• koky1987

    Ahojte,

    chtěl bych si pořídit lepší ZADNÍ zapletené kolo u kola CANYON AL 6.9 29". Cenový strop je 6 tisíc. Moje váha létá mezi 90–100 kg.

    Pročetl jsem si i pár článků tady na bikeforum a zatím jsem vybral tohle:

    Ráfek: DT Swiss XM401 32 děr 1890,–

    Náboj: Novatec 772 1890,–

    Dráty: DT Swiss Competition Race 1120,–

    Niple: Sapim Secure Lock mosaz 256,–

    Rychloupínák: DT Swiss RWS ocel 653,–

    To je lehce pod 6 tisíc. Jezdím asfalt, polní cesty, někdy les. Žádné extrémní skoky atd., na to ani kolo není dělané. Za sezonu asi 3–4 tisíce km. Za každou radu budu vděčný.

    0 0
    • koky1987  

      Nikdo nic?

      0 0
    • Redjuu  

      Zavolej tomuhle chlapíkovi. Parádně pokecáte o problematice, vše ti doporučí.

      http://www.cyklobazar.cz/…350-nebo-240

      0 0
      • koky1987  

        Díky za radu. S pánem jsme se domluvili na tomhle:

        Náboj Swiss 350, Ráfek Swiss XM401, Dráty dt competition 2.0 – 1.8 – 2.0.

        0 0
        • Vilém  

          Rozumna kombinace.

          0 0
        • pekl024  

          Cena cca ?

          0 0
        • Redjuu  

          Mám od něj taky 350 + 401. Komplet za 10 600. Připraveno na bezduše. Srovnatelná kola DT, např 1700, těžko seženeš pod 15 litrů, navíc v konkrétní kombinaci rozměr/osa/ořech, kterou právě potřebuješ. Škoda jen, že když chceš přímej výplet, tak nemají barevné dráty. Ale bez toho se dá žít :-)

          0 0
          • DrinkUP  

            V Botticu mi v zimě pletly DT 350 15/12 mm osa + XM 401 + 32× Competition + alu niple. Při nákupu a zapletení celýho páru sice byla asi 10% sleva, ale i s ní vyšly ráfky skoro na 2 200 Kč/kus, takže to i s prací nakonec stálo 11 200 Kč.

            0 0
            • DrinkUP  

              Tak dělám po půl roce preventivní „servis“ kol a zjišťuju, že je to trošku jinak. Zjistil jsem, že mi ty kola v Botticu pravděpodobně zapletly z mosaznejch niplů a ne z alu (takže za ušetřenejch 540 Kč maj o 50g víc) . O materiálu niplů v komunikaci nepadlo ani slovo, (myslel jsem, že bylo řečeno alu), každopádně se mohli při domlouvání zápletů kol nad 10 tis. Kč zmínit, že niple mosaz nebo alu. Každopádně jsem po půl roce provozu a nájezdu 1 000 km (mam ještě jiný kola), musel řešit pískající ořech a dneska navíc zjistil, že ložiska v přední nábě byly nalisovaný tak napevno na tu prostřední trubičku, takže po sundání prachovek nešly prstama skoro ani protočit (po povytažení ložisek ok). O tom, že přes měsíc nemaj vazelínu na rohatky, která je předepsaná v manualu ani nemluvě. Za mě pro tuhle firmu palec dolu. No nic, teď to asi přeplejtat nebudu a jdu se věnovat důležitějšim věcem.

              0 0
              • DrinkUP  

                Tak s těma niplama Botticu se omlouvám, jeden jsem vyndal, převážil a kupodivu jsem zvážil jen 0,38g, takže jsou alu s podložkama. Každopádně to nemění nic na tom, že ta DT Swiss kalkulačka ukazuje váhu 50g míň (pro většinu asi zanedbatelný číslo, u kol přes 10 tis Kč by mohla ukazovat líp) . Kromě toho přední náboj a ořech jsou po 1 000 km zralý na servis/vylisování ložisek (v přednim náboji byly „přelisovaný“ ložiska, že se skoro netočily a rez i když mam alu osu, ořech pískal (možná kontakt trubičky a sergrovky). No aspoň vim, že vychvalovanej DT Swiss neni za ty peníze žádnej zázrak. Ach jo :)

                0 0
                • kubad  

                  desítky kol a nábojů DT 350 za rok,, a nejsem sám kdo to skládá a podobný problém ani jednou.

                  kdo ví co s tím dělal jak to pozoruju co píšeš :(

                  0 0
                  • DrinkUP  

                    Taky jsem nevěřil. Pískající ořech (začal pískat až před 14 dny, takže v době nákupu byl ok) jsem přisuzoval nečistotám, který tam mohly vniknout po mytí, ale po vylisování ložisek vypadal čistě, tak mě napadá, že to mohla být ta prostřední trubička opřená o segrovku. Skřípalo to celkem dost, ale ne pořád (dal jsem s tim asi 3 × 30km), na cyklostezce bych se s tim styděl.

