• ruinin

    Mám dneska fungl novej zadní náboj DT Swiss 350. Přepletený zadní kolo, výměna náboje. Kazeta je SRAM PG 850. Kazeta je stará asi měsíc. No tak jedu se projet s novým nábojem a cestou domů si všimnu, že se mi nějak hodně kroutí kolečka kazety, každý jakoby jinak. Doma zjistím, že osmý, nejmenší kolečko, je napevno. S tím nepohnu. Sedmý je extra a volný. Od největšího po pátý kolečko to tvoří jeden kus, kterej se taky kvedlá na tom ořechu. Tak si lámu hlavu, kde se stala chyba… tam, kde to dělali, maj přes víkend zavřeno a já chtěl o víkendu jezdit…

    0 0
    • Extremist  

      Pokud mas 11-orech a 8-kazetu, tak tam musí byt podlozka.

      0 0
    • Cemik  

      Me rikal ze pry minivakl je ok… Vetsi vakl by pry byl na ho*no.

      0 0
      •  

        při větším vaklu se ti ožvýkají více drážky v tělesu volnoběžky

        0 0
    • DaD  

      To opravdu vypadá na chybějící podložku.

      0 0
      • ruinin  

        Daj mi ji tam nekde v sobotu na pockani? Nevadi ze sem s tim vcera jezdil asi pet km nez sem si toho vsiml?

        0 0
        •  

          a není rychlejší si raději koupit ty 2 stahováky (bič a n-hran) a podložku si dát sám ?!

          • mám zkušenost, že se prostě na servisáky vždy spolehnout nejde-ve smyslu, že nemají čas-teď hned. Tuhle operaci by měl zvládat každý biker, co si umí vyměnit pláště..
          0 0
    • Singlespeed  

      Kazeta PG 850 a náboj DT 350 s alu ořechem není dobrá kombinace. Plechové pastorky kazety mají na měkký povrch ořechu destrukční vliv a po pár kilometrech na malou/střední placku se do něj nekompromisně zakousnou.

      0 0
      • atty  

        Tak dá se dokoupit i ocelový ořech, ale nějak mi ta kombinace celkem hi-end rohatkového náboje a 8mi kolečkové „staré“ kazety nedává moc smysl.

        Nicméně ořech z oceli pro DT350 stojí skoro 2k a tím pádem bych řešil kazetu s alu unašečem – rozhodně to vyjde levněji. Ale úplně nejdříve bych řešil vůli či absenci podložky – takhle můžeš ten ořech orajbovat nenávratně už za pár desítek kilometrů. Jeslti by nestálo za to koupit (byť třeba bazarově – teď se toho hodně lidí zbavuje) třeba 10tkovej pohon – kazetu, hazku a páčku – kazetu XT (když už máš DT350) a hazku a páčky klidně třeba Deore – celek za pár stovek a nemusíš řešit podložku, ani případný „zákus“ do měkkého ořechu…

        0 0
        • ruinin  

          Tak jsem se dopoledne stavil v mým „domovským“ servisu a za minutku to bylo a zadarmo. Tak netušil jsem, že mi kazeta bude ničit ořech… to budu muset ještě pořešit. Doufám, že jsem ořech neorajboval po 5 km včera. Noale to bych mohl reklamovat, že jsem to nevěděl, že tam něco chybí.

          0 0
        • ruinin  

          Jde o silničku, nejsem si jist, jestli Deore jde na silničku.

          Každopádně potřeboval jsem koupit kvalitní náboj, tak jsem měl koupit novatec? To by se kombinaci nikdo nedivil?

          A kdybych koupil zapletený kola mavic, opět by byl náboj špatně v kombinaci s osmičkovou kazetou?

          0 0
          •  

            tak musíš pochopit, že pokud chceš být „cool a in“ správnej biker..musíš jít z dobou a respektovat náhledy zdejších „profíků“..tedy minimálně 2×11 (silnice) nebo 1×12 MTB :-)

            PS: já se za bikera nepovažuji..po­važuji se za kolaře-cyklistu

            0 0
            • ruinin  

              Ja ani dodnes nevim co je biker. MTB cyklista?

