• zuzabrno

    ahoj bikeri,

    asi budu vypadat uplne neschopne, ale neumim na SPD. Mam uz druhe kolo, na kterem je mam (4 roky). Na netechnickem terenu jsou super, ale ve chvili kdy mam prekonat nejakou prekazku, jsem v koncich.

    Mam nove GT Sensor 2.0, krasneho fulla, zacla jsem jezdit po lesich, zadna velka divocina a pote, co jsem se nekolikrat nedokazala vypnout a spadla, zacinam mit strach. Pred technictejsima pasazema SPD radeji vypinam, abych mela jistotu, ze nohu rychle sundam.

    Pedaly mam docela malo pritahle, vycvaknout jdou docela lehce. Trenovala jsem vycvakavani, pomalou jizdu, stani na miste, rovnovahu a nic. Porad nevycvakavam automaticky, mam strach, ze zas skoncim na zemi a to cele se odrazi v me jizde.

    Zvazuju prechod zpet na platformy, ale kdyz to udelam, budu si pripadat jak looser. Ach jo, fakt nevim a stve mne to.

    Nejaka rada?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jIrI___  

      Vypnutí SPD před technickým úsekem je nehorší věc, kterou může člověk udělat. A když začneš vozit platformy, tak nebudeš vypadat jako looser, ale naopak jako krutohustá frýrajderka ;). Takže bych se toho nebál, za zkoušku nic nedáš. Každému prostě nebylo shůry dáno :)

      0 0
      • zuzabrno  

        dik, asi tam dam obyc. platformy, obuju tenisky (coz si teda nedokazu predstavit, pze tretry jsou super) a vyzkousim rozdil

        0 0
        • Lišák  

          Jen technická: Nemyslíš, doufám, platformami tento typ pedálů?

          0 0
          • zuzabrno  

            ne, to fakt ne

            myslim pedaly s pinama, ale nelibi se mi, jak jsou velke a spis bych se to rada naucila s SPD, ale asi jsem uz nad sebou zlomila hul…

            0 0
        • Jenda  

          akorat pocitej s tim ze do kopce jsou platformy utrpeni.

          Moje rada – naslapy povol co to jde, poradne ze zacatku maz zamky, pomuzou ochozeny kufry i kdyz pak hrozi ze je vyrves i nahoru, ale to je mozna zatim pro tebe mensi zlo nez to valeni se.

          Ja po vic nez 15ti letech s SPD vypinam naprosto automaticky, jediny kdy jsem s tim bojoval bylo pred lety novy Ritchey naslapy a novy kufry, lehal jsem jak ***** :-)

          0 0
    • BigKarel2  

      prostě se toho nesmíš bát…

      0 0
    • Milvus888  

      Proště se nesmíš bát a zkusit změnit polohu kufrů a vypínat patou!! a ne špičkou.

      0 0
      • zuzabrno  

        hm a jak mam tu polohu zmenit, at mi to nezmeni postaveni nohy vydci pedalu a zaroven rychleji vycvakava?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Úhel kufrů se nastavuje pouze podle kolen. Cokoliv jiného je špatně a dříve nebo později se to projeví.

          0 0
      • Ruprt2  

        Jak se vycvakává špičkou?

        0 0
        • Milvus888  

          to právě že nejde , ale někdo to dělá že když se lekne tak to chce za každou cenu vyrvat a nedívá se na to že (ne)vycvakává spičkou..

          0 0
    • Algheroteam  

      Chyba bude někde jinde, ale to je třeba vidět co děláš špatně a pak to odstranit. Napiš kde jezdíš a určitě se najde někdo, kdo se přidá a pak poradí.

      0 0
    • ClAyD  

      To je zvláštní… mě se s SPD jezdilo daleko lépe. Bejt tebou bych zašel do nějakýho servisu nebo se s někým poradil, třeba to máš špatně nastavený… Jenom hlavně nevycvakávej v technických pasážích! Právě tam mají SPDčka snad největší přínos, že se cítíš bezpečněji a noha ti nesjíždí z pedálu…

      0 0
    • Ruprt2  

      Určitě se tu najde nějaký hodný závoďák z Brna, který má očehlané kufry a už ho to rozčiluje, který by je za úsměv vyměnil s tvými. Ty budeš mít volnější nohu a on ušetří za nové.

