Uvažuji o vylepšení stávajících kol (Roval 29 standard). Doporučili byste tyto kola, nebo bude lepší si nechat zaplést něco jiného? Např. něco takového?
A jaký je rozdíl (co je lepší) mezi normálními nábami a straightpull?
Uvažuji o vylepšení stávajících kol (Roval 29 standard). Doporučili byste tyto kola, nebo bude lepší si nechat zaplést něco jiného? Např. něco takového?
A jaký je rozdíl (co je lepší) mezi normálními nábami a straightpull?
Rovaly za ty peníze opravdu ne… Když ti to daj s bajkem, tak v pohodě, ale jinak to je spíš na míň náročný ježdění – ráfky celkem měkký a vepředu ten z půlky radiál výplet taktéž.
Za mě bych v týhle kategorii šel do komplet DT Swiss – 350 náby, 331 ráfky a podle rozpočtu nejspíš i Aerolite dráty a nezapomenout na ProLock niple.
Bez straightpullu se podle mě v klidu obejdeš, vypadá to hezky, funkční výhodu jsem nepozoroval a hůř se to servisuje.
tohle jsou už trochu jiný kola. Respektive ráfky vydrží víc a přední nába už nechytá vakl. S váhou 1550gr snesou srovnání s 240+crest. Kolem 11 litrů dobrej kup, za 17 už ne.
Vážím 90 kg, takže ráfky určitě ARCH. A náby by mi 350 asi stačily. Rozdíl v ceně oproti 240 je dost velký a výhoda je jen v nižší váze?
A existuje vůbec něco zapleteného z výroby, co by se dalo doporučit? Třeba Fulcrum nebo American Classic – v ceně max. 12–15 tis. Kč?
já si na 29 a 27 radši nechávám dělat. u 26 jsem měl dobrý zkušenosti s fulcrumem 3 a 1XL. AM Classic nedoporučuju na MTB
Má smysl uvažovat o originál zápletech DT Swiss – např. M 1900 SPLINE TWO 29? Chtěl bych něco do 100 kg, na maraton a určitě na bezduše.
Záplety DT350 – DT XM401–29"- DT AeroLite – DT niple mě malinko překvapily vyšší cenou, tak hledám, jestli vůbec existuje něco smysluplného ale levnějšího.
tebou uvedení kola mají jen 28 drátů, na 100kg bych se držel klasiky 32 drátů.
CX ray jsou trochu levnější, možná i líp hodnocené
Mám je na kolo a bál sem se, že 28 drátů bude málo, ale drží naprosto s přehledem, jsou tuhá až až a zároveň lehká (mám 105 kg + dalších cca 5kg camel). Opravdu jsem snima velmi spokojen, ale jsou to taky mé první lepší kola, proto sem z nich tak unesen :)
Ale jinak jak píše kubad – za ty peníze vykouzlis lepší custom kola, než sériová
Ohledně drátů – jaký je rozdíl ( hlavně v konečné tuhosti celého zapleteného kola) mezi dráty DT Swiss Aerolite a DT Swiss Competition? Ptám se proto, že cenový rozdíl je celkem velký. Vím, že první jsou ploché a lehčí a ty druhé kulaté a těžší…
Jak říká JakeF. Controly nejsou špatný kola, ale 99% lidí je vozí asi proto, že je koupili jako součást sériovky. Samostatně bych je (za tuto cenu) nekupoval.
Rovaly mi vydržely přesně 135km než praskl přední rafek. Nejednalo se nepodařený skok nebo překážku a podhustene kolo. Nechal jsem si zaplést neodisc (tuším, že se jednalo o 622×19c cena cca 650kč). Rozdíl v tuhosti je ohromný. Váhově jsou o 130g těžší, ale za původní roval bych neměnil.
Abych pravdu řekl tak mě ohromně zklamal celý specialized. Za výše uvedených 135km se mi kromě ráfku podelala i vidlice + chybné označení rámu. Od tohoto výrobce si už nic nekoupím.
Pod chybnym oznacenim ramu si ma clovek predstavit co?
Hliníkový rám který má být označen M5 mám označeny fact9 což je značení pro karbon. (kolo kupované jako nové).
Hliníkový rám který má být označen M5 mám označeny fact9 což je značení pro karbon. (kolo kupované jako nové).
Tomu se mi nejak nechce verit. Kde jsi to kupoval? Foto by nebylo?
Foto by bylo, pošlu zítra k večeru. Kolo jsem zakoupil jako „funglovku“ v prodejně kolacalek kolín
to oznaceni je nejaky napis, to bych neresil, vsechno ostatni je na reklamaci.
Nápis, který je pod vrstvou laku. Na nápis to nejezdí to je jasné, ale při budoucím prodeji kola to hodně snižuje důvěryhodnost původního laku a původu kola jako takového.
Ale zpět k diskuzi o ráfcích… Již jsem zmiňoval ráfky mach1 neo disc. Jezdím je teď na současném camberovi v rozměru 29" a v 27,5" je vozím na RB CRR – maximální spokojenost. Na předchozím cannondale trail5 byly tuším nějaké alexrims a také vydržely nesrovnatelně víc než rovaly. Pro zajímavost… Samotný ráfek roval mi byl naceněn na cca 2200kč bez dph!
Za mě roval nebrat.
posílám slíbené foto
Oboji je podle me na reklamaci
Požadoval bych výměnu za karbonový Camber přesně dle potisku.
A co z te nalepky udelat spis vyhodu? Proste az se toho budes zbavovat, tak to prodas jako raritu, neco jako treba spatne vyrazena mince :)
se zajímavou slevou jsou ty kola dobrý. Na XC ok a když ti odejde ráfek, což se stává, prostě se přeplete za lepší (napadá mě třeba svařovanej od DT).
Od DT Swiss kol se výplety odlišujou prakticky jen v tom, že v ořechu je jedna podložka o něco tlustější než od DT (když se tam dá ta od DT a ne od Spešlu, kolo se pak netočí…). Ráfky jsou zhruba na úrovni základnějších lepených ráfků DT. Tedy nejsou nějak supr tuhý, jsou lepený, ale zase celkem lehký.