              0 0
              •  

                já to slovo „biker“ nepoužívám hlavně kvůli tomu, že se angličtina až moc prosazuje a vnucuje! Připadám si jak za protektorátu-už fakt chybí jen dvojjazyčné nápisy !

                …ani za socíku se sem ta „diktátorská“ ruština necpala takovým způsobem jako dnes english …

                Ano-uznávám- angličtina je světový jazyk-ale pokud existuje pro daný výraz český (a lepší) ekvivalent- proč se tak „přizpůsobovat mainstreamu“ ? česky- ekvivalent pro"hlavní-stádní proud" ?

                takže kolař, cyklista, velocipedista a místo „bike“ – kolo, cykl (rád používám), bicykl, velociped..a spíše se snažím oživovat latinu (esperanto) :-)

                0 0
                • novas752  

                  Biker je i v angoickych zemich pouzivano zejmena ve smyslu mountainbiker. Takze kdyz uz tak „horsky cyklista“ coz zni trochu divne.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Biker je především motocyklista, bych řekl. Alespoň tedy v Alpách na cedulích u různých restaurací a hotýtků bývají velké cedule s vyobrazením motocyklisty na silné mašině a heslem „Welcome bikers“.

                    0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Budu tady jediný, kdo se pozastaví nad kombinací DT Swiss 350 a osmičkové kazety?

      Jinak co se podložek týče, tak jestli se nepletu, ty by měly být dodávány k nábojům. Fakt si nemyslím, že někdo v DT počítal, že si někdo na 350ku dá osmičkovou kazetu a upřímně se servisákovi nedivím, že na podložku nemyslel. Je to dost možná jediná osmičková kazeta, co kdy na takový náboj instaloval.

      0 0
      • atty  

        Tak to zas asi ne, jelikož jsou lidi, kteří se prostě drží nějakého osvědčeného pohonu (třeba kvůli zažitému odstupňování), které jim léta vyhovuje a nechtějí ho prostě měnit, zatímco ostatní věci na kole mohou být špičkové a „nové“ – každého věc.

        Nicméně je faktem, že zkušený mechanik by asi podložku pod kazetu řešil, protože by to znal a napadlo by ho to a ještě by třeba upozornil na možný problém duralového ořechu a ocelového unašeče kazety.

        Mladší a méně zkušenené „mechaniky“ to asi napadnout nemusí – ani podložka, ani problém dural vs. ocel.

        Na druhou stranu – náš zákazník, náš pán – pokud někam přijdu a řeknu, že prostě chci přesně tohle (přeplést kolo na DT350 a nasadit tam tuhle osmičkovou kazetu), tak to udělaj a nemusí chtít diskutovat kompatibilitu – zvlášť, pokud je náboj a přepletení jejich nákup a práce a něco na tom budou chtít vydělat.

        0 0
        • ruinin  

          Takže osmičková kazeta na ten ořech neexistuje, co by s ním byla kompatibilní?

          0 0
          • Vilém  

            Kdybys to mel s MTB orechem, tak tam zadna podlozka neni potreba.

            Ale bud rad, ze to mas takto, kdyz nekdy v budoucnu prejdes na 11sp, tak nebudes muset kupovat novej orech za tezky penize, jen vyhodis podlozku a jedes dal.

            0 0
            • ruinin  

              To by bylo fajn. Jen ze nekteri tu strasi znicenim orechu ocelovou kazetou.

              0 0
              • Singlespeed  

                Kdybys byl býval koupil třeba blbuvzdorný a primitivně seřiditelný (bez použití spec. nářadí) konusový náboj Shimano Ultegra za polovinu ceny co DT Swiss, jezdily by na něm ještě tvé děti a nemusel bys řešit měkký ořech, který náhradní stojí skoro jako celý nový náboj Ultegra :-)

                0 0
                • novas752  

                  Tak zase na seřízení DT náby neni potřeba žádný náředí – neni co seřizovat. :)

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Není co seřizovat za dva tisíce navíc, ale ořech je z bláta (už v ceně) ;-).

