Ahoj,
chci koupit nová karbonová kola. Vybral jsem Spinollo 50mm, má s nima někdo zkušenost?
vyplatí se připlácet za jiné než DT competition dráty?
děkuji
Ahoj,
chci koupit nová karbonová kola. Vybral jsem Spinollo 50mm, má s nima někdo zkušenost?
vyplatí se připlácet za jiné než DT competition dráty?
děkuji
Právě že v historii nic není. Jeden člověk co je ma ale i tak nenapsal specifikaci, náboj/dráty
loni na nich jezdili celou sezónu v LAWI a co jsem slyšel, tak nebyl jediný problém
ráfky jsou klasická Čína, ale to je snad u všech lokálních „manufaktur“
tak je mi jasný, že to je komplet čína … mě spíš jde o to jak ta kola specifikovat … jestli mají dobře uvedený hmotnosti tak klasický „J“ výplet je nejlehčí … oproti Straigt Pull hlavičkám … mají SP nějakou jinou výhodu?
trend,prej tužší a nepraskaj.
dobrá,
tak tedy vemu 50mm, klasicky kulaty (DT Compet) ale SP …
snad se na tom bude dát jezdit (jedny univerzální kola)
díky
tak snad to ukočíruješ i ve větším větru :)
Podle toho kolik váží :D
Že jsem tak smělý, proč k aero kolům kulaté dráty?
Protoze se bude hlavne pohybovat tricitkou a ne 40+ :-)
To je samozřejmost, když bude mít kulaté dráty :-)
Jen nechápu, proč ten vysoký karbonový ráfek – s kulatými dráty to bude vypadat „z p.dele“ a aero to taky nebude.
Že by jen potřeba odlišit se? :-)
tak jeden důvod je cena a druhej je ten, že nevěřím, že 1,8mm drát bude mít výraznou nevýhodu oproti aero (2,3×1,2) a taky klasickej DT Comp je lehčí
Věřit nemusíš, odpor vzduchu to nijak neovlivní. Je to jako jezdit v aero kombinéze se sombrérem na zádech – jde to, budeš originální, ale rozumné to není. Nízké ráfky s aero dráty budou mít nesrovnatelně menší odpor.
jen doplnění: kde jsi byl když jsem žádal o radu? :o)
jinak tím pádem tomu Spešl s Roval 40mm asi nerozumí :) a myslím, že ani ZIPPy neměly aero dráty (nevím jak je tomu teď)
jinak tedy dle tebe aero/neaero dráty odpor vzduchu neovlivní, nízké ráfky s aero budou lepší … no a pokud dráty nemají vliv tak nejlepší dle tebe budou nízké ráfky s kulatými dráty ;)
Vypadá to, že máš problém s chápáním psaného textu. Nebos' to jen nečetl. Dráty mají na výsledné aerodynamické vlastnosti násobně větší vliv než výška ráfků.
A to, že se každou chvilku najde výrobce mamlas, který se to snaží ignorovat na věci nic nemění.
Takže vysoký ráfek s kulatými dráty je vzácnou kombinací špatných vlastností z obou světů – z aero světa sis vybral citlivost na boční vítr a vyšší váhu a ze světa superlehkých kol sis vybral velký odpor vzduchu. K tomu vzhled, který vykouzlí úsměv na tváři každého cyklisty. A to se vyplatí.
vsn:že nevěřím, že 1,8mm drát bude mít výraznou nevýhodu oproti aero
(1)kokoska.rokoska: (reakce) Věřit nemusíš, odpor vzduchu to nijak neovlivní.
(2)kokoska.rokoska:: Nízké ráfky s aero dráty budou mít nesrovnatelně menší odpor.
vsn: dedukce: no a pokud dráty nemají vliv tak nejlepší dle tebe budou nízké ráfky(2) s kulatými dráty (1) – *jsou lehčí
ale to je jedno, možná mám opravdu problém s chápáním psaného textu … ale to nic nemění na tom, že jsi se objevil až po tom, co jsem žádal o radu :)
Mně se zdá, že kokoska.rokoska ti tady valí pěkné kaleráby do hlavy :-). Nevšiml jsem si, že by uvedl nějaké konkrétní údaje o aerodynamickém odporu konkrétních typů drátů a ráfků a jejich kombinací, nikde žádné součinitele vlastně nikde nic :-).