      0 0
    • badys  

      Ahoj, existují kufry s označením SHIMANO SM SH56, který umožňují vycvakávat nejenom do boku do venku, ale já je nikdy neměl a ani nikoho neznám kdo by je měl. Možná místní guru napíšou něco více, jestli je to použitelný, nebo je to k ničemu.

      0 0
      • Kouba_2005  

        mně teda na XTčkách jdou vycvakávat jak směrem od kliky, tak i směrem ke klice. kufry mám ty, co k nim byly.

        0 0
        • badys  

          na XTR mne jdou také oběma směry a směrem ke klice toho často využívám kvůli svým bolavým kolenům, ale třeba na 520kách mne to šlo jenom do venku a musím říci, že i nová XTR 980 mne jdou vycvaknout mnohem lépe nž na 520 a to jsou XTR přitažené a 520 jsem měl povolené na maximum.

          0 0
          • terkad  

            Na M520 to taky jde dovnitř. Ze začátku (než jsem pochopila, že patou do výpletum řetězu apod. ne:)) jsem to tak občas udělala, protože směrem ven mi to šlo hůř.

            A co se týká vycvakávání v terénu, v Rychlebkách minulý týden (první pokus) jsem se až divila, jak mi to najednou jde krásně i levou nohou, která byla vždy ta méně šikovná. Když musíš, tak musíš :)

            0 0
      • Lišák  

        Mně šlo vždycky vycvakávat na obě strany s welgo kuframa i na pedálech VP, welgo, shimano 520. Teď mám kufry, co byly k 520 a jezdím s nima nejen 520, ale i ty VP a zase nemám problém s vycvyknutím na obě strany.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • bedyna  

        tak tyto kufry mám asi měsíc, stejnou dobu je jezdím, dostal jsem je k pedálům Shimano PD324. Kufry jsou stříbrné. K pedálům 520 jsou SH52 – černé. V návodu je jasně popsaný rozdíl – SH 56 vícesměrné vycvakávaj víceméně ve všech směrech tedy i nahoru – jsou spíš na turistiku, SH52 jednosměrné – vycvakávaj jen do boku. Na obou je jedno, kam se pata točí – zámek je symetrický – jestli ven nebo dovnitř (což dělám v horní poloze pedálu pro problémy s koleny). Ale nedoporučuji se to učit. V terénu potřebuje člověk vycvaknout většinou tu dolní nohu a pak to dovnitř nejde.

        0 0
        • Rychlej turista  

          No nevím, čoveče, ale pokud mám pedál dole, tak si nevzpomínám, že bych ho kdy vycvakával.

          0 0
          • bedyna  

            no já si takhle v sedě těžko představuji, kterou nohu potřebuji vycvaknout, když se zarazím v kopci o šutr či kořen. Asi jak kdy. Prostě sem si u PC myslel, že na tu nohu co jde dolů nějak nespadnu. :-)

            0 0
    • mr.antik  

      chce to sedlo na sjezdy níž (ideální je snižovací teleskopická sedlovka) a kolena od sebe. Kolo vedeš ty, ne naopak, ale určitou vůli mu musíš nechat…

      Možná máš i sedlo vysoko (dost lidí to vozí) v normální poloze.

      Jak je sedlo nahoře, je to mnohem horší, záleží jak máš dlouhé nohy, tvaru sedla, objemná stehna atd…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • hrajem  

      Pokud ti SPD nesedi, tak nevidim duvod proc se s nimi dal trapit. Ja jsem se vratil k platformam asi po 2 vyjizdkach.

      0 0
      • fousac  

        ale zas kdyz clovek z velkyho mesta stravi 2/3 kilaku dojizdenim po cestach a silnicich, tak „kulaty“ slapani je imho zasadni vyhodou a na platformach skoro nejde..

        0 0
        • hrajem  

          Tak to naštěstí neznám. Přijde mi ale divné se 4 roky snažit jezdit nášlapy a stále se bát. Člověk přeci jezdí, protože ho to baví a je jedno jestli s klipsnami, na platformách, SPD… Je možné, že na platformách se bude o něco hůř šlapat do kruhu, ale aspoň si to člověk víc užije a nenutí ho to ****** si techniku prasoskoky :o)

          0 0
        • JSt  

          naopak. na pinovych pedalech to neni zasadni problem.

