zadni kolo.

          0 0
          • worlusho  

            Je jasné, že když to stahuje matkami, tak že tam na to musí mít osu. ;)

            0 0
        • Marpo009  

          Přesně tak

          0 0
      • Marpo009  

        Je tam jiná osa samozřejmě.

        0 0
    • Marpo009  

      Zkusím Vám to nějak vyfotit ale přemýšlím jak. Dokud je tam kolo daný jen v ose, tak je to v pohodě. Ale jakmile se zatíží sedlo, tak se to takhle stočí. Zkusím na to mrknout

      0 0
      • worlusho  

        Asi nejrychlejší a cenově nejdostupnější oprava je následující:

        Budeš potřebovat kulatý pilník, pilku na železo a trubku s vnitřním průměrem 10mm. Síla stěny musí být úměrná vzniklé mezeře vymačkáním. Potom musíš drážku upravit tak, že ji zvětšíš (pilníkem) o dané vymačkání i v prostoru, kde nedošlo k poškození patky. Tím dojde ke zvětšení díry v patce a při tom zůstane střed díry v původní ose. Z trubičky uřízneš spacer (mezikus) který bude o 0,5–1mm nižší než je tloušťka patky. Tento mezikus nasadíš na osu náboje a bude sloužit jako středící kroužek. Pak to dotáhneš normálně matkou.

        0 0
        • Vilém  

          Ty mas kristalovou kouli?

          0 0
          • worlusho  

            Pokud je vymačkaná patka od osy náboje, tak na to křišťálovou kouli nepotřebuješ. Z dostupných informací je tento stav nejpravděpodob­nější. Nebo tě napadá jiná situace, která v daném místě mohla vzniknout?

            0 0
            • Vilém  

              A ty vis jakou ma patku? Zda se svislou drazkou, horizontalni, nebo sikmou? Ze by takto vymackal svislou patku, ze by pustila kolo takto do strany? No ja nevim, pockal bych si na foto, pokud nejake doda.

              0 0
              • worlusho  

                Netuším jakou má patku, to nic nemění na faktu, že bude vymačkaná. Tak že máš dvě možnosti, buď vyvařit a upravit na původní rozměr nebo zvětšit symetricky a použít ekvivalent širší osy. Jinak svislou patku jsem už viděl x-krát vymačkanou. Vždy u nábojů, co měly RU a osa se o patku opírala závitem (jako byly třeba náboje DT370, nižší řady shimano atd.)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.