• Misha87

    poraďte prosím zapletená kola pro 100 kg chlapa, provoz převážně terénem.

    Nevim jestli koukat po zápletu se 32 drátama nebo je možný i s 28 případně 24.

    Zatim sem vybral tyhle:

    http://www.netbike.cz/select_det.php…

    Jsou vhodná? Případně poraďte jiná.

    dík

    0 0
    • Vilém  

      Mozna bych dal trochu masivnejsi rafky, tyto rafky rady semtam podelne praskaji.

      0 0
    • tomc  

      Možná by na tvou váhu byly vhodné i záplety na ráfcích Mavic X3.1, nepatří sice k těm nejlehčím, ale je to držák a navíc UST, takže bez duší bez problémů. Mám svá náhradní nová nejetá kola na těchto ráfcích nevyužitá, uvažuji o jejich prodeji, když tak pisni na mail.

      0 0
    • trunka  

      Lepší než DT Swiss XR400 a E530 bych volil Mavic XM 719 disc … tyto jsou až do 115kg.

      0 0
      • Hnoj  

        V ČR nesehnatelný…

        0 0
        • marapara  

          Dá se sehnat, ale blbě. Já jsem ho loni bral z Koloshopu, ale pár dní jsem čekal. Ráfek mám vzadu a jsem s ním spokojen.

          0 0
    • barry  

      DT 400 určitě ne, co třeba Notubes ztr arch ex.

      0 0
    • honhav  

      dovolil bych si vytahnout tohle tema, protoze se pres projeti historie v tom stale neorientuju…

      Vazim cca jako zakladatel, mam stumpa 07, jezdim od tahani voziku a asfaltu, po rychlebky (sem tam dolu kopcem i tezsi pasaze nez je wales) a premyslim ze bych mu udelal radost novymi koly. aktualni kola jsou puvodni:

      rafky: DT custom for Specialized X430

      stredy: Shimano M-525 vzadu a specialized vepredu

      draty: DT Swiss 1.8mm, hlinikovy niple

      vzhledem ke dvema malym detem neoplyvam prebytkem financi a potreboval bych poradit. Mam predstavu o lehkych ale bytelnych kolech (abych se nemusel bat to pustit sutrama dolu) za co nejnizsi cenu, nebranil bych se ani bezdusakum. Na druhou stranu bych ale rad, aby ta investice mela trosku smysl a pozoroval jsem nejake zlepseni…

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Co myslíš nejnižší cenou?

        0 0
        • honhav  

          Ano chci cela zapletena kola.

          Tak nejlip mavic st za 5 tisic obe :-D

          Koukal jsem tu po foru a zaujali me fulcrum rm3 bezduse, pripadne rm5/mavic crossride jako levnejsi varianta.

          DT nebo cemukoliv jinemu se nebranim… Spis mi jde o to, jaka kola zvolit aby to melo jakz takz prinos oproti stavajicim a nekoupil jsem treba za 5 tisic neco, co bude na stejne urovni jako stavajici…

          0 0
          • kubad  

            od kol za 5 přínos moc nečekej proti tomu co máš

            0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Za pět si nepolepšíš. Za deset už výrazně, za nějakých cca osm jsou tuším F RM 3…

            0 0
            • honhav  

              dik, tak to presne potrebuju vedet, abych si mohl stanovit nejaky rozpocet…Jsou rekneme do tech 10 tis nejake alternativy k rm…? na ty dt co jsi psal jsem koukal, ty se mi taky moc libi ale jsou uz hodne drahe…

              0 0
          • maajkee  

            Za cenu ookolo 5 tisíc jsem teď zaplétal třeba toto:

            ráfky DT Swiss XR 400

            náboje Novatec D711/712SB

            dráty Sapim Race 2.0/1.8/2.0

            Hmotnost 1618g Cena cca 6 tisíc a myslím, že by sis určitě polepšil.

            Ty spešl kola jsem měl a měly cca 1980g.