          0 0
        • pitos  

          Člověče, opět se od tebe dovídám zcela novou informaci, že na platformě skoro nejde šlapat do kruhu…začínám mít pocit,že jsi ani ty platformy nikdy pořádně nejezdil:)

          0 0
          • fousac  

            ale jezdil.. kdyz sem par let vozil jenom je, tak sem s nicim nemel problem…

            ted je vezmu obcas kvuli sandalum (v lete k vode) nebo pohoram (v zime do snehu) a zezacatku mam problem vubec udrzet nohy na pedalech (po x tisicich km na SPD), casem se to srovna ale sklouznu do pomalejsi silovejsi kadence..

            proti SPD se da slapat tak pulkulate…

            samozrejme do clenitejsiho terenu jsou mi platformy mnohem prijemejsi, pripadam si znacne jistejsi.. jen se prenest pres pocatecni nezvyk..

            0 0
            • pitos  

              Jezdil jsem cca 4roky různé nášlapy a potom jsem to asi další dva roky docela často střídal a prohazova s platformou.Teď vozím asi 3roky jenom platformu.Jezdil jsem vše od XC po DH na obojím a nikdy jsem žádný takový problém nezaznamenal.

              Zaznamenal jsem dvě situace kdy mi nášlapy občas chybí.

              Při jízdě v rovinatějším terénu třeba přes kořeny, kdy musím šlapat.Tam má noha tendenci na platformě poskakovat.

              A druhá situace je při nějakém technickém výjezdu,kdy by nášlap pomohl ušetřit sílu při vytažení kola na překážku/schod.

              Jinak všude jinde mají pro mě platformy výhodu.

              0 0
              • fousac  

                nepopiram vyhody platforem.. naopak, treba moznost vystoupit z kola dozadu v prudkym sjezdu mi na spd dost chybi… (ono i pak zase nastoupit)

                jen proste po 6tkm cx/silnice a 4tkm biku na spd je prechod na platformy trochu nezvyk..

                a samozrejme jako spravnej urazlivej chlap nemuzu opomenout moznost, ze proste neumis na SPD spravne slapat, tak ti ta zmena tolik neprijde.. ;)

                0 0
                • pitos  

                  To máš pravdu s SPD jsem nikdy nesrostl, protože existují lepší systémy ukotvení;)

                  0 0
    • claid  

      myslím si, že je to v hlavě… ještě si asi neměla fakt nepříjemný pád.. když jsem s SPD začínal, padal jsem asi jako každý, většinou v malých rychlostech. Pak jsem jednou přelítl přes retarder a od té doby si to hlava pamatuje, když je nějaký problém, tak nejdřív a zcela automaticky se vypínají SPD a pak se řeší další..od té doby jsem nepadl.. tak si myslím, že jsi ještě pořádně nespadla a nedala tak šanci, aby si to hlava pamatovala.. :-)

      0 0
    • marco  

      4 roky trápení to je odhodlání. Bude to znít divně, ale jezdi na kole ve městě tam se naučíš vycvakávat pedály raz dva. jízda v blátivém prostředí vyjeté koleje taky dobrý adrenalin a tréning vycvakávání. Bohužel vycvaknutí musí to být instinkt bez zamyšlení to tě asi zpomaluje řešiš hodně věcí najednou a potom se to po…

      0 0
      • mr.antik  

        řek bych že spíš cílem je získat dostatečný skill, že vycvakávat nepotřebuješ. Jasný že to není stoprocentní pocit v trialových pasážích oproti platformách, ale posunout se to dá…

        0 0
    • Tina  

      Ja si myslím, že je to iba v tvojej hlave. Podobné pocity som mala na začiatku s SPD aj ja. Stále myslíš na to, že budeš musieť šliapnuť na zem. Pri jazde máš myslieť na jazdu a pozerať sa tam kadiaľ chceš ísť. Pokiaľ budeš stále počas jazdy myslieť na to, že máš nohy nacvaknuté v SPD, nikdy sa neuvoľníš a neužiješ si jazdu. Kolo, čo máš zvládne aj hodne náročný terén takže by si mala všetko jazdiť bez potreby vypnutia pedálu. Pokiaľ teda nejazdíš trial ;) Schválne si skús namontovať platformy a prejdi si nejakú, pre teba technickú pasáž. Porovnaj si svoje pocity pri jazde s platformami a SPD. Je pravdepodobné, že s platformami si v tej technickej pasáži ani nebudeš musieť šliapnuť na zem, ale s SPD budeš na to myslieť a tak trochu si vsugeruješ, že musíš vypnúť. Všimni si, že si nikdy nespadla pri vyššej rýchlosti, ale vždy iba keď si sa zľakla, spomalila a chcela zastaviť.

