Zapletené kolo na fulla pro 100 kg jezdce

76 nepřečtených
  • Lowrider

    Ahoj, prosím poradíte mi, jaké zapletené kolo na zadek vzít pro 100 kg jezdce?

    Cena tak nějak bez limitu, ale spíše mi jde o poměr cena/výkon. Nechci UST a podobné věci – v terénu se takřka nedá opravit defekt (vždy zlámu všechny montpáky) a nasadit plášť rovně bez mýdlové vody také nejde. Z Mavicu XC717 to jde kamarádovi sundat holou rukou. Vám to u UST jde? :-)

    Vyplatí se dát náboj DT 240S (spíše asi 32 děr, že?) nebo stačí třeba DT340 nebo něco podobně levnějšího?

    Ráfek? Mavic XC 717? Vydrží 100 kg? Bude to ježděný na Trek Top Fuel 8.

    Dráty vůbec nevím.

    Díky za každou radu.

    Jirka

    0 0
    • Vilém  

      717 je zbytecne uzky a taky na 100kg to neni to prave.

      Naby klidne 340, nebo 350ky, Hope Pro ap.

      Vyplet 2–1.8–2 na pohodu.

      0 0
    • nzg  

      Ja mam sice jen 90kg, ale koupil jsem pro jistotu DT swiss EX1750 a po 3000 km jsem zatim jeste ani jednou necetroval.

      Byli za 50 procent, takze neslo odolat. A zvuk 240s jsem si zamiloval.

      0 0
    • Normik  

      Také doporučuji DT SWISS EX-1750, ale pravda, bílé kola s červenými polepy ne všude sednou…

      0 0
      • Lowrider  

        Díky za rady, 50 % dolů by bylo určitě fajn :-). Ale nejsou už příliš těžký? Nejezdí nějak moc ostře.

        A za ty 240S – má cenu připlácet nebo nemá? :-)

        0 0
        • worlusho  

          Řekl bych, že DT350 odvede stejnou práci jako DT240, která je lehčí.

          Za mě třeba: DT350/Mavic 719/výplet 2–1,8–2

          0 0
          • LaFu  

            tak presne tohle, s nabou novatec, mam na zadku a vse super a to mam 105kg, takze urcite ano, za 3000km bez zasahu

            0 0
          • Lowrider  

            OK, díky za radu. Takže rozdíl 240S vs. 350 je jen ve váze (v materiálu)?

            0 0
            • worlusho  

              Kompletní zadní náboj se skládá z 12 částí, z toho rozdílné katalogové čísla jsou u RW spaceru, výměnných koncovek pro osu upínáku(5mm/10mm/­12mm) a vnitřní osy. Tělo náboje nemají katalogované. Vše ostatní je shodné.

              DT350

              DT240

              Tady si to můžeš prohlédnout. ;)

              0 0
              • Lowrider  

                Super, díky moc! Takže i zvuk tý zubatky bude totožný, že ano? :)

                0 0
                • worlusho  

                  Těch 40g rozdílu váhy je v tom těle a těch 4 sarapatičkách a také je to to jediné co by mohlo měnit zvuk při rezonanci, ale pokud nejsi ladič klavírů, tak to asi nepoznáš. :)

                  A pokud si necháš udělat červeno-bílou samolepku s 240s, tak to nepozná krom váhy asi nikdo. Richard mi ho také zapletl, akorát dopředu jsem dával 240s.

                  0 0
                • JakeF  

                  Není… Kamarádky 240ky byly výrazně hlasitější. Možná to bylo rozdílným modelovým rokem nebo údržbou, ale teda moje 350ky nejsou nějak extra hlasitý.

                  0 0
              • kubad  

                neni pletes se

                0 0
              • Vilém  

                Schvalne se zkus podivat i na pismenka, ne jen na cisla dilu.

                0 0
                • kubad  

                  tak tak, nejpodstatnější rozdílu zadní náby jsou nerezové ložiska u 240, jiné tělo, a koncovky

                  0 0
                  • Lowrider  

                    To jsem chtěl vědět. Díky :).

                    0 0
                  • Lowrider  

                    „Dobrý den,

                    náboj je dle dovozce pro letošní rok beze změn, ložiska již nejsou nerezové.“

                    Ví někdo, proč tam přestali dávat nerezová ložiska???

                    0 0
                    • kubad  

                      jsou nerezové pořád pokud vím

                      0 0
                      • Lowrider  

                        Máš mail.