Tak v historii zde proběhlo několik odkazů na testy, kde se to jednoznačně potvrdilo. Osobně souhlasím, že vysoký karbonový ráfek a s kulatými dráty nevypadá pěkně, ba přímo z pr*ele.
Nějak si nevybavuju, že by se tu někdy objevily nějaké konkrétní údaje týkající se konkrétních kombinací ráfků Spinollo a různých druhů drátů… Jaký je skutečný rozdíl v aerodynamice zápletu s úplně stejným ráfkem, ale s odlišnými dráty by mě docela zajímalo, třeba konkrétně rozdíl Revolution//Competition/Aerolite/Aerocomp na stejném ráfku. Pak třeba porovnání jak se změní odpor při použití o 1/2/3/4… cm vyššího ráfku a zároveň kratších drátů Revo/Comp/AL/AC. Jak se změní odpor při použití méně drátů. Co bude mít větší odpor, 24× Aerolite nebo 20× Competition při použití stejného ráfku jen s odlišným počtem otvorů atd. atd.. Co zadní kolo, jak se chová v turbulentním proudění za tělem jezdce, má cenu i u něj řešit aerodynamiku?
Hledám, ale třeba to sem Ječňák dá, myslím, že to postoval kdysi on.
http://www.tour-magazin.de/…/page67.html#/92
a dalsi stranky, daj se tam najit kola s podobnym rafkem ale jinymi draty (Mavic, Whizz), o kus dal jsou pak aero kola, ale skoro vsechny maj aero draty ;-)
To je málo ze života, navrhoval bych praktickou ukázku – připravíme si kulatou tyč a průměru odpovídající zaoblenou tenkou laťku, rozjedeme se v autě na sedmdesát, uchopíme do ruky nejdřív kulatinu a vysunjeme ji ven. Ruku zastrčíme, uchopíme laťku a vystrčíme ji z okénka (pochopitelně vodorovně, pro vyšší míru instruktáže si prakticky vyzkoušíme odpor vzduchu rotací dlaně tak, abychom vystavili odporu vzduchu větší hranu laťky) a vzájemným porovnáním si odpozorujeme rozdíly :)
Druhý způsob – vezmeme do ruky kolo s kulatými dráty a pořádně roztočíme, načež přiložíme dlaň – opatrně! – blízko k rotujícím drátům pro získání představy o proudícím vzduchu kolem drátů. Následně pokus opakujeme totožným stylem s kolem, které má ploché dráty. Výsledky si poznačíme a dle nich budeme reagovat na bike foru ;)
„Jedno si pamatuj, chlapce. Nikdy nehajluj z okna jedouciho autobusu.“
A pak jsou takovy jako Milos, co maj vecne pulku aero dratu pretocenych napric…
to má ovládaný přes Garmin a v klíčovém útoku se mu to přenastaví dle aktuálního větru na optimální polohu.
Něco jako má nová pětka v ledvinkách :)
Ten jednorukej ze Simpsonových :)
To je docela zajímavé počtení, i když se měřila jen přední kola (zjistit chování zadního kola v turbulentním prostředí za jezdcem bylo pro redaktory příliš velké sousto). Udělal jsem si v hlavě docela slušný galimatyáš :-). Třeba Cole C50 lite s 50 mm ráfkem a 16 kulatými špicemi jsou stejně aerodynamické jako Corimy Winium s nízkým ráfkem, ale 18 aero špicemi, ovšem více aerodynamické než 47mm Citecy s 14 aero špicemi. Dále jsou stejně aerodynamické jako 48mm Lightweighty s 16 aero špicemi, aerodynamičtější než Dura Ace 35mm s 16 aero špicemi a srovnatelně aerodynamické s Shimany 50 mm +16 aero špic.. Tak kde je tedy pravda? :-) Pokud někdo neudělá opravdu porovnání stejného ráfku a různých druhů a počtů špic, nic se objektivně nedovíme a valení kalerábů do hlavy se nevyhneme:-).
Takový starosti bych chtěl mít.....
A „kaleráb“ je prosím co? Nástroj pro snižování aerodynamického odporu kulatých drátů?