                    0 0
                    • novas752  

                      Jako kazdej alu orech

                      0 0
                    • ruinin  

                      Ono to seřizování taky něco stojí, to máš tři sta sem, tři sta tam a za chvíli bys měl na DT 250… a to nemluvím o tom, o kolik mám teď lehčí zadní kolo – ne že by to byl původní záměr, spíš mile překvapen jsem – to je snad půl kila rozdíl a za to jsou lidi ochotný platit tisíce, za takový půlkilo.

                      0 0
                      • Vilém  

                        DT250 byla motorka od Yamahy, ne naboj od DT Swiss:)

                        0 0
                      • Singlespeed  

                        Vidím, že neumíš číst ;-). Ultegru si v případě potřeby (tak jednou za 20000 km) seřídí a promaže velmi snadno každý sám, běžné nářadí k tomusi koupíš za pár desetikorun.

                        0 0
                        • ruinin  

                          Tys nepsal jak casto se to serizuje. Jednou za 20000 je v mym pripade jednou za deset let. Jestli sis nesplet nulu.

                          0 0
                          • Singlespeed  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                            0 0
                        • ruinin  

                          Sorry, omylem jsem se na smartpgonu asi dotkl ikony blokovat. Moh bys to napsat znovu? Kazdopadne kdyby neprumyslovy loziska a prislusnej naboj nepotrebovaly servis. 20000 km pak nechapy vyhody prum. lozisek.

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            U silničních kol jsou konusy stále velmi populární a používané i u špičkových nábojů právě pro svoji velkou výdrž. Průmyslová ložiska jsou těžší, proto se často používají menší a poddimenzované a pod těžším cyklistou pak lautr nic nevydrží. Ložisko zadního náboje Mavic Ksyrium Elite WTS odešlo partnerce po 15000 km (rok a půl jezdění), miniaturní ložisko zadního náboje Corima odešlo pod 100 kg cyklistou za necelých 1000 km, konus správně seřízeného a udržovaného náboje Deore je po 30000 km používání 100 kg cyklistou stále ve formě, zadní náboj Ultegra po 15000 km/95 kg nejeví absolutně žádné známky opotřebení, u lehkého náboje Novatec přidrhávalo prům. ložisko už po půlroce jezdění. DT Swiss vydrží docela dost, jednou jsem se setkal s neodstranitelným menším vaklem u DT Swiss 240.

                            0 0
                            • kyl  

                              Těžší bych ani neřekl.Když si vytáhneš z náby misku a zvážíš ji s konusem a kuličkama,budeš na vyšší jak u prům.ložiska.Mám tu ložisko ze zadní náby Grimeca a váží 18,4g.Samotný konus z nějaké zadní náby Shimano co jsem narychlo vyhrabal z bordelu má 13g + dalších 13g kuličky + miska(nevím kolik má).Takže ve finále jedna strana s konusem bude vážit skoro jako obě prům.ložiska.

                              0 0
                              • kubad  

                                konus bude o fous lehčí, ale každopádně dobře udělaný konus bude vždy lepší než ložisko už z principu rozložení sil

                                0 0
                                • kyl  

                                  To ano,konus snáší dobře síly vertikální i horizontální ale lehčí není.

                                  0 0
                            • ruinin  

                              Dik za vysvetleni. Ja mam u mongoose z roku 1994 taky dosud funkcni zadni naboj alivio ci acera. Co se tyka vahy kola tak i kdyz kvantitativne je kilo jen par sekund u nejakyho kopce tak pocitove je prijemny mit o kilo lehci stroj. S novou kazetou sram a novym dtt swiss kolo zhublo plus minus kilo. Ten puvodni naboj musel bejt tezkej jak svina.

                              0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Nic ve zlém, ale osmičkové věci už dneska těžko budeš shánět ve sportovních řadách. Nejnižší co má takto cenu, je devítka, protože tam lze sehnat alespoň to Deore a případně i XT.

          Takže koupit k takovému kolu DT350 mi přijde jako overkill.

