Prosím doporučte, ohodnoťte…
Prosím doporučte, ohodnoťte…
hehe projdi si vlákno o Remerx Viking je to tak půl na půl někdo bez problémů, někdo obrovské problémy, za mě jednoznačně Fulcrum
tak.
Za mě taky fulcrum, ale volil bych model 2010, je skoro stejně drahej a podle mě hezčí :-)
Fulcrum
já bych bral asi remrx, nemají ust, mají úzký ráfek ale jsou prý hodně tuhé, mají velké množství barevných variant, jsou lehčí než FRM3 a nové modely by už měly mít vychytané mouchy. FRM3 je jistota
RM3 Model 2010 je stejně těžkej jak Viking, má normální šířku ráfku, UST a ocelový dráty, což je v tomto srovnání jednoznačně výhoda. To že jsou remerxy tuhý je sice hezký, ale s počtem prasklejch drátů během vyjížďky tuhost rapidně klesá… :-P
:-)
jo že je 2010 o hodně lehčí je zcela pravda. nicméně on srovnává 09 s vikingy tak jsem to napsal k nim. pokud bya se rozhodoval remerx vs. FRM3 '10 tak to by byla pro mě těžká voba. srdce by chtělo remerx, rozum velí jednoznačně FRM3. jinak právě to praskání drátů by už mělo být vyřešeno.
vyzdvihnul bych to „mělo být“ byl jsem svědkem něčeho jiného :-D
Chci si pořídit lehká zapletená kola do cca 11 tisíc. Váha ideálně do 1400 g. Ta kola mají být na XC (viz Scott Spark v mém profilu), moje tělesná váha je 64 kg. Pláště bych zatím asi jezdil s duší, časem bych ale přešel na bezdušový systém.
Uvažuju o tomto:
Ruční zapletení:
Tovární set:
American Classic 26 Crest Tubeless (barevně mi ale možná ke kolu úplně nesedí);
Crossmax SLR (finančně trošku přes limit, navíc je má každý).
Favoritem je pro mě zatím toto: FRM, CX Ray, Novatec.
A2Z je lehčí, ale zřejmě také problémovější.
Má smysl zaplétat ultralight ráfek uvedeného typu s dráty CX Ray?
Díky za názory.
Nějak to zapadlo, nahoru s tím.
doporucuju tyto crossmaxy, pokud nejsi ovsem zaprdenej, a nevadi ti, ze nejsou zrovna extra rare:)
Plny souhlas, vozim Crossmaxy i Olympici na Az2, Xmaxy jsou tuhsi a vydrzi vic, navic nemusis mit strach, ze se ti svlece plast jako se stava pry u Crestu.
Navic zpracovani Az2 docela tragicky, na prvni pohled v pohode, ale klidne je kotouc o 1mm mimo oproti vsem ostatnim kolum.
Kdybych mel mit pouze jedny kola, tak urcite bych nic na superlehkych rafcich nebral.
nedavno tu bylo uplne stejny vlakno, tak 14dni nazpatek, co toho vyuzit?:)
Nenašel jsem ho, nehodíš odkaz?
Aha, ty jsi možná reagoval na zakladatele vlákna. Nebo nevím.
spravne:)
Aha, tak to pak jo:-) Možná jsem si měl založit vlastní vlákno, vždycky se ale radši snažím začlenit svůj dotaz do vlákna tematicky podobného.
v pohode…:) kdybych mel reakci na tebe, souplo by se to pod tebe…
Myslel jsem, ze ses spletl. Zmátlo mě, že reaguješ na příspěvek starý měsíc a přitom píšeš, že před 14 dny tu bylo podobné vlákno:-) Ale to je fuk, pojďme se radši bavit o mém dotazu:-)
a kua, vono je to stary mesic:( sypu si popel nahlavu:)
ohledne tveho dotazu, na tohle by ti asi nejlip odpovedel Hnoj nebo nekdo kdo vozi ZTR rafky… ja jsem spis pro tovarni zaplety…
ohledne nejakych problemu s A2Z nic nevim.. myslim ze to bude pravdepodobne ve stejne kvalite jako Novatec…
kamaradka ma Novatec 711 nebo 712?? v tech jejich cislech se moc neorientuju:) na 400g rafkach DT a zatim v pohode…
nevesel by ses do te ceny s DT 240kama?