      0 0
    • kolečko  

      A nesundáváš nohu z pedálů zbytečně? Píšeš, že před překážkou jsi v koncích. Před jakou překážkou? Pokud to není kláda přes cestu, tak SPD by ti naopak měly pomoct terén překonat. Zvlášť na fullu je výjezd přes kořeny v SPD lahůdka. Žádné drncání jako na HT, zadní kolo kopíruje terén a pedály ti podrží nohy, takže ti nelítají. Hlavně řadit včas a nepřestávat šlapat. Jestli není problém spíš tady v technice jízdy.

      0 0
    • firegon  

      SPD jsem v zivote nechtel :) Koupil jsem si tyhle http://www.dookie.cz/…8169-c-1376/

      A ze bych byl loooser ? Ze je mam.. :-D diky

      Je pravda ze jezdime vetsi tereny,rychle,ko­reny,kameny,a­le jedem i pres polnacky a asfaltky,tam mi to vubec nevadi ta platforma. Kamos ktery jezdi semnou ma taky SPD ale chce prejit kvuli tomu terenu na platformy.

      Myslim,ze kdyz mas fulla a chces si zaradit a pobavit v lese,tak ty platformy jsou jasna volba,samozrejme neco lepsiho :)

      0 0
      • ClAyD  

        A proč bych se nemohl bavit na nášlapech? Právě že čím horší terén, tím víc si užívám, že mi nohy krásně drží a neodlítávají z pedálů. Vždyť i někteří sjezdaři je vozí…

        0 0
    • iron.hide  

      kludne prejdi na platformy, urcite nebudes loser

      0 0
    •  

      V tomhle případě opravdu pomáhá jenom jezdit ve městě, kde se často stojí, nebo si při vyjížďce uměle dávat zastávky. Klidně si prostě v jednu chvíli řekni „zastavuju“ ! Zastav a vycvakni. Pak nacvakni a jedem dál. A o kilometr později zase. Ten pohyb se musí zautomatizovat. Naprosto super na tohle je trénování trackstandu, tj. stání na místě. Poprvé spadneš a pak budeš už vypínat svědomitě a po dvaceti, třiceti vypnutích během jednoho dne si to už zapamatuješ. Jestli jezdíš takhle dlouho a pořád sis nezvykla, už asi moc možností nemáš, prostě zkus třeba týden v kuse tlačit natvrdo zvykací režim, hodně zastavovat a pořád jenom vycvakávat a nacvakávat. Pokud to ani potom nepůjde, vozit platformy není žádná ostuda, jen se tím připravíš o určité pohodlí (a získáš zase jiné možnosti).

      0 0
    • king-bike  

      Ahoj,jestli si neveris tak platformy, kde je problem :)

      0 0
      • JSt  

        myslis jako utect pred problemem? to neni reseni. ;-)

        0 0
        • king-bike  

          nemyslim, ale kdyz ji to dela problemy? myslel jsem ze kolo je relax a pohoda a ne o strachu, kdyz si neverim, to je to nejhorsi co muze byt.

          0 0
      • mr.antik  

        Když to nejde na spd, na platformách to taky nepude, zase se se objeví problémy jiné… Do neextremních podminek jsou spd v pohodě. Ale může to prostřídat a uvidi, dokud má na holeních zdravou kůži :-)

        0 0
    • malamala  

      Zuzko, problém je ten, že na to myslíš. Vycvaknutí musí přirozené a intuitivní. Když na to budeš myslet kdy vycvaknout, málo kdy se ti to podaří. Soustřeď se na jízdu a když bude problém, noha sama přirozeným pohybem vycvakne. V Brně je určitě mnoho bikerů, který s tebou rád vyrazí do terénu a dá rady přímo v akci.