          0 0
          • ruinin  

            jenže spousta lidí mi řekla, že si mám pořídit náboj s průmyslovejma ložiskama, volba byla novatec, dt swiss nebo celý kola mavic… od novatecu mě pár lidí odrazovalo… jestil by náboje mavic byly overkill, netuším, tak jsem zkusil levnější DT Swiss, levnější než 250tka

            0 0
            • Cemik  

              Chapes ze je 3,14vina cpat 8kolo na tady ten naboj? Ma ti to tu prijit vysvetlit overkill Strakaccc?!

              0 0
              • ruinin  

                no a měl jsem teda koupit novatec jen proto, že je levnější? nějak tu nevidím žádný řešení výměny zničenýho levnýho náboje, kromě deore a xt nápadů, ačkoli mám silničku a nejsem si jist, jeslti takový přehazovačky na silničku jdou

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • t29  

                  Náboj za to nemůže. Novatec, DT i Mavic budou fungovat.

                  Rizikové místo je mezi kazetou a ořechem, pokud je kazeta bez unašeče na duralovém ořechu, tak pastorky okusují ořech (vytlačují materiál). viz – http://www.bike-forum.cz/…ch-reklamace

                  Unašeč viz 9sp kazeta XT = prostředek je duralový a pastorky jsou nýtované na něj (aspoň těch 6 největších). Nevím jestli existuje 8sp kazeta s unašečem a pro 9sp kazetu bys musel vyměnit taky řazení.

                  0 0
                  • ruinin  

                    dík za odkaz

                    0 0
                  •  

                    8 kazetu s unašečem jsem viděl ve výprodeji u nás…ale ta byla MTB varianta 11 až 28 zubů. Ale standardně mají kazety 8 snýtovano 6 pastorků a dva volné..

                    Je samozřejmě lépe když jsou snýtované-celá kazeta je tužší a neopotřebovávají se tak drážky volnoběžky..

                    0 0
                •  

                  dávat 8 kazetu na kvalitní nábu i crček není žádná *********!

                  ..nevidím důvod mít více převodů než potřebuješ, když je nevyužiješ!.. a i životnost je větší než 9 a více pastorků!

                  naopak ti to chválím, že si nepodlehl tlaku trhu :-)

                  0 0
                  • ruinin  

                    No me zatim jedenactirychlostni systemy nelakaj. Spis slo o totalni konec levny naby po 2000 km tak sem chtel poradnou nabu. Jo a prvni byla kazeta. Naba byla az pak. Ja nestavim kolo, jen vymenuju nabu. To neni na tebe.

                    0 0
                    •  

                      no v poho…jsi taky ze starý školy…já taky ještě tvrdím , že rám je základ na celý život a investovat se má především do něj a do toho, co se točí…náby, střed…

                      Moje heslo „co pro samuraje meč- pro mě rám kola“ ..taky na celý život…

                      0 0
                      • ruinin  

                        Taky mám ten pocit, ale na druhou stranu chápu lidi, co ulítávaj na posledních vymoženostech. Mně to vadí i u aut. To je čím dál horší – z mýho hlediska. A až budu mít nějaký zbytečný peníze, tak si koupím na starý kolena naleštěnou silničku ze sedmdesátejch let, něco italskýho. I kdybych už byl na vozejku a měl na to jen koukat…

                        0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    Životnost není vyšší a ********* je to proto, že ten náboj stojí minimálně 50% bazarové ceny takového kola.

                    0 0
                    • ruinin  

                      Akorat ti uniklo ze cena upgradu muze byt snadno pres deset tisic… Sedlo kola plaste… Ty v podstate rikas ze je ********* upgradovat osmirychlostni system. Ale ja mam v planu casem napr tiagru, lepsi rafky atd…

                      0 0
                      • bezdratova.sprcha  

                        Ve finále tak do kola dáš víc, než kdybys koupil novou sériovku. Ale nic proti.

