• JDF

    Zdravim.

    V dusich jsem letos pul sezony vozil penu od Caffelatex jako prevenci proti defektum. Mi mili kolegove v praci mi jednou ale z rozvernosti upustili predni kolo, ktere jsem sice po zjisteni relativne dofoukl, nicmene jsem ted s odstupem casu zjistil, ze ta pena zevnitr totalne zalepila zavit FV ventilku. Predpokladam, ze mi asi nezbyde nic jineho, nez dusi propichnout a vymenit za jinou co? Jelikoz potrebuje dohustit a neni jak… :-)

    0 0
    • Lada,s  

      Vyměnit a už tam nelít podobné věci :-)

      0 0
    • BLACK1E  

      Mě to zalepil i notubes. Vozím místo těch superdrahých pásek rozříznutou duši menší velikosti a po několikátém foukání, vyndavání ježků a tak se mi to stalo taky. Ředidlo momentálně nemám tak jsem to ani nezkoušel čistit.

      0 0
    • mr.nikdo  

      A mas tam dusi anebo to mas Tubeless?

      Zkousel jsi ventilek vysroubovat?

      0 0
      • BLACK1E  

        Já to zkoušel, je zašlehaná guma až v tý části o který nevim že by se dala rozebrat.

        0 0
        • mr.nikdo  

          U tebe vidim, ze mas duse. Tam jsem moc casto vytahovaci ventilky nepotkal.

          Ale je fakt, ze jsem potkal i ventilky UST, ktere nesly rozdelat (Shimano).

          0 0
          • Seky  

            Mavic UST ventilky taky nešli rozdělávat, nevim jestli to u novějších verzích už neopravili. Jinak Schwalbe duše mají standartně rozdělávací galuskový ventilky.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Crosstraily 2011 uz maji rozdelavaci ventilek. Ale dost na prd, protoze je castecne hladky – blbe na nem drzi pumpicka.

              0 0
      • JDF  

        Zkousel jsem ho samozrejme i rozebrat, ale ono je to slepeny tak dokonale ze mi to fakt neslo.

        Jinak mam dusi.

        Priste tam nic cpat nebudu, stejne jsem po par mesicich pichnul i pres tohle. :)

        0 0
        • mr.nikdo  

          Aaaa kdybys urezal ventilek co nejvice u rafku?

          Tim padem bys mohl mozna vytahnout vnitrek ventilku a v klidu dusi vypustit?

          Nebudes tim padem nicit plast, ktery bys znicil pri snaze propichnout dusi?

          Znicil – pocitam s necim vetsim nez spendlikem a pro mozne pouziti UST…

          0 0
          • JDF  

            Ja mam jen TLR plaste, takze bezdusovy system neprovozuju. :)

            Hlavne kvuli sve vaze. :D Ale treba se bojim zbytecne.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Tvoje váha není podstatná a TLR pláště stačí. Vyhoď duši, kup bezdušovej rozdělávací ventilek, nalej mlíko a tradá do přírody.

              0 0
              • JDF  

                Ja u vsech TLR plastu ctu omezeni vahy vetsinou do 105–110 kg, proto mam taky podezreni, ze se mi zadni plast trha(predni je v pohode), protoze ho pretezuju (mam cca 126 kg).

                0 0
                • Kouba_2005  

                  Aha, tak to jsem netušil, že mají taky nějaké omezení. Sorry tedy za mystifikaci. UST by ale měly mít vyšší limit, když je tam víc gumy. Je třeba to prozkoumat.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ne, minimálně u Schwalbe má UST verze stejný limit jako i obyč TLR verze (třeba TLR RaR 2,25" má 110kg, UST RaR 2,25" má také 110kg limit). Jak už jsem mu ale psal, tak je to na jeden plášť, tedy i pro něj zcela dostatečné.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  A ty snad jeden plášť zatížích více než 100kg?

                  Udávané hodnoty maximálního zatížení jsou samozřejmě pro jeden plášť.

                  I kdybys měl na zadním kole 2/3 hmotnosti (což bývá většinou o něco méně), tak při 100kg na plášť zvládne soustavu jezdec + kolo 150kg.

                  Na zadním kole bývá v reálu většinou spíše 3/5 hmotnosti a to pak už máš hned pro 167kg soustavu při 100kg limitu pláště.

                  0 0
                  • pepek  

                    A v prudkém kopci? Máš 100% na zadku. Já bych to nepodceňoval, aby se nestalo neščestí.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To máš minimální rychlost. Plášť určitě není dimenzovaný přesně na uvedený limit, ale musí zvládnout mnohem více, aby zvládal dynamické rázy třeba od překážek ve sjezdu.

                      Ve výjezdu se přesune více hmotnosti na zadní kolo, to je jasné (i když celých 100% hmotnosti bych na zadním kole mít nechtěl, já bych pak tedy nezvládal zatáčet).

                      Ale zase na druhou stranu ve výjezdu jedeš pomalu a nejsou tam takové dynamické rázy jako ve sjezdu.

                      To by jinak nezvládal takový plášť ani 70kg jezdce.

                      Já dokážu poslat třeba vidlici do zdvihu, na který je potřeba síla odpovídající 150kg. A to vážím těsně přes 70kg.

                      V prudkém výjezdu oproti tomu zadní stavbu na takovou hodnotu dostat nedokážu. Tedy maximální zatížení je výjezdu menší.

                      A podle mě pláště počítají s dynamickým zatížením odpovídajícím kategorii zaměření daného pláště. A limit je určený jen dle hmotnosti soustavy.

                      0 0
              • mr.nikdo  

                Muj podpis.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.