            0 0
            • PatrikL  

              mám taký pocit, že staršie x430 ráfiky mali vnútornú šírku 19mm, novšie majú 18mm. XR400 má asi tiež 18mm. Čiže v tom by si pohoršil :)

              0 0
            • kubad  

              taky si myslím že by si nijak výrazně nepolepšil. ušetřená váha je hlavně na nábojích, a ty moc spolehlivostí nevynikají.

              0 0
              • maajkee  

                a ty moc spolehlivostí nevynikají.

                Nesmysl, už jsem jich použil na záplety přes 10 párů, sám jsem je jezdil a žádnej problém.

                Jeden ráfek má cca 390g, dnes jsem je vážil, menší hmotnost ráfku na jeho hmotnost nemá moc významu, já jezdím wtb frequency i19, ten má 380g a tuhost už je tak na hraně, to ten dt swiss je rozhodně tužší ráfek.

                Navíc si pomůže průmyslama, nebude muset seřizovat kónusy.

                Pak by byla možnost ještě záplety na těch wtb frequency s nábojema Sram X9, to vozím teď já a jsou to fajn záplety za ty prachy.

                0 0
                • kubad  

                  žes je měsíc jezdil :D a neměl problém o spolehlivosti moc neřekne, zeptej se hnoje kolik má reklamací.

                  tyhle Novatecy jsou prostě závodní náby – rok pojezdit a zahodit

                  varianta kol X9 + I19 by byla výrazně vhodnější

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Kubiczech  

                    Já je mám pomalu tři roky a za tu dobu si jednou řekly o výměnu ložiska a na začátku léta praskl alu ořech, což spolehlivě vyřeší koupě ocelového. Nepřijde mi to zase tak strašné.

                    0 0
                • Kamikaze 591  

                  No, vím, že Blacky říká to samé co Kubad. Nicméně jezdil jsem taky a bez problémů. Zásadní rozdíl bude v mém nájezdu a v nájezdu třeba Blackyho :)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    u nás je tady kromě mě zničili Teepex, Crom a myslím i strejdaS. Na to kolik nás to jezdilo je to víc než 50% smrt. Přes 10tkm neměla ani jedna.

                    prasklý ořechy, prasklý osy, urvaný ozubení.

                    kdyby byly jen ložiska problém, dalo by se to řešit výměnou za skf nebo podobnou kvalitu. Ale tohle dokáže celkem zásadně zničit třeba dovolenou v alpách, zpackaný závod neberu jako extra komplikaci.

                    za mě bych to doporučil do 80kg jezdci pro lehký ježdění. Jakmile se začne jen lehce poskakovat nebo jezdit větší silou v záběru (střelím 500w a výš) tak to už je nevyhovující komponent.

                    podobný zkušenosti jsou i na forech v zahraničí. Neříkám, že to je vyloženě špatný, za tu cenu a ve váze DT240 je to ultra bomba, ale má to svůj limit se kterým je nutno počítat. Co jsem napsal výše neznamená, že nejezdí desítky párů spokojeným uživatelům. Každý komponent má svoje určení a mez použití

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Shodou okolností jsem tohle téma řešil s jedním zaměstnancem Novatecu na EUROBIKU a říkal, že o tom vědí a že se chystají na příští rok vyhlásit jim váhový limit. Proto mají nové masivnější náboje, které by měly být OK i při drsnějším zacházení.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        uvidím, možná budu potřebovat příští rok zadní, tak zkusím ty masivnější.

                        na zimáku mám nějaký starší a těžší novatec a to je nezničitelný a nestály skoro nic.

                        0 0
                        • Hnoj  

                          Už mám info o tom novém „masivním“ model D542 tuším a stojí jako HOPE, takže celá věc je trošku o ničem :-D

                          0 0
          • scalar  

            Přidám ještě Black Jack Warm Up, ve Velu je prý hodnotili kladně, máte s nima někdo zkušenosti?

            http://www.cyklosvec.cz/…-disc-cerna/

            0 0
            • maajkee  

              Já jsem je chvíli vozil na cannonu, než jsem ho prodal a kola i podemnou byly celkem obstojně tuhý, akorát škoda že maj jen 17 šířku. Radši bych v týhle ceně šel asi do RM5 i když mi tam trochu vadí ten malej počet drátů u kazety. RM5 mi přišly nepatrně měkčí.