      0 0
    • saddik  

      Tak hlavní je nemuset nouzově vypínat, takže třeba do obtížných výjezdů vjíždět s odhodláním, že to prostě vyjedeš, soustředit se, mobilizovat všechny rezervní síly a včas řadit. Sjezdy zase s rozvahou a včas volit stopu.

      Jinak za poslední měsíc jsem měl taky asi tři pády v nulové rychlosti, vždy mě zastavil buď smyk, nebo překážka v prudkém technickém výjezdu. V těchto situacích mi přijde, že občas na vypnutí nohy čas prostě není, ale to jsou situace, kdy bych možná nedal nohu dolů ani z platformy. Jednou jsem byl teda tak vyfluslej, že jsem se na řešení pádu nějak vyprdnul a prostě se skácel, ale jindy mi přijde, že řeším rozhodnutí buď vystoupit, nebo risknout ještě jedno šlápnutí, že to přece dám za každou cenu, ale když to nevyjde tak už pak čas prostě není, protože už prakticky ležím. Takže když bojuješ do konce, tak se často válíš :).

      V tomhle ohledu mi přijde dobrá rada s tím soustředěním na stabilitu, tedy držet rovnováhu pokud možno tak, abys v případě nutnosti vystoupení na kole chvíli dokázala stát, protože vycvakávat když už letíš na stranu je nejisté… Budu se to tak taky muset naučit – když jsem unavenej, tak z lenosti trochu prdím na práci s těžištěm s tím, že to prostě vydupu, z toho budou ty pády, jojo..

      0 0
    • alinceb  

      SPD jezdím 3 roky a nikdy (!) jsem kvůli nim nespadl. A to poslední dobou některé technické výjezdy připomínají spíš trial než cokoliv jiného.

      Kouzlo je v tom, že musíš pedály vozit nejdřív úplně povolené a pomaličku dotahovat, jak to budeš mít víc zažité. Plus jsou samozřejmě trošku „olítané“ kufry. U povoleného pedálů stačí i jen minimální vyosení paty a hned jsi venku. Musíš se ale o něco víc soustředit, aby si měla nohu v ose při šlapání, protože jinak ti to bude taky vypínat (což je imho menší zlo, než se skácet v technické pasáži).

      Nejvíc, co se týká techniky v SPD, mi ale dalo ježdění na festce a konkrétně trackstand. Vozil jsem úplně dotažené SPD pedály (kvůli skidování), takže všude vycvakávat a nacvakávat by byl dost voser. Hlavně když si ti kliky při nacvakávání točí (obzvlášť s jednostrannýma silničníma SPD to je lahůdka). Když si pak trackstand zažiješ, tak není problém ho do jisté míry používat i na MTB.

      Závěrem: Přítelkyně vozí SPD něco přes rok. Nejdřív protestovala (ostatně jako vždy), že to nechce a že bude jen padat. Povolil jsem jí pedály a docela si zvykla. Na silnici vozí oboustranné PD-M520, ale na MTB si vymínila jednostranné SPD s „platformou“. Po silnici a v lehkém terénu vozí SPD a do složitějších pasáží vypíná a otáčí pedály (cítí se tak jistější). Za ten rok ježdění měla jeden jediný pád: Dojeli jsme skrz branku na jednu zříceninu hradu, kde jsem musel zastavit a ona za mnou už nestihla vycvaknout a lehla na takovou skalku. Jinak je to bez problémů.

      0 0
      • sjusko  

        Vidím to dost podobně, když jsem s SPD začínal povolil jsem je téměř úplně a nikdy se mi nestalo abych nestihl nohu dát z pedálu. A nikdy jsem ani moc neřešil nějakou techniku vyndavání nohy z pedálu. Prostě to jde nějak samo a když je potřeba hodně rychle dát nohu dolu, tak ji prostě s rozumným dotažením vyrvu z pedálu v jakékoliv poloze téměř okamžitě a nikdy nikdy jsem neměl problém že by mi noha vycvakli kdy nemá.

        0 0
      • Lada,s  

        co je skidování?

