Zdravím Ak sa nemýlim v MTB nábojoch DT Swiss 350 DBIS 142×12 je 18 zubová západka!? Máte niekto skúsenosť akú asi životnosť má tento systém západky? Plánujem kúpiť spomínaný náboj a tento systém je pre mňa veĺká neznáma :) Ďakujem za odpovede.
Zdravím Ak sa nemýlim v MTB nábojoch DT Swiss 350 DBIS 142×12 je 18 zubová západka!? Máte niekto skúsenosť akú asi životnosť má tento systém západky? Plánujem kúpiť spomínaný náboj a tento systém je pre mňa veĺká neznáma :) Ďakujem za odpovede.
Nevím, co si pod tím představuješ, ale je to trochu jiná konstrukce než běžný ořech a jsou tam proti sobě rohatky. Každopádně u 18ky není s životností problém a vydrží podle mě výrazně víc než klasický praporky. U 36t a 54t rohatek už to je větší problém a občas je někdo serve.
Pokud ji nedoprasis spatnym mazivem dloooooooouha
Aké mazivo treba používať a kde ho zoženiem?…takisto západky…
U dovozce bez problémů
Co udela spatne mazivo?
Co zpusobi bila vazelina?
Nemusi mit vhodnou viskozitu, nebo teplotni rozsah. Pak se nemusi rohatky zcela vracet a zaskakovat do sebe a muze dojit k jejich strzeni.
Zvlášť za studenýho počasí kdy vazelína tuhne je to problém. Rohatka se „zalepí“, a buď se nevysune vůbec = protočení, nebo se vysune jen kousek = ulomení zoubků.
v tomto vlákně se sháníme po zájemcích na origo vazelínu,třeba se nás sejde dost a bude se sdílet :).
Pletes se to není Origo vszelina
jako že maj ještě jinou?
molykote tp42
není originál mazivo, jen upřesnuji,
ale samo je použitelné
to jo origo to není.
ted jsem dohledal že prý ta origo je tahle s 5% minerálního oleje.
jj
Ten minerální olej může být třeba shimano do brzd?
hehehe jistěěě
minerální je i tlumičový :-)
Tlumičové mám pouze syntetiky. Jediný minerální mám shimano a M2T :))
vedle :-(
taky vedle :-(
Po 15000km je Ratchet system ako novy, vcera som ho mal doma rozobraty,menil som orech kde uz loziska zacinali byt v prdeli…
Mazat iba jemne olejom, ja tam obcas ( 2–3× do roka ) spricnem GT85 a predtym vycistim.
to ti pak musí příšerně cvrkat cvrk…
Peru tam Mavic olej na orechy.
Ahoj, mažu řídkou vazelínou ve spreji s vysokým teplotním rozsahem a podle výrobce určenou pro tento typ aplikací (kov na kov) a taky mi oproti origo mazivu velmi nahlas cvrká cvrk:) Může to způsobit např. vyšší opotřebení rohatek?
Zkoušel jsem i maziva s vyšší hustotou, hlučnost se snížila na úroveň originálního maziva, ale rohatky se k sobě více lepily – ovšem jen když jsem je držel v ruce, za jízdy vše fungovalo ok.
Spíš bych řekl, že nižší odolnost proti „vytlačení“, takže tam vazelínu máš ale neudrží se tam, kde by měla být.
mám dt swiss hugi '98, najeto bude mít za těch 18 let doopravdy hodně a ratchet je jak nový. mažu směsí grafitový vazelíny s chris king olejem. sic to řve jako kráva, ale mazaný to je :-)
Máte někdo zkušenosti s 36T s 54T ratchet systémem? Chci to hlavně kvůli tomu zvuku – důvod je jediný, na cyklostezce to jde slyšet pro okolní lidi :-) co jsem viděl video tak 54T už má dost řezavý zvuk, ale budu rad za vaše zkušenosti.