                    Co se týče předního náboje, tak tam ložiska po sundání koncovek pravděpodobně chodily ztuha už od začátku, ve vidlici se kolo samozřejmě točilo. Nemam doma ty rozpěrný vytahováky ložisek (už jsou na cestě), takže jsem dle DT Swiss manuálu zkusil lošisko vyklepnout (nevim, jak mohli takovou prsrnu dát do návodu, po odtlačení vnitřní trubičky tak je tak 1mm místo na vyrážeč, vytahovač „z podložky“ se tam nevejde vůbec). Takže jsem si s tim nějakou dobu hrál a ložisko na jedný straně o cca 0,05 – 0,1mm povyklepnul ven a ložiska najednou choděj lehce. Až přijdou rozpěrný vytahováky ložisek tak to rozeberu komplet a zjistim kde je problém (buď je křivý ložisko, moc zahloubený sedlo pro ložisko, nebo nějakej problém se střední trubičkou, nevim, ale náboj po povyklepnutí ložiska ven má na šířku jen cca 9,94mm).

                    Každopádně pokud se zmíněnejma věcma nemá nikdo problém, tak jedině dobře.

                    0 0
                    • DrinkUP  

                      99,94mm :)

                      0 0
                      • kubad  

                        A stavis raketoplán nebo co 99.94mm je snad Ok co bys chtěl ?

                        0 0
                        • matbiker  

                          A jakým přesně stylem ty setiny tou posuvkou měříte kluci, co?

                          0 0
                          • Breakpain  

                            A tady bude veselo :D

                            0 0
                            • DrinkUP  

                              Heh, já to měřil úhlopříčně v zapletenym kole, takže ho mam ještě trošku užší. Měl jsem podezření jestli neni problém v náboji, ale možná to bylo jen špatný ložisko. Po povyklepnutí už všechno běhá hladce, uvidim jak to bude vypadat až přijdou vytahováky.

                              0 0
                    • DrinkUP  

                      Dneska přišly vytahováky ložisek z Aliexpressu (objednáno v pátek, doručeno ve čtvrtek:) Takže jsem zkusil ložiska experimentálně vytáhnout, což se povedlo na 2 až 3 tahy, tedy opravdu lehce. Uvnitř náboje bylo čisto, jen trubička z vnitřní/užší strany byla trošku zarostlá a vnitřní/menší kroužky ložisek byly z dotykový strany flekatý. Vše jsem očistil, namazal, sesadil zpátky a vše se zdá ok. Ten zatuhlej chod pravděpodobně způsobilo špatně nalisovaný nebo jinak zatuhlý ložisko, který se vytažení nepodařilo identifikovat. Ale moc nechápu DT Swiss návod, kde raděj ložiska z předního náboje vyklepat ven, když jsou natěsno nalisovaný na prostřední trubičce, která nejde odklonit kvuli o-kroužkům.

                      0 0
                      • MD1972  

                        ahoj . hodíš sem (nebo do SZ) prosím odkaz na tyto vytahováky z ALI…

                        díky MD

                        0 0
                        • DrinkUP  

                          Prodejce u kterýho jsem z Ali objednával za $60 je už za to cenu nemá. Bylo to od Sinkee tools a šlo to z Německa, takže do týdne byly doma. Doporučuju na Ali vyhledat „internal bearing puller“. Vytahováky má v nabídce i např. Kovys ale než dát 900 Kč za jeden vytáhovák jsem raději koupil celou sadu, ve který je i „kladivo“, který se do vytahováku našroubuje a tahem se ložisko „vyklepne“.

                          0 0
                      • Rubi  

                        me taky prosim odkaz

                        0 0
                      • raf007  

                        To jsi tam ty vymlácená ložiska vrátil zpět? To bych už k té investici za vyrážeč obětoval i dvě 6902 :-)

                        0 0
                        • DrinkUP  

                          Běžně ložiska měnim za nový Endura, který se daj koupit celkem levně. Mam jich doma zásobu, jak MAX bez klece do rámu, tak i klasický do nábojů. Nicméně jelikož jsem pořídil ty vytahováky a ložisko ještě před jejich použití (po povyklepnutí) chodilo lehce, rozhodl jsem se je zkušebně vrátit zpět, protože náboj byl starej asi 6 měsíců a měl najeto jen 1000 km. Kdyby ložisko žačalo zlobit, tak ho můžu celkem ladně vyměnit a nemusim ho vymalcovat paličkou jako podle DT Swiss návodu. Ani nešlo o těch 2 × 120 Kč za ložiska, ale o to, že po půlroce provozu nábojů mi bylo líto všechny ložiska měnit/vyhodit, tak jsem aspoň tyhle nechal.

                          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce