• mr.nobody

    ahoj, mám na kole hydraulické brzdy magura julie a mám problém se zadní. Brzdu seřídím, aby neškrtala, bez zatížení je v pohodě. ale když na kolo sednu, kotouč začne škrtat, dokonce je to citlivý na tah v řetězu, vždy při záběru to škrtne jako prase. Taky když zatáčím doleva škrtá silně, doprava slabě. Přitom upínák mám utaženej na krev a v servisu mi tvrděj, že dráty jsou napnutý a konusy utažený. Máte někdo nějakej nápad, čím to může být? Díky :-)

    0 0
    • dieegoo  

      Se ti asi kroutí zadní stavba… nevim čim jiným by to mohlo bejt, pokud máš jinak všechno v pohodě jak říkáš.

      0 0
    • Blade  

      No předně bych doporučil utahovat třmen brzdy na zatíženým kole.. Pak se uvidí, jesi to bude škrtat i v náklonu..

      0 0
      • ivaneck  

        presne tak, dela mi to zadni taky. Tak jsem pozadal brachu, at to utahne, kdyz na tom sedim. A je klid. Je treba rici, ze desticky jsou uz dost sjety, maj tak max 1 mm. Driv to asi nedelalo.

        0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak, ještě jsem neviděl kolo (a to včetně všech HT), kde by se po nasednutí jezdce na kolo alespoň trošku nepohnul kotouč vůči třmenu.

        0 0
        • RUR  

          ??????? Vůle mezi kotoučem a deskami je tak 0,5mm a míň. Jakýkoliv pohyb kotouče by musel být znát. Nedrhne mi nic když nesedím, ani když sedím(leda když někde křápnu kotouč o větev). Tenhle problém měl kamarád s Orbeou s nábji XT, ale to je jediný koho znám(ostatní mají véčka:-D). Imho je to jedno s druhým kombinace nedokonalostí v konstrukci rámu(imho patek) a náby(prohýbá se osa?) a možná by pomohla osa na matky místo QR , co ?. No jo, to máte z té ultralehké hlíny(no flame:-D pouze žertuji)

          0 0
      • Lišák  

        Jak jsi měnastavil ten třmen, tak to byla paráda. Teď jsem vyměnil desky a když je kolo nezatížený, tak je kotouč přimáčknutý k vnější desce. Zadní kolo normálně brzdí, když ho roztočím, tak udělá s bídou jednu otočku. Když kolo vedu, šíleně píská. To mě dost vadí. Nesnáším, když kolo vydává nepatřičné zvuky. Po nasednutí se žádný zvukový projevy nekonají. Potřeboval bych větší mezeru mezi deskama. Ty starý jsem rozpáčil šroubovákem, pak vyměnil za nový, párkrát zmáčknul páku a od té doby to píská :-/

        0 0
        • MlokCZ  

          Mě nepatrně taky škrtá vnější deska (na všech třech kolech, co máme doma a na všech je to vnější) na nezatíženém kole (ale fakt jen nepatrně a jen na pár místech na kotouči, kotouč není zcela rovný a na lepší rovnání nemám náladu). Když se pak zastaví a je kotouč zrovna dobře natočený tak to taky někdy pěkně pískne. Ale neřešim to, kotouče je seštelovaný přesně na střed pro zatížené kolo. Dalo by se to poladit, že by nebyl naprosto přesně na sředu při zatíženém kole, aby to neškrtalo v nezatíženém stavu vůbec. Ale to se mi zdá horší a i se to tak hůře seřizuje.

          0 0
          • Lišák  

            Jenže mě to nepískne občas, mě to drhne (a píská) stále. Kotouč se destičky dotýká prostě furt :-/ Kdyby to občas písklo, tak to neřeším.

            0 0
            • MlokCZ  

              A roztáhnul jsi dostatečně pístky při výměně destiček? To vypadá, že buď jsou malo roztažené nebo to je už u té vnější destičky moc a chtělo by to seřídit znovu.

              0 0
    • Teg  

      Vyser na značky kol prostě je to měkká plečka, prodej jí a kup si jiný rám. Myslim že alternativ je dost. Jo a dobrá rada nad zlato, recenze jsou z 90% o hovně. Taky jsem naletěl…

      0 0
      • lodyh  

        Když tady píšete nesmysly o měkkym rámu, tak mi určitě dokážete vysvětlit i muj problem. Je vlastně stejný jako popsal mr.nobody, s tím rozdílem že na Klein Attitude/Marta SL. Ale jak vás znám (pravděpodobně budete ve svém oboru znalci), tak to bude měkký rám…

        0 0
        • mr.nobody  

          právě ten rám vypadá docela robustně a kdyby byl měkej, tak bych to asi poznal při rychlý jízdě z kopce a tam jsem žádný nejistý chování toho kola nesledoval:-)

          0 0
          • lodyh  

            no takhle to moc nepoznas… poznas to kdyz zaberes do pedalu a ram se prohne. muze ti skrtat brza, napriklad o vecka… ale ja bych to tady na ram nehazel, vzhledem k tomu ze mi to dela taky. vidim problem nekde v brzdach, ale jeste nevim kde. u tech julii se nastavuje odstup od kotouce take podle vymezovacich podlozek, ze?