Rohatka je slyšet podle toho, jak ji máš namazanou, i 54T trochu víc namazaná, bude relativně tichá.
přesně, a navíc není moc rozdíl v hlasitosti, spíš ve výšce ( 54z. je uječená, 18z. spíš bručí)
Přesně tak mi to přijde z toho videa, že ta 54T ječí. Díky za info :-)
Takže 36T je takový zlatý střed? Prý je 54T náročnější na údržbu?
jo je to tak
Nedavno jsem daval 36. Ten zvuk je takovej pronikavejsi :oD. V terenu je urcite fajn mensi uhel v zaberu. 54ku jsem nechtel, protoze mam 94±kg a internet naznacoval horsi zivotnost.
Přijde mi to taky tak z toho videa. Ten 54 moc řeže skoro až píská a nehledě na životnost…
Mám o pár kilo víc a 54 po 1 a 1/2 sezóně OK.
Můžeš poslat video jak to zní? Díky :-D
No obojí je super jak 36T tak 54T :D ale asi už řeším fakt úplné kraviny :D
Mám doma všechny 3 verze a sedí to :)
Jinačí šmakutýr :-D Tak to je super :-) vyzkouším obojí taky :)
Na silnici mám 18z tam je to v pohodě
Na MTB pevnaku 54z a otec má 36z :)
Ta 54 z chce častější servis
Jojo o tom jsem si už početl. Ty zoubky jsou menší no, když je jich tam víc…
Dělá se ještě jiný počet zubů? Mám dvoje kola na 350kach nábách, když točím vzad tak cvakne/zabere 24× nebo 26×, teď přesně nevím ale určitě ne 18× ani 36×. Je to možný, nebo to takhle nejde počítat?
Pro OEM se dělá i 24z verze.
rohatky? to sem ještě neviděl, ale nevylučuju
v OEM můžou být klasicky západky i když je to značené jako DT350 u Scottu sem to už viděl
DT 350 Hybrid má ve standardu 24z…
jj to sem si neuvědomil
Videl jsem nekdeinformace o 24z, kdyz jsem hledal, jakou vzit.
Čau mam na bajku v zadnim zapletu tuto rohatku letos jsem ji premazaval a je stále docela tichá, premazaval jsem ji origo vazelínou DT......je táta rohatka tichá?.....na silničním kole mi pronikavě cvaká :)
Celé zapletené kolo jsem koupil ve výrazné slevě z bike-discontu.de a už tehdy byla tichá, je možný že má už hrany rohatek tupé a necvaka jak by měla?
Ne je víc namazaná
Jak často mazat? Zatím mám najeto asi 3000km a zatím bych řekl že v pohodě, stačí jednou za sezonu? v mém případě cca 5000kk? Asi raději mazat až na začátku sezony třeba v dubnu? Řekl bych že čím méně je to na zimu namazané tím líp, od listopadu do března stejně najezdím venku tak 500km
Mëlo by to stačit. Ale záleží jak moc jezdíš v bordelu
Taková XCO všehochuť,, koukal jsem teď a vazelína už je teda černá, tak hluboké brody že by to bylo pod vodou nejezdím, spíš v létě spousta prachu. Objednám vazelínu a v březnu to vyčistím a lehce máznu
Tak jsem to vytrel pap. kapesníkem a je to o 10procent lepší, ta vazelína červená byla úplně vsude na rohatkach, nechal jsem pouze zubatou stranu od vazelíny.....ve videu stav před
Málo maziva – pronikavější zvuk ;-) …
Více maziva – skoro to neuslyšíš
No matlal jsem to prstama viz video od Dt swis, všech 4 strany…dá se říci že se to třeba po 2 až 3 t km spraví samo? Nechce se mi to rozdělávat na bajku jezdím míň mám od namazání 4 měsíce max 500km
Vždyť je to operace na max 5 minut: sundáš kolo, vycvaknutím sundáš kazetu i s ořechem, vyčistíš rohatky hadrem, namažeš a vše složíš.
Vím, ale vyvstává otázka co je šetrnější, zda pokud je tichá nebo naopak hlučná, každopádně za pokus to stojí beru tě za slovo
to že je namazaná je určitě šetrnější než ji vozit nasucho :D
I v samotnym navodu se pise, ze to prave nema byt moc namazany (napr. Utopeny v ty vazeline).