              0 0
            • marco  

              Nebyla nevýhoda relativně vyšší hmotnost.

              0 0
      • PatrikL  

        Tie x430 máš inak v akej verzii, 18mm alebo 19mm vnútorná šírka? V podstate sa zdá byť remerx hurry cenovo výhodný upgrade, s nejakými vhodnými ostatnými časťami podľa celkového peňažného limitu…

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Podle mě chce zapletená kola, ne pouze ráfek. Navíc Remerx – pro tazatele – z vlastní zkušenosti ti doporučuju vyhnout se obloukem čemukoliv od Remerxu, od zapletených kol nejvíc, však stačí hodit do vyhledávače…

          Já mám dobrou zkušenost s DT Swiss, ale tam asi bude problém s tou nižší cenou..

          http://www.dtswiss.com/…-1700-TRICON

          Myslím, že hodně lidí doporučí něco od Fulcrumu, třeba Red Metal 3…

          Asi nejvíc bude záležet na tom, kolik do toho chceš vrazit.

          0 0
    • Gizmo  

      Víš, co je prdel? Jak každý kouká na čísla. Mám fulcrum red power XL…lehce přes 100kg, což ještě s batohem a plným camelem a botama udělá tak 105…drží, jezdím po horách v šutrech a drží, pravda zatím jen párkrát. Nejsou rozcentrované… ale kdyby nebyly na biku, vemu určitě něco s 32. Záleží, jestli gramaříš anebo obětuješ tu hmotnost navíc za pevnost…

      0 0
      • honhav  

        takhle – chci kola, ktera budou ve vsech smerech lepsi nez stavajici. Jezdim taky uplne vsechno a kolo rozhode nesetrim. Takze bych rad neco, o co se nebudu starat, stejne jako se nemusim temer starat o stavajici kola a vydrzi. Zaroven mi prijde ze nejvic na biku jsou poznat dobra lehka kola. Proto hledam, jak dostat za co nejmin penez co nejvic… :)

        0 0
        • Gizmo  

          Tak ty red power XL se dají za něco přes 5kKč. Občas mě děsí těch málo drátů, ale fakt mě překvapilo, jak dobře drží…zatím se nerozcentrovalo nic. Mám docela slušné zdvihy, to tomu asi pomůže. Nemám však zkušenost v delším časovém horizontu… Dneska jsou stejně všude prumysla tak o starání se o to tu moc nejde…

          Pokud to chceš lehké…logicky více drátů, více gramů…něco se sice ušetři zeslabovanými, ale asi ne tolik.

          Kdybych měl radit…asi bych zkusil sehnat slušně lehký ráfek, fajn náboje a je to, ale to bude tak 7–8…

          0 0
    • Gizmo  

      Hlavně ty první, cos poslal mají 18mm, proto by bylo dobré vědět, co jezdíš a z toho se odvíjející šíři pláště. Mám 19mm a určitě bych šel do širších pro gumu nad 2,2 palce.

      0 0
    • Luker  

      Trochu se přiživím.. plánuju vyměnit přes zimu kola a chci se zeptat na vaše názory.. náboje bych vzal ze současných kol – XT, ráfky remerx fastdisc, dráty DT Swiss 2 mm, vážím kolem 90 Kg, jezdím XC. A ještě hloupý dotaz, radiální nebo křížený výplet? Vím že se pak liší délka drátu, ale neznám výhody a nevýhody jednotlivých výpletů.

      0 0
      • Singlespeed  

        Přímý výplet asi ne, neboť náboje XT nejsou pro něj určené. Nemají zesílenou přírubu jako třeba přední silniční náboje Shimano od 105 výše, pro které výrobce přímý výplet doporučuje.