        0 0
    • Meluzina  

      mám stejný problém, zvažuju www.koloskola.cz

      0 0
    • DaSnail  

      skús platformy.

      btw :

      A looser is a loser who can't spell „loser“. ;o)

      0 0
    • maajkee  

      Padáš protože myslíš na to, že bys mohla spadnout, to je celej problém podle mě :)

      Chce to jezdit a jezdit, já už si při jídzě defakto neuvědomuju jaký mám pedály, soustředím se jen na jízdu. Ale chce to fakt jezdi a jezdit.

      0 0
      • alinceb  

        Nejhorší smrt je z vyděšení…

        0 0
      • capis  

        Jasně, stejně tak, jako člověk sahá na brzdy, podvědomě, instinktivně. Ale někde jsem to tady už viděl, že měl někdo na řidítkách napsáno brzdit, to je pak těžké.

        0 0
    • šimlos  

      Pružiny SPD je dobrý občas vyčistit kartáčkem a prostříknout WDčkem,pak se funkce překvapivě zlepší..

      0 0
      •  

        S tím WDčkem jsem je jednou taky prostříknul, pak mě při prvním humpoláckým prasoskoku pustily oba pedály najednou :D a hned jsem byl opatrnější, kam mi ty paty lítaj.

        0 0
      • saddik  

        Já je teda fouknu silikonovým olejem, když mažu vidli. Ani ne tak kvůli vycvakávání, ale aby mi nevrzaly kufry o pedál.

        0 0
    • Payia  

      Reseni je snadne, prodej fulla a zacni jezdit silnici, tam se vycvakava jednou za 50km a to si pohlidas ;)

      0 0
    • Pavel  

      U mne to mělo s SPD naprosto stejný vývoj jako u tebe… Naučil jsem se nepadat :) a (hlavně) nějak se to u mne „zlomilo“ samo, teď tu nohu prostě „vyrvat“ stihnu. Moje žena říká, že nechápe, jak to stihnu, prostě vidí mne, jak padám a přesto se ještě vycvaknu. Ale občas si na broučka pod kolem zahraji, o tom žádná…

      Prostě SPRÁVNÝ BIKER SE VYCVAKÁVÁ AŽ Z POZA KOLA! ;-)

      0 0
    • ticho.cz  

      Ahoj, já bych Ti doporučil zkusit zarážky pro vícesměrné uvolňování (viz obrázek SM-SH56).

      0 0
      •  

        Ale to jsou všechno jenom pomůcky. Stejně jako jednostranné SPD. V podstatě si tím ulehčíš život s SPD, ale zároveň přijdeš o ty největší výhody. K čemu někdo potřebuje být nacvaklý do pedálů, které ho záměrně pustí při každém nestandartním pohybu?

        0 0
    • winter78  

      Nie si sama ktorá na SPD nadáva. Aj ja som 15 rokov vozil klasické hliníkové „old school“ pedále a prechod na SPD mi robil vrásky na čele. A to jazdím len cestu, v teréne by som ich asi zahodil do prvých kríkov. Bicykle striedam, na jednom SPD mám , na ostatných nie a u mňa je ten rozdiel v šliapaní minimálny. Práve že bez tých SPD je noha voľnejšia, striedam uloženie na pedáli, otočím, uvoľním…na SPD je noha priklincovaná . A mám tiež nastavené na minimálne zovretie, takže vycvaknem ozaj rýchlo, ale aj tak si na ne nemôžem ani za toho boha zvyknúť…

      0 0
      • bochov  

        Vidíš vše je věc zvyku ja jíž bych bez SPD neuměl jezdít , když si vzpomenu ,že jsem v osmdesatých letech jezdil v botaskach a ze zataženymi řeminky v klipsach tak SPD je neuvěřitelny pokrok,ale vše je o zvyku.

        0 0
        • winter78  

          Ja som s remienkami nikdy nejazdil, len s obyčajnými Al pedálmi, ale nabehal som na nich za 15 rokov obrovské množstvo km a zvykol som si na „voľné“ nohy.

