Tak jsem zkusil dneska ve chvilce nudy udělat zimní obutí podle návodu, který jsem tady někde vyštrachal. Nebyl s tím žádný problém, všechno drží a vypadá funkčně, ale testovat se bude zřejmě až v zimě :-)
Tak jsem zkusil dneska ve chvilce nudy udělat zimní obutí podle návodu, který jsem tady někde vyštrachal. Nebyl s tím žádný problém, všechno drží a vypadá funkčně, ale testovat se bude zřejmě až v zimě :-)
Nechci ti brát iluze, ale za tu práci to nestojí. Jednak zimní plášť není jen o hrotech, ale taky o směsi a dezénu. Tyhle ultra levný pláště bejvaj z hodně tvrdý směsi a pak na mokru a ledu kloužou. Druhak ty vruty nejsou zrovna z otěruvzdornýho materiálu a pak stačí obleva a 100km po asfaltě a jsou všechny pryč, zkrátka když už, tak to chce sehnat karbidový hřeby. Sám jsem s timhle svýho času laboroval a skončil u continentalů spike claw 240 ;-)
Určitě máš pravdu, o směsi ani o výdrži vrutů nemůže být řeč. Chci to jenom vyzkoušet, mám to nahozené na druhých rafcích, takže to prostě v zimě vyzkouším na pár kiláků ;-)
Nenech si brat iluze ani nadseni. Ja to mam takhle a jezdim s tim uz druhou zimu. Letos jsem odjezdil na cca 750 km a byl to ruzny podklad. od zmrzleho blata az po led. a drzi to vyborne. Jo a dal jsem tam obyc srouby z Obi.
zkusil jsi nekdy doma delane plaste? domaci vyroba je krom vahy ve vsem lepsi nez koupena guma. o vzorku a smesi to neni prakticky vubec. vyjedes z domu s teplou gumou a oblepi se snehem, po chvilce jizdy zmrzne na kost a je jedno jestli mas gumu huong shi za kilo nebo neco za papir. jestli je odolnejsi pozinkovana samorezka do plechu nebo alu cudlik je zbytecna polemika :-).
jedina mozna vytka… kdyz jsem to pred par lety vyrabel, docetl jsem se tu, ze je lepsi pouzit vruty s pulkulatou hlavou, aby nemely hranu a neprorezavaly dusu.
Nebývají na těch origo zimních pláštích karbidové hřeby a ne alu?
Zkoušel. Váha až tak rozdílná není, v obou případech se pohybuješ někde kolem kila. Grip zimní gumy je hlavně o směsi, pak o vzorku a nakonec až o hřebech, ty ti pomůžou jen na uklouzaným sněhu a ledu. Alu čudlík??? Hřeb má sice alu plášť, ale kvůli tomu, aby to bylo lehký a taky proto, že ten hliník se ojíždí mnohem snáz něž samotnej hřeb, kterej je ze slinutýho karbidu a tím máš zajištěnej neustále ostrej hrot.
Nad šrouby „z OBI či Baumaxu“ bych nos neohrnoval. Někdy bývají z překvapivě kvalitní oceli.
Z mé zkušenosti – s obyčejnými vruty na dřevotřísku jsem při stavbě plotu řezal závity do trubky. Jeden kus dal do ztupení desítky děr. Jsou tvrdší, než sklíčidlo do vrtačky, které jsem si s nima tímto nakurvil :)
Ještě podstatně tvrdší jsou samořezy určené do oceli.
To by mělo vyhovět i náročnému uživateli homemade hřebových pneu.
Měl bych dotaz. Jak si to trefoval?? To si napřed nějak propichoval zvenku??
Uplne v pohode jsem to vrtal bateriovkou.. Zvenku.. Tady je moje inspirace…
Přesně, jak říká Faster, jedničku vrták do akučky a předvrtat zvenčí
Tak naprosto totožně jsem to kdysi zkoušel i já, žádný efekt to nepřineslo, zkrátka slepá cesta.
Za ideálních podmínek je to super. Přidal bych šrouby i do stran. Po loňském ježdění mi praskla zadní stavba. Nevím jestli na to měla vliv váha zadní pneumatiky s šrouby. Každopádně letošní zimu, zimní gumy dám pro jistotu na staré kolo
Váha šroubů nemůže mít vliv na prasknutí zadní stavby, ikdyž vím, že při počtu šroubů se to nastřádá, ale co takový cyklonosič s bagáží, proti tomu jsou šrouby nic, spíše bych to viděl na chybu svaru zadní stavby, jezdeckou chybu, nebo něco tak.
Vypadá to fajn. Ja v zime prezúvam 26×2.25 balóny s hrubým vzorkom. Sú ťažké,ale v zime aj tak robím len kratšie výjazdy, ktoré s tou váhou v pohode ušlapem a podržia krásne ;-). Ale ľadu sa výhýbam tak či tak…
V zimě jak jsem jel domů-po silnici-tak pod kopcem stály auta a na kopci taky-prostě ty dole to nemohly kvůli sněhu vyjet nahoru a ti nahoře zase nemohli dolů protože by je to hodilo do příkopu-hodně to klouzalo a všichni čekali na posypače-i policajti stáli dole pod kopcem. Jelikož já jezdím na kole i v zimě a jako jediný jsem ten kopec v klídku vyjel-ostatní jen čučeli a v tu chvíli záviděli :D A žádné hřeby atp jsem neměl. A to jsem jel v zimě i v terénu. Takže podle mě taky zbytečnost-je to ale jen můj osobní názor
Na běžné ježdění šrouby asi nejsou idealní, ale z Lysé po jižní sjezdovce kolem 50 km/h zážitek.
Já jsem Lysou jel v zimě po ušlapané červené do Ostravice a drželo to docela luxusně na obyč Rocket Ronech a přes 50 km/h jsem taky místy dával
ja jednu zimu taky zkousel jezdit po snehu, po cerstve napadanym OK po ujetym uz je to o ubu a po lede tuplem :-) ale mel jsem taky spis plaste jak do terenu tak na silnici takze to bude asi tim mit nejaky drapaky tak to dobre pojede i po ujetym snehu
Ja najezdil minulou zimu do prace na hrebech tak 2tis. km. Casto byly opravdu zbytecne, ale take byly mnohokrat k nezaplaceni, treba kdyz bez snehu zamrholilo a nasledne to zmrzlo. Hreby jsou dobre hlavne na lede, do snehu jsou lepsi poradne drapaky.
Jo s ledem už jsem se seznámil osobně:D Sice zvládnu jet s max opatrností i na ledu, ale minulou zimu jsem nedával majzla a padl jsem na záda-na kterých jsem měl naštěstí batoh, takže pád celkem měkký, ale v batohu jsem měl termosku-ještě tu umělohmotnou s tím křehkým vnitřkem a v ní ještě čaj..takže termoska kaput a batoh a trochu prdel od čaje. Od té doby už vozím nerez termosku:o))
Konečně je tu léto a ty vrtáš zimní gumy ??!!
Mazej ven na kolo !
ted uz jen musis pockat az zamrzne rybnik, protoze na snih to nepotrebujes. Presto vsechno klobouk dolu nad tvoji trpelivosti.