                        0 0
                      • Lowrider  

                        Info pro ostatní:

                        Bottico s.r.o. (26.02.2013 10:54)

                        Dobrý den, náboje DT 240 S již nemají nerezová ložiska! Toto byla reakce výrobce na nárust ceny komponentů pro výrobu, které by výrazně tuto řadu zdražily. Tímto byla cena výrazně udržena. S pozdravem v.U.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Jo jo, všechno jde do ******, jak už ani 240ka nebude to co bejvávala, tak je to špatný.

                          0 0
                        • kubad  

                          tak se jich zeptej jaký je rozdíl mezi 240 a 350 když je mězi něma takový rozdíl

                          kua serou mě

                          0 0
                          • Lowrider  

                            Zadal jsem dotaz:

                            „Mohu se prosím ještě zeptat, jaký je rozdíl mezi zádním nábojem DT 240S a DT 350? Považoval jsem jako hlavní rozdíl nerezová ložiska. Nyní jsou tam ty samá. Je tam tedy vůbec nějaký důvod, za co připlácet u těch 240S? Díky.“

                            Pak sem vložím odpověď.

                            0 0
                            • Lowrider  

                              Bottico s.r.o. (26.02.2013 11:55)

                              Rodílů je více – Náboje 240S mají odlehčené profrézované zubatky, více odlehčené tělo náboje, v rototu jsou ložiska Light ( menší ), závitový kroužek ALU. S pozdravem V.U.

                              Zde odkaz: http://www.bottico.cz/…eshopper.php

                              0 0
                              • tonik666  

                                Koukal jsem do technického manuálu DT240 na stránkách DT swiss a u většiny nákresů nábojů 240 se u ložisek výslovně píše „stainless“.

                                0 0
                                • Lowrider  

                                  Tak to možná ještě nepřepsali – asi se tím moc chlubit nebudou, tak nebudou spěchat ani s přepsáním manuálu :-).

                                  A vadí to nějak extrémně vůbec, že nejsou nerezové? Vždyť je to stejně utěsněné, ne?

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    nerez vydrzi trochu vic, ale problem v tom urcite neni

                                    0 0
                                    • Lowrider  

                                      OK. Když doslouží, tak vyměníme za nerez a je to :-).

                                      Ale stejně pořád nevím, jestli vůbec budeme nějaké kolo kupovat, tátovi se moc nechce, je to přecijen moc peněz :-). Uvidíme.

                                      0 0
                                  • Dzordano_Bruno1  

                                    Vozím 370 a nedávno jsem dělal servis ložisek a po 2letech jsou jako nová. A to mám originální obyč. Jen jsem vyčistil a promazal. Takže bych neřešil, jestli je tam rez/nerez, stejně se vše točí jen kolem toho, kde a jak jezdíš. Pokud kolo pořád máčíš v brodech, rybníkách a máš náby podvodou, asi bych to řešil, ale jinak je to jedno.

                                    0 0
                              • tonik666  

                                Zubatky v manuálu mají stejné identifikační číslo jak u DT350 tak u DT240, HCDXXX00N1167S.

                                0 0
                          • worlusho  

                            Když už tu řešíme rozdíl ložiska, tak ve 240 byly nerezové nebo hybridní?

                            0 0
                            • kubad  

                              nerez, hybridni jsou v 190

                              0 0
                              • worlusho  

                                Dík, já jen, že jsem si zavolal do zastoupení SKF, INA, FAG atd. a tam mi řekli, že cena nerezových ložisek je většinou stejná s klasikou, dole jsou ceny pro 6902. Tak tím ta vyšší cena u 240 také není odůvodněna, proto jsem se ptal jestli tam nedávali hybridy.

                                0 0
                                • kubad  

                                  nerezove je trochu drazsi, ale jak pises zase to neni o tolik

                                  0 0
                                  • worlusho  

                                    Nerezové není dražší volal jsem sem a v nerezu stojí 6902 2RS 195,– a klasika 220,– (ceny bez DPH), jak je to s ložisky v ořechu, tak to nevím, nemám čísla.

                                    0 0
                        • scret  

                          svet se v pr..el obraci:( uz ani ty 240ky nejsou to co driv…

                          0 0
                          • jIrI___  

                            To je ta touha lidí po co nejnižší ceně. Ale zas nevěřím tomu, že mezi klasickými a nerez ložisky by byl takový závratný cenový rozdíl…

                            0 0
                            • worlusho  

                              Nerezová 6902 stojí 195,– bez DPH a klasika 220,– bez DPH.