Chtělo by to zavzpomínat na fyziku druhého stupně základní školy. Doufám, žes nechyběl :-)
Zjevně máš, bohužel :-)
Přečti si to ještě několikrát a snad pochopíš, že tvoje víra odpor vzduchu neovlivní. Ostatně jako cokoliv jiného.
Takže věř čemu chceš, kup si co chceš a pokud z toho budeš mít radost, koupil jsi dobře.
Já se ptal pouze po důvodu výběru.
Tady je jeden test aero a tuhosti (převzato z webu rafkarna.cz)
stačilo to sem dát hned a kokoska nemusel pálit čas přesvědčováním nevěřících
Kokoska je vyhlášený tím, že rád trpí nejen na kole, ale i tady na fóru :)))
btw pěkný test!
Přesně! Tady je to mnohdy větší mentální trénink, než FTP test na válcích :-)
Ale jaké konkrétní aero vlastnosti má hotové konkrétní zapletené kolo točící se a zároveň pohybující se danou rychlostí kupředu a jak se konkrétně tyto vlastnosti změní při záměně špic např. Aerolite za Competitiony jsem se opět nedověděl :-).Vše jsou jen nějaká izolovaná měření, která nesimulují aero vlastnosti kola jako točícího se celku pohybujícího se kupředu v různém (rychlosti i úhly) proudění vzduchu a už vůbec ne v úplavu za nohami jezdce a rámem.
Vetsina mereni zadni kolo vubec neresi. Mrkni do vlakna http://www.bike-forum.cz/…iky-atd.html mas tam nekolikero testu. Par jich je i komplet. Problem zadniho kola je, ze jeho aero odpor je silne zavisly na ramu za kterym se schovava.
Přesně tak, díky za doplnění!
A nejen na ránu, ale i na celém pohonu – kliky, boty, nohy, kadence a technika šlapání. A naměřit něco objetivně vypovídajícího a zároveň alespoň částečně obhajitelného, je prakticky nemožné.
Na druhou stranu, soukromý test s konkrétním setupem a vypovídající hodnotou pro zadní kolo si může každý snadno udělat sám s wattmetrem a pár (málo) opakováními…
super díky …
tak ok, rozdíl mezí DT COMP a DT a AeroCOMP cca. 2,2× (2,21 N vs 1,15N)
je to měřený při rychlosti 54 km/h
přehlédl jsem nebo nenašel při kolika drátech tohle bylo testováno (ale stejně by mi to asi nic neřeklo)
jaký ale je v reálu mezi tím rozdíl? to jsem tam bohužel nenašel.
Pokud by to bylo přes 1km/h při cca. 40km/h tak ok, má smysl investovat. Jinak víc ocením hmotnost.
Osobně bych předek stavěl na plochých , při ceně kol už tě to nepoloží, a když dáš CX Ray myslím že to bude přínos po všech stránkách
Tuhost, váha i aero
Nabízejí jen aerocomp se SP
Kdo?
Existují i DT AEROLITE STRAIGHTPULL
A nebo Sapim CX Rey s přímou hlavou, netuším kdo to bude motat
Ja vim, ze existuji. Ale na spinollo.cz nabízejí DT a u straight pull jen aerocomp…
Jo ty chceš ty Spinola, pak smolík asi
nemaj ty plochý dráty větší pevnost v tahu?
Obecene jakekoli kovane/valcovane, takze ztencovane kulate i ploche.
Pevnost v tahu je dava vyhradne plochou prurezu pri stejnejch materialech, takze 1,8mm ma vetsi pevnost nez plochej 2,3×0,9mm.
CX Ray – 2,3×0,9mm – 1600N/mm
Race – 1,8mm – 1350M/mm
ono to bude skoro nastejno ve výsledku :D
A to uvadi vyrobce jako max tah?
Pokud maj stejnej material, tak to jen napsali tak, aby vysel plochej lepe. Tvar prurezu na prostej tah nema vliv.
CX ray by mel byt skoro stejne jak 1,6mm
ano to uvádí výrobce
tvar samozřejmě vliv na tah nemá, ale materiál a způsob zpracování jo
Pri stejnych materialech a zpracovani- tam je zakopanej pes. Plochy jsou za studena kovany a vydrzi vic. Nekde na to byla tabulka, kolik ktery vydrzely a kde se pak trhaly.