        0 0
      • maajkee  

        2mm dráty, fastdiscy a xt náboje, 3× kříženej výplet, lehký to nebude, ale uveze tě to s velkou rezervou i když taky už jsme měl v ruce podélně ruplej fastdisc ráfek, ale na tom jezdil týpek 130kg :)

        0 0
        • Luker  

          Dík za odpověď.. o hmotnost mi moc nejde, potřebuju hlavně něco spolehlivého co nebude potřeba centrovat každou chvíli..

          0 0
        • Kubiczech  

          Taky mi praskl, 130 kg nemám. Přesto je to fajn ráfek, to lepší, co Remerx nabízí.

          0 0
    • Reed  

      Ráfky M480, paprsky Competition a náby DT 350. Budeš mít klid a držáky.

      0 0
    • PitrisN  

      Zdravim, prizivim se na tomhle vlakne. Shanim nova kola a jsem z toho uz celkem zmateny. Pozadavky bych mel nasledujici: vepredu 15mm osa, vzadu RU, hmotnost idealne 1600–1700g, vazim cca 85kg jezdim co se da, ale zadne FR a velke skoky takze spise asi XC/AM. Chtel bych neco tuheho co hned nepraskne. Doted sem jezdil na crossridech a ty zatim drzi:-) Cena do 7000, mozna malinko pres kdyby byly fakt vyhody treba UST rafek.

      Co jsem se dival ze zapletene kola tady i v zahranici tak kdybych miril vysoko tak fulcrumy RM3 cca 8k, kdybych miril co nejniz tak cca red power XL. Mavic tam nema myslim nic zajimaveho, obcas starsi bazarove crossmaxy ST, na par obchodech jsem nasel DT swiss X1600 tam zas nevim jak to je s 15mm osou. Dalsi moznosti je nechat si neco zaplest uz sem zacal neco resit s Hnojem.

      Mate nejaky typ jak z toho ven? Asi to bude vypadat celkem zmatene ten prispevek ale uz sem z toho taky celkem zmateny. Diky tedy za pripadne rady.

      0 0
      • scret  

        Mavic nema nic zajimavyho? co Crosstraily?

        Osobne bych sel nejspis do RM3… anebo zaplict neco na Novatec nabach a ZTR Arch EX?

        0 0
        • PitrisN  

          Crosstraily jsem videl jen starsi modely a ty mely pres 1,8kg. Ty nove vypadaji uz lip, diky za upozorneni. Zkusim projet zahranicni obchody jak to vypada s cenama.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Popravde asi bych C'traily nebral…

            Pokud ti teda nevadi nejaky ten vakl :-)

            0 0
            • scret  

              jaky vakl mas konkretne na mysli? mozna tak na orechu…

              0 0
              • mr.nikdo  

                V prednim kole – tak mozna…

                0 0
                • mr.nikdo  

                  A vlastne na 2013 modelu se najde i na zadnim. Diky reseni naboje…

                  Mrkni tady i do tematu ohledne C'Ridu 2013…

                  0 0
                  • scret  

                    no nevim jak u CRidu, ale daval jsem CTraily na 15ku a zadna vule tam nebyla!

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      A co s nimi uz najezdil?

                      Je docela mozne, ze je to vadny kus… Jako v mem pripade. Nicmene „servis“ rekl, ze se u tech kol normalne vyskytuje mala vule a ze to neni nebezpecne a na skodu (odjebala se tak uz jedna osa)…

                      Nicmene ten naboj na pevnou osu neni moc dobre resen… Fakt to pohledej.

                      0 0
                      • scret  

                        nevim, mam druhe CMaxy na 20mm osu (viz.profil bajku), kamaradi maji dalsi dvoje (20 i 15ka) a pak jedny CTraily na 15ku a nikde nic… mozna nejaka hodne neznatelna, ale nic, co by se dalo nejak vycejtit… Takze te asi zklamu…:)

                        ale jak pisu, zadny CRidy v mym okoli na 15ku nejsou…

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Jenze CMaxy maji vuli vymezitelnou tou jejich matkou. CRidy a CTraily to mely pomoci konusu. Jenze prechod u techto kol na pevnou osu udelal to, ze tam je novy system, ktery to nema.