                              0 0
                            • scret  

                              tak otazka co to vydrzi… 240ky jsou tak trochu uz pojem, co se tyka vydrze…

                              0 0
                        • Vilém  

                          Ted je jeste otazka, zda je to sdeleni Bottica, nebo DTSwiss:)

                          Kdyz vzpomenu jak tu kdysi amatersky cernili stribrny draty…

                          0 0
    • Hnoj  

      Hope PRO II – Mavic XM819 – Sapim Race – ALU niple. Neprůstřelná kombinace, DT240S jsou mega-drahý a upřímně řečeno nevidím žádný zásadní výhody proti třeba HOPE.

      0 0
      • Lowrider  

        Dík Richarde za tip. Ty Hope jdou na CL?

        0 0
      • worlusho  

        Neprůstřelnou kombinaci si napletl mě, jenom ráfky byly o kouda těžší, pravda jsou širší :)

        0 0
      • Chyronex  

        Koukám, že než jsem sepsal své téma na výběr ráfku, tak tu vzniklo velice podobné. A tohle by mohlo být řešení i pro mě.

        0 0
        • Hnoj  

          Jo, taky jsem tvoje téma registroval, ale ty chceš UST a tam je asi fakt jediná možnost XM819…

          0 0
      • RUSH  

        Mavic 819 mají jednu vadu – praskaj kolem ventilku (mě osobně 2 ks). A to jsem je foukal spíše středně a jezdil jsem na nich lehké XC/Maraton.

        Mám 92 kg, Hnoj mi napletl Hope + ZTR Arch EX a jsou super. Jezdím je s pláštěma RR + NN 2,25 SS bez duší a naprostá spokojenost. Mohu je jen doporučit. A samozřejmě je lze použít jak s UST, tak s normálními plášti.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scret  

      na 717ku zapomen!

      UST/UST mi jdou rukou a jednou plast.montpakou! nevidim zadny problem! zadne lamani montpak apod.

      A trochu nevidim duvod kupovat dneska nova kola/kolo a nedelat ho na bezduse… Fakt se toho zbytecne bojis…

      0 0
      • Lowrider  

        No jo, ale když si někde hluboko v Tatrách, nikde nikdo, jak opravím bezdušovou soustavu? Jedině s sebou vozit aspoň čtyři náhradní duše. Nevím, mám koupený nový UST pláště Schwalbe i to mlíko do toho, ale leží mi to ve skříňi. Asi jsem k tomu ještě nedozrál. Kdyby někdo chtěl, dám levně.

        A můj normální plášť (ne bezdušovej) z UST Fulcrumu prostě nesundám bez násilí a plášť zase nenadám zpět rovně bez mýdlové vody… Možná, kdybych měl UST plášť, že by to šlo lépe?

        0 0
        • kubad  

          normálně nasadíš duši :D

          a to sundávání nechápu

          0 0
          • Lowrider  

            Jasně, ale jak nasadím duši, když ten plášť prostě nejde sundat? Já mám Zera, brácha má SLR a ani z jednoho ty pláště prostě nejdou. Nevím, jestli jsme tak leví nebo co, ale prostě to nejde a vždycky s tím svádíme urputné boje :-).

            Asi půjdeme na školení do nějakého servisu.

            Ale asi to hůř určitě půjde z těch UST, když Pythona z kamarádova XC717 sundám holýma rukama :-).

            0 0
            • jIrI___  

              Co máte za pláště? Mně jdou z ST sundat TLR Schwalbe bez problémů jen rukou.

              0 0
              • Lowrider  

                Dušový Racing Ralphy a Conti Race Kingy.

                0 0
              • MlokCZ  

                TLR jdou vždy lehce, protože mají úzké patky, které jsou uvnitř středového žlábku ještě volné (tedy jdou tam bez problémů nacpat obě). Díky tomu nejsou ani trošku problémy se sundáním pláště z ráfku, ale také díky tomu to jde hůře nafoukat (UST pláště jdou právě tak dobře kvůli těm širokým patkám, které se uvnitř žlábku dotýkají a tlačí na sebe a tím plášť těsní po většině obvodu i když ještě není v patkách ráfku).

                0 0
            • tonik666  

              A nechybí ti jen ten správnej grif? :)

              Je potřeba patku po celém obvodu vmačknout patku doprostřed ráfku, kde je obvod nejmenší, a zároveň táhnout plášť jedním směrem, aby ti neutíklaa zpátky.