            0 0
            • lodyh  

              co to kecam… skrtat RAFEK o vecka

              0 0
              • mr.nobody  

                podložky tam jsou mezi rámem a konzolkou, na které je vlastní třmen ten má oválný díry pro šrouby, takž malý vymezení je možný i tam

                0 0
                • lodyh  

                  jj, mam to stejne kdyz si dam kotouc primo proti ocim, ze vidim desticka-kotouc-desticka a mam to proti svetlu, kotouc neni primo uprostred ale je blize k jedne desticce. Kdyz zatocim, zadny zvuk se neozyva, kdyz jedu, dela mi to co tobe. vymezovaci podlozky zde nepomahaji, i ty mikrometrove jsou moc tluste, uz sem to serizoval asi stokrat. Az budu mit naladu tak vezmu pilnik a ten adaptér (konzolku) ubrousím, aby byl kotouc presne uprostred. Doufam ze to potom prestane. Myslim ze na tom budes podobne, kotouc bude blize k jedne desticce.

                  0 0
                  • mr.nobody  

                    jo to je přesně to samý, podle toho co popisuješ máš taky blíž ke kotouči tu vnější destičku…

                    0 0
                    • lodyh  

                      tak už jen pilníček a schválně kdo to vyřeší dříve:-) hele fakt mě nic jinýho nenapadá, už sem z tý mý brzdy zoufalej a tohle je asi poslední možnost… pokud dostanu kotouč do středu a ozývat se to bude pořát, tak budu docela bezradnej. Dej dej vědět, když se ti to povede, jestli to zmizelo nebo ne.

                      0 0
                      • mr.nobody  

                        ok, tak to zkusíme, ale je ti jasný, že až to nebude brzdit, tak nám budou všichni koukat z dálky na záda? :-)))

                        0 0
                        • lodyh  

                          nebudou mít šanci:-D prosímtě ale ještě než začneš pilovat zkus tohle, zítra to taky zkusím www.magurausa.com/…ke/hey_jude/ v sekci faq, poslední dotaz:What do I do if my pads drag, and/or my lever travel increases? je tam popsaný jak se zbavit škrtání, ten postup se mi zdá docela šílený, ale za pokus to stojí

                          0 0
                          • mr.nobody  

                            to vypadá zajímavě, díky. Jen nevím jak ukecám manželku aby se stala tou druhou osobou:-)))

                            0 0
                          • mr.nobody  

                            ahoj, tak jsem vyzkoušel ten šílenej postup na odstranění škrtání a byl jsem úspěšnej:-))), a co ty?

                            0 0
                            • lodyh  

                              taky sem nevěřil vlastním očím! fungovalo to. nejlepší to bylo, když sem donutil sednout taťku na kolo, a pod zatíženim sem to rovnal jinak je to hodně znát, ze začátku sem za ten kotouč skepticky hodně zabral, zabrzdil a kolo se skoro neotočilo… takže od týhle chvíle na magury jen takhle:-)

                              0 0
        • Teg  

          Podle mě jsou jenom 2 možnosti buď je to rám nebo je to náboj. Jezdim na Onyx nábách a přijdou mi v poho. Na tužších rámech s nima problémy nejsou. V mém případě to byl rám. Tenhle Klein jsem nikdy nejezdil tak nevim jak je nebo není tuhý. Ale ohánět se tady tím že „já mam Klaina tak to není rámem a brzdy se nějak vypodložkují“ mi přijde hloupost. Prostě kolem různých značek jsou různý bubliny někdy pravdivý jindy lživý. Zkus si půjčit jiný rám a uvidíš. Fakt nic ve zlém ale zamysli se kde může být vůle když je všechno utažený na krev. Zkus si jen rošlapat kolo na max na prázdno a pak prudce zabrzdit a uvidíš jak je to tuhý :o)

          0 0
          • lodyh  

            já chápu tvůj postoj když si ho nejezdil a vím že je občas docela bublina kolem nějaký značky, ale v tomhle případě, kdo nezažil, neuvěří… A nemysli si že Klein je jediný kolo co sem jezdil, taky mám s čím srovnávat. náby tam sou taky DT, +kvalitní zapletený kola. Tudy cesta nevede. Jediný co máme na kole stejný jsou Magury, na magura foru je pár zoufalců co s tim maj taky problém, tak to bude nejspíš brzdama.