                          Prakticky ty loziska drzi pohromade segrovka a pruzinka. Na CTrailech 2011 jeste vzadu mas konus na vymezovani vule, ale na predni uz ne.

                          No u me je tak neznatelna, ze pri urcite jizde (rozbity usek, nakloneni kola) zacne skrtat kotouc o desky – Shimano brzdy. A to jsem zkousel hodit kolo i na 15 mm osu, jestli to nedelaji adaptery…

                          A o tech CRidech to je tady

                          Mimo jine jeden oficialni servis natvrdo rekne, ze ten system stoji za *. A jeden „servis“ (duvod pochyb o jejich kvalitach) ti drze napise, ze tam ta vule proste je a ma tam byt…

                          0 0
                          • scret  

                            mel jsem za to, ze CTraily 2011 a 2012 jsou stejne… Bohuzel ted nemam u sebe fotky predni naby CTrailu, zadni souhlas… a myslim, ze na CMaxech je jen vzadu „matka“ na vymezeni vule…

                            Ale normalne jsi me dostal, musim se na to podivat a zkouknu schvalne i ty jedny CTraily…

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              2011 a 2012 stejny je. Ale 2013 ne (CTraily uz maji ten novy orech a a mas tam 15/9 na predni nabe a 12/9 na zadni – rozmer os). A mam pocit, ze ty CRidy, co pise autor ve 2. clanku jsou take 2013.

                              Mrkni i na tech videa od Mavic na YT – tam to mas pekne videt na zadni nabe… Rozdil mezi CRide+CTrail a CMax…

                              Tady ta matka videt je… Na ten jejich specialni klic…

                              Zkoukni a poradne mrkni na vuli ;-). U me nesedela osa poradne v loziskach, takze se vymlela… Jenze ani vymena lozisek a osy nepomohla :-/.

                              0 0
            • PitrisN  

              Uvazuju vazne nad DT swiss X1600 s cenou cca 6k za nove. Vzadu 10mm osa ten jejich RWS a vepredu 15mm. Vahou cca 1680g. Jen jedina vec ktera me trosku znejistuje je jen 18mm rafek, ale do ted sem jezdil 2,1 plaste a vice nez 2,25 urcite vozit nebudu tak myslim ze by to melo byt vpohode.

              0 0
      • Sidewinder  

        http://www.kupkolo.cz/…tal-3_z5709/

        RM3 jasna volba. Pred nejakym casem je meli jeste levneji, ale tohle je taky dobra cena..

        0 0
        • PitrisN  

          Jo jenze tyhle nemaji 15mm osu. To uz sem se ptal. Jinak by to byla jasna volba.

          0 0
          • Sidewinder  

            Ptal si se primo v KupKole? Pokud to neni nejaky hodne stary model, tak, tak ty kola musi 15QR osu umet. Maximalne tam budou jen adaptery na 9mm a tak bude nutne koupit adaptery na 15QR osu – coz by ale nemel byt problem. Napriklad u firmy MaxCursor..

            0 0
            • PitrisN  

              Jj, ptal sem se primo na kupkole. Bude o neco starsiho, oni delali i starsi pro 15 osu, ale naboj byl jiny a nedalo se to konvertovat a oznaceno to bylo jako HH, aspon podle katalogu dilu na strankach fulcrumu. Maji tam pak nove a ty sou uz za 9 coz uz je hodne videl sem levnejsi.

              0 0
              • Sidewinder  

                Aha, tak to je spatny. Pak leda RedPowerXL – mel jsem a byly vynikajici, ale kdyz se objevily RM3 na KK za 5tis, tak jsem se nechal ukecat a presel na ne.