aha, tak vidim ze by ti Hnoj musel udelat hodne peknou cenu aby ses vlezl s DT 240 do 11…
Nechal bych to asi zaplést právě u Hnoje, ale zajímal mě i názor ostatních. Pak je tu ještě ta možnost továrního setu. American Classic budou těžší, ale možná zase tužší? Náboje AC jsou hodně lehké, ráfky mají mít 350 g (nese to označení Crest – zřejmě tedy jde o ráfek ZTR?), rozdíl tedy asi bude v drátech. CX Ray by mohly být kvalitnější než dráty AC – ale nevím…
na fotce si všimni předního kola – trochu dělá plášť – ale stejně
je to výplet Novatec 711 + dráty Sapim Laser (2,0–1,5–2,0)+ ráfek ZTR Olympic
zadní kolo mám teď nově zapletený tlusčíma drátama a je to o dost lepší
tzn. problém není v ráfku ani náboji – ale ve výpletu
A kolik vážíš? A jak se v tomto ohledu budou chovat CX Ray?
vážím 75 + batoh s vodou.
Sapim CX-ray jsou právě podobně extra zeslabený jako sapim Laser (výplet váží o 1gram víc)
Ty máš ale o 10 kilo míň a to by mělo mít dost zásadní vliv na to, že pro Tebe by ten zeslabenej výplet moh fugovat dobře – já to vozím hodně přes rok, ale zrovna dneska se povedla tahle fotka na který je to přední kolo při velký zátěži.
Myslel jsem, že váží tak o 50 g míň. Je teda otázka, jestli se vyplatí připlácet si za CX Ray – je přece jen o dost dražší než Laser.
na jednom e-shopu s tou váhou trochu kecaj :)
Nj, ten eshop holt vede idiot, nenaděláš nic.
tak jsem to nemyslel, na netbike to je podobný a v kameňáku mě to přepletli bez zeptání tlustejma drátama a teprve pak jsme hledali jak to s těma váhama drátů doopravdy je – tu informaci o váze mám od pátku
Teda s dráty Sapim nemám žádné zkušenosti, ale osobně bych vsadil spíše na DT Supercomp nebo při tvé váze na DT Revolution. Cena je poloviční a váhový rozdíl je 5g respektive 40 g. A každopádně se dostaneš s váhou kol dost pod 1400g.
Zajímavé, díky za tip.
Kdysi byl ve velu test pevnosti dratu. Proste je trhali na trhacce. Sapim vychazel pevnostne lip jak DT. DT se mi znelibilo v dobach kdy mistni dovozce nechaval draty cernit u nejakeho mistnihu subdodavatele a barva z nich lezla dolu, jen se jich clovek dotknul. Od te doby je nemusim. Navic Sapim je levnejsi nez dt.
No jo, teď se dívám, že Sapim laser je lehčí, má vyšší pevnost v tahu a je fakt levnější. Máš pravdu…
Rek bych ze CXray budou pevnejsi. Prurez dratu je vetsi nez u Laseru. I podle jejich Fatique testu vydrzi mnohem vice. Jen ta cena 65/ks je peklo, dat skoro 4200 jen za draty:)
to je podle me tou fotkou, prece ten rafek nemuze az takhle pracovat ne?:(
Taky si myslím tohle už by byl podle mě prasklej ráfek…
určitě něco dělá deformace pláště – v reálu to je takovej „seskok“ skalky kterej půlka startovního pole slejzala pěšky
nevim jak nove modely AC kol, ale ty starsi udajne nebyly zadna slava, co se tyka tuhosti..
a to mtb provedení kol používá dráty 2–1,8–2mm, max. napětí mám pocit povoleno 1100 až 1150 N pro dráty…nevidím důvod si nechat všude cpát dráty Sapim Laser 2,0–1,5–2,0 :-)
Lidi milujou Sapim Laser, protože je super-lehkej a když se řádně napne, umí bejt i tuhej. Kdyby ho neměli rádi, asi těžko bych ho týdně sdělal cca 400ks. Ergo je potřeba ho cpát všude a pořád !
A jak si proti Laseru stojí CX Ray? Vyplatí se si připlatit? Zítra ti napíšu mail…
Cenový rodzíl je cca +200%, takže objektivně se to nevyplatí.
Na druhé straně, když už tady spekulujeme o tuhostech a pod. Vezměte si list do pily a zkuste ho ohnout. Na plocho to půjde snadno, napříč takřka vůbec. Uznávám, že stranová tuhost je důležitá. Ale co tahle „předozadní“ tuhost, může být díky aero drátům při stejném napětí jako u kulatých drátů vyšší? Má to v praxi přímos? Je to v reálných podmínkách ropoznatelné?