              0 0
              • Lowrider  

                Asi jo, však říkám – zajdu na školení a budu cvičit cvičit a cvičit :-).

                A díky za návod. Takhle nějak jsem to určitě dělal, ale bylo to málo platný :-).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jestli nemáš jak výše píšeš UST pláště, tak nechápu vůbec. NeUST pláště musí jít nadnat i sundat jen rukou bez použití montpáky.

                  0 0
                  • Lowrider  

                    Já se ale prostě pod ten plášť rukou nedostanu, ani nejde nijak vypáčit. Sotva tam vmáčknu tu montpáku.

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • MlokCZ  

                U úzkých UST ráfků to může jít trochu hůře (jak se do středového žlábku obě patky současně díky jejich šířce u UST plášťů už moc dobře nevejdou), tak pokud to dělá trochu blbě, tak může být hned problém.

                Pomůže ale cokoliv. Třeba tu druhou patku cpát ze žlábku trošku pryč, aby tam ta kterou sundavá se lépe vešla.

                A nebo rovnou sundavat postupně. Tedy jednu patku pláštšě nechat zaskočenou v patkách ráfku. Tím je celý středový žlábek volný pro tu druhou a není třeba pak žádné úsilí a jde to samo.

                U širšých UST ráfků (21mm+) tohle už problém není vůbec, ale pokud má ještě 17mm SLR, tak to se to projeví už dost.

                0 0
                • Lowrider  

                  Dík za tipy.

                  Jojo, brácha má tu starší verzi SLR – viz. profil.

                  U těch Fulcrumů si teď nejsem jist, ale měly by tam být 19mm.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To jsou typy pro UST pláště, které mají široké patky a kvůli tomu je to trošku obtížnější.

                    Ale jak jsi psal co máš za pláště, tak nemáš UST, takže úzké patky a tam to problém být nemůže ani u 17mm UST ráfku.

                    0 0
                    • Lowrider  

                      Pak už nechápu vůbec nic :-). No zkusím to znovu, třeba to letos půjde lépe.

                      0 0
            • scret  

              nejde sundat? Nechapu, mam nekolik UST kol, pak jich je dost i v mym okoli, ktere delam kamaradum a nikdy jsem s tim nemel problem… Pritelkyne se to naucila uz taky, ale je to male 55kg stvoreni, tak nema moc silu v rukach… tam bych to pochopil.. Ale u chlapa/kluka?

              Pokud ti jde o odolnost, tak UST/UST guma + mliko je asi to nejoodlnejsi co muze byt a za cca 2roky co jsem na tom jezdil, jsem nemel jediny defekt, ktery bych musel resit!

              Rekord byl cca 5–7mm rezanec plaste, ktery v klidu zatahnul tmel a jen jsem musel trochu dofouknout tlak, par stouchu pumpickou… Nez jsem dojel domu, tlak uz neusel a do sjeti plaste jsem ten defekt uz neresil:) ani jsem to nijak nelepil…

              Normalni hrebiky atd. jsem vubec neregistroval… Jen po vyjizdce mas mastny flicek na plasti, nic vic…

              V pripade, ze bys byl takovy hovado jako ja a treba spatne doskocil na ostrej obrubnik, s tim, ze proseknes plast a zrusis rafek… Tak das na dojeti normalne dusi…:)

              0 0
              • Lowrider  

                Tak že bych těm USTčkám dal šanci? :-) Promyslím.

                0 0
                • scret  

                  pokud neresis gramy, tak UST/UST + mliko je skoro neprustrelna kombinace… Zkusenosti mam hlavne s Contikama… Ted mam schwalbe snakeskin TLR a taky maji hodne slusnou odolnost…

                  0 0
                • tonik666  

                  Buď rád, že to drží, aspoň to nikde nevyzuješ.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Já pořád prodlužuju dobu bez defektu co bych musel nějak více řešit na vyjížďce a pokud vydržím do srpna, tak už budu na 6 letech.

                To více tam mám proto, že jsem jednou musel u snake skin RaR (a to nebyl UST) na jedné vyjížďce 2× dofukovat (po dojetí domů už to drželo a dále jsem to neřešil). A to byla jedna jediná vyjímka, jinak jsem nikdy jindy ani dofukovat nemusel.

                0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • honzahradek  

      Prosím jaké kola mám 95 kg jezdim sup xp929 2012, 3000 km ročně cena 3–5 tis. Dík

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.