A jak se dělá zeslabenej kulatej? To taky přeci musíš vykovat? Jinak jo, s tim souhlas, ale vzhledem k ceně mi přijdou plochý děsně přeceňovaný.
Galusky to chce
Zdravím, chci oživit tohle vlákno ohledně karbonovych kol SPINOLLO. Hledám cenově přijatelná karbonová kola na silničku a tyhle mě docela zaujaly. Nějaké nedávné zkušenosti? Jde mi o rafkovou verzi. Dík.
Ráfky Nextie, dráty DT, náboje Bitex. Tam není moc co zkazit. Kamarád má starší verzi a po 15000km pořad úplně v pohodě
Já tady četl názor, že karbon rafky v plastove verzi se nevyplatí a může tam být navic problem s prehrivanim v pripade rafk. brzd, hlavně pak pokud se jedna o méně renomovanou značku. Jde mi o to, ze vaha tech mých soucasnych Zond je 1600g, a ty Spinnola ve výšce 3,5cm maji těsně pod 1400g, tudíž 200g lehčí, což není vůbec zanedbatelne.
Spinollo je ale Čína, na které nic není… Nextie aspoň vyrábí Rovaly, když už nic jiného…
Spinollo používá ráfky Nextie.
Není to blbost? Roval=Nextie?
Pláštové karbony mají na lehkých Novatec nábojích s dráty Sapim CX Ray a výškou ráfku 38mm 1490g.
Zondy mají cca 1550g. Takže rozdíl nula. Maximálně v tuhosti a trochu aero
Pro Spinollo je vyrábí Nextie? To jsem nevěděl…
A Spinollo ve verzi premium zapleta Nextie rafky, jak psal vyse cavendish… tak trochu nechapu, co ses nam snazil sdelit.
To jsem nevěděl, viz výše… No, aby sis nenašel nějaký příspěvek, ve kterém se zrovna do mě můžeš strefit, co? ;o)
Nebud vztahovacny, trefuju se do kazdeho dle jeho zasluh :)
Asi je hodně zasloužilý :D
Tak, je fakt, ze vetsi prispevkove OCD tu siroko daleko nikdo nema, ale jinak proti milanovi vskutku nemam nic osobniho :)
Mohli bychom se raději vrátit k tematu??? Byla to ty karbonová kola, jen tak mimochodem.
objednej si Nextrie rafky a nech si je zaplést na DT 350 a máš neprůstřelné kola
Ja mam takovy dojem, ze informaci uz tu padlo dostatecne.
Tak muzeme tu vest flame, jestli carbon clincher na rafkove brzdy ano, nebo ne :)
Za me ne. A je jedno jestli cina, nebo renomovana znacka.
Pokud ti jde o hmotnost, galuskace jsou jeste lehci a navic v rafkove variante bezpecnejsi nez clinchery.
Vidím to taky tak nějak.
pokud za každou cenu chceš karbon proč ne, ale nic extra tím u plášťové – verze na ráfkové brzdy nezískáš – tak 100g a nějakou tuhost navíc,
jestli to má za těch +/- 20t.kč smysl si musíš ujasnit sám
Řekl bych, ač nerad, že máš pravdu, zase to ale kolu s těma karbonovýma Spinollama víc „slušelo“ :-)
těm 1400g bych moc nevěřil
No právě je to Čína, a vaha kdo vi…nedavno tady nekdo daval fotky probrzdenych Equatoru, takze tam taky nevim. Asi prast jak uhod…
Podívej se na Hunt a nebo menší značky Francie, Anglie, je jich dost, není jen Equator nebo Spinollo…
Jojo taky bych zkusil Hunt nebo Citec, Veltec. Levné se daji sehnat i Vision. A taky hledej Prime (bike24.com)
Mrknu, dik za typy.
Mám nedávno pořízené spinolla 45mm pláště diskové, maximální spokojenost na dt nabach, ty top dráty co nabízejí. Došly od objednání do týdne. Kola obdivuje každý, radil zdejší Cavendish. Takže tímto mu ještě jednou děkuji. Za tu cenu myslim moc dobrý poměr/výkon.