U 54 je pak vetsi riziko, ze se ti protoci zuby. Ja mazu jen lehce.
Ale chtelo by to tady vyjadreni nejakyho serviska pro jistotu.
A jinak bych se ty 54 nebal. Je to drahy. Mozna to nevydrzi jako 18/36 (36 je asi takovy zlaty stred zivotnost vs fce). Ale ten okamzity zaber v terenu je navykovy. I kdybych mel menit 54 casteji (zatim cca rok, cca 4000 a bez problemu)
Prekvapive to maji v navodu napsane dobre. Ma to byt namazane, ale ne zase moc. Cim vice zubu, tim je to na příliš mnoho vazelíny náchylnější.
Když už neni origo vazelína, radši tam dát nějaký hustý olej než jinou vazelínu. Například Fox Fluid, Fox 20wt gold apod.
Na DT školení říkali že chceš tak akorát vyplnit zuby jedné rohatky, přiložit druhou suchou a co se vytlačí do stran rozetřít po vnitřním a vnějším obvodu.
Osobně dávám víc protože mám rád když se drží huba, ale nedovolil bych si to doporučit nikomu kdo má potřebu se ptát :)
u mě to vydrží tiché, když to napatlám sebevíc, tak 50km
Stejna zkusennost, ty zuby si udelaji cestu a zustane tam jen mastnota, zbytek vazeliny to vytlaci do stran a do stredu. Nehledal bych v tom nic spatnyho, funguje to dobre a kontrola ty soucastky je akce na 5 minut
V nových zápletech jsem tu rohatku naštěstí měl taky extrémně tichou. Ale sleduju, že postupem času (po cca 2000 km) se stává hlučnější, asi degraduje mazivo.
ještě je možný, že mazivo z výroby je jiný než to co k tomu prodávají..
ne
co mě prošlo rukama mělo tu růžovou originál vazelínu od nova
Mám taky 54 a míň namazaná je to celkem slušnej křik. Záběr super a s mýma 100kg 2 roky zatím zcela bez problémů.
Přesně 54t 3roky pokaždé když jde zadní kolo dolu z nějakého důvodu vždy vyčistím máznu origo vazelínou prošla už 3 kola pořád drží
Mně spíš zajímá, jestli vzít DT 240 EXP, nebo starý model, v podstatě u EXP vidím jedinou výhodu v nižší váze, starý DT 240 je kompatibilní s DT 350, takže se dá rychle mezi nima přehazovat kazeta i s ořechem, dají se snadno vyměnit rohatky, navíc 54z rohatky mám a pár dalších dílů…
Takže sis odpověděl sám. :)
Chtěl jsem napsat to samý :-)
Přesně ;)
Jsem doufal, že EXP má ještě nějaké další „vylepšení“… :-)
Má méně pohyblivých částí a více méně žádnou nevýhodu. Ale pokud už máš díly na starší tak bych taky šel do staršího, nějaký závažný přínos tam taky nebude..
A zrovna po exp jsem tak nejak do budoucna pokukoval…
na webu mají marketingový řeči, že by to mělo být i odololnější a lepší na servis…takže ne?:)
Vyměnit rohatku je o dost složitější, potřebuješ na to spešl nástroj, zbytek asi nastejno…
Dekuju. Nechci:)
A co hlasitost?
Já má úplně dementní dotaz – jsem na údržbu trochu lepl a kulový najezdím, ale jak moc rychle jde ta rohatka do kytek když jede na sucho? Já to mazal naposled před nějakýma 4 tis. od tý doby jsem na to nesáhnul a ani před tím jsem se s údržbou nepředřel. Chápu že není ideální když je to úplně suchý ale jinak nějaká mastnota tam vždycky bude. Kolik je vlastně reálná životnost tý rohatky 18 z?