            0 0
      • McBlacky  

        výborná rada fakt, odborník :)

        u HT bych tuhost rámu viděl jako poslední řešení. jako první bych zkusil hledat chybu v konusech/lo­žiscích náby, pak křivý kotouč, špatná funkce pístků, moc oleje v brzdě a tím pádem destičky moc blízko, atd… je milion věcí

        0 0
    • des_v_ocich  

      mám také dotaz: jak seřídím vzdálenost destiček od kotouče? přijde mi, že po vyndání zadního kola nesedí kotouč přímo ve středu. v příloze je vyfocen třmen pro lepší lokaci:)

      0 0
      • mr.nobody  

        v návodech aspoň u magury píšou o vymezení třmenu podložkama, nebo tam jsou pod šrouby oválné díry. pokud máš oválné díry, pak se doporučuje povolit šrouby, zmáčknout brzdu a utáhnout ty šrouby. prej to funguje:-)

        0 0
      • dieegoo  

        Po pár zabržděních si to samo sedne ;)

        0 0
      • Motyll  

        U tech XT je to jednoduche. Povol trmeny, stiskni fest brzdu a dotahni trmeny. Pokud mas rovny kotouc, je vyreseno. Setinove podlozky bych pouzil az jako krajni reseni.

        0 0
    • marapara  

      Tak tak, zatížit kolo, při štělování brzdy a taky to může být „měkčí“ – konusový náboj. Když jsem měl shimaňácké konusové náboje, tak mi to občas šktrlo při razantnější i na véčkách, když jsem je měl blízko ráfku. Zkusil bych nějaký bytelnější ložiskový náboj.

      0 0
    • Floydie  

      RESENI: presne tento problem jsem mel, ale s jinymi brzdami. Zkoumal jsem vsechno mozne, ale nakonec to bylo tim, ze jeden pistek proste vic drhne a nevymezi se dostatecna vule. Vyndat desticky, zamacknout to poradne klestema, proste rozhybat. Nic jineho v tom nehledejte.

      0 0
      • lodyh  

        odzkoušeno, vyndán kotouč, prasátka zamáčknuty, nandán kotouč, promáčknuty páky…a drahý martičky se vrátily do původní polohy před zamáčknutím… hele tady klasickej přístup nepomůže, něco je popsaný na ofiko stránce magury, tak to dneska vyzkouším, ale to co jde jinde, tady prostě nejde, už sem to dělal nesčetněkrát

        0 0
    • Frankie  

      Tohle mi obcas delaji Shimana Deore treba po oprave defektu – sundani/nandani kola – skoro pokazdy musim trmen povolit a nastavit znovu, aby kotouc neskrtal. Obcas se stane, to co tobe, ze po rovine neskra a v zatacce jo, ale staci treba jen povolit rychloupinak a trochu ho povolit nebo utahnout, pripadne pootocit lehce osou, a je po problemu.

      FV

      0 0
      • goofy  

        S tim sundavanim a nandavanim pri defektu ja taky hlavne problem v tom, ze se pootoci osa a ta muze byt mirne ohla. Reseni: udelat si znacku na ose a tu usazovat do stejneho mista ;o)

        0 0
        • Frankie  

          Jj, souhlas, jak pisu, obcas staci trosku potocit osou, urcite neni ohla, alespon okem to neni videt, ale nejaka odchylka tam bude, trosku jinak si to sedne a je to… Ale pry je dobry osu obcas pootocit, takze paradoxne vic defektu ji prospiva :)

          FV

          0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak, mám značku na všech kolech, co máme doma. Ona asi ani moc ohlá osa být nemusí nebo jsou snad malinko ohlé osy od výroby všechny, ale dělají tohle téměř všechny kola (a hlavně všechny už od začátku, takže to nemůže být dodatečným ohnutím osy).

          0 0
          • ares  

            Na tohle téma mě napadá celkem prosté vysvětlení. Většina majitelů kotoučovek si celkem správně nechá zafrézovat patky pro třmeny na vidlicích a zadních stavbách. Řešil ale někdo rovnoběžnost a souosost dosedacích ploch patek pro náby? Zde je taky barva – alespoň v počátku užívání, a zubaté podložky na nábách se jistě rády do patek zahryznou, možná dokonce pokaždé trochu jinak. Odchylka desetiny milimetru je na světě krát průměr kotouče a rolničky jsou na světě :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Něčím takovým to nejspíš bude.

              0 0
              • ares  

                Potom přichází na řadu Tvoje řešení :-) Jinak díky za tip, možná ho budu nucen použít, cca v polovině června. Z véček přejdu na kotouče :-) a Ti, co jim véčka brzdí, nechť mi odpustí, ale snad poprvé budu na kole i brzdit… :-)))

                0 0
            • Vašur  

              Já jsem udělal zkušenost, že je to ne přesně kolmou dosedací plochou kontramatky kónusu k ose osy. A protože je rám pružný, tak se přitisknutím srovná podle plochy kontramatky. A to je při otočení osy pokaždé jinak. Značky na ose opravdu pomáhají!

              0 0
    •  

      Ticho! Všechny vás zabiju!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.