Zapletená kola na 29" HT - cca 6000,-

26 nepřečtených
  • ori

    Prosím Vás o radu při výběru kol kolem 6 tis. na Trek X-Cal. 29 HT. Vážím 80–85 kg. U stávajících kol mi začíná něco „chroupat“ v obou nábojích (Shimano M525). Možná to půjde zeservisovat, přesto bych chtěl kolo upgradnout. Uvažuji o koupi nových kol nebo si nechat stávající ráfky (Bontrager SSR) a přeplést kola s náboji novatec. Díky za rady a názory.

    0 0
    • jirinek70  

      Já jezdím fulcrum red power, ale servisák říká, že maj na prd výplet, že ty jejich špice praskaj. Je fakt, že tři už jsou nový. Kola mám rok. Ale jinak spokojenost

      0 0
    • coplos  

      Napiš Hnojovi – za ty peníze ti zaplete něco lepšího.

      0 0
      • Mikimik  

        Má pravdu předseda

        0 0
        • ori  

          Čekal jsem, že to sem někdo napíše. Ani to se nevylučuje :) Každopádně bych chtěl posbírat nějaká moudra, než půjdu za případným stavitelem, na čem si to nechat postavit, jestli klást důraz na náboje nebo ráfky nebo na špice, kde ušetřit a kde nešetřit… nejsem závodník, příležitostně dám kolu zabrat při sjezdech a nechci řešit prasklý dráty, cinkání kotouče a kraviny, který mi budou znepřijemňovat vyjížďku. Na druhou stranu bych chtěl rozumnou váhu kol (pro mě do 2 kg).

          0 0
      •  

        sem s tipem na něco do 6 tis. Kč a pevnějším a lehčím než 1751 gr za Fulcrum Red Pover 29 HP http://www.fulcrumwheels.com/…-power-hp-29

        0 0
        • maajkee  

          V reálu něco málo přes 1800g. Škoda úzkýho 19 ráfku. Ale za tu cenu hodně pěkný. Konkurovat může snad třeba záplet DT Swiss X 392 (20mm ráfek) + Novatec 771/772 + Sapim Race..

          0 0
          • ori  

            Maajkee a jak by si stál tvůj návrh DT Swiss+Novatec+Sapim proti výše navrhovaným DT Swiss Spline M1900 https://www.dtswiss.com/…00-Spline-en ? Co je na nich horšího/lepšího?

            0 0
            • Mikimik  

              Už to napsal .. ráfek 20mm, 32 děr oproti 28 u spline.

              Jinak taky jsem to řešil … váha, cinkání kotouče a mizerná tuhost zápletu na 17 mm orig ráfku.. mám 70 kg

              skončil jsem na x392(20 mm oproti stávajícímu 17mm doufám znatelný posun, když to nebude ono není problém zaplést M442 s 22,5mm, dt 350 CL 32děr , sapim race(původně DT competition) a 9 a 10 mm RWS kvůli otevřeným patkám(nechci měnit rám .. zatím a náboje se dají překopat na jiné osy v případě výměny rámu)

              Po přečtení spousty příspěvků jsem po dobré recenzi kontaktoval Hnoje a upřímě jsem mile překvapen nejen z ceny ale hlavně z přístupu a jednání. Nejsem žádný odborník tak jsem si napsal věci které bych tam chtěl a poptal i jinde .. zapletli by cokoli jen Hnoj to odmítl :) protože mnou původně zvolené dráty byly špatné … poradil jiné tak aby celek splňoval to co má .. tak asi tak

              btw ..píšeš že máš 80–85 kg nalož batožinu, litr vody a jsi jinde.

              rada jediná .. malinko připlať a nech zaplést to co vydrží.

              Zdar

              0 0
          •  

            tak 19mm ráfek a 2,25 pláště by měly být cajk né, nebo se něco změnilo proč by tahle kombinace nešla dohromady?

            0 0
            • miche  

              Cajk to bude, ale jízdní vlastnosti nanic. Lepší je 21mm a víc a tvar pneumatiky je pak lepší a při nižším tlaku se to tak nežvejká v zatáčce.

              0 0
              •  

                tak bezduše nevozím (latexové duše) tak se asi nemám čeho obávat:-), jinak znám plno majitelů bezduší co foukal na nízkej tlak a pláště (figury) se jim žvejkaj i na širších ráfcích jak na běžícím pásu

                0 0
                • Pán z Dubu  

                  Nepleť si žvejkání pláště = zouvání z ráfku a ojíždění figur.

                  Na širších ráfcích je 2,25“ gumám líp. Záleží i kolik hodláš foukat a které gumy vozit. Pokud obuješ pneu, jejichž dezén+směs Ti udrží boční přetížení na podkladu, pak aby ses vyhnul žvejkání, je třeba víc nafoukat – a pak už guma nedrží tolik na podkladu.

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  0 0
            • maajkee  

              Ano změnilo se dost. Doby kdy se vozili pláště 2,25–2,4 na ráfcích 17mm jsou nenávratně pryč :) On os duší klidně na tom 19mm ráfků plášť vozit jde, tam se nepředpokládaj tak nízky tlaky a toli kse to žvejkat nebude, ale ideálnější je určo alespoň 21mm ráfek.

              Všechno záleží ale co a kde člověk jezdí. Drtivá většina s tím co jezděj a na kolik foukaj nemusej mít ani na ráfku 19mm a pláštěm 2.25 žádný obavy :)

              0 0
    • klemi  

      Zdravím, můžu se zeptat jakou variantu si nakonec zvolil?

      0 0
      • ori  

        Šel jsem cestou pro tuhá kola, která něco vydrží a vejdou se do 2 kg. Nechávám si vyplést Bitex MTR12 – Sapim Race – DT Swiss M442. Cena přesahuje o tis. plánovaný rozpočet. Domnívám se, že za 6 tis. se nedá sehnat nic výrazně lepšího než Fulcrumy. Kdo ví, jestli bych vůbec poznal rozdíl mezi budoucíma mýma kolama a Fulcrumama.

        0 0
      • ori  

        .

        0 0
    • Kelib  

      Využiju vlákno: Co říkáte na tohle? Znáte někdo ty ráfky? Co je to za divný „ořech“?

      http://www.cyklobazar.cz/…-29-11-speed

      0 0
    • xcbike  

      Co říkáte na tyhle kola

      jsou v poměru cena/výkon dobrá? Mám 100 kg a chtěl bych něco lehčího,díky za rady.Jezdím cyklostezky,občas les,ale žádná divočina,někdy i maratón.

      0 0
      • Johnnyxjr  

        Tady jen konfigurace silnice 28/24 a krosku jsem nechal 32/28

        Kola Prolog Race One Disc, Novatec XD611SB+NOVATEC XD612SB-11s, černá, DT Swiss Champion, černá, MAch1 mosaz

        0 0
    • Johnnyxjr  

      Sám múžu doporučit prologbike velice vstřícné jednání konzultace po telefonu a za 3 dny nové kola doma po týdnu jsem si nechal zaplést ještě jeden pár max spokojenost původně jsem zapletení konzultoval s hnojem ale momentálně je v Kanadě

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.