Na CX zimaku mam DT240, predtim ta naba jezdila na biku, na CX zimaku jsem jezdil 1–2k km za mesic (podzim, zima, jaro), uz ji tam ma asi 3 roky (?) servisuji dvakrat-trikrat za rok a necekam, ze s tim v dohledne dobe budu resit nejaky problem, teoreticky mam v planu vymenit tesneni pod orechem, loziska menim, az kdyz je potreba.
Realna zivtnost je ± hodne :-)
právě si říkám, jestli mi odejde rohatka spíš kvůli zanedbaný péči nebo naopak kvůli přehnaný nevhodný :-)
Ja jsem poprvé do náboje zalezl po 10 letech. Byl ok :)
mám na 36 rohatce cca20 tisíc bikovejch často i dost v hovnech a furt je stejná. Většinou jí ale po velkym bordelu čistim, případně když začne hodně řvát, prostě už po zvuku poznám, že je moc suchá.
Dá se provizorně na rohatku použít olej na ořechy Mavic? Tohle vlákno mě namotivovalo k vyčištění, ale někam jsem zašantročil origo červenou vazelínu… :)
Léta jsem na to používal olej Finish line na řetěz do mokra, takový zelený. Je to jen rohatka, žádný raketoplán. Samozřejmě zapatlat to celé vazelínou, která to zalepí je blbě.
Říkal jsem si, že je na čase vyčistit rohatku, neměl jsem dt vazelínu, tak jsem tam dal po poradě red rum do vidlic a funguje to…trochu Babica, ale finguje to :)
Tak ono to bude fungovat asi s jakýmkoliv hustým olejem, jen budeš muset mazat častěji, vazelína stojí míň než jeden řetěz, je to tak na 20 namazání teď jsem na to koukal po 3000km a namažu to až na jaře na těch 500km co já najezdím do té doby venku to vydrží. Tak že 300kč za vazelínu na 40 000km je za mě dobrý :-)
Uz nekolik let bez uhony pouzivam mineralni olej, ktery jsem pouzival a pouzivam i na Mavic orechy. Najeto cca 30000km bez uhony.
Jak často je potřeba mazat?
Pres 5000km vydrzi. Spis premazavam kvuli bordelu, co se dovnitr tak jako tak dostava.
No nevím používám létá bílou vazelinu ve spreji a žádný problém nepozoruji čistím tak 1 za rok a to na třech kolech je to 18 z .
tak po měsíci hledání pazvuků výměny spousty dílů padlo na ratchet EXP sedí to všechno
Docela mě zarazil přístup DT…
A nevyrábí DT Swiss náhodou tyto náboje i Polsku?
Stále čekám, kdy mě někdo obhájí výhody Ratchetu proti obyč praporkům. Zatím je tu okolo DT docela dost vláken, otázek a problémů
V dnešní době ty výhody už nijak výrazné nebudou. Říkám to nerad, ale jakožto majitel DT350 a praporkových Bitexů by moje příští volba byly ty Bitexy.
Se ti asi jeste nikdy nerozlitly praporky a pruziny po garazi? :D
Ne :) nemám v rukách nasráno :D Zato kuličky z konusů.....to je jiná story
Za mě je výhoda ta, že se dá při opotřebení snadno vyměnit vnitřní zubatka, což u některejch značek neni samozřejmý. Jednu ojetou zadní nábu jsem pak moh akorát vyhodit.
Teď koukám že zubatka se dá koupit i na Novatec a jenom za pár korun, tak to sem měl asi nějakej noname megašit.
No právě :)
Tak jsem to taky schytal, chvilku už se mi ořech protáčel oběma směry a výrobní číslo to bohužel dosvědčuje… Podařilo se ti to vyřešit? Jak to probíhalo?
Oprava v rámci reklamace v bottico tam je cz zastoupení chtějí doklad o koupi
A když je mám z DE?
Já kupoval celá kola v rákosu od lightbicycle a platila mi ta faktura taky
Vyreklamováno u Bottica, vyměnili mi na počkání rohatky včetně ořechu.
čím více zubů,tím se to hůř motá.