                0 0
                • scret  

                  ale proc brat RPXL kdyz nemaji UST rafek? kor v dnesni dobe…

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Protože je tubeless ready…

                    0 0
                    • PitrisN  

                      Ahoj Hnoj prosimte uz sem to s tebou resil ty kola. Ty rafky Frequency i19 maji psane nejake TCS pro UST, ale nejak sem se nedocetl jestli je treba paska nebo ne pro bezduse, jak to teda je? Jinak zatim asi vitezi tvoje druha varianta akorat nevim jak sou na tom ty naboje formula a sunflea. mel bys mit podobny dotaz v mejlu. Dik

                      0 0
                      • scret  

                        TCS jsou TLR rafky a mely by mit uz i lepsi profil, oproti napr. starsim Laser disc trail apod. Kazdopadne se to musi resit nejakou paskou…

                        0 0
                        • PitrisN  

                          Oka takze pasce se nevyhnu. V tom pripade ze jsou ale TLR, staci pouzit jen pasku na zalepeni der nebo je treba jeste gumova vlozka napr neco jako rubena kit? Jde mi o to ze pokud se obejdu bez vlozky usetri se hmotnost, pokud se neobejdu tak to pak vyjde nastejno jak tezsi UST kola. Ted sem to bral konkretne pro RM3 ktere maji necelych 1700g vs. zaplety cca 1600g, ale jsou UST.

                          0 0
                          • Hnoj  

                            Potřebuješ jen žluté pásky, ta váží cca 5g na každém kole. Gumovky netřeba.

                            0 0
                            • PitrisN  

                              Tak to by bylo dobre. Mohli bysme se teda nejak domluvit na nejakych zapletech? Treba pres mejl nebo icq to je jedno. Diky:-)

                              0 0
                              • Hnoj  

                                Uf, nemám už ICQ nainstalovaným na žádným PC. Nechceš mi poslat email? :-)

                                0 0
                                • PitrisN  

                                  No ja ti uz psal v nedeli. A jeste predtim si mi na mejla odpovedel a nabid prave ty WTB frequency i19:-). Libila se mi ta lehci varianta. viz ten mejl:-)

                                  0 0
                    • scret  

                      a maji teda nejake TLR patky? ja jsem myslel, ze jsou podobne jako napr. RM5, tzn. obyc…

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Nerozumím otázce, všechny ráfky přece mají patky.

                        Starý RM5 nebyly oficiálně TLR ale s většinou plášťů to při troše snahy šlo zprovoznit, ale nový RM XL mají profil ráfku velice podobný třeba ZTR.

                        0 0
                        • scret  

                          tak, o to mi presne slo:) jestli maji profil jako RM5 – tzn. normal… anebo neco jako ZTR, WTB apod.

                          0 0
                    • Muz  

                      Znamená to tedy, že do ráfku RPXL nepotřebuji vložku, stačí jen lepící páska? Jaký je tedy vlastně rozdíl mezi UST ráfkem a ráfkem tubeles ready?

                      0 0
                  • Sidewinder  

                    njo, leda snad proto, ze jsou levnejsi. Navic jsou TLready, takze staci paska a muzou byt taky bez..

                    0 0
      • Neunzikger  

        Když si dáš kola zaplést, nemusíš mít identické komponenty vzadu i vpředu. Obvykle zadní kolo dostává větší sodu a může se hodit širší obutí, na předku je příjemná lehkost. Např. ráfek vzadu WTB Laser Trail Disc širší těžší odolnější; vpředu WTB Laser XC Disc. Totéž dráty: vzadu 2mm, vpředu zeslabované. Náby třeba X9.

        0 0
      • PitrisN  

        Jeste prosim, jaky je Vas nazor na kola DT Swiss X1600? Asi by se je podarilo sehnat ±6500. Nevozite je? Popr jak funguje ten jejich RWS system? Diky

        0 0
        • blisterexist  

          RWS funguje skvěle

          kola jsou spolehlivé

          0 0
        • jIrI___  

          RWS funguje na způsoby ráčny. Oproti normálnímu upínáku jsem nepoznal žádnou změnu v tuhosti apod.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.