To je otázek :-/
Draty jsou namahany na tah, proto je jedno, jestli jsou plochy nebo ne, jde o plochu prurezu.
O tom bych si dovolil pochybovat. Při záběru kazety musí docházet ke krutu (i když ne úplně velkému) v předno-zadním směru a stejně tak při brždění… Nebo se mi to aspoň zdá logické…
když se podívám na svůj výplet, 36drátový, tak při záběru se logicky dráty musí natahovat … ne kroutit. .. jsem z toho jelen …
no vidíš.. sis odpověděl..natahovat že se budou..a proč? protože se budou ohýbat..a jak říká Hnoj..co se snáž ohne…kulatý, plochý na plocho nebo na štorc??
Nevim, ale rekl bych, ze kdyz se neco ohyba, tak se to nenatahuje.
malý průměr a velký průměr..malý se začně otáčet..aby se mohl drát ohnout tj. ohnou se včechny, musí se v tomto případě taky natáhnout..jinak by se měnil i průměr kola..a to snad ne..na štorc se neprohne tj. neprodlouží a záběr i brždění jde ihned..ikdyž co je to ihned.. :-)
Porad nechapu proc by se mel ohybat. Kolinko dratu je v dire, tudiz predpokladam, ze se v ni drat pootoci. Pri tom pootoceni se samozrejme ma snahu natahnout.
NO jo, ale když ten plochý drát je uchycen v kulaté díře, tak mu v tom ohybu nic nebrání …
kotoucovka(potazmo vidlice) a zmeny smeru je budou namahat i na ohyb si myslim? nebo ne?:)
A projevi se toto pri pouziti naby s klasickejma prirubama a dirama pro draty? U primych dratu a pouziti naby typu crossride ap., by to byla jina.
já myslel že ta plochost drátu je tam jenom kvůli odporu vzduchu a ne kvůli tuhosti …
Mám za to že aerodynamika drátů je v celkovém součtu všech odporů vcelku zanedbatelná veličina.
Vzhledem k tomu že drát má kulatou hlavičku, ten háček čím se hákuje do náby, tak tam asi o tuhle ohybovou odolnost nejde, nebo ano? Jinak by ty dráty neměli v názvu aero přeci …
Tak s tímhle bych si dovolil hrubě nesouhlasit. Málodrátový placatý výplet je znát opravdu hodně. Roztoč takové kolo nasucho a srovnej to s normálním výpletem. Ten rozdíl poznáš při točení klikama a je nejen slyšet, ale i vidět (doslova).
Ano, ale srovnejme třeba výplet 32ks drátů 1.5mm a 32ks aero…
vydrz:)
VIKINGY :)
Osobní zkušenost, takže je doporučuji.
ve vedlejším vláknu řeším podobné dilema.. Vikingy se mi taky moc libí, ale u mě vyhrává jednoznačně RM3 2010 UST méně problémů váha stejná, cena taky…
presne tak, proc brat neco co je zatim nedoresene, kdyz muzes vzit spolehlivost a hlavne UST…
tak tak vikingy jsou stále sázka do loterie
Tak já jsem si vsadil a zatím spokojenost. Tuhý, lehký, akcelerační. Pravda, po cca 300km mě prasknul drát, ale po datažení je vše v poho. Zatím na nich mám cca 2000km.
:D a už to jede
Mám tady volnýho SIDa, chceš?
je to stále ten SID race ? Nebo nějaký nový kousek ? :)
Stále ten :-D
Bééééé, na KK mají opět SIDa WC, ale v modré, to bych na kole nerozchodil – černá a modrá, to bylo echt ekl :((( Já se k té nové vidli nedostanu :(
Nj, ale dotujou ho :-D
Kdyby dotovaly černou verzi, modrá je dobrá jen na nějaké speciály…
jak víš že ho dotujou? třeba o ty modré Sidy není zájem a cena spadla na vstupu pro ně, pak je tedy výhodnější cena pro koncového člověka
Vím to, protože vím odkud ty vidlice jsou a znám jejich vstupní cenu.
Problém je že modrá barva sidu se hodí jen k málo kolům, bílé, modré, ale proč se sakra nehodí k černé :((((, asi se vyprdnu na trendy a bude Taiwan Taiwanu :o). Aspoň moje kolo dostane šmrnc nevkusu :o)
Nejen, že věřim Hnojovi a jeho zdrojům, ale oni to tam sami i píšou ;-).
Lawyered :-D