          0 0
    • siafu  

      třeba u SPD mám takový můj obvyklý problém a tím je pravá strana – prostě cokoli, co mám dělat na pravou stranu, mi nejde (jsem pravák) – poprvé to bylo u bruslení /brzdění, přešlapování…/, pak u lyží /smyk, oblouk…/ a je to stejné i s kolem, takže pokud chci mít jistotu, tak musím VŽDY vycvakávat levou nohu .(

      v „terénu“ je to taky čím dál horší, v hlavě na to prostě nemám, nedokážu se uvolnit, moc o tom přemýšlím – dám to, nedám to – hmm to nedám a stojím. Pravda taky je, že už kvůli tomu začínám více přemýšlet o silničním kole

      0 0
      • witcherrr  

        Čau,

        +/- měsíce první nášlapy spd 520, a nemám skoro problémy, v terénu jsem si zatím nejistý. Jinak otázka posunul jsem kufry víc dozadu k patě, jsem Řešil problém s mravenčením a bez effektu, spíš mi připadá že s kunframa víc ve předu jsem mohl vycvaknout ve více polohách ted' musím mít pedál dole? Nemám je blbě nastavený, asi amaterská otázka :)

        0 0
        • witcherrr  

          PS: na pravou stranu mám co dělat vycvaknout a není to utaženáím, celkvě blbě se mi sesedá na pravou i , sem pravák

          0 0
        •  

          Kufr by měl být zhruba v jedné třetině odpředu, prostě pod tou tvrdou plochou u palce, bůh ví, jak se to jmenuje :) a doladit už podle osobních preferencí. S kuframa vepředu jsi měl možná o trošku větší páku a taky určitě obecně větší pohyblivost, než když jseš zacvaklej někde uprostřed nohy.

          Mravenčení můžou bejt docela klidně jenom utáhnutý řemínky, zkus lehoučce povolit, nemělo by se to vůbec dít.

          0 0
          • saddik  

            Taktak. Mravenčení bude nejspíš špatně padnoucí nebo příliš utažená tretra..

            0 0
    • zuzabrno  

      ahoj bikeri,

      hledala jsem, kde by mohla bych chyba krom meho neumetelstvi…

      Pedaly byly pritazene do poloviny jejich maxima, takze jsem je uplne povolila. Tretry mi prisly strasne mekke a siroke. Musela jsem v nich nohy vytacet docela dost.

      No a tak jsem si u Hanaka koupila nove tretry. :-)

      http://www.velohanak.cz/…lect-damske/

      Jsou super. Uplne jina podrazka, prenos sily paradni, vycvakava to hnedle a usila jsem si s nima na sebe paradni bic. Stare tretry mely mekkou podrazku a mohla jsem s nima jezdit i vycvakla docela obstojne. Tyhle nove tretry maji hladkou tvrdou podrazku, kde neni mozne jet vycvakla.

      Takze bud jsem nacvaknuta a jedu, nebo vycvakla a jdu pesky, coz je opravdu velka motivacka.

      V terenu mam chvilema jeste hruzu v ocich a strach, ze se zas nevycvaknu, ale pak si rikam, ze to proste musim dat a davam to.

      Jj, je to fakt o hlave (a o vhodnych tretrach). :-) :-) :-)

      0 0
      • alinceb  

        Si ty tretry taky musíš zavázat nebo zapnout, aby se ti v nich nehýbala noha…;)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Taky tomu mohla bránit podrážka okolo kufrů, někdo ji okrájí a je to.

          0 0
          • witcherrr  

            Dnes jsem koupil cyklo ponožky s nákou spřezkou pro prokrvení, jsem zvědav.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      •  

        Takže co musíš? No nevycvakávat :) Prostě to tam pošli, když půjdeš na férovku jak se říká „na držku“, vycvakneš ani nevíš jak. Nebo prvních pár dní nedávej žádný brutality, ať si trochu zvykneš, ale pak se do toho opři jako dřív a najednou bude půlka příští sezony a zjistíš, že jsi nic nemusela řešit :)

        0 0
      • terkad  

        Díky za tip na tretry. Nové už to pomalu začalo chtít a Pearl Izumi za tisícovku vypadají dobře. Teď jen tam skočit a vyzkoušet, snad sednou.

        0 0
        • alinceb  

          Ještě bych pro tebe měl jednu holčičí alternativu , pokud by Pearl Izumi nesedly. Kupoval sem je nedávno přitelkyni k narozeninám a je s nima moc spokojená…;)

          0 0
          • terkad  

            Díky, zkusím. Ale snad sednou ty Pearl Izumi. Až na jednu výjimku mi spešly totiž nesedly.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.