                        0 0
                        • ruinin  

                          No to je možný, ale znáš někoho, kdo si koupí kolo a už na něm do smrti nic nezmění? Vlastně já znám, to jsou takový ty tetky, co si koupí kolo a pak na něm dvacet let jezdí do obchodu za rohem. Tak ty nějaký upgrady neřeší. Ale běžný cyklista, co rád jezdí, si vybere pláště, pedály, sedlo, většinou ráfky, náboje, omotávky, atd atd. A ve finále na jednom kole vymění skoro celý kolo… kromě rámu. O tom je nakonec celý tohle forum. Druhá věc je nepochopitelný rozdíl mezi jednotlivými komponenty, co se týká kvality, která je většinou nějak vyjádřena cenou. Každopádně už jsem se rozhodl pořídit dvě sady kol. Jedna bude dt swiss ráfky a dt swiss náboj a kvalitní slicky. Druhá sada bude původní ráfky, obyč náboje a pláště na horší cesty.

                          0 0
        • DaD  

          Mě spíš zaráží fakt, že si toho servisák při seřizování šaltru nevšiml. Vytlačování ořechu kazetou se dá docela účinně potlačit tím, že se při utahování kazety rukou jakoby natlačí na drážky a pak teprve utáhne na předepsaný moment. Pastorek se při prudkém sešlápnutí pedálu už nemá kam pootočit a je opřený o výstupky. Nikdy jsem s tím takto neměl problém.

          0 0
      • Petr L2  

        Nedivím se DT, divím se mechanikovi, právě tohle by měl každý vědět a pokud to neví, musí na to při kontrole odvedené práce přijít., jinak je to pako, co nemá v servisu co dělat

        0 0
        • ruinin  

          A navic je to oficialni servis dt swiss a skoleny personal. Aspon sem to nekde zahlidl napsany.

          0 0
          •  

            odpusť jim tu chybičku…určitě si na to dají příště pozor-a uvědom si, že nejsou na tohle „nestandardní“ řešení zvyklí…asi taky mladý kluci :-)

            0 0
            • ruinin  

              Mladej kluk to byl, to je jediný, co vím jistě. Off topic, krásně mi vycentroval kolo – ale pak jsem si brnknul na dráty a každej drát jinak napnutej – což trochu nechápu – asi to splnilo účel, ale to bylo potřeba kompenzovat nějaký strašný nesrovnalosti ráf­ku?

              0 0
              • Singlespeed  

                To je v pořádku. Dráty na straně kazety jsou vždy napnuté mnohem více než na opačné straně (pokud tedy nemáš ráfek s excentricky umístěnými otvory), Takže kdyby byly všechny stejně napnuté, bylo by to převelice podivné.

                0 0
                • ruinin  

                  Já to myslel tak, že na jedný straně náboje jsou ty dráty každej jinak napnutej. Na straně kazety je to celkem vyrovnaný, ale na druhý straně, čili na opačný než je kazeta, tak co drát, to jinej tón, hraje to jak písničku… to mi bylo divný.

                  0 0
    • raf007  

      Ahoj, nevím jestli ti už někdo nepomohl. Kdybys nutně potřeboval podložku, tak se klidně stav. Mám v servisu nějakou práci min. do 19hod.

      0 0
      • ruinin  

        Díky moc, hned dopoledne jsem se stavil v servise na Praze 10, kde je otevřeno do dvou. Udělali to hned, rychle a zadara.

        0 0
        • Atilla  

          A dali ti tam taky planžety, nebo jehly? Abys za 20km nezničil Alu ořech? Asi těžko!

          0 0
          • ruinin  

            Jsou tu nazory ze to znicis za par let. Taky co je znicit. Jako ze praskne? A moje nejvetsi kolecko je 28 z.

            0 0
          • hasbro  

            Jako nápad určitě dobrý, někomu se to povedše, ale třeba v mém případě se mezi ořech a kazetu nevejde zhola nic, žádná větší vůle, kam bych nacpal i sebemenší věc, natož rozklepaný jehly nebo planžety. Leda těm pastorkům ty zoubky okolo ořechu nějak zbrousit a udělat tím místo, a to asi dokonce na min.3 drážkách, ale to se mi teda nechce dělat.

            0 0
          • jecnak  

            Zas tady nesilte. Vozil jsem na silnicce duralovy orech a levne 8sp kazety se solo pastorky a prezil bez uhony cca 5 let – pres 30t km.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.